نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به اتیوپی تبارهایی که در تل آویو علیه قساوت پلیس و تبعیض گسترده، دست به تظاهرات زده بودند با گاز اشک اور و نارنجک های گیج کننده یورش بردند و تظاهرات علیه خشونت را به خشونتی دیگر تبدیل کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه از تل آویو  گزارش داد: برخی از تظاهر کنندگان پس از تلاش برای هجوم آوردن به سمت ساختمان شهرداری ، از رستورانهای مجاور سنگ ، بطری و صندلی به سوی پلیس پرتاب کردند.
 
پلیس سواره تل ایوو برای پراکنده ساختن جمعیت تظاهر کننده و پاکسازی خیابان ها مجاور شهرداری از نارنجک های گیج کننده ضد شورش و همچنین ماشین های آب پاش و اسپری فلفل استفاده کرد ولی معترضان همچنان در حال بازگشت به سمت شهرداری بودند.
 
مراکز خدمات اورژانس از زخمی شدن نیروهای پلیس در درگیریها خبر دادند.به گفته سخنگوی پلیس ، شماری از معترضان نیز زخمی شدند.
 
وزیر کشور سرزمین اشغالی متفرق ساختن تظاهر کنندگان را پس از آنچه که وی یک ' شورش ' دانست به دلیل فقدان هیچ رهبری ، سخت و دشوار خواند. وی به خبرنگاران گفت : هیچکس نبود تا طرف صحبت ما باشد.
 
تظاهرات روز یکشنبه سه روز پس از تظاهرات توفانی در بیت المقدس برگزار شد که محرک آن پخش فیلمی در مورد کتک خوردن یک سرباز اتیوپیایی تبار از پلیس بود.
 
ده ها نفر دیگر نیز به راهپیمایی یکشنبه پیوسته و شعار نوشته هایی با مضمون ' پلیس خشن باید به زندان بیفتند ' و ' ما خواهان حقوق برابر هستیم ' با خود حمل می کردند.
 
بیش از 135 هزار یهودی اتیوپی تبار در جریان دو موج مهاجرت در سال های 1984 و 1991 به امید زندگی بهتر وارد سرزمین اشغالی شدند ولی برخلاف تصور خود با تبعیض نژادی و خشونت شدید مواجه گردیدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سارا ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    حقشونه هرچی که سرشون بیاد. همه شون اشغالگرن و باید نابود بشن. خودشون هم به تازگی نتانیاهو رو دوباره انتخاب کردن . پس بازم حقشونه هرچی سرشون بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس