کد خبر 362614
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

منابع نزدیک به گروهک‌های تروریستی از امضای توافقنامه آتش‌بس میان دو گروهک تکفیری «جبهه النصره» و «داعش» خبر دادند که چندین ماه است، میان آنها جریان دارد.

به گزارش مشرق، منابع نزدیک به گروهک‌های تروریستی اعلام کردند که « دو گروهک تکفیری جبهه النصره – داعش برای پایان دادن به درگیری‌هایی که چندین ماه است، میان آنها در جریان است، توافقنامه آتش‌بس امضا کنند».

این منابع توضیح دادند که «سرکرگان دو گروه روز دوم نوامبر جاری در شمال سوریه با یکدیگر دیدار داشته و تصمیم گرفتند، ضمن توقف درگیری‌های مسلحانه بین خود، در عرصه میدانی نیز با یکدیگر همکاری داشته باشند».

منابع مذکور یادآور شدند: «داعش و النصره در نشستی مشترک که دوم نوامبر جاری در شهر "الاتارب"، در غرب حلب برگزار شد و ۴ ساعت طول کشید، به توافق رسیدند، در برخی مناطق شمالی سوریه صفوف خود را متحد و یکپارچه کنند».

این منابع تصریح کردند: «داعش در این نشست به النصره پیشنهاد ارسال نیرو و کمک در حمله این گروه علیه گروهک "حزم" در نزدیکی منطقه "خان السنبل" در شمال سوریه را داد که مورد حمایت آمریکاست و النصره هفته گذشته آن را مورد حمله قرار داد».

منابع مذکور گفتند که «این توافق پس از مدت‌ها مبادله اتهامات میان دو گروهک و سرکردگان آنها حاصل شده است».

در تایید اظهارات فوق این منابع به نوار صوتی منتشر شده از «صلاح الدین چچنی»، سرکرده النصره در پایگاه‌ها و صفحات اینترنتی وابسته به گروهک‌های تروریستی اشاره کردند که در آن صلاح الدین چچنی از دیدارش از پایگاه‌های داعش در «رقه» سخن می‌گفت که هدف از آن تلاش برای آشتی میان داعش و النصره است.

اگرچه صلاح الدین چچنی در این نوار تاکید کرده بود که تلاش‌هایش با شکست مواجه شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس