حمیدرضا جلایی‌پور

حمیدرضا جلایی‌پور، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب درباره شکست انتخاباتی ترامپ گفته است: کسانی از مردم ایران طرفدار ترامپ بودند چون به حاکمیت ایران فشار می‌آورد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

بروز مالیخولیای تحلیلی چپ‌ها پس از پیروزی بایدن

کسانی از مردم ایران طرفدار ترامپ بودند چون به حاکمیت فشار می‌آورد!

حمیدرضا جلایی‌پور، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد با طرح یک فرض خودساخته مبنی بر "طرفداری کسانی از مردم ایران از ترامپ" گفته است:

"در بیست سال گذشته مردم در انتخابات کرارا شرکت کردند. به امید اصلاح امور رای دادند. ولی می‌دیدند دولت موازی در حاکمیت در برابر مطالبه «اصلاح» مقاومت می‌کند. رخدادها و اعتراضات دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ نشان داد بخشی از مردم از امید به تغییر ناامید شدند. در چنین فضای ناامیدانه‌ای، عده‌ای از مردم احساس کردند برای حاکمیتی که تن به اصلاح نمی‌دهد موجود تندرویی مثل ترامپ زورگو خوب است تا به جمهوری اسلامی فشار بیاورد! اینک همین مردم امید بسته به ترامپ می‌بینند پس از سه سال فشار حداکثری ترامپ، این ترامپ در انتخابات آمریکا در حال شکست است، لذا ناراحت‌ می‌شوند و آمادگی ندارند شکست او را تحمل کنند حتی بشنوند. "[۱]

*ما قضاوت درباره این تحلیل عجیب را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم.

بیان این نکته ضروریست که ایران در بخش اعظم ۲۰ سالی که جلایی‌پور به آن اشاره می‌کند در اختیار دولت‌های منتخب اصلاح‌طلبان بوده است.

ادعای مضحکی به نام "اصلاح‌ناپذیری حاکمیت ایران" نیز با دلایلی مثل تفاوت فاحش رؤسای جمهور با یکدیگر، حمایت راستین رهبر معظم انقلاب از تمام دولت‌ها، به پیش رفتن خواسته‌ها و آمال رؤسای جمهور ولو با شکسته شدن خطوط قرمز کشور (مثل برجامِ روحانی) و... رد می‌شود.

لازم به تأکید است که چپ‌های ستادی از آنرو که خود به دوران پیری حیاتی و سیاسی رسیده‌اند و نتوانسته‌اند تئوری براندازی را در قبال نظام اسلامی پیاده کنند؛ لذاست که بر طبل ناامیدی می‌کوبند و تقلا می‌کنند که گزاره ذهنی "انسداد" در ذهن کسانی از مردم ایجاد شود.

رفتاری که با راهبری کسانی از آنها قصد دارد به عنوان آخرین هدف و راه ممکن؛ موجبات "فتنه اقتصادی" را به بهانه‌های واهی فراهم بیاورد.

همانطور که فتنه ۸۸ را به بهانه واهی تقلب به نظام و مردم تحمیل کرد و البته نتوانست کاری از پیش ببرد.

***

زیدآبادی: ایران مجبور است به پذیرش برجام‌های جدید بیاندیشد!

احمد زیدآبادی، تئوریسین چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی در قسمتی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، گفته است: اکنون پاره ای از این اصولگرایان مدعی و یا حتی واقعا متوهم هستند و ذیل این توهم و ادعای خود بر این باورند که اگر قوه مجریه و ریاست جمهوری به آنها برسد با سیاست ها و برنامه های خاص داخلی و خارجی می توانند بر مشکلات، چالش ها و معضلات فائق آیند. ولی واضح است که این مسئله به دور از واقعیت های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است. بنابراین من این احتمال را چندان دور از ذهن نمی دانم که اگر در انتخابات ۱۴۰۰ دولتی از جریان اصولگرا روی کار بیاید به زودی متوجه واقعیات ناخوشایند کشور و حجم گسترده ای از چالش‌ها و معضلات خواهد شد. در این صورت یکی از راه‌ها و یا شاید مهمترین راه برای خروج از این چالش ها، بحران های کنونی و کاهش مشکلات ایجاد یک روزنه جدید به سوی دنیا باشد و این مسئله هم قطعا از طریق و مسیر مذاکره با آمریکا عبور می کند.

او در بخش دیگری از اظهارات خود همچنین تصریح می‌کند:‌ شدت چالش ها، معضلات و مشکلات داخلی کشور به قدری جدی است که اگر ساختار بخواهد سیاست های کنونی را ادامه بدهد، هزینه‌ های پیگیری این سیاست ها را به قدری بالا ببیند که مجبور به انتخاب بین گزینه «بد» و «بدتر» باشد. لذا امکان پذیرش برجام های جدید در قالب مذاکره پیرامون توان موشکی و دفاعی، نفوذ منطقه ای و دیگر مسائل برای جلوگیری وقوع امر بدتر که همان فروپاشی کامل است، وجود دارد. چون به باور آنها حفظ نظام از اوجب واجبات است و برای تحقق این هدف اتخاذ هر تصمیم، انتخاب هر مسیر و پیگیری هر اقدامی، ولو ناخوشایند و تلخ را قابل توجیه می دانند.

زیدآبادی این نکته را هم اضافه کرده است که: "باز تاکید می کنم که اکنون چالش جدی ساختار سیاسی کشور آن است که باید به این سوال به طور جدی و راهبردی پاسخ دهد که چه برنامه‌ای برای نظم نوین منطقه ای و جهانی دارد؟ آیا به دنبال تقابل با آن است و یا به دنبال همراهی؟ قطعاً انتخاب هر کدام از این مسیرها تبعات و هزینه های خاص خود را دارد. پس اگر در آینده مذاکراتی شکل بگیرد، مذاکراتی روی برجام های جدید خواهد بود. "[۲]

*این تحلیل‌های آقای زیدآبادی یادبودی از رمان "آلیس در سرزمین عجایب" است.

در بحث اصولگرایان و فرمول‌های آنها برای حل مشکلات کشور؛ منطقی نیست که آقای زیدآبادی قبل از امتحان پس دادن اصولگرایان بگویند آنها غیر ممکن حرف می‌زنند!

چه اینکه اصولگرایان اولا کارنامه‌هایی مثل به کارنامه جهادی قالیباف در شهرداری تهران را در چنته دارند که در سونامی تحریم داخلی و خارجی اما بهترین کارنامه را برجا گذاشت و ثانیا آقای زیدآبادی و دوستان ایشان از پس سال‌ها حضور در قدرت و اشغال ساختمان پاستور تن به رقابت جوانمردانه انتخاباتی هم بدهند تا اصولگرایان پیروز بشوند و مردم بفهمند که راست‌ها برای مشکلات کشور نسخه کارآمد اجرایی دارند یا ندارند!؟

در بحث برجام و پسرعموهای آن هم آقای زیدآبادی باید بداند که حتی همین برجامِ روحانی و اصلاح‌طلبان هم اولا هرگز مورد طلب و خواست نظام اسلامی نبود و ثانیا وقوع آن نیز هیچ نانی را ولو برای نمایش در سفره آقای روحانی و شرکای اصلاح‌طلب او نگذاشت که اکنون امیدی به برجام‌های دیگر باشد!

پس بنا به رویه معقولات، اولا کسی جز اصلاح‌طلبان دنبال برجام نیست و ثانیا نسخه اصلی برجام هم فاقد دستاوردهای "تقریبا هیچ" بوده است؛ چه رسد به نسخ آزمایشی آن.

و حال سؤال اینجاست که علت اصرار بیقاعده امثال زیدآبادی به برجام‌های ۲ و ۳ و ۴ و... چیست!؟

گفتنیست، اعضای ستاد مشترک دولت و اصلاحات از انتخاب آقای بایدن در آمریکا به وجد آمده‌اند و البته دلیل این شور و شعف نیز در ظاهر امر بر ما پوشیده است...

***

با تأکید بر بسیج کردن مردم

علوی‌تبار: اصلاح‌طلبان جنبش خیابانی خود را آغاز کنند

علیرضا علوی‌تبار، تئوریسین چپ و از حامیان رئیس‌جمهور روحانی که ۳ ماه قبل از اغتشاشات آبان از اشرار خواسته بود مراکز حساس نظام را اشغال کنند! [۳] به تازگی در یادداشتی با عنوان "سیاست‌ورزی در تعلیق! " فرمان داد که اصلاح‌طلبان "جنبش مسالمت‌جویانه و فراگیر" خود را کلید بزنند!

او در این یادداشت مدعی می‌شود که سیاست‌ورزی در ایران به بن‌بست رسیده است و از آنجا که حاکمیت واکسن ناکارآمدی را به هر دولتی که بخواهد تزریق می‌کند؛ اصلاح‌طلبان نمی‌توانند کنشگری خاصی داشته باشند!

او همچنین مدعی ناامیدی مردم از روند امور هم می‌شود و می‌نویسد:‌ هسته اصلی قدرت در ایران (یا همان حاکمیت) یک‌بار دیگر تصمیم گرفته است به سوی «حاکمیت یکدست با محوریت نظامیان» حرکت کند. این سومین بار است که برای یکدست‌سازی کامل حاکمیت و تبدیل آن از اندک‌سالاری به تک‌سالاری اقدام می‌شود. در مرتبه نخست که از دور دوم ریاست‌جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی شروع شد، به دلیل اشتباه محاسباتی، دوم خرداد پدید آمد. دفعه دوم که از دور دوم آقای خاتمی آغاز گشت، به پیدایش دولت مهرورزی که شکل کاریکاتوری دولت انقلابی بود، منجر گردید؛ دولت ویرانگری که نظام اداری، نظام اقتصادی و روابط بین‌المللی کشور را شخم زد و میلیاردها دلار درآمد نفتی را به باد فنا داد! اینک ظاهرا دور سوم تلاش آغاز شده است! طلیعه آن هم همین مجلس یازدهم است! مجلسی که هر روز باید نمایندگانش را کنترل کرد تا با پای پیاده برای تبدیل کردن کاخ سفید به حسینیه! به راه نیفتند! ظاهرا هسته اصلی قدرت در ایران قرار نیست از گذشته چیزی بیاموزد و شاید قدرت یادگیری ندارد.

علوی‌تبار در بخش پایانی یادداشت خود نیز که حاوی "فرمان اصلی" است تصریح می‌کند:

"اصلاح‌طلبان با تصمیمی بن‌بست‌شکن با مدیریت منسجم و برنامه‌های عملی، مردم را بسیج کرده و با تکیه بر تعداد و تشکیلات، توازن قوای موجود را به نفع مردم‌سالاری‌خواهان تغییر دهند. جنبشی مسالمت‌جویانه و فراگیر و در عین حال واقع‌بینانه ایجاد شود و جهان با چهره دیگری از ایران مواجه گردد.  چهره‌ای که با اقتدار به دنبال تنش‌زدایی و گفت‌وگو از موضع برابر است. برخی از این گزینه‌ها در شرایط موجود بیشتر به یک معجزه می‌ماند! ‌اما در کشور ما همه چیز ممکن است. اگر دگرگونی اساسی رخ ندهد، به نظر می‌رسد سیاست‌ورزی به سوی تعلیق خواهد رفت. در چنین وضعیتی سرنوشت آینده کشور را جوانان مومن و انقلابی چون آقای جنتی تعیین خواهند کرد! "[۴] 

*آقای علوی‌تبار گویا کم‌صبری کرده‌اند و منتظر هماهنگی با سایر فرماندهان "فتنه اقتصادی" نمانده‌اند که چنین فرمان اغتشاش قبل از انتخابات ۱۴۰۰ و بسیج کردن مردم را داده‌اند!

بایستی توضیح داد که منظور او از "جنبش مسالمت‌جویانه و فراگیر" یک اعتراض خیابانی گسترده است که همانطور که اشاره شد باید به سمت اشغال مراکز حساس نظام نیز حرکت کند!

و پر واضح است که الصاق صفت "مسالمت آمیز" به این فرمان مبارزه خیابانی هم صرفا یک ماسک مضحک برای فرار از برخورد امنیتی است.

علوی‌تبار پیش از این و در توضیحات بیشتری که پیرامون جنبش مد نظر خود در "مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری دولت آقای روحانی"! داده بود نیز گفته بود:‌ بگذارید با صراحت بگویم که اعتقاد ندارم که زمان زیادی داریم. فکر می‌کنم نقطه عطفی در ایران در حال اتفاق‌افتادن است و ایران نیاز به یک تغییر بنیادین دارد. تغییری که امیدوارم برای انجام‌شدن آن جامعه ما وارد یک دوره از خشونت فراگیر نشود. آرزو می‌کنم که با اتکا به نیروهای شهروندان ایران با روش مسالمت‌آمیز بتوانیم از عهده اصلاحات سخت در ایران بربیاییم. به‌ نظرم نمی‌رسد که برای این‌ کار افق زمانی زیادی داشته باشیم. ما باید در دوران همین رئیس‌جمهور وارد یک دوره از تصمیم‌گیری‌های سخت و اصلاحات‌ ساختاری به‌ صورت یک مجموعه به‌هم‌پیوسته شویم.

او افزوده بود: وضعیت طوری است که من به‌شدت ترسیده‌ام؛ نه به دلیل تظاهراتی که از سوی در حدود ۱۱۰ تا ۱۵۰هزار نفر شده است. البته آنها هم مردم هستند و حق اعتراض دارند، ولی اتفاق بزرگی نیست. یادتان باشد ما در همین تهران تظاهرات سه‌میلیونی مسالمت‌آمیز هم داشته‌ایم؛ یعنی می‌شود نیروی اجتماعی بزرگ‌تری نیز فراهم کرد، بدون آنکه به خشونت منتهی شود. [۵]

در کنار علوی‌تبار، موسوی‌خوئینی‌ها نیز اخیرا در بیانیه‌ای اصلاح‌طلبان را به تکرار رفتار شریرانه تحریم انتخابات و خروج از دموکراسی در صورت عدم تأیید نامزدهای مسئله‌دارشان فرا خواند. [۶]

سعید حجاریان نیز که سال‌هاست چیزی غیر از "آدرس خیابان" را در پیش پای مردم نگذاشته و دائماً و بدون هیچ شماتتی از اغتشاش و عام‌البلوی بودن جامعه حرف می‌زند؛ چندی قبل تصریح کرد که در انتخابات سال ۱۴۰۰ شاهد اغتشاش خواهیم بود. [۷]

علی ربیعی، سخنگوی دولت و البته یار غار اشخاص فوق‌الذکر هم چندی پس از اغتشاشات آبان ۹۸ تأکید کرد که "حکایت اغتشاشات آبان ۹۸ همچنان باقیست"!

و البته او هم بدون اینکه حتی یک کلمه دست به شماتت اغتشاش و اعتراض خیابانی بزند...

تاجزاده نفر دیگر این زنجیره است که حتی در زمان دلار ۱۰ هزار تومانی هم برای سیاه‌نمایی، نمایش گرسنگی را اجرا می‌کرد [۸] و البته یکماه پس از اغتشاشات آبان هم گفته بود: اغتشاشات آبان "خشن‌تر" تکرار می‌شود.

به این سریال تلخ البته بایستی سیاه‌نمایی و ناامید سازی گسترده کسانی از برنشستگان در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان را نیز اضافه کرد. که از بام تا شام و به هر بهانه‌ای، از کرونا گرفته تا سیل و زلزله و خشکسالی و گرانی و... مشغول بن‌بست‌نمایی از شرایط کشور و بزرگنمایی از تحریم‌ها هستند و فی‌الجمله مشغول فراهم‌آوردن هیزم برای آتش فتنه اقتصادی شده‌اند.

راه برخورد با این فتنه و نجات کشور و نظام از این مهلکه وسیع احتمالی؛ در گام اول برخورد امنیتی نیست بلکه "روشنگری خواص"، بیان مثبتات کشور، واقع‌نمایی از مشکلات و بیان راه‌حل‌هایی مثل رأی خوب در انتخابات و کارآمد بودن مدیریت جهادی برای رفع مشکلات کشور است.

فرماندهان فتنه اقتصادی یک شیشه عمر دارند که از زمین خوردن و شکستن آن به شدت هراسانند!

و آن چیزی جز گفتن راه‌حل‌های معقول مشکلات کشور به مردم نیست...

***

1_ https://bitn.ir/1JNAE

2_ https://etemadonline.com/content/444288

3_ mshrgh.ir/1011192

4_ http://mashghenow.com/%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b3%d8%aa%e2%80%8c%d9%88%d8%b1%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b9%d9%84%db%8c%d9%82/

5_ mshrgh.ir/836280

6_ mshrgh.ir/1121882

7_ mshrgh.ir/1119442

8_ mshrgh.ir/1130569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    36 14
    علوی‌تبار: اصلاح‌طلبان جنبش خیابانی خود را آغاز کنند: این مطلب تیتر کردن ندارد خائنان شیطان پرست مانند علوی تبار باید خفه شوند .
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      17 3
      افساد طلبان چک برگشتی برجام را پاس کنند برجام های جدید باشه طلب مون !
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      22 7
      تنها راهکار برون رفت از شرایط موجود حذف اصلاح طلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است.
    • م IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      0 0
      علوی راست میگی فردا اول خودت برو خیابان وبگو کدام خیابان جرات داری مردی تابلو کوچک بگیردستت ببینم مردعملی یا جوانان را میخواهی گول بزنی بسمالله
  • ایرانی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    30 9
    یادآوری قیام مختار اون قسمت که مختار منتظربیرون آمدن خناسان از آغل هایشان بود.هرچند با این خناسان قبلا هم با مماشات و رافت اسلامی برخورد شده انشاالله این بار این خناسان رو مانند خون حجامت شده و فاسد باید دور ریخت. به امید آن روز
  • مهدی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    29 2
    به جایی که مردم از شما و رییس جمهور مورد حمایتتون شاکی باشن ؛شما طلب کار مردم شدید.به مدد الهی این بار هم شکست خواهید خورد انشالله
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    29 3
    جناب علوی تبار امثال تو مملکت را به فساد میکشانند ، چرا تو الان باید اکسیژن به این با ارزشی را تلف کنی
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    20 4
    حزب الله همیشه حساب نظام از دولتهایی چون دولت روحانی را جدا کرده است و درخواست جلایی پور برای ایجاد اغتشاشات خیابانی همیشه به سد محکم حزب الله که نیروی مردمی است خواهد خورد و کار به جایی نمیبرد.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    21 3
    تنها هدف زندگی یک اصلاح طلب=با پتک زبان ،هر دستاوردی که مردم کشور خودش دارند را نابود میکند ،تا بتواند عشق قلبش=کدخدا را ،دوباره سوار مردم کشورش کند.
  • دولابی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    18 2
    دست از سر این مملکت بر نمیدارند
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    25 2
    خدا لعنت کنه این افساد طلبان غربگدا را
  • سید IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    15 7
    غرب پرستی و غرب شیفتگی اصلاح طلبان تهوع آور به چنان حد مشمئز کننده ای رسیده است که با اربابان خود در ینگه دنیا راحت تر هستند تا جناح مخالفشان در داخل! گویی ایشان را دلسوزتر از هموطنان انقلابی شان برای ایران می بینند! امان از روشنفکری ناقص الخلقه متولد شده در ایران!!!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    20 7
    علوی‌تبار: اصلاح‌طلبان جنبش خیابانی خود را آغاز کنند/// ایران کشور عجیبی است. در آن هم مردان باشرف درجه یکی مثل سردار سلیمانی داریم و هم نامردان بیشرفی همچون....
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    2 9
    این به اصلاح تئورسین از اون قبلی هم ... ایران هیچگاه مجبور به پذیرش نیست القاء غلط نکنید انها مجبور به پذزیرش پیش شرط اند مرگ بر وطن فروش دوشان فکر
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    6 6
    یعنی یکی نیست توی این مملکت یکبار برای همیشه این خوارج رو محاکمه کنه خسته شدیم از بس تو این سالها این ... کردن پس حق ما چی میشه که باید مدام صدای نکره این ...های اصلاحاتی رو بشنویم وقتی تریبون به ... بدید معلومه که نتیجه کار چی میشه
  • محمد LB ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    15 6
    این افساد طلبان پر رو امیدهای واهی خود را به گور خواهند برد اگر مرد هستید مسئولیت خرابکاریهای دولتهایتات را بپذیرید
  • DE ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    13 7
    این افراد خائن رو بدون‌ محاکمه باید اعدام کرد تا درس عبرتی برای آیندگان آنها باشه .
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    16 7
    اسلاحتلبان مانند سوسک پشت و رو شده درحال دست و پا زدن هستن - از ترس نابودی به یاوه گویی افتادن
  • مصطفی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 6
    این وطن فروشان باید محاکمه کرد
  • مجید IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    7 3
    برای ماندن در قدرت جنایت نکنید.مردم بیچاره را فریب ندهید اتش حماقت نسل شما را خواهند سوزاند
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    10 4
    اصلاحطلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور
  • مهدی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    7 7
    اقای زید آبادی چی ...های زیادی
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 16
    چرا برجامی رو که باعث شده کمر مردم رو بشکنه، باید تکرار کنیم، چون اصلاح طلبان همیشه دوست دارن کمر مردم رو بشکنن، تا حزب اصلاح طلب کفن نشود، این وطن وطن نشود
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    11 10
    اونوقت فکر کنند قوه قضائیه هم می ایسته نگاه میکنه؟! با قانون طرفید. جنبش خیابانی زهی خیال باطل.!!!
  • علوی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    9 3
    يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ﴿توبه ۷۳﴾ اى پيامبر با كافران و منافقان جهاد كن و بر آنان سخت بگير و جايگاهشان دوزخ است و چه بد سرانجامى است
  • نادر IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    6 7
    کچل این آمریکا ست که باید با عقب نشینی سریع امتیاز بدهد چه کسی اسم شما را گذاشته کارشناس کارنشناس
  • علی راد IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 1
    سلام واقعا چرا اینها اجازه دارند به این شکل طلبکارانه به ارکان نظام حمله کنند اینها چه کاره اند نظامی که با خون شهدای بسیار عزیز و فداکاری همچون شهید سلیمانی در مقابل توطئه های استکبار جهانی و ایادی داخلی آن ایستاده است.بهترین جوانان را در جنگ و دفاع مقدس و دفاع از حرم داده ایم من خودم رزمنده بوده ام بخدا بهترین جوانان برای دفاع از انقلاب و اسلام عزیز جان خود را فدا کردند . بخدا از این اظهارات دل های ما آتش می گیرد . اینها باید از خون شهیدان شرم کنند . امسال این آقایان چگونه جواب خدا را خواهند داد.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 1
    مملکت قانون و مقررات وقوه قضائیه داره.!!!
  • مرصاد IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 0
    این بی غیرت های غرب گدا ؛ گویا قسم خورده اند ، که پیاده نظام دشمن ، در داخل باشند !!
  • مرصاد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 0
    این تخریب کنندگان به ظاهر اصلاح طلب ؛ دیگر به چه زبانی ، نوکری خود را ، برای دشمنان ابراز کنند ؟؟!!
  • مرصاد IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 1
    نظام اگر ؛به رافت بی حد خود ادامه داده و با این تفاله های نوکر غرب ، برخورد قاطعی نکند ، آنها در آینده ، ضربات بزرگتری ، به کشور خواهند زد !!
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 1
    افساد طلبان =منافقین نوین =شیاطین.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    9 1
    غلط کردند که بخواهند جنبش خیابانی را شروع کنند. همانطوری که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.!!!
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    7 2
    چه تحلیل گری هستید که حال و روز مردم رو نمیدانید .مردم از هر دو جناح چیزی ندیدن
  • DE ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    8 0
    علوی‌تبار:با الگو گیری از موسی خیابانی اصلاح‌طلبان جنبش خیابانی خود را آغاز کنند / من دوست دارم مریم قجر عضدانلولوی اصلاح طلب ها را ببینم وقتی از ایران دررفتند .ارتقاع ایدولوژیک به عهده کیه !! خخخ / زیدآبادی: اصلاح طلب چی ها مجبورن به تحمیل برجام‌های جدید بیاندیشند! چون ایران متاسفانه قصر در رفت و نتونستیم امریکا را بر ایران مسلط کنیم. 6 ماه بیشتر وقت نیست قبل از رفتن در ذغال دونی تاریخ.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    6 0
    نقل کرده اند بهلول چوبى را بلند کرده بود و بر قبرها مى زد. گفتند: چرا چنین مى کنى ؟ بهلول گفت : صاحب این قبر دروغگوست ، چون تا وقتى در دنیا بود دایم مى گفت : باغ من ، خانه من ، مرکب من و... ولى حالا همه را گذاشته و رفته است و اکنون هیچ یک از آن ها، مال او نیست که اگر مال او بود حتما با خود برده بود این اهمال طلبها هما همش میگوین من من وووووووووعاقبت و مرگ این افراد دیدن دارد
  • مهدی IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 1
    هرچی میگذره اصلاحطلبان وافراطیون (مدعی اصلاحطلبی) بیشتر وسریعتر طینت خیانتکار خودشون را به اثبات میرسونند. دیر نباشه اونوقت که مثل رفیق قدیمیشون رجوی بره اونطرف و اینبار کاملا علنی تر با دشمن(مثل اونروز که صدام بود) روابطشون را آشکار کنند
  • هادی IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 0
    انشاالله ظهور امام زمان اقامون سرورمون مولامون نزدیکه انشاالله مولامون همه منافقین و فاسقین رو تنبیه میکنه دوستان برای ظهور دعا کنید اللهم عجل لولیک الفرج
  • SE ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    3 0
    شکر خوردی با لب و دهن ترامپ و بایدن که به برجامی دیگر باید بیاندیشم
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    وقتى درانتخابات پيش رو دولتى متفاوت با دولت اصلاح طلبان دركشور مستقر شود سياست داخلى از نگاه بيرون به نگاه درون تغيير ميكند وبازار دزدان وقاچاق چيان هم كساد ميشود ان وقت جهان با چهره ديگرى از ايران روبرو ميشود نه باتغيير سياست خارجى واشغال مناصب دولتى توسط ترسو ها ويا به تعريف خودشان اصلاح طلب ها سياست خارجى بى تغيير تداوم مى يابد وشما تغيير انرا نخواهيد ديد
  • mohsen IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    کفتارهای سیاس تنها عنوانی است که به این طیف خائن میشود داد.
  • سربدار IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    امام حمینی(ره)1358/8/7: ما خودمان می خواهیم خودمان را اداره کنیم کشور باید تصویه شود از این مغزهای پوسیده ای که عاشق آمریکاهستند و عاشق غرب هستند،باید تصفیه بشود از این موجودات
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    این ها یک مشت دیوانه خودشیفته هستند که با خودشان هزیان می گویند چرا به عرایض نکبت یار آنها توجه می کنید؟
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    واقعا چه بر سرمان آماده است که حکومت و سفره ای که با تایید مردم شریف ایران و با خون شهدا پهن شده است حالا اینها هم استفاده میکنند که البته به جهنم یاقی هستند و نمکدان میشکنند و به اسم اصلاحات آرمانهای اسلام را تحریف میکنند اینها چشم و زبان و گوش و دست دشمن هستند
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 1
    وزن مغز همه این افساد طلبان روی هم به اندازه وزن یک فضله موش نمیشه
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُون و بر ستمکاران تکیه ننمایید، که موجب مى شود آتش شما را فرا گیرد. و در آن حال، هیچ ولىّ و سرپرستى جز خدا نخواهید داشت. سپس یارى نمى شوید. (هود/113)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس