حزب کارگزاران

یک عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی گفته است این حزب از تصمیم احتمالی ستاد اصلاحات برای تحریم انتخابات ۱۴۰۰ تبعیت نمی‌کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

"تبعیت نمی‌کنیم! "

تصمیم مهم حزب کارگزاران درباره تحریم انتخابات ۱۴۰۰

سیدمحمود علیزاده، فعال چپ و عضو حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد درباره انتخابات ۱۴۰۰ و عکس‌العمل حزب کارگزاران نسبت به تصمیم احتمالی ستاد اصلاحات برای تحریم انتخابات گفته است: آخرین تصمیمی که در شورای مرکزی کارگزاران گرفته شد برای حدود یک ماه پیش بود؛ مسئله ای که مورد تاکید کرباسچی، هاشمی و مرعشی بود این است که تحت هماهنگی با اصلاح طلبان در انتخابات شرکت خواهیم کرد. آنچه قطعی است کارگزاران در انتخابات شرکت می کند و نظر حزب بر مشارکت فعال در انتخابات است.

او می‌افزاید: حال اینکه اگر گروه‌های دیگر اصلاح طلب بخواهند انتخابات را تحریم کنند کارگزاران تبعیت نمی‌کند اما اگر قرار شد، کاندیدایی مطرح شود اصلاح طلبان یک کاندیدای مشترک دارند و قطعاً روی یک نفر توافق می‌کنند و اجازه نمی دهند، آراء شان پراکنده شود.[۱]

*حزب کارگزاران، پیش از این و در جریان انتخابات مجلس یازدهم در سال ۹۸ نیز پیشرفتگی سیاسی خود را نشان داد و علیرغم تحریم رسمی انتخابات از سوی ستاد اصلاحات؛ اما از این کار شریرانه تبعیت نکرد و با معرفی یک لیست، در انتخابات حضور یافت.

کاری که تا همچنان، این حزب را در آماج حملات چپ‌های ستادی قرار داده است.

ما پیش از این در شمارگان قبلی وبلاگ مشرق تأکید کردیم که رفتار کارگزارانی‌ها در قبال انتخابات مجلس یازدهم مطابق با منطق سیاست و مردمسالاری بود و چپ‌های حاضر در این حزب با وجود تمام انتقاداتی که به آنها داریم اما در این مقطع خوب عمل کردند.

در بحث انتخابات سال آینده نیز که گویا چپ‌های ستادی مجددا اصرار بر تحریم آن دارند اما کارگزارانی‌ها تا این لحظه و همانطور که علیزاده هم بر آن صحّه گذارده است، اعلام کرده‌اند که به منطق انتخابات پایبند هستند و معتقدند کسی که در انتخابات شرکت نمی‌کند یا باید منفعل شود و یا باید به سمت براندازی برود. [۲]

برخی معتقدند با توجه به اینکه مشخص نیست نظام سیاسی کشور بیش از این هم رفتارهای براندازانه ستاد اصلاحات و خروج آنها از دموکراسی را تحمل کند؛ پس باید زین پس به مزاج کارگزارانی اصلاحات عادت کرد و چپ‌های ستادی که مشغول تحریم انتخابات و طرح‌ریزی برای فتنه اقتصادی هستند را عملا خارج شده از شطرنج سیاست ارزیابی کرد.

به این معنی که چپ‌ها اکنون به دو نحله تقسیم شده‌اند که به یک نحله آنها صرفا بایستی با نگاه امنیتی نگریست.

به نظر می‌رسد مسئله تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان و احتمال تکرار آن برای سال ۱۴۰۰ همچنان در نزد کسانی از خواص و مردم مجهول است و متأسفانه اشراف چندانی نسبت به آن وجود ندارد.

***

منتظر فرصت‌های بایدن برای ایران باشید!

محمدرضا تابش، فعال اصلاح‌طلب و از حامیان روحانی و برجام، در بخشی از یک یادداشت در شماره یکشنبه گذشته روزنامه دولتی ایران درباره پیروزی "جو بایدن" در انتخابات آمریکا نوشته است: نه ترامپ قدرت برانداختن جمهوری اسلامی را داشت و نه بایدن انگیزه و تمایلی برای سرو سامان دادن به اقتصاد ما دارد. عمده مسأله ما در داخل کشور است که اتفاقاً تشخیص دقیق و درست تحولات امریکا به‌عنوان یکی از مسائل مهم سیاست‌ خارجی ایران است که می‌تواند فرصت واقعی تحول در داخل را ایجاد کند. اتفاقاً اصرار بر داشتن یک سیاست واحد در قبال هر دو حزب امریکا از جهتی می‌تواند عکس آنچه مد نظر این سیاست است، عمل کند و اهمیت تأثیر رفتارهای امریکا بر مسائل ما را افزایش دهد.

او اما می‌افزاید: می‌طلبد راهبرد مرتبط با سیاست‌های احتمالی جو بایدن را طراحی کنیم و از فرصت‌های احتمالی ناشی از تفاوت رویکرد او با دونالد ترامپ به نفع منافع ملی بهره ببریم.[۳]

*قبل از تابش، محمدجواد ظریف نیز در استقبال از پیروزی بایدن در آمریکا تأکید کرده بود که او با ترامپ تفاوت دارد! [۴]

این افراد در زمان اوباما هم جمله مشهور "حساب اوباما با بقیه فرق دارد" را نیز بر زبان آوردند اما نه تنها نتوانستند حتی یک گلابی از میوه‌های موعود درخت برجام را به دست بیاورند بلکه با تحریم نیز مواجه شدند و برجامشان هم دست آخر مضمحل شد.

و اکنون سؤال اینجاست که چرا چپ ایرانی اهل عبرت گرفتن از رخدادها نیست و به طرزی مشکوک بر یک تعامل بی‌بنیاد و دارای تجربه‌های شکست مداوم با آمریکا اصرار می‌ورزد!؟

ما به مردم عزیز ایران عرض می‌کنیم که در پیامد اصرار اصلاح‌طلبان و مقامات دولت بر متفاوت بودن بایدن و حامل فرصت بودن او؛ نه تنها هیچ تحریم خاص و تأثیرگذاری لغو نخواهد شد؛ بلکه در صورت بی‌توجهی مردم و خواص؛ آسیب‌های زیادی دامن کشور را خواهد گرفت.

***

طی یک‌ماه گذشته رخ داد:

۱ شهید و ۲ مجروح در حملات سریالی به ناهیان از منکر

خبرگزاری رسا گزارش داد یک طلبه ناهی از منکر، به تازگی توسط چند تن از اراذل و اوباش در تبریز مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

طلبه مصدوم در تشریح این رخداد به رسا گفته است: حوالی ساعت ۷ عصر (شنبه گذشته) از مقابل یکی از پارک های تبریز عبور می کردم که متوجه صدای فریاد چند خانم در پارک شدم و خودم را به محل رساندم و با چند نفر که قصد مزاحمت برای دو نفر خانم را داشتند، مواجه شدم. بدون هیچ درگیری به آنها تذکر زبانی دادم تا از این اقدام دست بکشند که در جواب گفتند به تو هیچ ربطی ندارد.

وی ادامه داد: یکی از آنها ناگهانی از پشت سر با چاقو به من حمله کرد که از قسمت پهلو و سر زخمی شدم.

در همین رابطه، حجت الاسلام روح‌ا... بجانی، مدیر حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) تبریز هم خواستار حمایت مسئولین ذیربط استان آذربایجان شرقی از این طلبه ناهی از منکر شده است.

پلیس استان از دستگیری ۴ ضارب طلبه مذکور خبر داده است. [۵]

*حمایت از ناهیان از منکر و آمران به معروف یک ضرورت حکومتی و اجتماعی است که مسئول مستقیم آن دستگاه‌های قضایی و امنیتی در کشور هستند.

بدیهیست که در این زمینه اگر شاهد یک عزم جزم و اقدامات بازدارنده باشیم؛ نه تنها منکر اجازه علنی شدن نمی‌یابد بلکه میزان حمایت اجتماعی از آمران و ناهیان نیز افزایش می‌یابد و شاهد چنین رخدادهای تلخی آنهم به صورت سریالی نخواهیم بود.

اعلام خبر مجروح شدن طلبه تبریزی در حالی به گوش می‌رسد که چند هفته قبل، یک جوان بسیجی ناهی از منکر در تهران هدف حمله اوباش قرار گرفت و به شهادت رسید.

یک بانوی ناهی از منکر در گیلان نیز اخیراً توسط اوباش مورد حمله قرار گرفت و آسیب دید.

این سریال تلخ اگر با توجه ویژه مسئولان مواجه نشود؛ یقینا پرده‌های دردناک دیگری خواهد داشت...

مسئولان ذیربط باید به خود یادآوری کنند که جوانان انقلابی و ناهیان از منکر، آبروی انقلاب و پاسداران اصیل آن هستند که ضمانت پیشرفت کشور در دستان آنان است.

***

1_ https://etemadonline.com/content/443821

2_ mshrgh.ir/1131933

3_ http://www.irannewspaper.ir/newspaper/page/7485/2/559555/0

4_ mshrgh.ir/1140333

5_ https://rasanews.ir/fa/news/667897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 141
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    63 26
    اشکالات اخلاقی جامعه‌ مثل بقیه کشورهای دنیا به ماموران پلیس سپرده شود.
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      42 16
      یه تحقیق درمورد سندرم جینوسی بکن تا بفهمی پلیس به تنهایی کافی نیست. مکانیسم امر به معروف و نهی از منکر اسلام توسط دانشمندان غربی بعنوان راه حل سندرم جینوسی معرفی میشه ولی اینجا یه عده مسلمان...
    • سید IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      5 1
      افراد جامعه نباید نسبت به بی اخلاقی در جامعه بی تفاوت باشند. یقینا برخی کارها بر عهده پلیس است. مثل برخوردهای جدی و قانونی. اما تذکر دادن چیزی نیست که نیاز به پلیس داشته باشد، وظیفه انسانی هر فرد است البته امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد که باید رعایت شود.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    68 33
    واقعا این ملت مظلوم با چه زبانی بگویند از این طایفه وطن فروش اصلاح طلب متنفرند؟؟؟؟
    • معتدل IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      0 2
      حرف دهانت را بفهم بی ادب.خودت را نماینده همه مردم ندان.
  • مجتبی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    47 25
    شما اصلا عددی هستید که بخواهید تحریم کنید... فکر میکنید مردم دیگه شما را آدم حساب میکنند ؟گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده.
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      22 3
      آفریییییییین دقیقاااااااااااااااااااااا
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      19 4
      همینو بگو
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    37 13
    خطر این وطن فروشهای معتقد به امضای کری تضمین است برای کشور بیشتر از ا ین اراذل و اوباش است .
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    45 18
    اگر در جهت حمایت از آمران به معروف و مقابله با مزاحمین نوامیس و امنیت مردم کاری نشود، هرج و مرج جامعه را در بر می گیرد
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      24 3
      دقیقاااااااااااااااااااااا هرکسی به خودش اجازه هر کاری رو میده دیگت هیچکس امنیت نداره
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    54 2
    باعث شرم است که شما در مکان عمومی به همراه خانواده ات هستی و چند جوان با الفاظ زشت و رکیک با صدای بلند و به شوخی باعث خجالت شما در نزد خانواده ات میشوند. وقتی هم با نهایت ادب از آنها تقاضا میکنی که اینجا خانواده است و مکان عمومی ..... به خود بیاییم . خانواده محترم است . به خانواده ها بخصوص خانم ها احترام بگذاریم.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    32 15
    بابا چرا یکی به فکر آمرین به معروف نیست؟
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    34 10
    صحبت ناهی از منکر و غیره نیست،هر کسی که در درگیری از سلاح سرد و گرم استفاده می کند باید اعدام شود.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    32 8
    جامعه مسیر نادرستی را طی می کند و امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده است و خداوند هم با بلا غضبش را نشان می دهد
  • پری م IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    12 20
    با عمو بایدن کارها دشوار نیست سقوط نرخ ارز برداشته شدن تحریم ها ارزانی و گل و بلبل شدن اوضاع اقتصادی ایران عمو بایدن دوستت داریم
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      23 11
      خاک برسرت با اون عموی احمقت
    • همون احد الناس قبلیه IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      1 0
      افرین کاملا درست میگی.فقط تنها مشکلش اینه که اینم نیادو یکی بشه بدتر از ترامپ
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    27 10
    این اراذل را باید به اشد مجازات شرعی رساند و برخورد قاطع کرد ان هم به طور زنده تا دیگر بی وجودی این فکر ها به سرش نزنه
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    20 20
    در کلام امیرالمومنین در نهج البلاغه، واژه امر به معروف و نهی از منکر برای عمل و رفتار حاکمان بیان شده
  • معتضد IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    13 4
    خیلی باید خائن باشه کسی که تفرقه اندازی می کنه
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    21 16
    به اراذل و اوباش نباید رحم کنید اونا امنیت اخلاقی ومعنوی جامعه را نشانه گرفته اند پشتشان به بیگانگان بنده.درود بر آمران معروف.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    19 13
    اینقدر بر دشمنی بی هدف و کور با آمریکا پافشاری کنید تا مردم له بشن و دوباره اصلاحطلبا رای بیارن. یک اصولگرا
    • کسمزان IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      2 2
      باورکن این اتفاق خواهدافتاد
  • مژگان IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    19 21
    اخی بنده خدا امران به معروف و ناهیان منکر به حمایت از چند خانم مورد ضربو شتم قرار گرفتند اگر فرد معمولی بود و زخمی میشود طبق قانون حق دخالت در نزاع را داشت ؟
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      9 5
      چه نگاه چیپ و چندش آوری.کافر همه را به کیش خود پندارد
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    27 9
    منکر فقط حجاب است ؟ تمام دزدی ها ، اختلاس ها ، رانت ها ، چپاول بیت المال ،وهزار هزار منکر دیگر چی ؟
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      21 4
      بیشتر منکرات و مفاسد مالی اخلاقی فرهنگی و سیاسی را طیف غربگرای کدخداپرست مرتکب میشود و با فریب مردم ان را به پای انقلاب میگذارد
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      13 2
      هر چیزی سر جای خودش.قرار نیست چون اختلاسی انجام شده ۱مشت هرزه بیسروپا زندگی و روابط مردمو از هم بپاشن و امنیت روانی جامعه و بچه های مردمو بهم بریزن که
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      3 2
      دمت گرم واقعا باید بعضی ها این رو بفهمن که نمیفهمن
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      0 0
      دقیقا احسن
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      0 0
      حضرت علی (ع) می فرماید:مردم مثل حاکمانشان می شوند و رفتار آنها را پیدا می کنند.وقتی تو جامعه نمی شه از حاکمان انتقاد کرد،خب از مردم عادی هم نمی شه انتقاد و نهی از منکر کرد و واکنش نشون می دن
    • عبداله IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      3 1
      چه ربطی به رانت و اختلاس داره! باید جلوی منکرات خیابانی گرفته بشه. اون هم امری جداگانه است که با وجود تحریمها دیگه نمیشه اختلاس کرد!
  • . IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    16 13
    اف بر دوستداران خوش خیال یا خائن بایدن ولعنت خدا بر حمله کنندگان به عامران و ناهیان منکر
  • ... IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    17 15
    قوه قضاییه کجاست این بی خردان را باید بسزای اعمالشان رساند تا عبرت بشه ولز این کارهای غلطت نکنن
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    13 10
    اعدام.
  • US ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    7 3
    ترامب يك بار توانست خودرا به باند مافيايى حاكم برجهان تحميل وحارج از رحم دولت بنهان خودرا به كاخ سفيد برساند لابد به نظر او شرايط تغييرنكرده وميتواند دركاخ سفيد بماند
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    17 6
    فقط یک راه داره، کمیته که حذفش کردن باید احیا بشه از نیروهای جدید بسیجی واقعی هم باید تشکیل بشه. والسلام
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    15 2
    چه جور آدمی باید باشی که وقتی بهت تذکر میدن چاقو بکشی و حمله کنی یا خیلی مریضو روانی یا آموزش دیده برای این کار بعضی از مردم چه خشمو تنفری رو با خودشون حمل میکنن که این بلا سر روحشون میاد
  • US ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    15 3
    مرگ‌بر هنجارشکنان
    • بهزاد AM ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      3 5
      هنجار رو جمهور مردم تعیین می کنه
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    11 1
    کارشناسان چینش استراتیژیک امریکاو اروپا جملگی اعتراف میکنند که فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده و امریکا باید تجربه های گذشته خود را در مورد ایران عوض کند متاسفانه در ایران هر موقع که مسئولان و کارشناسان ارشد امریکایی به صراحت اعلام میکنند که دوران تحریم وفشار گذشته و خواستار به رسمیت شناختن حقوق ایرانیان میباشند یک عده که نانشان به این گره خورده است که باید برویم مذاکره با هیاهو می ایند جلو و میگویند باید کوتاه بیائیم و سازش (تسلیم ) را در دستور کار خود قرار دهیم قبل از برجام اقای اوباما گفت اگر میتوانستم تمام پیچ و مهره هسته ای ایران را باز میکردم همان موقع عده ای هیاهو طلب گفتند برویم مذاکره رفتند نتیجه اش شد برجام،و از بین رفتن صنعت صلح امیز هسته ای ایران برای تقریبا هیچ !!امروز دوباره مقاومت ایرانیان باعث شده فشار حداکثری اثر خودش را از دست بدهد همان لاشخورها دوباره به میدان امدند که برویم مذاکره !!! ،،اصولا مذاکره برای چیست ؟در برجام یک طرفه بدون هیچ تعهدی همه ی امور مربوط به ایران هیجان زده انجام گردید بدون هیچ دستاوردی طرف مقابل به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبود نیست و نخواهد بود پس مذاکره برای چیست ؟!!انها باید بفهمند استقلال ایران را به رسمیت بشناسند تمام تحریمهای از اول انقلاب اسلامی را لغو کنند خسارات این چهل سال تحریم را بدهند بعد از چند سال عادی سازی و حسن نیت از طرف ایشان بیایند و بگویند مذاکره
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    8 2
    آمریکا همیشه ترس از جنگ رو نگه میداره تا به دورتادورمون من جمله عربستان حقیر احمق تا میتونه سلاح بفروشه.تحریمارو که برداره دیگه کی احساس جنگ منطقه ای میکنه تا سلاح از آمریکا بخره؟
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    12 1
    افساد طالبان به صف. کدخدای متقلب شیطان پرست در راه است.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    3 14
    شما رسانه ها خیلی دوست دارید مردم دو دسته باشند حالا هم نوبت به گناهکار و ناهی از منکر شده
  • ناشناس LU ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    10 0
    اگرهرکسی تابع احکامات الهی و دستورات نبی اکرم (ص) عمل بکند قیامت جلوش نمایان میشود
  • بهزاد AM ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    4 2
    ببینید آمار جرم و جنایت در کدام کشورها پایینه از اون کشورها کارشناس بیارید قوانین رو اصلاح کنید فرهنگسازی کنید. پلیسها رو آموزش بدید.! یعنی جونتون در می آد یه کار رو درست وحسابی انجام بدید تو این کشور
  • علی IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    5 7
    مگه شما پلیس بودی که تدکر میدادی؟
    • فضل IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      5 7
      این مملکت مجری قانون وپلیس نداره مگه هرکسی بیاد امر به معروف ونهی از منکر کنه
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      1 2
      شما کسی بیاد مزاحم خواهر یا مادر یا همسرت بشه میری کنار صبر میکنی تا پلیس بیاد؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • خلیج پارس iran IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    8 1
    متاسفانه بر خلاف نام ( اصلاح طلبان ) چپ ها اصلاح طلبان به هیچ وجه قصد و نیت اصلاح جامعه و کشور را نداشته و ندارند ! اصلاح طلبان دنبال هرج و مرج کشیدن و فروپاشی و تسلیم و تضعیف کشور و جامعه هستند !
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 3
    خدا پدرتونو بیامرزه یه رسانه به جز کیهان پیدا شد که حرف حق بزنه
  • ؟ IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    7 3
    آقا من کاری به چپ و راست ندارم ولی میدونم هر کسی بخواد با دشمن عهد ببنده آخر سر ضرر میکنه تو طول تاریخ هزاران حکومت به خاطر توافق با دشمن از بین رفتن امام علی علیه السلام وقتی که مالک اشترو به مصر می‌فرسته چندین توصیه به مالک میکنه و آخر سر بهش میگه (مالک با دشمن عهد نبند اگر مجبور شدی که با دشمن عهدی ببندی حواست به حیله ی دشمن باشد) آقا به خدا هر دولتی هر دولتمردی به همین یه جمله عمل کنه عاقبت به خیر میشه و خدا رو شکر که در این شرایط رهبری به ما داده که نفسش حقه
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    کی می شود کارگزاران واصلاح طلبان جمع شوند وبه زباله دان تاریخ سپرده شوندامیدوارم همین روز ها باشد
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    باباخواهشن ما دیگه ازپس این گرانی برنمی آییم شماراقسم میدیم بحال مردم ضعیف رسیدگی کنید
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    افساد طلبان
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    وقتی چند تا اراذل واوباش مزاحم خانمی میشن پلیس در محل حاضر نیست تا به پلیس اطلاع بدن وپلیس بیاد کار از کار گذشته چه باید کرد ؟یعنی باید منتظر موند ونگاه کرد ؟ اگه پلیس بتونه سریعا اقدام کنه که بهتره وجان افراد به خطر نمیفته
  • IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 1
    من یه سوال دارم آدم چطور میتونه به یه کشوری که دشمنی دیرینه با ما داره وسوابق هم این رو نشون میده اعتماد کنه ؟
  • احمد محمدی IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    مزاحم به نوامیس.مردم.فقط و فقط.در ملعه عام.اعدام باید گردد ، تا درس عبرتی برای همه مزاحمان. ناموس.مردم باشد. و سلام...
  • سعید صدقی IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    جوبایدن عین شیاطین
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    امام حسین علیه السلام: وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی ص أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع
  • حسین IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 0
    بایدن کسی است که در زمان شهادت قاسم سلیمانی گفت ایشان باید کشته میشد
  • حسن IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 1
    آقا از گرونی مسکن، ماشین. سکه و ارز و.... مردیم وکسی بداد ملت نرسید!!!!
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    خدایا شر خائنین اصلاح طلب رو از سر ایران عزیز کم کن آمین
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      0 0
      اللهی آمین
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    خانمها هم باید از نظر حجاب رعایت یه سری لباس پوشیدن را بکنن
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    اصلاحات تهوع آور
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    چپگرایان اصلاح طلب بایدبدانندرئیس جمهورآینده ایران یک حزب الهی انقلابی معتقدبه ولایت ورهبری وهمچنین طابع دستورات الهی خواهدبودنه ماننداصلاح طلبان
  • کا ظم حاجی حیدری IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    سلام ضمن تقدیر وتبریک به بایدن باردیگر وارد مذاکره می‌شویم وچیزی که به صلاح کشورمان است تو دستور کار قرارداده جهت ساماندهی اصطلاحات و اصلاح ورزی جهت توسعه اقتصاد وارز کالا تا به ثبات واقعی دست یابیم تصیم گیری درست وعاقلانه روی به جلو باید حرکت کرد وگرنه نقطه عطفی وجود ندارد
  • حسینی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    شورای نگهبان نباید اجازه بده افراد نفوذی که به جز حفظ قدرت و ثروت شخصی خودشون چیزی براشون مهم نیست،کاندید بشن.اینا از صبر و استقامت و استادگی مردم در راه کشور برای منافع خودشون استفاده میکنن.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    حزب کارگزاران چه لطف بزرگی کردن چشم نخورن
  • ناصر وکیل زاده IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    چپ و راست کلمات بی معنایی هستند در زمان جنگ سرد طرفداران شرق چپ و طرفداران غرب راست نامیده می شدند در جمهوری اسلامی همه مسلمان هستند و نه چپ و راست
  • علی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    ای کاش تحریم ها برداشته شود
  • ناشناس IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    تاوقتی مسئولین بی مسئولیت هستندوتاملاحظه کاروترسودردستگاههای دولتی داریم همین آشه وهمین کاسه!!.
  • علی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    بسمه تعالی ماانقلاب کرده ایم وشهیددادهایم ومیدهیم تاباج به شماهاندهیم کشورانقلابی روئسای نترس ارزشی میخواهدتاهم به ملت روحیه دشمن ستیزی بدهد هم خودپای آرمانهااصیل اسلامی بایستد
  • ساعد IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    فراموش نکنیم که جوانان امروز در همین نظام متولد و پرورش یافتند و اینچنین شدند. در حالیکه جوانان اوایل انقلاب و جنگ پرورش یافته نظام شاهنشاهی بودند .پس یک جای کار نظام ما میلنگد که امران به معروف مورد حمله قرار میگیرند. از ماست که برماست
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    فقط دولتمردان یادشون باشه از اول جنگ تحمیلی تا حالا ک این همه شهید دادیم بخاطر چه بوده ایران بخاطر خون شهدا هس ک استقامت کرده حواستون باشه گول ای شیاطین نخورین ک روز قیامت باید همتون جوابگو شهدا وملت باشین سگ زرد برادر شغال ما چکار داریم کی میشه رعیس جمهور امربکا
  • حسین IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    هنگامی که از امربه معروف حمایت نشه اراذل مسلط میشن یه عده فقط بلدن بگن جلوی دزدی و اینارو بگیرید هرچی سرجای خودش. اراذل باید اعدام بشن اونم در ملا عالم
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    باید برخورد با متخلفین رو از آمریکا یاد گرفت.... مثل جورج فلوید دهنشون رو سرویس کرد... عاشق آمریکا هه هه هه
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    به نظرمن درقدیم که رودررو امر به معروف می کردند نه کتابی بود نا تلویزیونی ونه وسایل دیگر اطاع رسانی اباید شبکهایی مدام امربه معروف کنند ومردم رودر روقرار نگیرند با اوباش وقمه کشان ودزدان ومتجاوزین به نوامیس مردم وگروگانگیران هیچ رحمی نکنید چون اینها ادم بشو نیستند واگر ادم بودند دنبال شرارت نبودند خداوند با این طلبه عزیز زودتر شفا عنایت فرماید
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    منظر کدخدا شدن و امید به بیگانه کار احمق های بی سیاست و بی دین است هر کس که کمی وجدان وذره ای ایمان دارد به انها امید ندارد فقط این خائنین هستند که دنبال رو کدخدا و .... اند ولاغیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس