ویژه ها

دولت بایدن دقیقا همانند ترامپ مدعی است که برجام تمام شده است و حالا باید سراغ توافق جدیدی برویم که توان موشکی و قدرت منطقه ایران را شامل شده و محدودیت‌های هسته‌ای را نیز دائمی کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** فائزه هاشمی: رئیسی با اعتدال مدیریت کند

«فائزه هاشمی» فعال سیاسی اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «بیش از ۵۱ درصدی که در انتخابات شرکت نکردند به‌علاوه ۱۴ درصد آرای باطله با نگاه‌های متفاوت به خیلی چیزها «نه» گفتند. «نه» به نداشتن رابطه با آمریکا، عربستان و سایر کشورها، نه به سیاست خارجی تهاجمی، نه به تسلط میدان بر دیپلماسی، نه به هرگونه تبعیض اعم از اعتقادی و جنسیتی، نه به نگاه امنیتی حاکم در همه حوزه‌ها، نه به ورود نظامیان، نه به انحصار، نه به عملکرد برخی نهاد های حاکمیتی، نه به تفکر خودی و غیر خودی، نه به بی‌توجهی به شایسته‌سالاری، نه به رانت و فساد، نه به نفی آزادی، نه به وجود زندانیان سیاسی و عقیدتی، نه به قوه قضائیه غیر مستقل».

وی در ادامه گفت: «به هر حال آقای رئیسی رئیس جمهور شد ولی با وجود عوامل متعدد مثل...حذف رقبای جدی آقای رئیسی، ترکیب رقبا در مناظرات یعنی ۲ به ۵، ایجاد محدودیت در بیان مطالب در مناظرات و برای کاندیداها و برای رسانه‌ها و... و. ، کشاندن انتخابات به ساعت ۲ نیمه شب، وجود سوالات در میزان آرای اعلام شده، برخورد نکردن با تخلفات کاندیداها مثل تجمع عظیم در اهواز و یا تجمع اهل سنت در تهران و...اجبار رأی دهندگان شورای شهر به ریاست جمهوری در بسیاری از شعبات و شهرستان‌ها، داشتن کمتر از ۳۰ درصد آرای حاضرین شرایط نمی‌توان آن را پیروزی در حد انتظار دانست».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: «تا زمانی که واقع بینانه مشکلات را نبینند و آسیب شناسی نکنند، هرگونه راه حلی غیر موثر خواهد بود. با شعار نمی‌شود کشور را مدبرانه اداره کرد. آسیب جدی هم به جمهوریت و هم به اسلامیت وارده شده و برخی از مشکلات زیر بنایی است که تقریبا همه چیز را تحت الشعاع قرار داده است».

فائزه هاشمی در ادامه گفت: «به اعتقاد من، پایه ورود آقای رئیسی به ریاست جمهوری باید برنامه‌ریزی و تلاش برای حل این معضلات باشد. باید مشکلات را به‌صورت واقع بینانه مورد ارزیابی قرار دهند به عنوان نمونه اگر بگوییم سیاست خارجی تاثیری در اقتصاد ما ندارد، غلط است...اگر فکرکنیم با مهار فضای مجازی موفقیت حاصل می‌شود، غلط استبه قول بابا آقای رئیسی روی معتدل خود را بکار بگیرند و امورات را غیرشعاری و با تدبیر پیش ببرند...رئیسی با اعتدال مدیریت کند و به تندروها «نه» بگوید».

فائزه هاشمی: رئیسی با اعتدال مدیریت کند/ عبدی: مردم باید موفقیت موشکی را در بهبود زندگی خود ببینند

فائزه هاشمی همان شخصی است که چندی پیش گفته بود «دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود؛ به خاطر فشارهایی که ترامپ به ایران می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم». حالا این شخص با چنین دیدگاهی و با آن کارنامه سیاه در فتنه ۸۸ از اعتدال و جمهوریت سخن می گوید.

اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اخیر شکست سنگینی متحمل شدند. در حقیقت جریان اصلاح طلب به کارنامه خود باخت. حالا فعالین این طیف با آسمان ریسمان به هم بافتن در پی توجیه این شکست سنگین است.

مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به اصلاح طلبان به عنوان بانیان اصلی وضع موجود «نه» گفتند. این پاسخ برای فعالین اصلاح طلب اصلا خوشایند نیست. برای همین با دهن کجی به جمهوریت، به مردم توهین می کنند.

متاسفانه امثال خانم فائزه هاشمی با مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از جمله اجاره بهای سنگین مسکن، حقوق معوقه، تأمین جهیزیه، اشتغال، از حرکت ایستادن چرخ کارخانه ها و کارگاه های تولیدی و...کاملا بیگانه هستند.

** عبدی: مردم باید موفقیت موشکی را در بهبود زندگی خود ببینند

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که در دولت اصلاحات به اتهام فروش اطلاعات به بیگانگان به ۸ سال زندان محکوم شد، در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «فرض کنید که قطاری در حال حرکت به سوی جنوب باشد. مسوولان هدف خود را رفتن به شمال تعریف کرده‌اند و در داخل قطار به سوی شمال حرکت می‌کنند و مدعی رفتن به شمال هستند و درست هم می‌گویند، ولی سرعت رفتن آنان به شمال بسیار کمتر از سرعت قطاری است که به سوی جنوب می‌رود. در نهایت هم به آخر قطار و بن‌بست می‌رسند. یک ناظر بیرونی به خوبی می‌بیند که قطار و هر کسی که داخل آن است، در حال حرکت به سوی جنوب است، ولی مسوولان حاضر در قطار می‌بینند که در حال حرکت به سوی شمال هستند. این دو نگاه هیچگاه به تفاهم نمی‌رسند».

عبدی در ادامه نوشت: «برای مردم اختراعات و پیشرفت علم و مستقل شدن در تولید فلان کالا، یا فلان موفقیت‌ موشکی و نظامی و... همه و همه هنگامی معنی‌دار و روشن است که به بهبود زندگی آنان منجر شود و اگر وضع آنان را خوب نکند، هیچ کدام از این موفقیت‌ها ارزش مورد نظر را ندارد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «به مثال قطار برمی‌گردیم. حرکت قطار به سوی جنوب همان تحریم است که مسوولان آن را پیش‌فرض و اجتناب‌ناپذیر دانسته و واقعیت آن را می‌پذیرند، در نتیجه در دل این قطار هر چه به سمت شمال می‌روند، آن را به معنای نزدیک شدن به هدف که رفتن به شمال است توصیف می‌کنند، در حالی که از نظر مردم، تحریم مفروض نیست...از نظر مردم مسوولان نمی‌توانند تحریم را مفروض و اجتناب‌ناپذیر بگیرند...و حل آن جزو وظایف حکومت است».

فائزه هاشمی: رئیسی با اعتدال مدیریت کند/ عبدی: مردم باید موفقیت موشکی را در بهبود زندگی خود ببینند

نویسنده یادداشت مذکور با مغلطه تلاش کرده تا با دوگانه دروغین «توان موشکی-تحریم»، تروریسم اقتصادی آمریکا را تطهیر کرده و توانمندی های عظیم داخلی را نیز تحقیر کند.

جالب اینجاست که طیف تندروی اصلاح طلب در مسئله تحریم هیچگاه دولت آمریکا را به دلیل اجرای تروریسم اقتصادی مورد خطاب قرار نداده و سعی می کند که توپ را در زمین داخلی انداخته و توپخانه را به سمت نیروهای خودی نشانه برود.

ایران دومین کشور در دنیا در زمینه تولید نانو دارو است، چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان، دومین کشور دارای توانایی ساخت دریچه قلب در دنیا، رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر، دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان، سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق، رتبه سوم جهان در صنعت سدسازی؛ نهمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی؛ دومین کشور دارای فناوری تولید پهپاد رادارگریز.

اولین کشور تولیدکننده صنعتی بیوایمپلنت؛ چهارمین قدرت موشکی جهان؛ جزو ۱۰ کشور سازنده زیردریایی در جهان؛ تولیدکننده سریعترین اژدر رادارگریز در جهان؛ دارای مولفه استراتژیک خودکفایی در بنزین؛ پنجمین کشور برتر سازنده ربات انسان نما، اولین سازنده استارتر هواپیما در غرب آسیا؛ چهارمین قدرت دریایی جهان و اینها تنها بخشی از توانمندی‌های غرورآفرین و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران است.

اما خیلی از ما ایرانی‌ها از این توانمندی‌های غرورآفرین بی‌اطلاع هستیم؛ به قول معروف این ویژگی‌های حیرت انگیز «به چشم‌مان نیامده است»؛ علت چیست؟ این «به چشم نیامدن» دو علت اساسی دارد.

علت اصلی آن در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی تشریح شد و آن اینکه: «در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه - سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند».

و اما علت دوم در اینکه این توانمندی‌های غرورآفرین «به چشممان نمی‌آید» مربوط به تقصیرها و قصورهایی است که در داخل کشور و در بخشی از حوزه‌ها مانند «اقتصاد» و همچنین برخی از صنایع از جمله «خودروسازی» رخ داده است.

تقصیرها و قصورهایی که از اعتماد به دولت‌های خارجی زورگو و بدعهد ناشی می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این رویکرد خسارت بار، بی‌اعتمادی به جوانان نخبه، مومن و انقلابی و یقین نداشتن به وعده الهی و عافیت‌طلبی و فقدان خودباوری و خوی اشرافیگری و برخورد متکبرانه با مردم است.

مردم اکنون در مسائل اقتصادی با مشکلات ریز و درشتی دست به گریبان هستند؛ چرا!؟ به این دلیل که «دولتِ اصلاح طلبان» در هست سال اخیر تمام امور کشور را به توافق با آمریکا و برجام گره زد.

برای اینکه وزیر راه و شهرسازی دولتِ اصلاح طلبان به خانه نساختن افتخار کرد و وزیر نفت مخالف خودکفایی در بنزین و مخالف ساخت پالایشگاه بود و در قلب راکتور هسته ای بتن ریخته شد و نتوانستیم از صنعت هسته ای در حوزه های مختلف و از جمله تولید برق بهره ببریم و شاهد تعریف و تمجید از مدیران نجومی بگیر و مفسدان اقتصادی دانه درشت بودیم.

امثال عبدی و همفکران وی از یکسو آزادی مشروب خواری و آزادی خرید و فروش مواد مخدر را برای جوانان ایرانی تجویز می کنند و از سوی دیگر با دوگانه دروغین «موشکی- معیشت» و «موشکی- تحریم» به افکارعمومی آدرس غلط می دهند.

** به دیپلمات اختیارات بیشتری بدهید تا برجام احیاء شود

«حشمت الله فلاحت پیشه» نماینده سابق مجلس و از حامیان دولت روحانی در یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: «الان باید تفویض اختیار بیشتری به دیپلمات‌ها صورت بگیرد تا هر چه زودتر برجام احیا شود و از این بن‌بست خارج شویم... وقتی آقای روحانی این بحث را طرح کرد که اگر اجازه بدهند ما همین هفته توافق می‌کنیم معنایش این بود که او معتقد است اکنون هم هیأت مذاکره‌کننده ایرانی در وین، به آن حد مقدوری از توافق که براساس تجربه برجام شکل گرفته بود رسیده‌اند و می‌توانند توافق را امضا کنند. اما در داخل ایران جریانات مختلفی به میزانی که دولت به آخر کار خود نزدیک می‌شد سعی می‌کردند که با قدرت بیشتری مقابله کنند».

فلاحت پیشه در ادامه نوشت: «به سود مملکت است که در زمان همین دولت برجام احیا شود. احیای برجام، اگر به دولت آینده منتقل شود ناخواسته و با توجه به شرایط آغازین دولت جدید، چند ماه بلاتکلیفی به موضوع احیای برجام و پایان تحریم‌ها تحمیل می‌شود..  در مسائلی مانند بودجه و مشکلات مملکت فرقی بین رئیسی و روحانی، دولت‌های گذشته و حال و چپ و راست نیست و همه نیازمند این هستیم که گشایش‌های ناشی از رفع تحریم‌ها و احیای برجام هر چه سریع‌تر شکل بگیرد و موانعی که موجب تأخیر در این امر شده برداشته و اقتصاد کشور بسامان شود».

فائزه هاشمی: رئیسی با اعتدال مدیریت کند/ عبدی: مردم باید موفقیت موشکی را در بهبود زندگی خود ببینند

متاسفانه برخی اصلاح طلبان حتی از کمترین و ابتدایی ترین اطلاعات درباره برجام و سیاست خارجی نیز بی بهره هستند. اکنون عدم احیای برجام به هیچ عنوان ربطی به عملکرد عوامل داخلی در ایران و یا اختیارات تیم مذاکره کننده ندارد، بلکه این مسئله ناشی از خوی غارتگری و سلطه گری آمریکاست.

دولت دموکرات آمریکا دقیقا همانند ترامپ مدعی است که برجام تمام شده است و حالا باید سراغ توافق جدیدی برویم که توان موشکی و قدرت منطقه ایران را شامل شده و محدودیت های هسته ای را نیز دائمی کند.

آمریکایی ها می گویند که ایران باید فرمول «هسته ای رفت ولی تحریم ها ماند» را در حوزه های دیگر از جمله موشکی و منطقه ای نیز پیاده سازی کند. از نگاه طرف آمریکایی، تحریم ها صرفا ابزاری برای اعمال فشار و امتیازگیری است و اصلا قرار نیست که این ابزار ظالمانه و غیرانسانی برچیده شود.

در مقابل این خوی استکباری و غارتگرانه، دو راه وجود دارد؛ یکی بکارگیری «دیپلماسی مقتدرانه» است و دیگری بهره مندی از رویکرد بسیار مهم «خنثی سازی تحریم ها» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    14 0
    چی چیهٔ هاشمی؟ بعد ایشون چیکاره هستن؟؟!!
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      6 0
      مدیران دست پرورده هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر کشور و مردم آوردند که مغول ها نیاوردند فائزه بهتره سکوت کنه.
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      6 0
      جناب عبدی مردم باید موفقیت برجام را در زندگی شون می دیدند اما بجز تورم و بدبختی و گرانی و بیکاری چیزی ندیدند.
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      5 0
      فائزه خفه شو برو گم شو پدر مردم رو دراوردین
    • ایرانی US ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      5 0
      جناب مشرق: فائزه ... چکاره س که به آقای رئیسی امر و نهی کنه؟!!!! چرا این خانواده پر حاشیه حامی فتنه که پایه گذار بدبختی های ملت هستن دست بر نمی دارن؟
    • US ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      3 0
      خدا مرحوم و خانواده فتنه اش رو ...کنه ان شاء الله .
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    12 0
    خانواده هاشمی حق نظردادن ندارندمخصوصا فاعزه که ازبهایی وهابیون است
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      دقیقا
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    13 1
    ننه فتنه میشه تویکی دهنت را ببندی
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    8 0
    منظورتان همان اعتدالیست که در عرض هشت سال به اندازه تمام سلطنت قاجار بر کشور هزینه تحمیل کرد؟!!! براستی که حسنات اعتدال و اصلاحات بر دشمن بیش از کارکرد خودش بوده باید هم دلتنگشان باشد!
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      گل گفتی
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    7 0
    رئیسی نباید از چرت و پرت گویی های براندازها و افساد طلبها تاثیر بگیره.باید با قدرت دولت رو تسویه کنه از ناکارآمدی ها و غربگرایی ها و اشراف.
  • امین IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    4 0
    فائزه... فائزه... فائزه... چرا بهت یاد ندادن انقدر حرف نزنی؟ جالب اینجاست که حرفای مفتش خواهان هم داره!! یعنی هنوز نفهمیدن که مردم به آقای رییسی رای دادن تا به امثال فائزه نه بگن؟ دیگه تندروتر از شما هم مگه داریم؟
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    7 0
    اعتدال از نظر افسادطلبان یعنی همین رانت و دیکتاتوری که در دولت بنفش در همه ابعاد بود
  • سید IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    11 0
    واقعاً امر بر فائزه خانم مشتبه شده است که مثلاً شخصیتی سیاسی است؟!
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    11 0
    جناب عبدی اگر موفقیت های دفاعی و موشکی نبود، تو در این کشور امنیت نداشتی تا این اراجیف را ببافی! مردم خیلی بهتر از امثال شما روشنفکرنماهای خائن غربگرا اهمیت حفظ امنیت را می دانند و لازم نیست سنگ آن ها را به سینه بزنی و آن ها را از تحریم بترسانی. هدف تو و اربابت خلع سلاح کشور است اما بدان که ما ملت امام حسینیم و هیهات منا الذله را از او آموخته ایم. مشکل معیشت هم در اصل به بی تدبیری و امید به غرب دولت تدبیر و امیدتان بر می گردد. به شما هم توصیه می کنم در اولین فرصت تا دیر نشده به ینگه دنیا که بهشت موعودت است کوچ کنی.
    • SE ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      6 0
      توان موشکی نبود در بهترین حالت عبدی کفش سربازان امریکایی را واکس میزد
  • عنب IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 1
    کره زمین یک دهکدۀ جهانی شده ، برای نجات این دهکدۀ کوچک و نجات تمام انسانهای آن، باید با تمام کشورها باتوجه به منافع مشترک ، انسانیت ، احترام ، عدالت و اخلاق به دور از تعصّب و نژاد پرستی و خشونت ارتباط داشت . بیایید به دور از افراط و تفریط و تعصّب و نژادپرستی و مذهب پرستی انسانهای دیگر و طبیعت را دوست داشته باشیم .
    • DE ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      2 0
      بله دهکده یک عده قلیل که ثروت میلیاردها ادم رو تو مشت شون انحصاری نگه داشتن و نمیذارن میلیاردها ادم زندگی عادی درحدیک گاو و گوسفند داشته باشن.
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      5 0
      کاملا موفقم...اما کدخدا هر روز میخواد دهات های همسایه را کوچکتر کنه..تو همه دهاتها هم شرطه و گزمه گذاشته تا هرکی حرفشو عمل کنه تنبیه کنه.خودش هم سی تا ایالت بزرگ به اندازه یک قاره نگه داشته .پولش هم چاپ میکنه و واسش خونها میریزه...
  • FR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    5 0
    باید به این اصلاح طلبهای غربگدا کفت باشه ! شما گورتان را گم کنید همه چیز انشالله درست میشود.... آخر جز سیاست خارجی سازش پذیر و تحویل تمام ابزار قدرت به آمریکا و غرب چه پیشنهادی از طرف این جماعت در سالهای متمادی داده شده است؟
  • ح ر IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    7 0
    آقای عبدی مسخره مردم موفقیت موشکی را در امنیت مملکتشان در مقابل آمریکا و اسرائیل ووو با جان و دل حس کردند و می کنند احتیاج به حرف مفت شما که دائم در حال سم پاشی علیه مملکت هستید نداریم .
  • DE ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    9 0
    فائزه خانم یجای اینهمه شعاردادن از خودت شروع کن و با ثروت و رفاهی که به هم زدی، راست میگی بیا دو سه تا کارجهادی برای بانوانی که بیکار هستن انجام بده ومعرفت ات رو ثابت کن. این انقلاب هزینه داده که امثال شما حرف مفت نزنید! اول خواهریت رو اثبات کردی بیا بعدش ادعای ارث و میراث بکن! شما درجایگاهی نیستی که برای اقای رئیسی تعیین تکلیف کنی زیرا ساربان خودش میداند شتررا چطور ودر کجا بخواباند! موقعی که ریش و قیچی دست امثال شما بود جز هزینه سازی و حرافی مضر برای نظام و انقلاب و مردم کاری نکردید پس بهتره الکی شعار ندید.
  • DE ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    11 0
    فائزه خانم شما که در انتخابات شرکت نکردید و مثل معاندین و ضد انقلاب انتخابات رو تحریم کردید. حق شعاردادن الکی روندارید! بیشتر از این خودتون رو منفور نکیند. به اندازه کافی منفور هستید!
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    9 0
    رفسنجانی در نهایت : اشرافی گری مرد و تمام شد ولی خاندانش ول کن مردم نیستند . اینها هنوز مثل زالو دارند خون ملت را می مکند .
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    5 0
    اعتدال از نظر افسادطلبان یعنی همین رانت و دیکتاتوری که در دولت بنفش در همه ابعاد بود/ جواب / اعتدال از نظر اصلاح خواهان یعنی دوری از افراط و تفریط و تند روی و کند روی و دوری از کج روی و چپ گرایی و راستگرایی . تمام کسانی که قبلا افراطی بودند حالا معتدل شدند . اعتدال یعنی بازگشت به دین مبین اسلام و روش علمای بزرگ شیعه . اعتدال یعنی گناه نکنیم به کسی توهین نکنیم . اعتدال همان روش حضرت ایه الله رئیسی حفظه الله است . اعتدال یعنی اینکه بنده جواب فحش تو می گویم سلام .
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    5 0
    یک کلام از مادر عروس !
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    5 0
    این فایزه هاشمی رو چرا دستگیر نمی کنند ؟رو اعصابه
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    6 0
    قطامه دوران
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    6 0
    برو بمیر
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    2 0
    خانم فائزه رآی شو داد! ولی به ترامپ ! واقعآ شرم آوره برای کسی که از خداش بود که ترامپش دوباره رآی بیاره تا ریشه هرچی آدم فقیره توی ایران در بیاد ،تا ایشون خوشحال بشه و انتقامشو از نظام بگیره،حالا باوقاحتی مثال زدنی روی سنگ پای قزوینو کم کرده و از اعتدال اونم با منظور خودش از اعتدال، حرف بزنه،هیچی نگی خیلی سنگین تری.
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    3 0
    خدابیامرزه مرحوم هاشمی را... این چی بوده از خودش گذاشته...آخرت نقاق و تفرقه..و منیت
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    5 0
    خانوادتا خاموش باشید برای چند سالی.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    5 0
    این خانم هاشمی چکاره این مملکت هستند که در امور این کشور فضولی میکنند؟
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    4 0
    این خانم چی میگه؟از کدام جایگاه علمی برخورداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    5 0
    شوهر این بانوی جنجالی بیسواد بلاخره کیه!!!!!اصلا خانواده داره؟؟؟
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      0 0
      مهم نیست
  • مهسا IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    2 0
    آقای اژه ای این کمونیست های داخل کشور را جمع کنید. این کمونیست ها شده اند عامل آشوب در شهرهای انقلابی. متاسفانه مسئولین شهرها ترسیده اند و سکوت کرده اند. ما شهید داده ایم که از نیروهای دلسوز کشور حمایت کنیم.
  • كريم IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    2 0
    فرمايش و سفارش ديگري نداري قرة العين. اگر مي خواهي برايت يك پست از وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران در انگليس در نظر بگيرند تا بتواني به اين بهانه بارها و بارها به اين كشور سفر بروي ...
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 3
    شیرزن ایران فایزه هاشمی خدا روح پدرت را بیامرزد
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      0 0
      خدا تو را هم در قیامت با این ها محشور فرماید. الهی آمین!
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      بعله.حتما
    • مهدی مختاری IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      با روح اشان محضور شوی
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 0
      شیرزن؟؟؟ !!!
  • احمد IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    این فاءزه را کسی نیست نصیحت کند تو که آرزوی تغییر برای ایران از سوی ترامپ داشتی چه فرقی با شاهپور بختیار داری چند جلسه با صدام گذاشت گفت اگر تهران را فتح کنی وبه ما بدهی ما خوزستان را به شما میدهیم . نمی دانم تو با ترامپ چه شرطی گذاشتی شاید هم رئیس جمهوری مادام العمر از ترامپ می خواستی ولی شما اصلاح طلب ها که هشت سال حاکم تمام قد بودید این قانعت نکرد . حالا که تحریم کردی انتخابات را چه غلط ها که نصیحت می کنی . حرف های تو برای مردم صد من یک غاز نمی ارزد .
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    خانم فائزه، دختر بابا، اولا در هیچ یک از انتخابات صد در صد شرکت نمیکردن که حالا بگیم ۵۱ درصد شرکت نکردن... بیست درصد از دفعه قبل شرکت نکردن چون خیلیا بخاطر کرونا نیومدن، خیلیا بهشون تعرفه ندادین، اون همه آزار دادین تا مردم نیان. اون همه تبلیغ .... بنظر بهتره روش تحلیل یاد بگیری... البته به نفعته که اینجوری هوار بکشی
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    خانم فائزه، دختر بابا، اولا در هیچ یک از انتخابات صد در صد شرکت نمیکردن که حالا بگیم ۵۱ درصد شرکت نکردن... بیست درصد از دفعه قبل شرکت نکردن چون خیلیا بخاطر کرونا نیومدن، خیلیا بهشون تعرفه ندادین، اون همه آزار دادین تا مردم نیان. اون همه تبلیغ .... بنظر بهتره روش تحلیل یاد بگیری... البته به نفعته که اینجوری هوار بکشی
  • از بلوارجمهوری یزد IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    چقدردنیا چندش اوروبدبومی شود .که بعضی چون فائزه خانم واقا عبدی جون باکلاس درامورسیاست حرافی می کنند..خدایابه هر چه که خودت ان رادوست تر می داری .وپیش توشریفتراست. قسمت می دهم .که شر امثال اینها را به خودشان برگردان.وبه مرضهای سخت علاج گرفتارشان کن که به غیرازخودشان به هیچ چیز دیگری نتوانندفکرکنند..
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    خاک بر کسانی که در مورد ابزار دفاع وقدرت اینگونه نظر می دهند وگشایش زندگی مردم را در موشک جستجو می کنند به این آدمها هم میشود گفت سیاستمدار؟
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    جناب عبدی، لطفا نظر نده
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    فائزه خانم باشه، تو فقط سکوت کن
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    اقای عبدی اگر از اربابت سوال کنی وامار ضربه مغزی ها وناتوانی در تهدید کردنش را بنگری وضجه دردانهاش را بشنوی متوجه میشوی اثاروبرکات موشکها را برای مردم شما چون بهجبهه کفر مابستگی داری میزان اثر موشک را از فلاکت ارباب باید متوجه شوی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس