بنیامین نتانیاهو و بتسالل اسموتریچ

پس از محکومیت سخنان نژادپرستانه بن گویر توسط ایالات متحده آمریکا، استموریچ،‌ وزیر تندروی رژیم صهیونیستی پاسخ تندی به محکومیت آمریکا داد.

باران - بزالل اسموتریچ به دنبال محکومیت سخنان ایتمار بن گویر توسط ایالات متحده آمریکا گفت:

«کسی که در جهان ما را محکوم می‌کند، خودش ریاکار است. من دیگر در مورد آمریکایی ها صحبت نمی کنم، اینکه آنها در افغانستان یا در عراق چگونه عمل کردند. آنها نباید به ما در رابطه با حقوق بشر، موعظه اخلاقی کنند، نه برای ارتش اسرائیل و نه برای ما به عنوان یک رده سیاسی. این [رفتار آمریکایی‌ها] ریاکاری است که نمی توان از آن گذشت».

اسموتریچ مدعی شد: «هیچ دولتی وجود ندارد که دهه‌ها برای بقای خود در برابر حملات (مقاومت فلسطینان) به شیوه‌ای پاک‌تر و دقیق‌تر از دولت ما با آنها مقابله کرده باشد!»

اظهارات شدید اسموتریچ علیه کاخ سفید: آمریکا حق موعظه اخلاقی برای ما را ندارد
حمله اسموتریچ به محکومیت حقوق بشری بن گویر توسط آمریکا:
آنها ریاکار هستند، ما دیدیم آمریکایی در عراق و افغانستان چه کردند

بن گویر در سخنانی نژادپرستانه گفته بود: وزیر امور خارجه گفت: حق من و همسرم برای پیاده روی در جاده های کرانه باختری مهمتر از حق تردد اعراب است. وزارت امور خارجه آمریکا سخنان وزیر رژیم صهیونستی را محکوم کرد و آن را «لفاظی نژادپرستانه» خواند. با وجود محکومیت آمریکا، بن گویر از سخنان خود عذرخواهی نکرد و پس از آن گفت:« من نه تنها سخنان خود را پس نمی گیرم، بلکه یک بار دیگر می گویم، حق ما برای بازگشت با آرامش به خانه و قدم زدن در کرانه باختری، از حق آزادی رفت و آمد فلسطینیان ساکن کرانه باختری بیشتر است.»

دولت بایدن پیش‌تر هم بن‌گویر را به همراه «یاریو لوین» وزیر دادگستری و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه نتانیاهو، به دلیل مواضع نژادپرستانه و پیشبرد طرح‌هایی همچون گسترش شهرک‌سازی و تغییرات قضایی از سفر به واشنگتن و تعامل با کاخ‌سفید منع کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    2 0
    دست امریکا رو رفیق گرمابه و گلستونش رو کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس