مجلس یازدهم نمایه

«حذف فیزیکی نخبگان هسته ای» و «پروژه دائمی کردن محدودیت های هسته ای برجام و کلید زدن برجام موشکی و منطقه ای» در یک پازل تعریف می شود.

سرویس سیاست مشرق -دولتمردان در سالهای اخیر بارها به بی دستاوردی برجام اذعان کرده اند. یکی از علت های بی دستاوردی برجام این بود که آمریکا و تروئیکای اروپایی به این ادراک رسیده بودند که هر بلایی بر سر توافق هسته ای بیاورند، در این سو از طرف دولت پاسخ قاطع و متقابلی دریافت نخواهند کرد.

به عبارت دیگر «دستگاه محاسباتی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان» به یک نتیجه قطعی رسیده بودند و آن اینکه دولت روحانی تا اطلاع ثانوی تعهدات خود را طبق برجام ادامه داده و به اقدام متقابل روی نمی آورد.

پروژه مشترک «نتانیاهو- بایدن»

ترامپ و بایدن و پمپئو و اوباما و کلینتون و ماکرون و جانسون و مرکل در پی آن هستند تا محدودیت های هسته ای ایران را دائمی کرده و صنعت موشکی و قدرت منطقه ای ایران را نیز به توافق هسته ای ضمیمه کنند.

رژیم جعلی و غاصب اسرائیل نیز همراستا و هماهنگ با دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکایی و تروئیکای اروپایی پروژه جنایتکارانه و ددمنشانه «حذف فیزیکی نخبگان هسته ای» را با پشتیبانی ویژه آمریکا دنبال می کند.

در همین راستا دولت اوباما- به معاون اولی جو بایدن- در ترور چندین تن از دانشمندان هسته ای ایران از جمله دکتر مجید شهریاری شریک اسرائیل بود. در روزهای گذشته نیز دولت ترامپ در ترور دکتر محسن فخری زاده شریک رژیم صهیونیستی بود.

«حذف فیزیکی نخبگان هسته ای» و «پروژه دائمی کردن محدودیت های هسته ای برجام و کلید زدن برجام موشکی و منطقه ای» در یک پازل تعریف می شود.

در این میان، حذف فیزیکی نخبگان هسته ای ایران با هدف قراردادن کشورمان در موضع ضعف و امتیازدهی یکطرفه و پرکردن دست آمریکا و تروئیکای اروپایی انجام می شود؛ و این همان پروژه مشترک «نتانیاهو- بایدن» است.

اما با اینحال، در روزهای گذشته و پس از ترور جنایتکارانه شهید فخری زاده، برخی اصلاح طلبان مدعی شدند که این ترور با هدف بر هم زدن مذاکرات احتمالی دولت روحانی با دولت بایدن طراحی شده و ایران باید مراقب باشد که در تله تنش گرفتار نشود!

بر هم زدن محاسبات طرف عهدشکن

همانطور که دولتمردان بارها تاکید کرده بودند، هدف اصلی برجام لغو تمامی تحریم ها بود؛ اما این هدف هیچگاه محقق نشد. حالا نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از ۴ ماه بررسی فنی و کارشناسی، طرحی تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» را تصویب و پس از تایید در شورای نگهبان، در قالب قانون به دولت ابلاغ کردند.

هدف اصلی این طرح بر هم زدن محاسبات طرف عهدشکن و هزینه مند کردن بی عملی طرف مقابل در اجرای تعهدات است.  

این طرح به آمریکا و اروپا این پیام مهم را می دهد که روند بدون هزینه بودن عهدشکنی ها و بی عملی ها خاتمه یافته و این محاسبه که ایران تحت هر شرایطی در برجام خواهد ماند، دیگر اعتبار ندارد.

ماده یک قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران عنوان می‌کند که سازمان انرژی اتمی ایران موظف است بلافاصله پس از تصویب این قانون، جهت مسائل صلح آمیز نسبت به تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد اقدام و سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره و نیاز کشور برای مصارف صلح آمیز به اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.

قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در ماده شش دولت جمهوری اسلامی ایران را موظف کرده است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد طرف توافق هسته‌ای در قبال ایران و عادی نشدن روابط بانکی و رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، ۲ ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، در مجلس شورای اسلامی، نظارت های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه سند ـ پروتکل الحاقی ـ را متوقف کند.

طرح مجلس، ابزار قدرت برای دولت

این طرح در حقیقت یک ابزار قدرت در دستان دولت و وزارت خارجه برای احقاق حقوق برجامی کشورمان است. این طرح با «زبان اقتدار» با طرف عهدشکن و زورگوی غربی سخن می گوید؛ چرا که تجربه ثابت کرده است که آمریکا و تروئیکای اروپا فقط زبان زور را می فهمند.

برخلاف ادعاهای اصلاح طلبان، انتظار کشیدن برای روی کارآمدن بایدن در آمریکا با هدف لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی، رویکردی بیهوده و بی فایده است. چرا!؟؛ به این دلیل که اظهارات جو بایدن درباره برجام دقیقا تکرار مواضع دونالد ترامپ و پمپئو است.

در روزهای اخیر «جو بایدن» در مصاحبه با نیویورک تایمز تاکید کرده که شرط بازگشت به برجام آن است که اولا ایران محدودیت هایی که اعمال کرده است را ملغی کند و با دائمی کردن محدودیت های هسته ای و ضمیمه کردن توان موشکی و قدرت منطقه ای به برجام نیز موافقت کند.

با این حال وی باز هم هیچ تضمینی نداده که در پی این اقدامات، تحریم ها لغو خواهد شد. این رویکرد زورگویانه و غارتگرانه دقیقا تکرار مواضع ترامپ علیه ایران است.

جالب اینجاست که علیرغم اینکه طرح مجلس با هدف لغو تحریم ها و احقاق حقوق برجامی ایران و با زبان اقتدار بیان شده است، فریاد برخی اصلاح طلبان را به آسمان بلند کرده است!

گویا برخی از اصلاح طلبان با زبان اقتدار و هزینه مند کردن بی عملی طرف عهدشکن غربی و تلاش برای لغو تحریم ها مشکل دارند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 48
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    99 6
    آشنا گفته: گشایش‌های جو بایدن را به نفع خودشان مصادره خواهند کرد بابا یکی نیست بهش بگه ما ایرانی ها شیعه هستیم دلمون به امام زمان خوش است نه بایدن
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      34 0
      بنظرم در‌ برابر جوسازان علیه اقدام مهم مجلس فقط کافی است این جمله امام ره را تکرار کنیم: تو غلط میکنی قانون را قبول نداری قانون تو را قبول ندارد! #قانون_ضد_تحریم #آزمون_اجرای_برجام
    • حسین IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      49 0
      عجب منافقای وطن فروشی با مسیولیتهای بالا وجود داره تو مملکت.. و چه اراجیفی میبافن به هم.. سلاحشون تو وطن فروشی گروگان گرفتن معیشت مردمه.. بیغیرت ها هر کار تونستن کردن .. بازم میگن برجام
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      10 16
      تو كه راست ميگي پس چرا يكماه زمانتون رو كردين دو ماه!! نگاتون به بايدن نيست كه بياد ديگه؟!!!
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    25 5
    دولت دور قبل صدها تن اورانیم غنی شده و رآکتور آب سنگین اراک و هزاران سانترفیوژ داشت هیچی گیرش نیامد الان بخواد دوباره مذاکره کنه بایدن نمیگه قراره چی بهم بدی تا منم شاید کمی تحریم ها را کم کنم سردار فخری زاده گل سرسبد دانشمندان هسته ای شما که شهید شد نظنز هم که رو هواست موشک ها چطوره؟
    • SE ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      29 2
      موشک نبود که تو الان نمیتونستی طوطی بی بی سی باشی. موشک نبود الان کفش سربازان امریکایی را واکس میزدی
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      8 13
      امضای بایدن تضمین است
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    43 7
    اصلاح طلبان چه در داخل و چه در خارج طرح اولیه شون براندازی نظام جمهوری اسلامی است چرا این حزب نفوذی را منحل نمیکنند مورد ابهام است اینا هیچ کدومشون دلشون برای مردم نمیسوزد الان میتونید اقتصاد داغون گرانی تورم قیمت ارز را در این موضوع ببینید
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      9 1
      مرگ بر منافق
  • احمد IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    37 2
    یه سوال: چرا در خصوص اقدام مجلس فریاد و نوع بیان بی بی سی و اینترنشنال و من و تو و براندازها و برخی داخل کشور کاملا" شبیه همه!
    • SE ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      28 0
      چون همشون یکی هستند
    • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      5 0
      از کوزه همان برون تراود که در اوست
    • ساعد IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      0 0
      چون پروژه مشترک ( بایدن ، نتانیاهو ، اصلاح سلبهاست ) هست مشرق جان لطفا تیترو اصلاح کن
  • گودرز IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    19 1
    امان از دست عاشقان تحقیر و مزدوران داخلی
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      4 0
      طیف تندرو اصلاح طلب=بلندگوی ترامپ در ایران
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    27 2
    از کسانی که فرزندانشان ایران را جای زندگی ندانسته و به خارج رفته اند جز غربزدگی و آدم غرب بودن توقعی نیست.
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      5 0
      اگرامریکا راست میگه چرا فرزندان و خانواده های این غرب زده ها رو ازتو کشورش بیرون نمیکنه
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    29 2
    اسلاحتلبان نگران آینده سیاسی شان هستند وگرنه منافع ملی برایشان پشیزی ارزش ندارد
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    22 1
    یک مزدور همیشه به اربابش خوشبینه
  • بروسلی IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    9 3
    یکی از بنیادی ترین ضعف های بودجه 1400 نیاوردن ردیف و بودجه خاص برای فوتباله . فوتبال ما یک فوتبال آویزون به بیت الماله از موقعی هم که سلطانی اومده و حسابی پول پاشی میکنه براشون چه خارجیها چه بازیکنهای داخل قراردادهاشونو کردن 10 برابر میگن از بیت المال میدن بهمون هر چقدر دلمون بخواد . حداقل باید بین 30 تا 40 درصد بودجه کل کشور رو اختصاص میدادن به فوتبال و باشگاهها تا وقتی بازیکن دنبال توپ قل قلی هن و هن میدوه به ازای هر باد رعدآسایی که از پایین ول میده و روح برجام رو حال میاره هم 100 هزار دلار پاداش بگیره
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      1 0
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خیلی باحال بود
  • محمد IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    18 5
    تا پای جان از مجلس ولایت مدار حمایت می کنم. شما عزت پایمال شده ی ملت رو احیا کردید. درد وننگی از این بالاتر نیست که بعضی مسئولین ما خدا رو رها کردن و به امید عنایت قاتلان حاج قاسم نشستند.
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    13 1
    افسادطلبان گرا می دهند تا اسرائیل و آمریکا تحریم کنند و خسارت فیزیکی به ایران و مردمش بزنند بقای افسادطلب جماعت به بودن تحریم ها برعلیه مردم است .
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    7 25
    چرا اصولگرایان با گفتگو مشکل دارند؟ همه چیز با زور حل نمیشه اینو بعد از 42 سال بفهمید
    • فاطمه علوی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      17 0
      شما خوابی ، این حرفا رو قبل از مذاکره میزدن و ملت رو خفه کردن تا برن گفتگو کنن. 7 ساله دارن حرف میزنن و التماس میکنن فایده ای نداره. تو تازه از خواب پاشدی
    • Mohammad IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      16 0
      آخ که چقدر این گفتگو سازنده بود،آخ که چقدر آمریکا تحریم ها را برداشت
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      4 0
      داریم می بینیم کیا نمیان مجلس برای چند کلمه گفتگو!
    • عرفان IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      1 0
      متاسفم برات ، شما اصلاح طلبها هیچ وقت از ذلیل کردن مردم ایران دست بر نمیدارید ۸ ساله دارید گفتگو میکنید نتیجه اش را نمیبینید
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    7 1
    طرح نسبتا خوبی بود اما در اصلاحیه ش بی اثر شده دادن مهلت دو ماهه یعنی بازی در زمین دشمن
  • GB ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    14 0
    دشمن در این یکی دو ماه تا رفتن ترامپ با اطلاع از صبر استراتژیک دولت فخیمه ایجاد نا امنی و ترور در کشور را ادامه خواهد داد تا مردم به کف خیابان ها بیایند و گزینه مذاکره را مطالبه کنند (ادراک سازی)
  • CA ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    7 6
    اون وسطیه آنی ور آنی تایم ه ،‌ بنده خدا چه هیجانی هم داره ، خخخخخخخخخخ
  • مهدی IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    8 2
    اگر تصویب این طرح در زمان ترامپ اتفاق افتاده بود پیام اقتدار و اعتماد به نفس را میداد. اما حالا با رفتن ترامپ تصویب این طرح مثل داد و فریاد کردن جلوی قلدری می ماند که توسط پلیس دستگیر شده است!
  • روح الله IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    8 2
    با زبان اقتدار مشکل دارن چون زبان اقتدار به نفع انقلاب و ایران هست و مدعیان اصلاحات هدفی جز نابودی انقلاب نداشته و ندارند لطفا تعارفات رو بزاریم کنار، اصلاحات درست در مقابل تفکر انقلابی و اسلامی هست که اگر غیر از این بود تبدیل به بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران نمی شدن!
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    11 1
    اف بر اصلاحطلبان
  • حسين DE ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 0
    تسليم مطلق در برابر زور گويان،چاكرمنشى،ستايش و ثنا گوئى قلدران و زورمندان،تعظيم و تكريم و زانو زدن در مقابل دشمن و دريوزگى و گدائى از قدرتمندان از صفات بارز جريانات اصلاح طلبان و كارگزارانيها واعتداليون است،از كوزه همان برون تراود كه در اوست.
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      0 0
      برجام=خسارت محض
  • FR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    برجام که هیچ NPT هم هیچ گره ای از مشکلات ما باز نکرده اند که هیچ الان تبدیل به خود درد شدن .... قرار گرفتن تحت شدیدترین نظامهای بازرسی بین المللی ....جولان جاسوسهای آژانس.....از آن طرف شدید ترین تحریم های اقتصادی .....تا غذا و دارو ....ترور فیزیکی سرمایه های انسانی....تهدید مداوم به اینکه همه گزینه ها روی میز است !!! برجام که هیچ.......بنظرم وقت آن رسیده عقلای قوم برای پیمان ننگین ترکمنچای (npt) فکری بکنند .... معاهده منع تکثیربرای ما در واقع به این میماند که دست و پای کسی را ببندی و بعد در معرض مشت و لگد قرار دهی ...اگر قانون است برای همه باشد ...چرا رژیم منحوس اسقاطیل جزع آن نیست؟! به نظرم وقت آن رسیده که حق خودمان را از دنیای متوحش غرب کاملا بی پرده بگیریم.......npt در خدمت اهداف صهیونیزم بین الملل است و برای ما مثال آن ضرب المثل دربار قجری است که می گفت .....هم پیاز را خوردن وهم چوب را !!!
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    چرا اصلاح طلبان با زبان اقتدار مشکل دارند ؟ جواب : چون در صورتی که اتفاقی بیافتد ، آنها هستند که همه چیزتان را از دست میدهند منافع مالی دارن و دنیوی فکر میکنند.کسی که دنیوی فکر کند از مرگ میترسد
  • TW ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    3 0
    تا این دولت برقراره ، وضع همینه! همش ذلت! دلار هم شده دست آویز. هر چی دوست دارن اتفاق میفاته دلار میاد پایین و اگه خوششون نیاد دلار رو میبرن بالا. مسخره شده اصلا
  • آرش IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    اوه اوه. اسهال طلبان دارن آتیش می گیرن. چه جلز ولزی می کنند وطن فروش ها
  • مصطفي IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    بنده عاجزانه از نمايندگان محترم مجلس استدعا دارم درب مجلس را تا روز بعد از توديع و معارفه رئيس جمهور در مرداد1400 ببندند چون اين دولت و اين جماعت به ظاهر مسئول چيزي جز لفت و ليس دشمن را قبول ندارند و تلاش در جهت حفظ عزت و اقتدارملت و كشور را در بهترين لفظ مضر مي دانند!!!
  • DE ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    5 1
    زمان شاه اگر مهندسی طرح ساخت پل یا سد ویا سیلو و یا اگر یک نظامی می گفت فلان پیچ تانک و0000. را می توان بدهم و روش تهیه ان هم بدین قرار است. پدرش را در می اوردند. چون هر طرحی باید از سوی استکبار و دادن پورسانت به خانواده شاه و ساواک انجام می شد. همه تحصیل کرده های کشور فقط مجری دستورات بودند از دکیر و مهندس و کارگر. چون هم باور این بود که جهان سومی قابلیت کار بنیادی را ندارد و هم پورسانت ها بخطر می افتاد. باور غلط اصلاح طلب و اصول گرا هم اکنون همین است. هر دو فقط به منافع خود فکر می کنند. هردو اصرار به در راس حکومت دارند تا با تفکر خود کشور را اداره نمایندو در امد پورسانتی و 0000 را داشته باشند.اصول گرا با تفکر ارتجاع به 1400 سال پیش و اصلاح طلب با زیر سلطه بردن .
  • ایرانی IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    باسلام.نمایندگان‌مجلس‌تعهدبدهندوضع‌اقتصادی‌مردم‌بدترنشودوفشاراقتصادی‌برقشرضعیف‌واردنشود‌هرطرحی‌راتصویب‌کردندنه‌تنهادولت‌بلکه‌مردم‌هم‌پشتیبان‌اند
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 1
    دولت کارش را خوب بلد است و چنین مصوبه ای را تا روی کار آمدن بایدن و آغاز مجدد مذاکرات ایران و کدخدا اجرا نخواهد کرد
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 1
    اقتدار عالیه فقط انتحار ناگواره!
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 1
    فکر می کنم شما راه را اشتباه می روید کسی با اقتدار مشکل ندارد ولی شما از چه جایگاهی در مورد اقتدار صحبت می کنید . وقتیکه این اقتدار در هیچ جای زندگی مردم اثر مثبتی ندارد نمی شود به آن اقتدار گفت . ببینید جلوی کدام افزایش قیمت گرفته شده . زندگی مردم روز به روز سخت تر می شود . شما ابتدا اقتدار را در داخل پیاده کن بعد ادامه بده. قرار نیست همیشه در مذاکره ما از جایگاه پایین صحبت کنیم . سعی کنید منطق داشته باشید . اقتدار را در مذاکره نشان دهید. ما حتی شبیه به کره شمالی هم نیستیم . آنها حداقل این فساد و اختلاس گسترده را در کشور ندارند ولی ما بنظر فرد سالمی نداریم . نفکرات پوپولیستی را بخاطر منافع مردم کنار بگذارید.
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    3 1
    تصویب کردید چرا زمان ترامپ نکردید الان تصویب کردید که چی بشه مگه بایدن قرار بود کاری کنه تا تصویب شد دلار و خودرو و همه چی رفت بالا اول قانونی تصویب می کردید هیچی گرون نشه بعد
  • ع IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 1
    به گندم ملک ری نمی رسید مردم را چی فرض کردید؟
  • جمیل IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 1
    حالا این طرح تحریم ها را چگونه لغو خواهد کرد لطفا کمی هم در این مورد توضیح دهید. مجلسیان به ظاهر انقلابی فکر می کنند برای بایدن هم تصمیم میگرند. واقعا در توهم به سر می برند. البته با این طرح اعتراف میکنند که مسبب تحریم ها خودشان بودند و هستند
  • جوان IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 1
    آره دیگه باید هر کاری بشه انجام بدن تا روحانی چند سالی هم با بایدن مذاکره کنه !!! (وقت تموم شده برگه ها بالا) یک اشتباه بزرگ مجلس این بود که کوپن استیضاح را سوزاند خیلی وقت ها اجرای به موقع قانون مشکلات را کم میکنه
  • ایرانی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    5 1
    واقعا باعث افتخاره که مجلس بعد از گذشت چندین سال کم کاری و پشت گوش انداختن مسئولیتهایش جان دوباره ای گرفته و مانع از تسلیم بی قید و شرط پروژهای دفاعی و هسته ای کشور کهن ما ایران به سرمایه داران غربی میشود. به همه نمایندگانی که به مصوبه اخیر رای مثبت دادند درود میفرستم. امیدوارم که از این به بعد دیگر مجبور نباشیم هر انچه غربی ها میگویند و ادعا میکنند ما بپذیریم و اجرا کنیم.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 1
    بهتون قول میدم اگر ایران برنامه هسته ای رو مثل قبل ادامه بده ، بسیاری از مشکلات حتی با وجود دله دزدی بیت المال از بین خواهد رفت اما شرطش این است که مردم از منافع انرژی هسته ای خوب آگاه شوند و این قضیه مثل نفت در زمان قاجاره
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      19 5
      غرب ودنیا با هسته ایی شدن مشکل ندارن حتی همکاری هم میکنن مشکل اینه که ایران مخفیانه دست به کارهای ممنوع میزنه که برای مقرارت بین المللی منع شده برید بخونید ببینید ایران سالها فعالیت هسته ایی ممنوعه داشته وبعدازلو رفتن مجبور شدن به مجامع بین المللی تضمین بدن که فعالیتها خارج از قواعد بین المللی روقطع می‌کنه این برمیگرده به ۱۵سال قبل
    • ایرانی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      2 0
      اتفاقا فقط غرب (نه تمام دنیا) با قدرتمند شدن و اقتدار هر کشوری بویژه در منطقه خاورمیانه بشدت مخالفند چون این باعث میشه جریان نفت و انرژی از حوضه انحصاریشون خارج بشه و در نتیجه کشورهای منطقه به صورت همکاری بایکدیگر - فروش و امنیت صادرات منابع انرژی خودشان را در دست بگیرند و برای نمونه به طریق ارتباط انرژی باکشورهای پر جمعیتی مثل چین یا هند بدون نیاز به استفاده از کانالهای مالی غربی و بدون استفاده ازدلار- انها را هر چه بیشتر بسمت توسعه پیش ببرند که بعد باعث ایجاد مشکلات عمده ای در کمپ غربی خواهد شد.
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    6 1
    اقتدار ایران زمانی اتفاق میوفته که جامعه از نظر روانی سالم باشه بعید بدونم شما بااین کاراجامعه سالمی گذاشته باشید رکن اساسی بقای خانواده ونیازاساسی وبنیادی انسان تغذیه هست یعنی اگرپدرومادر خانواده نون خشک بجون صداشون درنمیاد اما بچه رو که ۵سالش میشه نون خشک داد آیا بافقرغذایی کودک بچه می‌تونه درس رو متوجه بشه دایم میگن پنیرو باگردو نخورید خطرداره چطور ...۹۰درصد جامعه توان خریدگردو 200000تومن روندارن توان خرید ماست و شیر وبرنج گوشت ندارن میوه نمیتونن بخرن به خودت نگاه نکن هیچ ایرانی جلودشمن زانونزده اما بشرط اینکه دشمن جعلی نباشه دشمنی نباشه که فقط پوشاندن ضعفا باشه ودشمنی نباشه که یک عده خاص میسازن تاجیب گشادشون رو پرکنن خونه متری ۳۰۰میلیون 1000متری رو فکرمی کنی می میخوره همون که گلوش پاره می‌کنه میگه مرگ برامریکا
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    3 0
    تشکر از اینکه صدای مردم واقعی رو انعکاس میده مانه وطن فروشیم نه جاسوس هزاران سال توایران اجداد ما زندگی کردن حتی پاسپورت هم نداریم دلمون درد میاد از اینهمه تبعیض وفقر مردم ببینی زن و مردساعتها صف روغن وگوشت ومرغ بایستن اگر صداقت ببینیم به شکممون کارد می زنیم اما نیست والله نیست
    • DE ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      0 0
      با دفترچه ارزاق و سیستم کوپنی قیمت ها میاد پایئن هم توزیع سریع و راحت انجام میشه. این مشکل خیلی ساده قابل حل هست . زمان دفاع مقدس توزیع به این شکل خوب انجام می شد و کمبودی و افزایش قیمت در کار نبود.
  • مهدی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    جنگ ترامپ وبایدن جنگ ریاست وسرکردگی دو گرگ برای دریدن شکار ه وهر کس منتظر مذاکر با امریکا باشه یا نفهم ویا خیانطکار و وطن فروشه
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    افساد طلبان تهوه اور
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    برجام همزمان با خروج آمریکا و خیانت و عهد شکنی اروپا مرد ، به هر حال بعضی ها از جنازه های متعفن خوششون میاد.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    چرا اصلاح طلبان با زبان اقتدار مشکل دارند؟ جواب ساده س ، گفتنش توی این فضا زشته ،
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    اصلاح طلبها دنبال قدرت هستند. برای ماندن در قدرت چوب لای چرخ جمهوری اسلامی میگذارند. پاس به آمریکا میدهند که بایران گل بزند. برجام را درست کردند اقتصاد کشور را وابسته به برجام کردند. دست آمریکا را باز گذاشتند قبل از برجام تحریمها بیشتر بود .
  • یک اصلاح طلب واقع گرا IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    از نظر هر کسی که درک درستی از مسائل داشته باشه قابل درک هست که افکار عمومی شاید در بدو امر معتقد به برجام بوده اند ولی الان چی؟ قطعاً نه چون دیگه تحریمی باقی نمونده که اعمال بشه ضمن اینکه از این به بعد این کشورهای های اروپایی هستند که احتمالاً با مکانیزم ماشه می خوان تهدید به بازگرداندن تحریم ها نمایند.پس بهتره همینجا و برای یک بار برجام دفن بشه
  • بينام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    خب اين طرح چرا الان داره تصويب ميشه!؟ ... امريكا چند ساله كه از برجام خارج شده ... چرا همون موقع بد از عهدشكني امريكا اين طرح تو مجلس مطرح و تصويب نشد !!؟
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 0
    در حال حاضر بهترین رفتار برای ایران اهمیت ندادن ب مذاکره هست. صحنه ترور فخریزاده نمایشگر کوهی از ایستادگی مردم مزین ب نور الهی است. با اطمینان حرکت کنید.
    • FR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      1 0
      انشالله صحنه انتقام این شهید عزیز هم پر از درد و مشقت برای دشمنان این اب و خاک و اکنده از امید و عنایات حضرت حجت(ع)باشد
  • US ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    پروژه مشترک نتانیاهو بایدن با نقش آفرینی اصلاح طلبهای خاک بر سر.
  • حامد IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    بوی تعفن و خیانت این افسادطلبان هر لحظه داره بیشتر میشه.
  • Mohammad IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 1
    خواهش ما از مجلس انقلابی این است که دیگر اجازه جولان بیشتر دولت در این زمینه را ندهد چون این دولت بسیار منفعل عمل میکند و قدرت موشکی را هم به باد خواهد داد و آن زمان با خیال راحت به ایران حمله خواهد شد.
  • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    مجلس محترم گل به خودی زده و شما هم شادی می کنید؟
  • FR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    اوباما....ترامپ.....بایدن......همه اینها سگ های زرد برادر شغال هستن ......افساد طلب عزیز ....خسارت چقدر دیگر؟تاج زاده و امثالهم شما ها کی می خواهید آدم بشید؟؟
  • ممقانی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    آدمی را آدمیت لازم هست متاسفانه ما انسان را فقط کالبد مادی می بینیم اما مسلمان هستیم و دم از توحید و قران می زنیم از نظر قران کریم انسان واقعیت اش هست منهای کالبد و از نظر قران کریم خیلی ها مسخ شده و انسان نما هستند کسی که کوچکترین غیرت در مقابل ظلم ندارد واقعیتش مسخ شده و گرنه هر انسانی به ما هو انسانیتش باید در مقابل زورگویی بایستد نه اینکه زورگو را دوست داشته باشد و از اینکه یک زورگوی ماهرتری به صحنه می آید غش کند و این تعهد ، تعهد فطری هست که آفرینش از انسان گرفته : أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ مگر اینکه خودش با ایجاد فطرت ثانویه و پوشش بر روی اصل آفرینشش خودش را مسخ کند حال یک عده که فقط روپوش کلمه اصلاح طلبی بر خود دارند و دیگر هیچ
  • مهدی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    اونوقت این اصلاحیه که مجلس زده چی میشه با ابلاغ رئیس جمهور؟؟؟ قبل ابلاغ به رئیس جمهور بود حالا شده با ابلاغ رئیس جمهور. این یعنی حرف دولت پیشه و بازی کردن با روح روان ملت ادامه داره بازی با کلمات . چرا اگر قراره همه چی رو بدیم بشینیم اینهمه سختی به مردم میدید؟؟
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    رفتاراراذل وجنایتکار ترامپ ها وبایدن ها باعث رسواکردن منافقان درجهان شده است.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    چه خبرتان است سرو صدابلند کردیدشما فکرجه فکر می کنیدنرسیدبایدن بیایدجیب تان خالی نمی ماندچوار کردید۸سال تحریم قرار شد برچیده شودچه شدفقط دولت گرانی اورده شکم سیر خبر از گرسنه ندارد
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    این دولت فخیم بود که با برجام چند گل به خودی زد صنعت هسته ای رفت نیروگاه های شد جولانگاه جاسوسان آژانس تحریمهای که نرفت هیچ صد برابر هم شد اجناس وکالاها سر به فلک کشید رانت ورانت خواری بیداد میکند تزویری بالاتر ازین هیچ دشمن خارجی نمی تونست چنین کارهایی بکند
  • مسعود دیپلمات IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    7 0
    آنچه مسلم و شرم آور است این است که جناب روحانی و دارو دسته اش در پی تعامل با کشورهایی هستند که ضدیت آنها با جمهوری اسلامی ایران از پناه دادن و حمایت علنی از امثال روح الله زم گرفته تا ابراز خوشحالی و یا بی تفاوتی از ترور شخصیت های مهم ایرانی و چوب لای چرخ گذاشتن و خرابکاری در جلوگیری از توسعه صنعتی و اقتصادی ما هیچ ابایی نداشته و ندارند. اینان ذلت و حقارت را به جائی رسانده اند که بجای ادعای خسارت و تعین شروط و گرفتن تضمن از طرفهای مقابل ،اکنون بایدن و دارودسته اش هستند که برای پیوستن مجدد به برجام برای ما شروط تعیین می کنند!؟
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    با ارزو بهترینها. انشاالله یک اینده خیلی خوب پیشرفته داشته باشیم
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      2 0
      fبا دولت فعلی امکان ندارد!
    • ی IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      0 0
      با دولت بعدی ان شالله
  • کمیل IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    جریان اصلاح طلب امروز جریان آیه ۱۱ بقره است که وقتی خداوند میفرماید به منافقان چرا فساد میکنید میگویند ما جز اصلاح کاری نمیکنیم به نظر ایشان اصلاح میکنند وقتی از حق مردم کوتاه میایند به قول آمریکا چیزی دیگه نمانده تحریم کنم ایران رو چرا این جریان اصلاحات داره از تحریم میترسه منافق همیشه ترسو است
  • محمد IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    مجلس کار خوبی کرد با دوفوریت
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    ماندن طربرجام وبيرون امدن از برجام هردو براى مردم هزيه دارد نمايندكان مردم تشخيص داده اند هزينه ماندن دربرجام خيلى بيشتر است حتما درست است وماهم انرا تاييد ميكنيم
  • امیر IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    اینا هیچ کدوم واسه مردم نون و آب نمیشه
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    اسلاخ طلب ن بایدبرن بمیرن که مرگ براشون بهتزاین وضعیتی هست که برای مردم درست کردن
  • فقیر IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    کار رو باید داد دست کننده کار..هیچی سر جای خودش نیست منطقی باید بود
  • DE ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    بدتر از تحریم ها این خودتحریمی که اصلاحاتچی ها به مردم تحمیل کردند و نمیگذارند اقتصاد و تولید داخلی فعال بشه وپابگیره خیلی درداوره.
  • DE ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    خدایا: چه موقعی از دست این ترسو های اصلاح طلب ایران ازاد می شود. ایران را بیمار کردند.
  • ع IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    آقای تاجزاده وعبدی تاکی میخواهید نوکر آمریکا و اسرائیل و انگلیس باشید شما چقدر کثیفید ننگومرگ برشما اصلاح طلبان مزدور وطن فروش خجالت نمیکشید از شهدا حیا نمیکنید سی سال مملکت دست شما زالو صفتان بود چه غلطی کردید جز بدبختی و فلاکت چیز دیگری مگه بود مرگ بر شما ونیرنگتان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس