ویژه ها

بخشی از جریان اصلاح طلب همزمان با آغاز به کار دولت رئیسی، پروژه یأس آفرینی و ناامیدکردن مردم از بهبود اوضاع را کلید زده است. نکته مهم اینجاست که مجریان این پروژه، دقیقا همان بانیان وضع موجود هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** شیرزاد: دولت رئیسی چاره ای جز امضای برجام جدید ندارد

«احمد شیرزاد» نماینده مجلس ششم که اظهاراتش علیه برنامه هسته ای ایران موجب شد که رئیس مجلس ششم از وی با عنوان «صدای رادیو اسرائیل» نام ببرد، در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «به‌نظر می‌رسد دولت رئیسی ناچار به امضای برجام منتها با شکل جدید از آن خواهد بود و مجلس نیز ناچار است مهر تایید آن را بزند و این سرنوشت محتوم خواهد شد؛ چراکه جز این راه‌حل، کشور اداره نخواهد شد».

شیرزاد در ادامه نوشت: «اکنون هر دو طرف ایران و آمریکا منافع خیلی جدی در برجام دارند. لغو تحریم‌ها به‌خصوص فروش نفت و تحریم‌های بانکی برای ایران حیاتی است و برای آمریکا نیز توقف توسعه برنامه هسته‌ای ایران خیلی حیاتی است. این توافق‌ قطعا انجام خواهد شد، اما ممکن است که جزئیات شکلی آن تفاوت کند».

شیرزاد: دولت رئیسی چاره‌ای جز امضای برجام جدید ندارد/ عبدی: مجالس عزاداری امام حسین (ع) را تعطیل کنید

رسانه های جریان اصلاح طلب در تلاش هستند تا همچنان اقتصاد کشور و معیشت مردم را برجام گره بزنند. این در حالی است که دلار ۳۲ هزارتومانی دقیقا نتیجه این رویکرد غلط و خسارت بار در ۸ سال اخیر بوده است.

اصلاح طلبان ۲ ادعای غلط را مدام تکرار می کنند؛ یکی اینکه اگر ما صنعت هسته ای را تعطیل کنیم، تحریم ها لغو می شود و دیگری اینکه اگر ما برجام را احیا کنیم، فتح الفتوح اقتصادی رخ می دهد.

تجربه هشت سال اخیر بیش از پیش ثابت کرد که هسته ای برای آمریکا و شرکای اروپایی واشنگتن صرفا بهانه است. موشکی و منطقه ای و حقوق بشر هم بهانه است.

از سوی دیگر اگر قرار بود که با اجرای برجام از سوی ایران تحریم ها لغو شود، باید در دی ماه ۹۴ و در دولت اوباما و پس از بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای ایران، تحریم ها بالمره لغو می شد و نه تعلیق.

راه حل گشایش اقتصادی در بکارگیری دیپلماسی مقتدرانه و رونق تولید و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از توان عظیم داخلی است.

هیچ کشوری با امتیازدهی یکطرفه به آمریکا و تروئیکای اروپا به پیشرفت و گشایش اقتصادی نرسیده است.

** عبدی: مجالس عزاداری امام حسین(ع) را تعطیل کنید

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «برگزاری مناسک یا کنترل کرونا؟ » به قلم «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از پیشنهاد آزادی مشروب خواری و آزادی خرید و فروش موادمخدر را مطرح کرده بود، نوشت: «مسوولیت قرارگاه مبارزه با کرونا هشدار پشت هشدار می‌دهند که نظام درمانی در حال استهلاک نهایی است. تصاویر وصل کردن سرم در فضای باز و راهروهای بیمارستانی منتشر می‌شود. کمبود سرم نمکی آشکارا اعلام می‌شود. قیمت داروهای کرونا سر به فلک می‌زند، هیچ چشم‌اندازی از بهبودی این مساله وجود ندارد، تعداد فوتی‌های رسمی به بالای ۴۵۰ رسیده است... در چنین شرایطی کاشف به عمل آمده است که با دستورالعمل ستاد کرونا... مراسم (عزاداری ماه محرم) برقرار می‌شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «این دستورالعمل‌ها بیهوده و در واقع نامعتبر است...روشن است که اگر مسوولان ستاد کرونا قدرت کافی داشتند، به‌طور قطع این مجالس را ممنوع می‌کردند، تا بلکه این موج بخوابد و اثرات واکسن‌ها به داد مردم برسد. ولی چرا چنین مجوزی را صادر می‌کنند؟ چون مسوولیت دارند، ولی قدرت ندارند. چون عده‌ای دیگر دنبال اهداف خودشان هستند و اجازه تعطیلی هم نمی‌دهند، مرگ و میر مردم هم مشکل آنان نیست».

روزنامه اعتماد در ادامه تاکید کرد: «با یک‌دست شدن سه قوه انتظار می‌رود که از این تناقضات کاسته شود، هرچند این تناقضات هیچگاه در این ساختار صفر نخواهد شد. ولی پرسش این است که به کدام سو خواهد چرخید، به سوی برقراری مناسک یا کاهش مرگ‌ومیر و کنترل کرونا؟ پاسخ به این پرسش سخت است».

شیرزاد: دولت رئیسی چاره‌ای جز امضای برجام جدید ندارد/ عبدی: مجالس عزاداری امام حسین (ع) را تعطیل کنید

سابقه نویسنده این یادداشت و همقطاران وی در طیف افراطیون اصلاح طلب حاکی از آن است که مسئله سلامت مردم و شیوع کرونا صرفا بهانه ای برای این طیف به منظور هجمه به آیین های مذهبی و دینی است.

برای نمونه «محمدتقی فاضل میبدی» فعال اصلاح طلب در شهریور ۹۷ و در مقطعی که هیچ خبری از کرونا نبود- به بهانه ای دیگر- دقیقا همین نظر امروز عباس عبدی را درباره لزوم تعطیل شدن مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) بیان کرده بود.

فاضل میبدی گفته بود: «بیشتر مداحی‌ها و عزاداری‌ها از مسیر اصلی خود خارج شده است. یزید یک نفر است اما جریان ظلم یزیدی وجود دارد. امام حسین (ع) هم یک نفر است، ولی عاشورا یک جریان است و این دو جریان همیشه در تقابل هم هستند و جریانی هم می‌خواهد با تحریف عاشورا از آن منفعت کسب کند. این نوع عزاداری درست نیست و از مسیر خود خارج شده است. علما باید همگی با هم بیانیه داده و نسبت به این نوع عزاداری‌ها واکنش نشان دهند؛  حتی اگر یک سال هم عزاداری‌ها تعطیل شده و نوع عزاداری اصلاح شود، بهتر از این است که این مراسم به این شکل ادامه یابد».

روزنامه اصلاح طلب همدلی نیز در شهریور ۹۸ و همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در مطلبی تأمل برانگیز نوشته بود: «از نظر روانشناسی رنگ‌ها، مشکی حزن و اندوه و افسردگی ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث حالت تهوع شود... رنگ سیاه، نماد ظلمت است،  شادی و انبساط خاطر را از بین می‌برد و زمینه خودکشی در افرادی را که در بحران‌اند، افزایش می‌دهد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشته بود: «این رنگ آثار روانی مخربی دارد...تزریق این همه سیاهی به جان فضای عمومی و طبل‌کوبی‌های گوشخراش و آلودگی‌های صوتی و سوءاستفاده از نام حسین بزرگ برای مقاصد دنیوی مبتذل، انحراف از پیام بیدارکننده و عزت بخش عاشوراست... گروه‌هایی مثل طالبان و داعش و جبهه النصره که ریشه وهابی دارند، در رنگ سیاه غوطه می‌خورند و حتا پرچم داعش سیاه است...سیاه‌پوش کردن فضای عمومی بدعتی مخرب در دین است».

همچنین روزنامه اصلاح طلب ابتکار- شهریور ۹۷- در مطلبی مشابه نوشته بود: «در بسترعزاداری‌ها برخی مسائل بهداشتی و شهری نادیده گرفته می‌شود؛ از ترافیک‌های پرحجم که پشت دسته‌های عزاداری ایجاد می‌شود تا استفاده از ظرف‌های یک بار مصرف که سال‌هاست ادامه دارد و هشدارهای پلیس و سازمان‌ها در این باره گویا تاثیری بر این ماجرا ندارد...خانواده‌ها به جای تأمین ناهار و شام برای عزاداران در حرکتی نوین...برای مناطق محروم...کیف و کفش و لباس تهیه کنند».

واقعیت این است که سلامت مردم برای افراطیون اصلاح طلب به هیچ عنوان اهمیت ندارد، که اگر اهمیت داشت نسخه آزادی مشروب خواری و آزادی خرید و فروش مواد مخدر را برای جوانان کشورمان نمی پیچیدند.

مشکل افراطیون اصلاح طلب، اجتماعات مذهبی و حضور نمادهای دینی در عرصه اجتماع و به خصوص مراسم های عزاداری سالار شهیدان است. به عبارت دیگر، مشکل این طیف، «مغناطیس حسینی» است. مغناطیسی که دختر و پسر و پیر و جوان و زرتشتی و ارمنی را به خود جذب می کند.

مردم عزیز و فهیم کشورمان در سال گذشته و علیرغم شیوع کرونا، با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی عزاداری سید و سالار شهیدان را برگزار کرده و دقت مثال زدنی عزاداران حسینی در رعایت پروتکل ها، تحسین وزارت بهداشت و مقامات مسئول را در پی داشت.

** حمله به شعار «ما می توانیم» از سوی حامیان تز «آبگوشت بزباش»

روزنامه شرق که پیش از با تیتر تاریخی «امضای کری تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام» سهل اندیشی طیف اصلاح طلب را بیش از پیش عیان کرد، در یادداشتی به قلم «احمد غلامی» نوشت: «باید روزهای قبل از تنفیذ و تحلیف را برای رئیسی ماه‌ عسلی قلمداد کرد که زود سپری شده است. او اینک با برداشتن هر گام پی خواهد برد برداشتن موانع به آن راحتی که تا دیروز می‌پنداشت نیست».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «همان‌گونه که قدرت رسمیت پیدا کرده است، مشکلات نیز رسمیت یافته، واقعی‌تر و بزرگ‌تر از قبل به نظر می‌رسند. بگذریم از اینکه از همین امروز رسانه‌های اصولگرا در ستایش رئیسی قلم زده و شعار «ما می‌توانیم» را تکرار خواهند کرد. شعاری که باعث شد احمدی‌نژاد را گمراه کند تا همه‌چیز را سهل و آسان بگیرد».

شیرزاد: دولت رئیسی چاره‌ای جز امضای برجام جدید ندارد/ عبدی: مجالس عزاداری امام حسین (ع) را تعطیل کنید

متاسفانه جریان اصلاح طلب به توانمندی های عظیم جوانان نخبه و بااستعداد کشورمان هیچ اعتقادی ندارد. برای همین فعالین این طیف مدعی هستند که توانمندی جوانان نخبه ایرانی صرفا در حد طبخ قرمه سبزی و آبگوشت بزباش است.

بخشی از جریان اصلاح طلب همزمان با آغاز به کار دولت رئیسی، پروژه یأس آفرینی و ناامیدکردن مردم از بهبود اوضاع را کلید زده اند.

نکته قابل توجه اینجاست که مجریان این پروژه، دقیقا همان بانیان وضع موجود هستند. همان جماعتی که امضای کری را تضمین می دانست و اوباما را فردی مودب و باهوش یافته بود و مدعی بود که آمریکا فقط با یک بمب می تواند تمام سیستم دفاعی ما را نابود کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    35 3
    هرکس به خباثت و اسلام ستیزی افسادطلبان شک دارد به رفتارها و گفته های این جماعت فاسد و حامیانشان مخصوصاً در بین سلبریتی های بیسواد زمان فرارسیدن ماه محرم نگاهی بیندازد قطعا اگر شکی به فاسد بودن و ضد دین بودن اینها دارد برطرف خواهد شد
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      8 1
      واقعیت این است که اصلاح طلبی اصلا وجود خارجی ندارد، و اصولا اصلاح طلب دینداری وجود ندارد، این جماعت دقیقا مصداق همان آیه قران هستند که میفرماید، وقتی که به آنان گفته میشود که افساد نکنید، میگویند ما اصلاح‌طلب هستیم
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    24 3
    عبدی نهار!!!! اضافه خورده تویه پاساژها وشمال شش روزه کرونا نیست ؟؟؟ در مراسم امام حسین کرونا هست؟؟؟
    • SE ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      8 1
      عبدی، فضولی موقوف!
    • حیدر صالح IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      3 1
      این عبدی با ماسک حرف میزه یا بی ماسک؟
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    4 4
    خب والا ما در دوقطبی گیرافتادیم اطرافیان که سفر یا مراسم جشن و عزا میخوان برن ما میگیم کروناس نرید ما هم برا مراسمای مذهبی میخوایم بریم اونا میگن نرید کروناس با این اوصاف هر دو مشکل داریم و کسی نمیتونا دیگری رو نهی کنه چون رطب تورده کی منع رطب کند البته بلاتشبیه منظورم جواب اطرافیان بود وگرنه مراسم مذهبی اجل از همه مراسمها و سفرهاست بحث تشکیک و اعتراض دیگرانه در این خصوص ما رو هم راهنمایی کنید که بتونیم جواب بدیم چون دو ساله هیچ کجا نرفتیم و منتظریم حرمها و مراسمها شروع بشن ولی امروز تلفات به بالای ۴۰۰ رسیده چه کنیم
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      3 2
      به نظرم شما بیشتر باید در تحلیل موضوعات دقت کنید. موضوع این است که کدام حرف درست است! خداوند به شما به عنوان یک مسلمان شیعه دستور داده که علاوه بر رعایت وظایف و مراجعه به پزشک، درمان واقعی را از خود او و به واسطه ائمه طلب کنی...
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      2 1
      به نظرم شما بیشتر باید در تحلیل موضوعات دقت کنید. موضوع این است که کدام حرف درست است! خداوند به شما به عنوان یک مسلمان شیعه دستور داده که علاوه بر رعایت وظایف و مراجعه به پزشک، درمان واقعی را از خود او و به واسطه ائمه طلب کنی...
    • دانشجو IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      2 0
      سلام دوست عزیز. منم موافقم هیچ توجیهی نداره با این مرگ و میر مراسم عزاداری یا جشن برگزار بشه.‌ متاسفانه این مسئله نیز سیاسی کاری می شود.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    13 2
    امثال عبدی ازبس خودشون کوچیکن فکرمیکنن درجریان عظیم عاشوراباچندتحرک مذبوحانه تغییری بوجودمیاد.
  • دانا IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    10 2
    خیلی وقته اصلاحات با امام حسین علیه السلام مشکل دارن. یه نگاه به عملکردشون بندازین
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    7 1
    گاه دشمن دانا به از دوست نادان است.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 3
    لطفا بگید این مقاله رو کی نوشته ؟ این آقا یا خانم بدونه قطعا خیلی بار سنگینی به دوش گرفته .
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 4
      چطور مگه؟
  • GB ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    11 3
    ساکت شو ،۱۴۰۰ ساله این پرچم بالاست نیاز به اظهار نظر شما نیست از رشته توییت هات و حمله کردن از صبح تا شب به این و آن میشه فهمید ....پسته بی مغز چون لب واکندرسوا شود
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    16 2
    عبدی و دارو دستش ساکت بشن یعنی یه ملت ازاد و راحت شدن
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    7 3
    اصلاحات بعداز شکست خفت بار درسه انتخابات جدید بایدسکوت کند وبه‌ علل‌ ناکامی‌های خود بیندیشند
  • سید IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    8 1
    ظاهراً ضربه روحی ناشی از کنار زده شدن اصلاح طلبان تهــ... آور از صحنه های سیاسی و اجتماعی توسط ملت خیلی بیشتر از میزان تحمل اصحاب این فرقه بوده است و کم کم آرزوهای خود برای ناکامی آقای رئیسی را در قالب تحلیل بر زبان و قلم جاری می کنند!
  • خدا بنده IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    8 0
    خير مجالس را تعطيل نكنيد همين مجالس عزادارى است كه كرونا را نابود خواهد كرد. بيمارستان ها را تعطيل كنيد كه پزشكان و كادر درمان همه خسته و مريض شدند توان كار كردن را ندارند سرم هم ندارند تا چه رسد به داروهاي كمك درمانى ديگر
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    10 0
    ظاهراً آقایان به هیچ وجه نمی خواهند از جو برجامی شیخ خارج شوند! یکی باید به این ها تلقین شیخ برفت و شیخ برفت و شیخ برفت بخواند.
  • DE ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    7 0
    اقای احمد شیرزاد رادیو اسرائیل داخلی ،امثال شما جنود شیطان هستید.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    5 1
    هرکس به خباثنت و اسلام ستیزی افسادطلبان شک دارد به رفتارها و گفته های این جماعت فاسد و حامیانشان مخصوصاً در بین سلبریتی های بیسواد زمان فرارسیدن ماه محرم نگاهی بیندازد قطعا اگر شکی به فاسد بودن و ضد دین بودن اینها دارد برطرف خواهد شد / جواب / با همین حرفهایی که زدی میزان دینداری خودت را نشان دادی .ما نه اسلام ستیز هستیم و نه این چیزهایی که تو می گویی . ما عاشق جمهوری اسلامی و اسلام عزیز هستیم . و اگر خدای نکرده حمهوری اسلامی نباشد همه چیزمان را از دست می دهیم . به همین دلیل نگران وضعیت هستیم . خدا کند سید بزرگوار رئیسی بتواند اوضاع را درست کند و خرابیهایی که شما درست کردید اصلاح کند . معلوم است شما عاشق جمهوری اسلامی ایران نیستید اگر نه تفرقه درست نمی کردید .کشور نیازمند وفاق ملی است نه تفرقه .
  • DE ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    7 2
    اقای عبدی سکولار! نسخه های مفسده جویی تون برای خانواده خودتون تجویز بفرمائید اگه خیلی خوبه!
  • سید IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    6 3
    این عبدی غرب زده از این حرف های رایگان زیاد میگه به ایشان بایدگفت فیلم های سال گذشته را بین میفهمی چه کسی رعایت میکند و در کجا در مراسم امام حسین یا کنار دریا و پاساژ ها؟
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    5 0
    ...عبدی!!!!
  • عبدالله IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    7 1
    السلام علیک ایها المظلوم. بازهم امام حسین (ع) مظلوم است. به آن هایی که خواهان تعطیلی مجالس عزاداری امام حسین (ع) هستند باید گفت که اتفاقا چون مجالس عزاداری امام حسین (ع) تعطیل و مجالس لهو لعب گسترده شده و گناهان ، افزایش پیدا کرده است ، بلاهایی نظیر کرونا دامن ما را گرفته است. راه رهایی از بلاهایی نظیر کرونا ، برپایی مجالس عزاداری امام حسین (ع) با نیات خالصانه و خدایی است نه آمپول زدن و فرار از همدیگر و دستکش و ...
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 1
    شیرزاد؟ افتاب پرست زاد فکر کنم صحیح تر است!!!
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 1
    ما آذریها یک شعاری داریم که می گوییم یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حیسنین پرچمی بادها می خوابند طوفانها می خوابند ولی پرچم امام حسین (ع) همیشه بر افراشته است آقای عبدی و متعلقات بدانند از بین بردن مراسم عزاداری امام آزاکرعدگان را شما مگسهای معرکه به گور خواهید برد همانطور که آبا و اجداد شما که همان بنی عباس و دیگر وهابیون باشند هیچ غلطی نتوانسته اند بکنند
  • یاور انقلاب IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    8 1
    اقای شیرزاد اگر در دوران مجلس ششم در باره گفته های شما در باره انرژی که دوستانتان شما را صدای اسرائیل نامیدند دادگاهی تشکیل میشد و دم شما را میچیدند دیگر از این غلط ها نمیکردید . اقای عبدی چرا در دوره های قبل که شش هزار اتوموبیل به جزایر جنوبی رفتند سرتان را توی برف کردید و خفه بودید ، شرم بر شما وهمفکرانتان .
  • DE ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 1
    دولت رئیسی چاره‌ای جز امضای برجام جدید ندارد وگر نه ما اصلاح طلبچی ها همراه دوستان غربگدا و رانتخوار و مفتخوار و اراذل و اوبلش سیاسی و طرفداران اشرافی گری همراه با شاهپرستها و باقی مانده ساواک ......کشور را به آشوب میکشیم/ مجالس عزاداری امام حسین (ع) را تعطیل کنید زیرا چون همه غمگین هستند ویروس کرونا میاد سراغشون ولی در مجالس لهوو لعب و بزن بکوب و مختلط و شب نشینیهای زیر زمینی کرونا نمیاد چون سرو صدا زیاده کرونا وحشت میکنه در میره.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 1
    مراسم ماه محرم ب اتحاد ویک دلی بین مردم کمک میکند، صداقت، کمک و بخشش را ترویج می نماید، وبشر را از خود خواهی دور می نماید. رنگ سیاه اگر بد است پس پوست سیاه هم بد است. بیرون ریختن احساس انسان را آزاد می نماید. در عوض کارهایکه ب ملت ضرر میزند، ترجیح منافع خارجی ب داخلی، شورش و تبلیغات منفی، خبرنگاری برای اجنبی و گرفتن شور و انگیزه از مردم عادی است.
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 0
    چرا کامنت رو تایید نمی کنی؟
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 1
    به رئیس جمهور محترم آقای رئیسی و رئیس محترم قوه قضائیه آقای اژه ای پیشنهاد می شود در اولین فرصت به اموال رسانه ها و افراد سیاسی و سیاست زده همچون تاج زاده حجاریان عبدی و دهها نفر دیگر که هر روز به لجن پراکنی بر علیه دولت و جمهوری اسلامی می کنند رسیدگی شود
  • DE ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    5 1
    سانسور گسترده و شدید کامنتهای مهم انتقادی پیشنهاد امثالهم درباره فساد (از مدرکفروشی تا مافیا) و برجام و ای.تی.اف گوشزد این است که دوران ماه عسل شوی آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران تمام شد و فصل سرکوب باندهای قدرت-ثروت مفسد آغاز شد
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 1
    شیرزاد وعبدی چه هستند هی صدا میکنند سر درد گرفتیم
  • سیدعلی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 1
    شیرزاد همان کسی هست که در تریبون مجلس، اطلاعات هسته ای کشور را به بیگانگان داد وبه نظام بخاطر فعالیت هسته ای انگ دروغگویی زد آقای عبدی، شما بهتره گوشه ای بنشینید وخساراتی که با حمایت خود از روحانی به کشور زدید را محاسبه کرده و استغفار کنید
  • بهرام IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 1
    عبدی شده هم آخور سعودی
  • GB ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 1
    آقای شیرزاد شما همان صدای رادیو اسرائیل باقی بمانی بهتر است. لزومی ندارد در امور بزرگترها دخالت بیجا کنی.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      آفرین.کاملا موافقم
  • امانی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 0
    جامعه اصلاح طلبان که در سه طیف کارگزاران اصلاح طلب واعتدالیون الان تعریف میشوند در حقیقت همان نگرش نهضت آزادی وجبهه ملی سابق هست منتها در لباس وفرم نوین والبته همراهی تعدادی از روحانیون البته مثلا روحانی انها قائل به عدم دخالت دین در سیاست اقتصاد فرهنگ وروابط اجتماعی مردم هستند ودین را صرفا به جا آوردن فرائضی مثل نماز روزه وحج تعریف میکنند حال مردم چه انهارا انجام بدهند یا ندهند مختارند یعنی تعریفی در حد وهابیهای حاکم عربستان دقیقا این طایفه دنباله رو سیاستهای کمال اتاتورک ورضا شاه هم هستند منتها با چهره ای جدید ومدرن تر والبته اسلامی تر وروحانی مآبانه
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    دشمن آرزوی برجام موشکی را به گور خواهد برد
  • ناشناس IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    خدایا شر این غربگدا هارو از سر ماملت ایران کم کن
  • غلامحسین عالی PL ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    چرا این خائنین ، جاسوسان ونفوذی ها دستگیر وبه اتهام خیانت محاکمه وبه اشد مجازات محکوم نمی شوند ؟؟ !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس