سرمربی تیم ملی گفت: هیچ جبهه فکری منفی نسبت به رحمتی یا دیگر بازیکنان ندارم ولی شکی نیست که برخی افراد دارای تفکر و جبهه خاص نسبت به وی هستند.

به گزارش مشرق، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در برنامه ورزش از نگاه 2 با اشاره به درگذشت مرتضی پاشایی خواننده پاپ کشورمان اظهار کرد: از دست دادن مرتضی عزیز را به خانواده، دوستان و صنعت موسیقی ایران تسلیت می گویم.

وی با اشاره به شرایط تیم ملی فوتبال ایران افزود: تنها یک راه برای پیشرفت وجود دارد و آن هم به شدت کار کردن است و البته تداوم این کار نیز در درجه بعدی اهمیت دارد. کیفیت زمین تمرینی و سطح فشردگی مسابقات نیز از دیگر موارد لازم برای موفقیت تیم ملی است و فضای رقابتی مطلوبی برای مهره های تیم ملی ایجاد می کند. این قضیه تاثیر مستقیم روی افزایش سرعت بازیکنان خواهد داشت.

کی روش در خصوص بازی تیم ملی با کره جنوبی تصریح کرد: بازی با کره برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. بازیکنانی که در جام جهانی برای تیم ملی بازی کردند در اولویت حضور در این دیدار هستند ضمن اینکه چند بازیکن جوان نیز داریم که سعی می کنیم آنها را نیز بازی بدهیم.

وی افزود: از هواداران خواهش می کنم تا جایی که می شود از تیم ملی حمایت کنند چون بازیکنان استحقاق این حمایت را دارند.من ایده ای دارم که در آن پیراهن شماره 12 در اختیار هواداران است چه آنها که در ورزشگاه حضور پیدا می کنند و چه دیگر حامیان تیم ملی.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال منتقدان که چرا لیست تیم ملی تغییر نمی کند گفت: اگر من این اعتقاد را داشته باشم که بهترین تیم برای فوتبال ایران همانهایی هستند که در برزیل حضور داشتند منطقی است که تغییری در لیست برای جام ملتهای آسیا ندهم. البته فکر می کنم برخی انتقادات اساس صحیحی ندارند. اگر شما فقط به اردوی پرتغال توجه کنید می بینید که ما با 10 تغییر به آنجا رفتیم. وقتی شما در بین 24 بازیکن 10 تغییر دارید نمی توانید بگویید لیست تیم ملی ثابت و بدون هیچ تغییری است!

*تیم ملی سوپرمارکت نیست

کی روش ادامه داد: البته تیم ملی هم جایگاهی نیست که مثل یک سوپرمارکت به صورت رندم بازیکن انتخاب کند. انتخاب ملی پوشان حتما باید با تداوم و ادامه دار باشد. این هرگز به معنای جای ثابت و دادن کارت اعتباری به ملی پوشان نیست.من در این مدت نیز به اثبات رساندم که به حضور افراد دارای کارت های اعتباری برای حضور در تیم ملی خاتمه دادم. من آمدم تا تغییراتی بدهم و این کار را انجام دادم ولی برخی افراد بر علیه من صحبت کردند.

وی افزود: بازیکنان جدید تیم ملی کم نیستند. مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی، سردار آزمون، وریا غفوری و حبیب گردانی از جمله آنها هستند. حتی دو سه بازیکن دیگر را نیز می توانم نام ببرم که به تیم ملی اضافه شدند. پس چگونه می گویند که ترکیب تیم ملی ثابت است. سرمربی تیم ملی به خوبی می داند که چگونه خون تازه ای به تیمش بدهد اما پایه و اساس تیمش را نیز حفظ کند. در تیم ما نیز همین قضیه صدق می کند. ما 12 تا 14 بازیکن با تجربه جام جهانی داریم به علاوه تعدادی مهره جوان. بیرانوند- احسان حاج صفی-خانزاده- عبدالله زاده- رفیعی- جهانبخش-سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد از جمله بازیکنانی هستند که به صورت میانگین 22 تا 23 سال سن دارند. این قضیه را در پاسخ به آنهایی گفتم که می گویند من برای آینده تیم ملی کاری نکرده ام.

سرمربی تیم ملی در باره انتقادات به تیم ملی اضافه کرد: من در اردوی پرتغال با این مهره ها همراه بودم و از آنها بسیار راضی ام. اگرچه باید به انتقادات احترام گذاشت اما وقتی این انتقادها را از افرادی می بینم که به اندازه صفر برای تیم ملی دستاورد داشته اند راضی تر می شوم. من همیشه در زندگی و کارم انتقاد را قبول می کنم و با آن کنار می آیم. فوتبال یک دادگاه منصفانه دارد و آن هم نتیجه بازی است.

وی با اشاره به وضعیت دروازه بانی تیم ملی اظهار داشت: قبل از جام جهانی 5 دروازه بان نهایی را برای تیم ملی معرفی کردم. حقیقی، احمدی، سوشا مکانی، لک و بیرانوند که همگی جوان بودند. به غیر از رحمان که از همه آنها با تجربه تر بود و البته دنیل داوری هم از لیگ اروپا به تیم ملی دعوت شد. علیرضا حقیقی در برزیل ثابت کرد که می تواند حداقل 6 یا 7 سال دیگر برای تیم ملی بازی کند. محسن فروزان نیز با تیم ملی همراه بود. امروز وی دروازه بان تیم استقلال است و مطمئنم بی دلیل نیست که قلعه نویی وی را برای دروازه تیمش انتخاب کرده است. بیرانوند هم جوان و با پتانسیل است که البته مدتی پیش مصدوم شد. سوشا مکانی را هم در این اردو دارم که گلر پرسپولیس است و در تیم کوچکی بازی نمی کند. سوشا کمک شایانی به صعود به جام جهانی کرد. وی قبل از جام جهانی با محرومیت جام جهانی را از دست داد. وی همیشه تعهد خود را به تیم ملی نشان داده است.

*بازیکنی می خواهم که به تیم ملی پشت نکند

کی روش تاکید کرد: من بازیکنانی را برای تیم ملی می خواهم که در خدمت تیم ملی اند نه اینکه از آن استفاده کنند. کسانی که برای تیم ملی بمیرند نه اینکه دیگران را فدای خود کنند. افراد شجاعی را می خواهم که به تیم ملی، همبازیان، مربیان و هواداران پشت نکنند.

سرمربی تیم ملی با اشاره به تغییرات رخ داده در تیم ملی در طول سالهای گذشته بیان کرد: باید ببینیم چه چیزی در فوتبال ایران در طی 10 سال گذشته تغییر کرده که در آن زمان ملی پوشان ایران اکثرا در تیم های خوب اروپایی بودند و تیم مثل کره جنوبی حتی یک بازیکن این چنینی نداشت اما حالا کره ای ها فقط 5 بازیکن در لیگ آلمان و سه بازیکن در لیگ انگلیس دارند. نه بازیکن نیمکت نشین بلکه مهره هایی که اکثر بازی ها برای تیم هایشان به میدان می روند.

کی روش افزود: من دومین کارت قرمز زندگی ام را در بازی با کره جنوبی در ایران دریافت کردم. وقتی اخراج شدم و باید به سکو می رفتم پسر بچه ای پرچمی از ایران به من داد. من خرافاتی نیستم اما از آن بازی سعی دارم مثل ساعت ایران که در دستم است چیزی یا وسیله ای که رنگ پرچم ایران را دارد در مسابقات به همراه داشته باشم. پرچم کوچکی که آن پسرک نیز به من داد همراه خود دارم. معتقدم رنگ پرچم ایران رنگ های خوش شانسی من است.

وی در خصوص اعتراض مربیان پس از تعویض از زمین مسابقه عنوان کرد: در همه جای دنیا برخی بازیکنان سخت تر هستند و مدیریتشان دشوارتر است. برخی بازیکنان احساسی اند و به خاطر شرایط مسابقه احساساتشان از حد و مرز خود خارج می شود و به جای خاصی می رسد ولی مخصوصا باید با بازیکنان جوان با صبوری و مدارای بیشتری برخورد کرد و البته محکم بود. بدون نظم و مقررات به جایی در فوتبال نمی رسیم.البته از نظر من الگو در این زمینه خیلی مهم است و بازیکنان با تجربه باید تجاربشان را در اختیار جوان ترها بگذارند و الگوی آنها باشند. وقتی ما در یک تیم بازیکنان با تجربه ای داریم که الگوی خوبی نیستند اصلا مطلوب نیست. خیلی مهم است که جوان ترها از باتجربه ها یاد بگیرند که چطور برخورد صحیح داشته باشند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: البته رسانه ها و مطبوعات نیز در برخی موارد بعضی بازیکنان جوان را در یک زمان کوتاه خیلی بزرگ می کنند در حالی که آنها باید حرفه ای گری را یاد بگیرند و برخی اوقات مدارا نیز لازم است. تیم ملی باید بازیکنان با تجربه و جوانان آموزش دیده را در خدمت داشته باشد و این میراث را برای جام ملتها حفظ کند و اعتقاد داشته باشیم که می توانیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مهم ترین کار این است که ببینیم قدم بعدی چه چیزی است و گذشته دیگر برای ما مهم نیست. برزیل به فوتبال ما کمک کرد که کسب احترام کند. چه در دنیای فوتبال و چه غیر فوتبال به دست آوردن یک جایگاه دشوار است اما حفظ آن به مراتب سخت تر است. ما در دیدی واقع گرایانه مقابل نیجریه در جام جهانی شکست خورده بودیم. در برابر آرژانتین فکر خوردن 4-5 گل را داشتیم و در برابر بوسنی هم توقعی از ملی پوشانمان نداشتیم اما با عملکردی که در جام جهانی داشتیم بار مسئولیت ما سنگین تر شده است و همه از ما توقع دارند.

کارلوس کی روش با اشاره به آماده سازی تیم ملی برای جام ملتهای آسیا گفت: تیم کره بعد از جام جهانی سه بازی آماده سازی انجام داد. اما ما هیچ کاری نکردیم و فقط یک اردو در پرتغال داشتیم و دو بازی از طریق دوستانم در آنجا انجام دادیم. در جام ملتها در گروه امارات- قطر و بحرین قرار داریم که رقبای سنتی ما هستند و می دانیم این بازی ها می تواند خیلی احساسی و پایاپای باشد. باید با تمرکز و تعهد کامل سعی کنیم به اهداف خود برسیم.

*جام ملتها برای ما از جام جهانی سخت تر است

وی افزود: از حالا تا شروع جام ملتها هیچ فرصتی برای از دست دادن نداریم. جام ملتها برای ما از جام جهانی هم سخت تر خواهد بود .توقعات هواداران فوتبال از ما نیز بالا رفته است. آیا شما فکر نمی کنید که هواداران از تیم ملی و فدراسیون فوتبال توقع بیشتری دارند. من هیچ قول و ضمانتی در خصوص نتایج تیم ملی نمی دهم اما می توانم قول بدهم که بهترین و بیشترین تلاش خود را برای جنگیدن انجام دهیم. تلاشی برای کار هوشمندانه و سختا برای کسب سه انتیاز هر دیدار که البته نتیجه هم در دستان خداست.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: من همیشه مسئولیت تصمیمات خود را بر عهده می گیرم اما باید قبول کنیم که در چند سال اخیر ما در صدر رنکینگ آسیا بوده ایم ولی تیم هایی مثل ژاپن- استرالیا و کره جنوبی بهترین تیم های آسیا هستند و اگر بیدار نشویم و سرمایه گذاری نکنیم متضرر خواهیم شد. جام ملت های آسیا برای آینده فوتبال ما بسیار مهم است اما اگر از همین حالا شروع نکنیم و تجهیزات و امکانات بهتری فراهم نکنیم به جایی نمی رسیم.

کی روش به حمایت از تیم ملی اشاره کرد و افزود: هدف کوتاه مدت ما جام ملت های آسیاست و برای موفقیت در آن به حمایت نیاز داریم. حمایت مالی برای اردوها، تجهیزات بهتر، سفرها، امکانات ورزشی و برگزاری بازی های دوستانه و تدارکاتی خوب. اگرچه این تجارتی گران قیمت است اما وقتی شم این هزینه را با برد در جام ملتها مقایسه می کنید می بینید که هزینه ناچیزی است.من 34 سال تجربه مربیگری بین المللی داشته ام و می گویم که اولین قدم ایجاد زمین های بهتر فوتبال است.

وی افزود: بدون زمین بهتر به هیچ جا نمی رسیم. همچنین پیشنهاد دوره های آموزشی و کارهای پایه ای در تیم های پایه را دارم.نگرش پیشرفت را می توان با تیم های بزرگ دنیا مقایسه کرد. تیم عالی آلمان توانست در جام جهانی قهرمان شود. آنها با برنامه ای که برای توسعه فوتبال داشتند حدود 96 میلیون یورو بودجه صرف کردندو تنها یک هفته بعد از بالا بردن جام جهانی بر سر خود 136 میلیون یورو برای جام جهانی آینده در نظر گرفتند ولی حتی با این سرمایه گذاری در قهرمانی اروپا دچار مشکل هستند. بحث اصلی این است که وقتی شما از یک نقطه موفقیت خارج می شوید باید بیشتر سرمایه گذاری کنید و هنگامی که ایران جام جهانی برزیل رل پشت سر گذاشت باید سرمایه گذاری بیشتری در فوتبال انجام دهد.

*مسئولان کاری برای حل مشکل پولادی کنند

کی روش با بیان اینکه درهای تیم ملی به روی همه باز است ادامه داد: من باز هم عنوان می کنم هیچ جبهه فکری منفی نسبت به رحمتی یا دیگر بازیکنان ندارم ولی شکی نیست که برخی افراد دارای تفکر و جبهه خاص نسبت به وی هستند. من از وضعیت تیم ملی کنونی و بازیکنانش خرسند هستم ولی به هرکسی در تیم ملی از رحمتی گرفته تا عقیلی و دیگران نیاز داشته باشیم حتما آنها را دعوت خواهم کرد.چرا در این خصوص از رحمان احمدی حرف نزنیم که زحمات زیادی برای صعود ما به جام جهانی کشید.

کی روش در پایان با اشاره به وضعیت مهرداد پولادی خاطرنشان کرد: من از مسئولین درخواستی دارم تا راهکار یا راه حلی برای رفع مشکل پولادی بیابند. وی بازیکن بسیار مهمی است و برای موفقیت تیم ملی از مسئولین می خواهم در این زمینه اقدامی انجام بدهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بهروز ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    حتما یکی از اون بازیکنها هم نکونامه
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    واقعا جای تاسف داره که با کسی که از سند مجعول استفاده میکنه برخوردی نمیشه. جرا با این مجرمین برخورد قاطع نمبیشه؟ چرا به دادگاه معرفی نمی شوند؟ چرا به مجازات نمی رسند؟
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    بدون خلعت بری رحمتی هر جی مدافع بود دوباره برداشتی بردی دفاع اتوبوسی جلوی قطر و امارات شرم آور و خجالت آوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس