دلیل افزایش ناگهانی قیمت گوشت

گرانی و تورم لجام گسیخته موجب شده مصرف گوشت قرمز مردم به نصف برسد. دولت باید در این زمینه کاری بکند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

قیمت گوشت هم باید تابع تورم باشد

نظر یک اصلاح‌طلب: چرا باید رأی بدهم؟/ اژه‌ای: شرایط امروز، از شرایط عملیات والفجر 8 سخت‌تر است

افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفته است: سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور به ۶ تا ۷ کیلو در سال کاهش یافته و برای این میزان از مصرف، عرضه کنونی کافی است. اما سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور باید به ۱۲ کیلو در سال بازگردد و نصف شدن سرانه مصرف به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و حذف شدن گوشت از سبد خرید دهک‌هایی از جامعه و کاهش خرید دهک‌هایی دیگر اتفاق افتاده است.

به گزارش شفقنا، او می‌افزاید: در شرایط کنونی نمی‌توان انتظاری برای کاهش قیمت گوشت قرمز داشت هرچند در نیمه دوم سال جاری مقامات مسئول پیوسته در رسانه‌ها وعده تحقق این امر را می‌دهند اما همان طور که می‌بینیم اتفاق جدیدی رخ نداده است.

دادرس تصریح می‌کند: قیمت هر کالایی در کشور به اندازه نرخ تورم افزایش پیدا کرده است، در شرایطی که تورم کشور بنا بر گزارش مرکز آمار ۴۴.۳ درصد است. قیمت گوشت نمی‌تواند تابع این تورم نباشد.[۱]

*ما قضاوت درباره اظهارات این مقام ذیربط در بازار کشور را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

انتظار است که مسئولان محترم دولتی نسبت به کاهش مشکلات مردم اهتمام ویژه داشته باشند.

***

جدال خواندنی چپ‌های نجیب با چپ‌های تحریمی

نظر یک اصلاح‌طلب: چرا باید رأی بدهم؟

نظر یک اصلاح‌طلب: چرا باید رأی بدهم؟/ اژه‌ای: شرایط امروز، از شرایط عملیات والفجر 8 سخت‌تر است

حمیدرضا جلایی‌پور، فعال مشارکت‌جوی اصلاح‌طلب و از امضاکنندگان بیانیه ۱۱۰ امضایی، طی یادداشتی در پاسخ به انتقادات عباس عبدی از بیانیه مذکور نوشته است:

"نکته مهم متن بیانیه این است که اولا آزادی کامل انتخابات از اهداف ممارست‌های انتخاباتی است و نه پیش‌شرطش و ثانیا خود مصلحان‌ هم باید در افزایش رقابت و مشارکت و معنای انتخابات و تاثیر نهادهای انتخاباتی عاملیت داشته باشند. وقتی مصلحان حتی از ثبت‌نام برای ورود به رقابت اجتناب کنند و از حق رای‌شان که معانی و کارکردها و انواع متعددی دارند استفاده نکنند، عاملیت خودشان را محدود کرده‌اند."

به گزارش اعتمادآنلاین، او همچنین کنایه‌های عبدی را بعضا غیر منصفانه، تحقیرآمیز و مبتنی بر اطلاعات اشتباه ارزیابی کرده است.[۲]

*۲ گزاره مورد اشاره جلایی‌پور مبنی بر اینکه "آرمان‌های سیاسی هدف هستند نه پیش‌شرط و مدعیان اصلاح هم باید در انتخابات شرکت کنند تا عاملیت‌شان مخدوش نشود"؛ حاقّ مطلب و باطل‌السحر نمایش چپ‌های تحریمی است.

۲ گزاره عقلانی و کاملا صحیح که اصلاح‌طلبان تحریمی همانطور که در مناظرات مکتوب درباره هدف خیابانی تحریم انتخابات، سکوت و اقدام به ناسزاگویی کردند؛ درباره آنها هم هیچ سخنی ندارند.

سخنی ندارند از آن رو که قضیه واضح است و امر واضح نیز همانند خورشید است که مردم گرما و نور آنرا احساس می‌کنند فلذا خورشید قابل انکار نیست. (بماند که در عبرت‌های صدر اسلام می‌بینیم که در صورت بدعملی خواص؛ مواردی رخ می‌دهد که جامعه حتی امثال خورشید را هم انکار می‌کند)

اکنون انتظار این است که عباس عبدی یا در گفت‌وگو با مخاطبان خود؛ بدیهیات مطروحه از سوی جلایی‌پور را منطقا رد کند (که این کار شدنی نیست) یا اینکه از بابت موضع غلط خود عذر بخواهد.

گزینه‌ای که البته بعید به نظر می‌رسد و دیکتاتوری حزبی موجود در اردوگاه اصلاحات اساسا اجازه مخالفت با راهبردهای کلان چپ‌های تحریمی و نانجیب را نمی‌دهد.

استدلال‌های آقای جلایی‌پور همچنین برای شهروندانی که مدعی رأی ندادن در انتخابات هستند نیز نافع است.

***

اژه‌ای: شرایط امروز، از شرایط عملیات والفجر ۸ سخت‌تر است

نظر یک اصلاح‌طلب: چرا باید رأی بدهم؟/ اژه‌ای: شرایط امروز، از شرایط عملیات والفجر 8 سخت‌تر است

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین والفجر هشت و روز حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است: بدون شک شرایط امروز، از شرایط عملیات والفجر هشت، سخت‌تر است چرا که آن روز دشمن شما سپاهیان سلحشور را باور نداشت، اما امروز شما را باور کرده و از شما زخم خورده و کینه دارد لذا پیوسته در حال رصد و توطئه‌چینی است؛ لهذا مسئولیت شما و به ویژه بخش حفاظت اطلاعات شما، خطیرتر و سنگین‌تر است.

به گزارش ایلنا، سردار جمیری، فرمانده سپاه حفاظت نیز طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه ماموریت امروز سپاه حفاظت، به مراتب سخت‌تر، خطیرتر و حساس‌تر از دوران دفاع مقدس است، گفت: سنگری که امروز سپاه حفاظت در آن خدمت می‌کند، سنگر استقامت، شجاعت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است.[۳]

*درک این حقیقت که شرایط امروز، سخت‌تر از شرایط عملیات والفجر ۸ است نیاز به تبیین نخبگانی و عمومی دارد.

ما همه باید بدانیم که اگر در والفجر ۸ قرار بر عبور از اروند و خط شکنی چند گردان غواص بود اما اکنون همه آحاد ملت باید از دریای توطئه‌های دشمن به سلامت عبور کنند و قله‌های بزرگتری را در مسیر پیشرفت ایران و انقلاب اسلامی فتح کنند.

و ابزار این عبور نیز جز "تحلیل صحیح" نیست.

و استخراج تحلیل صحیح از میان توطئه‌های دشمن، نفوذی‌ها، غوغای سخنرانان بی‌معلومات و کاسبان قدرت هرگز کار آسان و ساده‌ای نیست.

در این جبهه چند وجهی و ترکیبی البته هرکس باید منصه‌ی پیش روی خود اعم از علم منزل، کار فرهنگی، سیاست‌ورزی، نظامی‌گری، امنیت‌بخشی، هنرمندی و... را یک تنگه احد بداند که قرار است بواسطه آن بخشی از منافع جمعی و ملی حاصل شود.

"تحلیل صحیح" ما را به سمت بهترین عملکردها در تنگه‌های احد اختصاصی‌شده رهنمون خواهد بود.

***

۱_ https://fa.shafaqna.com/?p=۱۷۴۵۶۶۶

۲_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-۶۵۱۹۸۴

۳_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-۱۴۴۹۹۶۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    45 4
    دادن رای یعنی تائید سیستم فعلی !،سالها به نام بازنشستگی پول من کارگر را گرفته و صندوق را چپاول کرده اند و حالا قانون درآورده اند تا پولم را ندهند!
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      6 9
      وقتی که نمی توان اثر و ردی از جماعت همیشه طلبکار اصلاح طلبان در هیچ یک از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران که دوست و دشمن اذعان به آن دستاوردها دارند را دید پس فقط می توان گفت اصلاح طلبان تهوع آور و دیگر هیچ !!!!
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      46 8
      من و دوستانم با سرمایه شخصی و از صفر، سه سال تمام تلاش کردیم تا پروژه خود را به سود دهی برسانیم و امروز کارمان به نتیجه رسیده و همین امسال با تمام مشکلات و تحریم های خارجی و داخلی توانستیم حدود 21 درصد سودآوری ارزی داشته باشیم. اما نه تنها حمایت نشدیم بلکه حتی با سند ملکی هم وامی به ما جهت سرمایه در گردش نمی دهند تا بتوانیم کارمان را توسعه دهیم. ماه پیش مجبور شدیم به حامی مالی خارجی جهت انتقال پروژه به استرالیا ایمیل بزنیم. چرا با این کار ها آدم رو مجبور می کنید که با فشار روحی و غربت از این سرزمین بروند و بین عزیزانشان فاصله می اندازید. ما حتی توسط مدیران و مشاوران بدلیل ترک نکردن ایران در این مدت مورد تمسخر واقع شدیم.
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      3 1
      عزیزی که میخوای استرالیا بری عارضم خدمتت که جواب بعضی از سوالها مثل روز روشن هست که خودت باید ببینی البته قسمتی از آن در چند خبر این صفحه بود. در ضمن کسی که از تمسخر دیگران برای مهاجرتی که فقط رویا و توهم هست می‌گوید معلومه که مشابه همان مسئولی که ازش انتقاد می‌کنه هست ولی خودش را زده به اون راه
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      2 2
      اصلاح طلبان وقتی به فکر چپاول بودند ازسیستم اداری ایراد نمی گرفتند
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      4 0
      آهان اگر سیستم فعلی رو به مذاق وانتفاع شما عالی جنابان برنامه ریزی می کردند اون وقت مورد تایید جنابعالی قرار می گرفت .بالاخره این سیستم باید گرداننده ی بیش از هشتاد میلیون فکر واندیشه باشد .جمع کنید انقدر پررویی و تکبر وخودخواهی ومنم منم
    • DE ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      7 2
      اگر عفو نمی دادید شرایط قطعا خیلی بهتر بود.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    5 10
    کاش این اصلاح طلبا چند روزی سکوت می کردند
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      7 8
      اسهال طلب ها چرا نمیرن بمیرن؟
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      3 1
      اسهال طلبان بخاطر جنس خراب شون عزرائیل مهر برگشت زده، خودمون باید دست بکار شیم
    • NL ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      سوپاپ اطمینان هستن بخاطر همین دعوت به رای دادن میکنن ولو رای باطله و سفید
    • NL ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      سوپاپ اطمینان هستن بخاطر همین دعوت به رای دادن میکنن ولو رای باطله و سفید
  • US ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    29 6
    انتخابات راه اصلاح اگر بودند!! خیلی وقت پیش باید اصلاح می شد نه اینکه فساد اختاپوس وار و بدون مجازات و پیگیری بماند! یک روز کوروش کمپانی، چای دبش، و...تمامی ندارد و شفاف سازی حقوق و اموال مسولان به جایی نرسید و الان هم التماس به همان مردمی که التماس رسیدگی و مجازات اسلامی با منحرفان بظاهر انقلابی داشتند؟!
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 8
      اگر امثال من و تو اصلاح بشویم اون چیزی که مد نظرت هست اتفاق میوفته نه اینکه فقط حرفهای شبکه مجازی و ماهواره ای را قرقره بکنی و اگر گداری دیدی خودت غواصی بکنی و از آبتنی دیگران انتقاد پس راحت باش
  • DE ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    6 3
    برای تولید گوشت قرمز کافیه دراستانهای خوش اب و علف برای راه اندازی دامداری به مدت 4 سال جواز ها راحت صادر بشن. تا تولید گوشت قرمز بیشتر شده و قیمت ها بیان پائین. اینهمه جوان های بیکار میتونن تو دامداری جذب بشن و صاحب حرفه پردرامد بشن.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    9 2
    این مواضع نمای روشنی از ندیدن بحران در جامعه و سیاست ایران است. عدم اقبال عمومی به انتخابات ارتباطی به تحریم انتخابات و یا رد صلاحیت ها و یا عدم ارائه لیست توسط اصلاح طلبان ندارد! اگر امروز آقای محمد خاتمی و یا تاج زاده و یا میرحسین موسوی هم تأیید صلاحیت شوند بعید است مشارکت در انتخابات بالا برود. مسئله اصلی که سعی می شود برای تداوم بحران در نظام سیاسی از آن چشم پوشی شود آن است که مردم به دلیل ناکارآمدی نظام در حل بحرانها، و دریغ شدن یک زندگی معمولی برای ایرانیها، رغبتی برای شرکت در انتخابات ندارند. بنابراین تا اصلاحات اقتصادی و سیاسی برای حل بحران مشروعیت نظام انجام نشود ، و مردم نتایج مثبت این اصلاحات را در زندگی خود نبینند، هیچ انتخاباتی در ایران مورد توجه مردم قرار نخواهد گرفت. وضعیت امروز ایران تنها با سالهای آخر رژیم پهلوی قابل مقایسه است، امید آنکه نظام جمهوری اسلامی بتواند - به حرمت خون شهدا و مجاهدت ایثارگران- از انحرافات روی داده از آرمانهای انقلاب فاصله بگیرد، و بتواند با به کارگیری عقلانیت به سرنوشت رژیم پهلوی دچار نشود.
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 3
      خیلی دوست دارم بدونم رژیم بعدی ایران چه نوع حکومتی خواهد داشت
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    4 10
    خدا ازروحانی نگذره که مثل یه سیل ویرانگر اقتصاد مملکت رو به قهقرا برد .چه جور میخواد جواب این همه ادم رو بده 🤔👿
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    28 3
    برای بهتر شدن ۴۰ سال رای دادیم بدتر شد شما ک ادعای بهتر شدن با رای گیری و انتخابات دارید ( چ مردم رای بدن چ رای ندن نماینده ها انتخاب میشن ) تو ۴ سال آینده ثابت کنید رای ندادن اشتباه بود
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    15 1
    چرا در این کشور بیش از چهار دهه همواره شرایط بحرانی و خاص هست
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 0
      جواب روشنه به کارگیری افراد نالایق در مدیریت کشور و بکارگیری افراد لایق در پستهای پست..
  • DE ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    13 0
    شرایط امروز سه برابر از شرایط والفجر ۸ وخیم تر است . میکنه به حساب سه هشتا ۲۴ تا .یعنی الآن ما در والجر ۲۴ هستیم و با کمک جناب اژه‌ای داریم وارد والفجر چهار هشتا ۳۲ تا میشویم. صدقه سر آقای رافتی که رافتش برای دشمنان و اخمش برای دوستان است کلی والفجر جلوی رو داریم. والا
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    2 5
    خودشون نداره همه متعلق به یک کشوریم انسانیم مسلمانیم
  • سادلاتمان IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 3
    متاسفانه شورای نظارت بارد صلاحیت حداکثری از جناح خاص ملت را ازشرکت در انتخاب اصلح دلسرد نمود.و جلوی اصلاح کشور را گرفت. شورای نگهبان باید مطیع فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.حضرت آقا تاکید بر جمهوریت و استقلال ملت در انتخابات را دارند.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    2 1
    اصلاح طلب مفت خور طلبکار همسایه کش
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    2 1
    باتمام وجودم آرزو می کنم اصلاح طلبان به قعر چاه ویل نزول کنند وهیچ آثاری ازفتنه گران اصلاح طلب نباشد خدا این ملعونان را بیش ازاین لعنت واز چرخه ی زندگی عادی خارج کند ودهان یاوه گوی طلبکارانه شان راببندد برای همیشه ...
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    2 1
    چه حرفهای دم دستی ومغرضانه و متکبرانه که همه چیز را ازآن خود می دانند من متنفرم از اصلاحات بی ریشه
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    بدون جمهوری اسلامی ایران ما چیزی به اسم ملت ایران هم نداریم همون طور که ملت امریکا یه ملت المان یا ملت انگلستان نداریم پس لطفا جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی را گروگان هیچ چیز نگیرید فقط هجرت معنا دارد مگر اینکه به خاطر منافع کاری را انجام ندید
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    1 0
    چرادراین شرایط حساس ناامنی،جنگ وانواع کمبودها ومشکلات...بایداینقدرالتماس واجبارکنیم برای مشارکت احزاب مخالف معلوم الحال و...!؟
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    بابا چرا حالیتون نمیشه درس خوندن و زندگی تو ینگه دنیا خرج داره.حمایت و قلم زدن برا ونا هم خرج داره.خب کی بهتر از کارگر بدبخت که باید هزینشو بده.البته بی پاسخ نمیمونه و اون دنیا ثوابشو میبره.(چه اصلاح طلب-چه اصولگرا-چه مستقل -چپی راستی مجتهد مقلد و الی ماشالله همشون ).اونایی هم که نرن ایشالا تو این مملکت یه پست وزارتی-مدیر کلی و ....)بهشون میرسه
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اینکه کرد ها جدایی طلبند یا بلوچها تروریستن حرفی که بعصی مروم ممکنه بزنند و نتیجه اینکه از عقده ها و ناراحتی های نردم استفاده می کنه ...
  • حمید IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    خودتان رو با انها مقایسه نکنید لطفا
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    رای نده عزیزم ،آسمان به زمین میچسپه
  • علی IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    0 0
    اصلاح طلب و اصولگرا نداره هموشون تایید شورای نگهبان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس