ویژه ها

اصلاح طلبان به دلیل آلودگی شدید به رفتار قبیله ای، امثال زنگنه و ظریف و آخوندی و نعمت زاده را ژنرال نامیده و نخبگان و مدیران کارآمد را مشتی کارآموز قلمداد کرده که نباید به آنان اعتماد کرد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** با «ظریف» نیازی به کارآموزی دیگران نیست

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «با ظریف نیازی به کارآموزی دیگران نیست» به قلم «علی محمد نمازی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:«در شرایط فعلی و با توجه به سوابق همین چهل سال گذشته مراحلی را در رابطه با سیاست خارجی کشور پشت سر گذاشته‌ایم و فراز و فرودهای بسیار داشته‌ایم، مخصوصا بعد از توافق برجام و متعاقب آن خروج آمریکا از آن. در این مدت همه بر ضرورت لغو تحریم‌ها تاکید کرده‌اند و می‌کنند. از طرفی لغو تحریم‌ها در گرو یک سیاست خارجی فعال و اعتمادساز با جهان خارج و مخصوصا ۱+۵ و به ویژه آمریکا است. در نتیجه فردی باید برای مسئولیت وزارت خارجه انتخاب شود که بداند در شرایط فعلی چه کند و بتواند برای هرچه سریع‌تر برداشته شدن تحریم‌ها قدم بردارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«مناسب‌تر از آقای دکترظریف برای این مسئولیت در شرایط فعلی وجود ندارد. وی از سال‌های گذشته در سازمان ملل کار کرده است. در جریان کارهای وزارت خارجه، حتی جزئیات کارهای آن، نحوه تعامل با کشورهای دیگر و نحوه تنظیم مناسبات بوده است. با توجه به ویژگی‌های فردی وی از جمله تسلط به زبان انگلیسی، شیوایی کلام، داشتن برخورد مناسب، کاریزما و توانایی ارتباط با مخاطب که مقامات دیگر کشورها هستند، وی بهترین گزینه ممکن است. وی دیگر ویژگی‌های مورد نیاز برای کار را نیز داراست. در نتیجه شعار آقای رئیسی در ادامه رویکرد شایسته سالاری و فراجناحی، ظریف می‌تواند وزیر امور خارجه باشد».

در ادامه این یادداشت تاکید شده است:«ظریف میانه‌رو است و حتی اصلاح‌طلب هم نیست پس از این جهت هم مانعی برای آقای رئیسی نباید وجود داشته باشد. بالاتر از همه بنابر آنچه تجربه ثابت کرده است ظریف توانایی انجام این کار را به خوبی دارد. بنابراین اگر آقای رئیسی می‌خواهند فردی توانمند، متخصص، مسلط و از هر لحاظ آشنا به دیپلماسی و تعاملات داشته باشد آقای ظریف انتخابی است که با وجود ایشان دیگر نیازی به کارآموزی دیگر افراد نیست و امکان ادامه وزارت ایشان وجود دارد».

اعتماد: با دولت رئیسی به سرعت به «بن بست» می‌رسیم/ با «ظریف» نیازی به کارآموزی دیگران نیست

اصلاح طلبان در روزهای اخیر بر کابینه رئیسی تمرکز کرده و بارها مدعی شده اند که اصولگرایان در پی سهم خواهی از کابینه بوده و این سهم خواهی بسیار وسیع و پرتنش است!

این ادعا در حالی است که اتفاقا این طیف اصلاح طلب است که یدطولایی در دروکردن کابینه و قبضه دولت دارد. این جریان سیاسی در ۸ سال اخیر دولت روحانی را دربست در اختیار گرفت و با «دولتِ اصلاح طلبان» به وضع موجود رسیدیم.

و اما حالا اصلاح طلبان سهم خواهی ویژه از دولت رئیسی را نیز کلید زده اند. در هفته های اخیر جریان اصلاحات چندین بار ظریف را به عنوان بهترین گزینه وزارت خارجه پیشنهاد داده است.

این فضاسازی در حالی است که متاسفانه آقای ظریف یکی از ضعیف ترین وزرای دولت روحانی و البته یکی از ضعیف ترین وزرای امور خارجه در ۴۰ سال اخیر بوده است.

خسارت محض برجام، بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای، متن بسیار ضعیف توافق هسته ای، اقدام بی سابقه در بازداشت و اخراج دیپلمات های ایرانی، دیپلماسی فشل اقتصادی، کارنامه بسیار ضعیف در فاجعه منا، دیپلماسی ضعیف در منطقه و...تنها بخش کوچکی از کارنامه غیرقابل دفاع ظریف در وزارت خارجه است.

اصلاح طلبان به دلیل آلودگی شدید به رفتار قبیله ای، امثال زنگنه و ظریف و نعمت زاده را ژنرال نامیده و نخبگان و مدیران کارآمد را مشتی کارآموز قلمداد کرده که نباید به آنان اعتماد کرد.

واقعیت این است که اکثریت قریب به اتفاق جریان اصلاح طلب به چرخش مدیران و شایسته سالاری و به کارگیری مدیران جوان و نخبه اصلا هیچ اعتقادی ندارد.

لازم به ذکر است که رسانه های اصلاح طلب حدود ۴۸ ساعت مانده به انتخابات با تبلیغات گسترده اعلام کردند که «عبدالناصر همتی» در کابینه احتمالی خود، ظریف را به عنوان معاون رئیس جمهور یا وزیر خارجه به کار خواهد گرفت. اما علیرغم این تبلیغات وسیع و فراخوان های گسترده لیدرهای اصلاحات، همتی تنها حدود دو میلیون و چهارصد هزار رای کسب کرد. 

** با دولت رئیسی به سرعت به «بن بست» می رسیم

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «یک دستی، خوب یا بد؟» به قلم «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:«یکی از عللی که بسیاری از افراد غیراصولگرا به آقای رییسی رای دادند، انگیزه یک‌دست کردن قدرت بود. بنده نیز در یکی، دو مورد از این اتفاق استقبال کردم...چرا از یک‌دستی احتمالی با آمدن آقای رییسی استقبال می‌کنم؟ چون در عمل ما نه‌تنها دو دولت داشتیم، بلکه نهادهای مکمل دولت نیز در تقابل با آن بودند. وضعیت مجلس، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت، دستگاه قضایی، دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی، حتی نیروهای غیررسمی همه و همه در تقابل با دولت بودند».

عبدی در ادامه نوشت:«حتی درون دولت نیز سازهای ناساز کوک می‌شد و این تعارضات کل ماجرای قدرت اجرایی کشور را در سیاست خارجی، سیاست داخلی و اقتصادی دچار فلج کرده بود، از این رو یک‌دست شدن این مجموعه می‌تواند موجب کاهش زیان‌ها و نیز افزایش مسوولیت‌پذیری شود».

این روزنامه اصلاح طلب تصریح کرد:«آیا این هدف محقق می‌شود؟ به نظر من در کوتاه‌مدت بله، ولی در میان‌مدت، دوباره تنش و اختلاف، آنان را رودرروی یکدیگر قرار می‌دهد، چرا؟ برای اینکه رویکرد جناح غالب، رویکرد واقع‌گرایانه و به رسمیت شناختن تفاوت‌ها نیست. در نتیجه به سرعت با بن‌بست مواجه خواهند شد، ولی چاره‌ای هم جز همراه شدن با این فرآیند نیست، چون هیچ راه دیگری برای نشان دادن خطای آنان وجود ندارد».

اعتماد: با دولت رئیسی به سرعت به «بن بست» می‌رسیم/ با «ظریف» نیازی به کارآموزی دیگران نیست

برخلاف ادعای عباس عبدی، یکی از عللی که بسیاری از افراد غیراصولگرا به آقای رییسی رای دادند، کارنامه بسیار ضعیف «دولتِ اصلاح طلبان» در هشت سال اخیر بود. ناکارآمدی دولتِ اصلاح طلبان در ۸ سال اخیر مردم را با مشکلات عدیده مواجه کرد.

در دولتِ اصلاح طلبان قیمت مسکن و خودرو و دلار و سکه و مرغ و تخم مرغ و لبنیات و اجاره بهای مسکن و لوازم خانگی و... سر به فلک کشید. در دولتِ اصلاح طلبان قرار بود آنچنان رونقی ایجاد شود که دیگر هیچکس به پول یارانه نیازی نداشته باشد اما تنها در یک نمونه در این دولت از دلار ۳ هزارتومانی رسیدیم به دلار ۲۴ هزارتومانی...

عباس عبدی مدعی شده است که یکی از انگیزه های رای دادن به رئیسی، یک دست شدن قدرت بوده است؛ چرا که در این صورت دیگر دولت پنهان علیه قوه مجریه سنگ اندازی نکرده و امور به خوبی پیش می رود. این ادعای مضحک در حالی است که قوه مجریه از امکانات و اختیارات گسترده ای برخوردار است و علت ناکامی دولت روحانی، نه تنها هیچ ارتباطی با دولت پنهان ندارد بلکه علت اصلی به مدیریت خسته و ضعیف برمی گردد.

اصلاح طلبان به خوبی از امکانات و اختیارات قوه مجریه باخبر هستند. برای همین فعالین اصلاح طلب در انتخابات اخیر ریاست جمهوری همانند دیگر انتخابات های ریاست جمهوری برای رسیدن به پاستور سر و دست شکستند و خود را به آب و آتش زدند.  

رسانه های اصلاح طلب از هم اکنون و در شرایطی که هنوز دولت سیزدهم در پاستور مستقر نشده است، از عقبگرد و بن بست در اینده نزدیک خبر می دهند. این طیف بجای ارائه طرح و برنامه برای رفع مشکلات مردم، فقط آیه یأس می خواند. افراطیون اصلاح طلب به دهن کجی به مردم عادت دارند. یک روز با دروغ تقلب و روز دیگر با مایوس کردن مردم.

** همه «پوپولیست» هستند به غیر از اصلاح طلبان

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «رزومه به دستان در صف» نوشت:«اگرچه اصولگرایان در نقد سهم‌خواهی و مذمت حضور ستادی‌ها و مجلسی‌ها در کابینه رئیسی می‌گویند اما گویا پشت پرده خبرهای دیگری است. ابراهیم رئیسی چند روز پیش سامانه‌ای راه‌اندازی کرد و از مردم خواست چهره‌هایی را که شایسته می‌دانند، برای به‌کارگیری در این سامانه معرفی کنند. اما همین روش به اشکال مختلف مورد انتقاد قرار گرفته است. برخی آن را در ادامه رفتارهای پوپولیستی جریان اصولگرایی و شبیه اقدامات احمدی‌نژاد قلمداد کرده‌اند و برخی دیگر معتقدند که اصلا معرفی وزیر و مدیر کار مردم نیست».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«مشابه این نقد به ماجرای نظرخواهی از منتقدان و سیاسیون چپ و راست هم شده است. برخی با نگاهی ناباورانه این رفتارها را بیشتر یک ژست سیاسی یا نمایش قلمداد می‌کنند تا اقدامی واقعی در راستای شکل‌دهی به یک دولت فراجناحی».

اعتماد: با دولت رئیسی به سرعت به «بن بست» می‌رسیم/ با «ظریف» نیازی به کارآموزی دیگران نیست

فعالین و رسانه های اصلاح طلب پیوسته جریان مقابل را به رفتارهای پوپولیستی و مردم فریب متهم می کنند. این در حالی است که بخش اعظم جریان اصلاح طلب و به خصوص افراطیون اصلاح طلب مهارت ویژه ای در اجرای رفتارهای پوپولیستی دارد.

به این ادعاها توجه کنید:«اگر رئیسی بیاید، در پیاده روها میان مردان و زنان دیوار می کشد»، «اگر رئیسی یا قالیباف به ریاست جمهوری برسند، دلار ۵ هزارتومان می شود»، «اگر برجام امضا شود، دلار هزارتومان می شود»، «تهران را به شهری امن و آرام برای زنان تبدیل می کنیم»، «در ۱۰۰ روز اول دولت تحول عظیم اقتصادی ایجاد می کنیم» و...

افراطیون اصلاح طلب، عموم مردم را شهروندان درجه ۲ و خود و هم قبیله های خود را شهروندان درجه یک قلمداد می کنند. برای همین یک روز با توهین به شعور مردم وعده دلار هزار تومانی در پسابرجام را مطرح می کنند و روز دیگر مردم را از دلار پنج هزارتومانی در دولت احتمالی آقایان رئیسی و قالیباف می ترسانند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    51 8
    عباس عبدی افاضه فرمودن: با دولت رئیسی به سرعت به «بن بست» می رسیم، باید به ایشان یادآور شد که جمله شون اینطوری کامل میشه : با دولت رئیسی "ما افساداتی ها (اطلاح طلبای تهوع آور)" به سرعت به «بن بست» می رسیم!! که البته خیلی وقته رسیدید فقط از رو نمی رید!!
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      34 7
      به این نوع تحلیل عبدی باید گفت تحلیل آبکی
    • SE ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      41 6
      با دولت اصحالاتی روحانی به قعر چاه رفتیم امیدواریم سید با تلاش از قعر چاه نجات مان بدهد
    • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      9 30
      روحانی اصلاح طلب نبود هرگز. اگر میخواین دوباره سنگین ترین تحمریم های در طول تاریخ را به ایران تحمیل کنید جلیلی را وزیر امور خارجه کنید. شک دارم شما ها یا آقا زاده اید یا نفس تون از جای گرمی بلند میشه. فلاکت مردمو نمیبینید، هجوم مردم به کشور ضعیف همسایه برای گدایی واکسن به غیرتتون بر نمیخوره، یا از روی ریا و دروغ و یا از روی جهل همه چیزو می بندین به دولت بی کفایت روحانی که مثلا قبل آن مملکت گل و بلبل بوده. برید در میان مردم زندگی کنید ببینید چی میکشن و چی میگن. رکورد تاریخی آمار پایین مشارکت در انتخابات مجلس و یاست جمهوری شما را بیدار نکرده. این مردم نه اصلاح طلبند نه اصول گرا و نه غربگدا، ایرانی اند و میخوان ازاد و راحت با شرافت زندگی کنند. اینها جرمه؟
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      4 15
      مستر تهوع، اگه رسیدیم چی؟ میدونم میندازین گردن روحانی و اصلاح طلبا.
    • حجت MD ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      21 2
      ظریف خوب بلده با شیطان قدم بزنه همین و بس
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      15 3
      چه کسی باور می کند که اصلاح طلبان از ناکامی و عدم موفقیت آقای رئیسی نگران باشند که مثلاً برای موفقیتش وزیرامورخارجه پیشنهاد می دهند!؟ اگر ایشان می خواستند از آقای رئیسی حمایت کنند پس چرا تا کنون این کار را نمی کردند!؟ بنابراین نه تنها عدم موفقیت جناب رئیسی برای شان ابداً اهمیتی ندارد! بلکه همه تلاش شان این است که رئیس جمهور آینده در همه زمینه ها به خصوص سیاست خارجی و سیاست اقتصادی شکست بخورد تا از محبوبیتش کاسته شود و تهوع آوران اصلاح طب بتوانند دور بعد دوباره رأی ملت را قاپ بزنند و برسر کار آیند و یکی از راهکارهای این هدف بودن امثال ظریف الممالک در دولت آینده است!
    • حجت MD ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      18 2
      این عبدی که خود را جامعه شناس می دانه کی حرف درسیت گفته که حالا درست گفته باشه اینها دارند عقده گشایی می کنند
    • حجت MD ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      12 2
      هنرهای اصلاحطلبها فقط با پوپولیستی عمل کردن نیست انها علاوه بر این روش مردم فریبی دروغ درمانی حرف درمانی غربگدایی اختلاس و دزدی و حقوق نجومی و از این دست روشهای کثیف را خوب بلدند
    • حجت MD ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      10 2
      وقتی عمار یاسر در صفین به شهادت رسید معاویه بین مردم شایع کرد که علی ع عمار را کشته است چون علی ع او را به جنگ اورده است
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      13 6
      جناب 06:41 ـــ می شود بفرمایی از چه تحریم های سنگینی می گویی که الآن وجود ندارد!؟
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      11 3
      با دولت روحانی به بن بست رسیدیم زیرا تحریم ها 100 برابر بیشتر شد و صادرات نفت کشور صفر شد اما با دولت رئیسی با توکل به خدا از مشکلات عبور خواهیم کرد.
    • حجت MD ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      4 1
      نه اینکه با شما تهوع اورها به بن بست نرسیدیم
    • DE ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      2 1
      ۰۶:۴۱ ....این مردم نه اصلاح طلبند فقط 24 میلیون به کاندید اصلاح طلبها یعنی روحانی اصلاح طلب رای دادند اینهم دو بار و از ترس دلار سه هَزار و دیوار کشی و سایه جنگی نه اصول گرا فقط 18 میلیون با وجود اینهمه تحریم و تهدید انتخابات و 15 درصد رکود طبیعی کرونا و قداره بندان منافق خارج از کشور در زیر سبیل وزارت امور خارجه و نه غربگدا ، غربگدا را یه بار گفتی همون اصلاح طلبها که گفتی منظورت رو فهمیدندند. ایرانی اند و میخوان ازاد و راحت با شرافت زندگی کنند. اینها جرمه؟.... نه جرم نیست ولی رای دادن به رنتخواران و دلالها و شیتیلبگیران و غربگداها جرم نیست؟؟؟ لابد افتخاره . ما چه گناهی کردیم که بایستی با رای یک مشت اصلاح طلب به اصلاح طلبها بسوزیم ؟ خسارت های ما را شما رای دهندگان و پشتیبانان اصلاحات ورای دهندگان به روحانی جبران میکنه؟؟ واقعا پرروئی در حد جنگ ستارگان !
    • ایرانی GB ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      1 1
      این کلمات قصار عباس عبدی رو باید با آب زرشک نوشت و رو سر درب خونه اش نصب کرد !
  • حسین IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    29 8
    اصلاح طلبا لطفا هیس و سکوت
    • DE ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      2 0
      اونها تحمل سکوت ندارن
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    28 3
    چرا مجلس مسئولان و مدیران کنونی رو ممنوع الخروج نمیکنه؟ چرا این طرح رو تصویب نمی کنید؟ ما مردم حق داریم بدونیم تو این 8 سال چه بر این ملت گذشته و بانیان وضع موجود باید پاسخگو باشن.
  • FR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    30 4
    همه چیز را ول کن این انگلیسی صحبت کردن ظریف را چه کنیم ؟! شب القمر کرده ! دیگه در ایران که رجالش از هر کشوری بیشتر در امریکا و انگلیس تحصیل کرده اند انگلیسی دانستن امتیاز وزیر خارجه شدن باشه از اون حرفهاست
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      5 15
      ظریف شق القمر نکرده ولی همینش رو هم تو دم و دستگاهتون ندارین. صبر کن وزیر جدیده بیاد ببینیم یه جمله میتونه انگلیسی حرف بزنه یا نه.
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      3 0
      ۰۷:۳۶ :))))) خاک تو سرت! یعنی اگه طرف انگلیسی بلد باشه مشکلات مملکت حل میشه؟ خب الان ظ...انگلیسی که ۸ ساله بردتت تو صف مرغ. اخه چرا انقد خنگی؟
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    22 5
    مدیر روزنامه اعتمادخودش باید بازخواست شود
    • DE ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      2 0
      همچنین روزنامه آرمان
  • FR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    27 5
    این اصلاح طلبها آنقدر که برای آقای رییسی کاندیدای وزیر و مدیر از طیف خودشون معرفی میکنند و توصیه های رابطه با غرب را میدهند میترسم کم کم باورشون بشه که اصلا ابراهیم رییسی اصلاح طلب بوده !
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      14 3
      دقیقا وقتی ظریف اصلاح طلب نیست پس حتما رییسی اصلاح طلب میشه دیگه. علی برکت الله.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    30 10
    اول لطف کنین این آقای ظریفو بفرستین پیش من تفاوت کلمات suspend, lift, remove و اینارو براش روشن کنم بعد اگه خواستین دوباره بزارینش وزیر امور خارجه تا دوباره ..... نزنه!! خخخخخخ
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      3 2
      :)))))))
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      6 1
      ++++++++++++++++++++++ +++++++++++++++++
  • مجید IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    14 4
    مگر تکلیف شما را که مردم مشخص کردند.تودهنی محکم تر از مردم خواهند خورد اگر برای مردم مشکل ایجاد کنند تا از دولت امتیاز بگیرند
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    9 3
    با این استنتاج ظریفی که جناب علی محمد نمازی فرموده اند واقعاً انگشت به دهان مانده ام چه جوابی بدهم! تصحیح کنم با این استحمار ظریفی که فرموده اند...
  • دادا IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    13 3
    اصلاح طلب یعنی طمع کار هرچه فساد کنند سیر نمیشن اصلاح طلب یعنی رانت و فساد و چپاول کشور و ویران کنندگان کشور و گیرا دهنده گان به امریکا و انگلیس باز بگم بعلاوه خائن ملت و کشور
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    13 2
    گروهک تروریستی منافقین در اوایل انقلاب نشریه ای تحت عنوان مجاهد منتشر میکردن . الآن روزنامه اعتماد فقط اسمش فرق میکنه وگرنه از نظر هدف و غرض دقیقا منطبق با همون نشریه منافقین کوردله . دو اسم متفاوتن اما از یک جنس و با یک هدف و پشتوانه
  • حیدر صالح IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    2 2
    اب رو بریز ون جایی که می سوزه
  • علی IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    11 3
    با دولت رئیسی نخیر. با دولت روحانی به بن بست رسیدیم. که با دولت رئیسی از بن بست عبور میکنیم. باذن الله.
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    4 12
    شما اصولگرایان حق دارین این حرفا را بزنین شما مثل آقای ظریف تا ابدودهر که دنیا وجود داشته باشد در جناح اصول گرا که هیچ گونه حمایت مردمی ندارین پیدا نمی کنین فقط مدیون شورای نگهبان باشین لطفا حاشیه نروید
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      10 1
      انتخابات شورای شهر همه چیز را ثابت کرد! گنده های اصلاح طلبان تهوع آور انزجار مردم از این سرمایه های اسرائیل را پذیرفته اند حالا تو دایه مهربان تر از مادرشان شده ای؟! کاسه ی داغ تر از آش!!! ضمناً ابدالدّهر باسوادجان به قول روحانی!
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      8 1
      خخخ رای 2/5 میلیونی همتی نشان داد که افساد طلبان پایگاه مردمی ندارند.
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    16 3
    ما انقدر انسانهای وارسته و نخبه داریم که دیگر احتیاجی به این ژنرالهای پیر نداریم . در ضمن اینها اول باید جوابگو کارهاشون باشند .
  • DE ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    13 1
    اصلاح طلبان به دلیل آلودگی شدید به رفتار قبیله ای، امثال زنگنه و ظریف و آخوندی و نعمت زاده را ژنرال نامیده و نخبگان و مدیران کارآمد را مشتی کارآموز قلمداد کرده که نباید به آنان اعتماد کرد.//خخخ ملت ایران بدون نیاز به این ژنرالها و دلالها انقلاب کرد . سرچ کنید در اینترنت بینید اینها اول انقلاب... بیشتر نبودند خصوصا صحنه هایی از بیجا کلام و ... . گنده تر هاشون را و خصوصا همین ژنرالها را . اگر نیروهای بسیج و سپاه و ارتش و انقلابیون نبودند این ژنرالها کشور را دودسته تقدیم غرب کرده بودند. سیاست خارجی اینها زیر صفر است هر جا آنها را گذاشتید مخروبه ای پر از رفیق و دلال و رانت ...تحویل دادند. و سالهاست به بن بست رسیده اند لذا راه حل را تعظیم جلوی کدخدا دانسته و مانند همه کارهایشان میخواهند کدخدا آنها را از بن بست بیرون آورد و شیتیلش را هم بالاخره از بیت المال و معادن و گاز و نفت مجانی میدهند .مهم اینست که اصلاح طلبان مادام العمر سر کار باشند.
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    14 3
    علی محمدنمازی چه اصراری داره ظریفوبه رئیسی غالب کنه؟این اولین بارش نیست که مطلب تواین زمینه مینویسه.آقای نمازی تسلط به زبان ظریف بدردچی میخوره وقتی ازترجمه برجام متوجه شدچه بندهای ضدایرانی درش هست؟
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      4 0
      وزیری زبان دانی که برجام از پیش نوشته شد کدخدا رو نخونده مهر تایید می زنه مثلا زبان دانی اش چه بدرد مملکت می خوره؟؟ بهتره به زبان مادری با حضور مترجم مذاکره کرد ولی زبان دان سرتاپا فرنگی و نوکر فرنگی ها نبود!!
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    9 2
    گفته شده حضرت امام ی روز درجواب گلایه شهیدبهشتی ازحرفهایی که دربارش گفته میشه،فرموداگرتمام مردم بجای درودبرخمینی بگویند...،من کارخودم رومیکنم.کاری که الآن جناب رئیسی بایدانجام بده.امام اینوگفت چون به درستی راهی که میرفت یقین داشت.پس اینکه دیگران چی میگن اهمیتی نداشت.گاهی حرفهاازسرجهله وگاهی ازسرعناد.تفاوتی نمیکنه. راه درست احتیاج به تعریف کسی نداره وتنگ نظری دیگرانم بی تاثیره
  • مهدی IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    6 1
    تمام محاسن ظریف رو گفت اما ... بودن رو نگفت بالاترین مزیت ظریف .... به وطن است، واقعا همه شما ....ها باید از ظریف تعریف کنید، چون اون واقعا ژنرال است، تازه اون بعد از این همه تجربه هنوز تو اولویت دیپلماسی و میدان گیر کرد اصلا ایشون میدونه سیاست چیه؟ شاید هم ... اجازه نمیده
  • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    7 1
    جناب علی محمد نمازی امیدوارم پول نگرفته باشی که از ظریف حمایت کنی. ولی اینکارو نکن.. قلم ارزش داره..
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    6 0
    به اعتماد بگید حرفت یادت نره بعدا پشیمون میشی
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    1 3
    کاندیدای شما هم اگر توفیق یارش باشد دنبال چیدن ثمرات توافق هسته ای است.فقط علی باقری وجلیلی خوبند که ۵ سال فقط بیانیه به زبان فارسی میخواندند وچندین قطعنامه دستپخت را علیه ایران به ارمغان آوردندوبقیه بد.متن توافق وقطعنامه۲۲۳۱ هم شفاف است .خیلی از توضیحات شما در خصوص غنی سازی وآب سنگین اراک هم تکرار شعار های تصاویر فتوشاپی وساختگی طیف فکری شملست.بد نیست به جای تکرار حرف های بقیه بروید متن را به همراه پیوستهایش دقیق بخوانید بعد صحبتهای جلیلی وعباسی را تکرار کنید.اگر قرار تکرار حرفهای بقیه باشد بروید ببینید غربی ها راجب تیم ظریف چه گفته اند وراجب تیم حلیلی چه تعریف های گرانبهایی کرده اند.
  • حجت MD ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 0
    هنرهای اصلاحطلبها فقط با پوپولیستی عمل کردن نیست انها علاوه بر این روش مردم فریبی دروغ درمانی حرف درمانی غربگدایی اختلاس و دزدی و حقوق نجومی و از این دست روشهای کثیف را خوب بلدند
  • یاور انقلاب IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 0
    اصلاحاتی ها : مدتی این ملت را رها کنید و بروید و مشغول زندگی اشرافی خود شوید ، اقای نمازی در این چهل سال گذشته که اقای ظریف در سمت های مختلف وزارت امور خارجه بوده اعتبار به گذر نامه ما داده ؟ پشت و پناه مردم ما در اروپا و امریکا بوده ؟ اجازه دهید اقای ظریف درخانه چند سالی استراحت نمایند . اقای عبدی لطفا نسخه نپیچید اگر دست از سر ملت بردارید خودشان میدانند چه کنند ، انشا ال... روزی برسد کاسه گدائی از غرب را دور بیندازید و همراه این ملت شوید .
  • حجت MD ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    2 0
    وقتی عمار یاسر در صفین به شهادت رسید معاویه بین مردم شایع کرد که علی ع عمار را کشته است چون علی ع او را به جنگ اورده است
  • سعید FR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    2 0
    تقریبا کل مردم ایران از روش اصلاح طلبان ناراحت و آنان را در راه خود نمی بینند. اینان خود را تافته جدا بافته از مردم فهیم ایران می دانند هنوز یادمان نمی رود که آقا زاده های این گروه خودشان را ژن خوب و حتما مردم را ژن بد می دانند خدا را شکر که اینان به زباله دان تاریخ انداخته شد.
  • مرتضی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    4 0
    چه کسی اسم اینها رو اصلاح طلب گذاشته ؟
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 0
    خداراشکروقتی انگلیس ها اعلام میکنند که به بن بست میرسن انشاالله خیره باوجود ظریف کاراموز نیاز نیست البته قرار است شما به بن بست برسی د یقینا راه تغییر میکند ونیازی به ظریف وراه سازش نیست
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    4 0
    اعتماد درست گفته چون با آمدن رییسی اصلاح طلبان به بن بست رسیدند و کشور و ملت نفس راحت می کشند
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    4 1
    اصلاح طلبان: شبه مردمانی که از رو نمی روند
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 0
    هشت سال مذاکره با غرب نتیجه ای نداد دولت روحانی با مذاکرات فرسایشی بی نتیجه عمدا کاری برای اقتصاد نکرد دیگر دلیلی ندارد که دولت بعدی دوباره با غربی های مذاکره کند از آنها آبی گرم نمیشود حتی باید سایر روابط و معاملات تجار با آنها را ممنوع کرد اگر پیشرفتی هم به ایران صادر کنند در عوض جوانان مارا ضعیف و مریض می کنند به غربی ها نباید اعتماد کرد
  • همتی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    تحلیلت و نظرات بدرد نخور آقایان است که سالهاست بدون فایده بلغور میشود
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    4 0
    آقای رییسی لطفا ظریف رو تو وزارتخونه نگهدار البته به عنوان خدمتکار
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 0
    از این دولت فعلی هیچکس حق نداره باشه ملت را بدبخت کردن
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 0
    جناب مدیر روزنامه افتضاح به قول قدیمی ها اولا تورا سننه دوم ... فو ضول بردن جهنم گفت هیزمش کم است تاریخ مصرفتان دیگه تمام شده انشااله بزودی به زباله دان تاریخ می پیوندید
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 0
    چرا به دولتی که هنوز مستقر نشده، ایراد می گیرید ما۸سال است دربن بست هستیم یعنی در آ مپاس قرار گرفته ایم
  • مهدی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 0
    اصلاحات به بن بست ته جهنم می‌برد.
  • سلمان نطنزی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 0
    الا انهم هم الفسدون. تعطیلی کارخانه. تحت عنوان خصوصی سازی به پایین ترین قیمت به اقوام خود فروختند خدواند این افسادطلبان را با معاویه محشور نماید که با شیطان مشهور شدند و قدم زدند
  • DE ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    1 0
    نظریه یک دست شدن حکومت درست است و نیکوست اما پیش بینی « به بن بست رسیدن » شاید اتفاق نیفتد
  • DE ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    1 0
    خدا رو شکر رئیسی در اومد وگرنه باور کن تا کی قرار بود شما رو تحمل کنیم انصافا شماها غیر قابل تحمل هستین
  • میثم IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    چند نکته قابل تأمل: 1- کار آزموده تر از ظ... برای زدن چوب حراج به منافع ملی و دریوزگی در برابر سران عرب و التماس کردن برای امضای توافق بی حاصل برجام و جری کردن دشمن و مصمم نمودن دشمن برای اعمال فشار کسی دیگری نداشتیم و نخواهیم داشت. ایشان بجای درس دیپلماسی عزت مند ، درس دیپلماسی التماس محور را خوب آموخت و بکار گرفت البته چهره خندان برای دشمنان و چهره عبوس و طلبکارانه در برابر منتقدین داخلی هم جریی از آموخته های ایشان بود.
  • شهین عالی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    دولت به بن بست نمی رسد چون مردم حامی هستند . و مشکلات را تحمل می کنند. وسیاسیون جدا شده از مردم درست تحلیل نمی کنند. اتحاد مردم مانع پیشروی دشمنان داخلی و خارجی است. دولتهای می ایند و می روند این مردم هستند که با نظام .می ماندند.
  • امین IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 0
    حمله های بی امان اصلاحات به رییسی آن هم قبل از به دست گرفتن ریاست جمهوری! خبرگزاریهایی مثل شرق که آن زمان از شوق دریافت مزد زحمات، به قدرت رساندن روحانی سر از نمیشناختن! امروز جوری دارن حمله میکنن که انگار حقوقشون رو رییسی قطع کرده! بعنوان مثال کاریکاتور گاندی در روزنامه شرق آن یک روز بعد از دیدار وزیر خارجه هند با رییسی؟ بنظرم مردم اگر خبرگذاریهای چپ و راست رو خوب بشناسن خیلی ساده میتونن دوست رو از دشمن تشخیص بدن...
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    1 0
    روزنامه اعتماد برای رضای خدا کار کن نه رضای کدخدا
  • ES ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    2 0
    بازخواست تمامی کسانی که در پست های حساس باعث تضعیف ایران اسلامی شدند، خواسته ی ملت است
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    2 0
    با دولت روحانی به کجا مگه رسیدیم که دولت رییسی رو این همه تخریب میکنید با اینکه هنوز سر کار نیومده؟
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 0
    ما با دولت اصلاحات با سرعت بی نهایت در ازاد راه پیشرفت و توسعه مخصوصا در اقتصاد پیش رفتیم .یکی ما رو بگیره
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    2 0
    یعنی الان توی بن بست نیستیم؟!!!!!! شما نون چی رو میخورید اعضای روزنامه اعتماد... این نون ها خوردن نداره ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس