کد خبر 329775
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

مرد جنايتكار كه در جريان جنايت‌هاي جداگانه مرتكب قتل دو پسر جوان شده بود در جلسه دادگاه اتهاماتش را پذيرفت.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دهم اسفند سال 91 به كلانتري 168 سيزده آبان اعلام شد كه ساعت 16:30دقيقه نهم اسفند مرد ناشناسي حدودا30 ساله با آثار ضرب و جرح در بدن از سوي راننده خودروي پژو206 سفيد رنگ به بيمارستان منتقل شده و يك روز بعد فوت كرده است.

با آغاز رسيدگي به پرونده، كارآگاهان اداره دهم در اولين مرحله اقدام به شناسايي هويت مقتول كردند. اين در حالي بود كه بر اساس اعلام بيمارستان، پس از انتقال مقتول به بيمارستان و پيش از آنكه هويت وي در سيستم اطلاعات بيمارستان ثبت شود، راننده خودروي 206 به بهانه انتقال خودرو به پاركينگ از بيمارستان خارج و متواري شده بود.

اقدامات براي شناسايي هويت مقتول ادامه داشت كه كارآگاهان متوجه شدند دهم اسفند پرونده‌يي با موضوع فقداني در پايگاه هفتم پليس آگاهي تشكيل شده كه مشخصات اعلام شده از سوي خانواده مرد ناپديد شده شباهت زيادي به مقتول دارد. از خانواده مرد ناپديد شده براي شناسايي تصوير مقتول دعوت شد و برادر او پس از حضور در پليس آگاهي، برادر خود را به نام امين 27 ساله مورد شناسايي قرار داد.

برادر امين در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: نهم اسفند برادرم در خانه بود كه يكي از دوستانش به نام مهدي با او تماس گرفت. به بهانه دور زدن با ماشين، مهدي به دنبال برادرم آمد و پس از آن امين ديگر به خانه بازنگشت. فرداي آن روز سراغ مهدي رفته و او عنوان داشت كه امين را به در خانه رسانده و اطلاعي از برادرم ندارد.

با شناسايي مهدي 29 ساله، كارآگاهان به محل سكونت وي در منطقه كيانشهر مراجعه كردند و پي بردند كه مهدي دهم اسفند پس از ملاقات با برادر مقتول از محل سكونتش متواري شده است.

همزمان با آغاز تحقيقات براي دستگيري مهدي، كارآگاهان به بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته بيمارستان پرداخته و موفق به شناسايي تصاوير زمان انتقال مقتول به بيمارستان شدند. برادر مقتول پس از مشاهده تصاوير دوربين‌هاي بيمارستان موفق به شناسايي تصوير «مهدي» در زمان انتقال امين به بيمارستان با يك دستگاه خودروي پژو 206 سفيد رنگ شد.

ماموران در ادامه متوجه شدند كه مهدي 13 خرداد 92 با يك دستگاه خودروي سواري پرايد سرقتي در منطقه بازار دستگير و به زندان منتقل شده است. بلافاصله هماهنگي‌هاي قضايي انجام و «مهدي» براي انجام تحقيقات در خصوص پرونده قتل در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مهدي در تحقيقات اوليه همچنان منكر هرگونه اطلاع از سرنوشت دوست خود بود اما زماني كه در مقابل تصاوير دوربين‌هاي بيمارستان قرار گرفت و تصوير خودش را در هنگام انتقال امين به بيمارستان مشاهده كرد، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات اوليه عنوان داشت: قاتل فرد ديگري است. من فقط زماني كه از تيم پزشكي بيمارستان شنيدم كه به احتمال زياد، امين به علت شدت ضربات چاقو زنده نمي‌ماند، ترسيده و از بيمارستان فرار كردم.

«مهدي» در ادامه اظهاراتش و در تشريح حادثه منجر به جنايت به كارآگاهان گفت: من علاوه بر سرقت خودرو در كار خريد و فروش موادمخدر شيشه نيز بودم. چندي پيش با يكي از خريداران مواد به نام حسين بر سر پرداخت پول مواد دچار اختلاف شده و براي آنكه او را مجبور كنم تا پول مواد را پرداخت كند، يك دستگاه DVD گرانقيمت از او گرو گرفته و گفتم تا زماني كه پول مواد را ندهد، دستگاه DVD را به او باز پس نخواهم داد و همين موضوع باعث كينه و دشمني حسين با من شد.

«مهدي» در ادامه اظهاراتش با اشاره به اينكه امين اطلاعي از فعاليت وي در زمينه خريد و فروش مواد نداشت به كارآگاهان گفت: روز حادثه و براي تفريح و دور زدن در خيابان به دنبال امين رفتم تا تنها نباشم. در حال چرخيدن با ماشين در افسريه بوديم كه ناگهان حسين به همراه جوان ديگري كه تا به آن روز او را نديده و نمي‌شناختم، با يك دستگاه پژوي 405 مشكي رنگ مسير حركت‌مان را مسدود كرد و هر دو نفرشان از ماشين پياده و با ما درگير شدند. من با حسين و امين نيز به طرفداري از من با جوان ناشناس درگير شد كه ناگهان حسين و جوان ناشناس به سرعت سوار ماشين 405 شده و از محل متواري شدند.

آن موقع بود كه فهميدم امين چاقو خورده است. به سرعت امين را به بيمارستان رساندم اما زماني كه تيم پزشكي بيمارستان اعلام كرد وضعيت او مناسب نيست و خون زيادي از وي رفته، ترسيده و از بيمارستان متواري شدم.

با توجه به اظهارات مهدي در خصوص ارتكاب جنايت از سوي دوست حسين، كارآگاهان براي شناسايي هويت قاتل و دستگيري وي به محل سكونت حسين در منطقه علي آباد رفتند.

كارآگاهان در همان مراحل اوليه تحقيقات در خصوص سوابق حسين متوجه شدند كه وي يكي از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت موتوسيكلت و خودرو است.

تحقيقات پليسي براي دستگيري حسين ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان دريافتند «حسين» ششم خرداد به اتهام سرقت خودرو از سوي كلانتري 101 تجريش دستگير و روانه زندان شده است. هماهنگي‌هاي قضايي انجام شد و او نيز همانند مهدي، براي انجام تحقيقات در خصوص پرونده قتل امين در اختيار اداره دهم قرار گرفت.

حسين در اظهاراتش با اعتراف به مسروقه بودن خودروي 405 مشكي رنگ روز درگيري، به كارآگاهان گفت: مهدي راست مي‌گويد. قاتل يكي از دوستان من به نام كامران است كه در زمان درگيري به همراه من بود.

با معرفي كامران 24 ساله به عنوان عامل جنايت در منطقه افسريه، بلافاصله كارآگاهان وي را به عنوان متهم اصلي درگيري و عامل جنايت منطقه تهرانسر مورد شناسايي قرار دادند. در پرونده قتل منطقه تهرانسر، فردي به نام داريوش 36 ساله از سوي كامران و با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود.

بر اساس اطلاعات پرونده تهرانسر، «كامران» پس از قتل «داريوش» از محل سكونتش متواري و سرانجام در مخفيگاهش در منطقه هشتگرد و با همكاري تيم جنايي پليس آگاهي هشتگرد، 22 اسفند سال 91 دستگير و در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته بود.

با اعتراف كامران به ارتكاب دو جنايت و بازسازي صحنه قتل پرونده با صدور كيفرخواست به شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.

صبح ديروز جلسه محاكمه متهم به رياست قاضي عزيزمحمدي و با حضور چهار قاضي مستشار برگزار شد. در اين جلسه اولياي دو قرباني خواستار قصاص قاتل شدند.

كامران نيز پس از قرار گرفتن در جايگاه ارتكاب دو جنايت را پذيرفت و درباره قتل داريوش گفت: بابت طلب 80 هزار توماني از شخصي به نام ناصر، يك دستگاه اسپيكر مخصوص ضبط خودرو را از وي گرفته و به همين بهانه ناصر چندين بار به همراه داريوش به در منزل ما آمده و ايجاد درگيري و فحاشي در محل كردند و به همين علت از هر دو نفرشان كينه به دل داشتم. 23 بهمن ماه در منطقه تهرانسر - زير پل شهيد شوشتري به صورت پياده در حال تردد بودم كه متوجه داريوش شدم كه با يكي از دوستانش و با دو دستگاه موتوسيكلت در حال عبور از محل بودند.

براي داريوش سوت زده و او نيز پس از شنيدن صداي سوت تغيير مسير داد و به سمت من آمد. در حالي كه چاقو را در زير آستين لباس مخفي كرده و آماده زدن بودم، به محض نزديك شدن داريوش ديگر به او فرصت نداده و زماني كه قصد داشت تا از موتور پياده شود با او درگير شده و پيش از آنكه دوستش بتواند به او كمك كند چند ضربه چاقو به پهلو و شكم وي زده و زماني كه روي زمين افتاد به سرعت از محل متواري شدم.

وي در خصوص قتل امين نيز گفت: وقتي با مقتول درگير شدم با چاقويي كه همراه داشتم دو ضربه به پهلويش زدم. او از ماشين چوب آورد و با آن به سرم ضربه زد.

پس از آخرين دفاعيات متهم و وكيل مدافعش، قضات دادگاه براي صدور حكم وارد شور شدند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: اعتماد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس