.

اصلاح طلبان به عنوان بانیان اصلی وضع موجود، این روزها از پاسخگویی فرار می کنند. اکنون زنگ حساب است، اما اصلاح طلبان اصرار دارند که در زنگ حساب، انشاء بخوانند.

سرویس سیاست مشرق - این روزها و در هفتمین سال فعالیت دولت، عیار وعده های آقای روحانی و دیگر مقامات ارشد دولت، بیش از پیش آشکار شده است.

یکی از اصلی ترین وعده های روحانی، تحول اقتصادی به واسطه برجام بود. دولتمردان در سالهای گذشته تاکید کردند که به واسطه توافق هسته ای، علاوه بر لغو یکباره تمامی تحریم ها(ی بانکی، مالی، نفتی، پتروشیمی، کشتیرانی و...)، مشکل گرانی، رکود، بیکاری، مسکن، طرح های عمرانی، ازدواج جوانان، محیط زیست، آب خوردن مردم و...رفع خواهد شد.

اما برجام نه تنها موجب گشایش اقتصادی نشد، بلکه مردم را با مشکلات متعدد معیشتی مواجه کرد.

برجام، از فتح الفتوح تا دستاورد تقریبا هیچ

روزنامه ایران- ارگان رسانه ای دولت- ۱۸ اردیبهشت ۹۹- در گزارشی نوشت: «از آنجایی که ایران تاکنون به هیچ کدام از مزایای اقتصادی برجام دسترسی پیدا نکرده، تمدید تحریم تسلیحاتی چه از طریق تفسیر قطعنامه ۲۲۳۱ یا صدور قطعنامه جدیدی که از نظر ایران نقض تعهدات پیشین شمرده شود، دلیلی برای خویشتن داری بیشتر ایران باقی نخواهد گذاشت...کشورهای مشارکت کننده در برجام و همین طور اعضای دائم شورای امنیت بخوبی می دانند که موافقت با چنین طرحی می تواند به مفاد توافق هسته ای برای همیشه خاتمه داده و پیامدهایی فراتر از آن به همراه داشته باشد. از جمله اینکه ممکن است ایران چنین اقدامی را خصمانه تفسیر کند و در واکنش، نه تنها به طور کامل از برجام بلکه همین طور از ان پی تی نیز خارج شود».

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب سازندگی- از حامیان برجام- در مطلبی نوشته بود: «امروز فقط یک کشور به صورت عملی پایبند به توافق بوده است؛ ایران. آشکار است که اکنون دیگر توافقی وجود ندارد که اروپایی‌ها بخواهند از آن حمایت کنند. بلکه آنان از محدودیت‌های هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند... ایران موبه مو تعهدات هسته‌ای خود را اجرا می‌کند، اما تحریم‌هایی را تحمل می‌کند که به مراتب سخت‌تر از دوره قبل از توافق است و طرف‌های دیگر کاملاً از تعهدات خویش خارج شده‌اند ... امروز دولت نیازمند آن است که باور کند برجام به پایان رسیده… اکنون جواب مشخص است. خروج از برجام و بازگذاشتن راه مذاکره با کسانی که قدرت عمل به تعهداتشان را دارند، این گزینه بهتری از ماندن در توافق یکجانبه، تحریم‌های سخت‌تر از پیشابرجام، دلخوش کردن به اقدامات نمادین اروپا و مشاهده رکودی است که این بار می‌تواند اقتصاد کشور را از گروه کشورهای با درآمد متوسط به فقیر مبدل سازد».

متاسفانه دولت در رویکردی خسارت بار تمام تخم مرغ های خود را در سبد برجام چید. بر همین اساس ظرفیت های عظیم دولت به وزارت خارجه خلاصه شد و ظرفیت های بسیار زیاد وزارت خارجه نیز در برجام خلاصه شد.

این روکرد خسارت بار موجب شد تا صاحبنظران و کارشناسان، به کنایه، دولت روحانی را دولت «برجام و تلگرام» و وزارت امور خارجه را نیز «وزارت امور برجام» بنامند.

پرواز پراید، مسکن، سکه، لوازم خانگی و...

در روزهای گذشته افزایش سرسام آور قیمت پراید در سرتیتر اخبار رسانه ها قرار گرفت. قیمت پراید تا مرز ۹۰ میلیون افزایش یافت. این در حالی است که قیمت این خودرو در سال ۹۲ حدود ۱۷ میلیون بود.

بازار مسکن نیز وضعیت مشابهی داشت. در سالهای اخیر قیمت مسکن و همچنین اجاره بهای مسکن افزایش سرسام آوری داشت.

سکه، لوازم خانگی، برنج، گوشت و دیگر اقلام نیز روند مشابهی را در افزایش قیمت در سالهای اخیر داشته است.

طیف اصلاحات، بانیان وضع موجود

همزمان با این وضعیت، «علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات و عضو شورای سیاستگذاری اصلاحات در مصاحبه با سایت دولتی خبرآنلاین، در اظهارنظری توهین آمیز، روحانی را نامزد اجاره ای خواند و گفت: «مردم در سال ۱۴۰۰، دیگر به نامزد اجاره‌ای رای نمی‌دهند. مردم دیگر با کاندیداهای دست دوم، اجاره‌ای و... پای صندوق رأی نمی‌آیند».

یک سوال؛ آیا روحانی نامزد اجاره ای و دست دوم اصلاح طلبان بود!؟ پاسخ منفی است؛ چرا!؟

«محمدرضا خاتمی» - برادر رئیس دولت اصلاحات- و نماینده اصلاح طلب مجلس ششم- اردیبهشت ۹۶- در مقطع انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «چه تضمینی برای همراهی دولت دوم روحانی و اصلاح‌طلبان وجود دارد؟ » گفت: «تضمین این مسأله، خود ما هستیم».

خاتمی در ادامه گفت: «روحانی مطالبات اصلاح‌طلبان را به پیش می‌برد و در شرایط امروز تنها کسی است که می‌تواند این جریان فکری را نمایندگی کند. مهم‌ترین دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی این است که او کشور را از انزوا، اقتصاد را از ورشکستگی و ساختار را از فراگیر شدن فساد نجات دهد».

برادر رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه مذکور تصریح کرد: «از بین رییسی و قالیباف هرکدام که رئیس‌جمهور شوند وضعیت مردم به مراتب بدتر از دوران احمدی‌نژاد خواهد بود. به همین دلیل باید به دنبال این باشیم که آقای روحانی با یک رأی قاطع و بسیار اثرگذاری انتخاب شود که خود به خود بسیاری از مخالفت‌های آینده را خنثی خواهد کرد».

خاتمی در ادامه در پاسخ به این سوال که «چه تضمینی وجود دارد که همراهی‌ای که با آقای روحانی در مقطع انتخابات داریم تا پایان چهار سال دوم ایشان هم وجود داشته باشد؟» گفت: «تضمینش خود ما هستیم...آقای روحانی این ویژگی را در خود نشان داده که به افکار عمومی توجه دارد و قدرشناس جریان‌های سیاسی و افکار عمومی است که به او قدرت داده‌اند...آنچه سبب می‌شود ما مطمئن باشیم که آقای روحانی در دولت دومش دولت بهتر و کارآمدتری از دولت اول خواهد داشت، اعتقاد و باور به خودمان است که می‌توانیم خواسته خودمان را محقق کنیم».

«محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات نیز سال ۹۶ با «تَکرار می کنم»، مردم را به انتخاب مجدد دولت روحانی تشویق کرد. خاتمی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: «می خواهم به عنوان کسی که تهدیدات و فرصت ها را می شناسد شهادت دهم؛ دولت روحانی با تمام کاستی های امکانات، دولت موفقی بوده. این دولت توانسته گام های بزرگی بردارد. با روحانی در نیمه راهیم...».

در سال ۹۶، «اسحاق جهانگیری» معاون اول دولت تدبیر و امید کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد. در آن سال در اتفاقی تأمل برانگیز، رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور هر دو کاندیدا شدند. البته جهانگیری به نفع روحانی انصراف داد و رسانه ها به وی لقب «کاندیدای پوششی» دادند. منتقدان، کارنامه ضعیف دولت را علت اصلی حضور کاندیدای پوششی در انتخابات عنوان کردند.

پس از انتخاب مجدد روحانی در سال ۹۶، همانند سال ۹۲، اکثریت مطلق کابینه و پست های کلیدی در اختیار اصلاح طلبان قرار گرفت. معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، وزیر خارجه، وزیر اقتصاد، وزیر کار، رئیس بانک مرکزی، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و...همگی از فعالین شناخته شده اصلاح طلب بودند.

نکته قابل تأمل اینجاست که بسیاری از این افراد از اعضای ستاد انتخاباتی موسوی در سال ۸۸ بودند.

اصلاح طلبان در هفت سال اخیر تمامی پست های کلیدی دولت را در اختیار گرفتند. این طیف بخش قابل توجهی از مجلس دهم و همچنین شورای شهر و شهرداری پایتخت را نیز در اختیار گرفت.

نتیجه چه شد!؟ این شد که ظرف مدت ۷ سال از پراید ۱۷ میلیونی رسیدیم به پراید ۹۰ میلیونی و از دلار ۳ هزارتومانی و سکه یک میلیونی رسیدیم به دلار ۱۵ هزارتومانی و سکه قریب به ۷ میلیونی!

رقیب هراسی، تنها هنرِ بی برنامه ها و بی کارنامه ها

«صادق خرازی» از فعالین اصلاح طلب چندی پیش گفته بود: «من جریان اصلاحات را فاقد هدف و برنامه می دانم».

روزنامه اصلاح طلب آرمان نیز چندی پیش نوشته بود: «باید قبول کنیم از سال ۹۲ به بعد که اصلاح‌طلبان مناصب بیشتری را از طریق انتخابات‌ها کسب کردند، ناکارآمدی‌ها و سوءمدیریت‌ها و بی‌توجهی به شاخص‌ها و اصول مدیریت که پیش زمینه و ضرورت توسعه است، مغفول‌تر ماند».

«سید محمد غرضی» وزیر پست، تلگراف و تلفن در دولت هاشمی رفسنجانی و از فعالین اصلاح طلب-آذر ۹۷- گفت: «اکثر نیروهای قریب به اتفاق آقای روحانی از جناح اصلاح‌طلب انتخاب شده است...اصلاح‌طلبان هر زمانی که به قدرت رسیده‌اند نتوانستند دولت را نگه دارند».

اصلاح طلبان در شرایطی اکثریت مطلق دولت روحانی را در اختیار گرفتند که هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور نداشتند. به همین منظور این طیف صرفا به رقیب هراسی روی آورد.

اصلاح طلبان در سال ۹۶ مدعی بودند که اگر آقایان رئیسی و قالیباف به ریاست جمهوری برسند، وضعیت کشور بحرانی شده و دلار به مرز ۵ هزارتومان خواهد رسید.

«مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه ۸۸- اسفند ۹۵- در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «اگر روحانی نبود...هر دلار ۱۲ هزار تومان بود. سکه به جای یک میلیون تومان، سه تا چهار میلیون شده بود. پراید ۲۰میلیونی به ۵۰، ۶۰ میلیون رسیده بود و قیمت مواد خوراکی، میوه، نان، برنج، چای و لبنیات سر به فلک کشیده بود.»

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در روزهای گذشته گفته بود: «انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند. چراکه مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند. افول جریان اصلاح‌طلب از بعد از مجلس دهم و تشکیل فراکسیون امید آغاز شد. انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دومش، روند فروپاشی جریان اصلاحات را سرعت بخشید».

زیباکلام همچنین در روزهای گذشته در اظهارنظری دیگر گفت: «اصلاحات تمام شد و مُرد، در دوم اسفند (انتخابات مجلس) ۱۳۹۸، همه چیز تمام شد، چون کرونا بود نمی‌شد ختم و شب هفت گرفت. آقای خاتمی باید پاسخگو باشد، عارف، حجاریان، موسوی لاری، تاجزاده و صادق زیباکلام و ... باید پاسخ آرائی را که با ترغیب ما داده شده‌اند، بدهند.»

اصلاح طلبان به عنوان بانیان اصلی وضع موجود، این روزها از پاسخگویی فرار می کنند. اکنون زنگ حساب است، اما اصلاح طلبان اصرار دارند که در زنگ حساب، انشاء بخوانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    38 25
    خدا لعنت کنه اونهایی رو که باعث شدن برجام از بین بره و هر کاری کردن تا به هدفشون برسن. تو بی عرضگی روحانی و تیمش که شکی نیست. این وسط پدر ما رو گرونی در اورده و تو تامین مایحتاج زندگیمونم موندیم.
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      6 15
      منظورت کد خدای دیگه نه
    • سید IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      15 3
      احتمالاً منظورت مخالفین برجام در داخل است و نه ترامپ! یاد آن حکایتی افتادم که دزدی از خانه ای سرقت کرد و عده ای به صاحب خانه دشنام می دادند که چرا از خانه ات دزدی شده است و آن بنده خدا گفت که ظاهراً در این ماجرا دزد هیچ گناهی ندارد! آن که برجام را به ایران اعمال کرد و سپس باطل کرد را نمی بینی و مخالفینی که با همه نخواستن به آن تمکین کردند لعن می کنی !؟؟!!
    • DE ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      6 1
      خدالعنت کنه اونائیرا که فقط بزندگی اشرافیشون فکر میکنن وگرین کارتین وهرگز دلشون به ایرانو ایرانی نسوخته ونخاهد سوخت .خدا امثال شمارو هدایتو اگاه کنه.اما خودتون دوس ندارین اگاه بشین چون ازقولهای دلخوش کنک وپوچ وخلاف عقل خوشتون میاد.دقیقا مثل پینو کیوبقول گربه نره تسلیم شدو سکشو دادبکارنو تاچنتا بشه .وخوشحالو خوش باور تسلیم گربه نره شد. و عقلشو کنار گذاشت. ولی بعداز مدتی حقیقتو فه مید.اما بعضیا دوس دارن درهمون توهماتو خیال خوش بمونن
    • کمی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      5 2
      مردم گول خوردند چون تنها هدفشون نپوشیدن روسری و باز شدن کاواره ها وبار ها بود چون خود مردم هم برای انتخابشون هیچ برنامه ای نداشتند وفقط دوست داشتند با امریکایی ها و اروپایی ها دوست باشند هر چه احمدی نژاد ریسید روحانی پنبه کرد هیچ ظلمی ایجاد نمی شه مگر اینکه مردم خودشان بخواند یادشون رفته برای رای اوردن روحانی چه کارا که همین مردم نکردند و رایشان رو گاهی تحمیل میکردند چون دوست داشتند با امریکایی ها باشند حالا که امریکایی ها پشت به مردم ایران کرد حالا که اوضاع خراب شده همه رو انداختند گردن فقط روحانی و اصلاح طلب ها خودتون خواسته بودید و همه رو درگیر کردید حالا مسول پذیر باشید نه پیرو هیجان
  • DE ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    7 13
    علی صوفی (اردیبهشت ۹۹): در سال ۱۴۰۰ دیگر با نامزدِ اجاره‌ای نمی‌آییم! تجربه نشان داده لیزینگ‌ Leasing خیلی بهتر است از اجاره .ما 1400 با نامزد لیزینگی می آییم . چند سال راحت سواریم.
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      2 5
      پراید و سکه سال 90 چقدر بود. چهار سال با تورم تک رقمی گذشت . در دوران دولت پاک دستان هر سال تورم های آنچنانی بود، ده سال طول کشید تا معاون اول محاکمه شود در این دولت که بلافاصله محاکمه و زندانی می شوند!! با تحریم ها این اتفاق افتاد !!
  • یک جانباز US ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    20 13
    اصلاحطلبان که سال 92 پیروز شدند کلیه موارد نظارتی مثل شاپرک که در دولت احمدی نژاد زحمت زیادی برای اجرا شده بود لغو کردند کارت بنزین را لغو و هر جا نظارتی, بود مثل واگذاریها کم رنگ و یا از عوامل خودشان گذاشتند معلوم بود که فقط برای دزدی آسان آمده بودند به دلارهای بانک مرکزی هم رحم نکردند و خزانه را خالی کردند شما انتظار دارید آنها پاسخگو باشند دعا کنید فقط, هر چه زودتر بروند مجازات آنها در قیامت با خدا
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    12 16
    چی بگم دیو دد و دشمن همه دست به دست هم دادند تا مردم را بفریبد که عاقبت هم جواب گرفتن .... ازبی بی سی تا من وتو تا روز نامه های زنجیری تا شبکه ها و کانال های اجتماعی و سلبریتی ها همه و همه به اتفاق .... باعث فریب مردم شدند
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    12 17
    از شورای نگهبان هنوزم انتظار چندانی در نگهبانی از انقلاب ندارم. فقط امیدوارم این 7 سال فساد و تباهی و پسرفت کشور که نتیجه رای خود مردم بود مایه عبرتی بشه و دیگه انشالله این مفسدین لیبرال بیت المال خور دروغگو رو هرگز در مسند امور نبینیم.
  • CA ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    9 3
    اینها که به سالهاست میگن نه نمایندگی مجلس نه ریاست جمهوری و وزارت و نه شورای شهر هیچ کدوم قدرت ندارن! پس چطوری هست که براش دارند به آتیش میزنند هر روز یه آیه وامصیبتا اگر ما نباشیم میخونند؟!! هم به مردم آسیب وارد کنند و هم مدعی و طلبکار از مردم و‌نظام باشند واقعا توبره!!!!
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 8
    صحیح است
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    13 19
    برجام تصمیم نظام بود و با تصویب شورای عالی امنیت ملی و موافقت رهبری انجام شد و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که اکثریت آن با اصولگرایان بود و شورای نگهبان هم این مصوبه مجلس را بدون هیچ ایرادی تائید کرد . این امنیت فعلی و اقتصاد نیم بند را مدیون برجام هستیم . از آغاز مذاکره ماهی 500میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده را گرفتیم و در نهایت هم چند میلیارد دلار نقد از طریق هواپیما به ایران آوردند و تحویل دادند که شماها در آن سریال گاندو آنرا با تحریف حقایق وصل به قهرمان بازی خودتان کردید . با راه انداختن آنهمه مسائل و بگیر و ببند و راهپیمایی سپرده گذاران موسسات اعتباری که ساخته و پرداخته جریان شماها بود و حتی با سازماندهی تظاهرات سراسری بر علیه نظام از مشهد کام مردم را از دستاورد برجام تلخ و با تحرکات نسنجیده در منطقه که بر خلاف مصالح و منافع ملی بود باعث خروج آمریکا از برجام و برگشت تحریمها و ایجاد وضعیت فعلی شدید و در این وضعیت هم مردم را با این گزارشات تحریف شده و یکسویه تحریک به شورش و اعتراضات خیابانی میکنید و جالب است مسئولیت هیچ یک از اقدامات ویرانگر تخریبی خودسرانه خودتان را هم نمی پذیرید مثل تصرف سفارت انگلیس و پرداخت خسارت چند میلیارد تومانی به انگلیس از خزانه مسلمین و یا تصرف سفارت عربستان و قطع روابط سیاسی و اقتصادی با آن کشور و تحمیل میلیاردها دلار خسارت به اقتصاد نحیف کشور .هرچه بگوئیم و بنویسیم شما که درج نمی کنید پس همین بس بست . در خانه اگر کس است مرد را یک حرف بس است . والسلام
    • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      8 13
      آلباني هوا چطوره؟
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      5 3
      خفه شو موزدور
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      5 3
      آهای مهمل گو : خیلی بی شرفی!
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      1 3
      یک مشت چرند رو کنار هم قرار دادی که بگی خیلی بارته مثلا!؟ امنیت کشور رو مدیون برجامیم!!؟؟ دهنمو داره وا میکنه مشرق :)
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      1 0
      چرا هر وقت اصلاح طلبان در کشور به قدرت می رسند نظام درباره تعلیق و تخریب صنعت هسته ای به تصمیم می رسد ؟!
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      1 1
      عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    14 5
    تا انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ بیایید دیگه فقط نگیم روحانی و مشکلات زیادی که امروز ایران ما باهاش مواجه شده رو نندازیم تقصیر یک نفر. بگیم رئیس جمهور منتخب اصلاح‌طلب‌ها، بگیم دولت اصلاح‌‌طلب، بگیم نتیجه گند تکرار خاتمی و هاشمی و سلبریتی‌های بیسواد ! تاج‌زاده ، زیباکلام والله باید اینحرفارو هر روز تَکرار کنیم تا فراموش نشه
  • ه حسینی IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    9 11
    امان از جهل مرکب .اینها خودشان را عالمتر از همه میدانند و چوب نادانیشان را میخورند
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    11 10
    جماعت مذبذب وخالی بند!
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    8 18
    حلقه چاخان بازان
  • mojtaba SE ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 3
    NEZAM BAYAD in masale ro hamchenan jedi begire,ke chetor rohani dore dovom ,ghatehtar 22 milyon ray miare,va 3 sal ast ke rasanehay eslahtalab zed iran va manafeh hamin 22 milyon ham ,dare amal mikone,AMA HICH OPOSOCIYON TO 22 MILYON NAFAR HAM NABOD ,KE AZ ROHANI ,YEK ENTEGHAD JEDI KONE??ENKAR IN 22 MILYON VAGHAT AMADAN KE RAY BEDAN VA BERAN KHONEHASHON,VA HICH ENTEZARI HAM NADARAN,,JALEB NIZT??
  • حیدر صالح IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    10 10
    اصلاح چیها مثل شترمرغ شدند برای باربری مرغند و برای پرواز شترند
  • IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    8 16
    بعضی ها بعد از سال هایی سیاه ودردناک وبهتر بگوییم مخوف عده ای ازخدا بی خیر که فقط آمده بودند جیب هایشان را پرکنند وجامعه ی اسلامی را به تباهی بکشانند در آستانه ی ساقط شدنشان ودر حالی که مردم هیچ اعتمادی به ان ها ندارند،سرشان را مثل کبک زیر برف کرده اند وفکر می کنند کسی انها را ندیده ونشندیده !واقعا شرم آوره !دیگه حیا کنیدو ریاست وسیاست وآزصندلی دل بکنید !اصلاحات برای همیشه درتاریخ مرد..آزهرچه پلیدی وبدی وزشتی ونازیبایی بود.شما افسادطلبان اخرش بودید!وهیچ کاری نکردید فقط کارهایی را انجام دادید که که منافع شخصی خودتان درآن بوداین پایان راه شماست وبرگشتی نخواهید داشت.. والسلام وختم کلام-
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 15
    هوچیا و دغل بازا طلبکارم میشن حالا ببین ملتم بی صاحاب موندن .
  • SE ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 2
    این بار راست‌روده کدام بیچاره کاخ این روباهان مکار میشود
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    8 13
    الا لعنه الله علی الظالمین (اصلاح طلبان)
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    6 4
    اصلاحات بن و بیخش خرابه.عوام فریبی موزی گری قبل از انتخابات تنبلی و دنیا طلبی و حزب گرایی بعد از انتخابات.اگر بخواهیم از لفظ خیانت استفاده نکنیم.
  • شرقی IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    7 12
    در اینکه اصلاح طلبان با موجودیت ایران مشکل دارند هیچ شکی نیست. مگر می شود شخصی یک نخبه ی ایرانی را به خاطر اینکه قصد تولید خودروی برقی در ایران را دارد ( آن هم فقط به این خاطر که همسرش بتواند بنزین وارد کند! ) از کشور فراری دهد و شما او را به عنوان معاون در دولت خود به کار بگیری..؟!!
  • مخمد IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    14 6
    ننگین ترین دولت نظام شاید هم جهان
  • امین IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    10 11
    از همان رور اولی که این مردک سرکار آمد این روزهارو پیش بینی میکردم.
  • US ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    7 5
    ضمن اینکه نباید از تأثیر عوامل مختلف از قبیل سوء مدیریت و تحریم های غرب غفلت کرد اما علت اصلی گرانیها و مشکلات معیشتی امروز مردم ایران، تصمیم و برنامه ریزی غرب پرستهای ایران برای تسلیم مردم و مجبور کردن مردم برای مذاکره با دشمن است.
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    10 3
    ای بر پدر وطن فروش لعنت
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 1
    آقا صوفی چه با اجاره ای چه بی اجاره ای کار اصلاحطلبها تمومه انشاءالله میرن به درک
  • حقیقت گو IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 2
    باسلام - تاریخ انقضای اصلاحات و اصلاح طلب ها به پایان رسیده است . مردم فهیم میدانند آبی از اصلاحات برای آنان گرم نمی شود .
  • علی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 1
    خداوند لعنت کندهر کسی راکه به این مملکت وخون شهدا خیانت می کند. خواه اصلاح طلب خواه اصولگرا. من که ازهر وی این ها بیزار متنفرم ومعتقدم این ها دوروی یک سکه هستندوپس پرده برای فریب مردم وغارت کشور هماهنگ ودست به یکی هستند.
  • حاجی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 0
    از ماست که بر ماست
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 1
    خداوند محمدرضا خاتمی را با اعمالش محشور کند ادم ترسو و فرصت طلبی است که مایه های بی عقلی با کم دینی در او تلفیق شده و بشدت ریاست طلب است و حاضر است برای رسیدن به پست و مقام مقام ا براهیم را هم خراب کند .
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 1
    گور پدر هر دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا که کشور را به نابودی کشاندند
  • حقیقت گو IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 4
    باسلام - خیانتی که در دوران ریاست خاتمی به کشور و مردم شد هیچ زمانی نشده است .
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    3 3
    خاتمی دریک کلام یعنی گوساله سامری . خداوند عمامه اش به سرش بزند که هیچ بوی از سیره پیامبر نبرده است بگذاری افسارش دست اجنبی است
  • حسین IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 1
    فقط یه دونه کار مثبت روحانی و دولتش رو تو ۸ سال بگین خواهشا فقط یه دونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس