ویژه ها

رسانه ها و فعالین اصلاح طلب اصرار دارند تا وانمود کنند که حامی حقوق زنان هستند. اما کارنامه این طیف این ادعا را ثابت نمی کند. در جدیدترین نمونه حامیان «شهردارِ جنتلمن»! از «موتورسواری زنان» می گویند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** از زمان فتحعلی شاه تاکنون وزیری به قدرتمندی ظریف نداشتیم

«علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «شاید آقای ظریف در دوران وزارت خود اشتباهاتی نیز داشته اما واقعیت این است که از زمان فتحعلی‌شاه تاکنون که وزارت خارجه در ایران تأسیس شده، وزیر خارجه‌ای مانند ظریف که بر امور بین‌المللی تسلط داشته باشد، نداشته‌ایم. ظریف وزیر خارجه‌ای قدرتمند و متخصص بوده است. به همین دلیل یکی از چالش‌های مهم دولت رئیسی پیدا کردن فردی برای جایگزینی ظریف است».

بیگدلی در ادامه گفت: «تیمی که رئیسی برای وزارت امورخارجه و مذاکره با کشورهای غربی در نظر می‌گیرد از توانایی و کارآمدی کافی برخوردار نیست. به هر حال افرادی که به عنوان مذاکره‌کننده ایران در دولت آینده تعیین خواهند شد در حد و اندازه‌های آقای ظریف نیستند که بتوانند از موضع صحیح و با دانش کافی با طرف غربی برخورد کنند. این در حالی است که نظام سیاسی نیز باید تا حدودی از مواضع خود عقب‌نشینی کند تا شرایط برای برداشته‌شدن تحریم‌های ایران و تعامل سازنده فراهم شود. راهی جز این برای کشور باقی نمانده و در شرایط کنونی همه مقامات کشور متوجه این شرایط هستند که مردم در وضعیت مناسبی از نظر اقتصادی و معیشتی نیستند».

از زمان فتحعلی شاه تاکنون وزیری به قدرتمندی «ظریف» نداشتیم/ خوش به حال مغولستان، ما خیلی بدبختیم!

در هفته های گذشته روزنامه شرق در مطلبی با اعتراف به کارنامه غیرقابل دفاع ظریف در وزارت خارجه در مطلبی به قلم یک دیپلمات سابق نوشته بود: «ظریف...سازمان و ساختار وزارت خارجه را در ‌نهایت بی‌توجهی، بدون هرگونه مطالعه اولیه و با وجود مخالفت اکثر قریب‌به‌اتفاق کارشناسان و مدیران و تحمیل هزینه‌های میلیاردی به هم ریخت. اقدامی پرهزینه، بی‌نتیجه که متعاقبا به آن اعتراف و درصدد اصلاح آن برآمددر عرض چند سال چهار بار دست به تعویض «معاون اداری- مالی» زد که در سازمان وزارت خارجه به دلیل اهمیت این پست در حفظ ساختارها از آن به‌عنوان «معاون ثابت اداری- مالی» یاد شده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشته بود: «کار کارشناسی را با این استدلال «که من خودم از همه کارشناس‌ترم» در صندوقچه گذاشت که نتیجه محتوم آن بی‌انگیزه‌شدن بدنه کارآمد و مجیزگویی اقلیت بی‌هنر و بی‌سواد کارشناسان بود که تیر خلاص آن نیز در جلسه بررسی تغییر ساختار معادل‌سازی سازمان عریض و تخصصی تحت امر خود با بیست‌وچند نفر دانشجو بود... روابط دوجانبه با کشورها و به‌خصوص همسایگان را آگاهانه‌ یا به دلیل سابقه طولانی کار در عرصه «روابط بین‌الملل» تعطیل کرد و به تعبیر مخالفانش سیاست خارجی کشور را به زلف برجام گره زد...و از  «دو ابراولویت اقتصادی و همسایگان»  سخن گفت که در عرصه عمل به اندازه سر سوزنی اجرائی نشد ».

روزنامه شرق در این مطلب تصریح کرد: «ظریف...در انتخاب مدیران ارشد، مشاوران و سفرا، اصل را نگاه ترجیح بلامرجح همکاران سابق خود در بخش بین‌المللی بر کارشناسان لایق، دلسوز و کاردان بخش‌های دوجانبه قرار داد».

«سید محمود نبویان» نماینده مجلس- 25 آذر 94- در دانشگاه کاشان گفته بود: «فردای روز توافق، دکتر ظریف به مجلس آمد تا گزارش بدهد و اذعان کرد یکی از بزرگترین دستاوردهای ما این است که هیچ جای متن برجام، کلمه «تعلیق» (suspend) برای تحریم ها استفاده نشده و همه جا «لغو» تحریم ها آمده است و همانجا بنده در ۴ جای متن توافقنامه، کلمه «تعلیق/ suspend» را به ایشان نشان دادم که واکنش ظریف اینگونه بود: "عه! من اینجاها را ندیده بودم"».

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی- شهریور ۹۵-  با اذعان به عملکرد بسیار ضعیف تیم مذاکره کننده هسته ای به ریاست ظریف گفته بود: «در بعد تحریم و مسائل دیگر سیاسی، امریکایی‌ها از شیوه نادرستی استفاده می‌کنند، اگر ما وقتی برجام را تنظیم می‌کردیم دقت بیشتری می‌کردیم این فرصت برای امریکا پیش نمی‌آمد که از این قابلیت تفسیر بودن سوء استفاده کند».

«عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه نیز-آذر۹۸- گفته بود: «نتیجه پایبندی ما به برجام فقط تحریم‌های جدید بود». «مجید تخت روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل نیز در هفته های گذشته گفته بود: «کشوری که هزینه هنگفتی برای برجام پرداخت، ایران بود...ما این اقدامات را در حالی انجام دادیم که نه در آن زمان و نه الان، از منافع مورد انتظار از برجام بهره ای نبرده ایم».

خسارت محض برجام، رفتارهای تحقیرآمیز مستمر اروپا در اخراج و بازداشت غیرقانونی دیپلمات‌های ایرانی و تعرض به سفارتخانه‌های ایران در اروپا، نحوه مواجهه با فاجعه منا، فشل بودن دیپلماسی اقتصادی، ناکارآمدی وزارت خارجه در دیپلماسی منطقه‌ای، سفارتخانه های بدون سفیر در چین و هند، اظهارات بدون سند و متهم کردن ایران به پولشویی گسترده، اظهارات تأمل برانگیز و دشمن شادکن درباره محور مقاومت و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، زانو زدن مقابل امیر کویت و...تنها بخش کوچکی از کارنامه ضعیف و غیرقابل دفاع ظریف در وزارت امور خارجه است.

** خوش به حال مغولستان، ما خیلی بدبختیم!

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «خوشا به حال مغولستان» نوشت: «شاید کسی فکرش را نمی‌کرد اگر روزی اسمی از سعید ملایی بیاید، باید نفع و فایده‌اش را کشور مغولستان ببرد ولی این اتفاق روز گذشته رخ داد و مدال نقره ارزشمند بازی‌های المپیک که توسط سعید ملایی به دست آمد، به سبد مغولستانی‌ها واریز شد. ملی‌پوش سابق ایران بعد از اختلاف‌نظری که با مسئولان ورزش ایران پیدا کرد، یک‌باره هوای مهاجرت به سرش زد و مستقیم به آلمان رفت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «سعید ملایی پیش‌تر در جمع نزدیکانش گفته بود به‌واسطه سیاست‌های ایران که مقابله با ورزشکاران اسرائیلی یک خط قرمز است، هرگز نمی‌تواند امیدوار به دریافت مدال المپیک باشد».

روزنامه شرق در این گزارش تصریح کرد: «سعید ملایی که برای مبارزه‌کردن با رقیب اسرائیلی مهاجرت کرد و پناهنده شد، بدون اینکه با ساگی موکی روبه‌رو شود، دستش به مدال نقره المپیک رسید؛ نقره‌ای که حسرت برای ایران و لبخند برای مغولستان در پی دارد».

از زمان فتحعلی شاه تاکنون وزیری به قدرتمندی «ظریف» نداشتیم/ خوش به حال مغولستان، ما خیلی بدبختیم!

این روزنامه اصلاح طلب در مطلب مذکور اذعان کرده که «سعید ملایی که برای مبارزه‌کردن با رقیب اسرائیلی مهاجرت کرد و پناهنده شد، اما بدون اینکه با حریف اسرائیلی روبه‌رو شود، دستش به مدال نقره المپیک رسید».یعنی این ورزشکار بازی خورد و بازیچه شد و چه بسا می توانست زیر پرچم ایران به مدال طلای المپیک نیز دست یابد.

با اینحال این روزنامه با تطهیر وطن فروشی این عضو سابق تیم ملی، حسرت خورده و مدعی شده که ببینید ما ایرانی ها چقدر بدبختیم، حتی مغولستان هم وضعیت بهتری نسبت به ما دارد!

در روزهای گذشته یکی از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشته بود: «میادین ورزش قهرمانی جایی برای ترغیب مردم به ورزش و صرفاً سرگرم کردن آنها نیستند. یکی از کارکردهای این میادین، تطهیر دستان خون‌آلود جنایتکاران صهیونیست است. پیامی ساده و روشن به میلیاردها نفری که از طریق رسانه‌های مختلف پیگیر اخبار مسابقات هستند؛ ببینید! اسرائیلی‌ها هم مثل همه مردم دیگر دنیا هستند. لبخند می‌زنند و مسابقه می‌دهند و حتی با حریفان مسلمان خود هم خوش و بش می‌کنند».

این فعال رسانه ای در ادامه نوشته بود: «ورزشکاران ایرانی(از جمله کیمیا علیزاده و سعید ملایی)...قربانیان جریانی(کثیف و مافیایی) است که قهرمانان سطح بالای ورزشی کشور را سال‌هاست تحت نظر داشته و با انواع و اقسام روش‌های کثیف و به ظاهر فریبنده در صدد جداسازی آنها از ریشه خود است...غالب ورزشکاران وطن‌دوست دست رد به سینه این جریان آلوده زده‌اند و بالاخره در این میان چند نفر هم می‌لغزند و در دام می‌افتند».

در ادامه این مطلب آمده است: «ورزشکارانی که با وعده‌های رنگارنگ پرچم کشور خود را می‌فروشند، فشنگ‌های تیرباران افکار عمومی(برای تلقین حس خودباختگی، تحقیر و استیصال در مقابل سیاست های نئولیبرالی) هستند و برای دشمن در همین حد ارزش دارند. تا وقتی بتوان با آنها به افکار مردم ایران شلیک کرد به درد می‌خورند و ‌تر و خشک می‌شوند، وقتی هم که دیگر به درد این کار نخورند، فراموش شده و مهمات جدید باید جایگزین آنها شود».

سوال اینجاست که چرا برخی رسانه های اصلاح طلب در پازل این جریان کثیف مافیایی-ورزشی بازی می کنند!؟  چرا برخی رسانه های اصلاح طلب همیشه مدافع رژیم کودک کش و جنایتکار اسرائیل هستند!؟ در جریان فتنه 88، نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با صراحت اعلام کرد که «اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند» و شیمون پرز، رئیس جمهور وقت رژیم کودک کش اسرائیل گفت «اصلاح طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می جنگند»...

** حامیان «شهردارِ جنتلمن» از موتورسواری «زنان» می گویند

روزنامه همشهری با انتشار تصویر یک زن موتورسوار در مطلبی با عنوان «زنان موتورسوار پشت خط قانون» نوشت: «زنان موتورسوار روز دوشنبه با این جمله پلیس راهور تهران بزرگ روبه‌رو شدند که به آنها گفته درصورت تردد در سطح شهر وسیله‌نقلیه‌شان توقیف می‌شود. البته این چندمین‌باری است که پلیس این هشدار را به زنان موتورسوار که هر روز بر تعدادشان به‌خصوص در شهرهای بزرگ افزوده می‌شود، داده و به آنها گفته است که معیار برای ما داشتن گواهینامه است و چون زنان گواهینامه موتور ندارند، پلیس مجبور به برخورد است.”»

ارگان رسانه ای شهرداری تهران در ادامه نوشت: «مژگان 9 سال است که کارش این شده که در فروردین یا اردیبهشت برود شهرک آزمایش و شانسش را برای گرفتن گواهینامه رانندگی موتور امتحان کند، اما هر بار به در بسته می‌خورد. «خانم قانونش نیومده»، «شما زنها خسته نشدین از بس برای گواهینامه موتور اومدین؟»، «چندبار بگیم به زن‌ها گواهینامه موتور نمیدیم؟» این آخری‌ها هم که برگه‌ای دم در ورودی زده‌اند که «برای زنان گواهینامه موتور صادر نمی‌شود» .او حالا چندین سال است که موتور شخصی خودش را دارد و هر روز با آن از خانه‌اش در غرب تهران به خانه مادر بیمارش در شرق تهران می‌رود تا به او رسیدگی کند».

از زمان فتحعلی شاه تاکنون وزیری به قدرتمندی «ظریف» نداشتیم/ خوش به حال مغولستان، ما خیلی بدبختیم!

رسانه ها و فعالین اصلاح طلب اصرار دارند تا وانمود کنند که حامی حقوق زنان هستند. اما کارنامه این طیف به هیج عنوان این ادعا را ثابت نمی کند. در یک نمونه در مقطعی که «محمدعلی نجفی» شهردار اسبق تهران با سلاح غیرمجاز همسر دوم خود را که زنی جوان بود به طرز فجیعی به قتل رساند، همین روزنامه به دفاع تمام قد از «قاتلِ یک زن» پرداخت و جنایت وی در قتل یک زن جوان را تطهیر کرد.

روزنامه همشهری در آن مقطع در مطلبی نوشته بود: «بوسه مرگ می‌تواند روی سلول‌های مغز مردی بنشیند که همه به هوش او در ریاضیات و مدیریت غبطه می‌خورند! ...تلفیق نجفی اتوکشیده و جنتلمن با گلوله و تپانچه و همسر جوانی که سلفی‌های عاشقانه‌شان به سبک جوان‌های دهه هشتادی در فضای مجازی منتشر می‌شد، آن قدر دور از هم به نظر می‌رسد که حتی کنار هم چیدنشان از ذهن خلاق‌ترین کلاژکار ایرانی هم نمی‌گذشت...نه! این یک کابوس در بیداری است. پاپوش دوخته‌اند برای مرد افشاگرِ زد و بندها و لفت و لیس‌های شهرداری. صحنه سازی است مگر می‌شود؟ پرستو فرستاده‌اند، کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. ساده نباشید».

اصلاح طلبان در آن مقطع بجای حمایت از حقوق زنان، مقتول را آماج توهین و تهمت قرار داده و قاتل را در حد یک قهرمان بالا بردند.

حالا روزنامه حامی «شهردارِ جنتلمن»! خود را مدافع حقوق زنان معرفی کرده و مدعی است که چرا زنان ایرانی نمی توانند موتورسواری کنند. یک سوال؛ در حال حاضر موتورسواری دغدغه چند درصد از بانوان ایرانی است!؟ یک سوال دیگر؛ «شهرداری اصلاح طلبان» در 4 سال اخیر برای افزایش سرانه اماکن ورزشی بانوان کشورمان چه اقداماتی انجام داده است!؟

شهرداری اصلاح طلبان در 4 سال اخیر در حمایت از ورزش بانوان چه اقداماتی انجام داده است!؟ شهرداری اصلاح طلبان برای زنان سرپرست خانوار چه اقداماتی انجام داده است؟

در سالهای گذشته خانم الهه کولایی- از کاندیداهای شهرداری تهران در سال 96- تاکید کرد که اسامی زنان در لیست شهرداری تهران که توسط شورای شهر اصلاح طلب پنجم تهران تنظیم شده بود، صرفا جنبه نمایشی و ویترینی دارد.

متاسفانه نگاه اصلاح طلبان به زنان، نگاهی جنسیت زده و ابزاری است. از طیفی که مدعی است «زنان باید برای تماشای بازی مردان به استادیوم بروند تا هم فحش بدهند و هم فحش بخورند»! بیش از این انتظار نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 140
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    108 5
    بله نداشتیم ، البته تو غارت و ایران فروشی
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      هیچ کسی به اندازه دکتر جلیلی شایسته جانشینی ظریف نیست.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      57 8
      آقای ظریف لطفا سکه هایی که بابت برجام گرفتی پس بده
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      28 1
      راست میگن دیگه اگه هویج کاشته بودن ، بیشتر ثمر داشت ، اگه شما کسی رو پیدا کردید که مثل ظریف ساده لو و ابله باشه ، دسته روحانی و ظریف که از زمان جنگ تا به حال مملکت رو با هم به باد فنا دادند دیگه جایگزینی ندارند و به امید خدا همگی با زنگنه و جهنگیری و بقیه به تاریخ خواهند پیوست
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      14 2
      پاداش های نجومی حقوق های نجومی سکه هاو پولهایی که در این سالها بردند و میلیاردشدند اگه گرفته شود خزینه دولت پر پر می شود . و باید گرفته شود چون اینها از مردم و بیت المال مسلمین است .
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      7 1
      بله نداشتیم به ساده لوحی ظریف جز ابوموسی اشعری.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      1 0
      فاطمی و مصدق از قلم جا نیافتاد؟
  • نه چندان ظریف DK ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    32 5
    من رو انتخاب کنید
    • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      4 14
      ظریف باز هم وزیر خارجه خواهد بود
  • مامور IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    ظریف بابصیرت ترین آدم در جمهوری‌اسلامی بود
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      84 9
      تو زانو زدن مقابل شاهزاده های دون پایه ی سعودی و اماراتی یا التماس به البرادعی؟ یا توهین به حاج قاسم؟
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      51 5
      وزیری بدین نازکی و ظریف/ چگونه عدو را بباشد حریف!؟
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      46 5
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ بابصیرت ترین فرد در جمهوری اسلامی شهید حججی بود. چه شوخی های مضحکی میکنین بنفش های بی خاصیت
    • ... IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      39 3
      درسته!!! البته در راستای پیاده کردن اهداف غیر..
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      25 2
      خخخخ
    • علیرضا IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      80 4
      باسلام،اگرازروی جهالت یاسادگی ویادوپهلواین حرف رامیزنی،شرم کن وحداقل حق۸۵ ایرانی رادرنظربگیروازخدابترس.عزیزجان وقتی طی مدت۲سال درکشورهای مهمی چون چین وهند،سفیرنداشته وآقایان ... به دین وایران وایرانی به بهانه خودخواهی،لجبازی وعدم توجه به منافع ملی حال وآیندگان ایران زمین،ذره ای ارزش برای هیچ ایرانی قائل نبوده ودراکثراقداماتشان جزضربه وآسیبهای جبران ناپذیربه ساختاروزیربناها واساسی مملکتی درداخل وخارج ،حاصل دیگری نداشته وندارندوباچپاول اموال بیت المال برای نسلهای بعدازخود،حق تک تک من وشمای ایرانی رابه یغمابرده اندوباپررویی،بی شرفی وبی حیایی تمام ،بانیرنگ ومکرخاص اصلاح طلبان تمام تقصیرهای خودرابه گردن دیگران ازرهبر ی عزیزتا عموم مردم میاندازندوباسیاستهای اعمال شده همین آقای ظریف درایجادرابطه بادشمنان این مردم ونظام وبی اعتبارکردن ایران اسلامی درایجادرابطه ودوستی باهمسایگان درطول این۸ سال وخیانت پشت خیانت،حتماًیاوه گوی حرافی ازخودشان بایدبه تعریف ازآن ترسو بپردازدکه بدترین خیانت رابه شهیدسلیمانی عزیزمان داشت.ماننددیگر... بنام زنگنه که باحراج منابع نفت وگازمشترک به عراق وقطر وعربستان سعودی خبیث،روی قاتل امیرکبیررادرتاریخ ایران،سفیدکرد،به نحویکه وزیرنفت عربستان درباره زنگنه میگوید،اوبهترین دوست وبرادرمن است ومن خیلی به ایشان علاقمندهستم!!!عزیزان خیلی دیرشده نمیخواهیدازخواب بیداروهوشیارشویدکه بعدازخداوندواهل البیت،این حزب الله وسپاهیان ،ارتشیهاوبسیجیهای ،جهادگر،شجاع،خادم،مخلص وایثارگرهستندکه درتمام سختیهاباجان ودل ازمنافع ایران وایرانیان ودین اسلام دفاع کرده اندو دشمنان بانفاق وفتنه ای که داخل وخارج دربین مردم راه انداخته ومتاسفانه بعضی هم فریب خوردند،تمام سعیشان برسیاهنمایی وتروربی وقفه این عزیزان بوده است،باتشکر
    • بی بصیرت شناس IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      30 2
      ظریف یک ... و .. و تربیت شده یغرب و کد خدا است۱۱
    • بصیرت معکوس IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      12 1
      درسته به همین خاطر هم موفق شد بیشترین ضربه رو وارد کنه
    • امیرو IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      7 1
      داداش الان کجایی؟ نکنه هنوز از تیمارستان مرخص نشدی
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      10 1
      از توهین به سردار معلوم شد در وجودش چه چیز نهفته بود
    • IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      2 8
      دقیقا درسته با بصیرت تر از ظریف تو جمهوری اسلامی نداریم
  • سرباز IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    53 3
    واقعا شرم آوره
  • سید IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    28 3
    تکرار ترفند نخ نمای اصلاح طلبان ت.....ع آور! سابقه این فرقه نشان داده است هرگاه در صحنه سیاسی و اجتماعی دچار اضمحلال و هزیمت می شوند مسائل حاشیه ایی که ابداً برای مردم دغدغه نیست را در روزی نامه های شان و نیز در فضای مجازی که برای این نحله فضای مزاجی شده است به عنوان معضلات ملت آب و تاب می دهند تا ضمن منحرف کردن ذهن مردم نسبت به مشکل آفرینی این فرقه منحرف در زمان تصدی گری شان، بار دیگر موج ایجاد کرده و شعبان بی مخ های نوین را رو در روی نظام قرار دهند! ملت ایران آیا اکنون مسائل و مشکلاتش کیمیا علیزاده و سعید ملایی است که چند روز است عنوان اول روزی نامه های ضدانقلاب شده است؟!
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    30 2
    " از زمان فتحعلی شاه تاکنون وزیری به قدرتمندی ظریف نداشتیم " اسب تراوای شیطان .
  • جهان US ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    6 44
    ظریف بهترین دیپلمات کل ادوار سیاست خارجه است افسوس که اقتصاد ضعیف دولت روحانی . باعث شد دستاورد ظریف قهرمان زیاد نشان داده نشد. زنده باد ظریف
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      13 1
      تمام اقتصاد دولت چشم امیدش به ظریف بود که متاسفانه گند زد
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      11 0
      نتیجه کمدی دیدن فراوان بهتر از این گونه فکری می شود ؟
  • هموطن IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    30 1
    اتفاقا اصلا جانشین ظریف انتخابش اصلا سخت نیست .....اون ادم ... که اینقدر خود شیفته هست که هیچکار نکرده و فقط هزینه تراشیده ...کدوم سیاستمداری میگه امریکا با یک بمب میتونه کشورم رو بترکونه ....کدوم سیاستمداری کشورش رو متهم به پولشویی می کنه ....کدوم آدم با عرضه ایی برای تمام ندونم کاریهاش دلیل صد من یک غاز مثل ....میاره سکه ها زهر مارت بشه
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    28 2
    امیدوارم که هرچه زودتر تکلیف ظریف و عراقچی را مشخص کنند و به خدمت انها خاتمه بدهند. وزارت خارجه احتیاج مبرم به یک گردگیری و خانه تکانی اساسی از بالا تا پائین دارد.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      4 0
      کاملا موافقم
  • دلسوز وطن IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    31 1
    سلام علیکم ، اونکه بله ، جناب آقای ظریف می بایست در دوران حکومت قاجاریه در ایران ظهور می کردند و به صدارت می رسیدند ، کارهای ایشان تمامن شبیه به کارهای وزرای قاجاری می باشد .
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    19 3
    آقا فرمودند به غرب اعتماد نکنید.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    11 3
    ظریف .....
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      31 2
      چرا ظریف برای برجام سکه گرفت؟
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    14 1
    واقعا چقددددددررررررر ما خوشبخت بودیم همچین وزیر خارجه ای داشتیم اقای رییسی بیزحمت ببینید ظریف برادر دوقلو نداره وزیرش کنید؟!!
  • ناشناس IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    26 1
    چه کار کرد تحریم ۸۰۰ تا بود ظریف سوار بر برجام اومد تحریم شد ۱۵۰۰ تا،خسته نباشی
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    4 29
    ظریف خیلی کار بلد است
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      8 1
      باشه
  • وزیر IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    30 1
    به آقای ظریف بگید به من کارگر ساختمانی بگه چرا قراردادی رو امضاء کرده که تضمینی برای اجراش نیست و طرف مهم قرارداد آمریکا تروریست هر وقت عشقش بکشه میتونه خیلی راحت و بدون کوچکترین تبعاتی از اون خارج بشه؟! آقای ظریف کمترین داشته یک دیپلمات فکر کنم باید این باشه که دوزار حقوق خونده باشه؟! آقای ظریف شما چرا همچین قراردادی رو امضاء کردید؟!
  • دغلبازان IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    23 1
    کاملا مشخصه که چرا از دوچرخه سواری زنان حمایت می کنند؟ یکی از سردمدارانشون همین چند وقت پیش بود که زنشو با اسلحه کشت و دوستان اصلاح طلبش دیه رو پرداخت کردند!!!
  • رضا IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    16 1
    ظریف ضعیفترین وزیر امور خارجه بود اقای امیر عبد اللهیان گزینه خوبی برای وزارت خارجه هست
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      12 0
      آقای سعید جلیلی یا آقای علی باقری کنی بهتر هستند.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    24 0
    چون ظریف به زبان انگلیسی تسلط داره و مثلا اون خانم امریکایی گریه کرد.... متاسفم برای چنین دیپلماسی
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    23 0
    این بیگدلی همه تحلیلهاش ابکی درمیاد 8ساله میگه برجام و حالا که کلش پوچ وخسارت محض دراومد میگه ظریف جایگزینیش خیلی سخته
  • یا مقلب القلوب IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    21 0
    روزنامه آرمان و آقای بیگدلی لطفاً بت سازی و بت پرستی نکنید.
  • امید IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    18 0
    تمام مشکلات زنان ازنظراصلاح طلبهای غرب گدا عبارت است از دوچرخه وموتورسواری زنان وبی حجابی زنان ورفتن به ورزشگاه مردانه ونیزاب بازی!!! تورم و گرانی بیکاری وخشونت علیه زنان اصلا ازا نظرانها نیست مشکل نیست که
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    23 0
    جناب بیگدلی اگر نظام سیاسی، کل مملکت را کت بسته تحویل آمریکایی ها بدهد، باز هم آن ها تحریم‌ها را بر نمی دارند بلکه تا بتوانند اضافه می کنند. راه برای کشور فراوان است و جمهوری اسلامی بن بست ندارد؛ اما متأسفانه شما آن چنان از هویت خود فاصله گرفته اید که همه چیز را در گرو توافق با غرب می دانید. وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم با کاسه ی گدایی گرفتن جلوی دشمن خونی حل نمی شود. اگر قرار بود از مذاکره با شیطان بزرگ چیزی عائد این مردم شود، اصلاً آدم (ع) به زمین هبوط نکرده بود.
  • محسن IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    21 0
    تنها دستاورد ظریف برجام بود که همه دیدند که برجام مانند عهد نامه گلستان وترکمچای لکه ننگ بر تاریخ ایران شد وایندگان هرگز مارا به خاطر این خیانت نخواهد بخشید . فعلا دنیا به کام اقای ظریف است و روحانی منتقدان ظریف را اماج بدترین فحش و ناسزا میکنند ولی همیشه روحانی نیست تا از برجام دفاع کند و تاریخ واقعیت را خواهد نوشت اقای ظریف چه بخواهد یا نخواهد نامش در کنار فتحعلی شاه و وشاه سلطان حسین ...درتاریخ ایران تا ابد ماندگار شد.
    • هم نام تو محسن IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      1 7
      محسن جان خودت بهترين گزينه براى جانشينى ظريف هستى روز شنبه ٩ مرداد ١٤٠٠ با اعلام شماره ملى و يك تلفن تماس بيا جلو و بسهم خودت خدمت گزار باش و ملت را خوشنود كن كوتاهى بكنى بك نفر مثل ظريف وزير امور خارجه ميشود. فرصت را از دست نده
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    23 0
    درنوکری به کدخدا بله
  • FR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    21 0
    فدایی رهبری هستیم ....شاید از بیانات ایشان در سردترین بدرقه دولتها این جماعت ظریف پرست شرمنده شوندو بخصوص روحانی این چند روز ساکت شود......
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    19 0
    تا جایی که ما می دونیم ظریف گوش به زنگ بود دستورات وزیر خارجه آمریکا را اجرا کنه
  • DE ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    11 0
    از زمان فتحعلی شاه تاکنون ظریفی به قدرتمندی «وزیر» نداشتیم .... / خوش به حال مغولستان، ما خیلی بدبختیم! نتونستیم توو این 32 سال به اندازه مغولها ایران را خراب کنیم داشتیم ازشون جلو میزدیم که انتخابات برامون افتضاح تاریخی شد مردم انداختنمون بیرون.
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    14 0
    راس میگن والا نداشتیم.از نظر این غرب زده ها هر کی بتونه بیشتر نوکری غرب زو کنه و امتیاز به غربی ها بده قوی تره.آقای ظریف هم تو قرن حاظر امتیاز های زیادی داد و یاد فتحلی شاه رو زنده کرد.حیف ایم سرزمین اسطوره ای با مردمان دلیر و قهرمان و کوشا و قدرتمند با تاریخی پر عظمت که فرد ترسو و غرب گدایی سکان دار امور خارجه اش باشد.این سرزمین نیاز به سکان دارانی دلیر دارد.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    13 0
    چقدر کلمات ظریف و فتحعلی شاه بجا و مناسب هم هستند. در دوران فتحعلی شاه نیز برخی افراد مانند همین ظریف امروز ما چشم امیدشان فقط و فقط به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه بود و حال آنکه اگر به متفکران و دلسوزانی همچون قاسم سلیمانی آن دوران یعنی شهید امیر کبیر میدان داده شده بود الان در سازمان ملل حق وتو داشتیم.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    8 0
    آره واقعا قدرت مند بودند و درحال حاضر یکچیز میفرمودندوبرای تاریخ شفاهی یک چیز دیگر
  • كاملا بيطرف IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    1 20
    انتخاب ظريف براى وزارت امور خارجه نشانه هوشيارى صداقت و ادرك توانايى هاى ظريف و بعد ازهمه اينها شجاعت اقاى رييسى است در حال حاضر ظريف فقط يك ًهمتا حدود ٧٠٪‏ دارد اقاى سيد عباس عراقچى والسلام
    • آرش IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      8 0
      آقای کاملا بی طرف نظرت چیه رئیس جمهورهم حسن روحانی باقی بمونه؟ خوبه هاا. معاون اول هم جهانگیری باشه. وزارت مسکن هم بدن به آخوندی. وزارت نفت هم که بهترین گزینه ژنرال زنگنه هستش. نه؟؟؟ خیلی بی طرفی.. البته حق داری روت نشه که بگی اصلاحطلبی. خجالت هم داره..
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      5 0
      قشنگ معلومه اصلاح طلبی منافق انشالله از بانیان وضع موجود استفاده نمیکنیم
    • نظر یک دانشجو IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      0 0
      دکتر ظریف و سید عباس عراقچی یک دیپلمات تمام عیار هستند.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    15 0
    جناب آقای رئیسی : اگر قصد دارید در دولت خود سیاست التماسی و انفعالی در قبال غربی ها را ادامه دهید بهترین گزینه همین اقای محمد جواد ظریف است !
  • جعفر IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    16 0
    رو....چیه که باز شاگردش ظ... باشه
  • کارشناس بهزیستی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    15 0
    عقب مانده ی شدید ذهنی یک وطن فروش تربیت شده ی کدخدا رو با امیر کبیر مقایسه می کند
  • ح IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    19 0
    فتح علیشاه روزی هزار بار خدارو شکر می کنه این وزیرش نبود وگر نه بطور ایران منقرض وایرانی وجود نداشت
  • آشنا IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    1 15
    فقط انتخاب ظريف بعنوان وزير امور خارجه ، امريكا و اسراييل را به زانو در مياورد و اروپا را به تعجب خواهد انداخت. ظريف درخت پر ميوه اى بود كه بدست روحانى پژمرده شد اكر اقاى رئيسى اين درخت را ابيارى كند ذوق و شوقى در او ايجاد خواهد كرد كه ميوه دادن اش حد اقل دو برابر ميشود. با سوگند سه گانه به الله شادمانى مردم از خوزستان تا گيلان و از كردستان تا خراسان در سراسر كشور بدست خواهد امد
    • DE ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      9 0
      ....با سوگند سه گانه به الله اگر نمیتوانستم و نمیشد مشکلات را حل کنم کاندید نمیشدم. !!!!! ظریف هم یکی از اصلی ترین مهره هاییست که برجام چای را به ایران تحمیل کرد او از زبان دیپلماسی بهره ای نبرده است زبان دیپلماسی امروز دنیا زبان قدرت و شجاعت است مانند شهید سلیمانی نه دیپلماسی التماسی وسینه خیز.
  • سید فروزان CH ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    15 0
    آقای بیگدلی ، در کنار ظریف ،چطور است وزارت نفت هم به زنگنه ، مسکن زا به اخوندی ، کشاورزی زا به کلانتری ، بانک مرکزی را به جهانکیری ، و....، فرزندان هاشمی هم را هم در ارشاد ، سازمان امنیت ، صدا و سیما ، مستقر اکر بیگدلی راضی نیست کلا مملکت را هم تحویل فرانسه و انگلیس و امریکا
  • جلالی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    10 0
    از نظر تامین خاسته های بیگانگان، آقای ظریف مقام اول را از زمان فتحعلی شاه تا به این زمان را دارد، جالب است که سه نفر از تیم مذاکره کننده وین نیز جاسوس بودند، جاسوس بودن برخی از اعضا تیم مذاکره کننده براساس گزارش یکی از نمایندگان مجلس در صحن علنی روز سه شنبه ،پنجم مرداد
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    12 0
    تند روها منظورشان آدمهای متدین و دست پاک است که مقصود اصلیشان این است که رئیسی هوای دست ناپاکهاو ارازل اوباش سیاسی را داشته باشد - نه جانم آقا یا خانمی که این مطلب را گفته ای می خواستید دله دزدی نکنید متدیینین نمی توانند مسؤلیت دست ناپاکی شماها را قبول کنند و بدهکار جامعه باشند - می خواستید نکنید - انتظار نابجائی دارید.
  • ایرانی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    11 0
    ظریف هیچ دستاوردی برای کشور نداشت هیچ مشکلی از مشکلات مردم حل نکرد
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      1 0
      من هم مثل تو فكر ميكنم. ولى همه بمن ميگويند احمق هستى راه حلى براى خودت و من پيداكن
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    14 0
    آقای جلیلی - آقای امیر عبدالهیان و هزاران ایرانی اگر وزیر خارجه در اندازه ظریف باشد در اصل برگشته ایم به دوره مظفرالدین شاه
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    12 0
    چالش افرادی همچو شرق این است که هر کسی هم بعد از ظریف بیاید تئوری های افرادی مثل ظریف را باطل خواهد کرد و روش مذاکره درست و حق را نشان خواهد داد اون موقع ....
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    9 0
    ازقبل اززمان فتحعلی شاه وکل تاریخ بشریت وزیر خارجه ای به اندازه طریف اینطور کشور ومردم رابه نابودی نداد.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    9 0
    شوخی میکنید؟ اونم ظریف>؟کسی که از متن قراردادش خبر نداره و امریکا با یه حرکت میزو بهم میزنه؟
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    9 0
    البته که نداشتیم هیچکدومشون اندازه او به امنیت ومعیشت ضربه نزدند
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    7 1
    خخخخخ
    • وطنم IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      3 0
      ببینید مشرق چقدر دیگه آزادی بیان رو رعایت میکنه که این کامنت رو هم تایید کرده!! قابل توجه آلبانیایی های تروریست، آمریکا دوست ها، یوروپ دوستان، و اشرائیلی های ترروریست و شاژمان دوئل.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    11 0
    این «علی بیگدلی» که درباره آقای ظریف پاچه خواری را از حد گذرانده و در مورد توانایی ها و کارآمدی های تیم آقای رئیسی برای وزارت امورخارجه و مذاکره با کشورهای غربی تشکیک کرده است باید پرسید: خود شما چه توانایی ها و استعدادهای نشکفته و شکفته ای داشته و دارید که خلایق از آن بی بهره مانده اند؟ شاید بخواهید خیلی به ظریف ارادات نشان دهید ولی الباقی افاضاتتان در مورد تیمی که هنوز معرفی نشده و آغاز به فعالیت نکرده، پیشداوری مغرضانه است.
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    10 0
    چالش جدی رئیسی ویرانه است که‌ از دولت غرب‌گرا تحويل میگیرد نه افراد ضعيف مثل آقاي ظريف وعراقچی
  • علی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    8 0
    ... ترین وزیر امور خارجه
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    8 0
    طبق معیار شما،ظریف و میرزا آقا خان نوری خیلی قدرتمند بودن، و امیرکبیر خیلی ضعیف بود.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    11 0
    جناب دکتر فقط یک نظیر داشت . حاجی میرزا آقاسی ْ وزیر با کفایت قجری . الحق در هر چه نگاه کنیم مشابه و نظیر بودند
  • ناشناس IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    2 9
    انتخاب ظريف در مقام وزارت امور خارجه يعنى دريافت نيمى از مطالبه مردم از اقاى رئيسى كه در مناظره ها وعده داده بودند همكاران خود را بر اساس توانايى هايشان به دور از وابستگى گروهى و ملاحظاتى انتخاب خواهند نمود اين نظر فردى يك كاربر است . هر كسى دوستى دارد و دشمنى / موافقى و مخالفى
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      3 0
      دیگه همه دنیا فهمیدن یا امیر عبدالهیان یا باقری کنی یا جلیلی وزیر خارجه بعدیه بعضی هنوز تو اینا موندن
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      2 0
      الحق شما صاحب نظرید !!! مجسمه تام و تمام وقاحت .
  • یوسف GB ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    3 1
    روحانی هم لابد دست کمی از کریم خان زند نداره !!
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      3 0
      صد رحمت به کریم خان زند!
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 12
    در آینده قدر ظریف خواهند فهمید
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 9
    درود برظریف سردار سیاست خارجی
  • DE ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    7 0
    اقای بیگدلی دلائل تون رو اول بگید. با تعریف و تمجید نمی تونید هی از ماست خود تعریف کنید خیلی شرینه. این نشد حرف. دوما این مقایسه بر مبنای کدام دستاورد موفق ودست پر هستش؟ زیرا یک کسی رو وقتی شاگرد اول اعلام میکنند که یک کارنامه درخشان با ریز نمرات عالی داشته باشه و همه عالم بی تردید تصویب وتائیدش کنه. لازم نکرده در فکر تحمیل وزرای دولت قبلی به ایشون برایئد. زیرا اقای رئیسی بعنوان رئیس دولت جدید خودشون بهترمیدونن وزراشون رو براساس چه توانمندی موثر انتخاب کنند که دستاوردوموفق برای مردم ایران داشته باشند. لطفا دست ازپروپاگانداتون بردارید. زیرا اگر طبیب بودید هشت سال وقت کافی داشتید سر خود درمان می کردید. واقعیت ها نشون میده خود شما اصلا کارامدی نداشتید و حرفهاتون هیچ سندیت درستی نداره.
  • مجتبی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    3 1
    قوی ترین وزیر امور خارجه در ایران دکتر سید حسین فاطمی وزیر خارجه دولت ملی مصدق بود که قبل از کودتا یک گلوله در سینه اش کاشتند و بعد از کودتا هم بلافاصله توسط نوکران استعمار انگلیس تیر باران شد!
  • US ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    4 0
    آقای زاکانی بهترین گزینه وزارت خارجه
  • ترابیان IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    5 0
    ظریف اگر دو کلاس حقوق بین الملل بلد بود با وجود حق وتوی آمریکا نمی گفت امضا کری تضمین است و تعلیق با لغو را در متن برجام می فهمید و برجام را نخونده امضا نمی کرد هر کشور پیشرفته دیگر بود آب در آستین ظریف میریخت تنها در ایران وطن فروش ها طرفدار دارند تیم مذاکره کننده جاسوس پرور بر جام خدا لعنت کند جدو آباد ظ را
  • محمد IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    7 0
    باسلام ظ... وخیانت سازگاری دارد
  • مهدی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    9 0
    بیگدلی حرف رایگان نگو
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    7 0
    لعنت خدا بر اسراییل صهیونیست
  • سعید IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    6 0
    ظریف: استیکر قدرت من: استیکر تعجب ملت: استیکر گریه
  • SE ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    9 0
    محمد جواد برجام میرزا عضو ارشد محفل نیویورک باشی ها وزیری بی نظیر در خدمت برجامچای بود که به اوباما اوغلی بیک و کری امضا تفی بیشتر از مردم ایران ارادت و اطمینان داشت
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    12 0
    بهترین گزینه های ممکن برای وزارت خارجه عبارتند از : 1- دکتر سعید جلیلی 2- دکتر علی باقری کنی 3- دکتر زاکانی . فقط اینها میدانند که چگونه با یانکی ها و سه اوباش غربی تعامل سازنده داشته باشند.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    4 2
    شما چقدر بدبختید که حسرت نقره المپیک یه بی.... را دارید ،اگر انسان بود که از حکومت کودک کش طرفداری نمی کرد
  • ارش IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    4 0
    اشتباه نگو‌دردوران‌ظریف‌دیپلماسی ایران‌ضعیفترین ‌دوران‌حیات سیاسی‌‌خودرا‌تجربه‌‌کرد‌ظریف‌نوکر ومزدورغربی ‌هاست‌حوستو‌جمع‌کن‌بفهم‌
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    8 0
    جواد ظریف برابر با میرزا آقاخان نوری مهره انگلیسی و صدر اعظم ناصرالدین شاه . هرچقدر ظریف و شیخ بهم میان اون دوتا هم بهم میو مدن . لعنت حق بر تمام خائنین در تمام دوران
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    5 0
    اف بهتون که دست ازدروغگویی بر نمیدارید
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    2 0
    خخخ
  • ابوعلی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    4 0
    واقعاً برجام رو ب بهترین وضعیت فعلی در آورد..وخوب کاشت.دمش گرم..غرب گرا بی غیرت بی وجدان
  • باران احمدی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    3 0
    البته در خیانت ،خباثت حماقت و جذب نادانانی مثل شما2838
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    5 0
    سلام. درجواب آقای بیگدلی و مابقی اصلاح طلبانی که که خیلی از آقای ظریف بخاطر غرب پرستی.و ضربات پی در پی که به سیاست خارجی و آبروی این مملکت زده. تمام قد حمایت می‌کنند. مودبانه بگویم. لطفا دهانتان رو ببندید. قبل از اینکه مردم ستمدیده از دولت اصلاح طلبان. بیایند ببندند. یک کلام سکوت کنید. و این گنده بالا آورده را اینقدر هم نزنید. وبیش از این حال مردم را بدتر نکنید.
  • DE ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    7 0
    اقای زاکانی بعنوان مشاوروزیر امورخارجه خیلی خوبه .بخوبی میتونه دهن غربی های بی منطق و قلدرماب روتوش بتون بریزه و حسابی اسفالت کاری کنه که بیشتر از اینا پررویی نجومی مافوق نجومی علیه ایران مصرف نکنن. زیرا از قدیم گفتند تاچوب رو برنداری سگ درنده فرار نمیکنه.
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    6 0
    آخه بیگدلی، تو اصلا فتحعلی شاه رو می شناسی، وزیراشو تا الان مقایسه کردی و نتیجه گرفتی ظریف از همه شون بهتر و قویتره. چی مونده شما فتنه گران که تا به حال نگفته باشید.
  • داود IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    10 1
    مرگ بر غربزده
  • مردم بد بخت ایران زمین IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    3 4
    همه جای دنیا از هر لحاظ پیشرفت کردند ولی ما مردم روز به روز بد تر و نگران آینده هستیم خودم سردر گم هستم که آینده فرزندانمان چه خواهد شد؟خدا به دادمان برسه
  • محمدایوب IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    8 0
    آقای بیگدلی جایگزین برای ظریف چندان مشکل نیست. یک برادر افغانی که در سر چهارراه صبح برای کار حضور دارند را کنترات بدهند مطمئنا بهتر از ظریف کار میکند چون حداقل او مرد است وشجاع در جنگ وسختی بزرگ شده وترسو نیست که سربازیش رادرامریکا گذرانده باشد عکس بمب آمریکا رانشانش دهد شلوار اتو کشیده اش را چروکیده! کند بگوید آمریکا با یک بمب کشوررا ویران می‌کند. شما غصه نخور. مقدمات دفن اصلاحات را فراهم کن در کار بزرگان فضولی نکن
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    8 0
    البته دروطنفوروشی نداشتیم .همینطوره وجدانا نداشتیم
  • DE ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    10 0
    سلام علیکم.خدای را شکر که دنیا پرستان رو بازی میکنند واندیشه ی پلدیشان راظاهر میکنند.انها الان باید با چنگ ودندان نیمی از وزارت خانه ها واستانداریها وپست های حساس را تصاحب کنند که به غارت همیشگی ادامه دهند وتا میشود کارشکنی کنند وباسیاه نمایی به گردن نیروهای انقلاب بیندازند ' حداقل بعد از چهارسال مجدد مملکت راتصاحب کنند.وقتی در دولت نفوذ کنند به دشمنان بهتر گرا میدهند شاید زودتر ریشه انقلاب را نابود کنند تا سایر ملت ها الگویی برای رهایی از شیطان نداشته باشند ! ازلحظه ی افرینش انسان تا ظهور منجی عالم شیطان با ایادی اش در استقرار کفر وظلم میکوشد ولحظه ای کوتاه نمی اید.خداوندا ما را راهنمایی ویاری کن تادر وادی توحید سرباز درگاه توباشیم وپیرو راه شهدای توحید.خداوندا ما را لیاقت نصرت وپیروزی در دودنیا مرحمت فرما. هیچ سرباز توحیدی نمیتواند بی لباس رزم وسلاح بگذراند ' لحظه به لحظه هوشیاری وتعهد وصحنه ی نبرد حق وباطل اورا میطلبد. ان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم. ومکروا ومکرالله والله خیرالماکرین.
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    12 0
    دستاورد این دولت حقوق های نجومی رانت خواری اختلاس دلال بازی برجام بی سرانجام وبی خاصیت گرانی ثانیه به ثانیه وبی آبی خوزستان وسیستان و بلوچستان وبی برقی وهزاران مشکل دیگر !!!!!!!
  • امیرو IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    8 0
    هرچه خاک است در زمین و کره ماه و مشتری بر سر افساد طلبها. چه راحت وطن فروشی میکنند
  • رحیم اب منگل IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    9 0
    ظریف ودارودسته نیویورکی ها رو قاجار را سفید کردند
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 0
    بنویسبم دلیر بخوانیم ظریف
  • مهدی RU ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 6
    شرمتان باد. از زمان خود کوروش بزرگ ما همچون مدبری نداشتیم.۷۳۳۲
  • هادی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    5 0
    جانشین ظریف نباید یه فردآگاه به مسایل سیاسی باشه که برای کشور هزینه به بار بیاره..برجام یه درس عبرت برای آیندگانه..مطمینا هرکس که جایگزین ظریف میشه ازش بهتره..حتی اکبر آقا بقال سرکوچه مون
  • محمد IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 0
    ...بزاریم جای این مسئولین کشور رو یهتر از اینا اداره میکردن اونوقت این داره ظریف رو میچسبونه مستقیم به امیر کبیر داداش ننه بزرگ متو هم میزاشتین وزیر امریکا هرچه دستور میداد بدون توقف اجرا میشد این دیگه وزیر ایران نیست این مدیر اجرایی غرب در ایرانه
  • داود IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    5 1
    متاسفم برای اونها که از ظریف حمایت میکنن. یا جاهلن یا خائن یا آلبانی نشین
    • پاسخگو نه تنها به داود IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      0 0
      همه خودشان را مه تصور ميكند ولى اين طور هم نيست
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 0
    روزنامه شرق،مانفعمان راازامثال شهیدحججی،شهیدعبدالله زاده...میبریم نه ازنقره ی بیگانه ای که فقط باماهمخونه بود.اولئک الذین اشتروالضلاله بالهدی فما ربحت تجارتهم
  • افشین IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 0
    اگر تمام دنیا رو بگردی از جماعت افساد طلب که مردم را رعييت خود میدانند و نگاه از بالا به پایین دارند ت....ع آورتر و دریده تر و وقيحتر نمی تونید پیدا کنید. طرف رفته قرار داد یکطرفه بسته که از زمان فتحعلی شاه که هیچ از خلقت آدمیزاد هیچ آدم ....همچین قراردادی رو نبسته که طرف هر وقت دلش خواست بزنه زیرش و بره بعد با این فضاحت تعریف هم میکنن. محض رضای خدا هشت سال درش رو ببندید تا کشور و ملت دوباره یه جونز بگیرن و بعد دوباره شما با یک دوروغي مثل دیوار کشیدن بیاین و هشت سال بعدش رو دوباره با آقازاده ها بزنید به بدن و بگید ژنتون و ايکيوتون بالاست و نابه.ولی این هشت سال ببندید..
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 0
    یا ساده اید و از روی سادگی ظریف را بزرگ می کنید یا خائن هستید وگرنه تورم ۵۰۰ درصدی دولت روحانی حاصل عملکرد دیپلماسی التماسی روحانی ظریف است که مملکت رو به منجلاب فعلی رسانده . بصیرت بصیرت بصیرت یه کمی هم غیرت داشته باشید بد نیست
  • ۳ IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    6 0
    در تاریخ سیاسی این سر زمین دولتی حقیر تر و پوچ گرا تر از دولت حسن روحانی که معلوم نیست آبشخور فرهنگی او کجاست وجود ندارد این دولت برای این همه دروغ برای عبرت تاریخ بایدبازخواست شود
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 0
    تیتر روزنامه آرمان ملی خنده دار است - خخخخخخخخخخ تندروها - رئیسی - ببینید طرف... - حیثیت ایران و اسلام و تند رو و کند رو و... همه برباد داده اند انتظار دارند رئیسی هوای اینها را داشته باشد - مشکل شما ها دنیای ژورنالیستی و سیاست تندرو و کند رو بودن دیگران و مراقبت از دیگران بنفع شما نیست - مشکل شما خیانت و ناپاکی شماها است که به حیثیت جامعه ی دینی و عقلای کشور آسیب جدی زده اید - هیچ عاقلی برای ... و .. شماهم حاضر نمی شود از حیثیت خودش برای بازی با کلمات شما آبرو هزینه کند - وضع شما ها مثل روغن ریخته بر روی خاک است دیگه نمی توانید جمعش کنید - با کلمات هم بازی نکنید دیر یا زود گرفتار خواهید شد.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 0
    ظریف زیادی ظریف بود وجواب نداد بهتره یکم زمخت ترش رو پیداکنین شایددنیا ترسید وجواب داد
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 0
    علی برکت الله به ...
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 0
    خود جناب رئيسی یک فردشایسته برای وزارت خارجه معرفی میکنن،الحمدالله در این کشور افراد کاردرست و کاربلد کم نیستند..شماعناصر و حامیان دولتی که تاریخ انقضاتون سراومده هشت سال فرصت داشتید دیگه بایدخودتون رو آماده پاسخگويي کنیدوبرای بقای خودتون وادامه خرابکاریاتون نقشه نکشید..ماکروکورنیستیم دیدیم نتیجه کار وتفکرتون رو که چقدر به مملکت ومردم ضرر زدید. ضمنأ خانم ها نخوان امثال شما ها براشون دلسوزی کنن کیو باید ببینند مگه مشکل چندنفر موتورسواری یا ورزشگاه رفتن و اینجور اداهاست!؟..این سطح فکر پایین توهین به بانوان مسلمان و با اصالت ایرانیه.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 0
    «علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح طلب ** از زمان فتحعلی شاه تاکنون وزیری به قدرتمندی ظریف نداشتیم!!! البته حق با شماست. بستگی دارد قدرتمندی را در چه تعریف کنیم . بله در بی ارزش کردن پاسپورت ایرانی ها ، زانو زدن در نزد حاکمان عربی ، قدم زدن با جان کری ، خنیدن و بازشدن دهانشان تا بناگوش ، ترسیدن از آمریکا با زدن یک دکمه کل ایران می رود به هوا و و و و هزاران درد بی درمان که ظریف و نحیف به جان ایران انداختند. اگر در این باب باشد بله وزیر قدرتمندی بود که این همه شاهکار کرده. اما در بعد انقلابی گری ، بی خاصیت ترین وزیر امور خارجه از زمان حمله مغول به این طرف می باشد.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    7 0
    مگه قحط الرجال است که برای جانشینی ی ظریف !! مشکل داشته باشه !؟ ؛)) / البته ی رئیسی باید یه کسی رو وزیر امورخارجه بکنهدکه اشتباهات مکرر و متعدد ی ظریف رو تکرار نکنه / و الا همون استعفای بچه گانه ظریف بعد از سفر ی بشار اسد به تهران و تلخ کردن شیرینی دیدار ایشان با رهبری رو در کام مقاومت تلخ کرد همون اشتباه دلیل کافی بر عدم کفایت و لیاقت ظریف بر مسند وزارت امورخارجه است / ماجرای لو رفتن فایل صوتی که نور علی نور بود !! و اگر ی ظریف بعد از این ماجرا استعفا میداد جا داشت که این کار رو بکنه / بالاخره‌کسی که ندونه کی و کجا باید چکار بکنه و چکار نکنه !؟ لیاقت وزارت امورخارجه را ندارد / خارج رفته تو کشور کم نداریم کسانیکه به چند زبان مسلط باشن کم نداریم مهم اون سیاستی است که باید ی ظریف بلد می بود و بلد نبود / سیاست و دیپلماسی زانو زده و التماسی رو هر کسی بلده اجرا کنه و همه بلدند به دشمن باج بدن ضعیف ترین پادشاهان تاریخ هم سیاست تسلیم در برابر دشمن و باج دادن رو بلد بودند / سیاست مقاومته که هنر میخواد که امثال سردار شهید سلیمانی ها این هنر رو داشتند و دارند و خوب تونستن دشمن رو عقب برانند و هم تونستن امتیاز از دشمن بگیرند / دشمن الان از شهید قاسم سلیمانی بیشتر از خود شخص قاسم سلیماتی در زمان حیات پر برکتش میترسد / نه اینکه اینقدر منفعلانه در سیاست خارجی رفتار بکنیم که جیبوتی؛)) هم بیاد واسه ما شاخ و شانه بکشد/ عربستان هم بیاد وزیر بهداشتمان را تحقیر بکند حاجی های ما رو بکشتن بدهد بعد ی ظریف با لبخند انها را برادران !! سعودی خطاب کند بعد هم طرفداران ی ظریف ایشان را قهرمان !! دیپلماسی لقب بدهند !!! ؛))
  • ورزش سیاسی RO ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    ورزش سیاست زده و سیاسی شده.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 0
    واقعا از اصلاح طلبان بد بخت تر فقط خودشان هستند.با سیاه نمایی آینده کشور‌؛ ‌جوانان ونخبگان را از نظر روحی آماده فرار از کشور می‌کنند وبعد از آن اشک تمساح می‌ریزند که چرا رفت لااقل طوری حرکت کنید تا انهدام اسرائیل راببینید نه اینکه قبل از اربابتان فاتحه شما خوانده شود.
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    قبل از جمهوری اسلامی حاکمان بخاطر ضعف وناتوانی تسلیم دشمن وامتیاز می دادند کسی را به زبونی ووطن فروشی ظریف نداشتیم که در حالی نیروهای انقلابی در جبهه مبارزه دشمن را مستاصل کردهاند این اقا به همراه رعیسش دراوج ضعف وزبونی فقط برای ماندن در قدرت هماهنگ باسیاستهای دشمن باشند روی تمام وطن فروشان قبلی را سفید کردند
  • ناشناس IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بهتره زاکانی وزیر خارجه باشه تا بجای دیپلماسی التماسی از دیپلماسی قدرت استفاده کند
  • برانی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    اف بر بانیان ننگ ناما ی برجام چای و جاسوس پروران وزارت امور خارجه
  • احسان IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    بله در .....و...........و جاسوس پروری امضای ننگ نامه ی بر جام چای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس