اکبر ترکان

ستاد اصلاحات از آنجا که فضا را مهیای شعله‌ور شدن "فتنه اقتصادی" می‌داند؛ قصد دارد رفتار تحریمی خود در انتخابات مجلس یازدهم را در سال ۱۴۰۰ نیز تکرار کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

چرا درباره علت گرانی به مردم دروغ می‌گویند!؟

هدایت‌ا... آقایی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از یک مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا گفته است: آمدن جو بایدن در ریاست جمهوری آمریکا فضای اقتصادی ایران را به سمت جلو حرکت می‌دهد!

او همچنین تصریح می‌کند: "تیم جدیدی که در آمریکا با ایران مذاکره می‌کند به‌نظر بنده باید از دونالد ترامپ منطقی‌تر باشند و این موضوع حتما در دولت جدید آمریکا وجود خواهد داشت. دونالد ترامپ بسیار از حوزه قدرت در مقابل ایران برخورد می‌کرد و از تمام اهرم‌های خود هر لحظه ممکن بود استفاده کند و شرایط را برای مردم ایران بسیار سخت‌تر می‌کرد. دموکرات‌ها حداقل در شعارهای خود به مذاکره و تعامل اعتقاد دارند و به‌نظر من با آمدن بایدن فضای اقتصادی بهتری ایجاد می‌شود. من فکر می‌کنم که فشار کمتری هم در مسائل اقتصادی وارد می‌شود و مردم ایران فشار کمتری را نسبت به گذشته تحمل خواهند کرد. "[۱]

*اظهارات آقایی در حالی است که مسئله گرانی در ایران دقیقا هیچ ربطی به آمریکا و اذناب او ندارد. بلکه به "عدم نظارت بر قیمت‌ها" از سوی آقای روحانی و دستیاران دولتی ایشان مربوط است.

و اکنون سؤال اینجاست که چرا آقایی و امثال آقایی به جای گفتن حقیقت با مردم، راه "دروغ" را برگزیده‌اند و ترجیح می‌دهند مثل ۸۸ با مردم ناراستی کنند؟

آقایی حکما می‌داند اما نمی‌گوید که صرفا با "رأی خوب" مردم در انتخابات آینده و آمدن دولتی که معتقد به جهش تولید و نظارت بر قیمت‌ها باشد؛ نرخ‌ها وارد فرایند کاهشی خواهند شد. و این یک حقیقت واضح در اقتصاد ایران است که البته لیبرالها و حامیان دولت فعلی قصد کتمان آنرا دارند.

جالب است که اصلاح‌طلبان برای فرار از ننگ اجنبی‌پرستی می‌گویند بایدن در روش با ترامپ متفاوت است اما توضیح نمی‌دهند که چرا این تفاوت در روش قرار است به زعم آنها به ارزانی در ایران منتج شود!

شوق و شعف ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان گویا از پیروزی جو بایدن آمریکایی از شخص بایدن و همکاران او نیز بیشتر است که این مسئله تأملات فراوانی را می‌طلبد.

"علی ربیعی"، فعال چپ و سخنگوی دولت نیز به تازگی در یک توییت نوشته است: نمی‌فهمم که چگونه عده‌ای در داخل از نتیجه انتخابات آمریکا حتی داغ‌تر از طرفداران کاندیدای شکست خورده نگران بودند،  برخی او را با اسطوره‌های مذهبی ما هم شبیه سازی کردند. نیل به هدف سیاسی به چه قیمت!

او با اشاره به پیروزی بایدن تصریح می‌کند: در مرحله‌ تضعیف تحریم‌های یک جانبه و فرصت پیش‌آمده برای عقب‌راندن جنگ اقتصادی با تأکید بر مواضع اصولی و تکیه بر دیپلماسی چندجانبه، نیاز به حمایت از دولت مستقر است. نباید جریان‌هایی با اهداف کوتاه‌مدت سیاسی احساس کنند پیروزی دولت در این عرصه به زیانشان است. پیروز نهایی ملت ایران است. "! [۲]

***

مزیّت تاریخی رهبر انقلاب از نگاه علامه جوادی‌آملی

حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی، از مراجع عظام تقلید و مفسّر قرآن کریم طی سخنانی در یازدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی که همزمان با ایام بزرگداشت علامه طباطبایی (ره) در مؤسسه اسراء برگزار شد، پیرامون علوم عقلانی و فلسفه اسلامی گفت: در هیچ عصری علوم عقلی و علوم اسلامی مورد حمایت نبود و به خصوص علوم عقلی مورد بی‌مهری قرار می‌گرفت. در دوره‌هایی که حکومت با علوم عقلی همراه شد، مردان بزرگی رشد کردند. اگر حکومت بغداد محور علوم عقلی در دوره صادقین(ع) و امام کاظم(ع) شد، زیرا این ائمه(ع) شاگردان خود را با براهین عقلی تربیت کردند.

او می‌افزاید: مرحوم مجلسی در بحارالانوار در خلال مذاکرات علمی امام صادق(ع) نقل کرده است که امام صادق(ع) فرمود: ارسطو چنین گفته است. این حرمت نهادن به یک حکیم یونانی است. استاد ما علامه شعرانی در شرح اصول کافی ملاصالح همین مطلب را نقل کرده و در عین حال آورده است که ارسطو کجا و امام صادق(ع) کجا و این فخر ارسطوست که نامش بر زبان امام صادق(ع) جاری شده است.

به گزارش شفقنا، این مفسّر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه هیچ وقت ندیده‌ایم که ائمه(ع) آنها (فلاسفه) را مورد بی‌مهری قرار دهند تصریح کرد: در دوره صفویه هم چون انس نسبت به علوم عقلی و نقلی از سوی دولت صفویه نشان دادند، شیخ بهایی و ملاصدرا پیدا شدند. امروز که حوزه قم از نجف و اصفهان بالاتر است، چه نعمتی بالاتر از این، اگر الان انجام وظیفه نکنیم، هیچ عذری نداریم.

علامه جوادی آملی گفته است: چه زمانی رهبری سراغ داشتیم که این طور از علوم عقلی و فلسفه حمایت کند!؟ [۳]

*اهتمام رهبر معظم انقلاب به علوم عقلانی و فلسفه موجب اعجاب دانشمندان و اهالی حکمت شده و به گواه تاریخ نیز بیسابقه است.

اهتمامی که البته نشانه‌های آن در کلام معظم‌له به وضوح هرچه‌تمامتر قابل رؤیت است.

رهبر انقلاب در سال ۹۱ و در دیدار با اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی در این رابطه می‌فرمایند:

"باید گسترش گفتمان فلسفه‌ی اسلامی در دنیا باشد؛ این را هدف قرار دهید. امروز مطلقاً اینجور نیست، بلکه بعکس است. یعنی امروز در ایران مثلاً در محیطهای دانشگاهی و علمی ما فلسفه‌ی کانت بمراتب رائج‌تر و شناخته شده‌تر است از فلسفه‌ی بوعلی سینا. یعنی ابن‌سینای با این عظمت که همه‌ی تاریخ بشر، از هزار سال پیش به این طرف، با اسم او درگیر است، در مجامع دانشگاهی ما حکمت و فکر فلسفی‌اش شناخته شده نیست به آن اندازه‌ای که کتاب فکر فلسفیِ مثلاً کانت شناخته شده است. این یک مسئله‌ی مهمی است. ما باید عکس این را عمل کنیم. یعنی باید هدف را این قرار بدهیم که تفکر فلسفه‌ی اسلامی - حالا با همان مشخصاتی که دارد؛ که خود این، جای بحث و گفتگو دارد که فلسفه‌ی اسلامی چیست - در دنیا به عنوان گفتمان فلسفی شناخته شود، در دانشگاه‌ها رواج پیدا کند، متفکرین عالم از آنها مطلع باشند، روی آنها بحث کنند، نقد و انتقاد کنند، در مجلات علمی‌شان منعکس شود. "[۴]

ایشان همچنین در یک سخنرانی در حدود ۱۸ سال قبل نیز فلسفه اسلامی را "فقه اکبر" و "پایه‌ی دین" معرفی می‌کنند و می‌فرمایند:

"در گذشته در حوزه‌ی قم با فلسفه و وجود مرحوم آقای «طباطبایی» مخالفت میشد. میدانید درس اسفار ایشان به دستور تعطیل گردید و ایشان مجبور شد شفا تدریس کند. در دوره‌ی اخیر، قم مرکز حوزه‌ی فلسفی ما بوده است؛ آقای طباطبایی هم انسان کاملاً متشرّع، مواظب، دائم‌الذّکر، متعبّد، اهل تفسیر و اهل حدیث بوده؛ از آن قلندرمآبهای آن‌طوری نبوده است - البته جلسات خصوصی را کاری نداریم - مراتب علمی و فقه و اصولش هم طوری نبوده که کسی بتواند آنها را انکار کند؛ درعین‌حال کسی مثل آقای طباطبایی که جرأت کرد و فلسفه را ادامه داد و عقب نزد، این‌طور مورد تهاجم قرار گرفت. نتیجه چیست؟ نتیجه این است که امروز سطح تفکّرات و معرفت فلسفی ما در جامعه و بین علمای دین محدود است. با بودنِ استادی مثل آقای طباطبایی، جا داشت امروز تعداد زیادی استاد درجه‌ی یک از تلامذه‌ی ایشان در قم و دیگر شهرستانها داشته باشیم. آقای طباطبایی فرد فعّالی بود؛ بنابراین جریان فلسفی‌ای که به وسیله‌ی ایشان پایه‌گذاری شد، باید به شکل وسیعی گسترش پیدا میکرد، که نکرده است. البته ما همان وقت مقلّد آقای «بروجردی» بودیم و الان هم با چشم تجلیل و تعظیم به ایشان نگاه میکنیم؛ اما بالاخره هرچه بود، نتیجه‌اش این شد. این نباید تکرار شود.

فلسفه‌ی اسلامی - همان‌طور که شما فرمودید و درست هم گفتید - فقه اکبر است؛ پایه‌ی دین است؛ مبنای همه‌ی معارف دینی در ذهن و عمل خارجی انسان است؛ لذا این باید گسترش و استحکام پیدا کند و برویَد و این به کار و تلاش احتیاج دارد. "[۵]

جالب است بدانیم که رهبر فرزانه انقلاب بر "آموزش فلسفه اسلامی حتی به کودکان" نیز تأکید دارند و در یکی از بیانات خود با طرح مثالی جالب در این رابطه می‌فرمایند:

"یک مسئله، مسئله‌ی نوشتن کتاب فلسفی برای کودکان است، که غربی‌ها دارند این کار را میکنند. دو سه سال قبل از این، یک کتابی برای من آوردند، من مبالغی نگاه کردم. خب، از همان اوّلی که شروع میکند، واقعاً فلسفه است؛ لیکن باب کودکان است. این کتاب، یک کتاب خیلی قشنگی است در باب فلسفه - حالا اسمش یادم نیست؛ توی کتابهایم هست - به نظرم یک آمریکائی این را نوشته. ما به اینجور کتابی احتیاج داریم. بچه‌های ما ذهنشان دارد فلسفی میشود. خوشبختانه حرکت جامعه و نظام موجب شده که ذهنها عقلانیت پیدا کند. جوانهای ما واقعاً سؤال میکنند. این سؤالهائی که زیاد شده، این را باید مبارک دانست؛ منتها ما باید جوابگوئی داشته باشیم. حس سؤال کنندگی دارد زیاد میشود، و این همین‌طور دارد به نسلهای پائین‌تر منتقل میشود.

 ما یک نوه‌ی کوچکی داریم، دو سال و نیمش است و هنوز درست حرف هم نمیزند. چند روز پیش یک میزی اینجا بود، داشت می‌انداخت. به او گفتم این میز را نینداز. گفت: چرا؟ خوشم آمد از این که گفت چرا. چرا نیندازم؟ دنبال علت میگردد. بعد پنجه میزد به یک بچه‌ی دیگری، گفتم آقاجان نکن. گفت: چرا؟ این سؤال کردن از علت، خیلی چیز مهمی است. این حالت دارد به وجود می‌آید. حالا وقتی او ده ساله بشود، سؤالات زیادی برایش مطرح است: چرا؟ چرا؟ چرا؟ وقتی همین بچه، یک جوان هجده نوزده ساله‌ای باشد، سؤالات قوی‌تری در ذهنش ایجاد میشود. ما باید برای این سؤالات جواب داشته باشیم. این کار، کار شماهاست. شما واقعاً میتوانید این کار را انجام دهید. "[۶]

***

تکرار تئوری تحریم انتخابات توسط مباشر روحانی

اکبر ترکان، فعال اصلاح‌طلب و از مقامات سابق دولت آقای روحانی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ گفته است: کیفیت انتخابات ۱۴۰۰ بستگی به نظر شورای نگهبان دارد. اگر این شورا مانند انتخابات مجلس یازدهم عمل کند فضا رقابتی نخواهد شد. شاهد بودیم که در انتخابات مجلس یازدهم، در تعداد بسیاری از حوزه‌ها، نامزدهای اصلاح‌طلبان مورد تایید شورای نگهبان واقع نشدند و در نتیجه اصلاح‌طلبان امکان رقابت نداشتند.

او می‌افزاید: در نتیجه این عمل شورای نگهبان، انتخابات مجلس یازدهم به رقابتی بین خود اصولگرایان تبدیل شد. اگر شورای نگهبان مثل انتخابات مجلس عمل کند نتیجه‌اش هم مانند انتخابات مجلس می‌شود.  اما اگر وضعیت تایید صلاحیت‌ها تغییر کند و نامزدهای اصلاح‌طلبان تایید شوند، امکان دارد وجود برخی چهره های اصلاح‌طلب، موجب مشارکت وسیع‌تر مردم شود.[۷]

*ترکان در حال تکرار تئوری "تحریم انتخابات ۱۴۰۰" است که به تازگی در زمزمه‌هایی از سوی ستاد اصلاحات و امثال خوئینی‌ها مورد تأکید قرار می‌گیرد. [۸]

رفتاری شریرانه که ستاد اصلاحات آنرا برای انتخابات مجلس یازدهم در سال ۹۸ نیز تجویز کرد و مشارکت کسانی از مردم را کاهش داد.

هدف این تئوری نیز القای نامشروع بودن نظام اسلامی در پی کاهش مشارکت کسانی از مردم بود.

اصلاح‌طلبان البته به مردم توضیح ندادند که شورای نگهبان هرگز نمی‌تواند چهره‌های بدسابقه و اشرار سیاسی را تأیید صلاحیت کند و چپ‌ها بعنوان یک طیف سیاسی مکلف هستند نامزدهایی مورد تأیید قانون را به نهاد نظارتی معرفی کنند نه اینکه با اشرار و فتنه‌گران هم‌کاسه باشند.

حرف و حدیث‌ها اینطور می‌گوید که ستاد اصلاحات از آنجا که ایران را در آستانه شعله‌ور شدن فتنه اقتصادی می‌داند؛ قصد دارد رفتار تحریمی خود را در انتخابات ۱۴۰۰ نیز تکرار کند و با معرفی چند نامزد بدسابقه که بی‌صلاحیتی آنها از هم‌اکنون محرز است؛ به انتظار عدم تأیید صلاحیت آنها بنشیند و بعد هم در حالی که منتظر فتنه اقتصادی است، به مردم بگوید نظام اسلامی اجازه حضور ما در انتخابات را نداد!

در بحث میزان مشارکت انتخاباتی همچنین لازم به اشاره است که اگرچه بالا بودن مشارکت یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود اما حیات و قوام یک انتخابات به رعایت "مُرّ قانون" است نه به میزان مشارکت.

به عبارت دیگری نظام اسلامی همواره باید تلاش کند تا انتخابات با هر میزان مشارکتی اما قانونی برگزار شود و منتخب یا منتخبین بتوانند مثل انتخابات مجلس یازدهم با طی شدن فرایندهای قانونی پا به عرصه بگذارند.

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/301907

2_ https://etemadonline.com/content/446970

3_ https://fa.shafaqna.com/news/1048878/

4_ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=23898

5_ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8616

6_ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=23898

7_ www.irna.ir/news/84119138/

8_ mshrgh.ir/1121882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 67
  • US ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    61 20
    مرگ برامریکا واسرائیل زنده باد ایران
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      37 10
      اصلاحات و کارگزاران در انتخابات مجلس 98 دو تا دو تا لیست دادند اما شکست خوردند حالا میگن اصلاح طلبان امکان رقابت نداشتن !!!
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      46 6
      مردم به خوبی میدانند که علت اصلی تورم و گرانی سوء مدیریت و بی تدبیری دولت و عدم نظارت و کنترل بر بازار است.
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      16 8
      تحریم ها در دولت خود اوباما که برجام را منعقد کرده بود لغو نشدند چطور حالا بعد از 6 سال برخی انتظار لغو تحریم ها را دارند ؟!
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      13 8
      اظهارات آقایی در حالی است که مسئله گرانی در ایران دقیقا هیچ ربطی به آمریکا و اذناب او ندارد. بلکه به "عدم نظارت بر قیمت‌ها" از سوی آقای روحانی و دستیاران دولتی ایشان مربوط است. مشرق خان اگر به قیمنت ها نظارت کنند کسری بودجه را چطوری تامین کنند؟ دولت همه را رها کرده تا مالیات خودش را بگیرد و چه کس ایت که نداند کسری بودجه ناشی از عدم امکان فروش نفت و غیره و انتقال پول آن به کشور است که عامل آن هم جیزی جز تحریم ها نیست ولی خوب بی عرضگی برخی از مسئولان و خیانت برخی دیگر و ناامید بودن تعدادی دیگر از همین مسئول نما ها از به سامان رسیدن امور کارهای مملکت را فشل و مردم را اذیت می کند
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      5 0
      مرگ برامریکا واسرائیل زنده باد ایران
  • GB ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    58 51
    عشق است حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    52 19
    آنها که قند تو دلشان آب میشود وعشق به آمریکا دارند وطن فروش وخائن به آرمانها ی انقلاب ورهبرند مسبب گرانی خودشان هستند تحریم داخلی هم هستیم
  • علی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    39 6
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • مجید IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    31 8
    خدالعنت کند ونیامرزد کسانیکه درداخل خیانت به مردم وخون شهدا میکنند وازترامپ بدترند وزندگی را برای مردن سخت کرده اند وانشاءالله چوب انرا خواهند خورد
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    16 7
    اصلاح طلبها روی بایدن برای تحکیم قدرت ودایره نفوذشان خیلی حساب کرده اند آنها را دست کم نگیرید آنها از هیچ رسیده اند به جایی که لااقل نیمی از سپهر سیاسی ایران را به اشغال خود درآورده اند آنها که تا این حد به پیش آمده اند بیشتر از این هم خواهند رفت واگر نیروهای انقلابی باز کوتاه بیایند کلا قدرت را قبضه خواهند کرد
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      34 9
      مردم یادشان باشد درختی که 8 سال ثمر نداد هرگز ثمر نخواهد داد.
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      20 4
      افساد طلبان با این فاجعه اقتصادی که بوجود آوردند ان شاءالله برای همیشه از سپهر سیاسی ایران حذف خواهند شد.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    9 17
    سلام باید کسانی که به علامه جوادی آملی در مقطعی بی ادبی وکم لطفی کردند پاسخگو باشند.الان به به وچه چه کردن چه فایده ..ما ملت نخبه کشیم.هر چه از زاویه ما درست باشه قبوله...خداوند رهبری را از گزند حوادث ودوستان ساده لوح ودشمنان زیرک حفظ فرماید..جانم فدای رهبر...
  • احمد IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    6 5
    خدا هم بر مسببان داخلی گرانی و هم بر آنهایی که به وظیفه شان در مقابل گرانفروشان عمل نمی کنن وهمینطور خدا جزای آنهایی را بده که ناظر عدم اجرای وظیفه مسئولین در این مورد می باشند و بخاطراین ترک وظیفه آنهارو مجازات نمیکنند پدر مردم دراومد یعنی چی مرغ در عرض ۳،۴ماه از۱۲تومن تقریبا به۴۰ تومن رسیده!!!! مرغ گوشت مصرفی فقرا و اکثر مردم بود به علت گرانی و سوتغذیه در نتیجه تضعیف سیستم ایمنی کشتار کرونا بیش از اینها خواهد شد ظاهرا اینها حتی جان مردم هم براشون اهمیت ندارد!!!!
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    9 8
    بنظرم در یک خبر اسامی لیستی از حزب چپ به سرلیستی مجید انصاری را بزنید تا ترکان هم تعداد رای این جماعت را ببیند
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    22 12
    سلام بر مقام معظم رهبری آیت‌ الله العظمی خامنه‌ای .
  • KW ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    25 13
    درود بر رهبر عزیزم حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) . درود بر حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی(دامت برکاته).
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    11 5
    خوانش فلسفی در جبهه نیروهای انقلاب یک ضرورت است. ضرورتی که با تأکید رهبری نیز دوچندان میشود.
  • گمنام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    6 2
    خداونددرقرآن کریم گفته است که به فقیران وکسانی که نیازمندهستندکمک کنیدمخصوصادرشرایط بداقتصادی گرانی نکنید که گران فروشان وکم فروشان موردلعنت خداوندهستند قرآن برای هدایت است وباید به آن عمل شود اما متاسفانه درجامعه امروزهیچ یک به آن عمل نکرده اند گرانی های امروزدست خودسیاستمداران است باورنداریدبرویدتحقیق کنید قیمت گوشت مرغ زمانی 26تومان بود بعدشد45تومان وامروز100هزارتومان چه کسی این کارها رامی کند؟؟؟ آیا نمی‌دانید روزی باید درپیشگاه خداوندمتعال پاسخگوباشید. شهیدان بزرگ ما عاشقانه جانشان درراه خدافداکردند اما امروزبزرگترین ظلم درحق آنان شده است چراهیچکسی پاسدارحقوق آنان نبود؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    8 7
    چاره کار در کشیدن خط قرمز روی اصلاح طلبان خائن است ولا غیر
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    4 4
    علت گرونی کالاها افزایش سرسام آور نرخ دلاره و علت گرونی مواد غذایی که امنیت غذایی مردم خودمون رو از بین برده صادرات لجام گسیخته این اقلام به کشور همسایه هست . تهشم همیشه میشه علی برکت الله و خلاص
  • کیامرث IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    7 3
    اقای ترکان درست گفته راستی من موندم شما چرا کشور را مثل کره شمالی یا چین اداره نمیکنید برادر عزیز دموکراسی روشی است معین برای رسیدن به نتایج غیر معین رای ماتزیینی و تکلیفی نیست یک حق است انتخاب کردن و انتخاب شدن هر دو حقند من رد افراد بدسابقه به تعبیر شما را موقتا از شما میپذیرم رد صلاحیت گسترده نمایندگان مجلس ششم بر چه پایه ای بودجلو گیری از نمایندگی علیرضا رجایی و ورود اقای حداد عادل که اصلا خارج از دایره نمایندگان انتخاب شده بود برچه پایه ای بود شما نمیتوانید هرچه را دلتان خواست بخورد ما مردم بدهید ما حافظه تاریخی خوبی داریم والعاقبه للمتقین
  • US ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    8 8
    اینها دوباره جوانها را با شعارهایی مثل آزادی موسیقی فریب می دن و بزرگترها را هم با تهدید جنگ و با طمع مذاکره با کدخدا و گشایش اقتصادی حاصل از برجامهای ۲ و ۳ گول می زنن و رای میارن.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    3 3
    اقای ترکان قدری به مشکلات توجه کن وبه ناتوانی هردو جناح که مردم اموزش بدی از شما میگیرند
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    7 3
    درود بر مفسر بزرگ قرآن کریم حضرت علامه جوادی آملی حفظه الله
  • بهداد IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    5 9
    لبیک یا خامنه ای
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      5 2
      لبیک یا امام خامنه ای.
  • محمد IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 0
    بهترین چیز صداقت است امسال دولت نتوانست نفت بفروشد درآمد آن کم شد کم آورد اجناس و دلار را بالا برد لازمی به بگیر بند نبود ما تولید نداریم تکنولوژی نداریم باید نباید الکی خودمون بزرگ ببنیم سعی کنیم قوانین اصلاح کنیم چرا باید خانه یک زن در بندر عباس خراب شود و شما وقتی رفتید اروپا حتی غیر قانونی بهتون بها و بیرونتون نمی کنند باید انتقاد بشود ی عده مزد بگیر نشین الکی و دستوری ی مطالب عنوان کنند ساختارها باید اصلاح شود به امید موفقیت و پیروزی ایران سربلند
  • احمد IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 0
    اصل تحریم‌های هوشمند زمان اوباماوبعدفتنه 88 اصلاح طلبان علیه ایران بنیان گذاشته شد فقط اوبامااجراییش کرد 8سال بدبخت کردن مردم توسط اصلاح طلبان بسه هرکس ازاین ها کاندیدشدبهتره ردصلاحیت بشه چون این فمربیگانه پرستی انهاغلط به ضرمملکته
  • مهدی IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 0
    بنده گاهی به نظردهی هابادقت توجه دارم درکنارسوء مدیریت وتحریم به وجوددستگاه های عریض وطویل وتنبل ادارات دولتی پرداخته نمی شودزیراهزینه دستگاه های دولتی بسیاربالا است،نیازبه بررسی وکنترل داردوچالش های موجودهمه مسئولین راازاین معظل بزرگ غافل کرده است.!!!
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 1
    مرگ برامریکا واسرائیل زنده باد ایران
  • ناشناس BE ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 1
    اصلاح طلبان برن بمیرن که مملکت رو به اینجا رسوندن که هیچکدومش بداد مردم نرسند.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    2 1
    خداوند اول رهبر انقلاب وعلمای ارزشمندی مانند ایت اله جوادی آملی رابرای اسلام و انقلاب حفظ کند خدایا ازعمر ما به عمر این عزیزان بیفزا برای سلامتیشان صلوات.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    0 0
    خدا شکرت بابت دادهایت نعمت و ندادهایت حکمت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس