مقام ارشد روس ارتش هفت میلیون نفری را خواستار شد

یک مقام ارشد روس که در اوایل جنگ روسیه و اوکراین در تعدادی از مذاکرات صلح شرکت کرده بود، روز گذشته (دوشنبه) یک ارتش قوی هفت میلیون نفری را خواستار شد.

به گزارش مشرق، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه و رهبر حزب لیبرال دموکرات اعلام کرد که روسیه علاوه بر ارتش وابسته به سربازان وظیفه فعلی، به یک ارتش قراردادی شامل حداقل هفت میلیون پرسنل نظامی و غیرنظامی نیاز دارد.

اسلوتسکی در تلگرام نوشت: این کشور به هیچ شرکت‌ نظامی خصوصی (PMC) و امثال آن نیاز ندارد. مشکلاتی در ارتش فعلی وجود دارد، اما شرکت نظامی خصوصی نمی‌تواند آنها را حل کند.

بر اساس این گزارش، روسیه در شوک شورش ناموفق یوگنی پریگوژین که برای مدت کوتاهی کنترل مرکز فرماندهی نظامی را در دست گرفته بود و کاروان مزدورانش را به سمت مسکو هدایت کرده، به سر می‌برد.

پریگوژین رئیس گروه شبه نظامی واگنر، یکی از مطالبات خود برای پایان شورش مسلحانه را برکناری وزیر دفاع این کشور اعلام کرده بود. پریگوژین بعد از میانجیگیری رئیس جمهوری بلاروس، نیروهای تحت امر خود را به اردوگاه های قبلی هدایت کرد و خود، راهی بلاروس شد.

پس از این اتفاق، میخائیل پودولیاک مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با ابراز خشم نسبت به پایان بحران در روسیه گفت که تصمیم عقب نشینی پریگوژین رئیس گروه واگنر واقعا باعث شگفتی من شد.

روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنانی ضمن تشکر از مردم این کشور برای اتحاد، میهن پرستی و استقامت آنها، تاکید کرد: هرگونه باج‌گیری و آشوب محکوم به شکست است.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز نوشت که در زمان شورش گروه واگنر، هیچ شکافی در دفاع نیروهای روس وجود نداشت که بتوان از آن بهره برداری کرد و هیچ واحد روسی مواضع خود را در ۲۳ یا ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳ ( دوم و سوم تیرماه ۱۴۰۲) ترک نکرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    4 7
    ارتش دوم دنیا
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است و در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      خخخ
  • عمیر IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 1
    هزاران دروغ بر اوکراینی از طرف ملتهای ایران و عراق که خاطرات خوشی از دولت و ارتش اوکراین دارند
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      چقدرم واقعیت داره این متنت خخخ
  • هوشنگ IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    10 4
    صلح چی کشک چی اینهمه کشته نداد اوکراین که صلح کنه. اصلا خودشم بخاد ارباب نمیذاره مگه الکیه. ای شیفتگان کاخ سیاه به یاری اربابتان بایدن مشنگ و ناتو بشتابید و به جبهه های اکراین هجوم برید
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      3 0
      هوشنگ خودتی توبه کردی ؟ هی بهت میگفتم مشنگ فکر نمیکردم ادما عوض بشین
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است و در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    چرا هنگ اصلاح طلبان به رهبری اذر منصوری برای کمک به زلنسکی به دونستک نمی ذوند البته مطهری وزیبا کلام را هم ببرند چون سوخو ها عاشق علی مطهری وزیبا کلام هستمد
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    وطن فروشان ایرانی آلبانی در مشرق نیوز دیگه لجن پراکنی نمی کنن فقط مونده لجن پراکنی های اصلاحطلبان و لیبرال ها
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    طرح خوبی است اما 2.5 میلیون نفر هم کافی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس