ویژه ها

اتفاقا وجدان تاریخی ملت وعده های دولت روحانی مبنی بر چرخش همزمان چرخ سانتریفیوژها و چرخ کارخانه ها و وعده کاهش قیمت دلار و لغو یکباره تمامی تحریم ها و بسیاری دیگر از وعده های اقتصادی را فراموش نمیکند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**واعظی:شهید فخری زاده عضو تیم برجام بود!

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «هوشیاری ملی در برابر ابعاد ترور دانشمند ایرانی» نوشت:«جفا به دولت و هجمه‌های سازمان‌یافته، نه برای اعضای دولت و نه برای مردم اتفاق تازه‌ای نیست اما برخی اتهامات و تخریب‌ها به قدری دور از انصاف است که آه از نهاد هر انسان آزاده‌ای بلند می‌کند. ما شهید فخری زاده را سرمایه تمام ملت ایران می‌دانیم اما کسانی که جز از عینک منافع جناحی، توان مشاهده و تجزیه و تحلیل اتفاقات و موضوعات را ندارند، ظاهراً فراموش کرده‌اند که این شهید بزرگوار در سالهای گذشته عضوی از دولت تدبیر و امید بوده است».

واعظی در ادامه نوشت:«حالا به جای اینکه دولت برای استفاده از قابلیت‌ها و توانمندی‌های این شهید قدر ببیند،‌ در مظان اتهامات ناروا و شایعات بی‌اساس قرار گرفته است. از نتایج عجیب این عملیات روانی غیرمسئولانه،‌ یکی این است که شهید بزرگواری که عضوی از دولت بوده و همزمان با تیم مذاکره‌کننده، به دلیل نقش‌آفرینی در توسعه و بالندگی صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای، ‌نشان درجه دو خدمت از دست رئیس‌جمهور دریافت کرده است (این مسئله به دلیل ملاحظات امنیتی در آن زمان رسانه‌ای نشد) را مخالف دولت بازنمایی می‌کنند و شهادت مظلومانه او را به برجام ربط می‌دهند».

واعظی تاکید کرده که شهید فخری زاده، عضو تیم مذاکرات برجام بوده است. در روزهای گذشته «فریدون عباسی» نماینده مجلس و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی و از جمله دانشمندان هسته ای که پیش از این توسط عوامل موساد مورد ترور قرار گرفته بود، گفت:«شهید فخری زاده تقریباً از سال ۸۲ که مذاکرات هسته‌ای با ۳ کشور دنیا آغاز شد، در معرض رصد سرویس‌های امنیتی و خارجی بود و در لیست ترور دشمنان قرار گرفت...وی به عنوان پشتیبان مذاکرات هسته‌ای فعالیت می‌کرد و به همراه من و دیگر افراد مشورت‌های فنی را به تیم مذاکره کننده می‌کرد».

فریدون عباسی در اظهارنظری دیگر گفته بود:«اگر من بودم، توافق به شکل برجام نمی‌شد. ابزار اجرایی و تیم کارشناسی دستم نیست». بنابر اظهارات آقای عباسی، شهید فخری زاده و ایشان و دیگر نخبگان صنعت هسته ای از سال 82 تاکنون به تیم مذاکرات هسته ای مشاوره می دادند؛ بنابراین این صحیح نیست که نقش مشاوره ای ایشان را عضویت در تیم برجام تعبیر کرده و شخصیت علمی و محبوبیت این دانشمند برجسته کشورمان را مصادره به مطلوب کنیم.

متاسفانه تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت آقای روحانی و به ریاست ظریف، نه تنها از نظرات و نقدهای دقیق و فنی و کارشناسی صاحبنظران و نخبگان و دانشمندان هسته ای استقبال نکرد، بلکه در اجرای 28 شرط ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی نیز دچار قصور و تقصیرهای فراوان شد.

در یکی از بندهای شروط ۹ گانه رهبری در اجرای برجام آمده بود:«در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند»؛ به نظر شما آیا دولت به این شرط عمل کرد!؟

**وجدان تاریخی ملت هنوز «دولت قبل» را مسئول مشکلات می داند

«فیاض زاهد» عضو ستاد انتخاباتی کروبی در انتخابات 88 که تخصص او رشته «تاریخ» است در دولت روحانی مشاور ارشد دو وزارتخانه مهم اقتصادی(وزارت صمت و وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی) بوده است. وی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«روان و وجدان تاریخی این ملت احمدی نژاد و دولتش را مسئول مسائل مهمی می‌دانند. هنوز هزار مساله در ذهن جامعه حل نشده و متاسفانه بعد هم تلاش نشد که با روش‌های مناسب ایرادات و حفره‌های ذهنی حل شود. امروز دشمنان این مفهوم را دنبال می‌کنند که اصلاح‌ناپذیر هستیم. ما باید به مسئولان کمک کنیم که تصمیم درستی بگیرد. متاسفانه چون همه از هم عصبانی هستیم کمک نمی‌کنیم که حتی مخالفین ما تصمیمات درستی بگیرند. ما اگر این کار را نکنیم متوجه خسارت‌های بسیاری خواهیم شد...وجدان تاریخی ملت هنوز احمدی نژاد را مسئول بسیاری از مشکلات می داند».

جالب اینجاست که علیرغم سپری شدن بیش از هفت سال از عمر دولت، شخصی که با مدرک تاریخ،مشاور ارشد دو وزارتخانه مهم اقتصادی بوده است، بجای ارائه گزارش عملکرد درباره وزارتخانه هایی که وی مشاور ارشد آن بوده است، با فرافکنی قصور و تقصیر خود را به گردن دولت قبل می اندازد.

این روش غیراخلاقی و غیرحرفه ای، بیش از هر چیز توهین به شعور مردم است. روحانی که از ابتدای انقلاب در مناصب ارشد حکومتی حضور داشته در سال 92 با ذکر قسم جلاله، تاکید کرد که اگر مشکلات کشور راه چاره نداشت، اصلا کاندید نمی شد. وی بر همین اساس در انتخابات کاندیدا شد و تاکید کرد که ظرف مدت 100 روز گشایش ویژه ای در معیشت مردم و اقتصاد کشور ایجاد می شود.

برخی مدعی شدند که روحانی نمی دانست که چه تحویل گرفته و تازه بعد از ورود به پاستور متوجه عمق مشکلات شد. این ادعا در حالی مطرح است که روحانی به این دلیل که از ابتدای انقلاب تاکنون در مناصب ارشد حکومتی حضور داشته، کاملا می دانسته که چه چیزی تحویل گرفته است.

بر فرض محال اگر روحانی در سال 92 و پس از ورود به پاستور تازه متوجه شده که چه چیزی تحویل گرفته، سوال اینجاست که چرا وی مجددا در سال 96 کاندید شد و همان شعارها و وعده ها و از جمله وعده گشایش اقتصادی 100 روزه را مطرح کرد؟!

برخلاف ادعای فیاض زاهد، اتفاقا وجدان تاریخی ملت وعده های دولت روحانی مبنی بر چرخش همزمان چرخ سانتریفیوژها و چرخ کارخانه ها را فراموش نخواهد کرد. وعده کاهش قیمت دلار، وعده لغو تحریم ها به واسطه برجام و بسیاری دیگر از وعده های رنگارنگ اقتصادی دولتمردان.

** نتانیاهو می خواهد میل بایدن برای احیای برجام را از بین ببرد

«حشمت الله فلاحت پیشه» نماینده سابق مجلس و از حامیان برجام در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «دیپلماسی هسته‌ای فدای آشوب‌سازی نتانیاهو نمی‌شود» نوشت:«هدف از ترور دکتر فخری زاده در شرایط کنونی کاملا روشن است؛ امروز نتانیاهو مرگ خود را در دیپلماسی ایران و غرب می‌بیند و گسترش دیپلماسی ایران و غرب عملا به ‌معنای مرگ نتانیاهو استاو پیش از امضای برجام نیز تلاش بسیاری کرد تا مانع شود اما موفق نشد. همان‌طور که پس از برجام، تلاش خود را به‌ کار بست تا تحریم‌های فراحزبی ترامپ شکل بگیرد و حالا که عزم دولت بایدن را برای بازگشت دوباره به برجام دیده، سعی دارد فضا را به آشوب بکشد و معتقدم ترور شهید فخری‌زاده، تروری آشوب‌ساز است».

فلاحت پیشه در ادامه نوشت:«معتقدم باتوجه به اینکه امریکایی‌ها اعلام کرده‌اند در این زمینه جدی هستند، دیپلماسی هسته‌ای ایران احیا خواهد شد، چراکه اگر ایالات‌متحده به برجام بازگردد، برجام مسیری است که روزبه‌روز زمینه را برای تروریسمی که رژیم صهیونیستی بانی آن است، محدود و محدودتر خواهد کرد».

روزنامه آرمان نیز در یادداشتی با عنوان «مراقب بازیگران ضدنظم باشیم» به قلم «علی بیگدلی» نوشت:«در این آخرین روزهای حکومت دونالد ترامپ و دوستی صمیمانه‌ای که بین پمپئو و نتانیاهو وجود دارد، با توجه به اینکه جو بایدن اعلام کرده است که به برجام برمی‌گردد، تا جایی که می‌توانند می‌خواهند از این فضا استفاده کنند و آخرین زهرهای‌شان را به ایران بریزند. می‌خواهند آنقدر فضا را برای آمریکا مسموم کنند که میل دولت جدید آمریکا را از بین برود. اسرائیلی‌ها رسما اعلام کرده‌اند که ما اجازه نمی‌دهیم که دولت بایدن با ایران مذاکره کند و بنابراین این مساله هم می‌تواند مورد توجه باشد که فضا آنقدر تیره و تار شود که آمریکا تغییر مسیر ندهد».

بیگدلی در ادامه نوشت:«ولی آنچه بیشتر اهمیت دارد این است که این فضای خالی، این 50 روزی که دولت ترامپ باقی مانده است، قولی که جو بایدن داده که اختلافات را برطرف کند، ممکن است بر این قضایا اثر بگذارد. سیاست بایدن متفاوت است، او به دنبال این است که در این فضای به‌هم‌ریخته خاورمیانه یک نقش مثبت را ایفا کند...اقداماتی اسرائیل انجام می‌دهد تا ایران را وادار به واکنش سریع کند...اجازه دهیم اگر دیدیم انتظارات بیش از حد معمول است، آن زمان می‌توانیم دست به اقداماتی بزنیم... رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را خواهد کرد تا مانع مذاکرات شود».

همچنین «احمد نقیب زاده» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران نیز در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«بازگشت به برجام چندماهی طول خواهد کشید. با این وجود برداشته شدن تحریم‌ها ممکن است در کوتاه‌مدت رخ بدهد. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که در کوتاه‌مدت فروش نفت ایران از سر گرفته شود و ایران بتواند نفت خود را مانند گذشته به بازارهای جهانی عرضه کند. حتی ممکن است شرایطی مهیا شود که ایران بتواند هواپیماهای مورد نیاز خود را خریداری کند. من فکر می‌کنم این اتفاقات ممکن است در دولت آقای روحانی رخ بدهد و به دولت بعدی کشیده نشود...دولت بعدی باید از رویکردی مانند دولت آقای روحانی برخوردار باشد».

اصلاح طلبان در ماهیگیری سیاسی مهارت ویژه ای دارند. بنابر مستندات موجود، 4 شهید هسته ای کشورمان از جمله شهید مسعود علی محمدی، شهید مجید شهریاری، شهید داریوش رضایی نژاد و شهید مصطفی احمدی روشن همگی در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» و در مقطعی که «جو بایدن» معاون اول رئیس جمهر بوده است، ترور شده اند.

علاوه بر این حملات سایبری علیه تاسیسات هسته ای کشورمان نیز در دولت اوباما رخ داده است.

بنابراین دموکرات ها یدطولایی در ترور دانشمندان هسته ای و سنگ اندازی در مسیر صنعت هسته ای ایران دارند.

با اینحال، اصلاح طلبان در اقدامی تأمل برانگیز، دولت بایدن را تافته ای جدا بافته از دشمنان ملت ایران جا زده و اینگونه وانمود می کنند که ترور شهید فخری زاده برای از بین بردن احتمال مذاکرات جدید ایران و آمریکا حول برجام، از سوی رژیم صهیونیستی طراحی و اجرا شده است.

برخلاف این ادعا، دولت های آمریکا- هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان- در کنار اسرائیل و تروئیکای اروپا همواره عامل اصلی جنایت و ترور در ایران و منطقه و اقصی نقاط جهان بوده اند.

کارشناسان معتقدند که یکی از اهداف ترور شهید فخری زاده در آستانه روی کارآمدن دموکراتها در آمریکا این بوده است است که ایران را را پای میز مذاکره بکشانند.

در این میان، بخشی از بدنه اصلاح طلبان در نقش همکار داخلی، در پی هموارسازی مذاکره ایران با آمریکاست. آن هم مذاکره ای با هدف دائمی کردن محدودیت های هسته ای ایران و تعمیم خسارت محض این توافق به حوزه های موشکی و توان منطقه ای کشورمان.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    29 2
    شهید مثل تمام مردم ایران. در ۲۰ دقیقه تصویب برجام در مجلس باید چه میکرد
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      27 3
      اعتراف ظریف:حاج قاسم هیچگاه برجام را تایید نکرد.
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      28 3
      وجدات تاریخی ملت سوء مدیریت و ناکارآمدی اصلاح طلبان و کارگزاران در 32 ساله گذشته را عامل مشکلات کشور می داند.
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      27 0
      مشکلات اقتصادی کشور از وقتی شروع شد که در دولت حجت الاسلام هاشمی نرخ ارز دولتی از 7 تومان به 144 تومان افزایش یافت یعنی 21 برابر شد.
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      27 4
      در زمان احمدی نژاد جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم اما حالا تقریبا"هیچ است.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      29 2
      تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف افساد طلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور و جایگزین کردن مدیران جهادی است.
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      9 1
      برجام=خسارت محض
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      0 0
      وجدان بیوجدانی خودت را چرا به مردم میچسبانی تو چه کاره ای ازوجدان ملت حرف بزنی کدام احمقی بتو رای داده ازطرفش حرافی کنی
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      0 0
      ضربه یافشار احمدینژاد چقدر حساب شده ودرست بهدف بوده بعداز 8سال هنوز هم شوزش دارد
    • SE ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      8 0
      انتقام انتقام. لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین،
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    14 8
    از سال ۸۲ تا اوج گرفتن تحریمها حداقل شیش هفت سال وقت داشتیم که روی اقتصاد غیرنفتی و تامین اقلام حیاتی از تولیدات داخلی و خودکفایی در صنعت و تکنولوژیهای حساس ، خسارات و فشار ناشی از تحریمهارو به حداقل برسونیم.درآمد نفتیمونم در سطح عالی بود و دست و بالمون از نظر منابع مالی باز بود. اما دوراندیشی و برنامه ریزی دقیق دست رو دست گذاشتیم. وقتی میدونستیم دشمن از دشمنی کوتاه نمیاد نباید دست رو دست میذاشتیم
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      23 3
      سیاست خارجی و محاسبات دولت از سال 92 اشتباه بود به همین دلیل حالا به بن بست خوردند.
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      21 0
      از سال 92 تا حالا چی ؟ دست روی دست که هیچی پا روی پا انداختن و خزانه و بیت المال . همش هم زر زدن. اتفاقن توی این 7 سال از داشته های 84 تا 92 هی خوردن و قر زدن
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    38 2
    برای تطهیر برجام به چه چیزهایی که چنگ نمیندازن!
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    15 7
    اتفاقا هنوز مردم احمدی نژاد را خیلی دوس دارن
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      15 0
      مردم دولت احمدی نژاد و خودش تا زمانی که به سمت انحراف نرفته بود رو هنوز دوست دارند خدمات دولتش هنوز هم ماندگاره مثل مسکن مهر کارت سوخت رونق صنعت هسته ای و فضایی مردمی بودن اما افسوس که منحرف شد اصلاحات با داشته های همین دولت سر میز مذاکره نشستند بعد از 8 سال باز میگن تقصیر احمدی نژاده یعنی سنگ پا باید جلوشون لنگ بندازه
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      21 1
      دروغ پراکنی ها و یاوه گویی های اصلاح طلبان تمامی ندارد تاکی می خواهید مردم رو گول بزنید
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      8 21
      من دوبار بهش رأی دادم ولی هرگز به این احمدی‌نژاد رأی نخواهم داد
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      6 3
      به نظر خودشان منحرفش کردند که از او انتقام بگیرند
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      11 4
      درود بر دكتر محمود احمدي نژاد
  • علیرضا IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    17 0
    توروخدا هرکسی که میتونه یه جور بهش برسونه که سند این حرفشو نشون بده چیگرمون ازین حرفای بی مدرک کبابه هرجوری بتونن میخوان کارا خودشونو موجه جلوه بدن واقعا متاسفیم
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    21 2
    حالا برکات دولت اصلاح طلبا کی رونمایی میشه؟ فعلا که همش میگن احمدی نژاد! پس نوبت شما کی خواهد آمد؟!
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      15 0
      در دوران احمدی نژاد نرخ ارز 3 برابر شد اما حالا 10 برابر گران شد و این از نتایج تدبیر است !
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    20 4
    پاسخ به تروریسم کاملا جناحی است. یک جناح غرب پرست می گوید برجا مهمتر از جان دانشمندان و اقتدار ایران است. یک جناح می گوید نیاید زیر بار تجاوز رفت. اینها دو عملکرد متفاوت است و کاملا هم جناحی است.
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      8 0
      مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    16 0
    تحریف چنین شهید والامقام به راحتی آب خوردن در حال انجام است از همان ابتدای شهادت با فشار به رسانه ملی برای عدم درج عنوان دانشمند هسته ای و در بیانیه بسیاری از مقامات تا اعلام عضو بودن وی در تیم برجام عامل نابودی صنعت هسته ای
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      9 2
      چر تا کنون چیزی نگفته اند. ،، لا اقل مرد باشید و به شهید بزرگی که نمشناختی انگ نزنید ..
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    25 1
    واعظی کاملاً درست می گوید همه بدبختیهای ملت تقصیر دولت قبل یعنی دولت یازدهم است.برجام در دولت قبل انجام شد.
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    8 0
    مسئول عمده مشکلات کشور عمدتا مسوولان بی کفایت هر دولت هستند و این را همه میدانند
  • حسین IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    17 0
    الان که مردم مطالبه از خون شهید فخری زاد و خواستار خروج از برجام هستند.. با گروگان گرفتن معیشت مردم قیمت دلارو باز بالا میبره.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    16 1
    آقای واعظی یعنی در دوره شما مشکلات مردم حل شد یا دروغ بزرگی زده شد؟
  • سرباز IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    16 0
    اصلا سوراخ لایه اوزون هم تقصیر دولت قبله. والا!!!
  • سروش IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    2 2
    در مخالفت و دشمنی سعود و صهیون با برجام تردیدی نیست! اینرا اصولیها هم باید بپذیرند، نقطه تمایز اما انگیزه سعود و صهیون از مخالفتشان است، برای ما شکی نیست که دشمنان اب و خاکمان از ابتدا هم میدانستند که همان فتوای رهبری تضمین کافی و کامل این است که ایران هرگز به سمت سلاح هسته ای نمیرود، اما آنها با ایران هراسی امورات سیاسی خود را پیش میبرند بنابراین نه فقط با برجام بلکه با هر قرادادی که وحشت از ایران را زائل کند مخالفند. سعود و صهیون کاری به مفاد زیانبار برجام ندارند، برجام و فرجام و چی چی جام برایشان فرقی نمیکند.آنها از خدشه به تصویر هراس انگیزی که از ایران ارائه میدهند بیمناکند! مطمئن باشید اگر مواد برجام به نفع ایران بود صدچندان مخالفت میکردند.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    12 0
    روز حساب واعظی بی‌وجدان هم دیدنی خواهد بود
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    10 0
    بعد از ۸ سال زدن به ایران با چه رویی صحبت میکنی این اعتماد به نفس را از کجا بلند کردی ا ن کارهات در وزارت ارتباطات اون دست پروده شما بعنوان جانشین اون از شاخص معرفی کردن در بورس اون دخالت های بیجا در عزل و نصب ها کی بشه که در دادگاه پاسخگو باشی به امید خدا
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    8 0
    دولت و روزنامه های زنجیره ای با شعارهای بی پایه ،تبلیغ عدم برخورد با تروریست ها را سرلوحه قرار دادن ،ومیخوان انتقام رو به فراموشی بسپرن
  • سید IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    12 0
    هراشکالی که الان هست واشکالاتی که در آینده خواهد بود همه از احمدی نژاده اصلاح طلبا دامنشون پاکه دستشون بسته است شما ملت شریف بازهم بهشون رای بدید تا شاید این موشکهای بد راهم تعطیل کنندیعنی برجام دو ولی از قبل بدونید اگه بد شد تقصیر احمدی نژاده
  • حسن IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    7 0
    اقای واغظی تحریف ممنوع اولا نشان درجه دو دولت به این شهید بزرگواربه دلیل نقش ایشان در برجام نبود ثانیا شهید بزرگوار سالیان متمادی در وزارت دفاع مسولیت داشتند به حساب دولت خودتان نگذارید انچه که در دولت تدبیر رخ داد ترور ایشان بود
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    10 1
    شرجام
    • دانشجو IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      0 0
      احسنت
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    5 0
    دروغ که مالیات ندارد...!!!
  • پیمان IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    14 0
    دولت قبل 45 هزارتومان یارانه به من مجرد می داد با هاش 5 تا مرغ می گرفتم با رفقام حداقل ماهی دو بار جوج میزدیم در دولت جدید با 45 هزار تومان رفتیم مرغ بخریم یه مرغ را نصف کرده داده به ما همین یه مورد کافیه متوجه بشیم همه مشکلات زیر سر بی تدبیری و بی کفایتی بعضی مسئولین جدید کشورست ای کاش مردم سال 1400 یه نفر انتخاب کنند که به فکر ما فقیر و بیچاره ها باشد من خودم و همه فامیل به روحانی رای دادیم اما به جرأت باید بگم تقریبا همگی از رای خودمون به روحانی پشبمان شدیم و لحطه شماری می کنیم که رئیس دولت بعدی را با فکر بهتری انتخاب کنیم در ضمن مسکن مهری که داخلش زندگی می کنیم تو دولت احمدی نژاد ساخته شد و همون موقع تحویلمون دادند راستش من تو کار ساختمان سازی هستم زمان احمدی نژاد خیلی کار بود حتی یک روز هم بیکار. نبودم ولی الان حدود 5 سال است به اندازه 6 ماه هم کار نداشتم راستش آقای روحانی چند وقت دایم می گفت مردم باید نشاط داشته باشند ما وقت در زمان احمدی نژاد نشاط داشتیم هم کار داشتیم هم پول داشتیم و هم نشاط
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    5 0
    ومکروا ومکرالله والله خیر الماکرین.
  • محمود IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    5 0
    واعظی این کارها را نکند چه کار دیگری خواهد کرد
  • عبدالله IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    5 0
    یکی از اصول اساس باصطلاح اصلاح طلب قلب واقعیت وطبق خط مشیبی بی بی سی وخواست تروریسم بین المل اسرایل عمل میکنند همه میدانند ای موچودلت مخالف قانون اساسی واصل ولایت فقیه هستند وقسم می خورد ودروغ میگویند انشاء الله )»)ژنتیک شما از روی زمین پاک خواهد شد
  • حامد NL ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    این شهید قطعا در این دولت پست و مقامی داشت. البته در وزات دفاع که شرایطش اندکی با دیگر وزارت خانه فرق می کند. اما این که جزو برجام بوده از دو حالت خارج نیست. اگر درست باشد اتفاقا نشان دهنده ذلت این دولت است. دولتی که قرار بود با برجام تحریم ها را بردارد اما با برجام هم تحریم ها بیشتر شد هم حتی نتوانست جان دانشمندان را حفظ کند و حتی نتوانست جام عضو گروه برجام را هم حفظ کند! اما واقعیت این است که این دانشمند نیز قربانی فساد برجامیون شد. همان طور که بقیه مردم نیز با فشار اقتصادی قربانی فساد برجامیون شدند. اما هنوز امیدشان به برجام است.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    10 0
    احمدی نژاد چه بلایی سر این دروغگویان آوردی که بعد از8سال هنوز هم بد سوزش دارند
  • خسرو IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    6 0
    کاری ازتون نمیاد گردن دولت قبل می گذارید واقعا خیلی رو دارید هفت سال گذشته شما برجام درست کردی مقصر دولت قبله هر چه بزرگ کار بود در دولت قبل شد پرتاب ماهواره ناتو مهر یارانه سخنرانی پشت سیم خاردار مرز اسرائیل
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 0
    باید امام زمان بیاد باید دعاکنیم اقا بیاد
  • DE ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 0
    اصل خواسته های مذاکراتی ترامپ و بایدن یکی هستش. بایدن هم ایران رو با پیش شرط های مثل ترامپ سالها و ماهها سرکارخواهد گذاشت درست مثل جنگ ایزایی که ترامپ سالها راه انداخت و اصلاحاتچی های غربگدا چشم به امریکا دوختند و نخواستند اقتصاد داخلی رو فعال کنن ، بایدن بشکل مودبانه تر همین مسیر را ادامه خواهد داد. اصلاحاتچی های غرب گدا دارند سر سه چیز قمار میکنند تا همه امنیت ایران در یک کلام از دست بره که دکترین تسلیم وضعف لیبی هستش. 1. تعطیلی صنعت هسته ای برای همیشه (قلب مذاکره) 2. تعطیلی صنایع موشکی برای همیشه( قلب مذاکره) 3. از دست رفتن اقتصاد و معیشیت مردم و افتادن در تلاطم های اقتصادی و فقر و بحران بیشتر مثل لیبی و عراق و سوریه
  • علی IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    2 0
    وجدان تاریخی ملت شما و اصلاح طلبان رو مسئول تمام مشکلات ملت میدونن،،احمدی نژاد عزت ملت رو بالا نشون بیگانه ها داد،،
  • IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 0
    اصلاح طلبان خودشان می‌دانند که دیگر حنایشان برای مردم فهیم و استکبار ستیز ایران رنگی ندارد
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    2 0
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • US ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    2 0
    آخه مردم بیایید و برای یکبار هم که شده این اصلاح طلبان و لیبرالها رو کنار بزنید
  • علی IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    2 0
    همه چیز تقصیر احمدی نژاده آقایون پاکه پاکن!!!!!!
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 0
    آیا وقت آن نرسیده یک بار برای همیشه طومار این جنایتکاران را پیچید تا حساب دستشان بیاید
  • حسین IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    2 0
    انسانهایی با تیپ ژیگول وترسو فرصت حرف زدن دارند دیپلماسی وابسته به بایدن مانند افساریست در دست کور خدایا به فریاد ما برس
  • فرشته غلامی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    4 0
    واقعاخجالت میکشم وآرزوی خواب دیدن میکنم که ایرانی به رنگ آفتاب پرست دربیادومثل شیطان با نیرنگ وفریب دشمن رودوست به ملت وکشورش بقبولانه شرمم میشه ازوجودشون چطورآمریکاییارورنگ میکنن به جای دوست معرفی میکنن آمریکاییایی که درخون مردم شنامیکنن واقعا شرمتون بادکه آمریکا آمریکانکنید
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    گروهی به مدت هشت سال برجام نافرجامشان همچون پیراهن عثمان برنیزه کردند وحالا که مفتضحانه شکست خورده اند دوباره می خواهند بافریبکاری ذهن ملت رابه آمدن بایدن معطوف کنند وباسیاه نمایی وانمد کنند که اسرائیل میخواهد مذاکره هسته ای را مصادره کند ولی کور خوانده اید
  • عبدالله IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 0
    اقای واعظی واقعا شما وجدان دارید آیا شما فقط در حرف دلت با مردم وکشور است ای کاش ژنتیک این تفکر لیبرالی ضد ولایت فقیه از روی زمین پاک شود
  • مسعود IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 1
    بنده بعنوان یکی از افراد ساده ملت ایران دولت فعلی را عامل بزرگی در مشکلات مملکت میبینم و این دولت هیچ کار مثبتی برای مردم نکرد
  • مسعود IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    والا خجالت هم خوب چیزیه، شما روز روشن رو هم انکار میکنید
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    اقای واعظی امروز دیگر همه میدانند اگر بصیرت و غیرت انقلابی و صلابت شهید فخری زاده در میان عناصر تیم هسته ای بود افتضاح برجام و قتل عام دانشمندان هسته ای ایران و این همه فشار اقتصادی به مردم نجیب ایران تحمیل نمیشد .
  • سعید IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    آقای فیاض زاهد !در تاریخ نمانید،وجدان همان فطرت است که غبار محفل پرستی و خود برتر بینی برآن پوشانده اید،خیر را شر و شر را خیر میبینید،وجدان امری فردیست ،اجتماعی نیست،چه برسد به تاریخی.اگر منظورتان مُد و جو زدگیست که محفل جنابتان فاتحه بر آن خواندید.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    آقای عباسی ک الان مخالف مذاکره هستن چطور در دوران تصدی ایشون بهترین دانشمندان ما رو ترور کردم ایشون لب باز نکرد و مخالف مذاکره نبودن و دولت قبل تا آخرین روزهای دولت در حال مذاکره بود
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    ملت یکیش منم، تو اشتباه میکنی، هیچ عقل سلیمی دولت احمدی نژاد را مسوول مشکلات نمیدونه، آقای واعظی فکر کنم کبر سن زود بت اثر کرده وخرفت شدی
  • عبد خدا IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    خدا شما اصلاح طلبان را از صحنه روزگار حذف کند هر چه بدبختی از شما افساد طلبان دوتابعیتی است
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 0
    بر منا فق صفتها
  • سعید IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    قطعا رییس دولتی که جایگاه و وزن سیاسی نداشته باشه بازیچه ی دست کسانی میشه که تو به قدرت رسیدنش کمکش کردن این قاعده صرفا مخصوص ایران هم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس