کد خبر 1606032
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
واکنش اتحادیه اروپا به حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، جورپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل گفت تحادیه اروپا مجبور خواهد شد میان تعهد به حمایت از نهادهای بین‌المللی و حمایت از اسرائیل یکی را انتخاب کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری امروز جمعه درباره درخواست آفریقای جنوبی برای توقف تجاوز به غزه رای صادر و تاکید کرد اسرائیل باید فورا حمله نظامی خود به رفح را متوقف کند. این دادگاه با موافقت ۱۳ نفر از اعضای خود در برابر ۲ رای مخالف، دستور داد رژیم صهیونیستی حمله نظامی به رفح را متوقف کند.

رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: آفریقای جنوبی از دیوان خواسته تا اقدامات بیشتری را مطابق با تحولات عملیات نظامی در رفح اتخاذ کند. رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری افزود: دادگاه خاطرنشان می‌کند که وضعیت انسانی در رفح پس از هفته‌ها بمباران فاجعه بار است. حمله زمینی اسرائیل به رفح هنوز ادامه دارد و به موج دیگری از آوارگی منجر شده است.

قاضی نواف سلام، رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری تاکید کرد: اقدامات موقتی که دیوان در ماه مارس تصویب کرد به طور کامل به تحولات اخیر پاسخ نمی‌دهد.

طبق رای دادگاه لاهه، اسرائیل به اندازه کافی برای تضمین امنیت و حفظ جان آوارگان و انتقال‌شان از رفح به المواصی شرایط لازم را فراهم نکرد. دادگاه دریافته است که وضعیت ناشی از حمله اسرائیل به رفح، خطری فزاینده برای غیرنظامیان است. شرایط نیاز به تغییر تصمیم صادر شده ما در ۲۸ مارس دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    3 0
    جبههٔ حق و باطل کاملأ مشخصه ، دنیا پرستی و ثروت اندوزی یا سعادت اخروی و عاقبت به خیری
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      0 0
      جقدر بده دنیا پرستی و ثروت اندوزی به اسم جبهه حق باشه.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    همین هم از لابلای هزاران تن فشار سیاسی آمریکا و غرب و اسراییل درآمده جای شکر داره اما به مرور بسته به تحمل مردم مظلوم غزه، جبهه اهریمنی منزویتر و جبهه حق بزرگتر میشود
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    خب این میون برای حماس هیچی نگفتن ؟ شروع کننده جنگ . خب اینجوری که باشه معلومه اسراییل قبول نمیکنه و لاهه خودش رو سبک میکنه اینجوری .
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 2
    با سلام جورپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل گفت تحادیه اروپا مجبور خواهد شد میان تعهد به حمایت از نهادهای بین‌المللی و حمایت از اسرائیل یکی را انتخاب کند. بورل در این اظهارات که در واکنش به صدور حکم دیوان بین المللی دادگستری بر علیه رژیم صهیونیستی است ، بطور ضمنی به یک اعتراف مهم دست زده است. او از وجه اجبار در انتخاب بین دیوان و یا رژیم صهیونیستی خبر داده است. در این باره، اولا از حصول وجه اجبار آمیز پرده برداری شده است. این اجبار دستاورد مقاومت و طوفان الاقصی است. ثانیا، شدت انعکاس و گسترده و عمق طوفان الاقصی این بار منجر به تاثیر گداری در این سطح شده است. ثالثا ، دو راهی انتخاب اتحادیه اروپا یعنی انتخاب بین نظام بین الملل و یا حمایت کورکورانه از رژیم صهیونیستی ، فی نفسه از عوامل بحران است و اروپا را در این بحران شریک جرم می سازد‌. از بورل نظم جهانی تا آنجا اهمیت دارد که حافظ وجوه تبعیض آمیز و آپارتاید و خشونت بار نظام سلطه باشد. در صورت خروج از این حدود ترجیحا مبادی معرفتی نظام سلطه و آپارتاید ارجحیت دارد. رابعا ، بورل کاملا در اشتباه است او و اروپا و اتحادیه اروپا بر سر دوراهی نیستند بلکه تنها و انحصارا بایستی به نظم و قواعد جهانی تمکین کنند در غیر این صورت آن وجه اجبار آمیز آنها را نیز به پای میز محاکمه می کشاند. خامسا، کشورهایی که خواستار نظم جهانی عادلانه تری هستند ، انصافا محق هستند و مقابله با نظام سلطه و معیارهای دوگانه آنها را شایسته رهبری جهانی کرده است. بنظر می رسد عدالت از این پس به شکل شفاف تری محور اصلی سیاست ورزی در سطح روابط بین الملل خواهد بود و هدف اصلی آن مقابله با نظام سلطه است. ان شاءالله
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      0 0
      تو طوطی هستی؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس