به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





در یادداشت صادق خرازی آمده است:
نظر اوباما درباره قاسم سلیمانی/ کری: مایلم برای یک بارهم که شده او را ببینم

نام او در كانون سياست و قدرت و درجهان اسلام، اميخته با رشادت و ازاديبخشي و رهايي بخشي است. قاسم سرمايه جاودانه جهان اسلام و هديه بي نظير خداوند به همه ایرانیان و محرومان جهان اسلام است.

صادق خرازی سفیر پیشین ایران در لندن و سازمان ملل در مطلبی که در صفحه فیسبوک منتشر کرده نقل قولی از اوباما و جان کری رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا درباره قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس آورده است که متن این یادداشت را می خوانید:

بنام خدا
خواستم امروز در مورد وجودی عزیز و دُرِّ یگانه ای بنویسم.

باخود گفتم اورا با عنوان "سردار" خطاب کنم ، دیدم سپاهیان "قدرتمند" و باصلابت وشایسته برخوردار از این عنوان کم نیستند.خواستم برایش از پیشوند "آقا " استفاده کنم ،دودل شدم چرا که بازهم هستند فرزانگانی که زیبنده آنند.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اشتباه عجیب و تکراری فدراسیون فوتبالنظر اوباما درباره قاسم سلیمانی

در فهرست های تیم ملی که از سوی فدراسیون فوتبال ایران منتشر می شود نکته عجیبی وجود دارد که مدت هاست تکرار می شود.

در این فهرست ها که از سوی کارلوس کی‌روش در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفته و از طریق سایت رسمی این فدراسیون منتشر می شود بازیکنان به تفکیک پست دسته بندی شده و اسامی آنان منتشر می شود.

اما نکته عجیبی در فهرست جدید تیم ملی برای بازی با کره جنوبی و فهرست های قبلی وجود دارد که مدت هاست فکر همه را مشغول کرده و وبسایت برنامه نود هم به آن اشاره کرده است و آن اعلام پست عجیب و نامانوسی برای خسرو حیدری مدافع استقلال در تیم ملی است: مهاجم!


اشتباه عجیب و تکراری فدراسیون فوتبال

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


افتخاری ویژه برای ورزش ایران

محمد پورغلامى نژاد موفق شد به عنوان اولين غير چيني در جهان دان ٨ ووشو را کسب کند.

انجمن ووشو چين طى نامه رسمى اظهار داشت: محمد پورغلامى نژاد اولين دارنده دان ٨ ووشو در جهان است كه مليت چينى ندارد. كسب اين افتخار را به ايشان و فدراسيون ووشو ايران تبريك اعلام می کنیم.

براساس نتايج دوره آزمون درجات فنى ووشو كه در كشور چين انجام پذيرفت، محمد پورغلامى نژاد پس از گذراندن آزمونهاى مختلف فنى، شفاهى، دفاع تز و دارا بودن سوابق مهم فعاليت هاى مؤثر ملى و بين المللى در امور مختلف ووشو و نيز طى سنوات هشت ساله از دريافت دان قبلى (هفت) موفق به دريافت درجه دان ٨ شد.

اقتخاری ویژه برای ورزش ایران+عکس

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بروجردی: متن توافق نهایی با 1+5 باید به تصویب مجلس برسد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که مذاکرات هسته‌ای، مذاکرات هسته‌ای است و لاغیر گفت: بر اساس قانون اساسی متن توافق نهایی ایران با گروه 1+5 باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

علاالدین بروجردی در واکنش به اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکا مبنی بر طرح مسائل حقوق بشری و دیگر موضوعات در مذاکرات سه جانبه ظریف، کری و اشتون گفت: مذاکرات هسته‌ای، مذاکرات هسته‌ای است و لاغیر.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نیویورک تایمز منتشر کرد؛
جزئیاتی از نامه اوباما به رهبر انقلاب

یک روزنامه آمریکایی با استناد به منابعی برخی از مفاد نامه ادعایی به رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر کرد.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز مدعی شد در نامه‌ای که ماه گذشته باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاشته ضمن تأکید بر منافع مشترک دو کشور در مقابله با گروه داعش ادعاهایی درباره حضور آمریکا در منطقه مطرح کرده است.

بنا به گفته یک مقام آمریکایی، اوباما در نامه مذکور مدعی شده حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه تنها به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش است که این موضوع به نفع ایران هم هست. این مقام آمریکایی می‌گوید اوباما در این نامه نوشته است: «ما تنها برای مقابله با داعش در آنجا (خاورمیانه) هستیم و شما به ما اجازه انجام این کار را بدهید، چون این به شما هم کمک خواهد کرد.»

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اعترافات فراری‌داعش از اعمال‌تروریست‌ها

یکی از فراریان گروه تروریستی داعش در اعترافاتش از خواست اعضای این گروه تندرو برای آدمکشی و کشتار بی‌رحمانه غیر نظامیان، زنان و کودکان توسط داعش می‌گوید.

یکی از فراریان گروه تروریستی داعش، در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری «فاکس نیوز» در اعترافاتش از خواست اعضای این گروه تندرو برای آدم‌کشی می‌گوید.

این شبه نظامی می‌گوید کشتار زنان و کودکان بی گناه، دستمزد ماهانه 150 دلار یا قوانین سختگیرانه اجرا شده به زور شکنجه و مرگ دلیل فرار او از داعش نیست.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


رنگ آمیزی پرتقال برای عرضه به بازار

رئیس اتحادیه باغداران از افزایش 30 درصدی تولید میوه‌هایی مانند سیب، انار، کیوی و نارنگی خبر داد و گفت: پرتقال‌هایی که هم اکنون به بازار عرضه می‌‌شوند، به روش مصنوعی و گرمادهی رنگ آمیزی می‌شوند.

مجتبی شادلو با بیان اینکه تولید میوه‌هایی مانند سیب، انار، کیوی و نارنگی طی سال جاری در کشور بین 25 تا 30 درصد رشد یافته است، اظهار داشت: تولید این میوه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته، این در حالی است که طی سال قبل نیز تولید این محصولات با رشد زیادی همراه بود.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


9 آذر برگزار خواهد شد؛
دیدار دوستانه ایران و آفریقا به یاد ماندلا

پایگاه اینترنتی "soccerladuma" از دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال آفریقای جنوبی و ایران به مناسبت بزرگداشت "نلسون ماندلا" خبر داد.

این پایگاه اینترنتی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران برای سالگرد درگذشت "نلسون ماندلا" به آفریقای جنوبی دعوت خواهد شد تا دیدار دوستانه‌ای را با تیم ملی این کشور برگزار کند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


وقتی استقلالی‌ها معرفت به خرج دادند

هافبک جوان تیم فوتبال استقلال گفت: بازیکنان استقلال با حرکتی که کردند معرفت‌شان را نشان دادند.

علیرضا رمضانی که از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب‌دیدگی شده در در خصوص حرکت بازیکنان استقلال پیش از بازی با تراکتور‌سازی و اینکه عکس او را روی پیراهن‌شان حک کرده‌ بودند اظهار داشت: من از این موضوع خبر نداشتم ولی از اینکه این کار را انجام دادند خیلی خوشحالم چون آنها معرفت‌شان را نشان دادند. به هر حال این حرکت بچه‌ها و بزرگتر‌های تیم است که جا دارد از آنها تشکر کنم.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد؛
«خط قرمز» شورای نگهبان در انتخابات خبرگان

نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان گفت: کسی که به ویژگی‌های ذاتی جموری اسلامی اعتقاد ندارد، نباید وارد پروسه انتخابات شود

نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان طی گفت‌وگویی تفصیلی، از چگونگی نگاه این شورا به نامزدهای انتخابات مجلس،‌ ریاست جمهوری و خبرگان در آینده به‌ویژه از منظر ارتباطشان با فتنه 88 یا موضع آنها نسبت به این موضوع سخن گفت.

* برداشت جدیدی از قانون در شورای نگهبان رخ نداده است

وی با تأکید بر اینکه پس از فتنه سال 88 برداشت جدیدی از قانون در زمینه تأیید صلاحیت‌ها در شورای نگهبان رخ نداده است، گفت:‌ البته در تطبیق با موضوعات، خصوصیات فرد در هر انتخابات تأثیرگذار است و الا از حیث منابع حقوقی اتفاق جدیدی نیفتاده است و قواعد و برداشت‌ها و رویه‌های شورای نگهبان صرف نظر از ارزیابی که از آن داریم، همان قواعد قبلی است و این‌ها قبل از وقایع اخیر و پیش از این انتخابات پرتنشی که ما داشتیم، وجود داشته است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شنیدن دفاعیات مهدی هاشمی در جلسه امروز دادگاه

وکیل مهدی هاشمی درباره سیزدهمین جلسه دادگاه وی گفت: امروز ادامه دفاعیات مطرح می‌شود.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع مهدی هاشمی پیش از ورود به دادگاه انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره روند سیزدهمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی گفت: امروز ادامه دفاعیات مطرح می‌شود.

وی درباره نامه رسایی که از طرف نمایندگان مجلس به قاضی مقیسه ارائه کرده بود، اظهار داشت:‌ در این باره اطلاعی ندارم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بازار ایران در انتظار نسل جدید سیم‌کارت

بیش از دوماه از ورود اپراتورهای مختلف به عرصه ارائه خدمات 3G و نسلهای بالاتر می‌گذرد اما همچنان از ارائه سیم‌کارتهایی با عنوان نسل چهار در بازار خبری نیست.

پایان مردادماه امسال دوره انحصار رایتل به اتمام رسید و وزارت ارتباطات شرایطی فراهم کرد تا با استفاده از آن اپراتورهای اول و دوم نیز بتوانند وارد عرصه ارائه خدمات نسل سه شوند اما در این میان نکته مهمی نیز وجود داشت و آن این که در پروانه های جدید دیگر محدودیتی برای دسترسی به تکنولوژی در نظر گرفته نشده بود و اپراتورها مجاز شدند بر اساس سرویسی که مد نظر دارند به ارائه خدمات نسل‌های بالاتر نیز بپردازند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قهرمان مشخص نشد، ملوان به گل نشست؛
برترین‌ها و بدترین‌های هفته چهاردهم لیگ برتر

هفته چهاردهم لیگ برتر با تساوی پرگل سرخابی ها برابر رقبای تبریزی پیش از دربی و تداوم صدرنشینی تراکتور و به گل نشستن کشتی ملوان در قعر جدول به پایان رسید.

هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که تکلیف قهرمان نیم فصل با گل دقیقه 95 صادقی برای استقلال به هفته آخر کشیده شد. تداوم صدرنشینی تراکتورسازی تبریز و سقوط استقلال به مکان پنجم جدول و نیز سقوط ملوان به قعر جدول از اتفاقات مهم این هفته بود. پرسپولیس هم که در هر بازی یک معترض به تعویض رو می کند در جایگاه هشتم جا خوش کرد تا به انتظار مهمترین دیدار این فصل خود یعنی دربی هفته پایانی بنشیند.

برترین‌ها و بدترین‌های هفته چهاردهم+ جدول

جدول رده‌بندی لیگ برتر تا پایان هفته چهاردهم

ردیف تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 تراکتورسازی تبریز 14 8 4 2 27 14 13 28
2 سپاهان 14 7 5 2 18 12 6 26
3 فولاد خوزستان 14 7 4 3 13 8 5 25
4 نفت تهران 14 6 6 2 19 11 8 24
5 استقلال 14 7 3 4 23 16 7 24
6 صبای قم 14 5 5 4 16 16 0 20
7 سایپا 14 5 4 5 13 10 3 19
8 پرسپولیس 14 5 4 5 15 16 -1 19
9 پدیده مشهد 14 4 6 4 13 12 1 18
10 پیکان 14 4 4 6 6 11 -5 16
11 راه آهن 14 4 4 6 15 21 -6 16
12 استقلال خوزستان 14 3 6 5 15 16 -1 15
13 ذوب آهن 14 3 6 5 14 15 -1 15
14 گسترش فولاد 14 2 6 6 11 19 -8 12
15 نفت مسجد سلیمان 14 1 7 6 7 19 -12 10
16 ملوان 14 1 6 7 8 17 -9 9

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


چه کسی 9 سال پیش اسیدپاشی اصفهان را پیشگویی کرد؟

ادعای سال 2005 نویسنده کتاب «روح ایران» درحقیقت پیشگویی حملاتی بود که برای مراکز توریستی غیر زیارتی کشور برنامه ریزی شده بود.

طی چهار دهه بعد از ماجرای کاباره ارم، معدود موارد استفاده از اسیدهای صنعتی برای ارتکاب چه کسی 9 سال پیش اسیدپاشی اصفهان را پیشگویی کرد؟جنایت در ایران، دقیقاً از همان الگوی عشق، حسادت، تنفر و انتقام غربی پیروی می‌کرد، طوری که هم زمان با هر خبر اسید پاشی همیشه اذهان عمومی در ایران پیگیر داستان کاباره‌ای مرتبط با آن بودند.

اما نخستین نوشته‌ای که در آن تلاش شده بود رواج حجاب از بزرگترین شهرها تا دور افتاده‌‌ترین روستاها در ایران را به ترس از اسید و اسید پاشی نسبت دهد یک کتاب ضد ایرانی علیه مسافرات به ایران بود که هم در مجله روابط خارجی و هم در برنامه جی‌پی‌اس شبکه سی‌ان‌ان از آن به عنوان کتابی که هر امریکایی باید بخواند یاد شد.

تصویر روی جلد این کتاب که عنوان آن در چاپ سال 2005 به «روح ایران» تغییر کرده بود، آینه خودرویی را نشان می‌داد که چهره راننده در آینه کنار درب سمت راننده  هم محجبه و هم آرایش شده بود و زمینه محو این تصویر را هم دو خانم محجبه دیگر تشکیل می‌دادند و در صفحه 152 تلاش شده بود تا به شهروندان غربی  علاقمند به مسافرت به ایران این ادعای وقیحانه و غیر قابل پذیرش القا شود که زنان ایرانی از پرجمعیت ترین شهرها تا دور افتاده ترین روستاها از ترس حملات اسیدی توسط ماموران دولتی ناگزیر به استفاده از حجاب اسلامی گردیده‌اند.
 
چه کسی 9 سال پیش اسیدپاشی اصفهان را پیشگویی کرد؟

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


برای سومین روز شهادت «ابراهیم عکاری»
خودرویی که برای اشغالگران کابوس آفرید

روز چهارشنبه، 14 آبان 1393 شمسی، برابر با 11 محرم 1437 قمری، «ابراهیم محمد داود عکاری»  مسلمان 38 ساله فلسطینی، ساکن اردوگاه «شعفاط» واقع در شمال شهر «بیت المقدس اشغالی» ، در عملیاتی شهادت طلبانه،  با خودروی خود به محل تجمع گروهی از نظامیان اشغالگر صهیونیست در محله‌ی «دهس» کوبید که در نهایت دو صهیونیست (از جمله افسری به نام «جدعان اسعد») به هلاکت رسیدند و 14 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
بر طبق اخبار منتشر شده از سوی منابع صهیونیستی، «ابراهیم  عکاری» پس از توقف خودرو اش، با شیی ای آهنی که در دست داشت، مجددا به نظامیان حمله ور شدپس از اصابت سه گلوله به سر و سینه اش از پای درآمد [به شهادت رسید].

تصاویر/
برشی از فیلم ثبت شده توسط دوربین های مدار بسته از عملیات استشهادی «دهس»

تصاویر/
برش هایی از فیلم ثبت شده توسط دوربین های مدار بسته از عملیات استشهادی «دهس»(از بالا به پایین)

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس