به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





کی‌روش «طاقچه تکبر» را شکست

کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند یکی از آموزه‌های کارلوس کروش و یادگاری‌های او در ایران، ارتقای ارزش پیراهن تیم‌ملی است.

کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند یکی از آموزه‌های کارلوس کروش و یادگاری‌های او در ایران، ارتقای ارزش پیراهن تیم‌ملی است.

آنها مي‌گويند كروش خط قرمز بازيكنان ايراني را شكست و طاقچه تكبر آنها را در هم ريخت. ارزش پيراهن تيم‌ملي با ايستادگي و بي‌اعتنايي كروش بالا رفت. پيراهن ملي قدر و قيمتي تازه‌اي پيدا كرد، تا جايي كه بازيكنان ما امروز آرزوي ملي‌پوش شدن دارند.

آري، اين كاري بود كه پرويز دهداري هم در فوتبال ايران انجام داد. تيم‌ملي اما در ادوار گذشته پيراهني بود كه در برخي مقاطع زماني به آساني به‌ دست مي‌آمد و تيم‌ملي به جايگاهي هميشگي براي عده‌اي تبديل شده بود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مشروح/ جلسه رای اعتماد؛
آشتياني با 70 رأي موافق، 171 رأي مخالف و 13 رأي ممتنع، به وزارت علوم راه نيافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فخرالدین احمدی‌ دانش‌آشتیانی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعتماد نکردند.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم به ریاست علی لاریجانی و با حضور 213 نماینده تشکیل شد.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد ابتدا رییس جمهوری در دفاع از برنامه های وزیر پیشنهادی خود سخنرانی می کند و سپس دو مخالف و دو موافق وزیر پیشنهادی علوم به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر 15 دقیقه فرصت سخنرانی دارند.

نمایندگان مخالف: وزاری پیشنهادی علوم همه از طیف افراطی اصلاحات هستند/ روحانی: فضای دانشگاه‌ نباید فضای سیاسی‌کاری باشد
آشتياني با 70 رأي موافق، 171 رأي مخالف و 13 رأي ممتنع، به وزارت علوم راه نيافت
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ظاهر متفاوت ریش‌سفید حزب‌الله

رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان با ظاهری متفاومت در میان رزمندگان مقاومت اسلامی در بقاع ظاهر شد.

«شیخ محمد یزبک» رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان برای بازدید از نیروهای نظامی و امنیتی لبنان و مقاومت اسلامی با ظاهری متفاوت در بقاع دیده شد.

در این بازدید که زمان آن اعلام نشده رئیس هیئت شرعی حزب‌الله با پوشیدن یونیفورم نظامی در میان نیروهای مقاومت اسلامی حضور پیدا کرد.

آیت‌الله شیخ محمد یزبک، از برجسته‌ترین علمای لبنان است که محبوبیت فراوانی در میان مردم لبنان و شیعیان بویژه در بین رزمندگان مقاومت اسلامی و حزب‌الله دارد.

ارتش لبنان از روز شنبه عملیات امنیتی خود را در بقاع آغاز کرده و حزب‌الله و جنبش امل حمایت کامل و بی‌ قید و شرط خود از این عملیات را اعلام کردند.

ظاهر متفاوت ریش‌سفید حزب‌الله+عکس

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ناامیدی آمریکا از قطع ارتباط ایران و آژانس

یکی از نمایندگان آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که کشورش به دلیل عدم همکاری ایران با بازرسان این آژانس، ناامید شده است.

«لورا کندی» نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که کشورش به دلیل عدم همکاری ایران با بازرسان این آژانس، ناامید شده است.

بر اساس گزارش رویترز، خانم کندی به خبرنگاران گفته که فردا سه‌شنبه، «نگرانی های دولت آمریکا در خصوص عدم تعامل اساسی ایران با آژانس در خصوص موضوع بعد نظامی برنامه هسته‌‌ای این کشور» را به اطلاع اعضای شوای حکام خواهد رساند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کاپیتان کره‌: شیوه بازی ایران در شأن فوتبال آسیا نیست

کاپیتان تیم ملی فوتبال کره به انتقاد از رفتار بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در زمانی که نتیجه بازی به سود آنها است، پرداخت.

کو جا چئول، کاپیتان تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی و بازیکن تیم ماینس که دو دیدار دوستانه اول تیمش زیر نظر اولی اشتیلیکه را از دست داد، برای دیدار دوستانه مقابل اردن به تیم ملی کشورش بازگشت و انتظار می‌رود در دیدار امشب مقابل ایران نیز در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

کو پس از رهبری تیمش در بازی‌های آسیایی 2010، المپیک 2012 لندن و جام‌جهانی یک بار دیگر در سفر تیمش به خاورمیانه بازوبند کاپیتانی را در اختیار گرفته است.

با اینکه کو در تیم ملی حضور نداشت، اشتیلیکه شخصا باز‌های او را در تیم ماینس در سپتامبر رصد کرد. وی اکنون خودش را برای دیدار امشب مقابل ایران آماده می‌کند. ایران در حال حاضر در رده 51 رنکینگ فیفا قرار دارد، در حالی که کره در رده 66 است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


درآمد ماهانه90میلیون تومانی کارگران‌بارکش

هر کارگر برای حمل بار با چرخ دستی به محل پارک وانت ٤٠‌هزار تومان دریافت می‌کند و یک کارگر روزانه ٨٠وانت میوه را سرویس می‌دهد. اگر ٤٠‌هزار تومان را در ٨٠ وانت میوه ضرب کنید درآمد روزانه این کارگرها حدود ٣‌میلیون و درآمد ماهانه‌شان حدود ٩٠‌میلیون تومان می‌شود.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه تهران گفت: در میدان اصلی میوه و تره بار٨٠٠ بارفروش اصلی و ٤‌هزار دلال فعالیت می‌کنند که از روش‌های مختلف درآمد هنگفتی به هم زده‌اند. برای بهتر متوجه‌شدن این موضوع کافی است که بدانید درآمد ماهانه یک کارگر میدان اصلی ٤٠ برابر یک خرده‌فروش میوه است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


با جایگزین برتر وایبر و واتس‌اپ آشنا شوید

اخیرا ما در گزارشی اقدام به بررسی وضعیت امنیتی پیام رسان وایبر و واتس اپ کردیم که البته مخاطبان چندان از شنیدن این موضوع که وایبر و واتس اپ امنیت چندانی ندارند، راضی نبودند. اما در اینجا میخواهیم شما را با جایگزینی بسیار امن تر از وایبر و واتس اپ آشنا سازیم. یعنی Telegram.

Telegram نرم افزاری است که اخیرا به دلیل امنیت بالای خود توجهات بسیاری را جلب کرده است و حتی در یک مورد که در ماه فوریه واتس اپ برای مدت زمان چهار ساعت از دسترس خارج بود، در همین زمان تلگرام بیش از 5 میلیون ثبت نام جدید داشت.

با جایگزین برتر وایبر و واتس اپ آشنا شوید

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


صدای گام سوم هدفمندی می‌آید

این روزها برخی از مسئولان دولتی تلویحا خبر از افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آینده می‌دهند، افزایش قیمتی که در قالب فاز سوم قانون هدفمندی یارانه‌ها عملیاتی خواهد شد.

براساس اظهارات سخنگوی دولت قرار است لایحه بودجه سال 94 روز 15 آذرماه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

در عین حال اظهارات پراکنده مسئولان دولتی حاکی از آن است یکی از مواردی که در لایحه بودجه سال 94 بدان پرداخته خواهد شد، مباحث مربوط به افزایش قیمت حامل های انرژی است، نکته‌ای که چند روز قبل عضو اقتصاددان مجلس نیز بر آن تاکید و عنوان کرد دولت باید حتما فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها را در بودجه بیاورد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آمادگی مسکو برای همکاری با حزب‌الله لبنان

معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: مسکو آمادگی دارد در راستای حفظ امنیت و ثبات لبنان و منطقه با حزب الله همکاری کند.

النشره نوشت: میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: مسکو آمادگی دارد در راستای حفظ امنیت و ثبات لبنان و منطقه با حزب الله همکاری کند.

وی با بیان این مطلب افزود: روسیه حزب الله را یک قوای سیاسی تاثیرگذار و اساسی در لبنان می داند. وی بر حمایت سیاسی روسیه از لبنان در شرایط کنونی منطقه تاکید کرد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


هلاکت ۵ صهیونیست در قدس

المیادین از شهادت فردی که این عملیات را انجام داده نیز خبر داد. این در حالی است که شبکه خبری عرب 48 در گزارشی از این عملیات در پایگاه اینترنتی خود نوشت که دو نفر از عوامل اجرای این عملیات به شهادت رسیده اند.

شبکه خبری «المیادین» از تیراندازی در یک کنیسه در «هارنوف» قدس اشغالی خبر داد. این تیراندازی ساعت هفت صبح به وقت قدس صورت گرفت.

بر اساس این گزارش در این حمله 5 صهیونیست کشته و 4 نفر دیگر زخمی شده اند. هنوز هویت کسانی که تیراندازی کرده اند مشخص نشده است اما گفته شده چند فلسطینی با کلت کمری و چاقو این عملیات را انجام داده اند.

هلاکت ۵ صهیونیست در قدس+تصاویر

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


5کشته و 8 زخمی در مهمانی مرگ

 آوار مرگبار ساختمان قدیمی و گِلی در روستای سقز کرمانشاه ٥ میهمان را به کام مرگ برد و ٨ نفر را زخمی کرد.

وقتی ٩ زن و مرد میهمان وارد خانه روستایی یک خانواده ٤ نفره شدند هرگز تصور نمی‌کردند بافت فرسوده بر سرشان آوار شود.

در این حادثه هولناک ١١ زن و مرد زیر خروارها خاک گرفتار شدند که ابتدا با کمک‌رسانی امدادگران هلال‌احمر ٨ نفر بیرون کشیده شدند. تا این‌که نجات‌یافتگان از حبس شدن ٥ نفر دیگر در زیر آوار مرگبار ساختمان خبر دادند.

مهمانی مرگبار

ساعت ١٨:٣٠ روز ٢٥ آبان‌ماه خانواده روستایی میزبان میهمانانشان بودند كه ناگهان حادثه‌ای عجیب رخ داد. در یک چشم بر هم زدن صدای مهیب و تکان‌های شدید ناشی از ریزش سقف و دیوارهای خانه‌ همه را به وحشت انداخت و ناگهان ساختمان ٢ طبقه بر سر ساکنان آوار شد. همسایه‌های این خانه که از صدای هولناک ریزش آوار تصور می‌کردند زلزله آمده است سراسیمه به کوچه دویدند و دیدند که در برابر دیدگانشان ساختمان٢طبقه فرو ریخته است.

5کشته و 8 زخمی در مهمانی مرگ+عکس

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اثرات بگو بخند با نامحرم بر زندگی زناشویی

در قرآن و روايات سفارش هايي شده که حتي بايد مراقب ادبيات گفتاري و لحن صدا در گفت و گو با نامحرم باشيم. در آيه 33 سوره احزاب خطاب به همسران پيامبر(ص) سفارش شده است که در مواجهه با نامحرم لحن صدايتان را کنترل کنيد تا کساني که بيماري روحي دارند به طمع نيفتند.

کارشناس ارشد روان شناسي - اصل شوخي در اسلام مورد قبول است و روح انسان به نشاط نياز دارد. شوخي يکي از راه هاي تأمين اين نشاط است؛ اما همين روح احتياجات ديگري نيز دارد؛ مانند احتياج به حيا و عفت.

دستوراتي هم که در اسلام آمده، نيازهاي مختلف روح را تأمين مي کند تا انسان به رشد کامل برسد؛ به اين خاطر اسلام براي شوخي حد و مرز و سه محور قرار داده و براي هر سه محور حکم تعيين کرده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اولتیماتوم فیفا به کام هافبک بولیویایی؛
شکایتی که دقیقه‌ای 694 هزار تومان خرج روی دست استقلال گذاشت

شکایت آرزه برای دریافت مطالباتش هم سبب شد فیفا به استقلالی ها اولتیماتوم کسر امتیاز دهد و این هافبک سریع تر از 5-6 خارجی طلب‌کار دیگر از استقلال به طلب 250 میلیون تومانی‌اش رسید.

شکایت ویسنته کاماچو آرزه بولیویایی به فیفا سبب شد تا استقلال برای فرار از کسر امتیاز به این بازیکن 250 میلیون تومان پرداخت کنند و این یعنی پرداخت دقیقه ای 694 هزارو 444 تومان برای هر دقیقه حضورش در استقلال بابت این شکایت.

ویسنته آرزه بولیویایی در نیم فصل دوم لیگ دوازدهم به استقلال پیوست تا در فاز هجومی وارد پازل تاکتیکی امیر قلعه نویی شود. اتفاقا بازیکن سابق شارلوا بلژیک در پست هافبک هجومی و بال راست عملکرد چندان بدی هم نداشت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


روزنامه‌سعودی: آمریکا عرضه‌ جنگیدن نداشت

به رغم این که عراقی‌ها تقاضاهای بسیاری را به آمریکایی‌ها برای دریافت سلاح فرستاده‌اند اما آمریکایی‌ها در برآورده کردن نیازهای عراقی‌ها تعلل به خرج داده‌اند و این مسأله سبب شده است تا آنها از ایرانی‌ها کمک بگیرند.

«تصاویری که از ژنرال قاسم سلیمانی در عراق در کنار سربازان و افسرهای عالی‌رتبه عراقی منتشر شده است به خوبی نشان می‌دهد که ایران در آموزش و هدایت نیروهای عراقی در مبارزه با داعش تا چه اندازه نقش دارد. نقشی که سبب شده است ایران در عراق حرف اول را بزند.»

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    فتنه مشرق تمامی ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس