ویژه ها

عصبانیت و خشم پمپئو در کنار بیانیه اخیر تروئیکای اروپا علیه مصوبه ضدتحریمی مجلس، بیش از پیش ثابت کرد که این مصوبه به ضرر طرف عهدشکن و به سود مردم ایران و دولت و وزارت امور خارجه است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**ما می توانیم با دست پُر مذاکرات موشکی را آغاز کنیم

«جاوید قربان اوغلی» دیپلمات بازنشسته و از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «درمدت باقیمانده تا زمان روی کارآمدن جو بایدن، انجام چند کار ضروری به نظر می‌رسد که در قدم اول باید ازهرگونه تشنج و تشنج‌آفرینی در روابط ایران و آمریکا که ممکن است به احتمال زیاد مورد سوءاستفاده هم آمریکایی‌های ترامپی و هم اسرائیلی‌ها و هم عربستان سعودی قرار بگیرد و کار را از کنترل خارج کند و باعث شود دست بایدن برای تصمیم‌گیری تا حدودی بسته بماند، پرهیز کرد».

قربان اوغلی در ادامه نوشت: «قدم دوم که البته باید از زمان انتخابات شروع می‌کردیم، موضوع رایزنی‌های لازم هم با تیم بایدن هم از طریق دیپلماسی پنهان یا دیپلماسی علنی یا رسمی است برای اینکه بتوانیم برجام را در بالاترین سطحی که به نفع ماست، احیا کنیم. چون اکنون ملاحظاتی از طرف تیم بایدن صورت می‌گیرد که استنادشان به این موضوع که شرایط حال حاضر ۲۰۲۰ با ۲۰۱۶ تفاوت کرده، است. هرچند واقعیت هم این است که تفاوت‌هایی وجود دارد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد: «واقعیت این است که هم ما در وضعیت خوبی نیستیم و هم شرایط دنیا عوض شده. ..موضع اروپایی‌ها در مسائل موشکی و منطقه‌ای محکم‌تر شده و بیانیه اخیر وزیر خارجه نیز موید این مساله است... به احتمال زیاد، به غیر از مسائل قبلی برجام ممکن است، بخواهند برخی موضوعات حاشیه‌ای و منطقه‌ای را مطرح کنند که باید از الان آمادگی داشته باشیم و برای هر کدام از آنها یک پکیج نیرومند و قدرتمند و با منطقی فراهم کنیم که درهرگونه مذاکرات احتمالی در اینگونه مسائل که ممکن است پیش آید، بتوانیم قدرت چانه‌زنی خودمان را با استنادات دقیق حقوقی و سیاسی که بسیار هم دستمان هست، بالا ببریم. از جمله شاهکار ما در شکست دادن داعش و مبارزه با تروریسم افراط‌گری مذهبی که همراه با شهدای بزرگی در این راه بود و همچنین در موضوع موشکی».

در مذاکرات بین المللی، دو مسئله تحت عنوان «امتیازگیری» و «حفظ مولفه های قدرت» بسیار با اهمیت است. اما نکته مهم اینجاست که هیچکدام از این دو مسئله برای برخی از فعالین اصلاح طلب حائز اهمیت نیست.

در روزهای گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که مخالف توسعه صنعت هسته ای ایران است، گفته بود «صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است».

این در حالی است که همزمان با مذاکرات هسته ای دولت روحانی و ۱+۵ تعدادی از اصلاح طلبان مدعی بودند که از صنعت هسته ای آبی گرم نمی شود و این صنعت چیزی جز دردسر و هزینه نیست.

برجام امضا و اجرا شد. همانطور که مقامات ارشد دولت اذعان کرده اند، «هسته ای رفت ولی تحریم  ها ماند». با اینحال فعالین اصلاح طلب همچنان مدعی هستند که ما باید از الگوی برجام درباره صنعت موشکی و توان دفاعی و قدرت منطقه ای کشورمان نیز استفاده کنیم.

آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از آن سر دنیا آمده اند و به ما خرده می گیرند که چرا در منطقه خود علیه تروریسم تکفیری مبارزه می کنید!؟ آن هم دولت هایی که پیش از این صدام را به سلاح شیمیایی تجهیز کرده و داعش را به وجود آورده و آن را تجهیز کردند و همیشه پای ثابت جنایت و آدم کشی در منطقه غرب آسیا بوده اند.

همین دولت ها که خود رکورددار تجهیزات نظامی هستند، به ایران می گویند که باید صنعت موشکی و دفاعی خود را تعطیل کنی؛ به نظر شما صنعت موشکی و قدرت دفاعی کشور قابل معامله است!؟

وقتی طیفی صراحتا بر چوب حراج زدن بر توان موشکی و قدرت دفاعی کشور تاکید می کند، دیگر نمی توان بر این کار، نام سهل انگاری و سهل اندیشی گذاشت؛ این رویکرد مصداق آشکار خیانت است.

** تندروها نگذاشتند دولت از میوه برجام استفاده کند

«جواد امام» معاون وزیر نیرو در دولت اصلاحات و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «یکی از دلایل تحقق‌نیافتن وعده‌ها، موانعی است که بر سر راه دولت ایجاد شد. با وجود توفیقی که دولت روحانی در دور نخست خود در ماجرای برجام پیدا کرد؛ اما نگذاشتند از میوه برجام استفاده کند و مردم از منافعش برخوردار شوند. تندروهای داخلی قبل از اینکه ترامپ بر سر کار بیاید، از هیچ تلاشی برای ناکامی دولت فروگذار نکردند و اگر دولت توفیقی به دست می‌آورد، منافعی نصیب مردم می‌شد؛ اما مخالفان جریان اصلاحات به این دلیل که اصلاح‌طلبان حامی آقای روحانی بودند، نگذاشتند تغییری اتفاق بیفتد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت: «ما پس از سال ۸۴ در هیچ‌جای دولت مسئولیتی نداشتیم و نتوانستیم از ابزارها و فرصت‌ها برای ارتباط با طبقه فرودست استفاده کنیم. این ۱۶ سال بسیار پرمعناست که امکان ارتباط را از اصلاح‌طلبان گرفته است...آقای روحانی اصلاح‌طلب نبود و ما نیز مدعی نیستیم که ایشان اصلاح‌طلب بوده؛ ازاین‌رو صرفا برای منافع ملی و گذار از خسارت‌هایی که در دولت احمدی‌نژاد به کشور وارده شد، از آقای روحانی حمایت کردیم».

همچنین «سید محمد صدر» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: « باید انتخابات پرشوری برگزار کنیم که لازمه‌اش این است که جناح‌های مختلف کاندیدا داشته باشند و هرکس رأی آورد در انتخابات سالم و قانونی و منصفانه انتخاب شود. به این ترتیب نظام را بیمه می‌کنیم و نشان می‌دهیم که مردم همواره پشت این نظام ایستاده‌اند و به سرنوشت خودشان علاقه‌مند هستند».

جواد امام در این مصاحبه مدعی شده است که منتقدین دولت نگذاشتند که از میوه برجام استفاده شود. این ادعا در حالی است که علت اصلی ناکامی برجام، متن بسیار ضعیف توافق هسته ای، عدم اجرای ۲۸ شرط ابلاغی توسط دولت و اعتماد بلاوجه دولت و وزارت خارجه به آمریکا بوده است.

علاوه بر این، بی عملی و عهدشکنی دولت اوباما و در ادامه بی عملی دولت ترامپ و همچنین عهدشکنی اعضای اروپایی برجام در بی دستاوردی این توافق نقش اساسی داشت.

با اینحال، طیف اصلاح طلب با سانسور این واقعیت های بدیهی و با بی اخلاقی و بی انصافی، همه تقصیرها را به گردن منتقدان می اندازند.

جواد امام در مصاحبه مذکور مدعی شده است که اصلاح طلبان ذر ۱۶ سال اخیر در قدرت حضور نداشته اند. این ادعای مضحک در حالی است که در قریب به ۸ سال اخیر، اکثریت مطلق دولت روحانی در اختیار اصلاح طلبان بوده است. طیف اصلاح طلب در دولت روحانی از معاون اول رئیس جمهور تا وزارت نفت و اقتصاد و صمت و کار و راه و شهرسازی و استانداری ها و فرمانداری ها و...را دربست در اختیار گرفت.

نکته دیگر اینکه، پست های ارشد دولتی و مدیریتی در دولت روحانی در اختیار اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی و مهدی کروبی بوده است.

محمد صدر در مصاحبه مذکور تاکید کرده است که باید انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، سالم و قانونی برگزار شود. این در حالی است که تاکنون تمامی انتخابات ها سالم و قانونی برگزار شده است. مسئله اصلی، به هیچ عنوان برگزاری انتخابات سالم و قانونی نیست، بلکه مسئله این است که اصلاح طلبان نه جنبه شکست در انتخابات را دارند و نه ظرفیت پیروزی در انتخابات.

که اگر این جنبه و ظرفیت را داشتند، نه شاهد خسارت های بزرگ به کشور در سال ۸۸ بودیم و نه با افزایش ۱۰ برابری قیمت دلار و پرواز قیمت پراید و افزایش ۶ برابری قیمت مسکن در دولت روحانی مواجه می شدیم.

**حمله ارگان دولت به طرح ضدتحریمی مجلس

«مرتضی الویری» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در مصاحبه با روزنامه ایران با اشاره به مصوبه اخیر مجلس تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» گفت: «مجلس در موضوعی قانون‌گذاری کرد که موضوعی فراقوه‌ای تلقی می‌شود و به‌طور اخص شورای امنیت و بالاتر از آن شخص مقام معظم رهبری در آن ذی‌مدخل‌اند. چرایی اینکه مجلس طرحی را از تصویب بگذراند که موضوع آن قبلاً در حوزه تصمیم مستقل مجلس تعریف نشده از جمله سوالات مطرح است.»

الویری در ادامه گفت: «تحولات رخ داده در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و رأی آوردن فردی که بازگشت به برجام را در زمره یکی از سیاست‌های خود اعلام کرده بود به معنای آن بود که شانس احیای این توافق به‌وجود آمده و موقعیتی برای جمهوری اسلامی ایران فراهم شده که بتواند حق از دست رفته‌اش را باز بستاند و سختی ناشی از ظلم تحریم فراگیری را که بر ملت ایران روا شده از دوش مردم بردارد. این است که در آستانه تحقق چنین شرایطی چرایی تصویب این قانون سؤال‌برانگیز می‌نماید».

دیروز «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای در واکنش به مصوبه اخیر مجلس، این مصوبه را به شدت محکوم کرد.

پمپئو در این بیانیه تاکید کرد که این مصوبه، باجگیری ایران از غرب است. عصبانیت و خشم پمپئو در کنار بیانیه اخیر تروئیکای اروپا علیه مصوبه ضدتحریمی مجلس، بیش از پیش ثابت کرد که این مصوبه به ضرر طرف عهدشکن و به سود مردم ایران و دولت و وزارت امور خارجه است.

اما متاسفانه برخی دولتمردان و رسانه های متعلق به دولت همچنان با هجمه به این مصوبه، آن را مغایر با منافع ملی قلمداد می کنند. سوال اینجاست که اگر این مصوبه به ضرر ایران و به نفع آمریکاست، پس چرا جیغ بنفش وزیر خارجه دولت ترامپ به هوا برخاسته است!؟

«سید صادق خرازی» فعال سیاسی اصلاح طلب در روزهای گذشته با اشاره به مصوبه اخیر مجلس تاکید کرده بود: «تجربه نشان داده هرگاه در برابر طرف مقابل با قاطعیت وارد میدان شوید، عقب می‌نشیند و اگر ببیند طرحی جدی در اختیار دارید که می‌تواند محاسباتش را به هم بریزد حاضر می‌شود امتیاز دهد و شما را راضی کند که معادلات بازی را حفظ کنید».

خرازی در ادامه تصریح کرد: «طرح اخیر مجلس می‌تواند اهرم فشاری در اختیار دستگاه سیاست خارجی کشورمان قرار دهد تا طرف غربی را وادار کند به برجامی که خود نقض کرده، پایبند بماند و به طور جدی خواسته اصلی ایران را که همان رفع واقعی تحریم‌هاست، محقق کند.  هنر دیپلماسی استفاده بهینه از فرصت‌ها و تبدیل موقعیت‌ها و احیاناً تهدیدها به فرصت است. اگر از این دریچه به موضوع نگاه شود، می‌توان گفت که طرح مجلس می‌تواند به سود مذاکره‌کنندگان ما باشد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 116
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 31
  • ایرانی US ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    61 2
    حرف مفت نزنین تاحالا چه کاری کردین بااین برجامتون.میوه که سهله خاشاک هم نسیبتون نشد .
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      40 2
      بیجا کردید که می خواهید خیانت هسته ای را در موشکی هم تکرار کنید.
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      2 27
      بریم مذاکره
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      2 44
      ظریف امیرکبیر معاصر است
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      25 0
      بیچاره گی مدعیان اصلاحات بجایی رسیده که شکست برجام و تشدید تحریم ها را به گردن رقیب سیاسی شون می اندازند و فرار به جلو می کنند !
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      22 0
      8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با شیطان بزرگ کردند و تورم 800 درصدی سر سفره مردم گذاشتن بازهم میگن باید مذاکره بکنیم !!!!
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      21 0
      لیبی هم اینگونه نابود شد قذافی احمق به امید اینکه تحریم ها برداشته بشه رفت هسته ای و موشکی رو داد آخرش هم خودش هم مردمشو بد بخت کرد الان مردم لیبی پشیمون شدن
    • میلاد IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      6 0
      حماقت تاچه حد. قربان اوغلی بیچاره تو که جیره و مواجب بگیره آمریکا و انگلیسی. اگه نبودی و نبودید دم از مذاکره با آمریکا نمیزدید. کمی تاریخ بخون بجای نشستن و دیدن فیلمهای آمریکایی.ازشما در تاریخ به عنوان مزدوران ووطن فروشان یاد خواهند کرد.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    39 1
    برجام خسارت محض
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      30 2
      همه معضلات و مشکلات کشور در چهل سال اخیر مرهون خرابکاری های اصلاح طلبانی است که در واقع ایشان امتداد خط فکری منورالفکران از نهضت مشروطه تا این زمان هستند!
    • SE ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      45 2
      موشکی هسته ای نیست. ما مردم خائنین و وطن فروشان را از میان برخواهیم داشت
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      27 0
      یعنی دیگه نفهم تر از شما اقای قربان اوغلو تو دنیا پیدا نمیشه که اینقدر به دشمن تون اعتماد دارین همین بایدن نبود که میگفت باید یه کاری کنیم که خانه امن ایرانی ها امنیت نداشته باشه اونا عاشق چشم و ابروی شما نیستن اینقدر احمق ونفهم نباشین عقل یه بچه دوساله از امثال شماها بیشتره تقصیر شما نیست مقصر مردم هستن که شمارو اوردن سر کار ظریف دشمن ملت وکشور نه امیر کبیر یکی شما امیرکبیری یکی هم ظریف بشو با هه
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    26 1
    تو برجام قبلی که .... کف دستتون، این دفعه واقعأ میتونین " با دست پُر" مذاکره کنین!! خخخخخخخ
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      10 0
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خیلی با حال گفتی
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      5 0
      دم شما هم گرم!! خخخخخ
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      14 0
      واقعیت این است که هم ما در وضعیت خوبی نیستیم و هم شرایط دنیا عوض شده. ..موضع اروپایی‌ها در مسائل موشکی و منطقه‌ای محکم‌تر شده و بیانیه اخیر وزیر خارجه نیز موید این مساله است... /// متاسفانه هنوز واکسن ضد حماقت ساخته نشده و احمق مجبور است تا آخر احمق بماند.
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      9 0
      اگر واکسن ضد حماقت ساخته شده بود که اصلا وضعمون این نبود! به تیم مذاکره کننده میزدیم میرفتن مثل آدم معاهده امضاء میکردن یا میومدن میگفتن شرایط قرارداد یکطرفه بود به این دلیل امضاء نکردیم و 8 سال مملکتو عقب نمی‌بردن. البته من فکر کنم واکسن ضد خیانت و وطن فروشیو روش کار کنن بهتره چون اکثریت غربگداها و اصلاحاتچی ها بهش نیاز دارن، البته اگر روشون اثر بکنه چون بیماریشون خیلی حاد شده !!!
  • DE ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    13 0
    ما اصلاح طلبها یا همان یواشکی زیر زیری کارگزارانتی ها می‌توانیم با دست پُر مذاکرات موشکی را آغاز کنیم زیرا هم به اندازه کافی بتن داریم و هم به اندازه کافی محل بتن ریزی مانند شهرک های صنعتی زیر زمینی , کارخانه های تولید اسلحه و موشک ...حتی دانشگاههایی که رشته فیزیک هسته ای درس میدهند آدزس دانمشندان هسته ای ....یا اینکه 1400 به ما رای بدهید تا کیک حکومتی را بین خودمان اصلاحات چی ها و باز بین خودمان یعنی کارگزارانتی ها تقسیم کنیم. / تندروها نگذاشتند دولت از میوه برجام استفاده کند .الان میلیونها تُن سیب و گلابی برجام رودست دولت مانده و ما چون تکخور نیستیم دست بهش نزدیم همچنین خروار خروار تحریمهای لق شده و هَزاران ال 30 و ال40 ال 50 ...روی دست دولت باد کرده. به جان جان کریه جان جان افه کنه ای راس میگم.
  • وطن فروش IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    18 2
    آقا قربان عزیز شما می خواهید در برابر دشمن بخوابید!!!!!! مشکلی نیست مثل همقطارانتان که الان خارج از ایران با خفت و ننگ زندگی میکنن؟ اول از ایران بروید بعد بخوابید که بحساب ملت غیور و شجاع ایران زمین نوشته نشود.. ملتی که در دفاع از سرزمینش دلاورانی چون نادرشاه، شاه عباس کبیر، شاه شجاع و ساستمدارانی چون امیر کبیر و آزادمردانی چون میزاکوچک خان. باقرخان. ستارخان. رئیس علی و هزاران مرد و زن باغیرت دیگر را بخود دیده است...الخائن و الخائف خائن همیشه ترسوست
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    22 1
    راست میگن موشک ها رو میدیم خمپاره تحویل میگیریم. تحریم ها برداشته نمیشن. بعد سر استان ها مون مذاکره میکنیم که کجا رو بدیم و چندتا تحریم جدید تحویل بگیریم. این قصه سر دراز دارد...
  • قلندر دولت IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    19 1
    باور کنید تقصیر ما نیست. همش تقصیر دولت قبل و دولت در سایه و دولت با اسلحه و دولت آمریکا و ترامپ و منتقدین بی شناسنامه و بی سواد و دولت بعد و مجلس قبل و مجلس بعد و قوه قضاییه و ارتش و سپاه و منافقین و چین و روسیه و ... هست. ما می خواستم کار کنیم و مشکلات را حل کنیم. کلیدش را هم آوره بودیم. نگذاستند که.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    18 0
    جناب شما در دوران مسئولیت خود چه گلی به سر مردم زدید؟ همچنین اینکه آمریکا برجام را نقض نکرد و ایران هیچ بهره ای نبرد آیا به ضعف این قرراداد بر نمی گردد؟ چرا حاضر نیستید بگویید تا این لحظه با دادن این همه امتیاز هیچ بهره ای نبردیم حالا اگر یک روش جدید آن هم لغو پروتکل الحاقی باشد چه اشکالی دارد و چرا شما ناراحتی از این اقدام جدید؟
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    19 1
    وقتی کسی جواب این افساد طلبها رو نمیده ودهنشون رو جر نمیده معلومه حرف از مذاکرات موشکی هم میزنن
    • ناشناس IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      17 1
      کس که زیاده جواب این افسادطلبان فاسدوطن فروش روبده ولی اینها که ازرونمیرن این نفوذی های بی شرف تا مملکت رو بیشترین لجن نکشند دست بردارنیستد
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    16 0
    این الویری عوضی از عوامل ساواک نبود
    • اکبر قادری IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      10 0
      چرا خود خودشه ، همون مسئول اصلی و گرداننده تشکیلات فرفان که عامل اصلی ترور شهید مطهری بود ، و گرداورنده تیم نفوذی و جاسوس دفتر اطلاعات نخست وزیری (جواد قدیری ، حبیب الله داداشی ، پیرو رضوی ، خسرو تهرانی بهزاد نبودی و ...) که شدن عامل انفجار دفتر نخست وزیری در شهریور 1360
    • frid mahmodzade FR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      2 8
      نظراتوخوندم یه عمره بجای حل مشکلات مردم فقط باهمدیگه سرجنگوکل کل میکنین به همین علت کشور درست نمیشه
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      7 0
      مرگ بر منافق
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    9 0
    میرفت بالا درخت برجام میوه میچید معلوم میشه از بلندی می‌ترسید
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    12 0
    تکلیف اصلاح طلبان مشخص است، چرا بقیه منتظرند که غربیهای متوحش در مورد حقوق مسلم هر کشوری از ما طلبکارنه درخواست محروم شدن کنند.و ما در مقام متهم به آنها پاسخگو باشیم. نمونه اش بمب اتم است. ما باید در مجامع بین المللی این مطالبه را جا بین اندازیم که این وحوش جوابگو باشند و فرصت اتهام زنی به ایران از آنها گرفته شود
  • هادی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    14 0
    شانس ما گرفت که مجلس دست امثال قالیباف افتاد وگرنه الان اجازه موشکی را هم داده بودن واونوقت بلایی که سر عراق امد سرما میومد عراقم اول وارد برجام شد وبعدموشکیش وبعدش ظرف چندین ساعت کلیه پایگاه هاش توسط امریکا زده شد وصدام موند باحوضش
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    15 0
    اینها چطور توی وزارت خارجه بودند قربان اوغلی واقعا نادانیی یا دیگه خیلی جاسوسی که که داری خودت را برای امریکا جر می دی
  • خ IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    14 0
    میوه ی برجامتان فقط تروردانشمندان ماست.
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      6 0
      برجام=خسارت محض
  • مهدی IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    14 0
    ۷ ساله دلمونو خون کردید تورو خدا ول کنید بر جامتونو من با سه تا بچه پول اجار خونه نمی تونم بدم دیگه بس کنید خسته شدیم
  • FR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    4 0
    "قدم دوم که البته باید از زمان انتخابات شروع می‌کردیم" میکردیم؟!! شما شما و این تفکر مسخره تون چه نسبتی با نظام و مردم دارید که خودتون رو جمع می بندید؟!!
  • FR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    10 0
    به جاوید قربان اوغلی .....شما بیجا میکنید !
  • iran IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    9 0
    فقط میتوانم بگم واقعا" متاسفم برای آقای قربان علی ! ایکاش یکی به این آقای قربان علی بگه ببند دهانت رو ! اصلاح طلبان! نادان و بی خرد ! ایرانستیز !
  • CA ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    6 0
    آقای عزیزهروقت آمریکا بدون پیش شرط برجام رو اجرا کرد ایران هم میتواند به تعهداتش برگردداینقدر مثل ندید پدیدها عجله نکن تجربه نشان داده که هروقت طرف مقابل برای چیزی عجله کند طرف خودش رو عقب میکشد الان ما سواریم بر اوضاع اونها همه چیو زیرپا گذاشتند حالا ما شدیم بدهکار ؟؟؟؟؟عجب از بیخردی شماها
    • محمد IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      3 0
      اینها تنها دربرابر آمریکا کوتاه نمی آیند . وطن فروشی و بی لیاقتی را در مورد صحبتهای اردوغان ناسپاس هم دیدید ، فقط لبخند ، بیشرفها انگار فقط صبح تا شب در آتلیه دارند عکس میگیرند ، شما زبانم لال خیر سرتان دیپلمات هستید فروشنده یا مانکن یا مهماندار هواپیما که نیستید همش می‌خندید ، از این همه خنده دهانتان گشاد نشد؟
  • علیرضا IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    8 1
    به به چه کشمکشی هست......البته خاک توی سرتون با برجامتون
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      8 0
      توان موشکی قابل مذاکره نیست
  • مجید IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 6
    هرچه بدبختی داریم ازاین تندرویهای بی پایه واساس است که فقط جناح بازی وسیاسی کاری میشود بدون درنظرگرفتن حق مردم که باعث بدبختی مردم میشود
  • همصدا با مردم IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    9 0
    در پاسخ به آقای قربان اوغلو باید گفت با این برجام‌ و برای رفع تحریمها غنی سازی و پیشرفت هسته ایی را ۶ سال معطل کردید و قلب راکتور اراک را با بتن پر و به نوعی نابودش کردند آن هم برای هیچ این برجام چه نتیجه‌ای داشت جز پوچی و آیا برای اعتماد سازی کشور را تحریم تسلیحاتی برای ۴ سال نکردید؟ با‌ توجه به اینکه در مفاد برجام نبود و خود اضافه کردید حال چگونه میخواهید به این غربیها اعتماد کنید لطفآ سکوت کنید و از دو حال خارج نیست یا باید تسلیم شد و ایران را تقسیم و نابود شده ببینیم یا همچنان باید ایستادگی کرد و ایستادگی با بودن خود فروختگان‌ دو تابیعتی اجنبی پرست بسیار سخت است
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    12 0
    حالا بزارید زخم چرکی برجام خوب بشه بعد
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    13 0
    دقت کردین همه میخوان با ما مذاکره کنن ، شیوه کار هم اینه که وقتی ایران به تعهداتش عمل کرد می زنی زیر همه چی و دوباره امتیاز میخوای
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    15 0
    با طناب پوسیده همین ساده لوح ها رفتیم ته چاه شرجام و وضعیتمون اینه
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    12 0
    شما همان برجام را به سرانجام برسانید
  • ق براتی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    20 0
    افسادطلبِ پست
  • عبدالله IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    17 0
    جناب آقای جاوید قربان اوغلی شما خیلی بیجا و غلط می کنید که بر سر موشک معامله کنید. شما اگر خودت یه چیز بارزشی داری برو با آمریکایی ها معامله کن! خود دانی و خدای خودت ولی دیگر کسی حق ندارد از امتیاز دادن و ... صحبت کند. ما تو دهن امثال تو می زنیم.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    12 0
    برو بابا ی اصلاح طلب !حرف مفت دوباره دزدید تاسیسات هسته ای رو بتون ریختید با چه عقلی !برو کشک بسا
  • داریوش حسین زاده IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    7 0
    اصطلاح طلبان یا همان منفعت طلبان اختلاسگر در همان هشت سال حکومت شان همه توانشان را رو کردند ،تیم مذاکره کننده غربی مجرب تر و پخته تر از آنی هستند که جغله های غربگرا و غربزده با ادعای روشنفکری خام چون ظریف توان مداکره با آنها را داشته باشند ، بنابرین برای این جنگ و مبارزه تیم قدرتمند‌وبا غیرتی لازم است که از شهامت و دانش کافی بهره کافی داشته باشند تا اسیر تله های غربی،عربی،عبری نگردند ، با توکل بر خداوند قدر توانا.۶۹۶۹ بنابرین
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    9 0
    شما غلط کردید از طرف 80میلیون ایرانی نظر دادید شما میتوانید اموال خودتون تصمیم بگیرید . خاک بر سرت که اینقدر عقل ندا ی بد بخت بیچاره از دست دادن موشک یعنی از دست دادن شمشیر 1400سال قبل تو و امثال شما این را نمی فهمید ! اصلاح طلب که بودی تو !!!!
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    18 0
    فقط آرزو میکنم یک روز خائن هارو مردم از تیر چراغ برق آویزون کنن
  • صالح وملورین IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    5 0
    جای بسیار تاسف دارد هرکه ترسید کارش تمام وتمام با بزدلی به جنگ دشمن رفتن استقبال کاملا شفاف با شکست بابا برید بیرون ازگود شمااهل جرعت وجگرداری نیستید هواپیمای ولاشخورهای آمریکا وعرب برسرمردم باغیرت حاج قاسم وفخریها جولان میدن توزیرپتو قایم شدی افسوس ۱۰۰۰افسوس اسم ونام بزرگ مردانی چون حاج قاسم وفخریهارو زیرسئوال میبرید سرداران باغیرت تورو بخدایتان بلندبشید نگذارید ترسوها تصمیم وعقب نشینی کنند
  • جلیل FR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    18 0
    قربان اوغلی . مذاکرات مخفیانه یعنی چی ؟! یعنی وطن فروشی بدون مزاحمت ؟! دوما" . موشک مگه ارث پدری تو هست مردک . سوما" . اوضاع چگونه تغییر کرده ؟! اگر انفعالی هست از سوی راس تفکر خفت بار شماست . شما مثل آن طفل ریقویی هستید که هم خراب میکنید هم طلبکارید . آنقدر دنیای کوچک خود را با مادیات فراوان عادت داده اید که خوف دارید با اخم دشمن دستتان کوتاه شود و خوشی و لذت و ثروت تان بهم ریز شود . وطن را هم میدهید تا خدشه ای به اتوی شما وارد نشود .
  • صالح IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    13 0
    دهن این افراد ترسو رو با پول پول ببندید اگربسته نشد ....ببندید خجالت بکش توچقدر وجود داری خجالت ازشهدا فخریها.سلیمانیها ووومردان وجوانان وزنان باتعصب وباغیرت به اسم پرچم وخاک ومردم پاک بکش بیرو توبه کن خارجی
  • مهدی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    8 0
    ایران عزیز در این 3سال قدرتمند تر شده و تولید داخل افزایش شدیدی پیدا کرده از برجام و موشکی و منطقه ای آبی گرم نمیشه خرشون از پل رد شه به ریشمون می‌خندن فقط تولید تولید تولید افق روش آینده بهتر از امروز
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    6 0
    یعنی خدا مخلوقی نفرت انگیزتر از سلبریتی های نفهم و اصلاح طلبها هم خلق کرده؟
  • کیوان IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    5 0
    متاسفم برای برای برخی گروها و تفکرات واده گی که‌هیچ حد ومرزی را در انفعال و به حراج گذاشتن حقوق ملت و عزت ملی ندارند و از گذشته عبرت نمی گیرند . دست پر بودن برای کافی نیست .! باید کلّه پر باشد!؟! که اگر بود به مذاکره برسر موشکی نمی اندیشید!؟! چون نتیجه اش می شود برجام !!! مگر مذاکرات هسته ای با دست پر ( نوزده هزار سانتریفیوژ و غنی سازی بیست درصد و ...) انجام نشد؟!؟ ایا نمی اندیشید؟!؟
  • Sia DE ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    6 0
    کسیکه مفزش و همچنین دستش پر است ،بنابرین نیازی به نشستن روی میز استعمار گران را ندارد. با شناختی که از این دولت بی عرضه و بزدل داریم ،حتی با دست پر هم بروند ولی باز هم با دست خالی به منزل هدایت شان می کنند
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    8 0
    وقتی امثال اینگونه اصلاح طلب ها حرف می زنند بوی ... دوباره بلند می شود بنده تا به حال ندیده ام یکبار حرفی بزنن که به نفع ملت باشه در حقیقت اینها پادوهای سلطه در داخل کشور هستند و بزودی مردم اینها را به زباله دان تاریخ برای همیشه می سپارند
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    10 0
    خبر مرگت باچانه زنیت دیگه چیزی نمونده هرکس درمورد موشک وهسته ای مذاگره کند ایرانی نیست ودشمن است تمام
  • علی IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    4 0
    آهان همون گلابی هامنظورتونه
  • محمد IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    6 0
    خدا این وطن فروشان غرب زده افسادطلب را لعت کند
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    4 0
    قربان اغلی هم مزدور اسرائیل وقطعا نفوذی است
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    4 0
    میشه شمادیگه غلط زیادی نکنیدهمین چیزهایی که ازبرجام نصیبمان شدبرای هفت پشتمان کافی است ای نامردهای ضدانقلاب وجاسوس
  • جانباز IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 0
    1_ آقای قربان اوغلی! زحمات دانشمندان و محققان انرژی هسته ای دست پر برجام بود که دو دستی در مقابل هیچ واگذار کردید! 2_ آقای امام! کشورهای غربی اصلا" قرار نبود که به ایران از درخت برجام حتی یک هسته زرد آلو بدهند. _ در کل آقايون ملت ایران را فراموشکار و... حساب نکنند که بزودی بد تو دهنی از همین ملت میخورند.
  • میکائیل IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 0
    شما اصلاحاتی ها فقط ذلت برا مردم ایران اوردین. انشالاه بعد روحانی یه رئیس جمهور با دل و جرات سر کار بیاد و صدای شمارو خفه کنه.
  • شهروند IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 0
    خیلی عجیبه، واقعا بعضی ها نمی فهمند یا نمی‌خوان بفهمند،که علت این که غربی ها مزاکره را مطرح می کنند هدفشون از بین بردن مولفه های قدرت این کشوره اگر فرزندان این ملت در زمینه هسته ای یا موشکی تلاش نمی کردند و ما صنعت موشکی نداشتیم غربی ها این آقایان را به پشیزی هم حساب نمی کردند نه این که بیان با اونا مزاکره کنند.
  • L IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    از اول روی پای خودمون وا می ایستادیم دست بسمت غرب دراز نمیکردیم الان از هر لحاظ خیلی خیلی پیشرفت میکردیم حالا شده برجام بایدن که هیچ منفعتی برای این ملت ندارد بلکه کشور را چندین سال عقب می اندازد همانطور ۸سال دنبال برجام بودن که کشور مان را چندین برابر سال عقب انداخت قابل توجه دولت روحانی
  • بهرام US ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    4 0
    ماباتوان نظامی وموشکی باهیچ گشوری مذاکره نخواهیم کرد توان موشگی افتخارایرانه هرگی حرفی برای مذاکره باتوان موشکی ایران بایدجلو گردنش رامی شکنیم خائنین جایی درایران ندارندکورتان راگم گنید
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    3 0
    خخخخ جوک های اصلاحات!
  • سارو IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    3 0
    امنیت و توان دفاعی ما خط قرمز ماست!
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    3 0
    چطوره این دوستان اصرار بر مذاکره در اثر ضعف دارند . شاید چیزی میدانند که ما بیخبریم ..همین جمع شدن دشمنان نشان از قدرت ما دارد ِ چرا پالس هائی فرستاده میشه که نشان دهد سیاست و تصمیمات ما لنگ میزند و حداقل بهمین نسبت اعتماد بخود .. که آیا فردا ایران وسط راه ما را رها نمیکند . مطلب وابستگی نیست . اصول و اعتقادات و احترام داشتن . نمونه اش رفتار دولت های آمریکا که بسیاری را ناراحت و نگران و عصبانی ساخته . این میگه باشه اون میگه نباشه . بعد هماکطور رهبر فرمودند . این قوات ایران هسنه ای موشکی منطقه ای حقوق بشری و ... بهانه است ِ اصل نظام و ایران نشانه است ..و این دولتها که به اسرائیل میپیوندند و اروپا و خود آمریکا و اسرائیل از جمله نتانیاهو وابسته به بهتره گفت چند نفر تریلیاردر های صهیونیست از جمله شلدون ادلسون که میزان دارائی او طبق شنیده ها در این جمع تقریبا در پایین جدول این افراد است . کسانی که روزانه میلیارد با هم نصیب میبرند و تسلط بر اقتصاد دارند. خود نخست وزیر اسرائیل همین نتانیاهو پادوی آنان هست . همانطور خود آمریکائی و اسرائیلی های بعضا صریحا اشاره داشته اند . دعوا بر سر ایدئولوژی هست . که اساس و بن مایه اختلاف هست . شما برو همه را بده . راضی میشوند؟ آنها حداقل شبیه به همین کشورهائی که در صف افشای ارتباط خود با اسرائیل قرار دارند . معجزه اتفاق نیفتاده . اینها همه محتاج اقتصاد آمریکا هستند که آنهم وابسته به صهیونیزم هست . و تاره این پیوندها اتفاق نیفتاده . حداقل بعد از جنگ جهانی دوم فراگیرتر و عمومیت یافت از جمله رژیم شاه . که با حسن مراکشی دوست بود و زمان سفرآخر اولین مقصد او مراکش بود که چند روزی بیشتر نتوانست آنجا بماند . اغلب اعراب تا کنون پنهانی با اسرائبل روابط داشتند . الان ناچار شدند رو کنند . چرا . چون اسرائیل مقابل ایران احساس ضعف کرده و اینگونه میخواد بگه من قدرت دارم و در کنار آمریکا که همان اسرائیل در واقع هست . بنام اسرائیل اطراف ما حضور داره . که هر کدامشان در حال لرزیدن هستند . که در صورت دعوا چه بر سرشان خواهد آمد . چون فرصتی هست تا مردم خودشان علیه حکام ضعیف و خائن قیام کنند . و ایران هم احتمالا و در صورت خطا حتما ضربه اساسی و اثر گذار خواهد زد
  • قربانی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 0
    سلام بر جاوید قربان اوغلی احتراما معروض میدارد برای آمریکایی ها یک چیز همواره زنده و پایدار و ثابت است و آن منافع آمریکا است وبه هیچ قرارداد و پیمانی پایبند نیستند در حال حاضر آمریکاییها تمامی دندان خود را در تن ما فروکرده اند و به فک رسیده اند دیگر نه جایی برای فروکردن دندان دارند ( حداکثر فشار آوردن ) و نه ما چیزی برای از دست دادن داریم بنابر این اگر بخواهیم ساکت بنشینیم دندانهای خود را داخل گوشت ما نگه میدارند و سعی میکنند یک تکه از گوشت تنمان را بکنند الان سر و دندانشان شان گیر بخشی از تن ماست و برای ما فرصتی است تا ضربتی بزنیم تا حساب دستش بیاید بنابر این الان بهترین وقت پوک برای زدن توی سر آمریکاست ثانیا یک بار طرف آمریکایی ها رفتیم آزموده را آزمودن خطاست حزب دموکرات و جمهوریخواه ثابت و دائم نیستند ولی منافع آمریکا |ثابت ودائم است برای ما یک تکه سنگ و چوب وجماق و سلاح چاره ساز است و الان مذاکره سر آن نه بلکه چگونه کوبیدن آن سر آمریکا تعیین کننده است . عربستان و اسرائیل و اروپا هم تماشا گر خواهند بود شما هم لطفا به نفع دشمن توصیه نکنید . بعد از ترور شهید سلیمانی و کوبیدن عین الاسد ، الان چرتکه و ماشین حساب روی میز آمریکایی ها قرار دارد . قبلا برای ترساندن ایران قایق توپدار ، بعد ها ناو هواپیمابر می فرستاند الان از ترسشان بی 52 پرواز می دهند. الان آنها چند کشور ولی تنها هستند . الان وقت گرفتن امتیاز است الان آنها باید برای مذاکره تماس بگیرند آنها تنها و دروغگویند برای اینکه راستگویی خود را ثابت کنند باید امتیاز بدهند تا اینکه از تنهایی و انزوا خارج شوند .
  • محمد IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    3 0
    عقلانیت جاشو به دشمنی داده اصلاح طلبان غرب زده انکلیسیهستند
  • محمد حسن حاج نصیری IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    3 0
    پر خطرترین ایده در حال حاضر همان ایده مذاکرات موشکی است .حواسمان باشد
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    آقای محترم حدود 30 ساله کشور در اختیارتونه جز وادادگی و خسارت‌های غیر قابل جبران چی نسیب ملت شد چه ستاوردی در زمان آقایان رفسنجانی و خاتمی و روحانی داشتید چرا در طول 8 سال احمدی نژاد ایران از فن آوری نانو گرفته تا ساخت و پرتاب ماهواره و مسکن مهر وغنی سازی 20 درصدو هزاران چیز دیگر پیشرفت کرد ولی در زمان های دیگر همش خسارت محض،، با چه رویی دم از مذاکرات موشکی می‌زنید اقایان خاعن مگر رهبری نگفتند موشک و ابزار دفاعی مسعله ای ناموسی است و کسی برای ناموسش مذاکره نمی‌کند
  • کمیل IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    خفه شو رو واسه یک همچین جایی میذارند موشک خفه کن دشمنه اگه تو دشمنی خفه شو دیگه داری خط قرمز ما رو رد میکنی
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      1 1
      غلط میکنید کلن مزاکره کنید
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 0
    اگر چه افاضات امثال «جاوید قربان اوغلی»ها، اعم از دیپلمات های بازنشسته یا بازننشسته ارزش جواب دادن نداره ولی لازمه یه نکته رو به ایشون و امثالهم یادآوری کنیم که مستر، شما مذاکرات هسته ای رو هم با دست پُر آغاز کردیدید ولی نشون دادید که لیاقت و قابلیت این پر دستی رو ندارین و مفت داشته ها رو به باد دادین. به امثال شما امیدی نبود و نیست پس ابراز افاضات رو کمتر بفرمایید!
  • حامد IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    همچنانکه عمر سعد ازگندم ری نخورد شما هم از میوه برجام نخواهید خورد زیرا اهداف شما خدا نیست بلکه کدخدا است کسی که منافع ملی را فدای منافع جزبی و گروهی خانوادگی می کند عاقبت خوشی نخواهد داشت شما عادت کرده اید یکی پیدا کنید تقصیر گرونش بندازید چون شهامت ندارید
  • US ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 0
    خیلی بیخود می کنید در مورد برجام موشکی صبحت کنید نوچه های امریکا
  • US ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    ما مذاکره ای با شیطان نداریم
  • DE ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 0
    صنعت موشکی با جان فشانی و شهادت دانشمندان جهادگر بدست اومده تا امنیت مردم ایران رو تامین کنه نه اینه شما اصلاحاتچی های بی خرد بی لیاقت به این راحتی بخواهید حراج اش کنید ، کور خوندید! راست میگید از جیب مبارک خودتون که خالیه هزینه کنید! صنایع موشکی کیسه خلیفه شما نیست که بخواهید به نفع غربی ها و اسرائیل جنایتکار بذل و بخشش اش کنید! تا ایران لیبی دوم بشه کور خوندید! ازموده رو ازمودن خطاست!
  • ایرانی IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 0
    برجام از اول درخت خشکی برای ایران بود. میوه که نمیده هیچی. اصلا سبز هم نمیشه . دیگه بس کنید. غربزده ها.
  • US ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    ریس و وزیری که بچه هامون اونور آب هستن ما هیچ توقعی نباید داشته باشیم در ضمن برجامهای دیگری هم در راه است
  • محمود IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 0
    از برجام مقدستان میوه زبونی و ذلیلی چیده شده در حد تیم ملی!!!
  • وطن دوست IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    من نمیدانم که وقتی اکثریت ملت عزیزوبزرگوار میدانتد اصلاحطلبان،هم غربزده اند هم ترسو هم وطن فروش چرا بازهم به انها اعتماد میکنند،این برجام غیراز سود برای اصلاح طلبان چه سودی برای ملت وکشور عزیان داشته
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    این درخت برجامی که آمریکاییهاواسه شمااصلاح طلبهاکاشتن میوش بادمجون وخیارچمبره که دادن دستتون بریدشب چله بخورید
  • US ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    خدارا شکر رهبری فرزانه افراد شجاع وحسینی در بدنه نظامی داریم مگه ایران کشور قحطی زده ودست بسته است که بعضی مسولان داشته های کشورمان را کوچک میشمارن هر روز برای مذاکره دست وپا میزنن که چی بشه گاز نفت معادن منابع طبیعی آب وخاک حاصلخیز جوانهای جویای نام وآماده بکار جهادی همه چیز خودکفا هستیم فقط مدیر جهادی کمبود داریم برای ساخت کشور به هیچ چیز خارجیها نیازمند نیستیم مثل اینکه بعضیها خیلی وابستگی به اروپا وامریکا دارن هرروز برای گفتگو له له میزنن کالاهای چینی اقتصاد اروپا را فلج کرده ما با کشور چین مشکل اقتصادی نداریم با روسیه ارتباط نظامی قوی میتونیم برقرار کنیم به چه دلیلی سیگنال مذاکره پشت سرهم میدین دنبال چی هستین از همه قراردادهای هسته ای خارج شوید غنی سازی ۲۰ درصد را آغاز کنید بازرسان آژاننس اخراج کنید بعد از سه ماه اروپا از ترسش هرروز پیغام مذاکره بدون پیش شرط واجرای کامل برجام را درمقابل کاهش غنی سازی وبرگشت مجدد بازرسان آژانس را به کشورمان خواهند داد عجول نباشید بادرایت ومقتدر وجدی باشید تا حسابتان کنن التماس به استکبار جز حقارت چیزی نصیب کشور نمیکنه
  • علی IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    از اصلاح طلبان باشه ایران تقدیم میکنند به امریکا اینا وطن نمیدونند چیه
  • ش. AE ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    خدایا این مرز بوم این مردم را از هر گونه بلا و دشمن حفظ بفرما
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    اصلاح طلب = ترسوی خیانت کار
  • علی حیدری IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 1
    مشرق ازت گله داریم . شما مجبور نیستی با هر سخن احمقانه مردم را ناراحت کنی،.
  • عبدالله IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    دست شما افساد طلبان که پر از آتش جهنم.!
  • ایرانی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    مسئله موشکی مسئله قابل مذاکره نیست مگر دشمنان درباره موشک کشورشان مذاکره می‌کنند.؟!
  • ولقلی FR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    یک عده کم فهم گاهی لفلفه درمورد موشک می زنند ما هرگز ونباید کلمنه درمورد دفاعی با هیچ کشوری حتی صحبتش را بکنیم چه برسد به مذاکره ....هرکس درمورد دفاعی مذکره کند یا نفهم است ویا خاین فقط همین
  • ازاده IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 1
    می گویید کشور را هشت سال معطل بر جام کردید هشت سالهای قبلی معطل چی بود مگر آن دوره ها به راه بودیم احمدی‌نژاد پولهای نفت را تاراج کلنگ زنی های بیهوده کرد خزانه خالی را تحویل داد
  • داود IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    اقا همون پکیج قدرتمند برجامتون برای ما کافیه میشه چند وقتی دست از خدمت کردن مردم بردارید تا ما یک مقدار سختی بکشیم مدیریت شما اصلاحاتیها زیادی ما را به رفاه برده یه چند وقتی گوشه نشین بشید ما سختی بکشیم قدر شما را بدانیم.خواهشا
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    تا وقتی وسواس دارید که غرب و ... ناراحت نشن، هیچ وقت در دنیای واقعی سیاستگزاری دنیا جایگاهی نخواهیم داشت.
  • امیر IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    یکی نیست دهن گشاد اینها را گل بگیره ما داریم با سختی زندگی میکنیم هسته ای را به گند کشیدید حالا نوبت موشکی هست از مذاکره قبلی چه میوه هایی به دست اوردید به جز بیچاره کردن مردم برید گمشید ما ایران هسته ای میخواهیم مشکلاتمان داخلی هست و با قانون درست و اجرای درست همه چیز خوب میشود مفاسد داخلی مردم را بیچاره کرده
  • علی ES ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    خیلی جالبه اگر همه چی دست این اصلاح طلبان بود امروز ما هم تبدیل به لیبی و عراق و یمن و سوریه میشدیم کشور نیاز به تعامل با دنیا رو داره اما نه به قیمت از دست دادن شرافت و عزت و اقتدار ما ، چرا چشمان خودشون رو بستن و کورکورانه حرف میزن خدا داند هر چند مسئولینی که فرزندان و خانواده هاشون اقامت و گرین کارت آمریکا و اروپا رو دارن نمی تونن دلسوز مردم باشن چون منافع فرزندان و خانواده هاشون به خطر میوفته زیاده خواهی های آمریکایی ها و اروپایی ها در تاریخ ثابت شده است که تمامی نداره و میدونن که با این شرایط کشور از لحاظ دفاعی نمی تونن اقدامی انجام بدن و میخوان همونطوری که صنعت هسته ای ما رو گرفتن صنعت موشکی و قدرت منطقه ای ما رو هم بگیرن و بعد سر ما رو ببرن با یک همدلی و همگرایی در کشور توسط مسئولین میشه چرخ اقتصاد رو به گردش در آورد تا مشکلات مردم حل بشه و اقتصاد پویا بشه
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    هروقت بایدن فقط یکی از تحریم ها را برداشت شما تمام تعهد خودتان را عملی کنید زهی خیال باطل
  • ایرانی GB ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    خفه شو
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    پادشاهان ایران هم سالها نوکری آمریکا و انگلیس را کردند عاقبتشان چی شد متاسفانه بعضیها چشمشان آنقدر کور شده که از تاریخ و سرنوشت دولتهای نوکر آمریکا عبرت نمی گیرند و تا خودشان به سرنوشت آنها دچار نشوند و مردم را هم بیچاره تر از این نکنند گوششان بدهکار نیست
  • ناشناس IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    غربی میخواهند موشک را از ما بگیرند ودر عوضش امتیاز پوشک بچه را به دیپلماتهای ما بدهند ، معامله برود _ برد
  • کیایی IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    آقای جاوید خان. اگه به شما نگن دشمن، به کی بگن؟!
  • زارع IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    سلامها بر سر کسانی که هنوز دست از گدایی پیش آمریکاییان نکشیده اند زیرا شکمشان از مال حرام پرشده ومترسنداربابشان آمریکا به آنها ب عنوان مهره سوخته نگاه کند مرگ برشما بیدینان وبی شرفان باد
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    آقا شما برای چی حرف مفت صدمن یه غاز یا چلغوزهای فسیل را منتشر میکنید اعصاب ما را به هم میریزید... این ها نه منطق می فهمند نه شرف دارند و نه وطن حالیشونه... فقط یک چیز حالیشونه اونم رابطه ارباب رعیتی با غربه....عشقشون اینه
  • ا. ع IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام، چرا متوجه نمیشوند مسائل موشکی قابل مذاکره نیست
  • ناصر IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    به این دیپلمات باز نشسته بگین،بنده خدا یا دشمن بشریت رو شناخته ای وبا حق الحسابی گرفتی داری سنگ دشمن به سینه می زنی،یا دشمن نشناخته ای ودر تعجبم چگونه دیپلمات شده ای
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    ... و می خواهید در این مذاکرات روی چه موضوعاتی صحبت کنید؟ مذاکره یعنی معامله، یعنی بده بستان. قرار است قدرت دفاعیمان را بدهیم و چه چیز بگیریم؟ شما ها که مذاکره بلدید!!! ایران را به جایی رسانده اید که امارات و بحرین برای ما شاخ و شانه می کشند. شما ها که خودتان را قهرمان دیپلماسی می خوانید ببینید که عملاً اردوغان حرف از تجزیه ایران می زند و آقای رییس جمهور هم به جای پاسخ به ایشان دارند درباره لزوم حفظ فاصله کرونایی فرمایشات صد باره تکرار شده خود را باز هم تکرار می فرمایند.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    مثل هسته ای که دستمون پر بود راحت خالی کردید؟!!!!
  • مهدی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    هنوز انقدر مرد نشدید که تو روی مردم وایسید و به درست و غلط کارتون اعتراف کنید یا رومی روم یا زنگی زنگ شما ها تکلیفتون با خودتون هم معلوم نیست منافقین داخلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس