مجلس یازدهم نمایه

مردم ایران در یک بزنگاه تاریخی قرار گرفته‌اند. و آن اینکه از بین مجلسی با کارکرد "سلفی حقارت" و مجلس و مانیفستی که اثباتا به دنبال معیشت و اقتصاد آنهاست؛ کدامیک را کارآمد می‌دانند؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

"فرماندهان آشوب" از روشن شدن تکلیف می‌گویند

"علی صوفی"، از وزرای دولت اصلاحات و عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد درباره انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرده است:

"زمزمه ها حاکی از این است که به هر حال انتخابات ۱۴۰۰ فرقی با انتخابات ۹۸ نخواهد داشت و تکلیف اصلاح‌طلبان با حاکمیت مشخص است و تکلیف حاکمیت با اصلاح‌طلبان نیز مشخص است، تلکیف اصلاح‌طلبان با مردم و بالعکس نیز مشخص است"!

او می‌افزاید: یک چنین شرایطی با توجه به فضای سردی که وجود دارد، قطعا می‌تواند برای کشور خطرناک باشد. یعنی اگر همه چیز را رها کنند به حساب اینکه حاکمیت اجازه نمی‌دهد و نمونه آن هم در سال ۹۸ بوده، بنابراین دیگر مسئولیتی بر دوش نیست و کشور را باید رها کرد و انتخابات ۱۴۰۰ را هم مردم رها کنند و هم اصلاح طلبان رها کنند، در نهایت مدیریت قوه مجریه به دست جریان تندروها می افتد. در گذشته علمکرد تندورها را دیدیم و الان هم در مجلس یازدهم طرح ها، عملکرد و نیت شان را می بینیم، هیچ ابایی هم ندارند و کاملا معتقد هستند که بر حق‌اند و دیگران باطل هستند، بنابراین اگر قرار است حقی حاکم باشد باید این ها حاکم باشند و اینها هستند که فقط می توانند مصلحت کشور را در نظر بگیرند.[۱]

*اینکه رجال یک جریان سیاسی با طعنه بگویند تکلیف ما با حاکمیت و بالعکس مشخص است؛ مشابه سخنانی است که از حلقوم یک جریان آنارشیست مسلح بیرون می‌آید.

وگرنه یک رجل سیاسی معقول و معتقد به فعالیت‌های دموکراتیک هرگز با یک لسان خصمانه علیه حکومت و امنیت کشورش سخن نمی‌گوید!

در اینجا لازم به اشاره است که منظور صوفی از روشن بودن تکلیف؛ رفتار اصلاح‌طلبان در تحریم انتخابات مجلس یازدهم است.

رفتاری که طی آن، ستاد جریان چپ با اصرار بر معرفی کاندیداهای بد سابقه و مسئله‌دار اعلام کرد که یا شورای نگهبان باید این افراد را تأیید صلاحیت کند و یا ما حاضر به ارائه لیست انتخاباتی نیستیم!

و از آنجا که بدیهی بود شورای نگهبان به دلیل صیانت از قانون؛ هرگز حاضر به تأیید صلاحیت اشرار سیاسی نیست؛ ستاد جریان چپ با امضای شخص محمدرضا عارف در شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، دست به تحریم خاموش انتخابات زد و اعلام کرد که لیست انتخاباتی نمی‌دهد.

رفتاری که گویا قرار است برای انتخابات ۱۴۰۰ نیز از سوی چپ‌ها تکرار شود.

دقت شود هنگامی که یک طیف یا حزب سیاسی از پایان سیاست‌ورزی سخن می‌گوید، دست به تحریم ساز و کارهای دموکراتیک می‌زند و از این می‌گوید که "تکلیفمان مشخص شد"؛ این رفتار دقیقا و دقیقا به معنای شورش علیه دموکراسی و حاکمیت است.

و اکنون این خواص کشور هستند که باید در قبال یک جریان سیاسی خطرناک که سوابقی مثل فتنه ۸۸ را نیز در کارنامه دارد؛ روشنگری کنند و پیرامون عواقب سوء رفتارهای آن هشدار بدهند.

گفتنیست، این مبارزه‌طلبی امثال صوفی در مقابل نظام و رفتارهای بی‌پروای آنها به این دلیل است که چپ‌ها پروژه ۱۰ ساله خود مبنی بر طراحی "فتنه اقتصادی" علیه مردم و نظام اسلامی را موفق می‌بینند و هم‌اکنون نیز سرخوش از احتمال بالای وقوع فتنه اقتصادی؛ هر نوع رفتاری را رواداری می‌کنند تا شاید جرقه بر هیمه فتنه اقتصادی بیافتد. رفتارهایی از ریشخند ساختارهای نظام گرفته تا دعوت علنی مردم به خیابان و مشروع دانستن آشوب![۲]

***

"مجلس یازدهم فقط به خودش ضربه می‌زند"!

مردم انتخاب می‌کنند؛ مجلس برای معیشت یا "سلفی حقارت"؟!

جواد امام، فعال چپ و از نزدیکان لیدر اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا مدعی ناکارآمدی مجلس یازدهم شده و اظهار کرده است: مجلس یازدهم در حالی شکل گرفت که محدودیت‌هایی برای سایر رقبا فراهم شد در حالی که اگر رقابت واقعی شکل می‌گرفت، ترکیب مجلس این نبود. الان هم به نظر می رسد این مجلس برنامه خاصی ندارد و اشخاصی که امروز در آن هستند غیر از ضرباتی که به خودشان زدند خروجی خاصی نداشتند!

او می‌افزاید: نمایندگان مجلس یازدهم اگر دوباره در معرض رای مردم قرار گیرند، شاید دوباره موفق به حضور در مجلس نشوند و رای نیاورند به دلیل اینکه مردم احساس می‌کنند این افراد نمی‌توانند آنها را نمایندگی کنند و موثر باشند.[۳]

*اولا آقای امام و دوستان ایشان که دستی بر آتش "تحریم انتخابات" دارند؛ مشخص نیست چطور به خود حق می‌دهند نمایندگان مجلس یازدهم را با انتخابات و رأی مردم تهدید کنند؟

آقای امام درست می‌گویند و شاید نمایندگان فعلی دوباره موفق به نمایندگی مردم نشوند! اما اکنون برای قضاوت درباره این رخداد احتمالی خیلی زود است و آقای امام و دوستانشان که از ترس شکست، دست به اقدام شریرانه "تحریم انتخابات مجلس یازدهم" زدند باید فعلا ۴ سال صبر کنند تا نتیجه نظر و رأی مردم در انتخابات مجلس دوازدهم دیده شود.

در ادامه نیز این مردم هستند که باید قضاوت کنند مجلسی وکیل‌الدوله با دستاورد "تصویب برجام در ۲۰ دقیقه و سلفی حقارت" کارآمد بود یا مجلسی که مشغول تذکر به کم‌کاری‌های دولت است، نمایندگانش گاهی در گرمای هوای سرکشی به مردم و کارگران بیهوش می‌شوند و طرح‌هایی برای ارزان شدن مسکن و تأمین ارزان مایحتاج اساسی را به تصویب رسانده است؟!

آقای امام و دوستان ایشان باید بدانند که حقیقت را نمی‌توان با ایستادن در مقابل آن پوشاند و مردم در صورت دقت و تأمل حتما بهتر از هرکسی تشخیص خواهند داد که خدمتگزار واقعی آنها کیست؟!

***

طرحی که نشان می‌دهد مجلس دنبال انتخابات نیست

صحنه‌سازی تاجگردون علیه قالیباف!

"غلامرضا تاجگردون"، فعال چپ، از حامیان رئیس‌جمهور روحانی و نماینده سابق مجلس در بخشی از یک مصاحبه با سایت خبری انصاف پیرامون مجلس یازدهم و "محمدباقر قالیباف" اظهار کرده است: قوه‌ی مقننه حداقل در چند ماه گذشته نشان داده است که یک‌سری اهداف مشخص دارد؛ یکی تاثیرگذاری آشکار بر انتخابات آتی ریاست‌جمهوری است. هدف آنها همچنین بولد کردن و بزرگ‌تر نشان دادن ضعف‌های نظام اجرایی و انداختن مشکلات اجرایی یا مشکلات بیرونیِ بیشتر بر دوش دولت است؛ به این صورت که مردم احساس کنند مقصر عمده‌ی مشکلات دولت است. وقتی که چنین هدفی گذاشته شده باشد در نتیجه طرح‌ها، لوایح یا قوانین و احکام نظارتی که می‌خواهند به تصویب برسانند، عملا جوری خواهد شد که هدف دولت را تامین نکند و هدف خودشان را تامین کند.

او با بیان اینکه قوه‌ی مقننه می‌خواهد رئیس‌جمهور آتی را تعیین کند، همچنین می‌گوید:

 "حرکت‌های رئیس قوه‌ی مقننه علی‌رغم قول‌هایی که به یارانش داده شده است به سمتی است که بتواند یکی از کاندیداهای اصلی ریاست‌جمهوری سال آتی باشد و به دیگر کاندیداها یا به کسان دیگری که مترصد او در این بازی هستند بگوید که من چنین هدف یا چنین جایگاهی را دارم. وقتی رئیس مجلس و حتی نواب‌رئیس آن که افراد موثر در مجلس‌اند، به‌خاطر حفظ قدرت و جایگاه‌شان، خودشان را در تراز ریاست‌جمهوری سال آتی ببینند، قاعدتا نباید انتظار داشت که این قوه متناسب با اهداف نظام اجرایی کشور گام بردارد."[۴] 

* در بحث اظهارات تاجگردون مبنی بر عزم نمایندگان برای بزرگنمایی از ضعف‌های دولت، بیان این نکته ضروریست که آقای تاجگردون بهتر از هرکسی می‌داند که مردم ایران، امروز به دلیل "تَکرار می‌کنم" امثال خاتمی! با یکی از ناکارآمدترین دولت‌های تاریخ خود مواجه‌اند که فی‌المثل نه تنها هیچ اعتقادی برای نظارت بر بازار ندارد بلکه برای حل مشکلات کشور نیز امیدوار به خارج از مرزها و مذاکره است.

در این شرایط اولا بروز بسیاری از مشکلات هرگز عجیب نیست و ثانیا کسانی مثل نمایندگان مجلس یا سایر مسئولان دستگاه‌های کشور نیز اگر بخواهند مشکلی را حل کنند یا پیرامون یک ایراد سخنی بگویند؛ قاعدتا با دولت تصادم می‌کنند زیرا عرصه اجرائیات و اختیارات تحت فرمان دولت در ایران به قدری زیاد است که تقریبا در هر جا ایرادی وجود داشته باشد؛ پای دولت نیز در میان است.

اکنون اگر مسئول یا نماینده‌ای قصد داشته باشد برای مردم کار کند؛ آیا باید به تخریب دولت و تقلا برای درشت‌نمایی از نقاط ضعف دولت متهم شود؟!

هرگز چنین نیست...

در بحث ادعای دوم تاجگردون مبنی بر عزم قالیباف برای ریاست‌جمهوری نیز باید گفت سیاست عرصه خوانش ضمیر افراد نیست.

اگر هم منظور تاجگردون و دوستان او مقولاتی مثل "مدیریت میدانی" و نظارت قالیباف در سفرهای استانی است که این مقوله از خصلت‌های شخص آقای قالیباف بوده و باید پذیرفت که مردم اساساً به همین سبب به آقای قالیباف رأی داده‌اند.

ضمن اینکه انتظار بود آقای تاجگردون بعنوان کسی که سال‌ها تجربه حضور در مجلس را داشته‌اند به این قضیه اشراف داشته باشند که به هر حال نگاه دولت به بیرون و مذاکره است و نگاه مدیریت جهادی مجلس به داخل!

و صد البته در حالت خوشبینانه هر دو به دنبال پیشرفت بهتر مردم هستند که چنین نگاه‌های متناقضی را برگزیده‌اند.

اما به هر حال این پارادوکس وجود دارد و اکنون که مجلس عقلاً و از روی مانیفستی که دارد؛ اهل دل بستن به مذاکره و التماس راه حل‌ها از خارج از کشور نیست؛ نباید حرکاتش را تخطئه کرد و یا آنها را در جهت کارهای پوپولیستی قضاوت کرد!

ضمن اینکه منطق قضیه هم اینست که مجلس در همین ماه‌های آغاز به کار خود تاکنون؛ طرح‌هایی مثل "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" را به تصویب رسانده است که حتما آقای تاجگردون می‌پذیرند چنین طرح‌هایی صرفا از سر دلسوزی و خدمتگزاری برای مردم تصویب شده‌اند و گرنه کسی که در وهله اول بخواهد رأی بیاورد زیر بار مالیات ستاندن از عده کثیری از مردم و قشر متوسط نمی‌رود...

***

1_ https://etemadonline.com/content/444838

2_ mshrgh.ir/1142579

3_ www.irna.ir/news/84107382/

4_ http://www.ensafnews.com/267690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    30 2
    فيل دراطاق تاريك اين مهم نظر مردم است اصلاح طلبان مردم چهره پشت صحنه وگريم نشده تان را ديده وازشما ترسيده رميده اند چرا سوراخ دعا را گم كرده ويقه اين وانرا ميگيريد واگر نخبه ترين نخبه پيشنهادى خودرا معرفى وشوراى نگهبان هم وى را تإييد نمايد شانس بيروزيش درانتخابات درحد صفر است با وجود اين درانتخابات بطورحتم شركت خواهيد تا فردابگوييد رأى من كو
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      32 1
      افسادطلبان در 7/5 سال گذشته نشان دادند که حتی توانایی اداره یک بقالی را هم ندارند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      27 2
      نگرانی اصلاح طلبان از شکست در انتخابات 1400 کاملا"مشهود است.
    • محمد IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      4 8
      اکثر مردم.ارزومندند بر گردند به زمان خاتمی که بادر امد نفت هفت دلار..دلار هشت سال نهصد تومان بود میوه کیلویی دویست تومان بود گوشت کیلوی هفت هزار تومان بود مرغ هم کیلویی ششصد تومان بود وداشت روابط مان با دنیا درست میشد قدرت طلبان از ترس از دست دادن قدرتشان احمدی نژاد را اوردند و بنای انحراف ونابودی کشورو بنیان گذاشتند دولتی نا بخرد که هزارو پانصد ملیارد دلار نفت و ذخایر ارزی را بر باد داد ودنیا را بر سر ایران خراب کرد ورفت
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      5 1
      افسادطلبا عرضه ی اداره ی یک پفک رو هم ندارن... چ برسه به بقالی.... حالا اومدن مملکت اداره کنن
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    51 8
    سلام برقالیباف ،بی عرضه ها در مورد خود صحبت کنند.
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      6 18
      ارزو دارم برگردیم به اون زمان که دو تا قوه دست لاریجانیها بود پراید30 تومن بود بنزین هزار تومن دلار 15000 تومن سکه 6 میلیون تومن
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      6 2
      من ارزو دارم به 92 برگردیم که احمدی نژاد بود سکه 1.5 میلیون، خونه متری 2 میلیون ، دلار 3000 تومن، پراید 20 میلیون
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      10 0
      ۱۲:۰۹ عامل اصلی این گرانی ها خود دولت است که پابرجاست همان دولتی که دلار را به ده هزار و بیست هزارو سی هزار رسانده . چرا به کوچه علی چپ میروی ؟
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    34 2
    ای تف تو شرف نداشتۀ هر چی اصلاح لجنه
  • سید IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    34 2
    با خواندن سخنان تاجگردون به یاد سخنان چند روز پیش پمپئو علیه ایران افتادم! معمولاً شکست خوردگان بی تقوا که تحمل چنین روزهایی را ندارند پس از پس زده شدن توسط مردم، به فحاشی و یاوه سرایی و هذیان گویی می افتند! بر ایشان حَرَجی نیست!
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    25 1
    قالیباف اگر کارآمد نبود اینهمه مورد هجوم نیز قرار نمیگرفت
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      6 14
      مگه نمیبینی تمام مشکلات مردمو برطرف کرده؟
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      8 3
      روحانی رئیس جمهور هست. قالیباف مشکل مردم رو حل کنه؟
  • حسن IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    14 0
    اصلاح طلبان مردم را نادان فرض کرده انداگر اصولگرایان دنبال قدرت و منافع خودشان هستند پس اصلاح طلبان دنبال چه هستنداصولگرایان حداقل به محور نظام بی حرمتی نمی کنند اصلاح طلبان از گذشته افراد را بصورت خوشه ای سازماندهی کرده اند واز طریق شبکه سازی و پمپاژحرفهای دروغین به ظاهرمدافع مردم ذهنشان را به نفع خود نهادینه کرده اندلعنت به هر کسی که با ولایت فقیه همراه نباشه هر کی می خواهد باشد والسلام
  • ali IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    3 0
    کسی که درس اقتصاد خونده نمیتونه به تنهایی به اقتصاد کمک کنه... به نظر خودم کسی که تاجر هست یا یک شرکت رو شخصا اداره میکنه، بیشتر به درد میخوره ... الان همه میگن فلانی دکترای اقتصاد داره در حالی که اگه مسئول نمیشد از پس خونواده خودش هم بر نمیومد، چه برسه به یک کشور...یک کارخونه، یک ملت کوچیکه که یه نفر کارخونشو داره تو همین کشور به سوددهی میرسون...خلاصه خودمون اینجا درس خوندیم اونم رشته فنی ولی بیشتر نکات ساخت رو بیرون از دانشگاه آموختیم...حالا میان پز دکترای اقتصاد رو میدن...اونایی که تو آمریکا میومدن نظریه اقتصادی میدادن خودشون سرمایه دار و سرمایه گذار بودن
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      0 0
      احسنت. وزیر اقتصاد همان تولید کنندگان کالای داخلی اند
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    15 0
    جناب تاجگردون ؛ لزومی به خط دهی توسط مجلس نیست . شما یک مورد عمل به درد مردم خور از طرف دولت تدبیر !! و امید !! نشان بده ، ما خودمون از مجلس درخواست اخراج قالیباف رو مطرح میکنیم . این دولت ، دولت " و " است . نه تدبیر دارد و نه امید دارد .
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    14 2
    آفرین بر قالی باف مرد کاردان ودلسوز مردم
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    13 2
    اگه محاکمه میشد الان دم در نمی اورد!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    11 2
    صوفی بی...فضا برای تو وامثال تو سرده وگرنه آدمای فهیم در بیمارستان ها 24ساعته مشغول کمک رسانی به هموطنان گرفتار کرونا مشغولند وازگرمای خدمتاتی غرق درعرقند امثال تو یی بی مصرف سردیشان است
  • DE ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    6 0
    صحنه‌سازی تاجگردون علیه قالیباف// این تاجگردون هم تاجش رو گردونده تا ملت خیال کنند وقتی داره برا همیشه میره , داره میاد.مثل اون سربازی که کلاهش رو برعکس گذاشته بود داشت از پادگان بدون مرخصی بیرون میرفت دژبانی دم در فکر میکرد داره میاد داخل کاریش نداشت.
  • ملائی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    5 0
    آقای صوفی تکلیف شما ضد انقلاب ها خیلی وقته روشن شده و مردم همه چیز رو فهمیدن شما در دایره نظام نیستید
  • ناشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    10 0
    تاجگردون بی سواد حالا که دست رفیقات از خوردن کوتاه شد دم از قانون می زنی اصلاح طلب غربگرا. لطفا نشان دهید .
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    8 0
    چند ماه شاهکار هایتان چیست همه مثل هم هستید
  • FR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    7 0
    حتما اصلاح طلبها متوجه هستند که این بار آشوب راه بیندازند جاده برایشان یک طرفه نیست !
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    7 0
    فرماندهان آشوب غلط می‌کنند. مرگ بر افساد طلبان خائن جهنمی.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • mojtaba SE ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    4 0
    کل این جریان که کارشون دروغ و فریب و و افکار اهریمنی برای نابودی سر نوشت ایران است .از کجا پول میگیرن برای تامین زندگی نکبتشون .
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    3 0
    درود خدا بر آقای قالیباف.
  • حسن IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    6 0
    باسلام. تاریخ بخونید تاریخ بخونید تا بفهمید افراطی ها و تندروها چه کسانی هستند تندرو آنست که روزی برای حفظ منافعش و حرامخوری اش پونز به پیشانی مردم میزد شلوار لی پسران را پاره می‌کرد با آستین کوتاهها فلان برخورد رو می‌کرد با بعضی ارتش‌های زمان شاه که به انقلاب گرویدند فلان رفتار احمقانه رو می‌کرد امروز هم برای حفظ منافعشان به دختران زنان جامعه مانتوی جلوباز پیشنهاد می‌دهد کنسرت پیشنهاد می‌دهد بی بندوباری و افسارگسیختگی پیشنهاد می دهند برید تاریخ بخونید تا بفهمید این ها چه کسانی هستند اگر ملت بجای غلتیدن در فضای لجن زار مجازی تاریخ میخوندند الان اوضاع اقتصادی ما دست افراطی ها نبود بر هرجی مسؤل افراطی. یعنی برتاجزاده. آشنا. زیباکلام و.....
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      0 1
      اونا تندروی نیست اتفاقا باید با بی حجاب ها همانطور رفتار کرد نکند موافق بی حجابی هستی ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 0
    بعضیا مردم روچی فرض میکنن .استغفراااله ...اخه گذشته ها گذشت مردم فهیم ایران واقعیت را هم باچشم خودمببینن وهم دروغ های ضد وطنی وشعارهای رایج راهرگژوهرگز باورنخواهندکرد .مثلا اقای قالیباف سالهاست مخلصانه ودلسوزانه وجهادی کارکرده ولی بدخواهان دوست ندارن این کاردانان وزحمتکشان باشن وهمش سعی درکمرنگ کردن زحماتشانرا دارن راجب اقای ریسی هم همین بدخواهان تبلیغ سمی میکردن ولی همه مردم باچشم ودل خود میبینن ولمس کردن ودست بدخواهان روشده ودلسوزان وزحمتکشان واقعی اثبات شده هستن وخدا موفقترشون کنه هم اقای قالیباف وهم اقای رییسی ومردم ازدل دعاشون میکنن که به مزاج ضد مردم وضد انقلاب خوش نیست که خدا نابودکنه هرکه بدخواه ..وخیانتکاران به این خاک حسینی..
  • عباس IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    3 0
    همین که اقای قالیباف از رزمندگان و همرزمان حاج قاسم هست و مرد روزهای جنگ و سخت .کافی است. اقای تاجگردون.وقت خودت و ما را نگیر..لطفا..
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    3 0
    اقای قالیباف عزیز اقای رییسی عزیز ازدلسوزان وشایستگانی هستند که برای ملت ایران درعمل باچشم ودل وجون شناخته شده وقابل احترام هستن ومنافقان شکست خورده نمیتوانند ذره ای ازعشق وعلاقه قلبی نسبت به این زحمتکشان کم کنند وخیانتکاران برامردم شناخته شده هستن
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    2 2
    یکی از اقدامات دولت گروگان گرفتن معیشت مردم است تا مجلس و قوه قضاییه از مواضع خود کوتاه بیایند
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 4
    خاتمی بهترین بود
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    باند اصلاحات بدلیل نداشتن کارنامه قابل افتخار به تخریب دیگران می پردازد وگرنه خودشان می‌دانند چه کرده اند وچه می‌گویند وچه چیزی آرزو دارند!!! وقتی خلافکار آزادانه بچرخد وکسی بقه اش را نگیرد همین می‌شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس