آتش‌سوزی در انبار و کارگاه مبل‌سازی، شوخی خونين در مراسم آشتی کنان، مرگ کودک 4 ساله زیر شکنجه‌های وحشیانه، اشتباه کارمند بانک در یک پرونده سایبری، توقف رشد قد بلندترین زن دنیا، دزد بدشانس به کاهدون زد و... بخشی از مهمترین حوادث روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین حوادث امروز به شرح زیر است:


حوادث روز پنجشنبهساعت 05:26 صبح امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی از آتش سوزی در یک کارگاه مبل سازی در خیابان 17 شهریور، خیابان صفای غربی‌ مطلع و بلافصله چهار ایستگاه عازم محل حریق شدند.

محل حریق یک ساختمان قدیمی دو طبقه بود که به کارگاه مبل سازی و رویه کوبی مبدل شده بود. طبقه اول و حیات کاملا شعله‌ور و آتش به قسمت طبقه دوم نیز سرایت کرده بود و سه تن از کارگران نیز در داخل طبقات گرفتار شده بودند.

آتش نشانان بلافاصله عملیات اطفای حریق را آغاز کردند و آتش سوزی را قبل از سرایت به منازل مسکونی مجاور محار کرده و کارگران را از داخل ساختمان خارج کردند.

گفتنی است یکی از کارگران به شدت دچار سوختگی شده بود که سریعا تحویل عوامل اورژانس شد.


آتش سوزی زندانی در کلمبیا با ده کشته

حوادث روز پنجشنبهوقوع آتش سوزی در یکی از محوطه های زندان شهر ˈبارانکیاˈ در شمال کلمبیا توسط زندانیان، تا بحال 10 کشته و بیش از 42 مجروح بر جای گذاشت.

این آتش سوزی هنگامی آغاز شد که زندانیان به دلیل عملیات های گشت و جستجوی زندانبانان برای کشف و ضبط وسایل ممنوعه نظیر سلاح و مواد مخدر اعتراض کرده و چندین تشک را به آتش کشیدند اما این آتش از کنترل آنها خارج شد. گروهی از زندانیان شورشی با مشکل تراشی برای نیروهای امداد، مانع ورود آتش نشانی و گروه های پزشکی به داخل زندان شدند.

وی ادامه داد: وضعیت هنگامی وخیم شد که کشف مواد مخدر این زندانیان از سوی نگهبانان، باعث شورش زندانیان و وقوع نزاع و ضرب و شتم بین آنان و نگهبانان شد و پس از آن، هرج و مرج این بخش را فرا گرفت.

تورس افزود: در اثر این حوادث شش زندانی در داخل زندان جان باختند و چهار تن دیگر نیز به دلیل جراحات وخیم ناشی از سوختگی در بیمارستان جانشان را از دست دادند. در این رابطه، 42 زندانی مجروح شدند که نیمی از آنها در بیمارستان ها بستری هستند.


شوخی خونين در مراسم آشتی کنان

2حوادث روز پنجشنبه دوست که به خاطر برخي اختلافات مدتي با هم قهر بودند با وساطت ديگر دوستانشان اختلافات را کنار گذاشتند و طي تماس تلفني با يکديگر قرار گذاشتند تا براي کنار گذاشتن خصومت ها، مراسم آشتي کنان را در منزل يکي از آنان به نام (ج-ق) برگزار کنند. نيمه هاي خرداد بود که 3 دوست به منزل ميزبان واقع در خيابان آيت ا... عبادي مشهد رفتند.

ميزبان که جوان 29 ساله اي بود هندوانه، قلياني مقداري مشروبات الکلي را براي آنها آورد. دقايق مراسم آشتي کنان با شوخي و خنده دوستان سپري مي شد و هر کدام از آنان براي خنده ديگران سخني مي گفت. در اين ميان شوخي يکي از آن ها به مذاق ديگري خوش نيامد و همين موضوع به درگيري لفظي منجر شد.

ميزبان کاردي را از داخل هندوانه بيرون کشيد و با تهديد دوستش از او خواست که ساکت باشد! اما خشم او به اين جا ختم نشد و ناگهان چاقو را به طرف دوست 25 ساله اش پرت کرد و شاهرگ گردن او را بريد. برادر جوان مجروح بلافاصله او را به بيمارستان قائم(عج) برد اما جوان 25 ساله به دليل شدت خونريزي به کما رفت. با گذشت 9 روز از اين ماجرا، مجروح حادثه در بيمارستان جان سپرد و بدين ترتيب پرونده نزاع رنگ جنايت به خود گرفت.

پرونده شکایت از طرف خانواده مقتول در شعبه 203 مجتمع قضايي امام خميني(ره) تشکيل شد و متهمان به دستور قاضي صحراگرد تحت تعقيب و دستگیر شدند.


سقوط مرگبار در آبشار یخی

حوادث روز پنجشنبهمردی میانسال که همراه شوهرخواهر و دوستش برای کوهنوردی به منطقه آبشارآب سفید درالیگودرز رفته بود، هنگام صعود از صخره یخی این آبشار، ناگهان سقوط کرد وبر اثر اصابت قندیل عظیم یخی به سرو گردنش، در دم جان سپرد. این حادثه حدود دو هفته پیش در 50 کیلومتری مرکز شهر الیگودرز و در بخش ذلقی رخ داد.

یکی ازامدادگران حاضر در محل حادثه در این باره می گوید: «ساعت 11 و 40  دقیقه قبل از ظهر بود که به ما اطلاع دادند یکی از کوهنوردان الیگودرزی بر اثر اصابت یک تکه یخ بزرگ، دچار حادثه شده است.

پس از اعلام خبر، بلافاصله یک تیم تخصصی امداد و نجات با دو دستگاه خودرو به سرپرستی رئیس جمعیت هلال احمرالیگودرز، عازم محل حادثه در آبشارسفید شدند. منطقه مورد نظر، به طور کلی صعب العبور است و برفی که دو روز پیش باریده بود نیز به سختی مسیر افزوده بود. به همین دلیل مدتی طول کشید تا به فرد حادثه دیده برسیم.


دستگیری 4 نوجوان تبهکار در بهارستان

چندی پیش مأموران کلانتری 13 گلستان در حال گشتزنی بودند که با دو نوجوان موتورسوار که برای زن جوانی ایجاد مزاحمت می‌کردند روبه‌رو شدند.

مأموران برای دستگیری دو نوجوان وارد عمل شدند و این در حالی بود که دو پسر موتورسوار با دیدن مأموران پا به فرار گذاشتند.

تعقیب و گریز دزد و پلیس کلید زده شد و بعد از دقایقی مأموران جلو راه فرار آن‌ها را بسته و پیس از این‌که دو نوجوان بخواهند پای پیاده فرار کنند، دستگیر شدند.


حکم‌ اعدام با تزریق سم برای قاتل آمریکایی

حوادث روز پنجشنبهاین مرد ۵۶ ساله به اتهام کشتن استیفن هونیکمن و زخمی کردن همسرش طی سرقت از جواهر فروشی آنها در ۲۷ ژوئیه ۱۹۹۱ مجرم شناخته شده بود.

دادگاه عالی آمریکا اواخر روز سه شنبه - کمی قبل از زمان تعیین شده برای اعدام یعنی ۱۲ و یک دقیقه - پس از آن که وکلای اسمالز در دادخواستی خواستار به چالش کشیدن زندان ایالتی در خودداری از فاش کردن این موضوع که مواد مرگبار برای اعدام را چگونه تهیه کرده است، اعدام را به تعویق انداخت.

دادگاه عالی آمریکا چهارشنبه شب همه دادخواست ها رد کرد ، هر چند که وکلای اسمالز ۳۰ دقیقه قبل از اعدام او دادخواست دیگری را ارائه کرده بودند.

وکلای مدافع اسمالز اعلام کردند خودداری مقامات از اعلام نام داروخانه که این مواد مرگبار را تهیه کرده است سبب می شود امکان تشخیص این موضوع که آیا تزریق این مواد درناک حین اعدام خواهد بود یا نه را دشوار می کند.


مرگ کودک 4 ساله زیر شکنجه‌های وحشیانه

پلیس نیویورک پیش از ظهر یک روز به صحنه جنایت فراخوانده شد. مایلز در دستشویی آپارتمان کینگ در یکی از مناطق اعیان نشین نیویورک محبوس بود و پلیس این پسربچه را در حالی پیدا کرد که بی هوش روی زمین افتاده بود. کودک، بعدازظهر همان روز در بیمارستان جان خود را از دست داد.

متهم ردیف اول این پرونده، کینگ کریز نام دارد که بیست و هفت ساله است و مایلز دابسون چهار ساله از اواسط دسامبر 2013 تا زمان مرگش، نزد او می ماند.

حوادث روز پنجشنبه

دادستان گفته قربانی نشانه های سوختگی و خراش روی سر، صورت و اندام تناسلی خود داشت. آثار کبودی و جراحت زیادی روی پاها، کمر و شکم او نیز به چشم می خورد. علاوه بر این، وجود زخم های کهنه روی بدن مایلز گزارش شده است. انگشت های او دچار عفونت شده و زیر بغل هایش جراحت داشت. این کودک دچار سوءتغذیه نیز بود. مایلز در روزهای پایانی عمرش تحت شکنجه بود و از زخم های وحشتناک رنج می برد.

متهم باوجود این شواهد در دادگاه جنایی منهتن اعلام بی گناهی کرده است. اتهام او سوءاستفاده از کودکان، خشونت بی پروا، بی توجهی و زندانی کردن اوست. اما یک مقام مسئول اعلام کرده اتهام قتل نیز متوجه این متهم است ولی با توجه به پیچیدگی پرونده، به اتهامات او بتدریج و در چند مرحله رسیدگی خواهد شد.


زن جوان با همدستی دو نفر، پسر جوان را سوزاندند

فروردین ماه سال ۹۱ کشف جسد سوخته در یکی از باغات اطراف شهرستان اسدآباد همدان به پلیس آگاهی اطلاع داده شد. همزمان با کشف جسد خانواده پسر جوانی با مراجعه به اداره آگاهی از ناپدید شدن پسرشان خبر دادند که با بررسی این شکایت مشخص شد جسد کشف شده متعلق به پسر جوان به نام "احمد" است.

در ادامه کارآگاهان رد پای زن جوانی را در این ماجرا کشف کردند. زن جوان به نام «نیلوفر» دستگیر و در بازجویی ها اعتراف کرد احمد از سوی دو تن از بستگان من به نام های «میثم» و «علی» به قتل رسیده است. کارآگاهان راهی خانه دو جوان شده اما متوجه شدند دو مرد جنایتکار از شهرستان اسدآباد گریخته و به محلی نامعلوم رفتند.

رئیس پلیس شهرستان اسدآباد با اعلام این خبر، افزود: با گذشت دو سال از این جنایت ماموران مخفیگاه دو متهم فراری را در یکی از استان های همجوار شناسایی کرده و شامگاه دیروز در عملیاتی ضربتی عاملان این جنایت را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.


اشتباه کارمند بانک در یک پرونده سایبری

حوادث روز پنجشنبهزن جوان با تنظیم دادخواستی به پلیس فتا مراجعه کرده و درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر برداشت غیر مجاز 480 هزار تومان از حساب بانکی‌اش داشت.

این زن در اظهارات خود گفت: کارت عابر بانکم را به تازگی تحویل گرفته و در نگهداری رمز ورود به حساب خود نیز دقت لازم را داشته‌ام.

با توجه به ادعاهای این زن رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. کارشناسان توانستند کسی را که از این حساب پول برداشت کرده بود را دستگیر کنند. این مرد که از دستگیری خود متعجب شده بود با ارائه مدارک بی‌گناهی‌اش را اثبات کرد.

بررسی‌های بعدی کارشناسان پلیس نشان داد اشتباه کارمند بانک باعث شده وی به‌طور همزمان برای دوتن با یک شماره افتتاح حساب کند و با روشن شدن این ماجرا پول به زن مالباخته بازگردانده شد.


دزد بدشانس به کاهدون زد

فروشنده دوره‌گرد ایستگاه قطار بمبئی مشغول کار بود که در گوشه قطار ناگهان چشمش به ساک بزرگی افتاد. با احتیاط به سمت آن رفت و ساک را برداشت و فرار کرد. پس از آ‌ن‌که به نقطه خلوتی رسید زیپ ساک را باز کرد اما آنچه داخل آن می‌دید قابل باور نبود.

حوادث روز پنجشنبه

هیچ پولی درون ساک نبود و فقط یک نوزاد کوچولو با چشمان شادابش به او لبخند می‌زد. دزد تصمیم به فرار گرفت اما پیش از این‌که بتواند دور شود توسط یکی از مأموران راه‌آهن دستگیر شد.

حوادث روز پنجشنبه



توقف رشد قد بلندترین زن دنیا

«سیدیکا پروین» که در روستایی فقیرنشین در بنگال زندگی می‌کند نامش به عنوان بلندقدترین زن در کتاب گینس ثبت شده است. این زن به دلیل رشد توموری در غده هیپوفیزش، بیش از حد هورمون رشد ترشح کرده و در حال حاضر قد او به حدود 2 متر و 20 سانتیمتر رسیده است.

حوادث روز پنجشنبه

سیدیکا 28 ساله به علت رشد بیش از حد از چند ناحیه در ستون فقرات دچار شکستگی شده و افزایش وزنش سال‌ها مانع درست ایستادن او می‌شود، ضمن این‌که رشد بیش از حد تومور فعال‌کننده هورمون رشد او، به چشمانش نیز آسیب رسانده و او را در معرض کوری قرار داده بود.

حوادث روز پنجشنبه

پزشکان معالج او، این دختر بلند قد را به دهلی فرستادند و تحت معاینات تخصصی قرار گرفت.پس از بررسی‌های فراوان مشخص شد به علت بزرگ بودن سر این دختر و شکستگی متعدد ستون فقرات او امکان عمل جراحی به شیوه معمول برای خروج تومور وجود ندارد و به همین جهت با تشخیص پزشکان این تومور با استفاده از لوله‌های مخصوص از بینی او خارج شد.

حوادث روز پنجشنبه

پس از پایان عمل پزشکان هندی خروج کامل تومور از بدن این زن را تأیید کردند اما اعلام شد با توجه به آسیب‌هایی که به بدن او رسیده این عمل تازه آغاز درمان او است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    خیلی بد بد بد بد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس