ویژه ها

علت اصلی وضع موجود بی مسئولیتی طیفی است که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون حداقل ۳۴ سال در مناصب ارشد اجرایی، تقنینی و قضایی حضور داشته اما به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی ارائه نداده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مهاجری: وضع فعلی جمهوری اسلامی مثل یخچال خراب همه چیز را فاسد می کند

«مسیح مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «عیب از یخچال است» نوشت:«یکی از همسایه های قدیمی...گفت به یک سوپری برای خرید رفته بودم، یکی از اهالی محل را دیدم که با عصبانیت وارد شد و به فروشنده گفت چرا جنس مانده می‌آوری؟ من اول هفته از تو تخم‌مرغ خریدم و بردم توی یخچال خانه‌ام گذاشتم دو روز بعد فاسد شد، پنیر خریدم فاسد شد، ماست خریدم فردا دیدم ترش شده. فروشنده، با آرامش عجیبی که نشان می‌داد به درستی کار خودش و آنچه به آن مشتری معترض فروخته اعتماد کامل دارد از او پرسید: مطمئن هستی که یخچالتان عیب و ایرادی ندارد؟ من همین جنس‌ها را به دیگران هم داده‌ام ولی هیچکس تا حالا شکایتی نکرده و همه راضی هستند. مشتری با شنیدن این سؤال به فکر فرو رفت و چیزی نگفت. از رخساره او معلوم بود که قبول کرده ممکن است عیب از یخچال خانه‌اش باشد».

مهاجری در ادامه نوشت:«همسایه کنجکاو ما می‌خواست به من بگوید اینکه اوضاع و احوال کشور دچار مشکل است شاید مربوط به این مسئول و آن مسئول نباشد و سازکاری که جور کرده‌ایم و می‌خواهیم همه چیز را در چارچوب آن پیش ببریم، مشکل دارد... آیا ما از قانون اساسی فاصله نگرفته‌ایم؟! جزیره‌ای عمل نکرده‌ایم؟! کارهای همدیگر را خنثی نکرده‌ایم؟! خود را به مقدسات گره نزده‌ایم؟! از پذیرفتن اشتباه خود امتناع نکرده‌ایم؟! به سیاست یک کلام نچسبیده‌ایم؟! دافعه را بر جاذبه نچربانده‌ایم؟! اصول را فدای فروع نکرده‌ایم؟! کوچک‌ترها را جای بزرگ‌ترها ننشانده‌ایم؟! به نام مستضعفین مستکبرانه عمل نکرده‌ایم؟! عدالت را قربانی منافع خود نکرده‌ایم؟! شایسته‌سالاری را فدای بله‌قربان‌گوئی نکرده‌ایم؟! وقت‌ها و امکانات و نیروها را گرفتار جنگ قدرت نکرده‌ایم؟!».

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در پایان نوشت:«اعتراف کنیم که مرتکب تمام این خطاها شده‌ایم و تا این سازوکار را تغییر ندهیم چیزی درست نمی‌شود. مردم به نام‌ها کاری ندارند و محمود و حسن و ابراهیم برای آنها فرقی ندارد. این واقعیت را درک کنیم که مشکل از تخم‌مرغ و پنیر و ماست نیست، عیب از یخچال است».

مهاجری: وضع فعلی جمهوری اسلامی مثل «یخچال خراب» همه چیز را فاسد می‎‌کند/ عبدی: در دولت رئیسی شاید دلار ۴۰ هزارتومان شود!

این فعال سیاسی اصلاح طلب که حمایت از فتنه ۸۸ را در کارنامه خود ثبت کرده و در ۸ سال اخیر نیز به هیچ عنوان به صورت جدی از دولت روحانی انتقاد نکرده است، در این یادداشت مدعی شده که وضع فعلی نظام فسادزا است و نمی توان افرادی همچون روحانی و احمدی نژاد را مقصر دانست!

این اظهارنظر، بیش از آنکه اتهام زنی به نظام باشد، توهین به فهم و شعور مردم است. رئیس قوه مجریه در ایران دارای اختیارات و امکانات بسیار گسترده است. به همین خاطر است که جریان اصلاح طلب در آستانه انتخابات های ریاست جمهوری سر و دست می شکند تا به پاستور راه یابد.

امکانات و اختیارات قوه مجریه آنقدر گسترده است که جریان اصلاح طلب حتی در شرایطی که در انتخابات ۸۸ شکست خورده بود نیز در پی آن بود تا با «دروغ تقلب» با شامورتی بازی کلید پاستور را تصاحب کند.

وضع فعلی جمهوری اسلامی هیچ شباهتی به یخچال خراب ندارد، که اگر اینطور بود هیچگاه اکبر طبری ها و مشایی ها و عیسی شریفی ها و حسین فریدون ها و مهدی جهانگیری ها و شهرام جزایری ها و بابک زنجانی ها...محاکمه نمی شدند.

در جمهوری اسلامی در مواجهه با فساد هیچ خط قرمزی وجود ندارد، حال می خواهد طرف معاون اجرایی قوه قضاییه باشد یا برادر رئیس جمهور یا قائم مقام شهردار سابق یا هر شخص دیگری.

علت اصلی وضع موجود بی مسئولیتی طیفی است که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون حداقل ۳۴ سال در مناصب ارشد اجرایی، تقنینی و قضایی حضور داشته اما به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی ارائه نداده است.

پرونده کرسنت، پرونده فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، توتال، دلار ۴۲۰۰ تومانی، سهمیه بندی بنزین در آبان ۹۸، حقوق های نجومی، شبنم نعمت زاده، مهدی آخوندی، هادی رضوی و...همگی مربوط به کارنامه اصلاح طلبان است.

شورای شهر منحله اول- به ریاست عبدالله نوری و نائب رئیسی حجاریان-، تحصن مجلس ششم، سلفی حقارت و کمیته رفع حصر در مجلس دهم و برجام در دولت های یازدهم و دوازدهم، تنها چند نمونه از شاهکارهای جریان اصلاح طلب در نهادهای مختلف است.  

** ربیعی:حوادث ۴ سال اخیر برای زمین زدن یک دولت کفایت می‌کرد

«علی ربیعی» سخنگوی دولت و وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به دلیل عملکرد بسیار ضعیف توسط مجلس دهم استیضاح شد، در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:«انفجار انتظارات عمومی از دولت که البته شایسته ملت ایران است و همزمان شدن پاسخ به این مطالبات برحق با تحریم‌های زورگویانه و بی‌رحمانه ایالات متحده امریکا از یک‌ سو و هجوم همه‌گیری کرونا از سوی دیگر، هجوم بی‌نظیر رسانه‌ای خارج و داخل کشور به یک دولت و گسترش ناامیدی مردم، در مجموع اعتماد عمومی به کارایی دولت را به چالش کشید».

ربیعی در ادامه نوشت:«دولت و جامعه در ۲ سال اخیر ترکیبی از سیل‌های طبیعی و سیاسی را تجربه کردند؛ از هم‌بسته تحریم و کرونا گرفته تا خشکسالی و مشکلات اجتماعی. هر یک از اتفاقاتی که طی این ۴ سال رخ داد برای زمین زدن یک دولت کفایت می‌کرد؛ از ظهور ترامپ تا سقوط قیمت نفت. اما دولت - ملت پیوند خورده با صندوق‌های رأی، گرچه آسیب بسیاری دید اما نیاز به امید برای پیمودن این شرایط داشت؛ ایجاد امید برای جامعه خسته از تحریم و کرونا کاری دشوار است؛ امیدی که می‌بایست شالوده همبستگی اجتماعی را تقویت، سرمایه اجتماعی را حفظ و اعتماد عمومی را افزایش دهد».

سخنگوی دولت در این یادداشت تصریح کرد:«یک امید و آرزوی بزرگ دارم: دولت آینده با مصایب طبیعی و غیرطبیعی، خارجی و داخلی که ما داشتیم، مواجه نشود. سکوتش به بی‌حرفی تعبیر نشود؛ در میانه جنگ برای احقاق حقوق ملت به خیانت و ناتوانی متهم نشود؛ گوش‌ها قبل از رسیدن صدای دولت، پر از پیش‌داوری و اتهام نشود. آنچه انجام می‌شود چیز دیگری نشان داده نشود».

مهاجری: وضع فعلی جمهوری اسلامی مثل «یخچال خراب» همه چیز را فاسد می‎‌کند/ عبدی: در دولت رئیسی شاید دلار ۴۰ هزارتومان شود!

متاسفانه برخی دولتمردان بجای پذیرش کارنامه ضعیف خود، همچنان در پی آن هستند تا با مظلوم نمایی و گره زدن امور کشور به شانس و اقبال و سیل و زلزله، از پاسخگویی درباره عملکرد خود شانه خالی کنند.

چندی پیش «عبدالله ناصری» فعال سیاسی اصلاح طلب گفته بود:«توجه داشته باشید که دولت روحانی در سال‌های قبل خیلی مسائل کم اهمیت‌تر از کرونا را هم نتوانست مدیریت کند...من معتقدم انتظار مدیریت این شرایط از آقای روحانی اساسا انتظاری واهی است زیرا او مدت‌هاست که به طور جدی نشان داده هیچ برنامه‌ای ندارد و دچار روزمرگی شدید است ...اگر آقای روحانی این وزرای ضعیف و نالایق را از دور خود کنار بزند و یکسری آدم‌های باتجربه را برای مدیریت کرونا روی کار آورد، در همین شرایط تحریم و با همین محدودیت منابع هم می‌توان تصمیمات خوبی گرفت».

«سعید لیلاز» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز پیش از این در یادداشتی در روزنامه ایران نوشته بود: «امریکا تمام تمهیداتی که برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران می‌توانست بیندیشد، به کار بسته و همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره کرده ام، شرایط موجود نشان می‌دهد که تحریم‌ها مسأله اصلی نبوده و با وجود این شرایط سخت هنوز راهکارهایی وجود دارد که می‌توان از این وضعیت دشوار عبور کردمسأله اقتصاد ایران سوء مدیریت بوده و شرایط کنونی گواه آن است».

لیلاز در اظهارنظری دیگر گفته بود:« توزیع بی‌حساب و کتاب دلار ۴۲۰۰ تومانی که با ارزپاشی یا طلاپاشی می‌تواند در برابر روند تحریم‌ها مقابله و موج تحریم‌ها را خنثی کند، منجر به ازدست‌رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد».

همچنین «غلامحسین کرباسچی» فعال سیاسی اصلاح طلب گفته بود: «به نظر من مشکل دولت دوم روحانی، بیش از آنکه به عوامل خارجی و آمدن ترامپ یا مسائل داخلی بیرون دولت و کارشکنی‌های مخالفان داخلی نسبتی داشته باشد، به خود این دولت و عملکردش در این دوره، یعنی از فردای انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۶ مربوط است؛ چنان‌ که در دولت دوم روحانی از انتخاب نیروها تا انتخاب سیاست‌ها خود، رویکردهایی پیش گرفته شد که مسبب وضعیت امروز است...بحران مدیریت مدیران ناکارآمد در دولت اول آقای روحانی در دولت دوم نیز نمایان شد و مشکلات امروز را به وجود آورد...امروز صحبت از میلیاردها دلار،  ارز ۴۲۰۰ تومانی است که فساد و اختلاس مالی به وجود آورده است».

** عبدی: در دولت رئیسی شاید دلار ۴۰ هزارتومان شود

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «جناب آقای رئیسی» به قلم «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:«نمی‌دانم که مشاوران شما این موارد را بازتاب می‌دهند یا خیر؟ در همین روزهای اخیر مطالبی یا اخباری را می‌خوانیم یا می‌شنویم که گرایش شدیدی به مهاجرت عمومی و به‌طور مشخص نخبگان از کشور آغاز شده است».

عبدی در ادامه نوشت:«این واکنش حتی از اعتراض‌های خیابانی نیز برای اداره امور خطرناک‌تر است، چون از یک‌سو ناامیدی را تشدید می‌کند، در حالی که اعتراضات خیابانی حداقل نوعی کنشگری و فعال بودن را نشان می‌دهد. از سوی دیگر کشور را از مهم‌ترین سرمایه‌اش که نیروی انسانی کارآمد است، تهی می‌کند و این بزرگ‌ترین خسارت سرمایه‌ای است و بالاخره خروج این افراد از کشور قطعا با خروج شدید سرمایه مالی نیز همراه خواهد شد و یک شوک دیگر به قیمت ارز وارد می‌کند و چه بسا آن را به ۴۰ هزار تومان نیز برساند و شیرازه امور اقتصادی را از هم بپاشاند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد:«امیدوارم که اقدامی جدی و موثر برای بازسازی اعتماد و زنده کردن امید و جلوگیری از خروج سرمایه انسانی و مادی جامعه به عمل‌ آید که این مساله پاشنه آشیل مدیریت آینده کشور است».

همچنین روزنامه اعتماد در یادداشت دیگری نوشت:«اگر برجام با بن‌بست روبه‌رو شود دلار پرواز عمودی خواهد کرد و فقط شوک روانی ناشی از آن اقتصاد پرآسیب کشور را به لرزه خواهد افکند. نمی‌دانیم عده‌ای واقعا اوضاع را نمی‌دانند یا خود را به تجاهل می‌زنند؟».

مهاجری: وضع فعلی جمهوری اسلامی مثل «یخچال خراب» همه چیز را فاسد می‎‌کند/ عبدی: در دولت رئیسی شاید دلار ۴۰ هزارتومان شود!

اصلاح طلبان به عنوان بانیان اصلی وضع موجود بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران خسارت ها، همچنان اصرار دارند که در جایگاه شاکی و منتقد نشسته و مردم را از آینده بترسانند و اینگونه القاء کنند که در آینده نزدیک به احتمال قوی به بن بست خواهیم رسید.

سوال اینجاست که چرا ما در «دولتِ اصلاح طلبان» شاهد افزایش مهاجرت نخبگان بوده ایم؟ پاسخ روشن است. وقتی مشاور ارشد رئیس جمهور می گوید ما ایرانی ها قدرت رقابت در هیچ صنعتی جز قرمه سبزی و آبگوشت بزباش را نداریم، باید چه انتظاری داشته باشیم؟

وقتی وزیر نفت دولتِ اصلاح طلبان می گوید نیازی به ساخت پالایشگاه نداریم و باید واردکننده بنزین باشیم و وزیر صنعت دولتِ اصلاح طلبان می گوید باید مدیر از خارج وارد کنیم و مقام ارشد دولتِ اصلاح طلبان می گوید خودکفایی در کشاورزی مزخرف است، نباید انتظار مهاجرت نخبگان را داشته باشیم؟

وقتی شعار دولتِ اصلاح طلبان، «ما نمی توانیم» بوده است، وقتی وزیر خارجه می گوید آمریکا می تواند با یک بمب سیستم دفاعی ما را نابود کند، وقتی «ژنرال های خودخوانده» و «آقازاده های گردن کلفت و بی هنر» تمام صندلی ها را درو می کنند، نباید انتظار مهاجرت نخبگان را داشته باشیم؟

نکته قابل تأمل اینجاست که بانیان اصلی وضع موجود، ژست منتقد دلسوز به خود گرفته و مدعی شده اند که اگر دولت رئیسی به برجام اهمیت ندهد، شاهد دلار ۴۰ هزارتومانی خواهیم بود.

این ها همان جماعتی هستند که در سال ۹۶ مردم را ترساندند و مدعی شدند که اگر رئیسی بیاید دلار ۵ هزارتومان خواهد شد و سپس در دولت روحانی با دلار ۳۲ هزارتومانی فخرفروشی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • FR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    31 7
    الودگی خود یخچال هم با توجه به ورود باکتری‌های فاسد خراب شده بوده است .... از جمله اصلاح طلبی که مثل مسیح مهاجری خودش را اصول گرا مینامید !
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      3 22
      حیف شد که دولت روحانی تموم شد.
    • SE ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      16 2
      این یخچال خراب حاصل حضور قطعات معیوب و نامرغوب نظیر "مسیح مهاجری" در ساختار این یخچال است.
    • عبدالله مومن IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      6 0
      همه مشکلات کشور . به علت دولت نیامده آقای رییسی است و بس . هههههههههههههههههههههه
    • ایرانی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      0 5
      به نظر من با تعویض رئیس جمهور در این چند سال اخیر وضع بهتر نشده است
    • محمد علی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      4 0
      همه مشکلات به علت دولت روحانی است وبس....!!!!
    • نیما IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      5 1
      خدا رو شکر دولت روحانی تمام شد.
  • FR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    8 6
    والله منظور از مهاجرت نخبگان ؟! از نظر عبدی لابد سو استفاده کنندگان از پول پاشی دوران رانت رو.... ست در خوشبینانه ترین حالت وگرنه فرار دزدان در گام دوم انقلاب اسمش مهاجرت نخبگان نیست تصفیه اتوماتیک اقتصاد از آلودگی هاست
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    27 3
    آیا اینا از خدا نمی‌ترسند ؟؟!؟ از چی میترسند که هنوز دولت مستقر نشده به تکاپو افتادند این هشت سال کجا بودن حالا شدن طرفدار نخبه ها؟؟؟!!
  • مهدی مختاری IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    23 4
    یخچال اصلاحاته که از اول هم خراب بود.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    14 6
    من نمیدونم چرا یکی نمیاد این روزنامه های اصلاح طلب و این عبدی رو بفرسته سیاه چال
  • محمدایوب IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    14 0
    عماد جون پسر گل. بگو بگو چندروز دیگه مونده هرروز بگو هر چی فکر کردم که چی جوابتو بدم دیدم رو که رو نیست. تاثیر نداره. گفتم. دایورت کنیم روی. تا این چند روزهم بگذره. ومسیح. یخچال خرابه. میوه گندیده وگوشت فاسد ومواد فاسد هم توش بذاری چی میشه. ... تو مسیح اگر بخوای بری چیز بدرد خوری نیستی. جون هم نداری بارببری پس ساکت شو رو اعصاب مردم راه نرو
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    6 1
    چه أشكال دارد بخشي از برنج مورد نيا ز را وارد كنيم
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    3 0
    چه توهینی؟ از زمانی که ریاست جمهوری مسوول کامل قوه مجریه شده تا حالا تمام روسای جمهور بعد از کار تکفیر شده اند.
  • DE ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    8 0
    اقای عبدی ای منتشرکننده ی یاس و ناتوانی و نومیدی بهتره سکوت کنید و به هزیان گویی تون خاتمه بدید. کافر همه را به کیش خود پندارد!. بذارید اول اقای رئیسی کار خودشون رو شروع کنه ،جوری اب پاکی رو دست امثال شما بی کفایتان بریزه که تا دنیا دنیاست یادتون نره.. حداقل نادان از کارشناسان غربی دو سه تاچیز درست یادبگیر. کارشناسان غربی شیفته یافتن مشکلات هستند و مخ شان رو بکار میاندازند تا برای مشکلات راهکار پیدا کنند ومشکلی روحل کنند. امثال شما متاسفانه عقیم فکری هستید و نمی توانید حتی این یدونه کار رواز کارشناسان غربی یادبگیرید و بکار ببندید و سبب خیر بشید.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    11 2
    واقعا راسته که میگن دست جمهوری اسلامی نمک نداره به اکثر کسایی که بها داد هم دستش رو هم گاز گرفتن هم برعلیهش لجن پراکنی کردن مخصوصا در مورد افسادطلبان که خائن بودن و بی شرافت بودن ذاتی این جماعت سرمایه اسرائیل هم به اون اضافه شد
  • سید IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    13 4
    اولاً جناب مسیح مهاجری (حیف است که از عنوان حجت الاسلام برای وی استفاده شود) اگر قرار بود نظام سبب فساد باشد امثال سردار سلیمانی و شوشتری و همدانی هم بعد از پایان جنگ فاسد شده بودند! پس اگر از خود بوی گندی به مشامتان می رسد لطفاً ابتدا مطمئن باشید که خود و اطراف تان تمیز و منزه هستید سپس در پی علت از جاهای دیگر باشید! ثانیاً جناب ربیعی بهتر است بگوییم سیاست های دولت شما در هشت سال اخیر را اگر دولت یک ابرقدرت اقتصادی ــ سیاسی در کشورش اجرا می کرد، قطعاً به فروپاشی آن کشور می انجامید! ضمناً جناب عبدی اگر هم در دولت آقای رئیسی دلار 40 هزار تومان شود بخش اساسی این مشکل به خرابکاری های دولت شما برمی گردد و بالفرض بروز این موضوع تازه دلار کمتر از دوبرابر می شود نه هشت برابر!!!
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    15 3
    تلاش لیبرال ها برای رساندن دلار به چهل هزار تومن توطئه خطرناکی است ....
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      8 4
      تا وقتی فضای مجازی اینجوری رها و بی صاحب باشه و مافیاهای مختلف بر علیه قانون مند شدنش اینگونه هوچی گری کنند و مردم را با دروغ فیلترینگ فریب بدهند اصلا بعید نیست ۴۰ هزار تومان بشه همانطور که شروع جوسازی برای گرانی دلار و سکه در کانالهای تلگرامی اعلام نرخ شبانه و صرافی های بی نام و نشان اینستاگرامی بود
    • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      2 2
      یادمه یه زمانی بالا رفتن دلار تقصیر تلگرام بود و میگفتن تلگرام بسته شه دلار میشه هزار تومن الان میگن کلا نقصیر اینترنه که دلار میره بالا.
  • DE ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    9 1
    علت اصلی وضع موجود بی مسئولیتی طیفی غربگدای اصلاح طلب است که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون حداقل ۳۴ سال در مناصب ارشد اجرایی، تقنینی...... حضور داشته اما به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی ارائه نداده است.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    8 3
    عبدی جان ما به ده برابر شدن دلار در دولت متبوع تان عادت زده شدیم. حالا رشد پنجاه شصت درصدی آن در دولت آقای رییسی اصلا دیده نمیشه.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    37 1
    خوب اولا ۱- مشکل از یخچال نیست مشکل اینه که اونی که میبایست میرفت تخم مرغ تازه( دولتمردان حوان) میخرید رفته تخم مرغ تاریخ گذشته دولتهای اصلاح طلب گذشته ( وزرای پیر) + سبزی گندیده اطرافیان فتنه گران ( برخی از افراد در ستاد ی موسوی فتنه گر و.. ) را باحمایت یک مشت منافق ترشیده و کرمویی مثل روح الله زم و برخی سلطنت طلب ها اوردند بزور تو یخچال دولت گذاشتند و خوب و بد این دولت را بدبو و مشمئز کننده و غیر قابل تحمل کرده اند این از جواب ی مهاجری / ۲- ثانیا بالا و پایین کردن دلار دست خود ی روحانی یوده و ی واعظی هم خودشون معترف بودند و بارها ی روحانی هم در مجلس و جلسه هئیت دولت در سفرهای استانی من جمله سفر به اذربایجان شرقی بر این تأکید داشتند که قیمت دلار دست خود دولته پس اگه ی رئیسی رئیس جمهور هست دلار رو ۴۰ هزار تومن نخواهد کرد این هم از جواب ی عبدی / ۳- ثالثا اون« انفجار انتظارات عمومی » که ی ربیعی میگن، ناشی از گره زدن حل مشکلات اقتصادی و .. مردم به برجام و قول و وعده هایی است که بر اساس وعده های سرخرمن غربیها توسط خود دولت ی روحانی به مردم داده شده / میخواستین کاری که عرضه اش رو ندارید یا اختیار موفقیتش رو ندارید قولش رو بمردم ندید ؛)) شما مدعی بودید زبان دنیا رو بلدید و ادعا میکردید وزیرخارجه تان برند !! است ؛)) / ۴- رابعا حالا شما الزایمر مصلحتی دارید مردم که قولها و تعریف و تمجیدهاتون از برجام رو یادشون نرفته حمایت متعصبانه همین اصلاح طلبان از برجام رو که یادشون نرفته ی ربیعی ، خوب اینهم از جواب ی ربیعی /۵- قبل از برجام کشور با بن بست مواجه نبوده که با نبود برجام بخواد با بن بست مواجه بشه مضافا اینکه انچهدبر سرتان و سر کشور امده از بی توجهی و عمل نکردن شما به شروط و خطوط قرمز رهبری هم در بحث مذاکرات هم در بحث پذیرش و اجرای برجام بوده / ۶- سادسا فائزه هاشمی که خودش و پدرش از حامیان ی روحانی بود معتقد بود که تحریم های ترامپ بنفع اصلاح طلبان است !! چطور شده حالا از تحریم ها مینالید !!؟ ؛)) / بله اشکال از یخچال (نظام ) نیست اشکال از اینه که رؤسای جمهور دولت های اصلاح طلب از مواد غذایی تاریخ گذشته و خراب و پلاسیده ( وزرای نالایق یا پیر یا بی انگیزه و خسته و..) اوردند تو این یخچال ریاست جمهوری گذاشتند ؛)) /
  • DE ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    30 2
    یحچال خراب این اصلاحاتچی های نفوذی هستند که همه چی رو خراب میکنن. خوبه شرح حال خودشون رو بالاخره بزبان اوردند!
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      33 1
      فتنه 88 فقط یه بخشی از یخچال خراب کن ها است. اصلاح طلبان=پررویی نجومی
  • وانگهی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    40 3
    یخچال خراب اصلاحاتن
  • ناشناس IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    33 2
    ترو خدا یکی اینا رو ساکت کنه چرا تموم نمیشید شما ها
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    36 1
    كاخ نشینى و رفاه و آسایش، زمینه‌ساز فراموش كردن درد و رنج گرفتاران و بیچارگان است.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    7 1
    جمله «خود را به مقدسات گره زده ایم» آقای مهاجری خیلی مرا ناراحت کرد در حقیقت معنی این حرف این است که « با خدا بودن نمی توان کارها را درست کرد.. من از این حرف ها به خدا پناه می برم و درد دلم را به او میگویم خدایا جهان هستی را تو آفریدی و هیچ قدرت مستقلی بدون تو وجود ندارد حتی قدرت شیطان هم از توست که مدتی به او قدرت و مهلت دادهای خدایا یا بعضی ها با دیدن قدرت شیطان تسلیم شدند و قدرت تو را فراموش کرده‌اند و معتقدند که با تو بودن به جایی نمی رسد و باید با شیطان همراه شوند خدایا فراموش کردند که تو با دانه های شن در صحرای طبس با شیطان چه کردی و یا اینکه ما را با دست خالی بر شاه خائن پیروز کردی و موارد بسیار دیگر خدایا حق را می بینند ولی انکار می کنند خدایا با ظهور صاحب زمان به این یاوه گویان نشان خواهیم داد که با خدا بودن همه چیز است و با شیطان بودن تنها دل خوش کردن به حباب است که می ترکد و نابود می شود. خدایا کسانی که هدایت نمی‌شوند را نابود کن همانطور که فرعون و فرعونیان را نابود کردی.
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      1 0
      الهی امین
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    9 2
    مسیح مهاجری حامی فتنه 88 و سکوت کننده درباره اقدامات رو.... هست
  • رحیم اب منگل IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    7 1
    مثل اقای مهاجری مثل ان خانواده ای است که فساد در ان خانه بیداد میکند و او فکر میکند همه جا مثل خانه اوست
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      3 0
      آفرین. عالی بود
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    5 0
    اصلاح طلب ر ا در کدام یخچال گذاسته اند که پوسیده اند
  • ن خ IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    5 0
    ثروت مملکت دست اصلاح طلبان قدرت طلبه که در سالهایی که قدرت دستشون بوده ثروت مملکت رو چپاول کردن و شکی نیست از مدتها قبل برنامه هایی مثل همین بالا بردن قیمت ارز رو برنامه ریزی کرده باشن برای تخریب دولت رئیسی.این طیف برای قدرت وثروت حتی از جون ملت هم نمیگذره
  • مادربچه هاومعلم مدرسه GB ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    5 1
    بیش از سه دهه جمهوری اسلامی دردست لیبرالها و اصلاح طلبان بوده ،تحمل نمیکنن امروز ازقدرت خارج شوند
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    4 0
    انقلاب در انقلاب نیاز داریم همه مردم باید دوباره پایکار کشور قرار بگیرند.
  • یه دانای متفکر IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    5 0
    گاز یخچال اصلاح طلبان تموم کرده میخوان کسی نفهمه تو این ۳۲سال چه گندی بالا آوردن که یخچال خراب شده.والا یخچال بعد از ۱۰ یا ۱۵سال هم میره سرتعمیر شما هم برید خودتون رو تعمیر کنید ببینید برا چی اینقدر خراب وگند شدید.
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    4 0
    اصلاح طلبان یعنی استاد شانتاژ
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    3 2
    مرحوم حسنی امام جمعه ارومیه گفته بود خداوند به اصولگراها عقل و به اصلاح طلبان دین دهد. این اصولگراها نمی دونن حرف حق را چطور بگویند
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    3 1
    چهارشنبه روز مبارکی است فعلا جولان بدید. چهارشنبه نزدیکه.
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      1 1
      سه
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      2 1
      عزیزم درست گفتم سه شنبه روحانی میگه بای بای چهارشنبه رئیسی میگه سلام.
  • مرصاد IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    5 0
    کسی نیست دهن این افراد مسئله دار حرف رایگانگو رو ، گل بگیره ؟!
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    5 0
    یخچال جمهوری اسلامی ایران مشکلی نداره ...تو برقه و صحیح و سالم ....از شهدا و خانواده اشان معلومه .....ایراد از محصولات شرکت تولیدی شماست جناب مهاجری .....وقتی مدیرعامل شرکت توی استخر باشه خط تولیدش معلومه از قبل ایراد داشته
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      3 0
      گل گفتی
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    2 0
    یعنی آقای مهاجری الان تازه باید به صرافت فکر کردن به این موارد بیفته؟! مگه تشخیص و مبارزه با رذائل اخلاقی فاحش چند سال وقت میبره؟!! خدا شاهده که همین حالا هم بدنبال توبه ریایی خود است والا 8 سال احمدی نژاد را با 8 قرن روحانی یکی نمیکرد! شما هم خوب خواسته یا ناخواسته به دام این مغلطه های شوم میفتید!
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    5 1
    اصلاحات سکوت کنند بهتر است
  • وحید IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    7 0
    محفل ماسونی لیبرال با هماهنگی سفارت خبیث انگلیس ،منافقانه ... را بمیدان آورد که برنامه ای نداشته باشد،او نه فهمی از علوم انسانی غربی داشت که دشمن را بشناسد و نه فهمی از اسلام که مودبانه راهبردهای نظام را پیگیری کند!...نابخردانه و قلدرانه به مبانی اسلام و حقایق عالم ،تاخت و منافع ملی را به باد داد این ها فتنه ای بودند که حق از باطل جدا شود، آنها پلیدیهای تمام طواغیت را جذب نموده تا چهره امت اسلام تابناکتر از تمام اعصار بدرخشد.
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    8 1
    اسم محمد را هم قبل از محمود نیاورده ای به خیال خودت زیرکی کردی. ایراد اساسی این جاست که شما مدعیان ناتوان به جای کمک برای ساختن مملکت و حفظ آرامش، مدام تفسیر سیاسی می کنید. اثرش مثل این است که من به جای تمرین کشتی گرفتن بروم دائم برای خودم راجع به کشتی گرفتن قهرمانان کشتی فکر کنم. اگر فکر انسان از منشأ وحی جدا شود فاسد می شود و خداست که هدایت کننده همه است. شما حاضر به تلاش نیستید یا نمی توانید گره باز کنید. در مورد مسائل سیاسی فکر نکنید و تفسیر ننویسید چون فکر شما جز وهم و خیال های ناقص نیست. عرصه را برای مردان میدان خالی کنید و با سکوت و همیاری خود کشور را یاری کنید.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    10 3
    این یخچال اگه فاسد بود همه چی فاسد میشد پس چطور قاسم سلیمانی صیاد شیرازی بابایی طهرانی مقدم دانشمندان فضایی پروفسور ملک حسینی دانشمندان اتمی و.... فاسد نمیشن چرا حججی فاسد نشد نه بدبخت شما ها فاسد بودین
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      3 1
      فوق العاده بود. باریکلا
  • ناشناس IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    4 2
    ای داد از شر اصلاحات
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    3 0
    خدا نکنه انصاف کنار بره و همه خود را محق بداند . وقتی دولت هشت سال متوالی تمام اعمال خود را بر پایه برجام قرار داد و هیچ برنامه بدل برای حکمرانی نداشت و با مشکلات روبرو شدن .برنامه ای نداشت تا زمانی که وضعیت سخت و بحرانی شود . مقداری از اینجا و بخشی از آنجا .مدتی حل کرد . اما نه ریشه ای و در عوض چند جای دیگر با مشکل درگیر ساخت .در هر صورت باید بپذیریم دولت ها و مجالس گذشته . اغلب در اکثر امور کارشناسانه عمل نکردند و مانند نمایندگان بحساب اینکه نزد مردم حوزه خود .فرد فعال محسوب شود .با انواع تاکتیک ها . طرح هائی را به منطقه خود بردند که صحیح نبود .و همین کارها مسبب مشکلات پلکانی بعدی شد .که مهمترین آن موضوع آب است که بخاطر ایجاد حفر چاه های فراوان برای تامین باغداری و کشاورزی و صنایع آب بر .اکنون با فاجعه کمبود آب مواجه هستیم و داستان تنش آبی که چند سالی هست در چند نقطه کشور مثل اصفهان و یزد و آخریش خوزستان شد ..
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    2 0
    مجازات اصلا و اصلا عامل تربیتی نیست . شاید موقتا باز د ارنده باشد اما کسی را تربیت نمی کند . می گویند فضای مجازی خوب است . قبول اما ایا فعالیت در فضای مجازی را یاد مردم داده ایم . می گویند ازادی خوب است . قبول اما ایا معنای ازادی را به مردم توضیح دادیم ؟؟؟ اگر اینتر نت این است بسته باشد بهتر است تا باز باشد .
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    3 1
    یخچال فاسد کسانی هستند که خدا را رهاکردند وبه کدخدا دل بستند وبابرجام بی سرانجام معیشت مردم رابه سخره گرفته وفقرا فقیرتر ثروتمندان ثروتمند ترشده ویک زمین سوخته تحویل رئیسی دادند و کشور را نابود کردند
  • یاور انقلاب IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    3 3
    اقای مهاجری خواهشا از لباسی که در تن دارید خجالت بکشید ، خدا رحمت کند امام راحل که نکاتی درباره فساد روحانی نمایی مثل شما فرمودند ، شرم کنید باروزنامه دولتی که در دست داریدچرا در باره دولت روحانی اینهمه اهانت به ملت کرد سرتان را مثل کبک در برف کردید و چیزی نگفتید ؟
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    4 2
    مشکل از نظام نیست. مشکل شماها هستین. متاسفانه.. برعکس مطالبه مردم و امام عمل می کنین بعد تقصیرها رو می ندازین گردن نظام. منزجرم از کسانی که هرکاری می کنن می ندازن گردن افراد دیگه
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    3 1
    سلام. آقای مسیح مهاجرنژاد یخچال ذهن شما خیلی وقته خراب است، بوی گند افکارتان بلند است. لاشه مغز شما راه درمانی ندارد جز اینکه در قبر بازنشستگی دفن شود.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    4 1
    طالبان هم عوض شد ولی این اصلاح طلبان عوض نشدند که نشدند !
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    5 0
    اتفاقا من اون همسایه مهاحری رو بعدها دیدم ! می گفت طرف رفت وارسی کرد دید یخچال سالمه ! اجناس بنجل یود اون عده ای هم که شاکی نمیشدن واسه این بود که نسیه میبردن ! ریششون گرو بود.
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    4 0
    جنگ روانی عوامل نفوذی شامل اصلاح طلبان و دولت تدبیر وامید علیه آقای رئیسی با شایعه سازی گرانی دلار و بالا رفتن تورم و گرانی های گسترده کالاها آغاز شده است اما خیالشان راحت قرار نیست دولت آقای رئبسی مثل دولت تدبیر و امید کشور را اداره کند تا نابسامانی ها نشدید شوند 80%نشکلات کشور بر اثر ضعف و ناکارآمدی دولت روحانی بوده است که نگاه به دست غرب داشته است و غرب هم خوب مزد هواخواهان خود در ایران را داد
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    2 0
    وقتی قوانین شفافیت و تضاد منافع وجود نداره خودبه خود ساختار فساد زا میشه
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    2 0
    چرا مسببین وضع فعلی مثل مسیح مهاجری که مردم را به اشتباه انداختند هنوز باید در راس مطبوعات ما باشند و با خوراندن تحلیل اشتباه هنوز سعی در انحراف جامعه داشته باشند. آقای مهاجری که خودشان اعتراف به اشتباه دارند باید از کار کناره گیری کنند و از اشتباه توبه کنید.نه اینکه روز به روز به انحرافات گذشته بپردازید و با پر رویی حاکمیت را مقصر نشان دهید. شما خود در جنایت این دولت نقش معاونت داشته اید و باید محاکمه بشوید
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    3 0
    اگر ۵۰یا۱۰۰هزارتومان هم شود-علتش(وابسته کردن مملکت به استکبار شرق وغرب،صعف نشان دادن درمقابل عربستان واسراییل،قراردادهای ننگین، تله برجام وفساد،غارت،تحریم داخلی،دلالهای خودی رفع تحریم وتحریم،نجومیبگیری،خیانت وجنایت کشتار مردم)توسط روحانی،ظریف،کارکنان،مسئولین خودی وخاندانشان...هست که بقدری باعث فساد،نجومیبگیری وافزایش نقدینگی،ترک فعل کارهای زیر بنایی،بتن وپلمپ پیشرفتهای درطی ۸سال،کمبود.. درمملکت شدند که هر بهایی ممکنهدازداخل وخارجه بسرمان بیاورند
  • سید فروزان CH ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    4 0
    البته اشکال از سیستم است که احازه میدهد ،دهن کشادهایی چون عبدی و حجاریان و تاجزاده و زیبا کلام و مسیح مهاجری ،آزادانه هر چه به آنها امر میشود از انکلیس و امریکا ،بازگوئی میکنند
  • محمد IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 3
    مشرق شما بيشتر دنبال دروغ پردازي هستيد يا انعكاس وقايع؟ و اينكه فقط به فقط نظرات موافق ها با خودتان را منتشر ميكنيد حالا خواهيم ديد شما اصولگراها چه خواهيد كرد و بدون شك از همين حالا خيلي چيزها اعيان و مشخص شده
  • محمد IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    3 0
    سلام این آقای مصی مهاجری هم با امکانات همین نظام عجب اباطیلی سرهم می کنه .
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    1 0
    خدمت شما خوانین مهاجری عرض شود . اگر دلار چهل تومن شود تازه میشود کمتر از دو برابر . امثال شما فرمودید دلار نباید ۳۰۰۰ احمدی نژاد باشه باید پایین تر بیاد ، بعد گفتید ۵۰۰۰ خیلی خوبه و عادلانه هست ، در نهایت دلار رو به ۸ برابر رساندید پس شاهکار سعود دلار را امثال شما رکورد زدید . با روان مردم بازی نکنید مردم احمق نیستند . شما حاضرید مدام حیله و مکر کنید فقط برای حفظ منافع شخصی
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    3 0
    اقای مهاجری چالشها و معضلات امروز جامعه وضعف شدید خدمت رسانی دولت به ملت و این وضعیت نابسامان اجتماعی و شکست سیاست خارجی وخاتمه سوء برجام نافرجام و انبوه فسادها و تخلفات مالی و رانتخواریها و حقوقهای نجومی و ایجاد طبقه اشرافی مرفه بی درد در بخشی از کارگزان حکومتی و قاچاق گسترده و اخلال در غذای مردم بواسطه اخلال در رساندن مایحتاج دامداران کالا و تعطیلی کارخانه ها و مراکز تولیدی و لطمه خوردن به بخشی از سرمایه های اجتماعی نظام اسلامی عمدتا به سوء تدبیر و بی تفاوتی نسبت به مردم و دوری از اموزه های انقلاب و امام توسط کارگزارانی است که گرایش و اعتماد به غرب را سرلوحه کار خود قرار دادند و حل همه مشکلات را به گفتگو با کدخدا مشروط کردند . بخش قابل توجهی از جریان تند رو و بشدت غربگرای نفوذی در نظام انقدر فاسد و کپک زده شده اند که به هیچ وجه قابل استفاده و نگهداری در یخچال و فریزر هم نیستند و اصولا اصلاح ناپذیرند .
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    3 0
    پیش گوییهای امنیتی افرادی مثل سعید حجاریان و رادیکال جریان اصلاح طلبی غالبا در مهندسی و طراحی و اجرای چنین عملیات ها و ایجاد اختلال علیه نظام اسلامی یا مستقیما دست داشته اند و یا با اتاق فرماندهی چنین توطئه هایی در ارتباط تنگاتنگ هستند .
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    2 0
    رانتها و ویژه خواری های و کمکهای بی دریغ مالی که مرحوم اقای رفسنجانی در اختیار افرادی مثل اقای مهاجری گذاشت باید به چنین موضع گیری های سخیف و لجبازانه علیه نظام منجر شود و به غیر از این انتظاری نیست .
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    2 0
    اقای مهاجری ایا تا به حال به ارتباط علنی فائزه هاشمی با عناصر پلید فرقه بهائیت و دیگر هنجار شکنی های گسترده و علنی او اعتراض جدی کرده اید ؟
  • عبد IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    2 0
    آقای مهاجری چند چیز فاسد هم یخچال روآلودهمیکند انقلاب دریاست
  • ايراني غيور IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    1 0
    از حماقت وعناد ايشان كه كاملا به چشم ميزنه برابر دانستن روحاني با احمدي نژاد واين جمله در این یادداشت مدعی شده که وضع فعلی نظام فسادزا است و نمی توان افرادی همچون روحانی و احمدی نژاد را مقصر دانست!نظام به كوري چشم اينها برپاست دورد بر احمدی نژاد دورد بر احمدی نژاد دورد بر احمدی نژاد ....................................................
  • محمد مهدی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    2 0
    خدایا جواب افساد طلبان را محکم وزودتر بده. الهی آمین.
  • توحید IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    4 0
    در این 8 سال که دولت روحانی کشور را به فلاکت و بدبختی کشیده این ها کجا خفه خون گرفته بودند که هنوز رییسd نیامده عالم و آدم را برعلیه او تحریک میکنند
  • محمد IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 2
    شایدم خیلی بیشتر
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    1 0
    این فعال سیاسی اصلاح طلب که حمایت از فتنه ۸۸ را در کارنامه خود ثبت کرده و در ۸ سال اخیر نیز به هیچ عنوان به صورت جدی از دولت روحانی انتقاد نکرده است. جرائمش واقعا سنگینه!!!!چرا محاکمه اش نمی کنید؟؟؟؟!!!!
  • مهدی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    وضعیت افساد طلبان مثل «یخچال فاسد» است که همه چیز را خراب می کند.
  • DE ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    2 0
    وضع فعلی اداره جمهوری اسلامی که نتیجه 32 سال حکومت غربگداها و اصلاحات و حزب اشرافی و اسلام امریکائیست مثل «یخچال خراب اصلاحات است » همه چیز را فاسد می‎‌کند/ در دولت رئیسی شاید دلار ۴۰ هَزار شود! پیاده روها دیفال! کشی شوندو خیابانها ذوجه مرد شوند و سایه جنگ بر سر کشور بیاید و همه چیز خراب شود....ببخشید یادم رفت انتخابات شده دیگه کار تمومه اینها را قبلا میگفتیم که رییسی رای نیاره .
  • جواد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اقا مسیح نظام یخچال سالم تحویل شما داد و شما بواسطه بی توجهیتان به امانت نظام و انقلاب یخچال را خراب کردید و مسیر انقلاب را منحرف کردید .و حالا طلبکار شده اید
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    یه سوال چرا هرچی ادم اسمش مسیح است .....
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    چه حرف قشنگی تا حالا بهش فکر نکرده بودم یه یخچال خراب همه غذاها را فاسد میکند فرقی نمیکند
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    در پاسخ به آقای عبدی : من نه رمالم نه غیب گو ولی یقین داشته باشید در دولت رئیسی با عزت و احترام تمام با همه دنیا از جمله امریکا مذاکره می کنیم
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    شخصی فاسد هست چطور و با کدوم پشتوانه میتونه از کشور خارج بشه و ثروت ملت با خودش ببره ی کشور دیگه بدون اینکه کسی مزاحمش بشه اخه مگه میشه ی نفر چنین اختلاسای سرسام اوری انجام بده چطور دختر و داماد وزیری چنین عمل میکنن چرا نهادهای بازرسی انقدر دیر متوجه میشن یعنی دقیقا بعد از گزارش دادن شبکهای تلویزیونی اون ور اب تازه مسعولین کشور متوجه میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس