ویژه ها

در شرایطی که تنها حدود 10 ماه به پایان دولت روحانی باقی مانده، فعالین اصلاح طلب پیشنهاد مغرضانه استعفای رئیس جمهور را مطرح می کنند. اکنون دولت روحانی به صورت جدی با معضل کارنامه مواجه است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**محسن هاشمی: به دلار هم مثل شهادت سردار سلیمانی اهمیت بدهید!

«محسن هاشمی رفسنجانی» رئیس شورای شهر اصلاح طلب تهران در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «اگر همانند حمله به شهید سلیمانی، در مقابل حمله دشمن به ریال نیز حساسیت و عزم مقابله جدی از سوی مسئولان وجود داشت، قطعا شاهد حفظ نسبی ارزش پول ملی و اعتبار ایران در برابر اقدامات ترامپ می‌شدیم.»

هاشمی در ادامه با تبرئه دولت نوشت: «هردولتی که به جای دولت فعلی هم در این شرایط مسئولیت داشت، تنها می‌توانست تفاوتی عملکردی در حد چند درصد بهتر یا بدتر ارائه دهد و کلیات این شرایط اجتناب‌ناپذیر بود... باید بپذیریم که اهمیت امنیت اقتصادی کمتر از امنیت فیزیکی نیست و در پی سونامی فقر، بزهکاری، سرقت و جرم بر جا می‌ماند.انتظار از همه مسئولان کشور، فراتر از دولت، آن است که با ایجاد جبهه‌ای مشترک برای حفظ ارزش پول ملی و جلوگیری از نابودی اقتصاد ایران، پیش از آنکه دیر شود، اقدامی عاجل کنند».

در ماههای گذشته «پروانه سلحشوری» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم- که همسرش نیز از مدیران ارشد در یکی از وزارتخانه های اقتصادی دولت روحانی بوده است- در اظهارنظری مشابه گفته بود: « براساس اطلاعاتی که بنده دارم آقای روحانی درخواست برداشت یک‌میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مقابله با بحران کرونا داشته‌اند. هدف نیز تامین نیازهای بهداشتی و پزشکی و کمک به اقتصاد خرد در کشور بوده است. با این وجود هنوز پاسخی به این درخواست رئیس‌جمهور داده نشده استما در مجلس در یک روز دویست‌میلیارد دلار به سپاه قدس اختصاص دادیم. بدون شک در شرایط کنونی حفظ سلامتی مردم از مسائل دیگر مهم‌تر است و این در حالی است که کشورهای دیگر نیز درگیر مقابله با بحران کرونا هستند. آیا وقتی سلامتی مردم در خطر است نمی‌توان مبلغ بیشتری در نظر گرفت؟ ».

مجلس شورای اسلامی پس از اقدام جنایتکارانه دولت تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دی ماه ۹۸، مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی را برای کمک به سپاه قدس اختصاص داد. اما خانم پروانه سلحشوری در این مصاحبه با بی انصافی، برای تحریک مخاطب و ایجاد فضای دوقطبی، به دروغ، مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو را ۲۰۰ میلیارد دلار جا زد!

حالا محسن هاشمی در اظهارنظری مشابه، وضعیت دلار را با شهادت حاج قاسم مقایسه می کند! مقایسه ای بی ربط و غرض ورزانه!

نکته قابل تأمل اینجاست که وی با تبرئه دولت تاکید می کند که هر دولتی هم بود، وضعیت همین بود! محسن هاشمی در این یادداشت حاکمیت را خطاب قرار داده و مدعی است که چرا مجموعه حاکمیت در برابر گرانی دلار همانند شهادت حاج قاسم کاری نمی کند!

این در حالی است که اکنون این دولت آقای روحانی است که باید درباره «پرواز قیمت دلار» به افکارعمومی پاسخگو باشد. روحانی پیش از اینکه رئیس جمهور شود با انتقاد از عملکرد دولت قبلی در مدیریت نرخ ارز گفته بود: «دلار به چندین برابر قیمت افزایش پیدا می کند. مشکل کجاست؟ عدم مشورت، خودشیفتگی، عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور و بی ثباتی ها».

در فروردین 97 – در مقطعی که آمریکا هنوز رسما از برجام نیز خارج نشده بود- دولت سیاستگذاری خود درخصوص دلار 4200 تومانی را اعلام کرد. در آن مقطع بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران با این تصمیم غیرکارشناسی مخالفت کرده و تاکید کردند که دلار 4200 تومانی زمینه ساز رانت های گسترده خواهد شد.

متاسفانه دولت به هیچ عنوان به این انتقادات دلسوزانه و کارشناسی و فنی توجه نکرد. در نهایت دلار 4200 تومانی(که به دلار جهانگیری مشهور شد) اجرا شد. روزنامه های اصلاح طلب از جمله روزنامه سازندگی- که خانواده هاشمی نیز در آن حضور دارند- تصویر جهانگیری را در لباس «سوپرمن» منتشر کرد و این اقدام را فتح الفتوحی بزرگ قلمداد کرد.

روزها گذشت و همانطور که کارشناسان به درستی هشدار داده بودند، دلار 4200 تومانی موجب از دست رفتن  ازدست‌رفتن حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد!

**روحانی مشغول آواربرداری است، واقع بین باشید!

«محمد هاشمی رفسنجانی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «وقتی به سیاست‌های به‌جا مانده از گذشته نگاه می‌کنیم، مانند یارانه ماهانه که همچنان در این وضعیت تداوم دارد، می‌بینیم که حاصل جمع این توقعات و هزینه‌ها به علاوه درآمد کاهش یافته، دولت را با گرفتاری‌هایی افزون یافته روبه‌رو کرده است...اینکه برخی در بیان مشکلات، به مسأله فشار امریکا و تأثیرات تحریم‌ها اشاره نمی‌کنند، چیزی جز بهره‌برداری سیاسی از این واقعیت نیست. آنان مترصد هستند با این بهره‌برداری جناحی انتخابات پیش‌رو را تحت تأثیر قرار بدهند تا بدون حضور رقیب به پیروزی دست یابند».

«محمد مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «دیروز مرگ بر امریکا را توی بوق می‌کردیم و امروز حتی حاضر نیستیم مقصر اصلی تحریم‌ها را محکوم کنیم؟ این کار چه فرقی دارد با رفتار کسانی که در دوران دفاع مقدس، جهاد رزمندگان در برابر صدام عفلقی را اشتباه می‌دانستند و عملاً سلاح دشمن را تیز می‌کردند؟ نق زدن و نقدهای توخالی و هتاکی به این و آن، خربزه است. باید فکر نان کرد. اگر همین دولت با همین ویژگی‌هایش را کمک نکنیم، در دولت بعدی هم آش همین است و کاسه همین».

روزنامه ایران در ادامه در مطلبی با عنوان «آدرس غلط ندهید» نوشت: «چرا به رغم اعترافات صریح مقام‌های امریکا درباره دشمنی با ملت ایران، بازهم برخی آدرس غلط داده و توپ همه مشکلات و وضع موجود را در زمین دولت قرار می‌دهند؟ پاسخ؛ ارجحیت رقابت‌های گروهی در برابر منافع ملی است. شاید این رویکرد، در رقابت‌های سیاسی طبیعی باشد، اما مسأله اینجا است که این امر در نهایت می‌تواند به تطهیر دشمن منتهی شود».

متاسفانه دولتمردان و فعالین اصلاح طلب به هیچ عنوان حاضر نیستند که قصور و تقصیرهای دولت را بپذیرند و همچنان سوءمدیریت در دولت را به گردن دولت قبل و دولت ترامپ و دولت پنهان می اندازند.

در هفته های گذشته، «بهزاد نبوی» فعال سیاسی اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «بحران سیاست‌گذاری عمدتا از زمان آقای احمدی‌نژاد شروع شد که ترکش‌های آن به دولت آقای روحانی هم رسید و به نظر من بسیاری از مشکلات دولت امروز آقای روحانی معلول اثرات تداوم آن سیاست‌گذاری‌هاست».

همچنین در روزهای گذشته «محمدتقی فاضل میبدی» از فعالین اصلاح طلب در اظهارنظری مشابه گفته بود: «هنوز کشور چوب دوران احمدی نژاد را می خورد...آقای احمدی‌نژاد اصولگرا بود ایشان چه وضعیتی ایجاد کرد؟ همه مصائب فعلی ما از همان دولت اصولگرا با آن شعارهای خاص ظهور و فرج و... بودهاله نور می‌دیدو... نتیجه چه شد؟ ما را گرفتار تحریم‌های سازمان ملل کرد و رفت».

پیش از آن  «شهربانو امانی»   عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود: «دست‌کم ۱۶ سال زمان لازم است تا کشور به وضعیتی بازگردد که وقتی احمدی‌نژاد دولت را از خاتمی تحویل گرفت، حاکم بود».

روحانی در سال ۹۲ گفته بود: «والله‌العلی العظیم (قسم جلاله) اگر مشکلات این کشور که بسیار و بسیار و بسیار پیچیده است، راه‌حل نداشت کاندیدا نمی‌شدم. بدانید برادران و خواهران عزیز، همه آن‌هایی که کلید را تکان دادید، واقعاً برای این قفل‌ها کلید وجود دارد»!

برخی دولتمردان و اصلاح طلبان در توجیه این اظهارنظر گفتند که آقای روحانی در سال ۹۲ نمی دانست که آنچه تحویل می گیرد بسیار بدتر از آن چیزی است که تصور می کرده است. این در حالی است که روحانی دوباره در سال ۹۶ مجددا کاندیدا شد و همان وعده های سال ۹۲- و از جمله وعده گشایش اقتصادی در ۱۰۰ روز- را مطرح کرد!

آقای روحانی در این ۸ سال می توانست ۲۵ بار برنامه تحول اقتصادی ۱۰۰ روزه را اجرا کنددر این بازه زمانی برجام امضا شد. همان توافقی که قرار بود در دی ماه ۹۴ منجر به لغو یکباره تمامی تحریم ها شود. در آن مقطع هیچ خبری از ترامپ نبود.

روحانیخرداد ۹۲گفته بود: «اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی مشخص است. اینکه رئیس جمهور چطور بتواند به آن عمل کند، به توانمندی‌اش بستگی دارد». وی در همان مقطع در اظهارنظری دیگر گفته بود: «ریشه همه مشکلات به مدیریت و کارآمدی دولت بازمی‌گردد».

فشار اصلاح طلبان به روحانی برای استعفا در ماههای آخر!

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که در دولت اصلاحات به اتهام فروش اطلاعات به بیگانگان به 8 سال زندان محکوم شد، در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «پیشنهاد کناره گیری رئیس جمهور» نوشت: «این روزها اخبار جسته و گریخته‌ای از گفت‌وگوهای رسمی یا غیررسمی میان نمایندگان ایران و کاخ سفید مطرح می‌شود. اگرچه براساس شواهد و تحلیل شخصی خودم به این اخبار اطمینانی ندارم ولی در هر صورت این مسیری است که دیر یا زود باید برگزید».

عبدی در ادامه نوشت: «مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بر آن موثر باشد، انتخابات امریکا و ویژگی صاحبان قدرت در ایران است. برای انتخابات امریکا سه حالت متصور است؛ اول اینکه بدون دردسر و با قاطعیت ترامپ رای بیاورد. دوم اینکه بایدن رای بیاورد و ترامپ نیز به راحتی تمکین کند. سوم اینکه بایدن رای بیاورد و ترامپ تمکین نکند و امریکا وارد چالش جدی سیاسی شود. به نظر می‌رسد که هیچ‌کدام از این سه حالت در صورتی که تغییری در ایران رخ ندهد، نفعی برای ما ندارند. حتی بهترین حالت از سه حالت فوق که به نظر می‌رسد، آمدن بی‌سر و صدای بایدن است، اگر در ایران تغییری رخ ندهد، به سود ایران نیست و چه بسا از دو حالت دیگر نیز بدتر باشد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با اشاره به اینکه «روحانی باید استعفا دهد» نوشت: «هر کدام از حالات سه‌گانه‌ای که در انتخابات امریکا رخ دهد، نیازمند مدیریتی سیاسی در ایران است که برای آن برنامه داشته باشد. بدون شک و تردید این مدیریت به روحانی و تیم او سپرده نخواهد شد و با حضور آنان نیز چنین مدیریتی را دیگران نیز نمی‌توانند عهده‌دار شوند. بهتر است که مدنی رفتار شود و برای 10 ماه باقی‌مانده شخص دیگری عهده‌دار حل این مشکل شود. حداقل به خاطر مردم و کشور کاری باید کرد. اگر برای حل مشکلات و گرانی آدرس کاخ سفید داده می‌شود، در این صورت کسی که قادر به گفت‌وگو با آن نیست باید کنار برود و راه را باز کند تا دیگران اقدام کنند. حداقل به خاطر کشور و مردم چنین کنید».

در شرایطی که تنها حدود 10 ماه به پایان دوره دولت روحانی باقی مانده، فعالین اصلاح طلب پیشنهاد مغرضانه استعفای رئیس جمهور را مطرح می کنند.

این پیشنهاد مغرضانه و قبیله ای با چند هدف عمده صورت می گیرد. یکی از اهداف اصلاح طلبان این است که با تشویق دولت به استعفا و سپس ایجاد وضعیت بی دولتی در کشور، این وضع را به گردن منتقدان بیندازند و اینگونه القاء کنند که این بی دولتی دستپخت منتقدان دولت است و...

اکنون دولت روحانی به صورت جدی با معضل کارنامه مواجه است. افکارعمومی نیز این کارنامه را به پای اصلاح طلبان نوشته اند. بنابراین استعفای دولت و ایجاد بی دولتی، کارنامه روحانی را به حاشیه می برد.

استعفای دولت و ایجاد وضعیت بی دولتی، امکان ایجاد التهاب و آشوب های خیابانی را به شدت افزایش می دهد. این وضعیتی است که همواره از سوی اصلاح طلبان مورد استقبال قرار گرفته است.

طیف تندروی اصلاح طلب هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور ندارد، حیات این طیف صرفا در ایجاد دوقطبی و جنجال و آشوب و التهاب است.

طیف تندروی اصلاح طلب هیچ دغدغه ای نسبت به مشکلات و مطالبات مردم ندارد، به نظر شما طیفی که دنبال آزادی مشروبخواری و آزادشدن خرید و فروش موادمخدر است، آیا کوچکترین دغدغه ای برای جوانان و عموم مردم دارد!؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 47
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    مقایسه اهمیت حاج قاسم سلیمانی و دلار فقط از یک ذات پلید برمی آید
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      50 10
      اگر قرار باشد به دلار مانند شهادت حاج قاسم اهمیت بدهیم، قطعا بجای عین الاسد باید جاهای دیگر را در داخل هدف قرار میدادیم.
    • عبدالله مومن IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      29 4
      بودجه کشور در دست دولت . بعد توجه به درست شدن قیمت دلار به دست غیر دولت.. تقسیم کار خوبی ست.
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      8 2
      مقایسه شهادت سردار سلیمانی با گرانی دلار واقعا کار زشتیه
    • سعید IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      8 2
      دولت به کدام توصیه رهبری عمل کرده است که هر وقت به مشکل برمی خورد باید در صندوق توسعه باز شود و پول به جیب روحانی ریخته شود چقدر بی انصافی چقدر نامردی سو مدیریت دولت را که نباید با صندوق توسعه جبران کرد چرا سو مدیریت دولت را به پای رهبری مظلوم می بندید انصاف ندارید وجدان ندارید حداقل ادم باشید
    • سعید IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      3 0
      مسئول اقتصاد و معیشت مردم کیست چرا ادرس غلط میدهید دولت چکاره است اگر دولت نتواند ارز را کنترل کند ایا باید به صندوق توسعه بچسبد چقدر نامردی و بی ا نصافی
    • سعید IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      6 0
      مگر بردار خودت نبود که ادرس تحریم را به امریکا می داد فراموش کردی حالا تو ادرس صندوق توسعه را می دهی و قیاسی غلطی ا نجام می دهی چرا شان بزرگ مردان این مرز و بوم را پاس نمی دارید
    • حامد IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      0 0
      " " جان ضمن تایید فرمایش شما اضافه می نماید : خاندان هاشمی : اگر حرف زدن بلد نیستید ، حرف نزدن که بلدید!!
  • رضا IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    15 28
    سلام مشرق عزیز انسان بالاترین سرمایه برای یک کشور است در این تردیدی نیست خصوصا که این انسان سردار بزرگی چون سردار قلوب شهید والامقام سلیمانی عزیز باشد ولی اقتصاد هم مهم است که فرمود اگر فقر از دری وارد شود کفر نیز وارد می شود بنابر این با تربیت صحیح انسانهایی چون سردار محبوب در بخش نظامی و امنیتی حافظ عظمت کشور باشیم و در بخش اقتصاد رونق بخش زندگی مردم مسلمان و عاشق کشورمان باشیم
    • وطن پرست IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      7 2
      چه جملات زیبایی!!! در قبال این مقایسه منافقانه هاشمی فقط باید گفت : مرگ بر منافق
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      0 2
      سخن هاشمی منطقی است و نمی گوید سردار سلیمانی رها کنید و بلکه می گوید به اقتصاد هم اهمیت دهید
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    58 13
    محسن خان هاشمی !! اونروزایی که سردار سلیمانی تو اوج جنگ تحمیلی برای آسایش ما میجنگید شما تو بلژیک به اصطلاح درس میخوندی تو خاطرات پدر مغروقت به این موضوع اشاره شده ! کدوم یکی از بچه های رفسنجانی رفت جبهه؟؟ اصلا خودت و برادرانت برای این وطن جنگیدید؟؟ زخمی شدید؟ حق نداری به سردار سلیمانی توهین کنی که چرا مردم میخوان پدرت رو فراموش کنن ولی هیچ کس حتی مخالفین نمیتونن منکر زحمات و خدمات سردار سلیمانی به ایران باشند !! سفره ای که از برکت انقلاب برای شما پهن شده تا کره ی ماه میرسه پس به بخور بخورتون ادامه بده و بذارید سردار برای مردم باقی بمونه !
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      2 1
      آفرین. عالی بود
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    47 16
    "محسن هاشمی: به دلار هم مثل شهادت سردار سلیمانی اهمیت بدهید" تو این جمله چقدر حقد و کینه است. اما نکته اینه که دلار دست هم صنفی های خودتونه و اتفاقا خیلی هم تلاش میکنند شهید سلیمانی ها زودتر فراموش شوند.
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    32 14
    در سال آخر دولت روحانی هم مانند 7 سال گذشته همچنان شاهد تلخ ترین واقع تاریخ ایران هستیم این بار مصیبت محرومیت از زیارت اربعین. خدا تا 1400 رحم نماید
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    42 42
    تف به شرف این ابن مغروق - از قیاسش خنده آمد خلق را گرچه باشد در نوشتن شیر
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      22 39
      وای به ابن مغروق مثل خود مغروق خیلی ...
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    29 7
    سرطان افسادات ...
  • علی IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    46 33
    آقای هاشمی لطفا پدر خودتان را با دلار مقایسه کنید
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      11 8
      دمت گرم
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      1 1
      کاملا موافقم
  • حیدر صالح IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    28 11
    در روزهای آخر دوره ریاست جمهوری حسن روحانی کناره گیری رئیس جمهور یک معنی دارد آن هم فرار از پاسخ گویی. هشت سال مللکت رو تعطیل برجام مرده و برنامه های فشل کرده بعد ساعت آخر فلگ رو ببنده هیهات بگذاریم
  • ایرانی US ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    35 3
    مدیران ومسئولین بی عرضه ومفت خور اگه برن کنار همه چی درست میشه
  • سید IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    28 4
    بی تقوایی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی خردی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی وطنی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی وجدانی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی تدبیری = اصلاح طلبان تهوع آور!/ بی بصیرتی = اصلاح طلبان تهوع آور!/ پس به چه درد این مردم می خورند؟! آیا نه این که عدم شان به ز وجود!!!!
  • کیایی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    28 4
    آقای هاشمی! بعضی وقتا بد جوری از کوزه همان برون تراود که در اوست!!!
  • NL ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    26 7
    شمارش معکوس برای دستگیری و مجازات اراذل خائن و مفسد مزدور آمریکا و اسراییل.همکاران منافقین و پادوهای ترامپ و پمپئو خرابکاران وطن فروش.دیگه فرصتی برای وطن فروشی و فروختن ناموس و امنیت و اقتدار ایران نخواهید داشت.
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    25 2
    لعنت بر دروغ ، لعنت بر ظلم ، لعنت بر عوامفریبی /// لعنت بر اصلاحات
  • احمد IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    33 6
    ما به دلار اهمیت بدیم؟ دولت دست پرورده بابات دلار به این افتضاح رسوند. زبان قاصره از فحشی که این مردک لیاقتش رو داره. البته مشرق هم سانسور می کنه که باید بکنه. لنگه کفش قاسم سلیمانی میرزید به کل اصلاح طلبان و کارگزاران دزد خائن رو هم. سی میلیارد دلار و هفتاد تن طلا رو تقسیم کردید بین خودتون الان از ما و سردار سلیمانی طلبکارید؟ به شرافت قاسم سلیمانی انشالله کمرتون بشکنه.
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      25 3
      1- کل اصلاح طلبان ارزش مقایسه با بند کفش سردار ما نیستند . قیاس مع الفارق نفرمایید . 2- من فکر میکردم فقط اون بابایی که گفت آمریکا فکر دلارش باشه که هی گرون میشه شنگوله !! مثل اینکه محسن هاشمی هم زیاد سرحال نیست . ما نباید بفکر دلار باشیم ، بلکه باید بفکر ریال باشیم . 3- آقا محسن میشه بزرگواری کنی از دوستان و همفکرات بخواهی این همه یادمان برای پدرت برگزار نکنن و هزینه الکی از جیب بیت المال برای ایشون نکنن ؟ 4- آقا محسن میشه بگید دلارهای استات اویل و کرسنت و ... که دست داداش کوچیکه افتاد کجا رفت ؟ اینم فکر دلار
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    28 7
    آقا محسن به ساخت بزرگراه و ....مانند درگذشت مرحوم رفسنجانی اهمیت بده
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    27 2
    مرگ بر منافقین گم راه دروغگوها وطن فروش های خائن اصلاح طلبان
  • حسين DE ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    25 2
    محسن جان اتفاقًا داداشت آ مهدى خيلى به دلار اهميت ميداد و هنوز هم داره ميده البته الان داره تو اوين اهميت ميده،در ضمن حرف گوش كن مگه قبلًا بهت نگفتم در مسائلى كه در صلاحيت و حد و اندازه و قواره تو نيست دخالت نكن بچه پسر،تو شكل اين حرفها نيستى برو فكر كن ببين زباله هاى شهر تهران و حومه رو چگونه بايد جمع آورى كرد،حرف گوش كن شنيدى چى گفتم؟؟؟
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    25 3
    تو هنوز فرق شهادت ومعنویات را با مادیات ودلار را نمیدانی-دلار هرچی بالا بره که به معراج که نمیرسه،با یک جنگ،سقوط ازاد میکنه ولی شجاعت ایمان وشهادت را که تو نداری غیر ممکنه سقوط کنه
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    25 2
    اتفاقاً محسن هاشمی حرف خوبی زده ، فقط یک درجه راه را از مبدا اشتباه رفته (انشاءالله اشتباه رفته) مسئله اینه که حاج قاسم در عرصه نظامی و سیاسی دخیل بود و کار خودش را درست انجام میداد (روحش شاد) مثل بقیه سرهنگان . اما قضیه دلار به حقوقدانان مربوطه و شیخ حسن و اسحاق 4200 مسئول ارزش دادن به اقتصاد و از جمله ریال بوده و هستند . نتیجه اینکه سرهنگان نق نزدند و کار کردند و ماندگارند اما حقوقدانان برجسته !! نق زدند و نق زدند و نق زدند ....
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    21 4
    به هر حال باید محاکمه بشه حالا چه بعد دولت چه با استعفا پس به نفعتونه که زودتر به سمت دادگاه هلش ندید
  • ریزه میزه IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    27 2
    این محسن خان اگه به دلاروریال به اندازه ارزش ادمها نگاه نکنه که اقازاده اکبررفسنجانی نیست!
  • يحيا IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    18 2
    خاک عالم بر سر دولتي که در پرداخت يارانه هدفمند انرژي 10 سال پيش درمانده و خاک عالم بر سر محمد هاشمي که فراموش کرده روحاني گفته بود در 100 روز فضا را عوض ميکند. اين بلايا نتيجه ناشکري دولت و ملت نسبت به احمدي نژاد است!!!
  • يحيا IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    22 0
    به اين محسن و محمد هاشمي بگوييد تو را به ارواح خاک بابات به داداشتان مهدي هاشمي بگوييد 11 ميليون دلار محکوميت جزاي نقدي خود را به دولت تحويل بدهد بلکه يه گشايشي در منابع ارزي حاصل و دل داداش محسن هم روشن شود.
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    20 2
    اقاي هاشمي نظرات مرحوم پدرتان كه در خصوص دوره دوم روحاني با اطمينان اعلام كرد ابكي كه چه عرض كنم...از اب درامد شما كه از محل اعتبار پدر به جايي رسيديد خواهشا به اندازه گليمتان اظهار نظر بفرماييد شما را به شهيد سليماني چكار كه انرا با دلار امريكا مقايسه ميكنيد
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    13 2
    چطور زمان تحریمهای دولت قبل همه مشکلات تقصیر دولت بود، و مشکل سو مدیریت بود، حالا همه مشکلات تقصیر آمریکا شده، چرا اون موقع موضوع منافع ملی در مقابل منافع گروهی ارجحیت نداشت
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    17 6
    عجب سخن مزخرفی شهید قاسم سلیمانی را با دلار قیاس کردید خباثت ها کم کم رو می شوداین دولت و دارو دسته اش
  • طاهری IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    13 5
    ...دوکلمه هم ز مادر عروس..
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      1 0
      مادر عروس احترام دارند.!!!
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    16 2
    اصلا توکی هستی که چنین قیاس نابجایی می کنی توهمون پسر هاشمی که روحانی را درس داد می گفت امضای ترامپ تضمینه بد بختها اون خواهرت و اون هم برادرت کدامتون جبهه رفتید که حالا سرسفره انقلاب نشستید و حکم می کنید
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    جرئت شهید کردن حاج قاسم را همین هایی که الان در راس امور دولت ومدیران لیبرال مشترک در کابینه هاشمی و روحانی هستن ، به آمریکای خبیث داده .حالا برمیگردی میگی به دلار اهمیت دهید ؟ کی اهمیت بده آدرس غلط میدهید.به خاطر ابقا در حکومت ومدیریتهای حساس ، مردم را با فریب وترس وسیاهنمایی و...به انحراف کشیدید . گرانی وظلم و بیماری واز دست دادن سرداری چون حاج قاسم سلیمانی که محاله به دنیا بیاد مثلش ..همه بلاها را حتما استحقاق داشتیم .
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    14 3
    واقعا شهیدحاج قاسم سلیمانی در گرانبهایی بوددرکشورکه چهل سال مدافع بودبدون هیچ توقعی دیدیدبعدازشها دتش چه برسرمردم اوردنند فقط ستم وطلم روحششاد
  • احمد IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 8
    دقیقا مثل پدر خدا بیامرزت که خیلی واقع بین بود... خدا بیامرز اعتقاد داشت، دنیای امروز، دنیای گفتمانه نه دنیای موشک ها خدا بیامرز خیلی واقع بین بود، خیلی ...
  • احمد IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    2 5
    دقیقا مثل پدر خدا بیامرزت که خیلی واقع بین بود... خدا بیامرز اعتقاد داشت، دنیای امروز، دنیای گفتمانه نه دنیای موشک ها خدا بیامرز خیلی واقع بین بود، خیلی ... چقدر خدا بیامرز گفتم خدا بیامرز
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    12 0
    آقای هاشمی شما که این همه میگفتی متروی تهران را ساختی چرا وقتی همه کاره ی تهران شدی هنری به جز تغییر اسم خیابان ها و ساز و دغل نداشتی.
  • ش. AE ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    14 2
    توی ابله سردار رو با دلار یکی کردی
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    اقای هاشمی بیراهه نروچه ربطی به سردارداره روحانی دوست وهم جبهه ای شمابوددرضمن اگه اقای روحانی فقط توبدنه دولتش جلوی دزدی واختلاس وحقوق نجومی مثل شمارابگیره شکم همه مردم ایران سیرمیشه
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    11 0
    سردار سلیمانی اگ دنبال مال بود تو سوریه و عراق و لبنان درگیر جنگ نبود این شمایید ک آب ب آسیاب دشمن می ریزید حیا هم نمی کنید
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    10 0
    بیغیرت و نامرد برو ....
    • فدایی رهبر IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      1 0
      سردار دلها کجا اینها کجا....حیف حیف در اون حدی نیستی که این اراجیف رو میگی محسن خان
  • حسین IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    9 0
    دولتی مثل دوران پدرت وروحانی که شاگرد اول کلاس پدرت خدا بیامرزت باید وضع مملکت همین باشد تازه خدا رحم کرد که ملت شهید پرور با جان وملشون پای این انقلاب ایستادن وگرنهبرخی از این تدبیر و امیدی ها مملکت رو میخواستن تسلیم امریکا کنن
  • حسین IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    14 2
    آوردن نام سردار سلیمانی کنار روحانی حرام است..
    • حسین IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      1 0
      اسم شهیدحاج قاسم سلیمانی بیاری رو زبونت اول باید وضو بگیری
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    این همه میخورید ومیپاشید وماشین های لوکس انچنانی ازجیب مردم سوار میشوید کم است میخواهید اخرای این دولت بابرداشت ازصندوق توسعه ملی جیبتان پرترشود متاسفم برای اصلاج طلبانی چون شما که ففط یک چشمتان به غرب است وچشم دیگرتان به پول ملت دوماحاج قاسم نماد پایداری نمادصداقت نمادشجاعت نماد فداکاری نماد امنبت ودریک کلام استوره ملی بود توکجای کاری فرزندخصال خویشتن باش پشت بزرگتر قایم شدن وبه شهرت ومقام رسیدن هنر نمیخوهد توچکار کردی برای این ملت واین وطن کهن پس مقایسه بی جانکن
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    مرگ بر منافقین و کفار
  • علی IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    بااین ناکارآمدی دولت درست است باید جایش به کسی دیگر بانظر رهبری و مجلس بدهد روحانی برود بگذارید زودتر خیلی زندگی سخت شد
  • ب IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    آقای هاشمی سردمدار چپاول کشور! لطفاً به سردار احترام بگذار. لطفاً به سردار احترام بگذار و ادای دلسوزان به این مملکت رو در نیار بهت نمیاد‌.
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    شما جماعت نون به نرخ روز خور ،به دنبال منافع شخصی خودید هر چند با فروش مملکت بدست بیایید شما پست تر از آنید که بر زبانتان نام سردار بزرگ ایران بیاید ننگ بر شما ،
  • US ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 1
    هاشمی می خواهد بگوید که حضور دهها میلیونی مردم ایران در وداع با شهید سلیمانی یک حرکت خود جوش و مردمی نبوده بلکه میلیونها ایرانی با هدایت و برنامه ریزی حاکمیت عشق و علاقه خود را به این شهید والا مقام نشان دادند. قیاس بین دلار و شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی کاری زشت و ناپسند است. چنین حرمت شکنی فقط از افراد معلوم الحال بر می آید. با این حرف عمق ناراحتی خودش را از جایگاه این شهید در قلب ملت ایران نشان دادند.
  • رزاقی US ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    روحانی آواربرداری نمی کند بلکه خودش با آن دولت پیرش ۸ سال است که بر سر این مردم و مملکت آوار شده و نفس مردم را بریده
  • فاطمه IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    برای جواب متن بالا فقط یه جمله کافیست. سرطان کشور اصلاحات هستن.
  • ناشناس IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 1
    ممنونم از توجه آقای هاشمی سپاهی محترم که به دلار توجه کردید به نظر من که به آقای روحانی رای دادم واز عملکرد ایشان ناراضی هستم و چون اصلاح طلب هستم و دیگر رای نمی دهم از شما خواهش میکنم جای آقای روحانی بیایید و وضع دلار را سامان دهید سپاسگزارم
  • میترا IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    4 0
    خفه شو بابا روحانی مشغول گود برداریه نه آوار.. عجب رویی دارید شما زالو صفتها
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 1
    آقای محسن هاشمی از عشق بی بدیل ملت به سردار دلها سلیمانی عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 1
    .........، سردار عزیز اسلام را با دلار مقایسه می کند.
  • تینا IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 1
    دهنتونو آب بکشید و اسم حاج قاسم سلیمانی رو به زبون بیارید!
  • رضا IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    سرادار رشید ناجوانمردانه توسط رژیم تروریستی آمریکا به شهادت رسید اما مسئله دلار ماحصل به تدبیری دولت تدبیر بود،سردار به غرب اعتماد نداشت،اما عالیجنابان سینه چاک به وعده کری دلخوش کرده بودند،خود کرده را تدبیر نیست فعلا شما جناب آقای رییس شورای شهر،دغده ایی مهمتر دارید،اصرار و پافشاری در تغییر نام خیابان ها،و شهید زدایی از نام کوی و برزن،و هویت زدایی
  • محمد IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 1
    محسن جون از بی احترامیت به حاج قاسم که بگذریم!!!!!! اون سپاه و نیروهای مسلح و مردم بودن که به شهادت حاج قاسم اهمیت دادن طرف دلار دولت هستش که اگه قرار بود پیگیری شهادت حاج قاسم رو دولت انجام میداد واویلا....
  • علیرضا محمدپور IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    سردار سلیمانی رحمته الله علیه درس آموخته قیام امام حسین علیه السلام بود این را همه دنیامیدانستندکه ایشان دنبال مادیات نبودن من که فردبیسوادی هستم میدانم ایاشماکه باسوادی نمی دانی البته که نمی دانی چون مدارک تحصیلی شماهم با پول بدست اومده فردی که نورچشم رهبری عزیزومردم بوده ودردلهاتاابدماندگاراست ایاانصاف است بامادیات مقایسه کنی توبه کنید شاید.........
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    برای ایران گریه کنید که امثال محسن هاشمی دارند در سیاست آن فعالیت میکنن
  • حسینی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    اقای هاشمی شما همون کارنامه پدرت برای ما کافیه بالا غیرتآ خودتون دیگه دست از سر این مملکت بردارید برخورد با شهادت سردار دلها کار نبروهای مسلح بود خوب هم از پس ان برآمد برخورد با دلار کار جناح ودولتی است که مانند ...ر در گل گیر کرده اند
  • زهرا IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    اینها همه سرو ته یک کرباسند ومایه افول این ملت ...
  • علی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    بله روحانی در حال آوار برداری است . آواری که خودش در طول هفت سال گذشته به جای گذاشته است . طوری است که بیست سال بعد از روحانی هم درست نخواهد شد . اون واقعا چکار کرد
  • محمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام سلام ودرودبرشهیدان مخصوصا سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی شهیدان همیشه درقلب ما جادارندهیچ کس نمیتواندازقلبمان آنهارابیرون کند، (مرگ برآمریکاومتحدان داخلی وخارجیش ومرگ بر اسراییل وهمه منافقین )
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    اشتباه می کنی جناب هاشمی.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    آقای محسن هاشمی، کسانی که به شهادت حاج قاسم اهمیت دادند مردم متدین و مستضعفی بودند که دستشان در هیچ مسئولیتی بند نیست و شما و دوستانتان بودید که از روی ظاهرسازی فقط ابراز تاسف کردید و هیچ غیظ و حس انتقامی در حس و حال و حرفهایتان نبود. حتی از بعضی از شماها گفتید که نباید در انتقام گرفتن عجله کنیم. یادتان هست؟ آقای هاشمی شما واقعا نمی‌دانید که گرانی دلار دست چه کسانی است؟ مثل اینکه نوار صوتی برادرتان را در خصوص تحریم و فشار بر مردم ایران گوش نکرده اید.
  • GB ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    بحث اصلاح طلب واصولگرا نیس....الان باید همه با هم کشور رو سرپا کنند والا فاتحه کشور خوانده شده اس....چن دستگی باعث اوضاع نابسامان کشور شده....هر دولت ک میاد دزدی و اختلاس وهر دولتم ک سر کار میاد مشکلات رو گردن دولت قبلی وفعلی میندازه.....فقط به فقط باید با هم ودر کنار هم بدون دزدی واختلاس برا کشور وملت کار کنند اگر کشور از همه لحاظ سرپا نشد....
  • امیر IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    یک کوژ پشتی داشت از کجا رد می شد دید عروسی هست رفت داخل عروسی شروع کرد به رقصیدن . میزبان از رقص مرد قوز پشت خوشش اومد گفت ما از طایفه اجنه هستیم برای تشکر از تو قوز تو را بر می داریم . قوز مرد برداشت . مرد رفت پیش رفیقی که اون هم قوز داشت داستان تعریف کرد چند روز بعد اون رفیق قوز دار از همان جا رد می شود دید مراسم عزاست رفت داخل شروع کرد به رقصیدن . میزبان ناراحت شد مرد قوز دار گرفت قوز اون مرد اولی برداشت به مرد قوز دار اضافه کرد . شد قوز بالا قوز . آقای محسن هاشمی
  • پروین IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 1
    نظر آقای هاشمی رفسنجانی کاملا درسته
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    البته تحریمها ی امریکا تاثیر جدی دارد اما اگر دولت کار امد بود باید روشهایی اتخاذ می کرد که فشار ان روی زندگی مردم اثر نگدارد روی طلا و دلار وروی گرانی افسار گریخته مهار شود اما تحریمها از انطزف رها کردن همه چی بحال خود وهیچ دغدغه از طرف دولت نداشتن هم جای خود گرانی پراید ۲۰۰ در صد دلار ۳۷۰۰ تومان ۲۷ هزار وبالا تر گرانی معیشت مردم هم ربطی بامریکا ندارد چند در صد ربط دارد یعنی از سیر تا پیاز به امریکا ربط دارد؟ خودتان را گول نزنید اینهمه مدیران دزد سر بار جامعه وبی اعتقاد به اسلام و انقلاب به امریکا ربط دارد؟ اینحرفها تو کله مردم نمیرود خدا انتعام می گیرد
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    اقای هاشمی گیرم پدر تو فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل چی می خواهید از جان مردم بروید کنار دست از سر مردم بردارید یک موی سردار سپهبد حاج قاسم در وجود شما نیست ودر وجود دولت اصلاح طلب حرف مفت هم نزن برو عددی نیستی
  • مولائی IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    آقای هاشمی مقایسه دلا ر با شهادت حاج قاسم فقط از مجرایی خارج میشود که محل ورود ثروتهای بادآورده وحرام از بیت المال توسط خودت وبرادرت که درانفرادی به سر میبرد خارج میشود ۲ دولت فعلی مشغول آواربرداری از بمبهای اقتصادی که پدر تان بر سر ملت ریخت وتاقیام قیامت ادامه دارد
  • ازاده IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 1
    با این سیاست خارجی وضع دلار این است که هست هر کس رییس جمهور باشد ولی این دو معقوله هیچ ربطی به هم نداشت این نظر احمقانه است
  • علی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    یک میلیارد دلار برای مبارزه با کرونا در همان روز درخواست مورد موافقت مقام معظم رهبری قرار گرفت اما آقای دکتر نوبخت اختصاص نداده دروغ مینویسد و اگر اعتراض شد اصلاحیه کوچک میزنید.
  • م IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    این حرف ها فقط بازی با کلمات نه کاری واسه مردم انجام میدن و نه قراره انجام بدن این دولت چه وقت دیدین واسه رفاه مردم قدم برداشته که این دومیش باشه دلار هرروز بالا و بالاتر میره
  • صادقی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    بابا خفه شید تو ارزش سردار سلیمانی رو با دلار یکی می کنی خیلی نادانی آقا جان بی خودی دست وپا نزن آبروی رفته دیگه برنمی گرده
  • علی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    متاسفانه تو ایران نه تنها روحیه همدلی و درک مشترک وجود نداره. بلکه کارشکنی ، تهمت و افترا و خود عقل کل بینی هم الا ماشااله هست. چه راست ، چه چپ . چه اصولگرا و چه اصلاح طلب
  • محمد علی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 1
    آقا هرچی به هرچی میخوای نصبت بدین ولی کار از این کارا گذشته فقط مملکتو درست کنیید
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    گور ... پروانه سلحشوری
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    ادامه کار دولت با این کارنامه چه توجیحی دارد ضرب المثلی است مشهور که جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم نفع است. این دولت امتحان خود را پس داده و ادامه کارش چیزی جز متضرر شدن ملت ثمری ندارد بنابراین بهتر است بدنبال کارش برود و شرش را از سر مردم کم کند.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    بله سردار سلیمانی از قلب ملت بر خاسته بود و از همین ملت بود و افتخار ملت ایران است اما قرار نیست هرکس به خودش نسبت بده و سوع استفاده کند اگر هم مردم فقیر شوند شما هم فقیر و حقیر میشوید
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    محسن خان پدرت را با دلار مقایسه کن.!!!
  • قصه گو IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 1
    ای مسولین دولت ایرانی کشور داره غرق می شود با همه دلاوراش اسمی از هیچکس نمی ماند!
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    شما که همتون از دولت ننگین اصلاحی انتقاد می کنید اگر برای ایرانی نون نداشت. برای شما همچی داشت ولی دیگه توم ماجرا
  • سلیمانی ضا IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    واقعا لطمات جبران ناپذیری که این اصلاح طلبان لیبرال خصوصا در سایه این دولت تحمیل کرده اند ، هیچ دشمنی حتی استکبار ظالم جهانی تا کنون نتونسته اند کمتر از 20 درصد خسارات این اصلاح طلبان داخلی به کشور خسارت وارد کنند ، البته به نیابت از غرب...
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    مگر شهید عزیز سلیمانی را می‌شود با مادیات مقایسه کرد. شان ومقام ایشان فراتر ازگفتار و تصور است.!!!
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    هاشمی.! شهید سلیمانی را با دلار مقایسه نکن شهید سلیمانی حرمت داره.!!!
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    الهی زیر آواری که خودش ساخته بره .
    • ناشناس IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      1 0
      متاسفانه یک عده مثل آقامحسن خودرامالک این سرزمین میدانندبقیه رامستاجر
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    مشرق خان بجای جبهه گیری در مورد صحبتهای رجال بدون زاویه و حاشیه به درد دل مردم بپردازید با این حرفا و گلایه به این و اون نه دلار ارزون میشه نه سفره مردم در میشه...
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    2 0
    دلار خیلی وقت پیش باید از معاملات کنار گذاشته می شد اما چه کنیم که افسادطلابان دلار پرست مشغول کارند
  • علی IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    اواربرداری نمی خوایم خودش از رومون بره کنار
  • DE ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    محسن هاشمی: به دلار هم مثل شهادت سردار سلیمانی اهمیت بدهید. کلی دلار داشتیم پارسال هول شدیم فروختیم نمیدونستیم اینقدر میبره میش! بالا/ روحانی مشغول آواربرداری است، اینقدر گو د زدند تو این ۷ ساله الان کم کم از اونور کره زمین دارن میان بیرون
  • زهرا IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    محسن رفسنجانی پاته از کلیمت درازتر نکن!
  • سامی IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    محسن هاشمی شما چه از جان ملت انقلاب می خواهی
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    1 0
    مردک بفهم داری چی می گی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس