به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





گزارش مشرق از تشییع مرحوم پاشایی
پدر پاشایی روضه‌ حضرت علی‌اکبرخواند/ اجرای قطعه"جاده یک طرفه"توسط علیزاده/ همخوانی بنیامین بهادری با مردم/ قرائت پیام وزیر ارشاد

"مرتضی پاشایی خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان روز جمعه 23 آبان در بیمارستان بهمن تهران، پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری مهلک سرطان درگذشت."

در حالی که طبق اعلام قبلی قرار بود مراسم تشییع مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ از ساعت 9 صبح  امروز در مقابل تالار وحدت آغاز شود، از حدود 8 صبح جمع کثیری از هواداران وی در محل مراسم اجتماع کردند.

مراسم تشییع مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ، قرار است تا دقایقی دیگر از مقابل تالار وحدت به صورت رسمی آغاز شود.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/8/25/791964_631.jpg

برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید

هم اکنون جمع کثیری از هواداران وی در محل برقراری مراسم اجتماع کرده اند و ترانه های وی را همخوانی می کنند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پیروانی: او فقط وقت ناله‌ کردن دارد
درخشان بهترین تیم پرسپولیس را چهارم کرد

مربی سابق پرسپولیس گفت:کسی که با علم و آگاهی به یک تیم می‌رود دَم از خرابی نمی‌ زند.

افشین پیروانی در پاسخ به این سئوال که چرا درخشان مدعی است وارث خرابی‌های زیادی است اظهار داشت: در آستانه دربی نمی‌خواستم حرف بزنم اما مثل اینکه این آقا نمی‌خواهد دست از اظهارات عجیب و غریبش بردارد.این بهانه‌ها تکراری شده است.کسانی که بعد از هر بازی می‌گفتند تیم با هدایت مناسب قهرمان می‌شود حالا حرف از خرابی‌ها می‌زنند. به فرض قبول این ادعا آیا کسی به زور ارثیه‌ای اینگونه به آنها داده است؟ آنها با علم و آگاهی تیم را پذیرفته‌اند و مردم همه حرفهای‌شان را یادشان هست. آنهایی که آن زمان وقتی صادقیان در بازی با فولاد مقابل داور واکنش نشان داد و محروم شد می‌گفتند این مشکلات و بی‌انضباطی‌هابه دلیل ضعف مدیریت کادر فنی است حالا خودشان دارند مدیریت شان را به رخ می‌کشند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


هزینه ماهیانه خانوار 4 نفره کارگری

هزینه ماهیانه یک خانوار 4 نفره کارگری طبق جدیدترین محاسبات صورت گرفته با فرض خرید از مراکز دولتی حدود 2.9 میلیون تومان و با قیمت آزاد به 3.3 میلیون تومان رسید که تنها 785 هزارتومان آن سهم خوراک و 1.1 میلیون نیز سهم مسکن است.

با قرار گرفتن در ماه های پایانی سال و همزمان با برنامه ریزی برای آغاز برگزاری نشست‌های شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال 94 کارگران و مشمولان قانون کار، گروه‌های کارگری محاسبات جدیدی را درباره هزینه معیشت خانوار 4 نفره انجام داده اند.

بر پایه این گزارش، در محاسبات انجام شده سهم 18 قلم کالای اساسی در سبد هزینه های خانوار که تماما مربوط به بخش خوراک و مواد غذایی است محاسبه شده که رقم 785 هزار و 374 تومان را برای یک خانوار 4 نفره در ماه نشان می دهد.

هزینه ماهیانه خانوار 4نفره کارگری +جدول

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


روزنامه آرمان:دولت به توافق نرسیدن را خطرناک می‌داند

میرباقری در خاتمه مطلب خود اظهار می‌کند: شاید برپایی جشن حصول توافق جامع هسته‌ای در وین، محتمل‌ترین اتفاقی باشد که باید در 3 آذر به انتظار آن نشست.

علی میرباقری اخیراً در یادداشتی با عنوان «چرا توافق هسته‌ای می‌تواند نزدیک باشد؟» در روزنامه آرمان تأکید کرده است که دولت رئیس جمهور روحانی به توافق نرسیدن را خطرناک می‌داند!

وی در بخشی از یادداشت خود می‌نویسد: (دولت یازدهم) قاعدتاً با لمس خوشبینی افکار عمومی پس از کسب توافق موقت ژنو، عواقب به نتیجه نرسیدن مذاکرات را... برای خود و کشور خطرناک  برمی‌شمارد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید



اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
ماهیگیری انتخاباتی دولت از وزارت علوم/ برگزاری جشن تولد 66 سالگی روحانی در آسمان/ آیا نگاه دولت به مطبوعات نگاه تهدید است؟

نگاه دولت به مطبوعات نگاه تهدید است، یعنی اسرائیل و آمریکا محرمند مردم و نمایندگان و صاحبنظران نامحرم؟!، دستور روحانی برای فروش 200 هزار مترمربع اراضی دولتی، کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به برخی نمایندگان و ... از جمله خبرهای ویژه روزنامه های امروز است.

*کیهان

اعتماد: تند رفتیم توقع از مذاکرات را باید تعدیل کرد

یکی از نشریات اصلاح‌طلب پس از یک سال بزرگ‌نمایی مذاکرات هسته‌ای از جمله با آمریکا و اغراق‌ در تأثیر آن، خواستار تعدیل نگاه به این عرصه شد.روزنامه اعتماد در یادداشتی خاطرنشان کرد: برخی با یک نگاه «تک‌عاملی»، بر این باورند که با لغو تحریم‌ها و دستیابی به توافق جامع میان طرفین، بسیاری از چالش‌های رشد اقتصادی، حتی در کوتاه‌مدت از میان می‌رود. اینکه تحمیل و تشدید تحریم‌ها، مانعی بر سر روند رشد کمی و کیفی اقتصادی کشور بوده، جای تردیدی نیست، اما به باور طیف وسیعی از اقتصاددانان، برداشتن مقطعی و حتی آنی محدودیت‌های اقتصادی (که در خصوص امکان شدن یا نشدن آن هم بحث است) نمی‌تواند، زمینه بروز تحولی شگرف در اقتصاد شود و عوامل ناپایداری وضعیت اقتصادی کشور فقط به مسئله تحریم و ابعاد شریانی آن مربوط نمی‌شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


"قصاب داعش" زخمی شد

دولت انگلیس اعلام کرد گزارش هایی دریافت کرده است که نشان می دهد "جان جهادی" معروف به "قصاب داعش" عضو انگلیسی تبار داعش که ظاهرا عامل اعدام گروگان‌های غربی بود ، در حمله جنگنده‌های امریکایی زخمی شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: وزارت امور خارجه انگلیس هنوز نمی تواند این گزارش ها را که روز یکشنبه در روزنامه دیلی میل منتشر شد، تأیید کند. در این گزارش ها آمده است مأمور اعدام گروه داعش که نقاب بر چهره می زدو در نوارهای ویدئویی در صحنه های هولناک اعدام گروگانهای غربی که به صورت آنلاین پخش می شد دیده می شد ، هفته گذشته هنگام حضور در جلسه ای با سران داعش در یکی از شهرهای کوچک عراق نزدیک مرز سوریه، زخمی شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


چرا علی کریمی استقلالی نشد؟

علی کریمی بالاخره اعتراف کرد که می‌خواست به استقلال برود. او در مصاحبه اش با برنامه 90 که فقط بخشی از آن پخش شد، گفت: «نمی ترسم و می‌گویم که با استقلال قرارداد داخلی داشتم.»

علی کریمی بالاخره اعتراف کرد که می‌خواست به استقلال برود. او در مصاحبه اش با برنامه 90 که فقط بخشی از آن پخش شد، گفت: «نمی ترسم و می‌گویم که با استقلال قرارداد داخلی داشتم.»

ما حالا شما را مي‌بريم به اواخر سال 1376، وقتي علي كريمي داشت ستاره مي‌شد اما به جاي ستاره آبي رنگ، در آسمان پرسپوليس و به رنگ سرخ تابيد.

کالبدشکافی قرارداد نافرجام کریمی و استقلال

استعداد ناب فتح

كريمي از بازي در فتح بود كه نشان داد مي‌خواهد ستاره شود و البته آنقدر اين راه را ادامه داد تا به تكنيكي‌ترين بازيكن تاريخ فوتبال ايران بدل شد. او پس از درخشش در ليگ يك، توسط استقلالي‌ها كشف شد و كامران منزوي مرد دوم باشگاه آبي‌ها با كريمي قرارداد داخلي امضا كرد. قراردادي 4 برگي و گرانقيمت به مدت 3 سال.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خروج فغانی از فهرست کاندیداهای دربی

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با بیان اینکه هنوز داور دربی مشخص نیست، تاکید کرد: ما هرگز داوری دربی را نوبتی انتخاب نمی‌کنیم.

حسین عسگری در خصوص انتخاب داور دربی پایتخت، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: ما گزینه‌ها را انتخاب کردیم. در واقع شش، هفت نفر هستند که می‌توانند این بازی را قضاوت کنند و در روزهای آخر با بررسی تمامی جوانب تصمیم نهایی را برای انتخاب داور دربی خواهیم گرفت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مهم ترین اقلام صادراتی ایران کدامند؟

اقلام شیمیایی و فلزی در هفت ماهه سال جاری بیشترین سهم را از صادرات ایران در اختیار دارند.

در هفت ماهه سال جاری بیشترین میزان صادرات مربوط به پروپان مایع شده با وزن یک میلیون و 217 هزار تن و ارزش یک میلیارد و 137 میلیون دلار بوده است که به این ترتیب آن قلم حدود 5.86 درصد از کل صادرات کشور در این مدت را شامل شده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها 575 هزار تن پروپان مایع شده از ایران صادر شده بود که ارزش آن به 528 میلیون دلار رسید، مقایسه این آمار با آمار امسال نشان می دهد که صادرات این محصول شیمیایی بیش از 115 درصد افزایش یافته است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


چه کسی اولین حکومت شیعی 12 امامی را بنیان نهاد

بعد از شکل‌گیری حرکت، بسیاری از روستاییان و طبقات پایین جامعه به آن پیوستند و شیخ حسن جوری به‌عنوان بازوی عقیدتی این نهضت نقش رهبری ایفا می‌کرد.

یکی از قیام‌های تاثیرگذار شیعی در سده میانی ایران سلسله سربداران بود که علیه نظام سلطه مغول حرکت خود را آغاز کرد. این حرکت که از روستای باشتین شروع شد، برگرفته از تعالیم شیخ خلیفه و شاگرد او شیخ حسن جوری بود و از آموزه‌های شیعی 12 امامی بهره می‌برد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


رهبر انقلاب: هرجا احساس کنم "آمر به معروفی" مورد جفای مسئولی قرار گرفته، خودم وارد قضیه خواهم شد

مبادا در گوشه و کنار، یا در دستگاه انتظامی یا قضایی، کسانی باشند که راه را جلو آمر به معروف و ناهی از منکر سد کنند! هرجا که بدانم و احساس کنم و خبر اطمینان بخشی پیدا کنم که آمر به معروف و ناهی از منکر، خدای نکرده مورد جفای مامور و مسئولی قرار گرفته، خودم وارد قضیه خواهم شد.

امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


چرا یک هنرمند جوان باید سرطان بگیرد؟

درگذشت خواننده پاپ کشور بر اثر ابتلا به سرطان معده توصیه‌ و هشدار وزیربهداشت مبنی بر توجه و رعایت نکات بهداشتی را در پی داشت زیرا در حال حاضر سرطان معده کشنده ترین سرطان در ایران و به‌خصوص در مردان است.

درگذشت مرتضی پاشایی خواننده جوان پاپ کشور بر اثر ابتلا به سرطان معده منجر به تشکیل و تصویب کلیات کمیته ملی سرطان در وزارت بهداشت و درمان شد.

وزیر بهداشت با اظهار تاسف از فوت مرتضی پاشایی، به دلیل ابتلا به سرطان معده، نسبت به چکاپ مستمر و دوره‌ای مردم به ویژه مردان برای پیشگیری از بروز سرطان هشدار داد و گفت: سرطان واقعیتی تلخ در زندگی صنعتی و مدرن امروزی است و باید تدابیری اتخاذ کنیم که سرعت روند رو به رشد آن را کنترل کنیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قیمت خانه‌های بالای 150متر

در این روزهای خاموشی بازار مسکن در کشور هر کارشناسی بسته پیشنهادی خود را برای رونق بازار دارد.

مصطفی خسروی، کارشناس حوزه مسکن درباره ارزیابی‌اش از بازار اجاره در کشور گفت: بازار اجاره تابع بازار ملک است؛ اما هیچ‌گاه اجاره بها به شدت قیمت خانه بالا نمی‌رود.

مالک به دنبال مستاجری است که توان پرداخت اجاره بهای ماهانه را داشته باشد به‌طور مثال ممکن است اجاره خانه‌ای ماهانه 5میلیون تومان باشد؛ اما مالک برای آنکه بتواند به‌طور منظم این مبلغ را دریافت کند کمی به قیمت پایین‌تر آپارتمانش را برای اجاره می‌گذارد.

قیمت خانه‌های بالای 150متر در تهران +جدول

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ارتش آزاد: با داعش نمی‌جنگیم

مسئولان گروهک موسوم به ارتش آزاد با اشاره به نشست میان ترکیه و آمریکا برای آموزش عناصر این گروهک، اعلام کردند نمی‌پذیرند با گروهک تروریستی داعش بجنگند و هدفشان سرنگونی دولت سوریه است.

«رامی الدالاتی» عضو شورای عالی فرماندهی نظامی گروهک موسوم به ارتش آزاد تأکید کرد که ترکیه عناصر این گروهک را با حمایت و تأمین مالی آمریکا آموزش می‌دهد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس