ویژه ها

روزنامه اصلاح طلب نوشته:عملکرد شورای‌ سیاستگذاری اصلاحات، فراکسیون امید، شورای شهر و دولت و رویگردانی مردم از اصلاحات مجموعا موجب شده تا اصلاح‌طلبان در نوعی سرگشتگی و سردرگمی به‌ سر ببرند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر مقابل ترامپ مقاومت کنیم، جنگ می شود

روزنامه اعتماد در شماره امروز به مناسبت پنجمین سالگرد امضای توافق هسته ای پرونده ای با عنوان «دلواپس برجام» منتشر کرد.

در بخشی از این پرونده، «نادر انتصار» استاد دانشگاه آلابامای جنوبی امریکا در پاسخ به این سوال که «تداوم ریاست‌جمهوری ترامپ یک احتمال جدی است. تقابل دو سیاست «فشار حداکثری امریکا» و «مقاومت حداکثری ایران» به کجا خواهد رسید؟» گفت: «اگر شاهد ادامه همین روند کنونی باشیم باید بگویم احتمال تقابل نظامی میان دو کشور وجود خواهد داشت، همان‌طور که اکنون وجود دارد».

انتصار در ادامه گفت: «افرادی مثل پمپئو و دیگر جنگ‌طلبانی که در وزارت خارجه امریکا حضور دارند، می‌توانند ترامپ را قانع کنند که اهداف خود را پیش ببرند. به‌طور کلی فکر می‌کنم اگر ترامپ بار دیگر پیروز شود، امکان درگیری با ایران به نحوی بیش از زمانی خواهد بود که یک دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی برسد. همان‌طور که گفتم بزرگ‌ترین خطر ترامپ غیرمتعادل بودن اوست».

وی در ادامه تاکید کرد: «ترامپ دوست دارد مذاکره کند و دوست دارد خود را برنده مذاکرات بداند».

چندی پیش «حسین موسویان» عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای که اکنون ساکن آمریکاست، گفته بود: «اگر ترامپ تسلیم فشار تندروها و تشنگان جنگ شود، ممکن است مسیر تخاصم فعلی او با ایران، منجر به درگیری نظامی هم بشود. چنین وضعیتی نه تنها موجب ویرانی بیشتر منطقه بلکه عواقب بحران کرونا را نیز تشدید خواهد کرد».

«محسن رنانی» از  فعالین اصلاح طلب نیز چندی پیش در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «به‌دلیل پیچیدگی تحولات و مناسبات در آمریکا باید این احتمال را بدهیم که امکان پیروزی ترامپ در انتخابات وجود دارد و او بعد از پیروزی در انتخابات رفتار و موضعش نسبت به ایران بسیار خشن خواهد شد و نباید اجازه دهیم که شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که پس از پیروزی احتمالی او، بحران میان ایران و آمریکا به یک برخورد نظامی سخت منجر شود».

«قاسم محبعلی» از مدیران ارشد وزارت خارجه در دولت اصلاحات نیز پیش از این گفته بود: «هر مناقشه‌ای در جهان در نهایت از دو راه قابل حل و فصل است. یعنی یا باید راه دیپلماسی را برگزید که راهی کم‌دردسر و کم‌هزینه است و هر دو طرف مناقشه می‌توانند از طریق آن بخشی از منافع خود را تأمین کنند و آرامش برقرار شود یا اینکه به سوی جنگ و درگیری نظامی پیش رفت که آن هم در نهایت یکی از طرفین که ضعیف شده یا شکست خورده می‌پذیرد که با مذاکره به جنگ پایان دهد. ممکن است که مذاکره نیز شکل نگیرد و طرف شکست خورده به کلی نابود شود».

فعالین اصلاح طلب بارها مدعی شده اند که که نتیجه مقاومت ایران در مقابل خوی سلطه گری و غارتگری آمریکا به جنگ منتهی خواهد شد و در این میان، چاره ای جز مذاکره نیست.

به اذعان اندیشکده ها و تحلیلگران غربی، آمریکا در شرایط فعلی به شدت در موضع ضعف قرار دارد. وضعیت بغرنج آمریکا در مواجهه با بحران کرونا و استمرار اعتراضات ضدنژادپرستی در ایالت های مختلف، بیش از پیش بکارگیری گزینه نظامی علیه ایران توسط آمریکا را نامعتبر کرده است.

از سوی دیگر در مسئله ایران و آمریکا، در یکسو حاکمیتی قرار دارد که اساس و بنیانش بر غارتگری، زورگویی، چپاول، جنایت و تقویت تروریسم است و در سوی دیگر حاکمیتی قرار دارد که اساس و بنیانش بر استقلال، عزت، اقتدار ملی، خودباوری، تکیه بر توان داخلی و مبارزه با تروریسم است.

بنابراین توافق میان این دو هیچگاه به نتیجه «برد-برد» نخواهد رسید. برجام، نمونه آشکار نتیجه توافق میان ایران و آمریکاست. در یکسو دولت ایران، با این وعده که تمامی تحریم ها لغو خواهد شد، محدودیت های گسترده ای در صنعت هسته ای ایجاد کرد. اما در نهایت، هسته ای رفت ولی تحریم ها باقی ماند.

**سردرگمی اصلاح طلبان و معضلی به نام «کارنامه غیرقابل دفاع»

روزنامه آرمان در گزارشی نوشت: «مسائل متعددی باعث شده تا جریان اصلاحات نتواند آنطور که باید و شاید کنش فعالی در عرصه سیاست عملی داشته و در رویکردها نیز از وحدت و انسجام لازم برخودار باشد. موید این سخن نیز اظهارنظر بسیاری از اصلاح‌طلبان است مبنی بر اینکه از بعد از انتخابات اسفند ۹۸ تاکنون هنوز نتوانسته‌اند خود را بازیابی کنند و هنوز در همان شرایط باقی مانده‌اند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «عملکردهای بعضا انتقادآمیز نهادهای بالادستی همچون شورای‌عالی سیاستگذاری، انتقادات به رویه عملکرد اصلاح‌طلبان همچون فراکسیون امید مجلس، شورای شهر و حتی دولت و مهم‌تر از آن ریزش سرمایه اجتماعی و رویگردانی مردم از این جریان مجموعا موجب شده تا اصلاح‌طلبان در نوعی سرگشتگی و سردرگمی به‌سر ببرند و به عبارت دیگر نتوانند برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی برای آینده سیاسی خود ارائه دهند. آنچه مسلم است نهادهای بالادستی همچون شورای‌عالی سیاستگذاری دیگر توانایی هدایت و اجماع بخشی اصلاح‌طلبان را ندارند».

چندی پیش «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر اصلاح طلب تهران گفته بود که در سه سال اخیر- از زمان روی کارآمدن اصلاح طلبان در شهرداری و شورای شهر تهران- علیرغم موجود بودن امکانات لازم، حتی یک کیلومتر مترو هم در تهران ساخته نشده و علاوه بر این حتی یک دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان حمل و نقل پایتخت افزوده نشده است.

کارنامه اصلاح طلبان در مجلس دهم نیز به شدت منفی و غیرقابل قبول است. برای همین بود که این طیف علیرغم حضور ۴۳ کاندیدا برای ۳۰ کرسی در حوزه انتخابیه تهران، حتی نتوانست سرلیست خود را نیز وارد مجلس کند. مجید انصاری سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس تنها حدود ۷۰ هزار رای داشت. این در حالی است که قالیباف به عنوان سرلیست جریان اصولگرا حدود یک میلیون و سیصد هزار رای داشت.

کارنامه دولت نیز- که دربست در اختیار اصلاح طلبان است- نیاز به توصیف ندارد. وضعیت فعلی دلار، سکه، خودرو، مسکن، لوازم خانگی، مرغ؛ تخم مرغ و...گویای این واقعیت است که دولت روحانی نتوانسته کارنامه قابل قبولی به افکارعمومی ارائه کند.

برای همین بود که «صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب چندی پیش اذعان کرد: «انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند.مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند. افول جریان اصلاح‌طلب از بعد از مجلس دهم و تشکیل فراکسیون امید آغاز شد. انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دومش، روند فروپاشی جریان اصلاحات را سرعت بخشید».

همانطور که رسانه های اصلاح طلب اذعان کرده اند، این طیف اکنون با معضل کارنامه غیرقابل دفاع مواجه است و این مسئله فعالین اصلاح طلب را سردرگم کرده است.

** توافق با چین، میوه ناخواسته برجام است

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «میوه ناخواسته برجام!» نوشت: «سیاست نگاه به غرب حسن روحانی متاثر از برخی ناهماهنگی‌های داخلی در کنار به قدرت رسیدن دونالد ترامپ به کاخ سفید رنگ باخت. در چنین شرایطی حالا دو سال بعد از آنکه ایران بار دیگر زیر تحریم‌های شدید اینبار یکجانبه از سوی آمریکا قرار دارد بار دیگر صحبت از نگاه به شرق تقویت شده است و گفته می‌شود ایران و چین قرار است قراردادی ۲۵ ساله امضا کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «به رغم اینکه دولت روحانی چشم به برجام دوخته بود و این توافق با ناکامی مواجه شد بنابراین استراتژی نگاه به شرق را نه خود دولت که سایر نهادهایی که تمایل به نگاه به شرق داشتند پیش روی دولت قرار دادند تا برای گریز از فشار غرب به شرق متمایل شد».

آفتاب یزد در ادامه نوشت: «وقتی گزینه‌های موجود کم باشد طبیعی است که ریسک بالا می‌رود، سایه انحصار بلند می‌شود و نگرانی‌ها افزایش می‌یابد در چنین شرایطی بسیاری دست به دامان شفافیت می‌شوند که قرار است چه اتفاقی رخ دهد... با توجه به اینکه چین در چنین قراردادهایی خوشنام نیست کارشناسان و متخصصان سیاست خارجی هشدار داده‌اند که قرارداد با چین باید بسیار دقیق و به دور از فرصت سازی‌های غیرمنطقی برای طرف مقابل تنظیم شود».

این روزنامه اصلاح طلب تاکید کرد: «نکته مهم این است که دولت و مجلس در بررسی جزئیات این توافق به نوعی رفتار کنند که کمترین روزنه‌ای برای تخطی طرف مقابل فراهم نشود. به هرحال توافق با یک قدرت جهانی مانند شمشیری دو لبه است هم می‌تواند منافع بسیاری را برای کشورهای ضعیف‌تر فراهم کند و هم می‌تواند ابزاری علیه این کشورها شود و در واقع قدرت بزرگ با تمام توان از آن سود حداکثری ببرد و خدمات حداقلی بدهد».

اکنون مدت هاست که از مرگ برجام سپری شده است، اما برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب حاضر نیستند این واقعیت را بپذیرند.

علت اصلی بی دستاوردی برجام، متن بسیار ضعیف آن بود. پس از تنظیم متن توافق هسته ای به دلیل نواقص متعدد موجود در آن، ۲۸ شرط از سوی رهبرمعظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد، اما متاسفانه دولت آقای روحانی به این شروط عمل نکرد.

برجام هم در دولت اوباما و هم در دولت ترامپ بارها لگدمال شد، اما با اینحال حامیان این توافق خسارت بار، قصور و تقصیرهای خود را به گردن منتقدان انداختند.

اکنون چند روزی است که خبر مذاکره ایران و چین برای تنظیم قراردادی ۲۵ ساله در رسانه ها منتشر شده است. حساب توئیتری وزارت خارجه آمریکا، تقریبا اولین معترض به این قرارداد بود. در ادامه، بی بی سی فارسی و دیگر رسانه های معاند نیز به این سند همکاری حمله کردند.

به نظر شما، وزارت خارجه آمریکا و بی بی سی فارسی و رسانه های وابسته به آل سعود، دلواپس منافع مردم ایران هستند!؟ این هجمه گسترده توسط رسانه های وابسته به «آمریکا-انگلیس-آل سعود» علیه توافق با چین نشانه چیست!؟ این هجمه نشان دهنده آن است که این توافق می تواند سیاست فشار حداکثری آمریکا را تحت الشعاع قرار دهد و شایعه پراکنی های هفته های اخیر نیز ناشی از همین عصبانیت است.

اکنون حامیان توافق با چین تاکید دارند که اولا این توافق باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسد، ثانیا مفاد این توافق باید شفاف باشد.

حامیان برجام نیز همین نظر را دارند. اما نکته قابل توجه اینجاست که حامیان برجام در سال ۹۴ با دروغ هایی همچون «هر روز تاخیر در اجرای برجام، ۴۰۰ میلیاردتومان خسارت به بار میآورد»! و...در مسیر بررسی دقیق برجام در مجلس و دیگر نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز سنگ اندازی کردند.

علاوه بر این، بسیاری از حامیان برجام صراحتا اذعان کردند که حتی یکبار هم متن توافق هسته ای را مطالعه نکرده اند. حالا این طیف ژست کارشناسی به خود گرفته و تاکید دارند که توافق با چین باید شفاف بوده  پروسه قانونی خود را در نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز طی کند!

این رفتار متناقض نشان دهنده آلودگی شدید اصلاح طلبان به رفتار قبیله ای و بی توجهی آنان به منافع ملی و عزت مردم ایران است. این ویژگی منجر می شود که وقتی تشت رسوایی برجام از بام افتاده و نگاه به شرق از موضع «عزت، جکمت و مصلحت» وارد فاز جدیدی شده است، با بغض و ناراحتی تیتر می زنند که «توافق با چین، میوه ناخواسته برجام است»!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 108
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 33
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    59 46
    اصلاح طلبهای ترسوبریدگم بشوید ازترس حمله ترامپ بریدبه امریکاماملت وکشورمان رابه امریکانمیفروشیم وحاضریم بجنگیم ازجنگ هراسی نداریم هرکی میترسه ازاین مملکت گورش راگم کنه
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      32 7
      احسنت
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      35 27
      16:08 دمت گرم! من الان 59 سالمه، دوسال سربازی جبهه بودم و اگر جنگ بشه حتما جزو اولین نفرات داوطلب میشم! زندگی بدون داشتن استقلال و زیر چکمهٔ دشمن فقط مال بی غیرت ها و بی ناموس هاست، زندگی مگه چقدر مهمه؟ فکر کن چهار تا آبگوشت دیگه هم خوردی، ارزششو داره؟؟!!
    • سید IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      19 17
      اگر به جای ده ها سال حکمرانی اصلاح طلبان تهوع آور پس از انقلاب مردم با دقت و فهم بیشتر هنگام انتخابات، انقلابیون را بر می گزیدند و آن نااهلان ولنگار مسلک (لیبرال) را پس می زدند، می توانستند به جای منتظر گلابی کرمو و نارس برجام، باغستانی از انواع محصولات اصیل ایرانی را در اختیار داشته باشند!!!!
    • محسن NO ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      12 5
      درود
    • محسن NO ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      9 3
      درود
    • شیعه IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      25 18
      برادر از معده صحبت میکنید حتما چون اگه مغز داشتی اینجور حرف نمیزدی مطمئنن سربازی هم نرفتی زیاد فیلم جنگی نکاه میکنید از اون ذهن بچه کانه ات بیا بیرون جنگ برای هیچ کشوری خوب نیست مخصوصا در مقابل با قدرت های بزرگ
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      10 3
      دوگروه هستند که مانع حرکت سریع کشور انقلابی ایران بسوی پیشرفت می شوندیکی تندرویان ودیگری راحت طلبان, هر مسئولی که از رهبرفرزانه انقلاب اطاعت کرده موفق بوده البته باعمل نه بازبان, سخنان دیروز رهبر عزیز مان با مجلسیان با عث نقش برآب شدن دسیسه های تفرقه افکنانه دشمنان شد. خداراهزاران بار باید شکر کنیم که رهبر بصیری به ملت ایران عطاکرده خدایا شکر
    • محمد IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      4 2
      به چین وروسیه چطور؟ اصلاح طلب ها واصول گرا یکی هستندمردم سرکارند
    • شاه IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      5 8
      من که اصلا نمی رم جنگ عمرا بزار آمریکا بیاد ایران اشغال کنه مثل عراق او افغانستان و سوریه
    • جم IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      1 2
      بی مغز
    • حجت IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      4 3
      شما غلط کردی گه جنگ میکنی.اصلا میدونی جنگ چیه.شما نمیخاد جنگ کنی فقط از جیب دولت نخور .مفت خور
    • امیر IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      4 1
      ببخشید فرامش کرده بودیم مملکت ارث پدر شماس پس چی شد اون حرف میزان رای ملت است
    • Majid IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      3 2
      میگه شما عددی نیستید واقعا باید چه اتفاقی بیفته تا بفهمیم چه خبره؟برای یه کشور مثل آمریکا که از هر نظر حرف اولُ میزنه جنگیدن کاری نداره ما مردم بدبخت فلک زده ایم که زجرشو میکشیم
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      7 3
      شما آشغال های جنگ طلب برید گورتون را گم کنید که معلوم نیست فازتون توی این دنیا چیه.خدا لعنتتون کنه .شرایط را فراهم کنید ما بریم .شما بمونید آنقدر با همه دنیا جنگ کنید چینی ها بیان جمعتون کنند.
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      3 4
      دوست عزیز عراق که کشوری نبود نصف ایرانو اشغال کرد حالا اگه میخواید با آمریکا جنگ کنید که دیگه هیچی ازتون نمیمونه
    • محمد IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      0 0
      تاسف بابت این حد از بیشعوری
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    19 7
    توافق باچین تحریم ها را بی اثر میکنه به شرط اینکه سریع انجام بدید و مشمول زمان نشه
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      19 2
      16:25 دقيقأ و دلیل اینکه اصلاحطلبها و بقیهٔ دشمنان میخوان طولش بدن و مانع تراشی میکنن اینه که دستور از کدخدا رسیده!!
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      22 13
      مواظب باشید از ترس امریکا کشور دو دستی ه چین نفروشید
    • US ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      5 0
      به این سادگی ها نیست چین هم ملاحظات امریکا را در نظر می گیره امیدوارم امریکا در مسیر این توافق کارشکنی نکنه.
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      3 3
      اون آقای ۵۹ ساله حتما از جبهه رفتنش شغل داره وام گرفته توی اداره یا کارخونه توپ توپ بوده پارتی برای خودش و خانواده سهام داره توی قرعه کشی هستش بخا طره اینا ادای با وجودا در میاره
    • منتظر IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      6 2
      سلام چطور به مردم اینقدر راحت تهمت میزنید که حتما پول داره حتما پارتی داره حتما شغل داره من مطمئنم بجای اینها همه غیرت داره همینو بس. شما چی؟ یه مشت بی هویت ترسو که هنوز فرق استقلال و استعمار رو نمی دونید و فقط صرف چهار تا شبکه من درآوردی خارج مثل آمد نیوز نظریه صادر میکنید و هرکی هم دم از غیرت بزنه رو متهم میکنید به هزار تا صفت ناشایست.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    18 5
    اصلاح طلبها؛ شما که همیشه آرزو داشتید آمریکا به این حمله کند، هنوز فراموش نشده حادثه ۱۱سپتامبر را بعضی از شما میخواستید به ایران ربط دهید فقط به امید حمله بوش،.. کارنامه شما نشان داده شما هرگز بدنبال منفعت و صلاح کشور نبوده و نخواهید بود
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    10 3
    آقا به نظر من زودتر این قرارداد رو با چین امضاء کنین، حالا 20 دقیقه هم طول کشید تصویب شه عیبی نداره (!) چون من شنیدم هرروز تأخیر در امضاش حدود 4 میلیارد دلار برای ایران ضرر داره!!! از کی شنیدم؟ از همون کارشناسی که گفت تأخیر در امضای برجام روزی 400 میلیون دلار برای مملکت ضر داره، قبول نداری خودت اگه پیداش کردی برو ازش بپرس!!! تازه اگر هم بعدأ این نظرش درست در نیومد همون کاری رو میکنیم باهاش که وقتی نظر اولیش درست در نیومد باهاش کردیم!!
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    15 2
    یه جریان عجیبی در رسانه های اصلاح طلب وجود داره که اخیرا هم شدت گرفته و اون ترسوندن کشور از غول توهمی ترامپ هست. یا حالا از ترسو بودن خودشون هست یا میخوان از کنار این آمریکا هراسی یه امتیازی کسب کنن که احتمال دومی بیشتره.
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    6 2
    افساد طلبان
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    8 2
    آخی ما خیلی از جنگ می ترسیم تو رو خدا شما اصلاح طلبا که بهشون وصل هستید بگید حمله نکنن! :/ .....ها
  • ایرانی-آیینه دق اسرائیلیها و ترامپ IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    14 18
    امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه که اگر می تونست خیلی وقت قبل اقدام می کرد
    • Mohsen IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      8 6
      تاآخرین قطره خونمان پای دفاع ازاین آب وخاک میمانیم ماهزاران دلیرمردپیش ازاین فدای این خاک کردیم وبازهم میکنین73
  • علی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    3 1
    مردمی که راضی اند از کارهای شما فقط به این امیدند که مسکن و دلار و سکه و خودرو و مواد غذایی به قیمت سال ۹۶ و ۹۵برسد پس قیمتها را پایین بیاورید
  • مجید US ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    8 8
    اگر متن برجام ضعیف بود چرا امریکا ازان خارج شد وگفت بدترین توافق است چون تماما به نفع ان نبوده پس ضعیف نبوده ودرحدخودداری قدرت هم بوده
    • احمد IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      1 1
      اگر متن برجام قوی بود، آمریکا اصلا نمی تونست خارج بشه. در ضمن، شما اگر در توافقی نصف ایران رو مفت بدی به آمریکا، آمریکاییها میگن، کافی نیست، بقیه اش رو هم بدید. بقیش رو هم بدید، میگن خودتون هم باید بموید نوکری. نوکری هم بکنی، باز هم هست که بخوان. سرخپوستها امتحان کردند.
  • مجید US ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    6 5
    شما چه گلی به سراین ملت زدید که اصلاح طلبان برند گم شن شما هم کارنامه خوبی درمدیریت کشور واقتصادندارید کی میگه ماست من ترشه
  • علی سام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    4 4
    اصلاح طلبهای شل مغز هر مساله ای بعد از انقلاب پیش اومده یکی از شل مغزها پشتش بودن. حماقت بیشتر از این که کشوری قدرتمند مثل ایران رو انقدر مثل خودشون حقیر و ناتوان جلوه می دن. دولتی که الان در راس کار است نیز عملا یک اصلاح طلب بیش نیست.
  • SE ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    3 1
    گر سگ زردی آنطرف از ترس واق واق سردهد، اصحالات خوش خور و خوش نشین پوشک چند لایه کند
  • علی IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    1 1
    من ۱۵ ساله تو صنعت کار میکنم تا حالا یک قطعه با کیفیت چینی ندیم تماما کوپی بی کیفیت محصولات اروپایی و امریکایی را چینی ها میفروختند که عمرشون یک دهم قطعات اصلی بود و فقط هزینه را زیاد میکردند شاید چینی ها سرمایه داشته باشند ولی هنوز با سطح اول تکنولوژی دنیا فاصله دارند
  • CA ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    6 4
    درود بر چین. انشالله تمامی ایران و منطقه آسیای میانه و خاورمیانه و غرب آسیا از آمریکا کاملا زدوده خواهد شد. این اشغال آمریکایی رو بایستی از همه جا برون انداخت حالا غرب آسیا فقط یک شروع هست و اگر بشه اصلا از کره زمین اینها رو بندازیم بیرون.
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      1 1
      خواهید دید تا چندسال دیگه چین بخش کوچکی اما جنعیت زیاد موریانه ای بخشی ازغرب خواهدشد
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      3 1
      خاک برسر شما که چین کمونیست را به امریکا ترجیح می دید.چون دلالی
  • Moeini1395 IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    4 1
    قبلا میگفتید اگه برجام امضا نکنیم جنگ میشه حالا میگید اگه با ترامپ مذاکره نکنیم جنگ میشه؟ فردا اگه گفتن نه نه هاتونو تقدیم نکنید جنگ میشه حتما نه نه هاتونو تقدیم میکنید
    • احمد IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
      0 1
      اگر دست اصلاحطلبان باشه، درجا بدون تردید تقدیم می کنن، بعدش هم به خودشون مدال میدن.
  • محمد IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    1 0
    عزیزم نگو من اولین. نفرم میروم جنگ شما اطلآ جنگ نرفتی ونمیدونی من 53 سالمه تجربه دارم از 16 سالگی جنگ خانماسوزه بخصوص الان جنگ نفری نیست جنگ موشک وبمب است انشاالله در هیچ جای جهان جنگ نبا‌شه
  • ح US ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    0 0
    انشاالله جنگ می شود .
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    0 0
    اکر سرنوشت ایران جنگ با آمریکا باشد از آن گریزی نیست ترسو ها هم بجای خالی کردن دل مردم به فکر مقابله با آمریکا باشند هر چند قدرت بازدارندگی بسیار بالای ایران جرآت هر ماجراجویی را از آمریکا گرفته است
  • رضا US ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    0 0
    تصور فرمودید اگر اصلاح طلب رویگردان بشن میان طرف حسین شریعتمداری وسر دار قاسمی و حسن عباسی. نه روز به روز از شما بیشتر متنفر میشن. خدا تون بیخود عزیز نکنید. داد گاه طبری پیگیری کنید. تا بفهمید با منابع این ملت چکار کردید
  • بیزار از دورویی IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    0 0
    آقایان اصلاح طلب باید بدانند روزی بلاخره در تاریخ نامشان بعنوان خائنین به ملت و کشور ثبت وضبط خواهد شد واین در مقابل روز قیامت عددی حساب نمیآید باشید تا شب ظلمانیتان را دریابید .
  • US ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
    0 1
    اگر ایران موفق به انعقاد این قرار داد با چین بشود و آمریکا کارشکنی نکند موفقیت بزرگی برای کشور مان است متاسفانه پروپاگاندایی که بر علیه این قرار داد ایجاد شده دقیقا از رسانه روباه پیر شروع شد چرا که می دانند بدین وسیله محاصره اقتصادی کم اثر خواهد شد یه عده به اصطلاح روشنفکر که شناختی از جهان نوین و روابط کشورها و دولتها ندارندو مغزشون هنوز در زمان جنگ جهانی و قرن نوزده سیر می کنه این توافق را با ترکمنچای و دارسی مقایسه می کنند بابا این کجا و اون کجا .البته ما هم نباید صد درصد به چینی ها اعتماد داشته باشیم و چون حالا روابطون با اروپا خوب نیست و آمریکا دشمنی می کند هر شرطی اونها می گویند بپذیریم.
  • FR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 1
    جنگ نمیشود و مذاکره هم نمی کنیم ‌( مقام معظم رهبری)
  • صحبت IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 1
    در این وضعیت با توجه به پیوندی بودن میوه های انقلاب نیاز ضروری به اصلاح پیش می آید
    • رها IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      1 0
      تا زمانی که تفرق هست . چرا باید در یک‌مملکت دو گروه مخالف باشند و همدیگر را سر کوب کنند تا مینمان اتحاد نباشد فایده نیست
  • ممد US ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 1
    اگر توافق خوب بود ساخت سلاح هسته ای قدرت کشور محسوب میشه وزیر بار زکر امریکا نمیرید و الان میگید جنگ میشد خو بشد سلاح هسته موشک بالستیک قاره پیما نقطه زن غیره ساختید برای جنگ دیگه نه اینکه واسه دکوری پدرسگها اگر از جنگ هراس دارید چرا سراغ سلاح های نامتعارف رفتید و توافق نکردید با امریکا هم ملت هم کشور به نابودی کشیدید برید گورتونو گم کنید حرامزاده های سگ صفت
  • حسین IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 0
    خاک بر سر ما با این دولت مردامون دلم از این میسوزه ایندگان زمانی کا ایران شده کشوری به وسعت یک جزیره از خودشون میپرسن توی اون دوران مرد نبود.، آدم عاقل نبود و ... دارن کشوره میکنن مثل زمان حسین شاه و فتحعلی شاه صد تا شاغال دیگه مثل خودشون پیروزی فقط در گرو اطاعت از رهبری اینا ۳۰ سال با چشم دیدیم ولی با عقل نپذیرفتیم و بعضی ها شهوت پرست میرن یه همچین سگایی رای میدن و میارن راس کشور که شلواراشونا بکنن بیا تو خیابون بگن ما ازاد شدیم. از عقلتون کمک بگیرین نه از احساسات نتیجه احساسات میشه افرات و تند روی یا تفریت و تسلیم دشمن شدن خدا میگه شر لازمه حیات مادیس ما باید بجنگیم به وقتش تا حال ایندگان خوب باشه به نقشه ایران قدیم نگاه کنیین هرجا بزرگتره افتخار امیز تره و براش جنگیدن هرجا کوچیکتره یه خری رفتی پای یه برجامی امضا کرده و ما خجالتشا میکشیم من آدم سرمایه داریم اما اگه لازم باشه و رهبر دستور بدن جونمم تقدیم اسلام و انقلاب و رهبری میکنم
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      0 1
      بیسواد اسگل ،مزدور
  • ح خ IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 1
    بهترین گزینه گروه بریکس است که روسیه هند چین برزیل وافریقای جنوبی در ان هستند دوکشور حق وتو وبازار چند میلیارد نفری
  • محمد IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 0
    خداوند شما رو ترسو و لرزان آفریده. برید به یه جای گرم
  • ؟ IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 1
    اقا چرا همتون چرتو پرت میگید دیگه دورانی نیست که بریم جنگ کنیم در جبهه ها الان جنگ جنگ دکمه هاست این موشک شلیک میکنه اون موشک شلیک میکنه بعدشم ما باید تا میتونیم از جنگ فاصله بگیریم چون اگه با امریکا وارد جنگ بشیم شاید تو جنگ شکست نخوریم ولی مطمعنن 100 سال میفتیم عقب گرچه همین الان هم 100 عقب هستیم ولی بازیم میفتیم عقب امریکا هم که اون ور دنیاست اخ نمیگه فقط ما بد بخت میشیم یکم فکر کنید اصول گرا های بد بخت شما چشمتونو رو همچی بستید فقط راه ملی گرا های افراطی رو دارید میرید اسمه شما روتون هست اصول گرا یعنی یه راهی که هست رو دارید میرید و معلوم نیست این راه درست هست یا نه ولی اصلاح طلب ها اسمشون روشون هست صلاح مملکت رو میخوان
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      2 0
      اصلاح طلب ، اصلاح مملکت را میخواهدـ جک قرن :))
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      0 1
      اصلاح طلبا هیچوقت صلاح مملکت رو نخواستند و عملا همه اینو فهمیدند.برو ببین زیباکلام چی گفته .گفته اصلاح طلبی کلا تمام شد در اسفند 98 .خلاص .
  • علی IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    نه جنگ میشود نه مذاکره
  • میکی IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    ازاختلاس ودزدی نظام بدم میادولی خاک به دشمن نمیدم بی عرضه ترازاصلاح طلب ندیم گمشیدبی شعورها
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 0
    کاش اینا دست از سر مملکت و مردم ور میداشتن،پیرمون در اومد یکیم نیست اینارو سرجاشون بشون،اینایی رو میگم که حواسشون به خودشون و مملکت میفروشنا
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    محاله آمریکا وارد جنگی تمام عیار وارد بشه .چون دران جنگ حتما بسیار متضرر خواهد شد .اما پایان ابرقدرتی آمریکا باز شدن پای نیروهای روسی و.چینی به خلیج فارس و اصولاً به وجود آمدن دنیایی جدید وروابطی تازه در معادلات سیاسی و نظامی جهان خواهد شد . پس به جای نگرانی از ترش کردن آمریکا بروید با اروپاییها هم قرار دادی مانند چین ببندید . مقاومت حداکثری را با سرعت بی مانند به ثمر دهی برسانید .واقعا امکان پذیر و شدنی است .
  • علی IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 2
    جالبه که آمریکابد بد بد!چین خوب خوب خوب!بابا مردم از هردو گروه تون خسته شدند پس کو شعار نه شرقی نه غربی! یکی غربگرا یکی شرقگرا شده ادعای انقلابی بودن هم می کنند
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    اگه توافق باچین بد چراامریکا واآل سعودومنافقین علیه ان حرف میزند
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 0
    اگه توافق باچین بدچراامریکاال سعودومنافقین علیه ان حرف میزند
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 0
    مراقب باشید می‌تونه خیلی خطرناک باشه
  • ابراهیم IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    فریب آمریکای جنایتکار را نخورید آنقدر به مردم ایران بی رحمی و احانت و جنایت کرده اند مردم از امریکا بدشان می اید اگه تو این سالها آمریکا را نشناختی کی می خواهی بشناسید ،آب ما با آمریکا به یک جو نمی رود
  • IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    جنگ بین ایران وآمریکا برندش ایرانه
  • امین IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    امان از تزویر، این قسمت از فیلم مختارنامه را باید هر ثانیه برای تک تک اصلاح طلبان و دولت مرور کرد
  • وفایی FR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 1
    همه بداند بجزما،اگرما افساد طلبان نبودیم تا حالا ایران زیر ورو شده بود،وجودما باعث شده که امریکا به ایران حمله نکند.وین دولت ما چقندر شیرین است.هیچکس زبان زور دنیا رو نمی فهمد غیر ازما.ماسپر بلای کشرایرانیم بجان ممد بارانی قسم .ما تنها گروهی هستیم که راه امام خمینی رو ادامه میدیم. ولی نمیدونیم چرا همه ارازل واوباش سیاسی تو گروه قایم میشن.از سروش تا گوگوش...
  • م IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 1
    واقعا مردم رو ساده فرض کردید،،الان دیگه همه چی تقصیر حسن روحانی و اصلاح طلبها شده؟؟؟؟؟بازی شروع شد دیگه،،نوبت اصولگراهاست رای بیارن؟؟؟؟خنده داره،،دوباره همون بازی قدیمی
  • علیرضا آزادی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 1
    اصلاح طلبان فرزندان غرب در ایران هستند
  • دانا IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 1
    جنگ با کفار تکلیف الهی است ؛ چه پیروز چه شهادت که هردو پیروزی است. امام حسین علیه السلام الگوی ما ست. ننگ باد بر ذلت زنده بودن . از ترس آمریکا به درمانش پناه برده اید!!!
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 1
    وضعیت اقتصادی مردم خیلی بد و رو به سقوط است و شما میگوئید که امریکا رو به افول است ولی این ارزش پول ملی ماست که در مقابل دلار آمریکای رو به افول هر روز سقوط میکند حال این سوال را جواب دهید اگر امریکا رو به افول است ما رو به چه هستیم!!!!!!؟
  • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    ایران. مردم شحاع. داره ما از حنگ. هراس نداریم مذدم ازاین. مسولین. ترسو. خسته. شدن والا مشت. محکمی. بر دهان. انزیکا. میزنیم. یا همه. اروپا. ما مرد حنگیم. و. همین. طور. مردم صلح. دوست. ولی. زور. قبول. نمیکنیم مسولین. و دولت. روحانی. ضعف. دارن
  • محمد IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    افساد طلبان با سو استفاده از بحث جنگ میخوان مردم رو فریب بدن و دوباره رای بیارن و فساد کنن ولی دستشون دیگه رو شده... اتفاقا مذاکره باچین خطر جنگ و فشار تحریم رو از بین میبره.منتها باید مذاکرات با چین شفاف سازی بشه
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 0
    اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا نه شرقی نه غربی نه چپی نه راستی هردو برای ملت ذلت اوردین بازم طلبکارین؟
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 0
    اینا اصلاح طلب نیسنتند اینه مستراح طلب خائن هستند....
  • سعبد IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    مطمن باشید هیچ وقت جنگ نمیشه چون امریکا به کشوری که علیه اش اسلحه داشته باشه حمله نمیکنه. امریکا بیشتر به کشورای ضعیف و بدبخت حمله میکنه که معمولا هم شکست میخوره. اگه قرار بود با ایران بجنگه صدباره حمله کرده بود. خدا هدایتتون کنه مردم رو نترسونید و همچنین ما وزارت خارجه و دولت منفعل با ضعف سیاست خارجی رو تو شهادت سردار سلیمانی مقصر میدانیم
  • امراله مهماندوست IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    جزایر ایرانی برای چین بندر چابهار برای روسیه و مقدار پانزده هکتار از زمین های اطراف روستای ابوالفضل(ع) دهستان چاطوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس هم حق اینجانب است.
  • فرزانه US ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    اگر توافق با چین خوبه چرا احمدی نژاد مثلا اصول گرا اینقدر بر ضد این توافق فریاد را انداخته
  • سیده نرگس IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    تولدت مبارک آقام سید علی سایت مستدام اصولگرا اصلاح طلب کیه؟ عشق فقط سید علی
  • DE ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    بمیر
  • فرشاد IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    سلام. مردم مابه نفری ۷۰۰هزاریارانه هرنفر احتیاج دارن تاهم جلوی اختلاسگرهاگرفته شودهم اتحاد ملت صدرصدشود..من سربازرهبرم
  • زینب IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    شرایط الانمونم بهتر از زمان جنگ نیست پس دیگه خفه بشید و برای رسیدن به منافعتون مردما از جنگ نترسونید یک بار مرگ بهتر از روزی صدبار مردنه
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
      0 0
      افرین دمت گرم
  • فرشاد IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    سلام. مردم مابه نفری ۷۰۰هزاریارانه احتیاج دارن تاهم جلوی اختلاسگرهاگرفته شودهم اتحاد ملت صدرصدشود..من سربازرهبرم
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    عکسی ک گذاشتی جوری ک انگار رهبر چنین حرفی رو زده
  • حسین IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    اگر متن برجام ضعیف بود .چرا امریکا از برجام خارج شد و اروپا هم بعد از آن خارج شد وجهان نیز بواسطه تحریم امریکا خارج شده است . پس برجام خیلی قوی بود . مخصوصا دشمن داخلی در ایران وجاسوسان سیا وموساد در ایران خرابکاری کردند تا امریکا را قانع کنند که تحریم برای سرنگونی جمهوری اسلامی کارآمد دارد.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    3 0
    توافق با چین یا هر کشور دیگری در شرایط فعلی با وجود فشار حداکثری کاری عبث وبیهوده است ومردم ایران چنین توافقهایی را پاره خواهند کرد
  • حسين DE ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    آقاى نادر انتصار ميشه لطف كنى همون آلاباما بمونى و ديگه برنگردى،در ايران امثال منورالفكرهائى مانند تو فراوان داريم و ميتوانيم روزانه چند صد تا صادر كنيم،در ضمن ميتونى با حسين موسويان هم محشور بشى،خيلى خوب به تيپ فكرى همديگر مياين جان خودت برنگرد.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    خب مقاومت نکنید چون آمریکا خیلی قوی و پیشرفته اند ایرانو نابود میکنن
  • ایران IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    برو گم شو اصلاح طلب عین الاسد رازدیم هیچ کاری نتوانست بکند کشتی بنزین فرستادیم کاری نکرد حالا هم هیچ غلطی نمی توانندبکنند
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    اجازه نمیده ی افراد خودباخته وطن فروش با حربه احتمال جنگ خون شهدا را پایمال کنند.رهبری هر طور صلاح بدانند ملت گوش به فرمان است.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 0
    ولاه اگر من بجای این حزب بودم قرصپ سیاه نور میخوردم تمام
  • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    3 8
    آمریکا فقط شعار نمی‌دهد و عمل میکند رژیم جمهوری اسلامی، شکست خورده است همین بس دلار ۷ تومانی را از حکومت شاه تحویل گرفت و پس از چهل سال به ۲۳۰۰۰ تومان رساند. برسیم به شعار آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، عزیزان واقعا آمریکا هیچ غلطی نکرد خودمان تمام غلط‌ها را... چیزی مانده تا دیگران انجام دهند؟ واقع‌گرا باشید اگر جنگ شود شک نکنید توان نظامی ایران را قبل واکنش نابود خواهند کرد.
  • علی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 0
    جنگ نخواهد شد،مذاکره نخواهیم کرد یک حرف از روی احساسات و عواطف نیست یه نظر به 15 آیه اول سوره حشر بندازید مطالب بسیار ارزشمند رو خواهید البته ترس از جنگ از خود جنگ بدتره
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند،لبیک یا خامنه ای لبیک یا مهدی
  • ... IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    اصلاح طلبان بسیار ....تشریف دارن خجالتم نمیکشن مملکتو به خاک سیاه نشوندن اونم بخاطر یه سلیقه ی حزبی غربگدایی ..ما که هیچ وقت ازشون نمیگذریم خدا نابودشون کنه ان شاءالله
  • حسین IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    این مردم اگه از جنگ و آمریکا واهمه ای داشتن بلند نمیشدن از اول مستقل بشن و یوغ بردگی آمریکا رو از گردنشون باز کنن... من موندم شما افساد طلب ها چرا می‌ترسید؟؟... مگه قراره شما برید جنگ؟؟... تو کدوم جنگ شماها شرکت داشتید آخه؟
  • محمود کرج IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    جنگ نمیشود .مذاکره نخواهیم کرد..هر چی میکشیم از غرب گراهای ترسو هست
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    سلام بابا یک ادم حوا به روی زمین امد.. ظلم نمیپزیرند مردم.. حالا ترامپ در خانه خودش میخواهه لخت را بره.. خو به من چه..
  • عظیمی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    1 0
    علی برکت الله به چین
  • احمد IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 1
    بعضی قدرت پوشالی آمریکا را تو این یکسال ودوسال نمی بینند همش دم از مذاکره بادشمن درجه یک ملتها ی مستضعف وملت قوی ایران می زنند خاک برسر انسان ترسو وتوسری خوار مرگت باد خودت اینقدر حقیر وکوچک نکن درمقابل دشمن ماملت قوی وبااقتداری بودیم وهستیم . یکی ازمسئولین چند شب پیش گفت ما ازهمان اول به آمریکا اعتماد نداشیم وبرجام امضاکردیم اگراعتماد نداشتی چرا معامله کردی شما وقتی ببینی فروشنده یا خریدار آدم خوبی نیست یقین داری چرا معامله کردی
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 0
    الان بزرگترین دشمن ما این گرونیه
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    جز اصلاح طلبانشيرين عقل همه ميدانن اب سربالا نمى رود غرب حتى نمى خواهد كشورما بطور مستقل توان دمپايى براى مردمش را داشته باشد تاچه رسد بتوان توليد نان دارو وسلاح درداخل كشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس