ویژه ها

بیش از ۷ سال است که روسای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و مهدی کروبی اکثریت مطلق دولت را در اختیار گرفتند. اما نتیجه عملکردشان به دلار ۳۲ هزارتومانی و پراید ۱۶۰ میلیونی و سکه ۱۶ میلیون تومانی ختم شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عباس عبدی: قدر روحانی و دلار ۳۲ هزارتومانی را بدانید

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که در هفته های گذشته خواستار استعفای روحانی شده بود در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «بومرنگ سیاسی» نوشت: «روحانی در جریان انتخاباتی رأی آورد که شائبه تقلب نیز در آن نبود. پس از ۴ سال اول نیز...او...دوباره در یک انتخابات سالم از حیث رأی‌گیری انتخاب شد...او نه از داخل تخم مرغ شانسی بیرون آمده بود و نه از طریق کودتای خارجی و نه حتی با زور پول و تبلیغات اموال عمومی به یغما برده از منابع عمومی. اگر مردم هم از او ناراضی هستند به همین دلیل است که آرای داده شده به او را خالص می‌دانستند و انتظار گشایشی را داشتند».

عبدی در ادامه خطاب به منتقدان دولت نوشت: «او تا ۹ ماه دیگر هست و تمام می‌شود، شما می‌مانید و وضعیتی که قادر به انجام کوچک‌ترین اصلاحی هم در آن نیستید...این دولت و این روحانی حداقل دارند یک کارهایی می‌کنند، در شرایط کرونایی و تحریم‌های کمرشکن و دلار ۳۲ تومانی و گرانی و... چه اصراری به این حملات دارید؟ حالا روحانی یک چیزی هم درباره صلح امام حسن گفته است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه این یادداشت نوشت: «به نظر می‌رسد که نابخردی حدی ندارد به علاوه این همه دنبال شواهد تاریخی برای توجیه رفتار فعلی خود نباشید چون فردا مجبور خواهید شد به گونه دیگری رفتار کنید. کسانی متوسل به تاریخ می‌شوند که قادر به دفاع عقلانی از رفتار کنونی خود نیستند. با اطمینان به شما باید گفت که با ادامه سیاست موجود، ممکن نیست که از فرآیند موجود کسی بهتر از روحانی و حتی در اندازه او برکشیده شود. این بهترین ثمره ساختار انتخاباتی موجود است، آن را حفظ کنید که بعدا پشیمان خواهید شد، همچنان که بسیاری از شما  از مجلس  فعلی پشیمان شده‌اند. فراموش نکنید که مردم کمتر خطا می‌کنند».

عبدی در این یادداشت، عامدانه به یک مسئله بسیار مهم اشاره نکرده است و آن نقش طیف اصلاح طلب در دولت روحانی است. معاون اول دولت روحانی «اسحاق جهانگیری» است. وی در سال ۹۶ اعلام کرد که نماینده اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری است.

رسانه های اصلاح طلب در فروردین ۹۷ تصویر جهانگیری را در لباس «سوپرمن» در صفحه اول روزنامه منتشر کردند. «سوپرمنِ اصلاح طلبان» با دلار ۴۲۰۰ تومانی موجب از دست رفتن  ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد.

«بیژن زنگنه» وزیر نفت دولت روحانی و از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در سال ۸۸ نیز از جمله افرادی است که اصلاح طلبان، او را «ژنرال» خطاب می کنند. اما «ژنرال نفتی اصلاح طلبان» تنها در یک قلم، ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان بابت حذف کارت سوخت به کشور خسارت زد. خسارت های توتال، تبعات قرارداد خسارت بار کرسنت، مخالفت با ساخت پالایشگاه و اصرار بر واردات بنزین...را نیز به فهرست کارنامه بسیار ضعیف زنگنه اضافه کنید.

«عباس آخوندی» عضو ارشد ستاد میرحسین موسوی در سال ۸۸ و وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی نیز از جمله اشخاصی است که در سالهای اخیر خسارت های فراوانی به مردم ایران تحمیل کرد. همان وزیری که در جلسه تودیع خود گفت که افتخار می کند که حتی یک واحد مسکونی برای مردم کشورش نساخته است. همان وزیری که با مدیریت خسارت بار خود، افزایش ۶ برابری قیمت خرید و اجاره بهای مسکن را به مردم تحمیل کرد.

محمدرضا نعمت زاده، اکبر ترکان، علی ربیعی، حسین فریدون، محمد علی نجفی، محمد شریعتمداری، معصومه ابتکار و...را نیز به این فهرست اضافه کنید. «محمدرضا خاتمی» در سال ۹۶ تاکید کرد که «ما اصلاح طلبان، تضمین دولت روحانی هستیم». دولت روحانی، «دولتِ اصلاح طلبان» است. این دولت تنها در یک قلم با دلار ۳۲ هزارتومانی، ارزش پول ملی کشور را حدود ۱۱ برابر کاهش داد! چرا!؟

به این دلیل که عباس عبدی و همقطاران وی نه جنبه شکست در انتخابات را دارند و نه ظرفیت پیروزی در انتخابات. در سال ۸۸ کما فی السابق انتخاباتی سالم در ایران برگزار شد. اما اصلاح طلبان با دروغ تقلب، کشور را ماهها دچار آشوب و التهاب کردند. محمدعلی ابطحی معاون رئیس دولت اصلاحات صراحتا اعلام کرد که نقلب، اسم رمز آشوب بود.

در شرایط فعلی، بیش از ۷ سال است که روسای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و مهدی کروبی اکثریت مطلق دولت را در اختیار گرفتند. اما نتیجه عملکردشان به دلار ۳۲ هزارتومانی و پراید ۱۶۰ میلیونی و سکه ۱۶ میلیون تومانی ختم شد.

حالا عبدی با پاک کردن صورت مسئله مدعی است که «این دولت و این روحانی حداقل دارند یک کارهایی می‌کنند، در شرایط کرونایی و تحریم‌های کمرشکن و دلار ۳۲ تومانی و گرانی و...»؛ توهین به مردم از این آشکارتر!؟

** نقیب زاده:مذاکره با آمریکا، معیشت مردم را سامان می دهد

«احمد نقیب زاده» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این مدعی شده بود که «برای کسب رضایت اروپا، بُرد موشک هایمان را کاهش دهیم» در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «باید میان پیروزی ترامپ با جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای تحقق منافع ایران تفاوت قائل شد. در صورت پیروزی جو بایدن یک پالس مثبت دیپلماتیک به ایران و جهان ارسال خواهد شد؛ پالس مثبتی که این میزان از فشار روانی در داخل ایران نسبت به آینده اقتصادی، معیشتی و امنیتی خود را تا حدی تعدیل خواهد کرد. به‌هرحال کشور اکنون با انبوهی از مشکلات اقتصادی از تورم و رکود افسارگسیخته گرفته تا بیکاری و کوچک‌تر شدن سفره‌های مردم و همچنین تشدید شیوع کرونا مواجه است».

نقیب زاده در ادامه نوشت: «در راستای استفاده از هوش سیاسی و دیپلماتیک باید به سمت استفاده از فرصتی به نام جو بایدن برویم پیش از آنکه به نفع ملت باشد، می‌تواند به سود همه تمام شود. چون اگر بتوانیم مذاکرات مجدد را در دستورکار قرار دهیم و به موازاتش تحریم‌ها و چالش‌های اقتصادی و معیشتی مرتفع شود بخشی از اعتماد ازبین‌رفته ملت ترمیم خواهد شد. پیروزی بایدن می‌تواند یک فرصت جدی را برای دولت فراهم کند که کشور از شرایط کنونی خارج شود. اینجاست که باید مساله استفاده از هوش سیاسی را جدی گرفت...کشور در شرایط عادی قرار ندارد. حتی معتقدم منتقدان دولت و مخالفان برجام هم در خفا و در محفل‌های شخصی بر این نکته اذعان دارند که ایران راه مذاکره را به شرطی که شرایط فراهم شود، صددرصد رد نخواهد کرد. تداوم این وضع قطعا محبوبیت مسئولان را هم کمرنگ خواهد کرد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در این یادداشت تصریح کرد: «جو بایدن در صورت پیروزی و رسیدن به قدرت از ابزار تحریم‌های کنونی و سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ در قبال ایران نخواهد گذشت و تمام وعده‌های خود را در قبال ایران منوط به مذاکرات مجدد و تحقق پیش‌شرط‌های مدنظرش از جانب تهران خواهد کرد».

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در سال ۹۴ تاکید کرده بود که به واسطه برجام تمامی تحریم ها لغو خواهد شد. وی بعدها در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود».

روحانی در سال ۹۴ تاکید کرد که تمامی تحریم ها بالمره لغو می شود. وی بعدها گفت «اینکه قراردادی با دنیا بسته شد که پای آن ایستادیم و عهد خود را نشکستیم و متخلف نبودیم از نظر اخلاقی برای ما بسیار مهم است به طوری که به گفته بسیاری از سیاستمداران جهان مسئله برجام پیروزی بزرگ سیاسی اخلاقی در تاریخ بوده است».

عباس عراقچی، معاون سیاسی ظریف نیز در سال ۹۴ تاکید کرد که به واسطه برجام تمامی تحریم ها لغو می شود. وی در سالهای بعد گفت «هدف اصلی مذاکرات هسته ای، نه رفع تحریم ها بلکه تثبیت حق مسلم ملت ایران بود».

بسیاری از اصلاح طلبان نیز که در طول مذاکرات و سپس امضا و اجرای برجام تاکید کرده بودند که صبح بدون تحریم فرا رسیده و تحریم ها فروپاشیده و تحریم ها به تاریخ پیوسته، در سالهای بعد مدعی شدند که کارکرد اصلی برجام اقتصادی نیود، بلکه بزرگترین دستاورد توافق هسته ای این بود که سایه جنگ را از ایران دور کند!

حالا این طیف با بی اخلاقی مجددا معیشت مردم را به مذاکره با آمریکا گره زده است. این در حالی است که جو بایدن و دونالد ترامپ صراحتا اعلام کرده اند که یکی از اهداف مشترکشان، برجامیزه کردن صنعت موشکی و قدرت منطقه ای ایران است.

** باید برای «خودتحریمی تسلیحاتی» جشن می گرفتیم!؟

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «مواجهه جناحی با موفقیت ملی» نوشت: «درست ساعاتی بعد از برداشته شدن ممنوعیت‌های تسلیحاتی آنچه در سرفصل خروجی برخی از رسانه‌های منتقد دولت نشست، انتقاد از برداشته شدن دیرهنگام این تحریم‌ها بعد از دستیابی به برجام با عنوان «خودتحریمی» بود. در این سناریو که روز گذشته محور مطالب رسانه تندروها قرار گرفت، ادعا می‌شود که ممنوعیت‌های تسلیحاتی می‌توانست همچون تحریم‌های هسته‌ای در فواصل کوتاهی بعد از اجرای این توافق برداشته شود اما با ناکامی دیپلمات‌های ایرانی در روند مذاکرات، دایره این محدودیت‌ها تا پنج سال بعد از برجام هم ادامه یافت و لغو دیرهنگام آنها تنها در قطعنامه ۲۲۳۱ بازتاب یافت. شماری از تیترهای رسانه‌های دیروز کشور درباره لغو تحریم‌های تسلیحاتی به این شرح بود: «خودتحریمی تسلیحاتی»، «وقتی خودتحریمی تسلیحاتی را فتح‌الفتوح جا می‌زنند» ، «پایان یک تحریم داوطلبانه» و تیترهایی از این دست».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت: «پذیرش لغو تحریم‌های تسلیحاتی و صدور نظام مجوزخواهی در قطعنامه ٢٢٣١ تنها برای پنج سال که در قالب یک بده بستان برد-برد در کنار سایر موضوعات حاصل شد، یکی از درخشان‌ترین دستاورهای تیم دیپلماتیک ایرانی و شکست امریکا در مذاکرات برجام بود».

گویا ارگان رسانه ای دولت انتظار دارد که مردم و منتقدان برای «خودتحریمی تسلیحاتی» جشن بگیرند.

  «ماریا زاخارووا»  سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، پنج شنبه هفته گذشته در نشست خبری هفتگی در جمع خبرنگاران گفت: «همان طور که مشخص است در سال ۲۰۱۵ ( ۱۳۹۴) شورای امنیت سازمان ملل هیچگونه محدودیت تسلیحاتی در مورد ایران وضع نکرد».

زاخارووا در ادامه گفت: «تیم مذاکره کننده ایران [به ریاست ظریف] بخشی از محدودیت ها را بطور داوطلبانه برای تسریع روند مثبت مذاکرات در مورد برجام برعهده گرفت. از ابتدا برای همه طرف های شرکت کننده مشخص بود که این محدودیت ها هیچ ارتباطی با حل و فصل مسائل پیرامون برنامه هسته ای ایران ندارد. تاریخ ماده مربوطه منقضی شده است».

به عبارت دیگر، تحریم تسلیحاتی ۵ ساله ایران، زنجیری بود که برجام به پای توان دفاعی و نظامی ایران بست و تیم مذاکره کننده برای تسریع در امضای توافق، این امتیاز بسیار مهم و نقد را بدون دریافت هیچ امتیاز متقابلی، به طرف مقابل تقدیم کرد!

در حقیقت باید تحریم تسلیحاتی ایران در سال ۹۴ لغو می شد، اما برجام این اقدام را ۵ سال به تاخیر انداخت.

حالا رسانه های دولتی انتظار دارند که مردم برای این مسئله جشن بگیرند و شادمان باشند! گویا حامیان برجام وعده های فراوان دولتمردان درباره نتایج توافق هسته ای را فراموش کرده اند.

قرار بود به واسطه برجام تمامی تحریم های بانکی، مالی، نفتی، پتروشیمی، بیمه ای و...در زمستان سال ۹۴ و در مقطعی که دولت اوباما بر سر کار بود به طور کامل لغو شود.

اما دولت اوباما هیچگاه به تعهدات خود در برجام عمل نکرد. عهدشکنی اوباما در توافق هسته ای به حدی آشکار بود که دولتمردان صراحتا اعلام کردند که دولت اوباما، برجام را به صورت فاحش نقض کرده است.

«احمد توکلی» نماینده سابق مجلس پیش از این گفته بود: «وقتی وزیر امورخارجه برای توضیح توافق به مجلس آمد، من نماینده مجلس بودم. آقای ظریف پشت تریبون ادعا کردند که «بر اساس برجام تمام تحریم‌ها لغو می‌شود.» من چهار سؤال به ریاست مجلس، علی لاریجانی دادم که از این چهار سؤال، سه تای آنها در جلسه قرائت شد. یکی از سؤالات من این بود که شما مدعی هستید تمام تحریم‌ها لغو می‌شود، اما در این قراردادی که امضا کرده‌اید، در موارد متعددی نوشته ‌شده ‌است Suspend. این کلمه به معنای تعلیق است نه لغو. متن قرارداد را به آقای دکتر نجابت دادم و خواهش کردم ببرد پیش آقای لاریجانی. لاریجانی دید و گفت: «بله! اینجا نوشته ساسپند و معلوم است معنای آن چیست.» قرار شد که آقای نجابت ببرند و به آقای ظریف نشان دهند. آقای نجابت متن برجام را برد پایین و به آقای ظریف که سخنرانی‌اش تمام شده‌ و آن پایین نشسته ‌بود، نشان داد و آقای ظریف در واکنش با تعجب گفت: «ئه! ئه! من این را اصلا ندیده ‌بودم!» باور می‌کنید؟ ».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 104
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    48 8
    افسادطلبان کاسبان برجام و تحریم مردم ایران هستند
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      13 76
      ظریف،امیرکبیر معاصر و فخر دیپلماسی ایران است
    • عبدالله مومن IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      52 7
      باز خدا را شکر که رئیسی رای نیاورد وگرنه. تا حالا. دلار به پنج هزار تومان رسیده بود.
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      31 2
      جناب 14:48 ــــ حالا اگر امیرکبیر نبود مطمئن باش امیراکبیر که هست! اما فخرالدوله را خوب آمدی!!!!
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      31 2
      مقایسه امیرکبیر خادم ملت ایران و ظریف حافظ منافع آمریکا در ایران !
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      22 1
      امیرکبیر !!!! از قیاست خنده آمد خلق را .
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      27 4
      قدر دولت احمدی نژاد و دلار 3 هزار تومانی را ندانستیم به دولت خزان و دلار 32 هزار تومانی گرفتار شدیم .
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      24 2
      اصلاح طلبان در 7 سال گذشته نشان دادند که حتی توانایی اداره یک بقالی را هم ندارند لذا باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      19 2
      برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      6 9
      با این تحریم‌ها هیچ کس نمی تواند کاری کند
  • US ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    53 5
    ادم نباید چرندیات اصلاح طلبا رو بخونه.
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      4 2
      کاملا درسته میفرمایید برجامو پله کردن ملت ذله کردن مشکلات به قدری زیاد هست که هر ادم عاقلی پی به وخامت موضوع می بره
  • فرشاد IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    22 3
    یعنی ترکه کاملا انگلیسی می خواهید همین عباس عبدی اگر دلار 32 هزار تومانی را تایید می کند و هشدار میدهد میداند همین ترکه های انگلیس در طول این 40 سال جکومت داری که بیش از 95درصد ان در دست افساد طلبان انگلیسی و وزاری اجنبی پرست بوده چه کارها کردند
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      9 1
      عباس عبدی: قدر روحانی و دلار ۳۲ هزارتومانی را بدانید/// به گزارش رویترز محققان دانشگاه جان هاپکینز کار بر روی واکسن ضد پدرسوختگی را تمام کرده اند و این واکسن بزودی وارد بازار خواهد شد. مشکل خیلی ها با یکبار تزریق واکسن ضد پدرسوختگی برطرف خواهد شد!
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    32 4
    شما باعث این وضع نیستید بلکه مردم ما هستند که فریب شما عیاش طلبان را خوردند
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      17 3
      اين قسم از ديوها جز به دعا و روزه از بين نمي روند.براي آزادي ايران لطفا يك روزه بگيريد.
    • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      7 1
      بله کاملأ موافقم خودمون باعث این وضع موجود هستیم وقتی بدون هیچ شناخت دقیقی فقط بواسطه ظواهر و گوش دادن به یه سری چرندیات میریم رأی اشتباه میدیم آخرش همین میشه، اما در پاسخ به این آقای عبدی باید بگم ما مردم نه بلکه شما و امثال شما باید قدر آقای (تدبیروامید) رو بدونید چون به همون اندازه که سفره های مردم را کوچکتر و خالیتر از گذشته کرد درست به همون اندازه سفره های شما را روزبه روز بزرگتر و رنگینتر از قبل کرد. آقای تدبیروامید هر روز داریم دعات میکنیم متوجه هستید که؟
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    23 3
    این آقای عباس عبدی عینهو وروره جادو داره حرف میزنه از سال ۹۲ تا حالا ! بس کن دیگه سکوت کن
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    21 1
    عباس عبدی را باید یکی ازسلاطین جوک اصلاح طلبان معرفی کرد . گرچه ملت را در این روز های سیاه ناشی از حکومت دولت تدبیر و امید خوب می خنداند ولی در تعجبم از آنهایی که با تئوری ها و توصیه های این دلقک و هم پالکی هایش، پای صندوق رای می روند و مملکت را به این روز می رسانند آخر با کدام عقل حرف های این بیسواد روسیاه را قبول می کنید ؟
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    8 1
    مواجهه سیاسی به خیانت ملی
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    8 1
    بر عباس عبدی و اصلاح طلب
  • دل سوخته IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    10 1
    با سلام وزیران نبایدکارهایشان مورد بررسی قرار گیردو نقد شوند ،نمایندگان نباید نظارت کنند، مردم باید تحمل کنند تا اینها خزانه را خالی ، زمین سوخته تحویل دهند و ... . چرا خانین به ملت محاکمه نمی شوند دولت های قبلی چی یعنی همه درست کار کردن ؟ حق ما این است؟
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    7 1
    برای آنها که دایما می گویند جایگزین مذاکره و تسلیم چیست: دو راهکار دارد. اول اقتصاد مقاومتی شرایط جنگی. دادن کالای کوپنی و سهمیه بندی کردن آن. جایگزینی بیت کوین به جای دلار. قراردادهای مالی دو جانبه با همسایگان، پذیرش تهاتر نفتی با روسبه و الحاق به سامانه تراکنش بانکی میر روسیه و صدها راه حل دیگر. راهکار دوم هم همان راهکار سیاسی چینیها است. اما تاامید آمریکا باقیست تحریم هم باقیست.
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      4 14
      نادان هستی و خودت در جهل مرکبی
  • DE ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    10 1
    عباس عبدی: اصلاح طلبان کارگریزان لیبرالها غرب پرستان ضدانقلاب ...قدر روحانی و دلار ۳۲ هزارتومانی را بدانید که اگر روحانی نبود اکنون دلار ۳۲۰۰ تومان بود و کلی ضرر میکردید وقتی دلارهاتون را میفروختید./ نقیب زاده: مذاکره با آمریکا، معیشت غرب پرستان و اصلاحاتچی ها و لیبرال ها را سامان می‌دهد
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    8 1
    بله مثل اینکه الان سامان داده!
  • میانجی IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    9 1
    جناب عباس عبدی ما قدر روحانی را خوب میدونیم روزی چند تا موفقیت بدست می آورد و به خودش امتیاز می دهد و هر روز بر مردم منت بیشتری می گذارد طوری که کمر مردم از شدت این منت خم شده است . و اما یکی از موفقیتهای بزرگ روحانی همین دلار 32000 تومانی است و این 5.4 برابر بیشتر از عرضه رقیبان می باشد باید به چنین توانی بالید
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    9 1
    سوال ما از چپ ها اینه که سر چه چیزی میخواید نذاکره کنید دقیقا؟
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      6 2
      توان هسته ای کشور را به دشمن واگذار کردند حالا می خواهند قدرت موشکی و اقتدار منطقه ای ایران را وگذار کنند !
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    5 2
    ای لعنت بر کاسه لیسان غربی که زندگی را بر مردم تنگ کردند همان بی‌دین ها که خدا و مذهب رو به مسخره می‌گرفتند 7 سال کشور را به پرتگاه فرستادند
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    3 1
    آقای عبدی به مواردی اشاره کرده اند که اگر برعکس شان را حقیقت بنامیم حرفشان درست است
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 1
    با کلی وعده وو عید طلایی و تخریب رقبای با کمک کانالهای ایمنی و اون ور آبی رای آورد
  • mohsen GB ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    4 2
    شعور هم چیز خوبیه که این افساد طلبان دروغگو و... ندارند.
  • ملت ایران IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 2
    تو هم وطن فروش هستی
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 2
    خدا عقل به شما و همفکرانتان دهد که باعث شده اید یاس در خانه هایمان سایه بیندازد
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    3 3
    هنوز درس نگرفته اند
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    4 2
    حالا عباس بدی در مقابل چرندیاتی که می بافد چقدر و از چه کسی مزد می گیرد این آقا به نوکری افراد عادت دارد حتما یا باید از آمریکا تعریف و تمجید کند
  • بای IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    1 2
    لازم است کمی با دنیا از در دوستی در آیین دشمنی تا کی مردم توان ندارندهیچ دوستی در دنیا نداریم روحانی راست می گوید با دوستان مروت با دشمنان مدارا
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    3 1
    بلایی که اصلاح طلبان بر سر این مملکت آورد مغولان نتوانستند بیارند.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    1 1
    کسی که کار اجرایی نکرده کجا میتونه رئیس این بخش بشه چون میزانی عملی برای قدرت کاندیدا برای تعیین وجود نداره این یکی از نکاتی هست که مردم به واسطه تجربه کم انقلاب هنوز بهش نرسیدن و نقطه سوء استفاده اصلاحات بوده و ...
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    3 1
    ننگ بر کسی که بعد از برجام و وضع کنونی مملکت از مذاکره با آمریکا صحبت میکنه. وای به شرف و عزت نداشته اش.
  • SMAH1 IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    3 1
    از دید اصلاح طلبان اگر گزینه مد نظر آنها رای بیاور، «انتخابات سالم» است و اگر رای نیاورد انتخابات ناسالم (حداقل شبه دار) است! این را در سال 84 و 88 ثابت کردند.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 1
    آقا یکی این رو از برق بکشه،جایگاه خزانه بیت المال رو در حد توبره اسب واستر پایین آوردند.
  • DE ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 3
    این مردک بی دردبی خاصییت ، اصلا می فهمد که مردم دراین 8 سال چه بر سرشان آمده ؟؟ می فهمد که حتی هندوانه و پنیر و تخم مرغ از سفره کم در آمدها و حتی طبقه متوسط درحال زوال، دارد حذف می شود ؟؟؟ شما روشنفکر نماها، حال آدم را از دوروئی و ریاکاری و نامرد یتان به هم می زنید ..
  • ماداکتو IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    3 2
    مملکت زمانی به فلاکت واقعی رسیده که امثال عبدی براش نسخه می پیچند. پیشینه اش رو هیچ کس فراموش نمیکنه
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    1 2
    دقیقا استدلال ترامپ
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    1 4
    بایدن ..! یعنی ما، کشور، مملکت، همه چیز، دوباره معطل یک مذاکره جدید بشیم؟ داداش، برادر، اخوی؛ با ترک امریکا از برجام، دهن کجی شده به مسئولین ایرانی، توهین شده بهت!! اصن کجای کاری، چی میگی.
  • لاف IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    4 1
    کمرمون زیر این وضعیت شکست وضع فجیعیست شما که میگید مذاکره نخیر وضعتان خیلی خوب است گرانی به نفع شماست
  • حسین IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 6
    شما باید بعنوان جنایتڪار در حق مردم ایران محاڪمه بشید
  • حقیقت گو IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    1 4
    بنظر من بچه ها مون تو خونه خیلی بهتر تربیت میشن این رو همه مون میدونیم
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 4
    دلار 32 هزار تومانی سیب و گلابی برجام کاهبرداران و ایادی اجانب و دروغگویان اصلاح طلب مزدور
  • FR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    1 1
    در روزهای کرونایی چرا بعضی کارهای ساده رو بصورت غیرحضوری و اینترنتی انجام نمیدین؟؟؟؟ قربونتون برم لطفاً به این مسائل رسیدگی کنید، این چیزهاست که کرونارو به این وضع رسونده، اینهامسائل ریزی هست که میتونه کمک حال بزرگی برای مردم باشه
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    3 1
    دیگه حالمون بهم میخوره از این همه دروغ، ریاکاری، مردم فریبی و غربزدگی این مفدسین عالم، تورو خدا این همه مردم را سخره نگیرید.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 1
    کاش این آقای عباس عبدی دهانش را ببندد و حرف نزند.
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 1
    برجام حاصل مذاکره بود 10 تن غنی سازی 20 درصد از بین رفت تحریم برگشت مثل مذاکره کشور لیبی غنی سازی لیبی را ازبین بردند مذکره دوم موشکهای لیبی را ازبین بردند حاصل مذاکرات لیبی سرنگونی حکمت کشور لیبی سرنگون شد اصلاح طلب ها رانت خواری و اختلاس کردند دوست دارن جمهوری اسلامی سرنگون بشه هیچکس آنها را محاکمه نکنه وقتش هست که مجلس دولت رامحاکمه بکند دلار 3000 تومان تحویل گرفته چرا دلار 30000 بشه
  • حامد IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    تحلیلگری که هنوز از اصطلاح تخم مرغ شانسی استفاده می کنه، تحلیلش کف روی آب هم نیست.
  • SE ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    مذاکره با آمریکا، سلطه اصحالات بر جیب مردم و منابع ایران را تثبیت میکند
  • همسایه IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    سلام عبدی جان راستی هنوزم سوخت موشک میزنی؟
  • ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    انسان هیچی نداشته باشه .ولی به اندازه پیاده نظامهای نتانیاهو پررو بی ... باشه .وقعا سنگ قزوین لنگ انداخته
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 1
    در کلام آقای تئورسین باز ترساندن مردم از آینده برای کاسبی سیاسی اینکه فقط ماییم که کار بلدیم بقیه بی سوادن و زبان نفهم .... روشی که سی ساله آقایان اصلاح طلب ازش نون میخورند و تونستن مردم را فریب بدن حواستون باشه.....
  • محمد IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    در کلام آقای تئورسین باز ترساندن مردم از آینده برای کاسبی سیاسی اینکه فقط ماییم که کار بلدیم بقیه بی سوادن و زبان نفهم .... روشی که سی ساله آقایان اصلاح طلب ازش نون میخورند و تونستن مردم را فریب بدن حواستون باشه.....
  • امیر IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    بایدم قدر دلار 32000 تومانی را بداند چون براش کلی سود داشته خانه و ماشینش هم که چند برابر شده غمی ندارد مثل ما نیستن که 40 سال برای خرید خانه پس انداز کنی و نتوانی بخری و پس اندازت به جای پیشرفت عقب گرد کنه نمیدانم ما تو ایران زندگی میکنیم یا امریکا در امدمون به ریاله چون ایرانی هستیم و خرجمون به دلاره حتما تو امریکا زندگی میکنیم منکه هنگ کردم حتی خاک مثلا کشورمونم باید به قیمت دلار خرید کنیم
  • احمدزادهه IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    تا شما هستید چه نیازی به وطن فروش
  • ع ص IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    حیف وقت انسان که به این چرندیات اصلاح طلبا گوش بده، کم بلا سر مردم آوردند، کم خیانت کردند، صد پله بیشتر از بلایی که قاجار سر ایران آورد اصلاح طلبا آوردند، معیشت مردم را گروگان گرفتند تا ایران را نابود کنند
  • علی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    لوس بازیهای قبل از انتخابات شروع شد بدون توجه به کارگرها وبیکارها وبدبختها که نود درصد مردم رو تشکیل میدن.آدم یاد تعزیه میوفته که هنرپیشه ها لباس شمر واماموحسین رو میپوشن ولی پشت پرده با هم هستند
  • حسین ازارومیه IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    فسادطلبهاهمونهاهستندکه بامعاویه فرقی ندارنداصلاح طلب یعنی وطن فروشهای دیروزی دلار32هزاری امروزی ای مردم چشم گوش خودرابازکنیدهرجا اصلاح طلب هست انجابربادرفته است اینهابه مردم انقدرخیانت کردند که اشکارابه زبان میاورندبگوش باشید
  • f IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    آیا این آقای عباس عبدی خودش هم با حقوق 2تومن دلار 32000هزار تومن میتونه دخل و خرج زدگی کمر شکنه جور کنه که میگه قدر آقای روحانی رو بدونیم
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    این تحلیلگر نما ، که خیلی عقب مانده است اظهارات او (عبدی) به درد لای جرز هم نمی خورد مضافا"بلحاظ موضع گیری در قبال انتخابات باید محاکمه شود برای نا سالم بودن باید ادله بیاورد.
  • مهدی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    آقای همتی خجالت بکش.حرفای شما طلاست برای دلال جماعت.هر روز میای میگی وض بحرانی دلار نداریم ارز نداریم حرف نزنی بهتره کارت شده سیگنال افزایش قیمت معلوم نیست ایرانی هستی یا نیستی.این چه وضعیت درست کردی با این قیمتها خجالت بکش حرف نزن لاقل
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 1
    هسته ای رو ب باد دادن تو رآکتورها بتن ریختن هرچی اورانیوم بود ب‌ باد رفت کیک زرد ک سالها باید تلاش کرد تا ب اون مرحله برسی و بدستش بیاری یک شبه ب باد رفت هسته ای نابود شد بعدش تحریما بیشتر شد معیشت سختر شد تازه شاکر باشیم هنوز هست شماهم مشخصه پیرو همین ریس جمهورین وخط فکرتون مشترکه
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    واقعا گستاخی هم حدی داردکاندیدای موردحمایت عبدی وامثالهم باصدای رسا اعلام کردمبادا به کسانیرای بدهی که دلاربه 5000تومن برسدالان می گوینداگرروحانی نبودولاربه صدتومن می رسیداینها ازهمه چیزاستفاده ابزاری می نمایندازرای مردم ازآزادی ازدین و...واقعاکه فرموده اندکسی که حیانداردین هم نداردمصداقش امثال عبدی وحجاریان وسایرتندروهای اصلاحاتی هستن
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    عباس عبدی شما قبلاً ماست فروش نبودید شمارا چه به سیاست هرکسی دوکلمه یاچهارخط نوشت روشنفکرنیست شماازمردم کلاه سرشان رفت توسط هنرمندان ورزشگار این انتخابات بودمیعشت مردم بازی نیست میعشت یک طرف گناه شما کمتراز شمرنیست
  • حسن IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    مرگ بر ضد لایت فقیه مرگ بر آمریکا خدا کسانی که رای رادند رو هدایت کنه
  • ناشناس IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    کاملان مشخصه مخالف دولت و اصلاح طلب هستید خواهشن از صحبتهایی که اصول گراها میزنن هم منتشر کنید
  • ناشناَس IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 1
    عباس عبدی، خداازتووتیم موسوی نگذره شمابهانه گیروازقوم بنی اسراءییل وازخدابی خبرهستید
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    اصلاح طلبها به خدا نه لیاقت پیروزی دارن نه شهامت
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    ظریف بعدها در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود». پس چی بود؟
  • فرهنگ IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 1
    آقا جان شما باید قدر روحانی را بدانید!
  • مجید NL ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 1
    اقای نقیب زاده تو را بخدا بزار پالس های مثبتی که بابت برجام وتن دادن به خفت شما ودارو دسته بی مسئولیتتان از ترامپ دریافت کردیم ترمیم بشود بعد دنبال پالس های اقای بایدن باشید
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      0 0
      بعضی از اصلاح طلب قوم بنی‌اسرائیل هستندخدامگراینهارابه‌صراط‌مستقیم‌هدایت‌نماید
  • محسن IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    اصلاح طلبان ، قرار بود با برجام کشور گل و بلبل بشه .ولی نشد . اخه کی شما به کشور اصلیتون . غرب میروید تا نفسی بکشیم
  • ایرانی مظلوم IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    باسلام فقط یک کلام اصلاح طلب کثیف، گورت را از این مملکت گم کن بروید نوکری اربابتان را بکنید ما شرم داریم که به شما بگوییم ایرانی،
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    درست گفته نقیب زاده جون روحانی گفته بود آب خوردن ربط به برجام ومذاکره با آمریکا دارد. ما مردم الان تاوان زندانی نمودن برادر حسن فریدون می دهیم
  • ناشناس IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    اگه اصلاح طلبی اینه انشاالله به روزنابودیتان
  • رضا IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    خدا لعنت کند خیانت کاران به این خاک مقدس که این همه شهید والا مقام تقدیم کردیم...... بخدا قسم این غرب گرایانی که دارن به ملت و کشور و اسلام خیانت می کنند در روز قیامت خون این شهیدان عزیز مان دامن گیرشان خواهد شد.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    ای ننگ و نفرت بر اصلاحات
  • کسمزان IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    این مملکت درست بشونیست هرکس برای بدست اوردن وپول سازی میزنه مردم کیلوچند
  • ۱۲۸ AU ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    دیگه پدری که شما اصلاح طلبا از کشور درآوردین کی می تونه درست کنه
  • ملت IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    ما مردم ارزانی و صلح را میخواهیم
  • نیما IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    .. در بهار زندگی احساس پیری میکنم..
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    هشتاد درصد مشکلات اقتصادی از داخل است
  • حسین IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    ننگ بر اصلاح طلبان
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    چرا دست اصلاح طلبان را از قدرت وسیاست مملکت کوتاه نمی کنید ۹۵ در صداز مردم خواستار کنار گذاشتن اصلاح طلبان هستند .وقت ان است که اصلاح طلبان حذف شوند .
  • Nik IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    گند زدم تو هرچی برجام و امریکاست،
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    خدایا چرا اینا هر کار میکنن کاری نمیکنی مردم کشورم دیگه دارن یکی یکی از دست میرن فقط یزید و فرعون بد بودن خدایا بیامرزد اونا رو این ها الان ما شرمنده کردن روی یزید امثال اون رو
  • mahdi IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    خطاب به عبدی و نقیب زاده شما لطفا ببند در تالار اندیشه جماعت ترسو اصلاح طلب لیبرال
  • علی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    ما همه شیریم شیران علم حمله مان از باد باشد دم به دم . انگار این وضعیت بری ما عادت شده
  • احمدرضا DE ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    تقوا تقوا کجا رفته احترام برا یکدیگر قائل شوید تا فرهنگمان این است خلائق را همان لایق
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    امثال عباس عبدی به هیچ اصلی جز مافع حزبی اعتقاد ندارند
  • افسانه IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    عاقبت بیعت با یزید همینه
  • محمد IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    فعلا که رو حانی دلار ۳۲ تومنی رو سه سوته ۲۷تومن کرد اگه هر روز ریزش دلار رو شاهد باشیم باز هم روحانی رو میخوایم
  • امیر IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    آرزو داریم تمام بشه نفهمیدیم استعقا بده یا نده
  • سوخته IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    نقیب زاده لطفا خفه شو تو و دوستانت و غربگراها فکر مذاکره را به گور می برید انشاالله
  • علی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    دیگه عمق فاجعه رو ببینید که بخش بزرگی از جامعه حرف اینا رو باور میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس