ویژه ها

هدف اصلی دولت آمریکا در سیاست خارجی و از جمله در مواجهه با ایران، امتیازگیری یکطرفه و به عبارتی «ارائه وعده های نسیه در مقابل اقدامات نقد» است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** در دولت رئیسی برخلاف دولت روحانی از کارشکنی خبری نیست

«مرتضی مبلغ» معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«واقعیت این است که در شرایط کنونی اصلاح‌طلبان در هیچ کجای قدرت قرار ندارند و با اتفاقاتی که در انتخابات رخ داد از عرصه قدرت سیاسی کنار گذاشته ‌شده‌اند... سیاست ورزی اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی بسیار سخت شده است. این وضعیت به‌خصوص برای کسانی سخت شده که به‌صورت دلسوزانه قصد دارند روندهای اصلاحی را دنبال کنند

وی افزود:«مهم‌ترین موضوعی که امروز باعث می‌شود جامعه از چالش‌های کنونی عبور کند این است که تصمیم گیران اصلی جامعه متوجه رویکردهای اشتباهی که در گذشته دنبال شده و وضعیت کشور را به این نقطه رسانده بشوند... مسئولان باید به این باور برسند که تجدیدنظر در رویکردهای گذشته تنها راه عبور کشور از چالش‌های کنونی است. مهم‌ترین برنامه اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی این است که در تحقق این امر بکوشند. این امر نیازمند روشنگری‌های مستمر و کارشناسی برای مردم و مسئولان است. از سوی دیگر باید برنامه‌های مدون و علمی برای عبور از چالش‌های کنونی جامعه ارائه شود. اصلاح‌طلبان باید در این دو زمینه تلاش کنند تا کشور از وضعیت کنونی خارج شود.»

این فعال اصلاح طلب در ادامه گفت:«مهم‌ترین نقطه قوتی که دولت با آن مواجه است که درگذشته بی‌سابقه بوده این است که تمام دستگاه‌ها به‌صورت تمام‌قد از دولت حمایت می‌کنند و در کنار دولت هستند. وضعیت این دولت مانند دولت اصلاحات نیست که هر9 روز با یک بحران مواجه شود. این وضعیت درباره دولت اعتدالی آقای روحانی نیز وجود داشت و شاهد بودیم که برخی کارشکنی‌هایی در مسیر دولت انجام می‌شد

در دولت رئیسی برخلاف دولت روحانی از کارشکنی خبری نیست/ حامیان «کاپ اخلاق برجام» از دیپلماسی می‌گویند!

جریان اصلاح طلب همواره طیف مقابل را به توهم توطئه متهم می کند، این در حالی است که اتفاقا این طیف سیاسی شدیدا آلوده به توهم توطئه است.

اگر جریان اصلاح طلب در انتخابات شکست بخورد، با دروغ تقلب زیر میز مردم سالاری و انتخابات می زند و اگر در انتخابات پیروز شود با دروغ اختیارات محدود و سنگ اندازی در مسیر دولت، از رسیدگی به امور کشور و مطالبات مردم شانه خالی می کند.

اصلاح طلبان از یکسو ادعای اختیارات محدود و انتخابات فرمایشی را مطرح کرده و از سوی دیگر در هر انتخابات برای رسیدن به کلید پاستور و یا صندلی بهارستان، سر و دست شکسته و با ترافیک کاندیدا مواجه می شوند.

یکی از ویژگی های اصلی جریان اصلاح طلب، بی صداقتی با مردم است. این طیف در آستانه انتخابات مدعی می شود که در 100 روز گشایش عظیم اقتصادی رقم می زنیم و در مقابل در آستانه پایان 8 سال حضور در پاستور مدعی می شوند که همچنان مشغول آواربرداری هستند و این آواربرداری حداقل 16 سال زمان می برد!

** حامیان «کاپ اخلاق برجام» از دیپلماسی می گویند!

«محمدصادق جوادی حصار» از بازداشت شدگان فتنه ۸۸ و سخنگوی حزب اعتماد ملی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«وقتی غرور، تکبر و استکبار جهانی قصد می‌کند، ارکان تعادل آفرین اجتماعی ایران را به هم بریزد باید صلابت نشان داده شود. از سوی دیگر، گاهی اوقات در عرصه مناسبات جهانی، انعطاف نیاز است مانند همان رگ‌زنی که خون می‌ریزد، بعد التیام می‌بخشد و مرهم می‌نهد. عدم تعادل در منش و روش باعث عدم تعادل در بینش، گفتار و کردار می‌شود. ضمن اینکه عدم تعادل گفتمانی، تنش ایجاد می‌کند. تنش میان خود و پیرامون؛ تنش با خود، تنش با مردم و تنش با جهان بیرونی. به‌ طور کلی، تنش؛ شایسته اجتماعات بشری و روحیات انسانی نیست. انسان به آرامش و طمأنینه نیاز دارد.»

در ادامه این مطلب آمده است:«دولت روحانی، مرهم گذاشت و جامعه بشری را به آرامش، اطمینان و صلح دعوت کرد. دولت روحانی جامعه بشری را دعوت به آرامش قلبی کرد. گفت‌وگوهایی صورت گرفت و مذاکراتی انجام شد که برجام محصول این گفتمان تازه بود.»

در دولت رئیسی برخلاف دولت روحانی از کارشکنی خبری نیست/ حامیان «کاپ اخلاق برجام» از دیپلماسی می‌گویند!

نویسنده یادداشت مذکور ضمن اذعان به خوی استکباری آمریکا و تروئیکای اروپا، مدعی است که باید در مقابل این سلطه گری و غارتگری انعطاف به خرج بدهیم و در این زمینه از دولت روحانی به عنوان نمونه موفق در دیپلماسی نام برده است.

چندی پیش «علی ربیعی» سخنگوی دولت روحانی و وزیر کار استیضاح شده دولت قبل در یادداشتی نوشته بود:«امروز کاملا مشخص شده است که هیچ کس در پی گره زدن تحریم‌ها به سفره مردم نبود... خوشبختانه امروز به مدد تلاش‌های صورت گرفته، از ایران رفع شبح امنیتی‌سازی شده و امریکا تبدیل به یک محکوم اخلاقی و تنها در عرصه بین‌المللی شده است.»

یکی از بزرگترین اشتباهات دولت روحانی این بود که به آمریکا و تروئیکای اروپایی اعتماد کرد. خسارت محض برجام یکی از نتایج این اعتماد یکطرفه و بلاوجه است.

مقامات دولت روحانی بارها مدعی شده اند که ما در برجام «پیروزی اخلاقی» به دست آوردیم و آمریکا در اخلاق محکوم شد! این قبیل اظهارات چیزی نیست جز توهین به فهم و شعور مردم ایران. آیا ما در قلب راکتور هسته ای که حاصل زحمات شبانه روزی جوانان عزیز و نخبه مان بود بتن ریختیم تا کاپ اخلاق بگیریم!؟

دولت روحانی ظرف 2 ماه و با عجله و به صورت پیش دستانه تمامی تعهدات خود را یکطرفه انجام داد و سپس به انتظار نشست تا طرف مقابل که به قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی مشهور است، اجرای تعهدات خود را آغاز کند! آیا این نشانه پیروزی اخلاقی است!؟ 

در دولت روحانی دلار از حدود 3 هزارتومان به حدود 32 هزارتومان نیز افزایش یافت و تحریم ها نیز تقریبا 2 برابر  شد. آیا این کارنامه بسیار ضعیف، قابل دفاع است؟!

** اعتراف اصلاح طلبان به سیاست فریبکارانه غرب در مواجهه با ایران

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«به نظر می‌رسد واشنگتن بین شکست و موفقیت در مذاکرات بیشتر طالب دومی است... ازاین‌رو این گزاره تحلیلی هم وجود دارد که اقدامات همسوی آمریکا با بحرین و عربستان در جهت تحریم سپاه یا تحریکات واشنگتن در کنار لندن، پاریس و برلین برای صدور قطع‌نامه علیه ایران در شورای حکام با هدف واداشتن تهران برای بازگشت به میز مذاکره است؛ مذاکره‌ای که البته با موضع قوی ایالات متحده و موضع ضعیف جمهوری اسلامی همراه باشد.»

در ادامه این مطلب آمده است:«از این نظر سیاست چماق و هویج ایالات متحده در قبال ایران و احیای برجام خودنمایی می‌کند؛ چراکه از یک طرف در هفته‌های اخیر فشار آمریکا به یونان برای مصادره محموله نفتی یا تصمیم قاطع بایدن درخصوص خارج‌نشدن سپاه از لیست گروه‌های تروریستی، اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه فروش نفت ایران و سپاه، همکاری ایالات متحده با اسرائیل در برگزاری مانورهای نظامی، آن‌هم با هدف شبیه‌سازی حمله هوایی گسترده به تأسیسات نظامی و هسته‌ای ایران و تلاش برای صدور قطع‌نامه علیه ایران در شورای حکام به صدر فعالیت‌های ایالات متحده بدل شده است؛ اما هم‌زمان در آن سو دوحه با چراغ سبز واشنگتن خواهان ازسرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام است.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«مجموعه این تحولات و اتفاقات متناقض و متضاد ذهن را به این واقعیت رهنمون می‌کند که نوعی تقسیم کار در سایه همان تز پلیس خوب و پلیس بد بین آمریکا و تروئیکای اروپایی با قطری‌ها در جریان است که با فشار بتوانند ایران را از موضع ضعیف‌تر به میز مذاکرات بازگردانند؛ اما مشروط به آنکه خبری از خطوط قرمز تهران نباشد.»

در دولت رئیسی برخلاف دولت روحانی از کارشکنی خبری نیست/ حامیان «کاپ اخلاق برجام» از دیپلماسی می‌گویند!

آمریکا و شرکای کاخ سفید سالهاست که در مواجهه با ایران از رویکرد فریبکارانه چماق و هویج و همچنین رویکرد پلیس خوب- پلیس بد استفاده می کند.

هدف اصلی دولت آمریکا، امتیازگیری یکطرفه و به عبارتی «ارائه وعده های نسیه در مقابل اقدامات نقد» است. با اینکه دولت آمریکا مشهور به عهدشکنی و غارتگری و زورگویی است، اما رسانه ها و فعالین جریان اصلاح طلب و برخی دولتمردان در دولت قبل با بزک چهره زشت و مشمئزکننده ساختار حاکمیتی آمریکا، در سالهای گذشته از رئیس جمهور آمریکا تمجید کرده و امضای مقامات آمریکایی را تضمین قلمداد می کردند.

در دولت قبل، رویکرد غلط اعتماد به آمریکای بدعهد تا جایی پیش رفت که وزیر خارجه سابق- تابستان 94- در پاسخ به یکی از اساتید دانشگاه- که معتقد بود تضمینی وجود ندارد که دولت بعدی آمریکا، برجام را ادامه دهد- گفت:«آمریکا نمی‌تواند این کار(خروج از برجام) را انجام دهد. زیرا آمریکا چاره‌ای ندارد جز اینکه قطعنامه(2231) را اجرا کند»! برخی فعالین اصلاح طلب نیز- تابستان 94(در زمان فعالیت دولت اوباما)- با اطمینان خاطر گفتند که «مردم آمریکا نمی‌گذراند رئیس‌جمهور بعدی این کشور، برجام را تحت‌الشعاع قرار دهد»!

روحانی-اردیبهشت 97- (چند روز پیش از خروج آمریکا از برجام) در سفر به خراسان رضوی در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت:«اگر اهداف ما از برجام بدون آمریکا محقق شود، چه بهتر، در غیراین‌صورت تصمیم خود را خواهیم گرفت»! بیان این موضع از سوی رئیس‌جمهور کشور که از سوی برخی دیگر از مقامات دولت و فعالین جریان اصلاحات نیز پیش از آن بیان شده بود، پیامی شبیه «خزانه خالی است» را به طرف غربی ارسال کرد. این موضع تأمل برانگیز روحانی، به آمریکایی‌ها این پیغام را داد که شما هرکاری می‌خواهید با توافق هسته‌ای بکنید و خیالتان راحت باشد که ما پایمان را از محدودیت‌های برجام فراتر نخواهیم گذاشت!

 22 اردیبهشت 97- چهار روز پس از خروج آمریکا از برجام- نیز پایگاه تحلیلی «پولیتیکو» به نقل از «فدریکا موگرینی» مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت:«از حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران تضمین گرفتم که این کشور علیرغم تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران، همچنان در توافق می‌ماند»!

یک سؤال:آیا خروج از برجام، راهبرد دولت جمهوری خواه ترامپ بود؟! آیا اگر یک دولت دموکرات بر سر کار می‌آمد، ممکن بود روش دیگری را در موضوع برجام اتخاذ کند؟! پاسخ منفی است. «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما- شهریور 97- با اشاره به این مسئله که اگر ما-دموکرات ها- در کاخ سفید بودیم، به وقتش از برجام خارج می‌شدیم، تاکید کرد که ترامپ می‌توانست امتیاز بیشتری از ایران بگیرد و سپس از برجام خارج شود. کری گفت:«شما این توافق را نگه می‌دارید و به ایرانی‌ها می‌گویید ببینید، ما به شما گفته‌ایم که باید این چیزها [فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای] را متوقف کنید. من به شما دو سال یا یک سال یا هر زمان دیگری، وقت می‌دهم. ما حاضریم درباره این چیزها مذاکره کنیم. اما اگر شما مذاکره نکنید، اگر تا آن زمان این کار را نکنید، من از این توافق خارج می‌شوم».

علاوه بر این، کارنامه دولت بایدن در مواجهه با مسئله برجام بیش از پیش ثابت کرد که جمهوری خواهان و دموکرات های آمریکایی اگر در هر مسئله ای با یکدیگر اختلاف داشته باشند، در دشمنی با ملت ایران هیچ اختلاف بنیادی با یکدیگر ندارند. در حقیقت اختلافشان صرفا تاکتیکی است و در موضوع ایران دارای وحدت استراتژیک هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    6 6
    چحوری بگیم کلا همه چیز حتی قتل هابیل و قابیل تقصیر روحانیه.
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      7 3
      البته روحانی، خاتمی فتنه گر و هم پالگیهایش
    • سعید IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      3 0
      داستان هابیل و قابیل تمثیلی است از یک سیر تکاملی که بشر حتی دفن کردن اموات را بلد نبود! اما فریدون و سایر لیبرالهای فرصت طلب، نمود یک قبیله شرور امروزی و عصاره همه شرورهای عالم هستند،قابیل اگر اسیر وسوسه شیطان شد امروز ح فریدون و همکیشانش همگی آزار طلب اعتقادی هستند که در مقابل شیطان مجسم کرنش میکنند و هر روز جان و مال ۸۵ میلیون نفر را در پای اربابشان قربانی میکنند !!!
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      6 1
      اگر نادانانی که خود را اصلاح طلب می نامند و توهم دارند که زبان دنیا را بلدند، به نصیحت خردمندان گوش کرده بودند و زلف خود را به زلف برجام نافرجام گره نزده بودند و این قرارداد ننگین را به شیشه عمرشان بدل نکرده بودند، اکنون دلواپس فنای برجام که آن را فنای خود می بینند، نمی بودند!
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      2 0
      همچنین خاتمی وسردارسازندگیشون
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 1
    درود
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    7 6
    هرکی میاد همه میگن خدا مدر قبلی رو بیامرزه
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      3 5
      خودت را جای همه جا نزن، خدا روحانی، خاتمی و.... را نیامرزد که سنگی در چاه انداختند که سالها طول میشه درآوردن آن
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    8 4
    آزاد سازی سواحل شمال و ارز ترجیحی بزرگترین اقدام دولت انقلابی بود که غربگداها مشاهده کردند
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      2 1
      در اسرع وقت
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    6 2
    از رییس جمهور انقلابی بابت جراحی کمال تشکر را داریم.
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      3 2
      ممنون و تشکر
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 1
      جراح ناشی باعث تلف شدن بیمار شد الان در حال احتضاره؟
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    5 3
    درود بر مشرق
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 4
    روحانی ترسید شما برجام رو آتش بزنید
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 1
    هرچه فریاد دارید بر سر روحانی بکشید.
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 2
    ماشینم امروز پنچر شد
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 4
    حالا ببینیم دولت انقلابی چه گلی به سرمون میزنه.
    • سوخته دل # IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 0
      براى شما جماعت ضد انقلاب و مزدور كدا ! اگر دست عسلى تا آرنج تو گلويتون بكنه مطمئناً دستشو گازم ميگيرين اًٰفتااااااد،،؟؟
  • عطا IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 1
    تیتر هنر دعایی بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 3
    رییس جمهور بعدی: همه چیز تقصیر رییسی است.
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      4 2
      رمال جان آدرس بده بیام پیشت فال من را هم بگو....
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 2
    بگید صندوق امانات بانک چی شد
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 2
    انقراض ببرهای تاسمانی تقصیر روحانی بود.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 0
    ساخته نشدن یک‌میلیون مسکن در سال هم لتبد تقصیر ??
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 1
    اصلا کار شده تا کارشکنی صورت بگیره ۲ نمونه مثال بزنید
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 1
    درود بر دولت انقلابی رییسی جمهور انقلابی که قطعنامه ها بی ارزش کرده و معیشت مردم را به مسایل شورای امنیت گره نمیزند.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    4 1
    مطالبات افسادطلبان از دولت روحانی: ربنای شجریان، رفع حصر، سگ گردانی، آزادی حجاب درماشین، کنسرت در مشهد، کم شدن متراژ شلوار! مطالبات همین موجودات از رییسی: رفع بیکاری، تورم، مسکن، مبارزه با قاچاق و مافیای خودرو، رفع تحریم‌ها و... به زودی افزایش باران را هم خواهند خواست
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 2
      پس چی فکز کردی ، ادعا میکردین ما فلانیم ما اینیم
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    4 1
    بیل مکانیکی تقصیر روحانیه
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    4 3
    آیا از اصلاحاتچی جفنگ تر پیدا می شود؟
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      1 1
      آره عقب مونده هاى متوهم !
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      12:34 از آشنایی تون خوشوقتم.
  • سامان IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    5 0
    دولت روحانی افلیج و ناتوان بود زیرا نه عُرضه فروش نفت را داشت و نه توان اداره کشور را داشت و 8 سال با برجام فرصت سوزی کرد و اقتصاد کشور را ته دره بُرد.
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 2
      بله , این دولت هم تا دسته دست در جیب ملت کرده هست با انقلابگریش
  • خسارت محض IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 2
    برجام یک جنازه متعفن است خود روحانی و ظریف باید آنرا دفن می کردند.
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      1 3
      دولت رئیسی هم آن را پس میزند.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      آفرین.کاملا درسته
  • داریوش IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 2
    دولت روحانی در خرید واکسن کارشکنی می کرد و سلامت مردمو برای مذاکره مجدد با امریکا گروگان گرفته بود.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      بله دقیقا همینطور بود.
  • مسعود IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 0
    دیپلماسی برجامیون دیپلماسی ذلت بود و برای ایران و ایرانیان بجز خفت و خواری و مشکلات اقتصادی دستاوردی نداشت.
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      راه حل رفع مشکلات، دیپلماسی مقتدرانه و توجه به تولید داخلی است
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 1
    قبول دارم یا ندارم
  • ایرانی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    2 1
    مشرق جان تشکر میکنم
  • ق IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    4 0
    جوادی حصار ! آخر پول مفت بگیر بیسواد و سیاهی لشگر صهیون! آیا وحشی گریهای غرب اهداف نظام اسلامی که مبتنی برشارع مقدس اسلام است را متواتراً تغییر داده!؟ آیا وحشی گری غرب نظم نوین جهانیست !؟ آیا تن دادن به وحشی گری غرب حجامت است و بر دردهای اجتماع مرهم مینهد !؟
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    1 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • GB ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    ؟! دشمن در خانه و ما گرد جهان میگردیم
  • متین IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    کل دولت رییسی اندازه ظریف تجریه نداره
  • احسان IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    کمکم کاپ هم جام را می کشدت.مرگ واژه ای دیگر اززبان فارسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس