ادعای مقام آمریکایی: شورش واگنر موجب تضعیف پوتین شد

رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا ادعا کرد که پس از شورش یک روزه گروه نظامی واگنر در روسیه، قدرت رئیس جمهوری روسیه تضعیف شده و دیگر پوتین سابق نیست.

به گزارش مشرق، تارنمای خبری آمریکایی «هیل» با انتشار این خبر نوشت: کوین مک کارتی بدنبال شورش گروه نظامی واگنر در روسیه در روزهای اخیر مدعی شد که این شورش موجب تضعیف جایگاه ولادیمیر پوتین در روسیه شده است.

براساس این گزارش مک کارتی در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: جدای از آنکه در روسیه چه رخ داد، پوتین به مراتب ضعیف تر شده و فرد متفاوتی نسبت به قبل به نظر می رسد، اما همانطوری که همواره عقیده داشتم ، پوتین به یک رئیس مافیا می ماند، که امروز شما شاهد آن هستید.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه گفت: پوتین هرگز اجازه نمی داد یوگنی پریگوژین تا این اندازه پیش رفته و یا ادامه دهد، ، پریگوژین به صورت علنی دست به انتقاد از پوتین زد و از ارتش انتقاد کرد.

مک کارتی مدعی شد که پس از شورش گروه واگنر، پوتین آسیب پذیر شده ، خود را منزوی ساخته و اکنون تصمیمات را به کندی اتخاذ می کند و دیگر همان فردی که پیش از این بود، نیست.

درخواست از جامعه جهانی درمورد چین

مک کارتی همچنین با برجسته ساختن موضع ضعیف پوتین در قبال شورش واگنر و کمبود ذخایر تسلیحاتی روسیه، گفت: شرایط امروز فرصتی برای «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین است تا حمایت خود را از مسکو قطع کند، وی همچنین از رهبران جهان خواست تا در این زمینه بر رئیس جمهوری چین فشار آورند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: آنچه امروز لازم است اینکه، رئیس جمهوری چین هرگونه حمایت خود از روسیه را متوقف کند زیرا این موضوع باید پیامی روشن برای وی نیز باشد.

گروه شبه نظامی واگنر جمعه دوم تیرماه به رهبری یوگنی پریگوژین مدعی شد که نیروهای مسلح روسیه یک حمله موشکی به اردوگاه این گروه انجام دادند؛ وزارت دفاع روسیه این ادعاها را رد کرد اما نیروهای این گروه کنترل چندین ساختمان غیرنظامی در روستوف را در اختیار گرفته و به سمت مسکو حرکت کردند.

پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی اقدامات رئیس واگنر را یک شورش مسلحانه و خیانت توصیف کرد؛ پوتین با وساطت الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود طی توافقی این قضیه را خاتمه داد.

در نتیجه مذاکرات رئیس جمهوری بلاروس و فرمانده گروه واگنر، پریگوژین تحرکات نیروهای خود را در روسیه متوقف کرد و به آنها دستور داد به اردوگاه‌هایشان بازگردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است و در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس