ویژه های مشرق 8 اردیبهشت

اصرار اصلاح طلبان برای فرار از مسئولیت خود در دولت در حالی است که محمدرضا خاتمی سال ۹۶ درباره اینکه چه تضمینی برای همراهی دولت دوم روحانی و اصلاح‌طلبان وجود دارد،گفته بود:تضمین این مسئله خود ما هستیم.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** کاری به کارِ آمریکا در خلیج فارس نداشته باشیم

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «کوروش احمدی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:«دو واقعه یکی کاهش شدید تقاضا برای نفت و قیمت آن و دیگری مواجهه دریایی اخیر بین ایران و امریکا در ۲۷ فروردین ایجاب می‌کند که تصمیم‌گیران سیاسی و اقتصادی ایران بار دیگر آینده نفت و عواقب راهبردی کاهش اهمیت آن برای کشور را مورد توجه قرار دهند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«هر برخورد نظامی احتمالی در این منطقه می‌تواند موجب توقف صدور حدود ۲۰ درصد از نفت مصرفی جهان از خلیج‌فارس شود. این درحالی است که اکنون برای تثبیت قیمت نفت حدود ۴۰ دلار در هر بشکه به حذف بیش از این مقدار از تولید از بازار نیاز است. در حالی که پیش از این تصور می‌شد که مصرف‌کنندگان نفت در شرق و غرب عالم برخورد نظامی در خلیج فارس را که می‌تواند موجب افزایش قیمت نفت تا ۲۰۰ دلار شود، نمی‌پذیرند و این یک عامل بازدارنده است».

اعتماد در ادامه نوشت:«با توجه به این تحول راهبردی، اکنون ممکن است دولت امریکا کمتر نگران عواقب استراتژیک یک برخورد نظامی در منطقه باشد و در نتیجه هر حادثه کوچک در دریای عمان، خلیج‌فارس یا عراق را به بهانه‌ای برای یک ماجراجویی بزرگ تبدیل کند».

در روزهای پایانی فروردین ماه، قایق های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اقدامی اقتدارآفرین شناور آمریکایی را که در حال عبور از خلیج فارس بود احاطه کردند. در یکی از تصاویر منتشر شده، یکی از دلاورمردان سپاه پاسداران، مقتدرانه و شجاعانه آمریکایی‌ها را خطاب قرار می‌دهد. این تصویر بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت. یکی از فعالین رسانه‌ای با انتشار این تصویر نوشت:«این تصویر را باید قاب کرد. سرباز مدافع وطن، مقتدرانه و شجاعانه آمریکایی‌ها را خطاب قرار می‌دهد که پای در قلمرو ما نگذارند. این تصویر قهرمان ماست».

پنج روز پس از این رویارویی، اولین ماهواره نظامی ایران با موفقیت به فضا پرتاب شد. این مسئله تحقیر مضاعفی را برای آمریکا رقم زد. این تحقیر مضاعف موجب شد که «دونالد ترامپ» با ۵ روز تاخیر و لکنت، به مسئله رویارویی در خلیج فارس واکنش نشان دهد.

ترامپ، توئیت تهدیدآمیزی علیه شناورهای ایرانی منتشر کرد. اما این توئیت با واکنش منفی رسانه های غربی و مقامات سابق نظامی آمریکا مواجه شد.

در همین رابطه، نشریه آمریکایی نشنال اینترست در گزارشی نوشت:«یادداشتی برای دونالد ترامپ: نیروی دریایی سپاه، موشک‌های کشنده‌تری در اختیار دارد».

در ادامه، «مات گائتز» نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا، یکروز پس از توئیت ترامپ، تاکید کرد که کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست.

کارشناسان معتقدند که خبر غافلگیرکننده پرتاب ماهواره نظامی ایران به فضا، ترامپ را به هذیان گویی انداخته بود.

اکنون آمریکا رکورددار تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان است. به عبارت دیگر، دولت آمریکا در مواجهه با کرونا، عاجز و ناتوان است. همچنین در هفته های گذشته، خبر شیوع کرونا در ناو جنگی روزولت که به اخراج فرمانده آن -به خاطر انتشار خبر ابتلای دویست نفر از نظامیان مستقر در ناو- منجر شد، مقامات آمریکایی را سرخورده کرد. در ادامه، پنتاگون رسما خواستار کاهش دو فروند ناو از ناوگان نظامی آمریکا به خاطر هزینه ها و تهدید های موجود علیه این ناوگان شد

در سوی مقابل، ایران هم در تعداد بهبودیافتگان و هم کاهش قربانیان کرونا، رکوردهای تحسین برانگیزی ثبت کرده است. علاوه بر این، ایران در اقدامی تحسین برانگیز، اولین ماهواره نظامی خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

با این وجود، طیف اصلاح طلب همچنان مشغول بزک آمریکا بوده و نسخه ذلت و حقارت پیچیده و مردم را از سایه جنگ می ترسانند.

** تاجرنیا: دولت روحانی دولت اصلاح طلبان نیست

«علی تاجرنیا» از محکومین فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«جریان اصلاحات حتی بعد از حضور در عرصه قدرت هم این امکان را ندارد که به‌صورت کاملا آزادانه برنامه‌های خود را پیش ببرد. مثال آن در دولت فعلی و مجلس دهم وجود دارد. اصلاح‌طلبان کاندیداهایی را که در مجلس گذشته انتخاب کردند از روی ناچاری بود. درخصوص انتخابات ریاست جمهوری هم شرایط به همین شکل پیش رفت و رئیس جمهور را به ناچار حمایت کردند. آقای روحانی تنها گزینه موجود اصلاح‌طلبان بود و این به معنای مطلوب‌ترین گزینه نیست. مجموعه این عوامل باعث می‌شود یک جریان سیاسی نتواند با حداکثر ظرفیت‌های خود در عرصه‌ها حضور پیدا کند. این مجموعه دلایلی است که از بعد بیرونی جریان اصلاحات را تحت تاثیر خود قرار داده است و به هیچ‌عنوان نحوه اداره دولت و هیات دولت روحانی مطلوب نظر اصلاح‌طلبان نیست».

تاجرنیا در ادامه گفت:«دولت امروز دولت اصلاح‌طلب نیست و روحانی هم کاملا به این امر واقف است. از نظر من دولت اصلاحات فقط به دولت اصلاحات و مجلس ششم محدود می‌شود و با تمام ایرادات آنها تجلی جریان اصلاحات به‌طور کامل فقط در این دو عرصه سیاسی بود».

اصلاح طلبان همیشه در زنگ حساب با این ترفند نخ نما و تکراری که «نمی گذارند کار کنیم»، از پاسخگویی درباره عملکرد خود طفره می روند.

تاجرنیا در این مصاحبه مدعی شده است که دولت روحانی، دولت اصلاح طلب نیست. چندی پیش «حسین مرعشی» از فعالین اصلاح طلب در اظهارنظری مشابه گفته بود:«جریان آقای هاشمی که حامی آقای روحانی بود و جریان خاتمی و اصلاح طلبان، آقای جهانگیری را به عنوان نقطه مشترک می دانستند اما جهانگیری در دولت، از روز اول در تشکیل کابینه کنار گذاشته شد و یک پیام چرخش به سمت اصولگرایی در سیاست‌های آقای روحانی ظاهر شد.»

«سعید حجاریان» از لیدرهای جریان اصلاحات- مرداد ۹۷ - در مصاحبه با روزنامه اصلاح طلب شرق در پاسخ به این سؤال که «به نظر شما اصلاح‌طلبان باید با دولت روحانی چگونه برخورد کنند؟» گفته بود:«من معتقدم می‌شود اصلاح‌طلبان بگویند دولت روحانی، دولت ما نیست؛ مشروط بر اینکه ذکر کنند دولت، متعلق به چه جریانی است».

در روزهای گذشته، «علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در اظهارنظری تأمل برانگیز، روحانی را نامزد اجاره ای خواند و گفت:« مردم در سال ۱۴۰۰، دیگر به نامزد اجاره‌ای رای نمی‌دهند. مردم دیگر با کاندیداهای دست دوم، اجاره‌ای و... پای صندوق رأی نمی‌آیند».

پیش از آن نیز «عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات، در اظهارنظری توهین آمیز، دولت روحانی را «رحم اجاره ای اصلاح طلبان» نامیده بود.

طیف اصلاح طلب- هم در سال ۹۲ و هم در سال ۹۶- سهم خود را به صورت تمام و کمال از دولت روحانی گرفت و در نتیجه در این هفت سال، اکثریت مطلق کابینه در اختیار اصلاح طلبان قرار گرفت. اما اکنون در هفت سالگی دولت روحانی و در شرایطی که عملکرد ضعیف بخش‌های مختلف دولت و به خصوص تیم اقتصادی و تیم سیاست خارجی افکار عمومی را ناراضی کرده است، اصلاح طلبان با دنبال کردن سناریوی «فرار از مسئولیت» ژست منتقد به خود گرفته و در پی جداکردن سفره خود از دولت هستند.

اصرار اصلاح طلبان برای فرار از مسئولیت کارنامه خود در دولت در حالی است که «محمدرضا خاتمی» - اردیبهشت ۹۶- در مصاحبه با روزنامه اعتماد درباره این‌که چه تضمینی برای همراهی دولت دوم روحانی و اصلاح‌طلبان وجود دارد؟ گفته بود:«تضمین این مسأله، خود ما هستیم».

**شرق: جریان اصلاحات، ناکام و ناامید است

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «سرنوشت اصلاح طلبان چه می شود؟» نوشت:«اصلاح‌طلبان از یک‌ سو ناکام انتخابات مجلس‌اند و از سوی دیگر ناامید از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰...و نمی‌توانند با یکدیگر به وحدت عملی برسند... هر روز بندهای انسجام اصلاح‌طلبی بیش‌ازپیش از هم گسیخته می‌شوند که جدیدترین آن استعفای عبدالواحد موسوی‌لاری از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«شاید بتوان استعفای موسوی‌لاری را ناشی از وجود اختلافاتی در شورای سیاست‌گذاری دانست...به نظر می‌رسد که این شورا دیگر مرجعیت سیاسی خود را از دست داده است. با چنین وصفی و به‌ویژه آنکه اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارند، معلوم نیست آیا نیروهای اصلاح‌طلب می‌توانند به یک وحدت نظر و عمل برسند یا آنکه مانند انتخابات اسفند با تصمیمات دقیقه‌نودی انتخابات را به رقیب واگذار می‌کنند».

روزنامه اصلاح طلب شرق اذعان کرده است که اصلاح طلبان هم ناکام هستند و هم ناامید.

ناکام از آن جهت که در انتخابات مجلس یازدهم، به کارنامه خود در دولت و مجلس دهم باختند و ناامید از این جهت که به دلیل فقدان برنامه راهبردی و کارنامه خالی، در انتخابات ۱۴۰۰ دستشان خالی است.

طیف اصلاح طلب پیش از انتخابات مجلس یازدهم، طرح «سرا» را با هدف ایجاد وحدت میان احزاب اصلاح طلب کلید زد. اما این طرح با شکست فاحش مواجه شد. در گام بعدی، جریان اصلاح طلب اعلام کرد که لیستی برای انتخابات مجلس معرفی نمی کند. اما در ادامه حدود ۵ لیست انتخاباتی از سوی اصلاح طلبان اعلام شد.

«غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران چندی پیش در مناظره با «مصطفی تاجزاده»- که در سالنامه نوروزی روزنامه سازندگی منتشر شد- با اذعان به ترافیک کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس یازدهم گفت:«اگر می‌خواستیم همه را در فهرست کارگزاران در تهران بیاوریم باید لیست ۴۵ نفره می‌دادیم».

کرباسچی در ادامه تاکید کرد:«آقای عبدالله نوری به نوعی از جناح چپ اقرار ضمنی گرفتند مبنی بر اینکه اگر مردم رای نمی دهند به علت نارضایتی از عملکرد اصلاح طلبان است».

لازم به ذکر است که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که در آستانه انتخابات مجلس دهم شکل گرفت تا محملی برای هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری بر مبنای خرد جمعی باشد، به محفلی چند نفره برای بستن لیست‌های رانتی و قبیله‌ای بدون در نظر گرفتن اصل شایسته سالاری تبدیل شد.

«محمد قوچانی» از فعالین اصلاح طلب چندی پیش، انتخابات مجلس یازدهم را «آغاز پایان اصلاح طلبان خسته» نامیده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • F35 US ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 37
    نيازي به توصيه شما نيست ، خودشان جرئت نزديك شدن ندارند ، كل دنيا زير سلطه ماست بعد شما با چند تا تشت موتوري ميخوايد كجا رو بگيريد ؟
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      33 0
      14:14 این "زیر سلطهٔ ماست" که گفتی ماستش کم چربه یا پرچرب یانکی؟؟؟
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      29 0
      چرا اسمت را نمی گذاری ملوس.آخه هر وقت می گوئیم پیشت تو می گی مئو. در ضمن خاک بر سر آمریکا که برای چندتا تشت موتوری (به قول تو) ناوگانش را می آورد خلیج فارس .آدم اینقدر ترسو و بزدل .خدایا توبه
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      25 0
      ای F35 پیت حلبی، نزدیکه روزی که با یک تیر موشک سامانه باور کتلت بشی
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      12 0
      ماکاری به کار آمریکا نداریم اونه که مرض میریزه.!!! تشت هم اون لگن آمریکاست بدبخت منافق.!!!
    • CA ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      7 0
      بصیرت میخواد که ببینی چون این تشت موتوری طعمه ای برای اشتباه احمقانه بانکی هاست چون موشک از زیر آب و هوا و آسمان و ساحل در انتظارشان هست!!!! حالا کی تخت تسلط کی هست!!!!!؟ آمریکا خیلی احمق بایستی باشه اگه بخواد در خاورمیانه دم بزنه!!!! شما فیلم هالیوودی زیاد می‌سازید و خودتون هم فیلم هاتون رو باورتون شده !!!!! کافیه فقط سرتون رو تکون بدید موشک های نیروهای ایران و یا طرفدار ایران هست که روی سرتون بارش خواهد کرد!!!! پس زیاد این فیلم ها رو نگاه نکنید!!!!! حالا کی کی رو تحت تسلط داره!!!!! هه هه هه هه هه هه هه البته فضا هم اضافه شده پس فضا رو هم به لیست اضافه کنید
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      2 0
      برام سوال این سیوپنچ‌اوف چرا همیشه به عنوان نفر اول نظرش چاپ میشه؟
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      2 0
      خوشم میاد مشرق شده کابوس شب و روزت
    • DE ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      4 0
      این افه 35 ساله که باز پیداش شد .فراری وطنفروش بی غیرت چه حالی میکنه کاربرها صدها فحش نثارش میکنن پیداست از بچه گی با اوردنگی و توسری و فحش وهل و تُل گنده شده . بیشخصیت بدبخت.
  • JP ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    17 1
    ایکاش اصلاح طلب ها کار به کار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نداشتند...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • سید GB ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      11 0
      با دقت در سخنان اصلاح طلبان تهوع آور خواه ناخواه انسان به این نتیجه می رسد که با نادان ترین قشر سر و کار دارد! البته اگر کسی به این نتیجه نرسید در انسان بودنش باید شک کرد!!!! شرقی IR
  • پرستوی مهاجر IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 0
    سلام. خسته نباشید و خدا قوت
    • DE ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      2 1
      ربنای شجریان را پخش کنید شاید فرصت آخر// اولا شجریان خودش ربنای خودش را روی سی دی , استیک یا نوار داره خودش هر وقت اراده کنه هم میتونه بخونه وهم میتونه گوش کنه.جلوی کسی را هم نگرفته اند که افطار و سحر و کل سال صبحانه ناهار شام ربنا گوش کنه. ربنای شجریان هم مانند سایر مسایل برای مطرح کردن خودتون است و عقده خالی کردن .ربنای شجریان را همه دارن هر کس دوست داشت گوش میکنه. مشکل شما ربنای شجریان نیست مشکل شما رد پای بی بی سی در روحتان است .
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    8 0
    چطور دولت روحانی دولت اصلاح طلبان نیست در حالی که پست ترین و محکومان اصلاح طلبان در تمامی پست های میانی را گرفتند و شرکت های مالی اکثرا مدیرانش را مشارکتی ها ، دوم خردادی ها و اصلاح طلبان تشکیل می دهند، چرا می گویید دولت فعلی دولت اصلاح طلبان نیست؟ دیگر چه کار برای شما نکرده؟
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 2
    تا به الان هم نمی تونستند کاری داشته باشند فقط شعار می دادند
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 0
    خدایا: بفرموده خودت منفاقان را لعنت فرموده ای خدایا ملت شریف ایران را از شر منافقان اسهال طلب در امان بدار و شرشان را به خودشان برگردان امین یا رب العالمین
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    5 0
    اقایان واداده غرب گداها خلیج فارس که خانه ماست این هااینجا چکارمیکنن انها بروند خلیج خوک ها؟ایا ماهمسایه آمریکا هستیم ازاونور دنیا درمنطقه ماچکارمیکنند؟فقط ازخدابترسید به دستورات خداعمل کنید!
  • مرصاد IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    5 1
    به مسائل دیگر شجریان ، کاری نداریم ، اما این افراد نادانی که عادت دارند ، به هر چیزی گیر بدهند ، چرا نمی فهمند ، که خود شجریان سالهاست درخواست کرده ، که ربنایش پخش نشود ؟؟!!
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 0
      اصلا وقتی به گفته خودشون رسانه میلی بیننده نداره برا کی پخش کنن؟ گیریم بدون اجازه اش پخش شد تضمین میدید اقازاده اش نیفته دنبال غرامت چندمیلیاردی از بیت المال ؟ اینا ثابت کردن کاسب هستن
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      0 0
      بله با افتخار هم از VOA. هم این مطلب را که صدا وسیمای ایشان حق ندارد ربنا و اواز ایشان را پخش کند ..
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    6 0
    وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﴿۱۱﴾ و چون به آنان گفته شود در زمين فساد مكنيد مى‏ گويند ما خود اصلاح طلبیم!!!
  • SE ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    8 0
    خودش با توهین تهدید خواسته صداش از صدا و سیما پخش نشه. شما هم با موبایل گوش کن!
  • SE ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    6 0
    40 ساله هرچه امریکای خونخوار در توان داشته تا مانع رشد و توسعه ایران عزیز بشود شکست خورده است اینک و آیند هم شکست خواهد خورد. ساقط کردن هواپیمای جاسوسی و کوبیدن پایگاه امریکایی عین الاسد و دستگیری و بازداشت جاسوسهای جاسوسخانه نشان از جرات و شهامت است و دستگیری و بازداشت کماندوهای شاشول و گریان امریکایی در خلیج فارس هم یک کوچولو از کارایی تشتهای موتوری و شهامت دلیرمردان سپاه‌پاسداران عزیز بود. فعلا شما برو وقت بگذار و به رئیس جمهور و مردم امریکا آموزش بده که مواد ضدعفونی قابل تریق نیست و مرگبار است و تابیدن پرتو ماوراء بنفش بر بدن باعث تخریب دی ان ای سلولها و سرطان و مرگ است نه نابودی ویروس کرنا در بدن بیمار.
  • DE ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    5 0
    F35 کاغذی ! خاک تو سرت ! تو یک تار موی اونایی که پشت قایق های رزمی نشستند نمی شی. فلفل نبین که چه ریزه بشکن ببین چه تیزه! ای بیسواد بدبخت خودفروش ! همین قایق های رزمی در جنگ نفتی دفاع مقدس ناوهای امریکایی رو بدبخت کردند!
  • US ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    12 0
    تاجرنیا متولد کابل میباشد و شناسنامه ایرانی اش را با تقلب گرفته است
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 0
      مهم نیست متولد کجاست فامیل با مسمایی داره تاجرنیا یعنی: آب و اجدادی تاجر بودن تجارت چی خدا میدانه ؟
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    4 0
    ما خیلی کار داریم با امریکا
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 0
    به ربنای شجریان از خود روزه گرفتن هم بیشتر اعتقاد دارن، یعنی روزه نگیرن ربنا رو باید حتما گوش کنن! چه اعتقادی دارن واقعا؟! آدم غبطه میخوره!
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 0
      حالا جناب شجریان رسانه ملی را تحریم کرده چرا BBC هنگام اذان برای دوستداران مومنش ربنا پخش نمیکنه تا با صدای ایشون روزشون را باز کن؟
  • براتی IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    لطفا به نظر مردم احترام بگذارید و منعکس کنید تا لااقل از اعمال خلافشان شاید توبه کنند
  • سید علی هاشمی IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    5 0
    کاش همه این بی غیرت های وطن فروش بزدل وترسو به اندازه اردشیرزاهدی غیرت داشتند نه به انداز ه یک مسلمان انقلابی
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    2 0
    شجریان زودتر بمیره تا این دینداری احمقانه مبتنی بر صدای شجریان هم نابود بشه
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    مردک هر بچه ای هم میداند روحانی منتخب سرگروههای فتنه گر بود که عده ای را گول زدند
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    شمر هم حافظ قران بود شجریان فتنه گر که عددی نیست
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 0
    14:14 توروت کنند خاءن پیشت پیشت
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 0
    شمر ملعون قاری و حافظ قران بود این آقا فقط دلقکی بیش نیست که ربنا را خواند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس