ویژه ها

در روزهای گذشته «آنتونی بلینکن» گزینه وزارت خارجه در دولت بایدن در جلسه سنای آمریکا در اظهارنظری گستاخانه گفت: «ایران تروریست ترین کشور دنیاست»!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عبدی:منتقدان دولت با شکست ترامپ در مخمصه قرار گرفته اند

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «به نظر می‌رسد که با انتخاب نشدن ترامپ، اصولگرایان از حیث شعاری که باید در انتخابات بدهند در یک مخمصه جدی قرار گرفته‌اند. چرا؟ توضیح می‌دهم.   اگر ترامپ می‌آمد مشکل آنان حل می‌شد. می‌توانستند تقصیر حل نشدن مشکلات و روابط را متوجه ترامپ کنند. درست هم بود. راه‌حل و شعار معقول پیشنهادی چه می‌شد؟ مقاومت و حفظ وضع موجود. پس هر کس شعارهای تندتری برای مقاومت می‌داد، دست بالاتری را پیدا می‌کرد، ولی هنگامی که بایدن آمده، ماجرا تغییر کرده است و امکان تفاهم برای حل مشکلات قبلی و دیگر موارد فراهم است».

عبدی در ادامه نوشت: «در چنین فضایی هر نامزدی که به ‌طور جدی شعار اصلاح در روابط خارجی را سر دهد، به لحاظ تبلیغاتی و سیاسی چندین گام جلوتر از دیگران است‌ و اگر این نامزد مورد اعتماد اصلاح‌طلبان باشد، به‌طور عادی این ظرفیت و توانایی را دارند که مردم را هم پشت آن بسیج کنند و از حالا می‌توان احتمال داد که نتیجه جز آن خواهد بود که اصولگرایان انتظار دارند و اسب خود را برای سواری در پاستور زین کرده‌اند».

عبدی: منتقدان دولت با شکست ترامپ در مخمصه قرار گرفته‌اند/ اصلاح‌طلبان بخاطر شهدا در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت می‌کنند

عباس عبدی چندی پیش گفته بود : «گروهی که معمولا عکس مرحوم قاسم سلیمانی را در پروفایل‌های خود گذاشته‌اند و همواره به ایشان ارادت ورزیده و استناد می‌کنند و یاد و خاطره او را گرامی می‌دارند، به‌طور طبیعی باید از شکست قاتل او خوشحال شوند و حتی شیرینی پخش کنند، پس چرا برخلاف این انتظار طبیعی، آنان(از شکست ترامپ) غمگین هستند».

طیف تندرو اصلاح طلب اصرار دارد که اینگونه القاء کند که منتقدان دولت روحانی از شکست ترامپ ناراحت هستند. این ادعا در حالی است که در روزهای گذشته، «صادق زیباکلام» از حامیان دولت در مصاحبه با شبکه ضدایرانی «من و تو» گفته بود: «خیلی از مردم ایران دوست داشتند که ترامپ در انتخابات برنده می شد. برای اینکه معتقد بودند که ترامپ اهل مماشات نیست و به ایران فشار وارد می کند و ممکن است این فشار، تغییر و تحولات مثبتی در ایران رقم بزند».

پیش از آن نیز «فائزه هاشمی» از حامیان دولت روحانی و از فعالین فتنه ۸۸ در مصاحبه با یک سایت اصلاح طلب گفته بود: «دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود؛ به خاطر فشارهایی که ترامپ به ایران می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم».

منتقدان دولت معتقدند که دموکرات ها و جمهوری خواهان در دشمنی با مردم ایران هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. به عبارت دیگر «سگ زرد برادر شغال است». اتفاقا این طیف تندرو اصلاح طلب است که نگاهی سطحی به انتخابات آمریکا دارد.

در روزهای گذشته «آنتونی بلینکن» گزینه وزارت خارجه در دولت بایدن در جلسه سنای آمریکا در اظهارنظری گستاخانه گفت: «ایران تروریست ترین کشور دنیاست. برای مقابله با فعالیت های مخرب منطقه ای ایران با اسرائیل هماهنگ هستیم. برای بازگشت به برجام، موضوع توانمندی موشکی و حضور منطقه ای ایران هم باید مذاکره شود»!

این اظهارات ضدایرانی دقیقا تکرار اظهارات بی شرمانه ترامپ و پمپئو است.

** اصلاح طلبان بخاطر شهدا در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت می کنند

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم که پس از ردصلاحیت در انتخابات مجلس یازدهم، در حکمی از سوی نوبخت- و بدون هیچ سابقه کاری مرتبط- به ریاست سازمان نقشه برداری منصوب شد، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «دولت دوازدهم در شرایط کرونا و با دست خالی کشور را اداره می‌کند و نباید با بی‌انصافی فعالیت مثبت دولت را نادیده بگیریم».

جعفرزاده ایمن آبادی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که «برخی نقل قول‌ها حاکی از آن است که رئیس دولت اصلاحات، برای اینکه سرمایه خود را در بین مردم از دست ندهند، در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا نخواهند شد. به نظر شما اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده حضور پرشکوهی خواهند داشت؟» گفت: «خیلی از اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ در هیچ ستادی فعالیت نخواهند کرد اما یک رای به خاطر شهدا خواهند داد. بعضی‌ها به ظاهر به دنبال مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیستند و وقتی که چنین ایده‌ای وجود دارد، ما به خاطر شهدا باید رای بدهیم. اینکه مانند سال‌های گذشته عده‌ای در انتخابات شرکت نمی‌کنند، دارای دلایل مختلفی است. بعضی از دوستان می‌ترسند که با شرکت کردن در ستادهای انتخاباتی بعد از برگزاری انتخابات مورد بازخواست قرار بگیرند و برای آنها مشکلی پیش آید».

عبدی: منتقدان دولت با شکست ترامپ در مخمصه قرار گرفته‌اند/ اصلاح‌طلبان بخاطر شهدا در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت می‌کنند

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که «اصلاح طلبان بخاطر شهدا در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت می کنند». این ادعا در حالی است که طیف اصلاح طلب در سالهای اخیر به هیچ عنوان کارنامه مثبتی از فعالیت های انتخاباتی ارائه نداده است.

در سال ۸۸، اصلاح طلبان با دروغ تقلب، کشور را چندین ماه دچار آشوب و التهاب کرده و آدرس تحریم های سخت را به دشمن دادند و در نهایت به ساحت سیدالشهدا(ع) جسارت کردند. در آن سال اقدامات ساختارشکنانه اصلاح طلبان به حدی گسترش یافت که سران رژیم صهیونیستی صراحتا اعلام کردند که اصلاح طلبان سرمایه اسرائیل در ایران هستند.

در سالهای گذشته نیز اصلاح طلبان به دفعات ادعاهایی مبنی بر «تحریم انتخابات»، «حضور مشروط در انتخابات» و «تشویق مردم به اعتراضات خیابانی» را مطرح کردند.

در سال ۸۸ از نتانیاهو و عبدالمالک ریگی تا شیمون پرز و مریم رجوی به حمایت از موسوی و کروبی پرداختند. آیا اصلاح طلبان از این جنایتکاران اعلام برائت کردند!؟

اصلاح طلبان بجای بیان اظهارات خلاف واقع بهتر است در زنگ حساب دولت، به این سوال پاسخ بدهند که چه مقدار از وعده های دولتمردان به مرحله اجرایی رسیده است؟

** سفره مردم را کوچک کرده اند، طلبکار هم هستند

روزنامه ابتکار- به مدیرمسئولی «محمدعلی وکیلی» نماینده فراکسیون امید در مجلس دهم- در مطلبی با عنوان «سقوط از خط فقر به مرز فلاکت» نوشت: «اگر براساس تعریف خط فقر که در کشورمان، زنده ماندن تعبیر می‌شود، یک خانواده ۴ نفره صرفاً برای خوابیدن و نجات از گرما و سرما به یک آپارتمان ۶۰ متری نیاز داشته باشد، به طور متوسط می‌بایستی برای تامین هزینه اجاره، شارژ و آبونمان آن مکان حداقل به سه میلیون تومان نیازمند است و اگر متوسط حقوق و مزایای دریافتی قانونی ماهیانه کارگران در حالت خوشبینانه سه میلیون و پانصد هزار تومان باشد سهم هزینه مسکن تقریباً ۸۵ درصد درآمد خانوار کارگری را با خود می‌بلعد. بعد از کسر هزینه اجاره با مبلغ پانصد هزار تومان باقی‌مانده نمی‌توان یک ماه کامل برای دو وعده غذایی روزانه تخم‌مرغ و روغن و نان تهیه و برای صرفاً زنده ماندن استفاده کرد. حال هزینه‌های ضروری همچون آموزش، بهداشت و درمان و غیره را به این بخش اضافه کنیم قطعاً کارگر از خط فقر به مرز فلاکت رسیده است».

عبدی: منتقدان دولت با شکست ترامپ در مخمصه قرار گرفته‌اند/ اصلاح‌طلبان بخاطر شهدا در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت می‌کنند

این روزنامه اصلاح طلب با طلبکاری و سیاه نمایی، مدعی شده است که وضعیت بخشی از جامعه به مرز فلاکت رسیده است.

سوال اینجاست که بانی اصلی وضع موجود چه کسانی هستند!؟ مدیرمسئول همین روزنامه به مدت ۴ سال در مجلس نمانیده مردم بود، وی برای سفره مردم چه کاری انجام داد.

آقای وکیلی، درباره مالیات بر خانه های خالی، مطالبه گری از دولت درباره ساخت مسکن، پیگیری حقوق معوقه کارگران، اشتغال جوانان، رونق تولید و...چه کاری انجام داد؟

دوستان آقای وکیلی در دولت در این قریب به هشت سال برای بهبود معیشت مردم چه کارهایی انجام دادند؟ چرا در «دولتِ اصلاح طلبان» از دلار ۳ هزارتومانی در مقطعی به دلار ۳۲ هزارتومانی هم رسیدیم!؟

اصلاح طلبان بانی اصلی وضع موجود هستند اما با سیاه نمایی و شلوغ بازی در پی آن هستند تا جای بدهکار و طلبکار را عوض کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    17 2
    منتقدان افسادطلبان مثل شما کاسه لیس آمریکا شیطان بزرگ نیستند که بخاطر عوض شدن رئیس جمهور آمریکا خوشال یا ناراحت بشوند
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      12 1
      خوب شد ترامپ رفت اصلاح طلبان دیگه نمی توانند مشکلات کشور را به گردن ترامپ بیندازند.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      7 0
      با مدیریت کارگزاران و اصلاحات در 8 سال گذشته کشور به سمت فقر رفت و سفره های مردم کوچک شد و شاخص فلاکت رکورد زد.
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      6 0
      برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند / ترامپو سوژه کردند
    • حجت IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      0 0
      منافقان مشکل خودشان را به دیگران نسبت می دهند خودشان از امدن بایدن دلواپس هستد چون می دانند اوضاع اقتصادی بدتر از دوران ترامپ می شود از اینها باید سوال کرد تا حالا کدام تحلیل شما درست از اب درامده که این دومی باشد
  • داریوش IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    10 3
    عمرا دیگه مذاکره کنیم!
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      9 0
      درس عبرت برجام بی فرجام این بود که هرگز نباید با دولتهای بدعهد و خبیث مذاکره کنیم.
  • شرقی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    8 1
    فائزه هاشمی(اصلاحات): با فشارهایی که ترامپ به ایران وارد می کرد بسیار موافق بودم. اگر ادامه پیدا می کرد می شد به تغییر رویکرد این نظام امیدوار بود!
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      10 0
      وقتی به کارنامه چهل ساله اصلاح طلبان ...آور در اداره کشور ایران می نگریم و اذعان و اعتراف محمدعلی و کیلی اصلاح طلب ولنگارگرا (لیبرال) بی تأمل می گوییم خدا ....کند باعث و بانی این وضعیت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور را !!!
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      9 1
      کاسبان تحریم از جمله فائزه از رفتن ترامپ نگران شده اند.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    9 0
    راست می گن. اسم شهدا رو هم من از کوچه ها برداشتم نه اصلاح طلبا. :/
  • NZ ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    5 2
    در جواب امثال عبدی بايد گفت ظاهرا آمدن بايدن حکم معشوقه برای شما داره!
  • SE ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    9 0
    اصلاح طلبان بخاطر کسب قدرت و ادامه رانتخواری در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت می کنند. عجب ترفندی! با منت بر سر شهدا برای رسیدن به ثروت و رانت و حقوقهای نجومی.
  • علیرضا IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    5 0
    عبدی جان خوبی خوشی چه حال چه خبر داداش اصلاحطلبان گند زدند دنبال چی هستی کشور را با برجام در کما فرو برده اند
    • SE ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      0 0
      خودش میدونه برجامیان در سیاه چاله برجام گرفتار شدند و نفسهای آخر را میکشند
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    8 0
    در منظومه فکری اصلاح طلبان، آیا لغتی به نام "شهید" وجود دارد؟!
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      5 0
      در تاریخ انقلاب و جنگ حتی یک شهید اصلاح طلب هم نداریم.
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      7 0
      دراصلاحطلبا لغتی بنام انسانیت وجود ندارد متاسفانه.
  • مهدی IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    7 0
    بخاطر شهدا؟ یعنی ابزار قرار دادن شهدا برا گرفتن کاپ اخلاق هست؟ یعنی نمیتونستن خودشون کاپ اخلاق بگیرن؟ یعنی نمیتونه سربلند از رقابت انتخاباتی بیاد بیرون با عملکرد بدش براش آبروی نمونده و داره از شهدا مایه میذاره؟ یعنی داره غرق میشه و دست انداخته تا شاید گشایشی؟؟؟
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      6 0
      اصلاح طلبان در سال 88 هم انتخابات را باختن و هم اخلاق را باختن.
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    7 0
    شهدا کمر شما و اذنابتان را بزنند انقلاب و اسلام را زمین زدید مردم را ذلیل کردید خداوند ذلیلتان کند ....
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    8 0
    در آن سال اقدامات ساختارشکنانه اصلاح طلبان به حدی گسترش یافت که سران رژیم صهیونیستی صراحتا اعلام کردند که اصلاح طلبان سرمایه اسرائیل در ایران هستند.
  • حامد IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    7 0
    شمارش معکوس برای سرازیر شدن این افسادطلبان حرام لقمه در زباله دان تاریخ داره به انتها میرسه همینه از هیچ مزخرف گویی ابایی ندارند.
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 0
    اتفاقا حامیان دولت با شکست ترامپ در مخمصه قرار گرفته اند چون آخرین بهانه و دست آویز کم کاری ها و کوتاهی ها را هم از دست دادن.
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 0
    فراموش نمی کنم که این آقای محمدعلی وکیلی قبلا با چه شدت و حدتی از دولت مستقر حمایت می کرد. حالا ایشون هم وجدان درد گرفته و یادی از گرفتاری های عموم مردم گرفتار مشکلات معیشتی کرده!
  • حجت IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 0
    کدام تحلیل این اقایی که خود توهم کرده چیزی می داند وتحلیل گر است درست از اب درامده که این دومی باشد
  • وطن پرست DE ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 0
    خیلی تو مخمصه هستیم. بدجور. خب حالا شش ماه دیگه برو. باشه؟
  • ماریه IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    3 0
    اصلاح طلبی و حرف از شهدا حتما جک می گه
  • DE ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    3 0
    اصلاح‌طلبان بخاطر شهدا در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت می‌کنند. زیرا اگر شهدا نرفته بودند جنگ و شهید نمیشدند امریکا الان کل ایران را گرفته بود و نوکر امریکا بودیم و چون شهدا نگذاشتند و جلوگیری کردند لذا اصلاح طلبها بخاطر همین کار شهدا دارن میان کشور را بفروشن به امریکا شیتیلش را بگیرن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس