1

تابلوی «ادامه راه رئیسی» تنها تصویری از او در خیال‌های خام سیاسی نیست، بلکه پرتره است که او در سفر استانی به یک روستای کوچک نقاشی کرده است.

سرویس سیاست مشرق - انتشار خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش در نزدیکی ورزقان باعث بهت، شوک و پس‌ازآن به یک اندوه بزرگ میان مردم ایران شده است، این خبر چنان اثری از خود به‌جای گذاشته که حتی سایر کشورها نیز تحت تأثیر قرارگرفته‌اند تا جایی که مراسم تشییع میلیونی رئیس‌جمهور محبوب از تمامی رسانه‌های معتبر جهانی پخش مستقیم شده و در کنار روز سالگرد تشییع حضرت امام (ره) و نیز روز سخت شهادت شهید سلیمانی در تاریخ ثبت و ضبط‌ شده است.

اعلام خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه در اولین ساعات از روز ۳۱اردیبهشت آن‌چنان متأثرکننده بود که گویی قرار نیست این داغ تا سال‌ها سرد شود، البته شهادت رئیس‌جمهور مانند دوران تصدی مسئولیتش نیز با خیر همراه بوده است، همان‌گونه که آثار حضور رئیس‌جمهور در هر شهر و روستایی باعث وحدت آن منطقه می‌شد، شهادت ایشان نیز موجی از همراهی و اتحاد ملی را پدید آورده و همه ایران صاحب‌عزا شده‌اند.

شهید رئیسی عزیز در دوران تصدی ریاست‌جمهوری و حتی پیش از آن در هر جایگاهی که خدمت کرد تلاش داشت تا فراجناحی عمل کرده و خود را در غل و زنجیر گروه‌ها، جناح‌ها و نیز احزاب سیاسی محدود نکند، این نگاه متعالی باعث شد تا رئیس‌جمهور در میان همه جریان‌های سیاسی چون مرجعی بی‌نظیر عمل کرده و منش شهید بهشتی را در تمامی امور جاری و ساری گرداند، برای شهید رئیسی به همان میزان اصلاح‌طلبان اهمیت داشت که با اصول‌گرایان برخورد می‌کرد و در حشرونشرهای محدود سیاسی از همه نیروها به یک‌میزان استقبال می‌کرد.

نگاه رحمانی رئیس‌جمهور شهید به احزاب سیاسی آن‌چنان بود که از چپ‌ترین فعالان سیاسی در اردوگاه اصلاح‌طلب تا راست‌ترین نقطه در جریان اصول‌گرایی همراه به نیکی یادکرده و شعار رجایی دوم و بهشتی ثانی برازنده آن شهید عزیز باشد. اثر وضعی این جایگاه خاص در میان مردم باعث شد تا تشییع رئیس‌جمهور شهید به یک سوگ بی‌انتها بدل شده و شرح آن به یادگار باقی بماند تا جایی که رهبر انقلاب در وصف آن فرمودند که تشییع رئیس‌جمهور ریشه مردمی نظام را نشان داد.

در میان عزاداری‌های بی‌پایان این روزها اما رفتارهای برخی گروه‌های سیاسی از چپ و راست قابل‌تأمل و تفسیر است، هنوز ساعتی از اعلام سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش نگذشته که برخی چون اصحاب سقیفه در گعده‌های شبانه جمع شده و با کمک شبکه‌های رسانه‌ای مرتبط ستادهای انتخاباتی خود را راه‌اندازی کردند، این تلاش زودهنگام حتی به رسانه ملی (صداوسیما) نیز کشیده شده و آن‌چنان پررنگ بود که صدای کارشناسان سیاسی را درآورد.

این خط عجیب برای راه‌اندازی کمپین انتخاباتی چنان برخی را دچار شور و شعف کرده که حتی پا را فراتر گذاشته و تلاش کردند در طول مراسم‌های مختلف تشییع در شهرهای تبریز، قم، تهران و مشهد، خیابان‌ها را نیز تحت تأثیر قرارداد و از سوگ ملی ستاد انتخاباتی بسازند.

چه کسانی تلاش کردند تا سوگ ملی را به میتینگ سیاسی تبدیل کنند؟ / پشت‌صحنه شعار «ادامه راه  شهید رئیسی» در یک ستاد انتخاباتی!

البته امتداد «سوگ ملی» به «امر انتخابات» امری گریزناپذیر است و ادامه راه شهید رئیسی به‌طور قطعی از مطالبات عمومی سیاسی در روزهای اخیر از سوی طیف‌های مختلف بوده است، به‌ هر تقدیر باید از کمتر از چهل روز آینده به ایستگاه انتخابات برسیم اما آنچه باعث حیرت است سوءاستفاده برخی جریانات سیاسی است که از تشییع شهید رئیسی نیز نگذشته و بوالهوسی رسیدن به کرسی ریاست را با عبور از مرام رئیسی آغاز کرده‌اند!

این اشتیاق کور به حدی است که برخی حتی به ظرف ظرافت سیاسی نیز توجه نکرده و به‌صورت عیان آن را جار زده و اشخاص موردنظر را در کوی و خیابان جار می‌زنند تا جایی که یکی از موکب‌های مسیر تشییع تبدیل به ستاد انتخاباتی یک نامزد بالقوه انتخابات شد. این وضعیت چنان عزاداران را آشفته کرد که اعتراض به این رفتار به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز کشید شد و برخی از فعالان خواهان برخورد شورای نگهبان با این دست اقدامات زودهنگام سیاسی شده و آن را نه‌تنها مغایر با قانون بلکه مخالف با شأن عزاداری خواندند.

چه کسانی تلاش کردند تا سوگ ملی را به میتینگ سیاسی تبدیل کنند؟ / پشت‌صحنه شعار «ادامه راه  شهید رئیسی» در یک ستاد انتخاباتی!

چه کسانی تلاش کردند تا سوگ ملی را به میتینگ سیاسی تبدیل کنند؟ / پشت‌صحنه شعار «ادامه راه  شهید رئیسی» در یک ستاد انتخاباتی!

چه کسانی تلاش کردند تا سوگ ملی را به میتینگ سیاسی تبدیل کنند؟ / پشت‌صحنه شعار «ادامه راه  شهید رئیسی» در یک ستاد انتخاباتی!

روز گذشته دستورالعمل قاطع رئیس‌جمهور شهید به رسانه‌های دولتی درباره انتخابات خبرگان رهبری که شهید رئیسی نیز نامزد آن بود منتشرشده و برای اهل نظر اشاراتی مهم دارد و علاوه برنشان دادن جلوه‌های دیگر از مرام رئیسی باب جدیدی از اخلاق انتخاباتی را نمایان کرده است.

رئیس‌جمهور شهیدمان از مسئولان رسانه‌ای خود خواسته بود که از به‌کاربرده تصاویر او در صفحه یک و به‌صورت برجسته نامش پرهیز شود یا اخبار مربوط به او با تنها عنوان رئیس‌جمهور و یا رئیس شورای عالی امنیت ملی و حتی رئیس شورای انقلاب فرهنگی منتشر شود و از به‌کاربرده نام، عکس و پوسترهای او با عنوان «سید ابراهیم رئیسی» خودداری شود.

در حالی برخی خود را این روزها «ادامه راه رئیسی» خوانده و برای آن تبلیغات چند صدمیلیونی کرده و مراسم تشییع آن شهید بزرگوار را آلوده به امور سیاسی نمودند که نشان دادند کوچک‌ترین تلمذی به مشی و منش جوانمردانه رئیسی نداشته و تنها در شعار آن را زمزمه می‌کنند.

تابلوی راه رئیسی تنها تصویری از او در خیال‌های خام سیاسی نیست، بلکه پرتره‌ای است که او در سفر استانی به یک روستای کوچک نقاشی کرده است، جایی که آن شهید عزیز در هنگام گرفتن تصویر نقاشی‌اش گفت که کاش تصویر حضرت آقا را جای من می‌کشیدید... این مرام در تاریخ سیاسی ایران ثبت و به یادگار خواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • علـی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    41 1
    بوی کباب انتخابات به مشام‌ سیری ناپذیرشون رسیده...!
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      31 4
      چو بیشه تهی مانداز نره شیر شغالان به بیشه در آید دلیر چو بیشه زشیران تهی یافتند سگان فرصت روبهی یافتند
    • DE ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      8 9
      هم ظریف، هم "هاله نور" و هم جلیل پایداری کشور را نابود میکنند. رئیس شورای امنیت ملی خود این جایگاه را، دستکم تا دوره رسمی انتخابات (دولت چهاردهم)، اداره کند.
    • SE ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      17 1
      رئیسی شهید نشد که دوباره غربگداها بتوانند بیایند و با استعمارگران غربی همراه شوند و کشور را تاراج و مردم را به بردگی بگیرند
    • DE ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      9 5
      خدا رحمتش کنه
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      1 3
      نازی، اسم آقای جلیلی را منافقانه پیش ظرف السلطنه قجری و احمدهاله بدبخت نیار که خیلی خری با حماقتت
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    44 19
    هیچ کس به اندازه اصلاح طلبانی که حتی از بر اندازی حمایت می کنند خوشحال نیستند و اگه به هر شکلی کشور به دست اون ها بی افته به جز خیانت و نابودی این کشور کاری نمی کنند.
    • تهرانی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      18 27
      کسی خوشحال نیست ، فرافکنی نکنید، از همان ساعات اول این شماها بودید که نام جلیلی را مطرح کردید و عبارت اداره راه رئیسی با جلیلی را خودتان مطرح نمودید. لطفا دعوا را بین خودتان اداره کنید. هیچ اصلاح طلبی چشم به قدرت ندارد
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      9 1
      کی تو پشت کوهی رو سخنگو افساد طلب ها کرده
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      13 1
      اصلاح طلبی یعنی نفاق دورویی و تزویر کلاه گذاشتن سر مردم و تحقیر مردم
    • DE ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      1 0
      چرا باید به فردی رای داد که از خودش هیچ هنری، کمالی، لیاقت و شایستگی ندارد، الا استفاده تبلیغاتی از نام و یاد شهید رئیسی؟
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 2
      تهرونی خفه شو لطفا که تازه زخم بسترتون خوب شده و باز عود کرده👎
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    44 16
    لعنت به اسهال طلبان
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      15 21
      مودب باش.شما تندروها چرا اینقدر بی ادب هستین؟
    • رضا IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      8 23
      بی ادب مال یک دقیقه شونه بی حیا هم هستند !
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      4 5
      لعنت
    • شمسائی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      7 17
      بی شعور بی نزاکت
    • US ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      3 0
      چی رو میخواین اصلاح کنید چرا عدالت طلب نشدید همانند ریس جمهور شهید رضوان الله تعالی
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      2 1
      لعنت
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    12 3
    چپ‌ترین فعالان سیاسی در اردوگاه اصلاح‌طلب تا راست‌ترین نقطه در جریان اصول‌گرایی را خیلی خوب آومدی!!!
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      9 2
      من خیلی آقای سعیدجلیلی رو نمی شناسمش ولی طرفدار زیاد داره .البته ازخیلی نیروهای مومن وانقلابی ومتعهد دعوت شده .ان شاءالله که خدا بهترین گزینه رو برای ما انتخاب کندومحبتش را در دلها بیاندازد کسی که ولایتمدار ومردمی باشد وطن فروش نباشد عواطف واحساسات انسانی خود را به استکبار جهانی گره نزند و درحمایت از مظلومین جهان شجاعت و درایت داشته باشد .منطقی واصولگرا واصلاح طلب واقعی باشد نه اصلاح طلب حزبی و گروهی وذینفع شخصی
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    81 31
    بهترین گزینه برای هدایت همین هیئت دولت سعید جلیلی است.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      20 78
      سعید جلیلی یعنی فاجعه.
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      13 38
      سعید جلیلی شبیه ایشون نیست فقط میتونه حریان حداقلی در جامعه رو جمع کند رای های دفعات قبل هم مشخص است
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      64 21
      درود بر دکتر سعید جلیلی مرد ولایت مدار و مردمی و متخصص
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      17 44
      سعید جلیلی فاجعه هست
    • جواد IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      5 34
      در هر انتخاباتی ایشون میاد و خراب میکنه و میره
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      4 40
      خیر عزیزم جلیلی هزاران بدهی به دور برش دارد نه تنها جلیلی بلکه همه به غیر از رییسی
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      3 2
      درود بر سعید جلیلی در خط ولایت فقیه و استکبار ستیز.....انشاالله هرچی خیر باشد خدا به مردم ایران بدهد
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      5 2
      قطعا دکتر جلیلی گزینه مناسب هستند
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    0 3
    اگر قلمرو نداشته باشیم هر الاغی می اید یک خالی می اندازد روی صورت ما
  • امیر IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    17 4
    ممکن است با رفتار سیاسی و یا حتی تفکر سیاسی افراد مخالف باشیم، اما آیا «مثل اصحاب سقیفه» نامیدن مخالفان، اخلاق شهید رئیسی بوده است؟ کمی به خودتان بیایید! رفتار شما هم دست کمی از آن افراد ندارد. ما که معنای این رفتارهایتان را خوب می فهمیم!!
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 10
    ادامه روند شرق گرایی و اصلاحاتی که اقای رییسی ایجاد کرده بود چی خدا خیرتون بده ای کاش اجازه داده بودید همون احمدی نزاد مسیله حجاب و ورزشگاه را همون سالها حل می کرد ...اصلاحات اقای رییسی چی من دلم نمی تواد جمهوری اسلامی نباشه باید ازش دفاع کتید جمهوری اسلامی تاریخ ماست تاریخ شهداست می فهمی دلم برای رییسی تنگ شده دلم ررای فقط ۴ سال پیش تنگ شده ای کاش زمان فقط ۴ سال به عقب برگرده ....
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      2 2
      رئیسی بدهی های انبوه دولت روحانی رو پرداخت کرد، کرونا رو مهار کرد و ...
  • شهروند IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    6 8
    بسم الله الرحمن الرحیم با توجه به پیام بسیار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای در مراسم افتتاحیه دوره جدید خبرگان رهبری در مورد مردم سالاری دینی و معنی آن یعنی : معیارها اسلامی و مردم گزینی از شورای محترم نگهبان میخواهم که برای انتخابات جانشینی شهید دکتر رییسی فردی را تایید نکند که مسئله ای مثل fatf و 2030 و برجام 2 و 3 و دوگانه میدان و دیپلماسی و فتنه درست کند. لذا به جای تایید اصلاح طلبان حتی آقای همتی گزینه ی محمود احمدی نژادی که اداره ی همین هيئت دولت آقای رئیسی را پذیرفته پیشنهاد می دهم. البته این به معنای رای آوردن ایشان نیست. ایشان شاخص ها رئیسی بودن را پذیرفته و تایید می‌شود تا مشارکت افزایش پیدا کند تا رقابت کند. انشالله در این دوره شاخصه ی سید بزرگوار ابراهیم رئیسی لحاظ شود. با آرزوی توفیق و تشکر
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    5 3
    هان مشو نومید چون واقف نهی ازسر غیب باشداندرپرده بازیهای پنهان غم مخور به شیاطین بگو جایی برای خوشحالی نیست خون شهید موثر ودشمن شکن تراز زمان حیاتشان میباشد .به شهید مطهری.بهشتی .رجاییو......نگاه کنید رعیسی جسمش رفت اما راه وریلی کهبجا گذاشت .چراغ هدایت برای مردم شد ورسایی شعارهای مفسدین رااشکار کرد .وخناسان ازگلوله دشمن وخسارت ان نمیتوانند بهره برداری دوباره کنند وهمه مشکلات را از دشمنی باامریکا بدانند ونسخه مذاکره سازش وپیروی از فرامین کدخدا وسرپیچی ازاصول اسلام رادیکته کنند
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    11 3
    در دوره ی شهید رئیسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای شعار نه شرقی و نه غربی به شکل متوازن با عضویت در پیمان شانگهای و بریکس و روابط حسنه با همسایگان و کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا و کشورهای جبهه مقاومت به ویژه فلسطین و هماهنگی دیپلماسی و میدان پیگیری شد نمی شود یک اصلاح طلب بیاید این معماری را خراب کند. همه ی کاندیدا باید برای صلاحیت تضمین محکم دهند و راستی آزمایی شوند.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 1
    به نظرم این طوری می توانیم خودمان را از این گروه جدا کنیم
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 0
    اینها هم این بالا هستند برای خودشان
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    7 7
    خوش به سعادت اقای رئیسی عزیز که مثل یه شیعه واقعی زندگی کردند ومثل شیعه واقعی از دنیا رفتن چند نفر می تونند این طور زندگی کنند وفریب دنیا قدرت وثروت رو نخورن خوش به سعادتشون وبدا به حال ما اگر درس نگیریم🤲✌️🇮🇷
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    3 1
    افراد خاص و مخلص ما خیلی نباید دیده بشند مثل حاج قاسم تا دیده شد شهید شد از وسایل الکترونیک هم استفاده نکنند یعنی خیلی باید مواطب باشند ....
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      2 1
      رییسی برای ملت خودش کار کرد
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    11 3
    با سلام در رابطه با شهادت آیت الله رئیسی چند نکته حائز اهمیت است نکته اول شکی نیست که بر اساس شواهد و اسناد بخصوص کلیپ کارتونی که تاریخ شهادت رئیس جمهور را قبل از شهادت 19می 2024 ذکر کرده و نیز عکس هواپیمای جیمبو و خلبان شبیه علی اف که جدیدا و قبل از این اتفاق آقای ایلان ماسک منتشر کرده پرواضح است که اسراییل و آذربایجان(علی اف) در ترور رئیس جمهور نقش اساسی داشته اند اما نکته دوم علت ترور و شهادت رئیس جمهور است در چندروز اخیر چند رئیس جمهور از جمله رئیس جمهور اسلواکی بدلیل عدم امضای پیمان پاندمی(دخالت مستقیم سازمان جهانی بهداشت در کشور ها و قرنطینه کردن مردم) مورد سو قصد و ترور قرار گرفته اند با توجه به آنکه آیت الله رئیسی نیز مخالف اجرای پیمان پاندمی در کشور بودند بنظر میرسد با خیانت و گرای عده ای معلوم الحال در وزارت بهداشت که موافق اجرای پیمان پاندمی در کشور بوده اند رئیس جمهور کشورمان با سلاح لیزری جدید ایلان ماسک( تحویلی به اسراییل ) و در مرز آذربایجان به گونه ای ترور و شهید شده اند که هیچگونه ردی باقی نمیگذارد لازم به توضیح است که سلاح لیزری روی هلی کوپتر و .. نصب میشود( این سلاح مثل فندک هایی که به شکل کلت هستندعمل میکند و موجب سوختن و آتش گرفتن میشود نمونه این اتفاق سال گذشته در جنگل های هاوایی امریکا انجام شده است) نکته سوم اینکه متاسفانه رئیس جمهور کشورمان طی سه سالی که بر سر کار بوده اند و علی رغم تلاش های زیاد در اقتصاد موفقیت چندانی نداشته اند و در رابطه با واکسیناسیون بدون تحقیقات کافی و نظارت کافی بر وزیر بهداشت و سازمان غذا و دارو اقدام به اجرای واکسنیناسیون گسترده نموده اند که موجب بیماری های بسیار و نارضایتی های فراوان گشته است نکته چهارم اما رئیس جمهور کشورمان در این اواخر پذیرفته بودند که واکسیناسین گسترده و فله ای مردم نتیجه بخش نبوده و لذا با اجرای پیمان پاندمی مخالفت نمودند که متاسفانه با خیانت و همراهی برخی از مسئولان با عوامل خارجی ایشان به شهادت رسیدند نکته پنجم بدون شک اگر رئیس جمهور به شهادت نمیرسید طی 5سال باقی مانده همه مشکلات را حل میکرد اما حسودان و دشمنان داخلی و خارجی حاضر نیستند مشکلات مردم ایران حل بشود نکته ششم همین روزها قرار است این پیمان شیطانی امضا شود باید مواظبت کرد شخص دیگری این پیمان منحوس را امضا نکند والسلام
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      3 5
      داستان خیلی خوبی بود.......
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      3 3
      متوهم
    • IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      3 1
      من هم فکر می کنم این اتفاق خیلی مرموزه. حتی اگه پای ترور هم در میان باشه چطور دقیق در زمان مورد نظر اجرا شده؟
    • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      0 2
      سند رو کن که با خیانت مسئولان به شهادت رسید. همینجوری که نمیشه حرف زد. مستند و مستدل حرف بزن، و کوتاه و گزیده.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    2 4
    عمیقا می گم باید ریاست جمهوری به نخست وزیری تعیی پیدا کنه ...
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    5 4
    تازه داشتم ب آقای رئیسی اعتماد میکردم میخواستم دور دوم بهش رای بدم ک نشد هر چی فکر میکنم ی مرد نمی بینم مجبورم بازم رای ندم
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      4 1
      نفر بعدی هم که بخواد بیاد باز همین آش و همین کاسه است؛ یه سوال مگه شما دور اول آقای رئیسی رو به عنوان مرد حساب می کردید؟! در صورتی که آقای رئیسی قبل از ریاست جمهوری خودش رو در آستان و قوه قضائیه ثابت کرده بودن؛ ما قائل به شخص نیستیم، بله آقای رئیسی یک انسان بی نظیر یا شاید کم نظیر بود ولی ما میخواهیم این مملکت آباد بشه، البته به دست جماعت غرب پرست این مملکت عقب رانده میشه مثل دوره های قبلی که این جماعت روی کار آمده بودند و آخر دوره های 8 ساله شان می گفتند ما هیچ کاره ایم!؟!؟ راستی جهت یادآوری، دور دومی که حسن روحانی انتخاب شد آقای رئیسی هم بود و روحانی و لاریجانی در مناظرات آن متلک ها را به ایشان می انداختند! یعنی یکبار رای نیاورد و دفعه بعد که رای آورد با 48.7 درصد جماعت غرب پرست و بهاری ها بهش گفتن رئیس جمهور اقلیت! عجب اقلیتی!!! در هر صورت لا حول و لا قوه الا بالله
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      2 1
      نفر بعدی هم که بخواد بیاد باز همین آش و همین کاسه است؛ یه سوال مگه شما دور اول آقای رئیسی رو به عنوان مرد حساب می کردید؟! در صورتی که آقای رئیسی قبل از ریاست جمهوری خودش رو در آستان و قوه قضائیه ثابت کرده بودن؛ ما قائل به شخص نیستیم، بله آقای رئیسی یک انسان بی نظیر یا شاید کم نظیر بود ولی ما میخواهیم این مملکت آباد بشه، البته به دست جماعت غرب پرست این مملکت عقب رانده میشه مثل دوره های قبلی که این جماعت روی کار آمده بودند و آخر دوره های 8 ساله شان می گفتند ما هیچ کاره ایم!؟!؟ راستی جهت یادآوری، دور دومی که حسن روحانی انتخاب شد آقای رئیسی هم بود و روحانی و لاریجانی در مناظرات آن متلک ها را به ایشان می انداختند! یعنی یکبار رای نیاورد و دفعه بعد که رای آورد با 48.7 درصد جماعت غرب پرست و بهاری ها بهش گفتن رئیس جمهور اقلیت! عجب اقلیتی!!! در هر صورت لا حول و لا قوه الا بالله
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      2 1
      باشه حرفت رو باور کردیم
    • AE ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      2 0
      ما زحمت کشیدی ولی سعی کن اینبار زودتر عمل کنی تاسف نخوری
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      4 1
      جالب اینجاست یه سری از جوونا وقتی از حضور رئیس جمهوری در روستای لانو نقطه ی صفر مرزی در سیستان بلوچستان صحبت می شه یاداستان بی بی گل ویاخیلی از خدماتی که درنقاط محروم ودر روستاهابا حضور خود رئیس جمهور انجام گرفته تعجب می کنند .شاید خیلی از حسنات وخدمات آقای رئیسی تابحال درهرمسئولیتی به دلیل سیاسی بودن ناگفته وپنهان باشد .ولی وقتی بیشتر به عمق زندگی این شهید پی می برند ناخودآگاه اشک حسرت برصورت همه جاری می شه که چرا این قدر باوجود معروفیت ناشناخته بوده .درود برارواح طیبه ی شهدا ،روحشان شاد وآرام درجوار رحمت الهی .......به دور از بلوشوی تبلیغاتی راه او گم نشود وهرکسی که جا پای او می گذارد باید بداند که درسیاست فرش قرمز پهن نمی کنند باید همه تلخی ها را به جان خرید تا نوشدارویی شود برای بهبود وضعیت مملکت ... ازنیروهای مومن وانقلابی ملتمسانه استدعا دارم پرچم شهید جمهورمان را بالا نگاه دارند وراه انصاف وعدالت واعتدال پیش گیرند چرا که همگی در محضر دادگاه الهی پاسخگو خواهیم بود
    • علیرضا IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      1 1
      داداش , حرف رهبر رو گوش کنید ، رای دادن مدنظر رهبری هستش
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 2
    کلا نظر خاصی ندارم درباره مهاجرت ، فعلا در ایران هستم
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 4
    فعلا که اینجا هستم ،اینجا پول بدهید حال کنیم اگر خیلی ادعا دارید
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 3
    فعلا که اینجام ، خیلی رابطه دارید باهم بیایید مستقیما برادرید ببرید
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 1
    اینجا که همه دستورات شما را اجرا می کنند
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    6 16
    فقط شهيدزنده انقلاب مرد ميدان و عمل رفيق حاج قاسم عزيز دكتر قاليباف
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      13 6
      شهید زنده به جانباز میگویند
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      3 14
      دقیقا
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    3 0
    ضایعه از دست دادن رئیس جمهورمردمی وانقلابی بسیار است اما بیشه شیران خالی از شیر نيست وافراد مؤمن وانقلابی و وفادار به‌ جمهوری اسلامی فراوانی وجود دارد که‌ می توانند به‌ کشور وملت خدمت کنند اما وظیفه شورای نگهبان درميان خيلي سنگین است افراد درتراز انقلاب‌ اسلامی بايد تأیید شوند نه افراد زاويه دار وغربگرا
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      1 0
      تا زمانیکه غربگرایی و بی دینی در مردم و مسئولان وجود داشته باشد بعید مشکلات حل شود و ایران به آرامش برسد از آن مهمتر خیانت برخی مسئولان در پست های کلیدی است که یکبار برای همیشه باید حل شود البته خشکاندن ریشه بی دینی و غربگرایی بسیار مشکل است
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    3 1
    روحشان شاد
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    3 2
    خدا بیامرزدشون
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    3 1
    می توان گفت یکی از بهترین رییس جمهورهای مردمی انقلابی بود. روحشان شاد
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    3 1
    رئیس جمهور بسیار دوست داشتنی
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    3 4
    روحشان شاد
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    3 1
    امیدوارم رئیس جمهور جدید دنباله رو راه این عزیز شهید شده باشد
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    0 5
    سعید جلیلی خوبه اما به درد ریاست جمهوری نمی خورد
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    3 4
    روحشان قرین رحمت
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    3 4
    بسیار دوست داشتنی بودن . خدا بیامرزدش
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    4 0
    روحشان شاد
  • حسن IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    5 1
    یه زمانی همین اصلاح طلبان که تشنگان واقعی قدرت هستند نه خدمت و برای رسیدن به هدف خود حاضر هستند به هر کاری دست بزنند در حمایت از روحانی چه تهمت ها که به شهید آیت الله رئسی نزدند مثل : آیت الله اعدام شش کلاس سواد دیوار کش بین زنو مرد در پیاده رو و.‌‌‌‌‌....... مطمئن باشید تشنگان قدرت از اصولگرا و اعتدالی و بهاری و سازندگی گرفته تا اصلاح طلب باید هم نگران ورود نیروهای انقلابی مثل سعید جلیلی و امثال او در عرصه انتخابات باشند و حضور او رو در انتخابات فاجعه بخوانند
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      21 2
      جلیلی گزینه مناسبی براریاست جمهوریه
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      0 0
      کسی که از سلاح تهمت وتخریب برای رسیدن به قدرت استفاده می کند قابل اعتماد نیست .دریک کشور جمهوری آن هم از نوع اسلامی هدف باید الهی باشد وحق الناس رعایت شو د.به فرزندانتان از کودکی بیاموزید به حق خود قانع باشند وتجاوز به حق دیگری را حق خود ندانند اقناع شوند به داشته هایشان وتلاش کنند برای به دست آوردن نه این که لقمه ی آماده ی دیگران را قاپ بزنند.
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    24 3
    جلیلی سالم‌ترین فرد هست فعلا تنها نامزدی که هندسه فکری سالمی دارد
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 1
    خدا رحم کنه به ملت ،، یعنی دوام فقر و گراتی
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    0 0
    ما بی ادب نباشیم که اینها ول نمی کنند
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 1
    کسانی که تا دیروز مجلس را تحریم کردند آیا اجازه ورود به این انتخابات به اونها داده میشه؟
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 0
    جای تاسف داره
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    0 0
    دیوانه لعنتی
  • بریم مذاکره با کدخدا FI ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 1
    مراقب اصلاح طلبان ستون پنجمی باشید
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    0 0
    منظور از این گزارش چه کسانی بود؟
  • DE ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    1 1
    بایدراه شهید رئیسی را ادامه داد و بس
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    4 3
    بهترین گزینه برای ریاست جمهوری سید یاسر جبراییلی است چون فرمول های اقتصادی او نئو لیرالیسم و مکتب نیویورک نیست فرمول های جواب داده او اسلامی بمعنای واقعی کلمه است هر مسئولی که تفکراتش غربی و یا فارغ التحصیل دانشگاه غرب باشد نخواهد توانست مشکلات اقتصادی را حل کند والسلام
    • علـی IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      0 2
      جناب سید یاسر جبراییلی بیست. اما یه روز کار اجرایی داشته‌اند؟ آیا تا بحال یک مجموعۀ 100 نفره‌ زیر مجموعشون بوده؟! رهبر معظم انقلاب میفرمایند: «افراد خوب و نماز شب خون و با تقوا لزوما نمیتونن مدیر خوبی هم باشند. ما هم باید حواسمون رو جمع کنیم فقط به آدم خوب رای ندیم باید کسی باشه علاوه بر تقوا توان اجرایی هم داشته باشه.» جو ندید لطفاً
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    0 3
    فقط یکی مثل سردار حاجی‌زاده میتونه پوزۀ مافیای بانک‌ها و خودروسازان و دلالان و زالوهای اقتصادی رو به خاک بماله که در حال حاضر بزرگترین مشکل کشورمان است ولاغـیـــــــــــــــــــــــر
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    ازموده راازمودن خطاست فردا باتبلیغ وجوسازی شیطان بنفع نوکران برجامی فریبتان ندهد .باید فردی ازهمین جنس .مجاهد مردمی وخودباور بیاید تاراه راادامه دهد نه یک وابسطه فکری دنیاطلب
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 3
    مشرق کامنت ها حکایت از این دارد خودت تیک می زنی جلیلی رای بیاری نیست و توانایی اداره کشور را ندارد اگرچه مرحوم رییسی هم نداشت تورم کمرمان را شکست
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 1
    چاپلوسای اصلاحات و اصولگرا خودتونو نکشید مردم با وجود روشنگر شهید رییسی دیگه آگاه شدن فقط انقلابی این کاندیداهاتون در حد شهید رییسی نیستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس