کد خبر 281145
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱

وقوع آتش سوزی در یکی از محوطه های زندان شهر ˈبارانکیاˈ در شمال کلمبیا توسط زندانیان، تا بحال 10 کشته و بیش از 42 مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش مشرق، این آتش سوزی در سالن ˈبˈ این زندان با بیشترین میزان امنیتی هنگامی آغاز شد که زندانیان به دلیل عملیات های گشت و جستجوی زندانبانان برای کشف و ضبط وسایل ممنوعه نظیر سلاح و مواد مخدر اعتراض کرده و چندین تشک را به آتش کشیدند اما این آتش از کنترل آنها خارج شد.

ژنرال ˈسائول تورسˈ رئیس موسسه ملی زندانبانی کلمبیا در کنفرانسی مطبوعاتی دراین باره گفت: با وجود آنکه نیروهای آتش نشانی موفق شدند آتش را مهار کنند اما گروهی از زندانیان شورشی با مشکل تراشی برای نیروهای امداد، مانع ورود آتش نشانی و گروه های پزشکی به داخل زندان شدند.

وی ادامه داد: وضعیت هنگامی وخیم شد که کشف مواد مخدر این زندانیان از سوی نگهبانان، باعث شورش زندانیان و وقوع نزاع و ضرب و شتم بین آنان و نگهبانان شد و پس از آن، هرج و مرج این بخش را فرا گرفت.

تورس افزود: در اثر این حوادث شش زندانی در داخل زندان جان باختند و چهار تن دیگر نیز به دلیل جراحات وخیم ناشی از سوختگی در بیمارستان جانشان را از دست دادند. در این رابطه، 42 زندانی مجروح شدند که نیمی از آنها در بیمارستان ها بستری هستند.

مقامات کلمبیایی همچنین اعلام کردند که در طول روز سه شنبه (دیروز) چندین درگیری بین خانواده های زندانیان تجمع کننده در بیرون ندامتگاه و نیروهای پلیس صورت گرفته است که پلیس با پرتاب گاز اشک آور تلاش کرد افراد معترض را متفرق کند.

بنا بر اعلام دفتر دفاع از شهروندان کلمبیا، به علت ازدحام بیش از حد زندانیان در این ندامتگاه امکان حوادث وخیمتر وجود داشت زیرا در حالی که این زندان ظرفیت پذیرش 454 زندانی را دارد، یکهزار و 123 زندانی در این ندامتگاه به سر می برند.

به گفته مقامات وزارت کشور کلمبیا، اجساد جان باختگان هنوز در داخل زندان است و زندانیان خواهان حضور رسانه های مطبوعاتی در این ندامتگاه می باشند تا اجازه دهند مقامات با ورود به زندان، اجساد را خارج کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس