لیبرمن

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی با اشاره به کاهش بی سابقه ارزش پول این رژیم در مقابل دلار، گفت که نتانیاهو و وزیر دارایی کابینه او در حال نابود کردن اقتصاد «اسرائیل» هستند.

به گزارش مشرق، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از سیاست‌های اقتصادی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و وزیر دارایی کابینه او به شدت انتقاد کرد.

«آویگدور لیبرمن» که دورانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز بود و اکنون رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» است، در این خصوص گفت: ارزش دلار در مقابل شِکِل (پول رژیم صهیونیستی) در حال شکستن رکورد است. نرخ مبادله هر دلار صبح امروز دوشنبه از مرز ۳.۸ شکل عبور کرد که بالاترین سطح در پنج سال گذشته است.

لیبرمن در ادامه ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های اقتصادی نتانیاهو و «اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه او تصریح کرد: ساده بگویم که نتانیاهو و اسموتریچ در حال نابود کردن اقتصاد اسرائیل هستند.

این خبر در حالی است که به گزارش رسانه‌های عبری، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با همکاری وزیر مسکن این رژیم به دنبال اختصاص بودجه‌ای ۷۰۰ میلیون شِکِلی (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری است.

شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی در این باره آورده است که اسموتریچ در شرایطی که با اعطای بودجه اختصاصی به مناطق عرب‌نشین در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ مخالفت می‌کند، از اقدامات شهرک‌نشینان در کرانه باختری از طریق تصویب بودجه هنگفت حمایت می‌کند.

بر پایه این گزارش، اسموتریچ و اوریت استورک تلاش می‌کنند تا نتانیاهو را مجاب به اختصاص ۷۰۰ میلیون شِکل بودجه برای توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری کنند.

این بودجه قرار است از بودجه وزارتخانه‌های مختلف تأمین شود، از جمله اینکه قرار است ۱۳۰ میلیون شِکل از بودجه وزارت آموزش و ۲۰۰ میلیون شِکل از بودجه وزارت امور داخلی صرف توسعه شهرک‌سازی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس