کد خبر 414895
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

نخست‌وزیر ترکیه، اخبار منتشر شده مبنی بر دخالت نظامی این کشور در سوریه طی چند روز آینده را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه آنکارا در سوریه دخالت نظامی می‌کند، صحت ندارد.

روزنامه ترکی «حریت» به نقل از نخست‌وزیر ترکیه نوشت: امروز به دخالت ترکیه در سوریه نیازی نیست.

این در حالی است که حزب جمهوری‌خواه ترکیه از احزاب اپوزیسیون در این کشور، ادعا کرده بودند که حزب عدالت و توسعه می‌خواهد به منظور افزایش محبوبیت خود پیش از انتخابات 7 ژوئن، به سوریه حمله نظامی کند.

«گورسل تکین»، دبیر کل حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه «طرف»، مدعی شد که ارتش ترکیه به دستور «رجب طیب اردوغان» (رئیس جمهوری ترکیه) و حزب «عدالت و توسعه» (حزب حاکم) حداکثر تا 2 روز دیگر وارد خاک سوریه شده و در این کشور عملیات نظامی انجام خواهد داد.

وی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: این اطلاعات را از یک منبع بسیار معتبر کسب کرده‌ایم. این همان منبعی است که اطلاعات عملیات مقبره شاه سلیمان را در اختیار بنده گذاشته بود. از این جا به نخست وزیر ترکیه پیام می دهم، اگر این عملیات واقعیت ندارد هر چه سریعتر آن را تکذیب کند. ما منتظر تکذیب شدن این خبر هستیم. ولی اگر این کار را انجام نمی‌دهد ملت ترکیه مطمئن باشد حداکثر تا شب جمعه ارتش ترکیه در خاک سوریه عملیات نظامی خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    جراتش نداری وگرنه دلت برای حمله لهله میزنه
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    اندازه این حرفا نیستی
  • پسر ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    کار نماینده ایران در سازمان ملل کار خودش کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس