ویژه ها

مرغ ۳۵ هزارتومانی نتیجه عملکرد دولتِ اصلاح‌طلبان است؛ اما این روزها هیچ روزنامه و سایت و فعال اصلاح‌طلبی اعتراض نمی‌کند؛ در عوض این طیف یکروز دنبال رفع حصر است و روز دیگر آدرس آشوب خیابانی می‌دهد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** در ۱۴۰۰ به فردی همانند «علی مطهری» نیازمندیم

«محمدصادق جوادی حصار»   از فعالین فتنه ۸۸ و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «در انتخابات ۱۴۰۰...اگر فردی از جنس دولت روحانی و آشنا به آن اتمسفر در افق برجام ظاهر شود و قصد داشته باشد گفت‌وگوهای بین ایران و غرب را ادامه بدهد فضایی در کشور ایجاد خواهد شد که به شور و نشاط بیشتر انتخابات ریاست‌جمهوری کمک خواهد کرد...بهترین راه این است که دولتی از جنس اعتدالی آقای روحانی یا حتی راست میانه مانند امثال علی‌لاریجانی و علی‌مطهری در دولت آینده نقش‌آفرینی کنند و اجازه ندهند کشور بیش از این دچار تنگناهای اقتصادی شود».

جوادی حصار در ادامه گفت: «موضوع کلیدی در این زمینه آن است که تیمی که برای مذاکره انتخاب می‌شود توانمند باشد و زبان گفت‌وگو با دنیا را بداند و اراده‌ای برای مرتفع کردن مشکلات اقتصادی کشور داشته باشد. اگر این اتفاق رخ بدهد و اگر سرپرست گروه فردی ماننـد آقــای ظــریف باشد خیلی خوب است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: «پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات چند سناریو محتمل است. نخست اینکه به همان شکل که بایدن عنوان کرده آمریکا دوباره به برجام بازگردد، اگر بایدن بلافاصله پس از حضور در کاخ سفید دوباره به برجام بازگردد فرصتی پیش خواهد آمد که پنج به علاوه یک به تعهدات خود عمل کند. در چنین شرایطی ایران نیز به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت و به آنها عمل خواهد کرد. به ازای انجام تعهدات طرفین گشایش‌های اقتصادی برای ایران پیش خواهد آمد، تحریم‌ها برداشته خواهد شد و فضای اقتصادی ایران رونق خواهد گرفت و فضای عمومی جامعه امیدوار خواهد شد. این وضعیت در اتمسفر سیاسی ایران نیز تغییر ایجاد خواهد کرد. گشایش و رونق اقتصادی در جامعه این امید را در بین مردم ایجاد خواهد کرد که برای انتخابات آینده از فضای دلسردی که در آن قرار دارند، خارج شوند و با امیدواری و دلگرمی بیشتری به انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نگاه کنند».

اظهارنظر این فعال اصلاح طلب درباره انتخابات ۱۴۰۰ از چند جنبه قابل بررسی اسست.

اول اینکه، اصلاح طلبان از یکسو مدعی هستند که دولت در ایران صرفا «تدارکاتچی» است و هیچ اختیاری ندارد و همه امور در دست دولت پنهان است و...از سوی دیگر در شرایطی که حدود ۷ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری فاصله است، از هم اکنون تعداد زیادی کاندیدا معرفی کرده و برای حضور در پاستور سر و دست می شکنند.

دوم اینکه، طیف اصلاح طلب همواره دچار «قحط الرجال» بوده است. این طیف به هیچ عنوان قائل به جوان گرایی نیست و نام کاندیداهای زن نیز صرفا جنبه تبلیغاتی و نمایشی دارد و در نهایت فیلترهای عجیب و غریب مبتنی بر قبیله گرایی، اصلا اجازه نمی دهد که شایسته سالاری در این طیف رخ دهد.

سوم اینکه، اصلاح طلبان یدطولایی در «فرار از مسئولیت» دارند. این طیف به شدت علاقه دارد که افرادی که سابقه اصولگرایی دارند را به عنوان کاندیدا برگزیند و در صورت پیروزی وی، پس از قبضه کردن کابینه و در اختیارگرفتن وزارتخانه های کلیدی و معاونت های ریاست جمهوری و استانداری ها و...در زنگ حساب، با این ادعا که رئیس جمهور یک اصولگرا است و ما سهمی از کابینه نداریم، از پاسخگویی فرار کند.

چهارم اینکه، اصلاح طلبان به خوبی می دانند که از پایگاه اجتماعی مناسب و قابل قبول برخوردار نیستند و سرمایه اجتماعی خود را از دست داده اند، بنابراین این طیف در آستانه انتخابات با ترفند «مظلوم نمایی» و بیان این ادعا که کاندیدای ما اشخاص دیگری بودند و شورای نگهبان به آنها اجازه حضور نداد، اینگونه وانمود می کنند که ناچار شده اند که از یک شخص با سابقه اصولگرایی حمایت کرده و با این ترفند در پی جلب رای مردم هستند.

اظهارنظر جوادی حصار درباره ارتباط گشایش اقتصادی با انتخاب جو بایدن نیز به هیچ عنوان با واقعیت تناسب ندارد؛ چرا که بایدن پیش از این معاون اول دولت اوباما بوده است. همان دولتی که در اولین روز اجرای برجام، تحریمهای جدید علیه ایران وضع کرد.

همان دولتی که با عهدشکنی، قانون محدودیت ویزا و قانون آیسا و قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تصویب و تمدید کرد و بی عملی خود در اجرای تعهدات را آنقدر ادامه داد که مقامات ارشد دولت روحانی صراحتا اذعان کردند که دولت اوباما برجام را به صورت فاحش نقض کرده است.

مرغ ۲۵ هزارتومانی و دلار ۲۵ هزارتومانی و پرواز قیمت خودرو و مسکن و سکه همگی از نتایج عملکرد بسیار ضعیف و غیرقابل قبول دولت است؛ با اینحال اصلاح طلبان همچنان مدعی هستند که در ۱۴۰۰ به فردی از جنس دولت روحانی نیازمندیم.

** سهم «عباس آخوندی» ها در آلونک نشینی ها

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «آلونک؛ مسئله چیز دیگری است؟» نوشت: «تخریب آلونک یک خانم سرپرست خانوار در بندرعباس بازتاب گسترده‌ای داشت؛ آلونکی که نیازی به خراب کردن هم نداشت چون معلوم بود چنان بدون استحکام است که اگر کوچک‌ترین ضربه‌ای می‌خورد دیر یا زود خراب می‌شد».

عبدی در ادامه نوشت: «مطابق اصل ۳۱ قانون اساسی باید برای همه مسکن ساخت حالا کار به دفاع از آلونک‌نشینی کشیده...اگر اول انقلاب بود و شاهد چنین وضعی بودیم شاید قابل فهم بود ولی ۴۲ سال پس از انقلاب باید ارزیابی دقیقی از علل وجودی چنین پدیده‌ای را ارایه داد. در غیر این صورت همچنان با پدیده فقر، بی‌خانمانی، بدمسکنی، حاشیه‌نشینی، مشاغل کاذب و... مواجه خواهیم بود. هر گونه پرداختن به مسائل اجتماعی بدون ریشه‌یابی آنها موجب تشدید مشکلات و مسائل خواهد شد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «اگر جلوی آلونک‌نشینی را نگیرند مثل قارچ همه شهرها را دربرمی‌گیرد و اگر بگیرند این‌چنین موجب عصبانیت عمومی می‌شوند».

امثال آقای عباس عبدی «سانسورچی های ماهری» هستند؛ وی و همفکرانش اصرار دارند که همیشه ماجرا را نصفه و نیمه و با تحریف روایت کنند.

وی در یادداشت مذکور به قانون اساسی و وظیفه ساخت مسکن اشاره کرده است. براساس قانون اساسی وظیفه ساخت مسکن بر عهده دولت است.

در ۴۲ سال پس از انقلاب، اصلاح طلبان حدودا ۳۴ سال قوه مجریه را در اختیار داشتند. از این مدت زمان، عباس آخوندی در دولت های هاشمی رفسنجانی و روحانی در مجموع حدود ۹ سال و اندی وزیر مسکن بوده است.

آخوندی در سال ۷۲ وعده داد که «مسکن اجتماعی» را برای اقشار ضعیف و متوسط خواهد ساخت، اما در آن مقطع حتی ماکت مسکن اجتماعی هم ساخته نشد. وی در سال ۹۲ مجددا وعده داد که مسکن اجتماعی را خواهد ساخت. اینبار وی نه تنها حتی یک واحد مسکن اجتماعی هم نساخت، بلکه در مراسم تودیع خود با تکبر و بی ادبی گفت: «حضرات هر روز تبلیغ می کنند که این دولت حتی یک مسکن هم نساخته  است،  این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساختاز ابتدا قرار نبود دولت خانه ای بسازد»!

آخوندی با سرمایه چند صد میلیاردی و ویلای چند صد متری در لواسان، ۹ سال و اندی وزیر مسکن بوده و در نهایت با تکبر اعلام می کند که «این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت».

عباس آخوندی ها، متهم اصلی آلونک نشینی برخی از خانوارهای ایرانی هستند. اما عباس عبدی ها با بی انصافی و بی اخلاقی، کارنامه غیرقابل این افراد را سانسور کرده و به هیچ عنوان از آنان مطلبه گری نمی کنند.

عباس آخوندی ها به «خانه نساختن برای مردم افتخار می کنند» و عباس عبدی ها، حاکمیت را به آزادی مشروبخواری و آزادی خرید و فروش مواد مخدر توصیه کرده و تاکید دارند که «الگوی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده خیالی است».

دوستان عباس عبدی ها و عباس آخوندی ها از عمر ۴۲ ساله جمهوری اسلامی، حدود ۳۴ سال مناصب کلیدی و از جمله قوه مجریه و وزارت مسکن و راه و شهرسازی را در اختیار داشته اند و حالا بجای اینکه بابت کارنامه غیرقابل قبول خود عذرخواهی کرده و ریل گذاری خود را تغییر دهند، با توهین به شعور مردم، ژست شاکی به خود می گیرند.

** مرغ ۳۵ هزارتومانی و نعل وارونه بانیان وضع موجود

«مرتضی مبلغ» معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بارها اعلام کرده است به برجام بازمی‌گردد و این موضوع می‌تواند نویدی برای مردم و فرصتی برای حاکمیت باشد و گرچه هنوز بازگشت به برجام رخ نداده است، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که دموکرات‌ها تمایل به احیای برجام دارند، زیرا خودشان یکی از مؤسسان آن بوده‌اند؛ بنابراین نفس شکست ترامپ بر سپهر سیاسی ایران اثر مثبت داشته و مردم ایران از حذف یک ستمگر خوشحال هستند و این امید را دارند که با روی‌کارآمدن بایدن و رفع یا کاهش تحریم‌ها و احیای برجام، شرایط بهتری در کشور رقم بخورد».

مبلغ در ادامه گفت: «البته متقابلا جریان‌های تندرو و افراطی که در دوران تحریم‌ها مناسبات و رانت‌ها و منافع اقتصادی و تبلیغی سیاسی برای خود ایجاد کرده‌اند و برخی از آنان در سایه تحریم‌ها و نارضایتی عمومی و سرخوردگی مردم به‌دنبال مصادره انتخابات ١۴٠٠ هستند و می‌خواهند با شبیه‌سازی آن انتخابات با انتخابات اخیر مجلس نتیجه تضمینی برای خود کسب کنند، اکنون احساس خطر می‌کنند و شکست ترامپ برایشان به‌مثابه یک کابوس شده است و ناشیانه واکنش‌ها و تحلیل‌های عجیب و غریبی از خود نشان می‌دهند به‌گونه‌ای که انگار خواهان تداوم رنج‌های مردم هستند».

در روزهای گذشته، «تونی بلینکن» مشاور سیاست خارجی جو بایدن و گزینه احتمالی وزارت امور خارجه در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: «اگر بایدن به قدرت برسد و اگر ایران به اجرای کامل تعهداتش بازگردد، آمریکا هم چنین خواهد کرد. اما ما از آن (برجام) به عنوان یک سکو استفاده خواهیم کرد، با متحدان و شرکای خود همکاری خواهیم کرد تا آن را تقویت و بلندمدت‌تر کنیم. به این ترتیب زمینه بهتری برای «فشار جمعی» علیه سایر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران فراهم می‌شود و اطمینان حاصل می‌شود که وقتی بحث این فعالیت‌ها به میان آمد، این ایران است که منزوی می‌شود، نه آمریکا».

مشاور بایدن صراحتاً از تشدید فشار علیه ایران به منظور دائمی کردن محدودیت‌های هسته‌ای کشورمان و تعمیم خسارت محض برجام به دیگر حوزه‌ها از جمله توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران سخن گفت.

این اظهارنظر دقیقا تکرار اظهارات ضدایرانی ترامپ و پمپئو است. مقامات ارشد دولت ترامپ بارها تاکید کرده بودند که باید محدودیت‌های برجامی ایران دائمی شده و برجام موشکی و منطقه‌ای نیز به آن اضافه شود.

با اینحال اصلاح طلبان با ذوق زدگی کودکانه و حقارت آمیز، اصرار دارند که جمهوری خواهان را دشمن مردم ایران و دموکرات ها را دوست مردم ایران جلوه دهند. این در حالی است که دموکرات ها رکورددار تحریم مردم ایران هستند.

بایدن و ترامپ دو روی یک سکه هستند؛ به عبارت دیگر سگ زرد برادر شغال است. اما جریان تحریف اصرار دارد که خود را حامی لغو تحریم و منتقدان دولت را حامی تحریم جلوه دهد.

این طیف در حالی خود را حامی لغو تحریم جا می زند که وقتی ظریف در اظهارنظری عجیب گفت «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود» از این اظهارنظر دفاع کرده و برای ظریف سوت و کف و هورا کشیدند!

طیف اصلاح طلب بانی اصلی وضع موجود است. مرغ ۳۵ هزارتومانی یکی از نتایج روی کاربودن دولت اصلاح طلبان است؛ این روزها هیچ روزنامه و سایت و فعال اصلاح طلبی به قیمت مرغ اعتراض نمی کند؛ در عوض این طیف یکروز دنبال رفع حصر است و روز دیگر آدرس آشوب خیابانی می دهد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    18 6
    همین که تدبیر و امیدتون ... دیگه بسمونه
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      15 6
      مجلس و قوه قضاییه مماشات رو کنار بگذارید و با عوامل گروگان گیری معیشت مردم برخورد کنید با کسانی که خودشان مرغ و اقلام را چند برابر گران میکنند و خودشان آدرس آشوب خیابانی را میدهند نمیشود تعامل کرد
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      13 3
      مرغ 35 هزار تومانی و گوشت 150 هزار تومانی و برنج 35 هزار تومانی اوج بی تدبیری دولت است سفره های مردم روز به روز کوچک تر می شود اما بانیان وضع موجود بفکر انتخابات آینده هستند و به درد مردم نمی رسند !
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      12 3
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند در 1400 به یک رئیس جمهور متعهد و متخصص و انقلابی نیاز داریم.
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      15 3
      مردم یادشان باشد درختی که 8 سال ثمر نداد هرگز ثمر نخواهد داد.
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      12 3
      تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف افساد طلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور و جایگزین کردن مدیران جهادی و دلسوز است.
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      6 3
      علی مطهری 25 تا دونه رای هم نداره ! خخ
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      9 6
      وای بر اونی که ما مستاجرها رو بدبخت کرد
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      5 0
      اصلاحاتچیا میگفتن و حتی میگن که مدیر باید از خارج وارد کنیم! مثلا برای مدیریت بندر شهید رجایی این نسخه رو میپیچیدن! کسی نیس بهشون بگه شما ها که یه بندر رو نمیتونید مدیریت کنید چطوری میخاید کشور رو مدیریت کنید؟ تقصیر ماست که بهشون رای میدیم وگرنه جز بی عرضگی از یه فرد بی عرضه انتظار نمیره.
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      6 0
      برجام=خسارت محض
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      3 0
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند در 1400 به یک رئیس جمهور متعهد و متخصص و انقلابی نیاز داریم.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    13 3
    ضمن احترام به شهید گرانقدر مرتضی مطهری این اقای علی مطهری جایش زباله دان تاریخ است. کشور هیچ نیازی به کسانی که نان نام پاک پدرشان را میخورند و خودشان ذات نادرست دارند ندارد
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      11 2
      علی مطهری 4 سال توی مجلس بود اما هیچ کاری برای مردم نکرد حتی یکبار هم از بی تدبیری دولت و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم انتقاد نکرد !
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      4 0
      علی مهطری بیاد که قیمت مرغ به قیمت طلا برسه این دفعه
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    10 4
    تو این مملکت حسابی خراب کاری کردن همین چار نفر موندن که هر پستی باشه باید اسم این ها بیاد
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      7 3
      خلق را تدبیرشان برباد داد / ای دو صد لعنت براین تدبیر باد
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      5 0
      عباس آخوندی باید محاکمه بشه
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    8 3
    در جواب اقای مطهری قحط الرجال نیست مگر نظامی ها همین مردم نیستند 40 سال است امثال شما ها بر این مملکت حکومت کردید و مردم را بدبخت کردید مملکت را به این روز رساندید به گفته امام ره اگر سپاه نبود کشور نبود پس انقدر خودتان را برتر از دیگران ندانید اگر فامیلی مطهری نداشتی شایداسمی ازت برده نمی شد دیگه زیاد خودتان را به در و دیوار نکوبید خدا را در نظر داشته باشید
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    3 4
    سلام در مورد نیاز به افرادی چون مطهری در مقاله آقای حصار،باید گفت که ایشان راست گفتند،به هر حال وکیل الدولگی در مجلس قبل که آنها را به همه چیز آنجا رساند،باید ادامه یابد.
  • ناخدا IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    12 3
    علی مطهری بایدردصلاحیت بشه
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    11 3
    مردم ایران یادتان می آیدقیمت طلا رو لحظه ای چک میکردین؟ حالا باید قیمت تخم مرغ رو لحظه ای چک کنید... ما عزّت رو به تخم مرغ بازگرداندیم، سرطان اصلاحات
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      2 0
      خیلی عالی بود
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    5 5
    امروز درعصر تكنولژى برتردرجهان هستيم نه نذرقبول ميشود نه دعاى دروغ چون هردواز واقيعتهاى حقيقى هستند تازحمت نكشى نهالى را نكارى انتظار ميوه نداشته باش حالا هرچى دعاكن قرارنيست فلان كشور رئيسش اشپز توباشه خودت همه چى دارى بكار و درو كن فعلا هيچكدام تان كارى نكرديد كه مرغ قيمت طلا نشه هر وقت از رهنمودهاى مقام معظم رهبرى درست عمل كرديد ان روز كه زكات ملت ايران فقيرهاى كشورهاى فقير را سيركردند پس بدرستى از منابع وملت وجوانان وازفكرشان براى خودشان استفاده كردى كه وظيفه مسئولين مجريه است
  • Mjp IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    10 3
    زرررشک. به مطهری نیازدارید؟؟ تابرجام دووسه هم رااجراکنه و وطن روبرسونه به زمان رضاخانی وعهدبوق.. چه رویی پیداکردن این اصلاحاتیان بوقتش زندانهاکه چندوقتی خالی ترشده بایدپاکسازی بشن این اراذلهای وطن فروش....
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    7 3
    لعن المفسدین و أهلکهم
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    14 0
    مرغ 25 تومنی شما دیدی به ما هم ادرس بده مرغ الان بالای 30 هزار تومان هست، خدا این مرغ ها را لعنت کند که دلار میخورند
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      9 2
      امثال مطهری واخوندی جاده صافکن دشمن هستند
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    9 3
    تولید غذای مرغ سخت تر است یا ساخت موشک قاره پیما با سوخت جامد و نقطه زن، به این سوال مسئولین اقتصادی کشور باید جواب بدهند
  • ایرانی SE ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    9 3
    .فقط فقط خدا هدایتشون کنه گندزدن به مملکت
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      3 0
      یا نسلشون رو همراه خودشون از روی زمین برداره آمین یا رب اعالمین
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    9 4
    واقعا هر روز دارید بدتر از دیروز میشید بعنوان یک خواننده مستقل این نوع تحلیل ها واقعا مفید نبوده و بسیار جانب دارانه است و فقط برای خودتان قابل قبول است جالب انکه نظر را منتشر نیز نمیکنید
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      5 4
      حقیقت مثل زهر ماره
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      2 0
      حقیقت تلخه عزیزم. اتفاقا کاملا مستند و روشنگرانه است
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      0 0
      نخیر حقیقت مثل ته خیار تلخه
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    7 4
    مطهری بره به ...
    • حمید IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      2 0
      کجا ؟ تا 1400
  • علیرضا IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    11 4
    مرغ چیه دیگه بخدا امروز سه قلم دارو خریدم شد ۲۷۱۴۰۰ تومن تو داروخونه زنگ زدم برام‌ پول ریختن خدا لعنت کنه غرب گدارو خدا لعنت کنه تزویر و ریا خدا لعنت کنه منافق خدا لعنت کنه امریکا پرستو
  • محمد IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    10 3
    شرم کنید ؛ شرم بر شما مرغ 34 هزار تومن . به قرآن غضب می کند خدا ؛ به همدیگر رحم کنید تا خدا رحم کند . خدایا خودت رحم کن . الله اکبر
  • مهدی IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 11
    دهانتان را ببندید تندروهای سیاه نما و هتاک که به خواست مردم و شعور آنها توهین میکنید.پس شما تندروها ساکت شوید پیش از آن که مایه عبرت شوید.
  • محمدایوب IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    5 0
    درزمان مرحوم احمدی نژاد گوجه فرنگی گران شد 500 اقتصاددان بی شرف نامه سرگشاده زدند ووامصیبتا سردادند اما امروز که مرغ 3000 تومنی 35000تومن وبقیه. زبانشان در وسط پای بانوانشان است. نامرده ها وطن فروش ها. مگر فرزند پدرتان نیستید. کمر مردم شکست. البته حق این مردم است که به کسی رای میدهند.
  • علی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 0
    وقتی عده ای نااهل و و وابسته به اجانب مملکت را اداره کنند باید هم وضعیت این شود که بتوانند به اهداف نا مشروح خود که زیر سلطه بردن مملکت میشود ادامه دهند
  • حامد IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    4 0
    احمدی نژاد که همیشه علیه آمریکا و اسرائیل حرف می زد می رفت در دانشگاه های آمریکا هم سخنرانی می کرد. اما در دولت روحانی که مدعی دوستی و آشنایی با آمریکا بود حتی نگذاشتند ظریف پایش را از ساختمان سازمان ملل بیرون بگذارد و به دیدن نماینده ایران در سازمان ملل برود! اینها دست آورد این همه قد قد مدیریتی اصلاح طلبان و روحانی است. الان هم که در حالی که هنوز خود آمریکایی هم نمی دانند بایدن رئیس جمهور است یا ترامپ اینها بحث مذاکره را پیش می کشند می خواهند بگویند وضع کنونی نتیجه قد قد مدیریتی ما نیست و تقصیر ترامپ بود و باید به ما رأی دهید که دوباره قد قد مدیریتی کنیم. اگر ترامپ دوباره رئیس جمهور شود هم خواهند گفت به ما رأی دهید تا جنگ نشود!
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    5 0
    ای کاش یه امداد غیبی می اومد و ما رو ازاین اصلاحطلبها نجات می داد.
  • حامی ملت پابرهنه IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    5 0
    به فنا رفتیم... پابرهنه ها له شده اند... علی برکت اله
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      3 0
      مرگ بر منافقین و کفار
  • فراجناحی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    4 0
    گرانی ناگهانی مرغ و عرضه مرغ یخ زده بصورت انبوه ، تبانی سود جویان داخلی با محتکران برای سود بیشتر ، در خیلی از میادین با توجه وضعیت قرمز کرونایی صفوف طولانی خرید مرغ یخ زده با قیمت کیلویی ۱۵ هزار تومان تشکیل شده بود
  • حامد IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    3 0
    علی مطهری از توانایی مدیریت یک مرغ داری کوچک هم ناتوان است. رئیس دولت که بزرگ و استاد اینها بود (علی مطهری از نظر تجربه شاگرد شاگرد او هم حساب نمی شود) این وضع را برای کشور رقم زده است
  • حامد IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    3 1
    سوال این است که آیا قحط الرجال است که شخص ضعیف و بی اطلاعی مانند علی مطهری رئیس جمهور شود؟ اما مسئله دیگر این است که خود روحانی آیا شخص عادی بود یا نظامی؟ اگر عادی بود چطور فرمانده پدافند هوایی کل کشور بود؟ بلکه اصل و کلیت سابقه مدیریتی روحانی کارهای نظامی و امنیتی است. از جمله فرماندهی پدافند هوایی کشور، عضویت در شورای نظامی کشور، دبیری شورای امنیت ملی. او الحق که امنیتی-نظامی ترین شخصیت این انقلاب بوده و هست.
    • معتدل IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      0 1
      نه محمود را داریم
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    4 0
    اصلاح طلبان از یکسو مدعی هستند که دولت در ایران صرفا «تدارکاتچی» است و هیچ اختیاری ندارد و همه امور در دست دولت پنهان است و...از سوی دیگر در شرایطی که حدود ۷ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری فاصله است، از هم اکنون تعداد زیادی کاندیدا معرفی کرده و برای حضور در پاستور سر و دست می شکنند.
  • حامد IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    3 0
    قدقد مدیریت می دانید یعنی چه؟ یادتان هست جوجه ها را زنده زنده زیر خاک می کردند که قیمت مرغ و تخم مرغ بالا رود؟ الان می گوییم قیمت مرغ بالا رفت. آن زمان که جوجه را زنده زنده زیر خاک می کردند انصاف و انسانیت را زیر خاک می کردند. فقط بحث جوجه نیست. در این کشور 8 سال است فقیر را زیر خاک می کنند. گرسنه نگه می دارند که توان حرف زدن هم نداشته باشد.
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      3 0
      کاملا موافقم
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 1
    این‌ها‌تاایران‌را‌به‌لیبی‌تبدیل‌نکنند‌‌دست‌از‌سر‌این‌کشور‌ومردم‌‌بر‌نمیدارن‌‌ فقط‌تنها‌کاری‌که میتوان‌انجام‌داد‌‌انتخاب‌فرد‌ی‌اصلح‌در‌انتخابات‌ ۱۴۰۰‌ ‌‌بدون‌شک‌‌دولت‌جدید‌امریکا‌هم‌‌‌با‌تمام‌ توانش‌به‌‌دوستانش‌درداخل‌کشور‌‌برای‌رسیدن‌ دوباره‌به‌قدرت‌‌کمک‌خواهد‌کرد‌حتی‌شده‌به‌صورت‌ موقت‌تاپایان‌انتخابات‌درایران‌به‌برجام‌هم‌باز‌ خواهد‌گشت‌تا‌بتوانند‌به‌کمک‌هم‌مردم‌را‌دوباره‌ ‌دهند
  • ارشک ایرانی IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    3 0
    صد رحمت به سنگ پا این جماعت چقدر رو دارند نه اقتصاد برای ما گذاشتید نه عزت خدا خوارتون کنه نمونه غرب زده بی عرضه آن پرور جماعت اصلاح طلب
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    3 0
    مشرق جان عرض میکنم دولت فخیمه فعلی از عمد این گرانی های لجام گسیخته از خودرو گرفته تا مسکن و مرغ و برنج و... ایجاد کرده که به ملت بفهماند که راه علاج این مشکلات در مذاکرات مجدد با کدخدا و خوشبینی به بایدن و بستن توافق مجدد با کدخدا و تداوم حاکمیت اصلاح طلبان ست. حتی حل مشکل آب خوردن و مرغ و... از دیدگاه دولت در لزوم تعامل صحیح و سازنده با کدخداست!!!!!
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    4 0
    لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند در 1400 به یک رئیس جمهور متعهد و متخصص و انقلابی نیاز داریم.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    3 0
    بجز تو سر و سینه زدن بخاطر خرابکاری های دولت راه دیگر وجود ندارد ؟
  • ع-الف IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 4
    با این همه مشکلات مکرر که ریخته سر کشور وملت و همه هم فقط میگن دولت، اگر کسی حرفی بزنه واقعا دور از انصاف است.
  • چرایی رای اعتماد IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    0 0
    کارنامه آخوندی نشان از ناکارامدی وی دارد. کاملا روشن است که ایشان فاقد صلاحیت حداقلی برای احراز این وزارتخانه بودند. حال سوال این است که نمایندگان مجلس بر چه اساسی به چنین فردی رای اعتماد می دهند؟!!
  • كريم IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    0 0
    اين افساد طلبهاي خائن شكمشان سير است كه اعتراضي به قيمت مرغ ندارند. اينها فقط مي خواهند نوكري خود را به آمريكا به اثبات برسانند و به همين منظور است كه شورش طلب هم شده اند چون تمام دشمنان ايران همين را مي خواهند و اين نشان مي دهد كه اينها هم دشمن ايرانند.
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    از دولتی که می‌داند چه بر سر ملت و کشور آورده و دفاعی از خود ندارد و به بهانه ی کرونا هیچ کاری نمی‌کند چه انتظاری دارید (انتظار ملت از قوای دیگر اینه که مماشات نکنید بس است دیگه تا کی می‌خواهد این وضع ادامه یابد)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس