کد خبر 281141
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳

آبشار یخی جان مرد میانسال را گرفت.

به گزارش مشرق،  مردی میانسال که همراه شوهرخواهر و دوستش برای کوهنوردی به منطقه آبشارآب سفید درالیگودرز رفته بود، هنگام صعود از صخره یخی این آبشار، ناگهان سقوط کرد وبر اثر اصابت قندیل عظیم یخی به سرو گردنش، در دم جان سپرد.

این حادثه حدود دو هفته پیش در 50 کیلومتری مرکز شهر الیگودرز و در بخش ذلقی رخ داد؛ حادثه‌ای که به گفته شاهدان، تاکنون برای کسی در این منطقه رخ نداده است.

یکی ازامدادگران حاضر در محل حادثه در این باره می گوید: «ساعت 11 و 40  دقیقه قبل از ظهر بود که به ما اطلاع دادند یکی از کوهنوردان الیگودرزی بر اثر اصابت یک تکه یخ بزرگ، دچار حادثه شده است.

پس از اعلام خبر، بلافاصله یک تیم تخصصی امداد و نجات با دو دستگاه خودرو به سرپرستی رئیس جمعیت هلال احمرالیگودرز، عازم محل حادثه در آبشارسفید شدند. منطقه مورد نظر، به طور کلی صعب العبور است و برفی که دو روز پیش باریده بود نیز به سختی مسیر افزوده بود. به همین دلیل مدتی طول کشید تا به فرد حادثه دیده برسیم.

ازسوی دیگر چون احتمال می رفت برای انتقال کوهنورد به بالگرد نیازداشته باشیم، با مرکز خرم آباد هم در تماس بودیم تا به محض اعلام درخواست کمک، بالگرد را دراختیار نیروهای امدادگر قرار بدهد.»

مسیر برفی که ماموران هلال احمر باید طی می کردند، حدود800 متر بود با برفی به ارتفاع یک متر. پس از مدتی آنها نیز به آبشارسفید رسیدند. این درست زمانی بود که تکنیسین های اورژانس عملیات احیا را روی محمد انجام داده بودند اما تلاش آنها بی نتیجه مانده و او جانش را از دست داده بود.

ماموران نیروی انتظامی که حالا به جمع حاضران اضافه شده بودند، واقعه را صورتجلسه کردند و قرار شد جسد مرد جان باخته به منطقه همواری منتقل شود. انتقال جسد کارساده ای نبود و به همین علت کوهنوردان هیات کوهنوردی الیگودرز برای انتقال جنازه محمد، به کمک ماموران هلال احمر رفتند و او را به پارکینگ آبشار سفید و جایی که آمبولانس توقف کرده بود، منتقل کردند.

امدادگر هلال احمر ادامه می دهد: «تا به حال سابقه نداشت چنین اتفاقی بیفتد و برخلاف آنچه تصور می کنید، آبشار آب سفید اصلا خطرناک نیست و اتفاقا هرساله گردشگران و توریست های زیادی برای دیدن آبشار، به این منطقه می آیند.»

هرچند به گفته دوست صمیمی محمد، کوهنوردانی از صخره های یخ زده آبشار سر خورده بودند، اما تاکنون کسی جانش را از دست نداده بود. جسد متوفی پس از انتقال به شهر، تحویل خانواده اش شد و با همراهی اهالی الیگودرز و کوهنوردان هیات کوهنوردی این شهر، به خاک سپرده شد.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس