به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





سرکرده «داعش» زنده است

یک منبع امنیتی عراقی با بیان اینکه سرکرده گروهک تروریستی تکفیری «داعش» زنده است و بین دو کشور سوریه و عراق در تردد است، از اجرای تغییراتی توسط «البغدادی» در فرماندهان میدانی‌اش خبر داد.

یک منبع امنیتی عراقی در بغداد افشا کرد که «"ابو بکر البغدادی"، سرکرده گروهک تروریستی تکفیری "داعش" میان استان‌های نینوا در عراق و رقه در سوریه در تردد است و تاکنون از چندین اقدام ترور نجات یافته است که آخرین مورد آن، همانی است که رسانه‌ها از آن سخن گفته و اعلام کردند که وی در جریان آن کشته شده است، در حالی‌که وی زنده است».

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نیشخند یک قاری قرآن

آری رفتم تا راه کربلا باز گردد و شما عزیزان در فردایی زیبا به زیارت حضرت اباعبدالله(ع) بروید. بارالها ؛ نصیبم نما تا به هنگام جان دادن به دنیا و تمام آنچه که در آن برای منحرف کردن انسان از حق و حقیقت است ، نیشخند بزنم.

«محمد بهروز لایقی» به تاریخ 2 اسفند 1346 در تهران متولد شد. او در سال 1361 به جمع رزمندگان اسلام ملحق شد و چهار سال بعد، به تاریخ25 دی ماه 1365 شمسی، طی عملیات کربلای5 و در شلمچه، بال در بال ملائک گشود. از این شهید وصیت نامه ای برجای مانده است که در بخش هایی از آن چنین آمده است:

قرائت قرآن ، نماز و مناجات های عاشقانه اش به درگاه خداوند ، چشم و دل هر ببینده ای را مجذوب خود می کرد و از این روست که هنوز پس از گذشت سالها از آن ایام ، همه از او به عنوان یک بسیجی عارف و مخلص یاد می کنند .

بارالها ؛ نصیبم نما تا به هنگام جان دادن به دنیا و تمام آنچه که در آن برای منحرف کردن انسان از حق و حقیقت است ، نیشخند بزنم .

نیشخند یک قاری قرآن+عکس

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
مناظره داغ فراستی و نرگس آبیار/ ناگفته‌هایی از پرونده کرسنت/ تعیین تکلیف بدهی 500 میلیاردی دولت

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

****


*کیهان

مشکل ویزای معاون رئیس‌جمهور به دست ایرنا و ایسنا حل شد!

دو خبرگزاری دولتی در ابتکاری قابل تأمل و با هماهنگی وزارت خارجه مشکل غیبت 9 ماهه سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل را حل کردند.خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا خبر اظهارات حسین دهقانی در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل را منتشر کرده و او را که قائم‌مقام نمایندگی است به عنوان سفیر و سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل معرفی کرده‌اند! سایت نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز دهقانی را با همین عنوان معرفی کرده و این در حالی است که وزارت امور خارجه اسفند سال گذشته حمید ابوطالبی (معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور) را به عنوان سفیر کشورمان در سازمان ملل معرفی کرد اما با کارشکنی دولت و وزارت خارجه آمریکا که ابوطالبی را تروریست! می‌خواند و عدم صدور ویزا اکنون 9 ماه است که ایران فاقد سفیر در سازمان ملل است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


واکنش ماهینی به پس دادن پول پرسپولیس

وکیل حسین ماهینی گفت: برخلاف برخی اظهارات، ماهینی بابت فصل جاری هیچ پولی نگرفته است.

عبدالصمد ابراهیمی در مورد اظهارات خواجه وند سخنگوی باشگاه پرسپولیس در برخی رسانه ها در مورد استرداد پول پرسپولیس توسط ماهینی اظهار داشت: نمی دانم واقعا آن اظهارات متعلق به خواجه وند است یا نه چون تا کنون خود من دو بار به صورت مکتوب از بهروز منتقمی خواسته ام وضعیت مالی ماهینی را مشخص کنند و هر دو بار هم نامه ها را به ایمان زاده حسابدار باشگاه ارجاع داده اند اما جوابی نگرفته ایم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قبل از خرید موبایل بخوانید

اگر به یک تلفن هوشمند نیاز دارید و اولین باری است که به سراغ این گوشی‌ها می‌روید یا می‌خواهید از یک تلفن جدیدتر و کارآمدتر استفاده کنید، لازم است در درجه اول بدانید که از تلفن همراهتان چه می‌خواهید.

در حال حاضر گزینه‌های متنوعی از تلفن‌های هوشمند با قابلیت‌ها و برندهای مختلف در بازار فروخته

می‌شود که ممکن است خدمات تقریبا یکسانی ارایه کنند اما عملکرد هر یک در ارائه این خدمات متفاوت است. بنابراین لازم است خریداران برای انتخاب تلفن همراه مناسب به ویژگی‌هایی توجه کنند که برای آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است. توصیه‌های زیر که در سایت digitaltrends آورده شده است، می‌تواند به انتخاب بهترین تلفن همراه هوشمند کمک کند.

1. از یک موبایل چه می خواهید؟

یک تلفن همراه با صفحه نمایش بزرگ، متوسط و یا با کی‌بورد فیزیکی احتیاج دارید؟ برایتان دوربین موبایل اهمیت دارد یا قابلیتهای اتصال آن مهم‌تر است ؟ تصمیم شما در این مرحله در مورد اینکه دقیقا کدام یک از قابلیتهای تلفن همراه کاربرد بیشتری برایتان دارد و از اهمیت بیشتری برخوردار است، می تواند تعیین کند که باید به سراغ چه مدل و یا برندی بروید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نویسنده کتاب "ژئوپلتیک تشیع" در گفتگو با مشرق:
نگاه دستگاه دیپلماسی خارجی ما نهضتی نیست/ عربستان از فرصت موجود در آسیای مرکزی استفاده کرد/ ما آمار دقیقی از شیعیان در جهان نداریم

"شعیب بهمن" کارشناس امور آسیای مرکزی اخیرا کتابی با عنوان "ژئوپلتیک تشیع در آسیای مرکزی" را تألیف کرده و در آن به اهمیت توجه دستگاه سیاست خارجی کشور به اقلیت شیعیان در کشورهای منطقه اوراسیا پرداخته است. "بهمن" که سال‌ها در مؤسسات مرتبط با منطقه قفقاز مثل "مؤسسه مطالعات ایران و اوراسیا" فعالیت کرده است، چند کتاب دیگر نیز در این زمینه نوشته است.

خبرنگار بین‌الملل مشرق به بهانه انتشار کتاب "ژئوپلتیک تشیع در آسیای مرکزی" با شعیب بهمن گفتگو کرده است. متن مصاحبه مشرق با این کارشناس منطقه آسیای میانه به شرح زیر است.

منطقه آسیای مرکزی از چه لحاظ حائز اهمیت است و چرا کم‌تر در رسانه‌های داخلی به آن پرداخته‌ایم؟

منطقه آسیای مرکزی، منطقه‌ای است که درگذشته با نام‌های گوناگونی شناخته می‌شده است، مانند "فرا-رودان"، "ورا-رودان"، "ماورءالنهر"، آسیای میانه، آسیای مرکزی و در بعضی از منابع از آن با عنوان "خراسان بزرگ" یاد شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


موشک‌های «اسرائیل‌زن» سپاه را بشناسید / سه‌گانه ایران برای نابودی صهیونیست‌ها

در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 وقتی پروژه شهاب 3 توسط متخصصین داخلی به صورت کاملاً بومی به ثمر می‌نشیند، یکی از آرزوهای دیرینه‌اش تحقق پیدا می‌کند.

* نامدارترین موشک‌های ایرانی از شهاب تا قدر

خانواده «شهاب» را باید نامدارترین نسل موشک‌های ایرانی بنامیم که در 3 رنج شهاب1،2 و3 تولید شدند.

در واقع جمهوری اسلامی ایران در اولین گامهای خود برای تولید موشک در داخل، شهاب 1 را با بُرد 300 کیلومتر از روی موشک اسکادB ساخت و حدود 2 سال بعد، موشک شهاب 2 با بُرد 500 کیلومتر ساخته شد.

بعد از آن بود که با الگوبرداری از روی موشک اسکاد C، اولین موشک جمهوری اسلامی ایران با هدف اصابت به سرزمین‌های اشغالی با نام «شهاب 3» تولید شد.

موشک‌های «اسرائیل‌زن» سپاه را بشناسید / سه‌گانه ایران برای نابودی صهیونیست‌ها
شلیک موشک شهاب 3

این موشک بُردی در حدود 1150 کیلومتر داشت که برای اصابت به سرزمین‌های اشغالی می‌بایست از مرزهای غربی کشور نظیر گیلانغرب شلیک می‌شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


النصره و داعش با هم کنار آمدند

منابع نزدیک به گروهک‌های تروریستی اعلام کردند که « دو گروهک تکفیری جبهه النصره – داعش برای پایان دادن به درگیری‌هایی که چندین ماه است، میان آنها در جریان است، توافقنامه آتش‌بس امضا کنند».

این منابع توضیح دادند که «سرکرگان دو گروه روز دوم نوامبر جاری در شمال سوریه با یکدیگر دیدار داشته و تصمیم گرفتند، ضمن توقف درگیری‌های مسلحانه بین خود، در عرصه میدانی نیز با یکدیگر همکاری داشته باشند».

منابع مذکور یادآور شدند: «داعش و النصره در نشستی مشترک که دوم نوامبر جاری در شهر "الاتارب"، در غرب حلب برگزار شد و ۴ ساعت طول کشید، به توافق رسیدند، در برخی مناطق شمالی سوریه صفوف خود را متحد و یکپارچه کنند».

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کسر امتیاز استقلال را تهدید می‌کند

استقلالی‌ها پس از پرداخت طلب  آرزه کاماچو که مبلغی نزدیک به 50 هزار دلار بود از خطر کسر امتیاز نجات پیدا کردند اما ظاهرا دردسر کسر امتیاز از این تیم همچنان ادامه دارد.

علی نظری جویباری معاون ورزشی باشگاه استقلال در خصوص اینکه بعد از کاماچو چه بازیکنی از استقلال شکایت کرده اظهار داشت:6-7 بازیکن از تیم شکایت کرده‌اند که فعلا طلب کاماچو پرداخت شده است. در صورتی که طی روزهای آینده مطالبات گوران یرکوویچ پرداخت نشود مجددا در خطر کسر امتیاز هستیم البته در حال تلاشیم تا در این چند روز آینده مطالبات یرکوویچ پرداخت شود. همچنین بعد از یرکوویچ باید طلب لیام ردی را هم بدهیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اوباما باز هم با یک زن گرم گرفت

رئیس‌جمهوری آمریکا که در سفری دو روزه به میانمار رفته بود، پس از کنفرانس خبری با آنگ سان سوچی، این رهبر اپوزیسیون میانمار را با بوسه‌ای غافلگیر کرد!

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه به منزل آنگ سان سوچی در رانگون رفت و در جریان کنفرانس خبری خود از دولت این کشور به دلیل برخورد نامناسبت با اقلیت‌های مذهبی انتقاد کرد.


اوباما و سوچی

وی همچنین از قوانین میانمار که اجازه نمی‌دهد فردی که فرزندانش تابعیت خارجی دارند در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود، گله کرد.

اشاره وی به سوچی بود که نمی‌تواند کاندیدای انتخابات سال آتی شود. اوباما از تلاش‌های رهبر اپوزیسیون میانمار برای تغییر این قانون حمایت کرد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کی‌روش: مسئولان برای حل مشکل پولادی کاری کنند/ تیم ملی سوپر مارکت نیست!

سرمربی تیم ملی گفت: هیچ جبهه فکری منفی نسبت به رحمتی یا دیگر بازیکنان ندارم ولی شکی نیست که برخی افراد دارای تفکر و جبهه خاص نسبت به وی هستند.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در برنامه ورزش از نگاه 2 با اشاره به درگذشت مرتضی پاشایی خواننده پاپ کشورمان اظهار کرد: از دست دادن مرتضی عزیز را به خانواده، دوستان و صنعت موسیقی ایران تسلیت می گویم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


رکود بی‌سابقه بازار خودرو در 10 سال اخیر

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل از بی‌سابقه بودن رکود فعلی بازار خودرو در یک دهه اخیر خبر داد.

حسن زمانی‌افشار اظهار کرد: وضعیت رکود و بی‌رونق بودن بازار خودرو در سال جاری در 10 سال پیش از آن سابقه نداشته است.

وی با بیان این که بسیاری از نمایشگاه‌داران اتومبیل در سال جاری متحمل ضرر و زیان شدن، خاطرنشان کرد: به اصطلاح نمایشگاه‌داران بازار خودرو در سال جاری بازاری مرده بوده و انتظارات فعالان این صنف را برآورده نکرده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


۳ شرط پرداخت بیمه بیکاری

کریم یاوری در خصوص طرح «بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار»  گفت: اکنون طرحی در مجلس بررسی می‌شود که در سال 66 به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 200 هزار نفر ماهیانه مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، افزود: الآن مقرری بیمه بیکاری از حداقل حقوق مصوّب شورای عالی کار کمتر نیست و سال گذشته 480 هزار تومان به مشمولان بیمه بیکاری مقرری پرداخت می شد که امسال به 602 هزار تومان تومان افزایش یافت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


«القلمون» آبستن تحولات سرنوشت‌ساز

منطقه «القلمون» واقع در غرب سوریه و شرق لبنان این روزها آبستن تحولات بزرگ میدانی است که هم برای ارتش سوریه و حزب الله لبنان و هم گروهک‌های تروریستی مستقر در این کشور از اهمیت بسیاری برخوردار و حتی سرنوشت‌ساز است.

منطقه «القلمون» این روزها با وجود سرمای شدیدی که بر آن حاکم است، بسیار پر تب و تاب و ملتهب نشان می‌دهد، منطقه‌ای که چه برای گروهک‌های تروریستی مسلح تکفیری و چه برای ارتش سوریه اهمیت بسیاری دارد.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جزئیات مذاکرات ایران ایر با بوئینگ

مدیرعامل شرکت ایران ایر با اشاره به جزئیات ورود قطعه و اطلاعات پروازی از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی، گفت: عمده این قرارداد مربوط به هواپیماهای بوئینگ بود و بیشتر به نقشه‌های پروازی می‌پرداخت.

فرهاد پرورش در خصوص اعلام شرکت بوئینگ مبنی بر ارسال برخی اطلاعات به ایران ایر، گفت: در تفاهم نامه دو دوره برای صنعت هوایی در نظرگرفته شده بود که دوره اول شش ماهه و دوره دوم 4 ماهه بود که ما در چهارچوب توافقنامه و با توجه به منابع مالی که داشتیم، حداکثر استفاده را کردیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    شرق جان چرا اصولگرا شدی آخه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس