خبر ویژه

عضو حزب منحله مشارکت می‌گوید اصلاح‌طلبان به خاطر قدرت‌طلبی؛ مرزهای هویتی خود را فراموش کرده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

علی تاجرنیا به فرارو گفت: «با توجه به شرایط بعد از آقای احمدی‌نژاد و لزوم حمایت از یک جریان میانه‌رو طبیعتاً فضا به سمتی رفت که بهره‌گیری از اصلاح‌طلبان پیش‌رو کمتر اتفاق افتاد و کسانی در پیشانی جریان اصلاحات قرار گرفتند که حساسیت‌های کمتری در خصوص آنها وجود داشت؛ بنابراین آنچه که در دولت آقای روحانی اتفاق افتاد، استفاده از تمام ظرفیت‌های اصلاحات نبود.


وی ادامه داد: «مجموعه این‌ها موجب شده که آنچه امروز از اصلاح‌طلبان داخل حاکمیت می‌بینیم، تمام ظرفیت‌های اصلاحات نباشد، اما در کنار این موضوع یک مسئله‌ای است که متأسفانه لزوم حمایت از فردی که بتواند یک مقدار شرایط کشور را تغییر دهد، به گونه‌ای شد که به عقیده من برخی اصلاح‌طلبان مرزهای هویتی خودشان را فراموش کردند و ما شاهد ظهور گروهی هستیم که قصد دارند به هر طریقی از دولت و مناسبات حکومتی حمایت کنند تا بتوانند در قدرت باقی بمانند.»


وی افزود: «همین مسئله موجب شده است تا حدودی چهره اصلاحات مخدوش شود. زیرا به هر حال اصلاح‌طلبان در چند انتخابات اخیر از سرمایه اجتماعی خود استفاده کرده بودند، اما این افراد که منصوب یا به نوعی مورد حمایت اصلاح‌طلبان هستند نتوانستند مطالبات مردمی و عمومی را پاسخ دهند. به همین دلیل می‌بینیم که امروز در بدنه طرفداران اصلاحات میان مردم، تا حدود زیادی نارضایتی موج می‌زند.»


تاجرنیا همچنین گفته است: آنچه که موجب بی‌اعتمادی نسبت به اصلاح‌طلبان شده این است که آن بخشی از اصلاح‌طلبان که در داخل حاکمیت قرار دارند و یا بعد از انتخابات اخیر وارد شدند، رابطه با جامعه مدنی را ضعیف کردند. به عنوان مثال می‌بینیم در مجلس تعداد زیادی نماینده تحت عنوان اصلاح‌طلب وارد می‌شوند، اما تنها به اندازه انگشتان یک دست هستند که حرف مردم را می‌زنند. خب این مردم را بی‌اعتماد می‌کند. زیرا مردم تفکیک نمی‌کنند که مثلاً آقای محمود صادقی که در لیست اصلاح‌طلبان بوده با آقای جلالی که با زور و فشار دولتی‌ها در لیست اصلاح‌طلبان قرار گرفته است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس۹ IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    6 1
    اصلاح طلبی شعاره وتا بی بی سی و وی او آ امتداد دارد تامین منافع بهر شکل وقاعده !!
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    1 5
    فکر نکن حالا که مردم از اصلاح طلبها بردیده اند بسمت مقابل خواهند رفت، الان مردم آرزو میکنند از شر هر دو جناح راحت شوند.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
      1 1
      بر فرض هر دو جناح شر باشند ولی مردم حاضرند به شر جناح مقابل پناه ببرند تا از شر مضاعف اصلاح طلبان ی کم نفس بکشند. ناکارآمدی و گرانی و...محصول اصلاحات هست دیگه
  • سید IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    2 1
    آقای تاجر نیا حالا که می گویی کامل بگو: اصلاح طلبان تهوع آور!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس