ویژه ها

بانیان وضع موجود همان کسانی هستند که گفتند «هر روز تاخیر در اجرای برجام ۴۰۰ میلیارد تومان ضرر به کشور تحمیل می کند»، اما پس از امضا و اجرای برجام مدعی شدند که «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود»!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**اگر تحریم ها برود، صنعت موشکی قابل معامله است

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «سیاست بایدن در مقابل ایران» نوشت: «از نظر امریکا برجام جدید قادر به نادیده گرفتن ۳ موضوعی که دولت اوباما باز گذاشته یعنی فعالیت منطقه‌ای ایران، برنامه موشکی و برنامه غنی‌سازی هسته‌ای پس از سال ۲۰۲۵ نخواهد بود. اما تعهدات نمی‌تواند یک‌طرفه باشد. تنها یک توافقنامه جدید که این بار پایبند به وعده‌های اقتصادی باشد و ایران را مجددا به جوامع بین‌المللی ملحق کند، می‌تواند بر موضع ایران در مورد این موضوعات مهم تاثیرگذار باشد».

هدف آمریکا از مذاکره، ستاندن «توانایی های حیاتی» طرف مقابل است. دولت آمریکا به دلیل دارابودن خصلت غارتگری، زورگویی و جنایتکاری، سه روش را در مواجهه با دولت های دیگر به کار می گیرد؛ تحریم، جنگ و مذاکره.

به اذعان تحلیلگران و اندیشکده های غربی، دولت آمریکا در سیاست تحریمی علیه ایران نتوانسته به هدف اصلی و نهایی خود دست یابد. به همین خاطر از مدت ها قبل «تحریم های نمادین» در دستور کار مقامات آمریکایی قرار گرفته است. گزینه حمله نظامی علیه ایران نیز مدت هاست که از گزینه های روی میز مقامات آمریکایی حذف شده است.

چندی پیش ایران- در اقدامی بی سابقه پس از جنگ جهانی دوم- پایگاه آمریکایی «عین الاسد» را موشک باران کرد. اما مقامات آمریکایی صرفا به لاف زنی بسنده کردند. پیش از آن نیز دلاورمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پهپاد پیشرفته و گران قیمت آمریکایی ترایتون را که به حریم هوایی کشورمان تجاوز کرده بود به قعر دریا فرستادند. ترامپ در واکنش ابتدا لاف زنی کرد و در ادامه از ایران تشکر کرد.

پس تنها گزینه پیش روی طرف آمریکایی در مواجهه با ایران، مذاکره است. اما همانطور که ذکر شد، آمریکا در مذاکره به هیچ عنوان به دنبال معامله پایاپای و توافق «برد-برد» نیست. همانطور که در برجام چنین شد. به واسطه برجام در صنعت هسته ای محدودیت های گسترده ایجاد شد اما در مقابل نه تنها تحریم ها لغو نشد بلکه به اذعان دولتمردان، دامنه گسترده تری نیز پیدا کرد.

با اینکه آمریکا- هم در دولت اوباما و هم دولت ترامپ- در آزمون برجام مردود شده است، باز هم اصلاح طلبان مدعی هستند که می توان بر پایه وعده های مقامات آمریکایی بر صنعت موشکی و قدرت منطقه ای ایران چوب حراج زده و محدودیت های صنعت هسته ای را نیز دائمی کنیم!

کدام کشور قدرتمند حاضر است بر توان دفاعی و قدرت نظامی خود چوب حراج بزند!؟ آیا فرانسه، انگلیس و آلمان حاضرند درباره توان دفاعی و قدرت نظامی و موشکی خود معامله کنند!؟

«جو بایدن» نامزد دموکرات ها، در دولت قبلی آمریکا، معاون «باراک اوباما» بود. اوباما هیچگاه به برجام پایبند نبود و بارها توافق را به صورت فاحض نقض کرد. دموکرات ها و جمهوری خواهان در مسئله ایران هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هدف اصلی شان خالی کردن دست ایران از مولفه های قدرت ساز است.

راه حل بهبود وضعیت اقتصادی، دیپلماسی مقتدرانه بر پایه سه اصل «عزت، حکمت، مصلحت» و تکیه بر توان عظیم داخلی و اعتماد به جوانان نخبه، مومن و انقلابی و اهتمام جدی در عمل به اقتصاد مقاومتی است.

**اصلاح طلبان نمی توانند خداحافظی کنند

«شهربانو امانی» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «کسانی که گفتمان اصلاح‌طلبی را در جامعه پیش می‌بردند بعد از ۸ سال شرایط تحمیلی احمدی‌نژاد‌ و با شروع انتخابات ۹۲ با رویکرد جدیدی وارد عرصه قدرت شدند و تا جایی که می‌توانستند در تصمیمات خود و هدف گذاری‌های انتخاباتی موفق عمل کردند...امروز مردم در شرایط بسیار سختی هستند و علاوه بر تحریم‌ها و کرونا شرایط نامشخصی در همه عرصه‌ها در کشور وجود دارد، مردم نمی‌دانند کرونا تا چه زمانی گریبانگیر آنهاست و هیچ ‌برنامه مشخص اقتصادی هم وجود ندارد».

امانی در ادامه گفت: «در چنین شرایطی نمی‌توان مردم را تنها گذاشت اصلاح‌طلبان نمی‌توانند امروز بگویند ما تا اینجا با هم آمده‌ایم و بدنه جامعه را اغنا کردیم تا در این میدان محدود بازی به این کاندیدا رای بدهند ولی وقتی نتوانستیم به قول‌ها عمل کنیم دیگر نخواهیم بود. مگر می‌توان گفت ما دیگر نیستیم. جز اصلاح‌طلبان دیگر علاقمندان کشور و کسانی که نگران ایران و جمهوری اسلامی و انقلاب و مردم هستند و به سرنوشت جوانان و نسل‌های آینده اهمیت می‌دهند و در مقابل تاریخ پاسخگو خواهند بود نمی‌توانند در خانه‌های خود بنشینند. ما به‌عنوان یک عنصر سیاسی حال که به اهداف خود نرسیده‌ایم نمی‌توانیم بگوییم خدا نگهدار. لذا قول‌های اصلاح‌طلبان مشخص است آنها باید شفاف و قانونمدار و در هر شرایطی در کنار مردم باشند».

این فعال اصلاح طلب می گوید اصلاح طلبان در تصمیمات و هدف گذاری های انتخاباتی خود موفق عمل کردند، گویا از نگاه فعالین اصلاح طلب، دلار ۲۵ هزارتومانی و پراید ۹۰ میلیونی و سکه ۱۱ میلیونی، اقدامات موفقیت آمیز و شایسته تقدیر است!

شهربانو امانی نماینده مردم در شورای شهر تهران است. شورای شهر و شهرداری تهران در سه سال اخیر علیرغم در اختیارداشتن امکانات لازم، حتی یک کیلومتر مترو هم نساخته و حتی یک اتوبوس نیز به ناوگان حمل و نقل شهری پایتخت اضافه نکرده است.

«صادق خرازی» از فعالین اصلاح طلب چندی پیش گفته بود: «من جریان اصلاحات را فاقد هدف و برنامه می دانم».

روزنامه اصلاح طلب آرمان نیز چندی پیش نوشته بود: «باید قبول کنیم از سال ۹۲ به بعد که اصلاح‌طلبان مناصب بیشتری را از طریق انتخابات‌ها کسب کردند، ناکارآمدی‌ها و سوءمدیریت‌ها و بی‌توجهی به شاخص‌ها و اصول مدیریت که پیش زمینه و ضرورت توسعه است، مغفول‌تر ماند».

«سید محمد غرضی» از فعالین اصلاح طلب نیز چندی پیش گفته بود: «اکثر نیروهای قریب به اتفاق آقای روحانی از جناح اصلاح‌طلب انتخاب شده است...اصلاح‌طلبان هر زمانی که به قدرت رسیده‌اند نتوانستند دولت را نگه دارند».

طیف اصلاح طلب نه جنبه شکست در انتخابات را دارد و نه ظرفیت پیروزی در انتخابات.

** وضع فعلی تقصیر منتقدان دولت است

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با عنوان «جایگاه خود را بشناسید» نوشت: «تازه از راه رسیدگانی که با حداقل آراء بر کرسی‌های سبز مجلس تکیه زده‌اند، توجه داشته باشند که مردم ایران با رشد سیاسی فوق‌العاده‌ای که به برکت انقلاب اسلامی و آشنایی با مکتب امام خمینی پیدا کرده‌اند، به جای ظواهر همواره با آنچه زیر پوست جامعه می‌گذرد سروکار دارند. مردم می‌دانند که عامل اصلی بحران اقتصادی کنونی کسانی هستند که برای ناکام شدن برجام با ترامپ و آل‌سعود و نتانیاهو همکاری کردند، کسانی هستند که «اف‌ای‌تی‌اف» را با بهانه‌گیری‌های بیهوده رد کردند و کسانی هستند که در دولت‌های نهم و دهم اختلاس، دروغ و فساد اقتصادی را نهادینه کردند تا بتوانند زمینه را بگونه‌ای فراهم کنند که هیچ دولتی نتواند از پس بحران اقتصادی به وجود آمده از همین توطئه‌ها برآید و سرانجام بار دیگر خودشان به قدرت برگردند. به این می‌گویند بازگشت به قدرت به قیمت خرد کردن استخوان‌های مردم».

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب، بانیان وضع موجود همان کسانی هستند که در سال ۹۶ مردم را از رقبای روحانی ترساندند و مدعی شدند که اگر آقایان رئیسی یا قالیباف به ریاست جمهوری برسند، وضعیت بحرانی شده و به واسطه این وضعیت بحرانی، دلار ۵ هزارتومان خواهد شد.

بانیان وضع موجود همان کسانی هستند که گفتند «هر روز تاخیر در اجرای برجام ۴۰۰ میلیارد تومان ضرر به کشور تحمیل می کند»، اما پس از امضا و اجرای برجام مدعی شدند که «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود»!

بانیان وضع موجود کسانی هستند که مدعی بودند که «هم چرخ کارخانه ها باید بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها» اما متاسفانه در هر دو مورد دچار قصور و تقصیرهای فراوان شدند.

اصلاح طلبان بی وقفه مجلسی را که تازه دو ماه از آغاز فعالیتش سپری شده، آماج حمله، توهین و تخریب قرار داده اند. در سوی مقابل وقتی از کارنامه دولتِ هفت ساله سخن به میان می آید، این طیف مدعی است که دولت همچنان مشغول آواربرداری است و فصل چیدن میوه ها فرانرسیده است!

اصلاح طلبان به عنوان بانیان وضع موجود، با بی اخلاقی و بی مسئولیتی، منتقدان را مسبب وضعیت فعلی جا می زنند.

«مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه ۸۸- اسفند ۹۵- در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «اگر روحانی نبود...هر دلار ۱۲ هزار تومان بود. سکه به جای یک میلیون تومان، سه تا چهار میلیون شده بود. پراید ۲۰میلیونی به ۵۰، ۶۰ میلیون رسیده بود و قیمت مواد خوراکی، میوه، نان، برنج، چای و لبنیات سر به فلک کشیده بود».

اصلاح طلبان در هفت سال اخیر تمامی پست های کلیدی دولت را در اختیار گرفتند. این طیف بخش قابل توجهی از مجلس دهم و همچنین شورای شهر و شهرداری پایتخت را نیز در اختیار گرفت.

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب چندی پیش گفته بود: «انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند. چراکه مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند. افول جریان اصلاح‌طلب از بعد از مجلس دهم و تشکیل فراکسیون امید آغاز شد. انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دومش، روند فروپاشی جریان اصلاحات را سرعت بخشید».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 22
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    5 47
    تحریم ها برود ناموس هم قابل معامله است چون با شکم سیر میتوانیم از ناموس حفاظت کنیم .
    • DE ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      41 2
      باز این۱۶:۱۰ اصلاحات تنها راه نجاست نظر داد برای کدخدا پرستان چه تحریمها باشد چه نباشد ناموس را هم معامله میکنند و به مفت میفروشند مگر سرزمین ایران ناموس ما نیست که نشستند و سر آن معامله برد برد همه اش را برد خورد کردند.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      4 43
      دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      28 4
      خفه شو احمق.!!!
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      23 3
      خیلی فاسدی.!!!
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      20 2
      خدا مرگت بده.!!!
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      36 2
      بارفع تحریم ها ناموس خودت را معامله کن.!!!
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      25 1
      اصلاحات تنها راه به چاه فاضلاب
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      24 1
      خوب تفکر اصلاحات را به نمایش می‌گذاری.!
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      17 1
      16:28ایران ناموس ماهست واینهمه شهید دادیم تا یک وجب آنرا به بیگانه ندهیم.!
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      12 1
      اگر قرار بود تحریم ها لغو بشوند باید با برجام و تخریب صنعت هسته ای لغو می شدند که نشدند.
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      13 1
      عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      33 1
      بحث موشکی بحث امنیت ملی ماست و قابل مذاکره و معامله نیست.
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      3 1
      اصلاحاتی توفقط بفکر شکمت باش.! همهم علفهم.
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      5 1
      دنیا دوروزه انقدر خودت را برای اصلاحات که هیچ حاصلی جز بدبختی برای کشور نداشته نکش. اصلاحات اگر به این راه ادامه دهد راهی جز جهنم ندارد.!
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      5 1
      عقل که نباشد جان در عذاب است. افساد طلبان مشکلشان این است که عقل ندارند. ودر جهل مرکبند.!
    • خسرو IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      5 1
      وقتی از قدرت خود چشم پوشی کنی غیرت را حراج کردی انوقت چه سی باشی چه گرسنه توان دفاع از ناموس را نداری.....
    • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      1 0
      عاقل باشیدو وطنفروشیرو کنار بزاریدو بامردم ایران دوگانه نباشید. صادقانه بامردم ونظام همکاری کنید
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    29 3
    رابطه افسادطبان با شرافت مثل رابطه طهارت و نجاست است
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    1 18
    فقر نداری بلایی سریک خانواده می اورد که بمب اتم نمی اوردالبته درک این درد را فقط کسانی می فهمند که با ان دست پنجه نرم کرده اند
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      21 2
      فقر را می توان بدون مذاکره نیز از بین برد نکته این است که برخی نمی تونن یانمی دونن یاجایگاه و پستشون بهشون نمی خوره که کاری کنن که فقر از کشور رخت بندد یا برخی هم ممکنه که نخوان با مدیریت جهادی و مقاومتی درست می توان شر فقر را از بین برد
    • DE ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      9 1
      فقرِ نداری را میلیاردها انسان آبرومندانه دارند در جای جای دنیا تحمل میکنند ولی فقر فرهنگی اصلاح طلبچی ها کشور و ملت و فرهنگ و سرزمین ما را به آتش خواهد کشید
    • عبدالله مومن IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      8 1
      آن که می خواهد فقر از کشور برود هرگز رای خود را به افساداتی های دزد نمی دهد !!!
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    16 2
    نه تحریم ها میره و نه ما صنعت موشکی رو کنار میگذاریم. انگار میخوان با آدم نابالغ معامله کنن!!
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    17 2
    مرگ بر افساد طلبان.
  • 313 IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    21 2
    مشرق نیوز مرد باش و همان طور که جمله هاشمی را حذف نکرده ای این کامنت را هم حذف نکن، مرد باش! دنیای فردا دنیای مهدی فاطمه و نهضت مقدس ظهورش است و روسیاهی برای آنهایی که آخرت خود را به دنیای استکبار و اجابت خواسته های نامشروعش فروختند و با روسیاهی در عالم برزخ منتظر حسابرسی و عذاب قیامتند.
    • عبدالله IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      18 2
      آفرین ، شیر مادر حلالت باشد انشاء الله.
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    21 1
    تحریم ها ابدی هستند و هیچگاه لغو نخواهند شد چون تنها ابزار کارآمد آمریکا مقابل سایر کشورها همین است اما آنچه باعث خواهد شد تحریم ها اثرگذار یا بی اثر جلوه کنند روش اداره و برنامه ریزی کلان یک کشور توسط آن دولت برای رسیدن به توسعه است که متاسفانه در ایران و در دولت تدبیر و امید ناکارآمدی تحریم ها را اثر گذار کرده است .
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      11 1
      تحریم ها زود گذراست مگر دشمن عمر ابدی دارد. وما با اراده قوی بر مشکلات فائق خواهیم آمد.!
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      12 1
      عمر باطل کوتاه است. وحق جاودانه وابدی است.
  • محمد IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    10 1
    اگر افشاد طلبان نباشند کشور از نفاق راحت می شود اینها لشکریان عمر سعد هستند که همیشه برای دشمن دم تکان داده اند وبدبختی کشور درحال حاضر هم نتیجه عملکرد همه شماست ولی انشاءالله دستان الهی ازآستین نیروهای انقلاب بیرون خواهد آمد وخاینان را به مزبله خواهد ریخت . ای کسانیکه کشور اسلامی ما را به جنگ احزاب بردید خدا لعنتتان کند وریشه شمارا از این مملکت بکند
  • ایرانی IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    10 1
    ترامپ وبایدن سروته یه چاه توالت هستن فرقی ندارن.دشمنی آنهاذاتی هست بایدن هم مثل ترامپ فرقی نداره
  • بهرام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    3 2
    همش دروغ تحیل دادن هیچ چیزدیگه ندیدیم
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    8 2
    وضع فعلی تقصیر دولت است.!
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      3 1
      دقیقا
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    9 1
    افساد طلبان بی آبرو
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    7 2
    تحریم قفط با تهدید واقعی لغو میشه نه عقب نشینی سازش کارانه
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
      0 2
      اگه تحریم با تهدید ، تموم میشه ، پس چرا معطلید ، به اسراییل و امریکا و عربستان و فرانسه و انگلیس و و و ......... حمله کنید. تمام دنیا را که نمیشه نابود کرد . « تنها راه نجات ، دولت اصلاحاته و مذاکره »
  • SE ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    7 1
    ما حاضریم سیفون اصحالات را بکشیم ولی یک تیر برنو را هم از دست نخواهیم داد چه رسد به موشک.
  • UA ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    7 1
    حالا مگه شما گرسنه آید اختلاس و دزدی از بین برود همه چیز قابل حل است مشکل این مملکت افراد نالایق وناکار آمدو پا فشاری برسیاست غلط برای ماهی گرفتن از اب گل آلود بعضیشان که از این وضع یک میبرین و جیب ملت را خالی میکنند
  • UA ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    6 1
    احمق کسی است که خودش احمق است با همه ابعادش خودش احمق است شما اگر احمق باشید احمق هستید لاکن اگر احمق نبود این وضع هم نبود
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      1 3
      خودت فهمیدی چی گفتی؟!
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    11 1
    معامله صنعت موشکی معادل است با ذلیلی و بدبختی
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    9 1
    واقعا جای تاسف به دیدگاه های ارباب و رعیتی امثال خانم شهربانو امانی دارد! کمترین بهره ای از هوش نبرده اند و به خیال خام خود میخواهند افکار عمومی را به این شکل مفتضح مهندسی کنند! از نظر ایشان این مردم هستند که به اصلاح طلبها نیازمندند و آنها باید سخاوتمندانه به خواسته و نیاز مردم بدبخت گرفتار عوارض دولت احمدی نژاد و کرونا ، پاسخ مثبت بدهند!! آنها نباید در این وانفسا مردم را تنها بگذارند!!! پناه بر خدا از شر وسواس خناس.
  • ali IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    9 1
    ضمنا نتانیاهو اصلاح طلبان را سرمایه اسرا ییل می داند نه اصولگرایان را . پس معلوم میشه کی هم صدا با اسراییل و ال سعود و امریکا هست
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      4 1
      مرگ بر اسراییل
  • محمدجوادپاکسرشت IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    8 1
    اطمینان داشته باشی اصلاح طلبهامخفیانه رابطه دارن وسر وسری بامریکا... دقیقااین سه هدفی ک روزنامه اعتماد ازطرف بایدن گفته محصول چندین مدت رابطه وگفتگوهست ازکجامعلوم هست ک بایدن رواین خاسته هاپافشاری میکنه این اصلاح طلبان باقاطعیت اینارو فتن.. پس وقتی میگن وطن فروش غرب زده البته نوکران غرب نبایدناراحت بشنداصلاحات دقیقافتنه گرهستن. خدالعنت شون کنه امنیت وپیشانی وستون اسلام وانقلاب راحاضرن بخاطرخوشگذرونی باندی خودشون فنا کنن..
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    9 1
    تحریم بر می گرده اما موشک ها که برن رفته.....اصلاح طلبان نفوذی هستن
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    4 1
    مانیازی به شیطان بزرگ آمریکا نداریم. ما خدای قادر متعال را داریم که همه عالم بی نهایت برای اوست.
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    3 1
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    4 1
    موشکی قابل معامله نیست
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    4 1
    درود بر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • علیرضا IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    2 1
    مرگ بر آمریکا و سازش کار وسازمان ملل‌ نا متحد. آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه. نه اصول گرائی خوبه نه اصلاح طلب به‌ فرموده امیر مؤمنان خير عمور اوستها.
  • محمد IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    2 1
    اگرتحریمها برطرف شود در گام اول اصلاح طلبان را باتعدادی کارگر چینی معاوضه میکنیم.
  • افشار IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    1 1
    بخاطر امنیت کشور که باید در الویت باشد نباید مساله موشکی کنار گذاشته شود حتی اگر تحریمها برداشته نشود ایران باید با کشورهای چین وشوروی و همسایگان دادوستد کند و مذاکره راهم ادامه دهدوبامریکا و کشورهای غرب کنار بیاید
  • مجید IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    1 1
    ما کشور اسلامی هستم هرکی کاندید شده هر طرح برنامه ای داده اجرا نکرده همش غیراز دروغ کار دیگه انجام ندادن حلا رئیس جمهور امریکا شما می‌بیند حرفهایی که زده بود حدعقل نصف نیم انجام داد بخاطر دیوا ر با این هزینه هایی که داشت بخاطری که دروغ نگفته باشه به هر طریقی که شده داره انجام میده
  • مجید IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    1 1
    همچی میشه تحمل کرد ولی اینکه یه عدای از مسولانی که کم کاری میکنه بریش ملت می‌خندن به هزارجا آدم فشار میاد آخه اینقدر مرد باشید وقتی کاری نمی‌توانی انجام بدید برید کنار یه کار بلد بیاد تو دولت روحانی وزیر مسکن راه شهرسازی باید دادگاهی بشه اینجور وزرا باعث میشن فشار به مردم بیاد از تحریم های تحملش سخت ترهست
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    2 0
    پس ترین انسانها انسانهایی هستندکه بخواهندوطن خودشان راروی دشمن باز کننداینهانه بویی ازانسانیت برده اندونبایدروی انهاحساب باز کرد
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    1 0
    دولت تدبیر و امید طی ۲ دوره با اکثریت آراء ملت ایران ، سکاندار و خدمتگذار کشور هست . قطعا دکتر روحانی و دکتر ظریف ، در مورد مسأله رفاه و معیشت مردم ، و تعامل کشورمان با جهان ، و بالاخره در مورد موشکی ، بهترین تصمیم را اتخاذ میکنند .
  • نیما HK ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    غرب زدگی از ...زادگی بدتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس