ویژه ها

جریان اصلاح طلب درخصوص تغییر ریل گذاری در دولت سیزدهم و اثرات آن احساس خطر کرده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مردم می‌گویند صد رحمت به روحانی!

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت:«اکنون با گذشت ۹ ماه از تحویل دولت و ۸ ماه از استقرار دولت جدید، این قبیل سخن گفتن و گناه مشکلات را به گردن قبلی‌ها انداختن، نه با شعارهای قبل از انتخابات ۱۴۰۰ خود حضرات تناسبی دارد و نه با آنچه مردم از واقعیت‌های موجود می‌دانند منطبق است. شما اگر هنری داشتید، لااقل مانع بالارفتن قیمت‌ها می‌شدید، کاهش قیمت و ارزانی پیشکش! وضعیت گرانی‌ها و فشار زندگی بر مردم اکنون بگونه‌ایست که حتی همان مردمی که در روزهای قبل از انتخابات ۱۴۰۰ منتظر پایان یافتن دولت حسن روحانی بودند، حالا می‌گویند صد رحمت به روحانی!»

در ادامه این مطلب آمده است:«نکته بسیار مهم اینست که دولت اول روحانی توانسته بود اقتصاد را آرام کند و تورم را تک‌رقمی نماید ولی دولت دوم او بر اثر کارشکنی‌ها نتوانست به آنچه در نظر داشت برسد...  توده مردم با ترفندهائی از قبیل سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی‌ها توسط مسئولین و شگردهای انتخاباتی آنان آشنائی کامل دارند و می‌دانند که بعضی از آنان از هم‌اکنون برای انتخابات بعدی و رسیدن به کرسی ریاست‌ جمهوری خیز برداشته‌اند و این تلاش‌ها برای تحقق آن آرزوست. معلوم نیست اگر ماه مبارک رمضان نتواند با معنویت خود، مسئولین ما را به صداقت در گفتار و رفتار وادار کند، آنها چه وقت این گوهر گرانبها را به دست خواهند آورد؟ ایکاش مسئولان به این واقعیت پی ببرند که در شرایط امروز جامعه که مردم از همه چیز باخبر هستند، حنای فرافکنی رنگ ندارد

مردم می‌گویند صد رحمت به روحانی!/ پروژه مشترک افراطیون اصلاح طلب و آمریکا درباره سپاه

در ماههای پایانی دولت قبل، معاون اول رئیس جمهور در واکنش به گرانی ها گفته بود «برای کاهش قیمت ها دعا کنید»! این قبیل اظهارنظرها در دولت قبل به وفور بیان شده بود. در آن مقطع هیچکدام از رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب فریاد وامصیبتا سر نداده و به این قبیل اظهارات اعتراض نمی کردند.

میراث دولت روحانی آنقدر تأسف برانگیز بود که حتی صدای برخی حامیان دولت قبل را نیز درآورده بود. برای نمونه روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار در مطلبی نوشته بود:«قیمت مسکن طی دولت‌های گذشته بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد رشد داشت اما دولت روحانی در این بخش رکوردی بی‌سابقه ثبت کرد و بازار شاهد رشد ۶۹۰ درصدی قیمت در هشت سال اخیر بود. افزایش ۶۹۰ درصدی قیمت مسکن در کنار رشد سرسام‌آور قیمت اجاره‌بها، تنها قسمتی از مشکلاتی است که طی سال‌های اخیر گریبان بازار و خانوارها را گرفته و تا کنون راهکارهای ارائه شده نیز نتوانست گره‌ای از مشکلات به وجود آمده را باز کند.»

دولت روحانی بخش زیادی از منابع مورد نیاز برای اداره کشور را با استقراض از صندوق توسعه ملی،بانک مرکزی و همچنین انتشار اوراق مالی تامین کرد. همین استراتژی دولت روحانی موجب شد تا بخش قابل توجهی از هزینه اداره کشور به دولت بعدی منتقل شود بر همین اساس دولت رئیسی در ابتدای شروع فعالیتش بدهی سرسام آوری داشت؛ اتفاقی که در سه دهه اخیر بی سابقه بوده است.

بر همین اساس مسئولان ارشد دولت سیزدهم اعلام کردند که ماهیانه حدود ۱۰ هزارمیلیارد تومان صرف پرداخت بدهی های دولت قبل می شود.

در حال حاضر مردم هنوز قطع مکرر برق و صف های عریض و طویل خرید مرغ و نحوه اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و مدیریت بحران در سیل و زلزله و تعلل در خرید واکسن کرونا و دلار ۴۲۰۰ تومانی و...در دولت روحانی را فراموش نکرده اند.

در ۸ ماه اخیر دولت رئیسی علیرغم میراث شوم دولت قبل، اقدامات قابل توجهی انجام داده است. با اینحال اصلاح طلبان با انکار میراث دولت قبل و سانسور اقدامات مثبت دولت سیزدهم، همصدا با دشمن مشغول ناامیدسازی مردم و القای بن بست در آینده نزدیک هستند.

** پروژه مشترک افراطیون اصلاح طلب و آمریکا درباره سپاه

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«شرایط حاکم بر جنگ، فرصت را برای نهایی‌کردن توافق هسته‌ای فراهم کرده است. آمریکا با هدف مهار هسته‌ای و عدم اشاعه خواستار توافق با ایران است. به نظر می‌رسد در ایران نیز تصمیمِ سیاسی برای توافق اتخاذ شده است. هر دو کشور با موانع داخلی روبه‌رو هستند. در آمریکا انتخابات میان‌دوره‌ای و خطر ازدست‌دادن کرسی‌های دو مجلس توسط دموکرات‌ها بایدن را تحت فشار قرار داده و ریسک‌پذیری او را کاهش می‌دهد

در ادامه این مطلب آمده است:«در ایران هم تندروهای مخالف توافق بر این باورند که با توجه به مشغولیت و تمرکز آمریکا (و غرب) بر بحران اوکراین، می‌توان امتیازات بیشتری گرفت که به نظر می‌رسد تصور صحیحی نیست. موانع موجود و ازجمله موضوع سپاه که ظاهرا موضوع اصلی توافق است، در صورت برخورداری از اراده سیاسی حل‌شدنی است.»

مردم می‌گویند صد رحمت به روحانی!/ پروژه مشترک افراطیون اصلاح طلب و آمریکا درباره سپاه

یکی از پروژه های دشمن در مقابله با ملت ایران، ایجاد دوگانه دروغین «میدان-دیپلماسی» و همچنین دوگانه دروغین «سپاه- معیشت» است.

مقام های دولت آمریکا اینگونه القاء می کنند که صرفا بر سر مسئله سپاه، مذاکرات به بن بست کشیده شده و اگر این مسئله نبود، برجام احیا شده و منافع آن شامل حال مردم ایران می شد.

نکته قابل تأمل اینجاست که طیف تندرو اصلاح طلب نیز در این پروژه در پازل دشمن بازی کرده و به این دوگانه های دروغین رسمیت داده و به آن ضریب می دهد.

این در حالی است که مسئله اصلی در مذاکرات وین، بی عملی آمریکا و سرپیچی از اجرای تعهدات خود است. آمریکا و اروپا به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکرده و دنبال اجرای یکطرفه تعهدات از سوی طرف ایرانی هستند.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه- ۲۹ فروردین- در نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه رفع تحریم‌های سپاه تنها موضوع باقی مانده در مذاکرات است، گفت: «موضوعات باقی‌مانده میان ایران و ایالات متحده بیش از یک موضوع است.»

خطیب زاده در ادامه درباره انتفاع ایران از برجام گفت:«برجام سال‌هاست که برای ما کار نمی‌کند و منافع اقتصادی ملت ایران نادیده گرفته شده است و ادامه دادن این وضعیت، سوال اساسی درباره اینکه انتفاع اقتصادی مردم ایران از برجام چیست؟ را بیشتر می‌کند.»

دموکرات ها و جمهوری خواهان در آمریکا در هر مسئله ای با یکدیگر اختلاف داشته باشند، در دشمنی با ملت ایران با یکدیگر اشتراک نظر دارند. این دو شاید در روش های مقابله با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند اما هدف هر دو یکی است و صرفا در راههای رسیدن به این هدف مشترک، اختلاف سلیقه دارند.

تجربه ثابت کرده است که اتفاقا دموکرات ها در دشمنی با ملت ایران از جمهوری خواهان گستاخ تر هستند.

**نسخه پیچی بانیان تورم ۴۳ درصدی و عاملان ۲ برابر شدن تحریم ها برای اداره کشور!

روزنامه اعتماد در مطلبی به قلم «احمد زیدآبادی» از محکومین فتنه ۸۸ نوشت:«با همسو شدن نهادهای حاکم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته، اکنون روشن شده است که آنچه حاکمیتِ اصولگرایان را تهدید می‌کند نه اصلاح‌طلبان، نه معترضان، نه براندازان، نه قدرت‌های خارجی، بلکه بخش مهمی از پایگاه اجتماعی خودِ آنان است

در ادامه این مطلب آمده است:«با ایدئولوژی ضد اصلاحی اصولگرایان قاعدتا یک خانواده را هم نمی‌توان اداره کرد، چراکه اداره یک خانواده نیز نیاز به مدارا، مهربانی، گفت‌وگو، متقاعدسازی، توازن دخل و خرج و غیره دارد، حال چه رسد به مملکتی به وسعت و جمعیت ایران که مشکلات پیچیده آن در عرصه‌های گوناگون روی هم انباشت شده و نیازمند تصمیمات واقع‌بینانه و سریع و دردناک است.بنابراین، مسوولان قوا به ناچار باید از ایدئولوژی منجمدِ موردِ نظر هوادارانِ اصولگرایی عدول یا به نحوی آن را تاویل و بازتعریف کنند تا راهی برای تصمیم‌گیری در جهت گذر از مشکلات گشوده شود

این فعال تندرو اصلاح طلب در ادامه نوشت:«در واقع، آنچه هواداران اصولگرایی بنا به ایدئولوژی بسته و منجمد خود به عنوان راه‌حل مشکلات کشور مطرح می‌کنند، هیچ ردپایی در واقعیت ندارد و توهم محض است. آنها می‌کوشند این توهمات را به قوای حاکم نیز تحمیل کنند

مردم می‌گویند صد رحمت به روحانی!/ پروژه مشترک افراطیون اصلاح طلب و آمریکا درباره سپاه

«پر رویی نجومی» خصلت جدایی ناپذیر در رفتار بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب است. این جریان سیاسی در ۸ سال گذشته در سیاست داخلی تورم ۴۳ درصدی را به مردم تحمیل کرد و در سیاست خارجی نیز با رویکرد بسیار غلط، ۲ برابر شدن تحریم ها را رقم زد.

حالا همین طیف با پررویی و توهین به مردم مدعی است که جریان مقابل توانایی اداره کشور را ندارد. رئیس جمهور در روزهای گذشته در دیدار با اصحاب رسانه گفته بود: «در مرداد ماه ۱۴۰۰ که دولت تغییر کرده بود ولی وزرا هنوز رای اعتماد نگرفته بودند و با وزرای دولت قبل کار می‌کردم، آنها می‌گفتند که حتی توان پرداخت حقوق مرداد را هم نداریم. اما دولت از این وضعیت به شرایطی رسیده که حتی یک بار هم در پرداخت حقوق‌ها تاخیر نشد، آن هم بدون استقراض. امروز دیگر شرایط کاملا متفاوت شده و دولت اجرای برنامه‌های خود برای رفع مشکلات بزرگ‌تر را آغاز کرده است.»

 واقعیت آن است که جریان اصلاح طلب درخصوص تغییر ریل گذاری در دولت سیزدهم و اثرات آن احساس خطر کرده است. چرا!؟ به این دلیل که افکارعمومی عملکردها و اقدامات را مقایسه می کند و به تفاوت ها پی می برد و اینجاست که متوجه می شود که کدام جریان یدطولایی در پوپولیسم(مردم فریبی) داشت و دیگران را به این اقدام متهم می کرد.

متاسفانه بخش اعظمی از جریان اصلاح طلب، طیفی بریده از مردم است. این طیف معتقد است که مردم رعیت هستند و مقام های کشور حکم ارباب را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    78 29
    تا به طور کامل اسلام را کنار نگذارید و حکومت لاییک ایجاد نکنید، اصلاح طلبان دست از مبارزه نخواهند کشید. چون موجودیت آنها مبارزه با حکومت دینی است.
    • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      15 46
      اشتباه میکنی
    • NL ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      46 7
      دقیقا همین است
    • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      41 10
      اولاً اصلاح طلبان ..ـهوع آور یا خود را به نشنیدن زده اند یا واقعاً دچار مشکل شنوایی شده اند که صد اف به روحانی را صد رحمت می شنوند! ثانیاً یکی از عجایب روزگار که علی الظاهر کاملاً هم اتفاقی است این است که مواضع این قوم یعجوج و معجوج همواره با صهیونی ها و یانکی ها همخوانی دارد! البته همانطور که گفته شد کاملاً اتفاقی! مثلاً مواضع شان در باره سپاه پاسداران یا مواضع شان در باره ولایت فقیه و یا در باره دولت و شخص آقای رئیسی! عجب اتفاقی!!!!
    • سعید IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      1 14
      (تورم و گرانی) اگر تولیدکنندگان و فروشندگان خودسر قیمتهارا مرتب افزایش داده و میدهند در جهت نابودی خانوارها پس معنای دولت و دولتمردان یعنی چه؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      7 0
      موافقم
    • محمد IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      33 1
      اصلاحات مکتبش لیبرالیسم است تغکری که دین را از فرانسه حذف کرد
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      10 1
      اصلاح طلبان ضد اسلامند
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      9 0
      این بدبختها موجودیتشان مبارزه با خداست کما اینکه از سالها پیش مدعی تظاهرات علیه خداوند بودند خیلی مفلوکند هر لحظه مرگ دوستانشان را شکار میکند و میبرد اما اینها هنوز ارزوی خوشگذرانی در امریکا و اروپا دارند با بیت المال ایران
    • سعید MD ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      7 0
      ایه 118 سوره ال عمران ای مومنین غیر از خودتان را هم راز و نزدیک خود قرار ندهید انها دست از دشمنی با شما بر نمی دارند دوست دارند بدبختی شما را از زبانشان دشمنی با شما معلوم است اما انچه در دل دارند بیشتر است
    • نرمال IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      9 0
      به هر حال یک عده رانت خوار هم هوادار روحانی و مدیران دولتی اش هستند. ولی اشتباه است که همه مردم می‌گویند صد رحمت به روحانی! لااقل ما در کوچه و خیابان اینرا نمیبینیم
    • ایمان IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      11 0
      موافقم
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      9 0
      هزاران اف به روحانی که قیمت خونه رو 10 برابر کرد
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 4
      اولاً اصلاح طلبان ..ـهوع آور...جواب . نظرت در باره خودت چطوره .
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      2 0
      اشتباهی منفی دادم
  • منصف باشیم. IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    53 12
    عجب ،یادشون رفته مسبب اصلی این مشکلات چه نابغه هایی بوده اند ؟ کاش منصف باشیم ‌.
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      7 6
      یه نظرسنجی بذارید قشنگ معلومه مردم شما رو مسبب این وضع میدونن یا روحانی رو
    • GB ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      2 8
      چرا نمی گویند که دولت روحانی هم یک خرابه را تحویل گرفت
    • وطن پرست DE ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      8 0
      اخه همون نابغه ها الان سر کار هستند. روسای دانشگاه ها همون هان. معاونت های ریاست جموری همون هان.
    • محمد IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      4 0
      در پاسخ 8:53 : البته باید نظر مردم مستقل را گرفت نه آنهایی را که نظرشان به نظر بی بی سی و تلگرام بسته شده
  • سیدرسول موسوی IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    10 6
    حقوق ها عقب نیفتاده اما از کجا پرداخت شده با تورم 50% ؟
  • بیچاره مردم IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    27 8
    صد ننگ به حسن روحانی (فریدون) که تمام بدبختی مردم مستضعف تقصیر او و اطرافیانش می باشد
  • دارابی IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    31 11
    عمرا بگیم صد رحمت به روحانی. تازه خلاص شدیم
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    28 18
    والله تا الان هنری از از اصول گرایان ندیدیم !
    • محققی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      5 4
      طی هشت ماه انتظار معجزه داشتی هرچند کم نبوده معجزاتی که اتفاق افتاد یکیش فقط مسئله ی واکسن بود چقدر زود فراموشکار میشیم ما مردم
    • علـی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      7 1
      اولا آقای رئیسی جزو اصول‌گرایان نیست، دوما فرمایش شما درسته اصول‌گرایان هم همچین تحفه‌ای نیستند. در عین حال دقت کرده باشید هرچی جاسوس و وطن‌فروش و اختلاس‌گر بوده از طیف اصلاح‌طلبان بـوده!!!
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      5 1
      همون الله کمرت رو بزنه دروغگو... اوضاع مرگ و میر کرونا مثل دوره روحانیه؟ مسئولین فعلی مثل مسئولین دولت روحانی دزد و اهل حقوق های نجومی هستند؟ الان رکود اقتصادی داریم یا تولید داره رونق میگیره؟ و.... مگه کنترل تورم ناشی از کسری بودجه چندهزار میلیاردی به همین راحتیه؟
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      7 1
      واکسن که زدی صف مرغ و روغن هم که نیست از غایله خاموشی سیستم بنزین هم که رد شدی از کاخ نشینی حسن و دار و دسته اش هم که رها شدی دلار هم که بالا نرفته
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      6 1
      انصافتو ببر بالا. عینک هم بزن اگه خدمات 8 ماهه دولت رییسی رو ندیدی
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      6 0
      دلت خاموشی برق تو تابستون وزمستون وقطعی گاز زمستون رو می خواد.یا کشته های بالای هفتصد تا برای کرونا یا دوست داری برای واکسن کرونا بری ارمنستان. بگو تعارف نکن
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      5 0
      خب چشماتو باز کن تا ببینی
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    25 8
    ننگ بر روحانی ودولت خبیثش الی الابد
    • علـی IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      6 1
      هزاربار
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    30 4
    نه ما هم از مردمیم نمیگیم صد رحمت به روحانی میگیم چرا روحانی محاکمه نمیشه
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    19 3
    رو چه حسابی به کسی که خودش اعتراف کرده که کاری نکرده باید مردم همچین حرفی بزنند
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    20 6
    اف بر اصلاح طلبان....
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    26 4
    تا اصلاح طلب به طور 100% کفن نشود --- این وطن وطن نشود!
    • سعید IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 0
      باریک الله. خوب گفتی
    • ایرانیان IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 0
      ذقیقا
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    30 5
    خدا نگذرد از روحانی با دولت مردان بی لیاقتش وفاسدش
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 8
    هر کی میره یه بدتر میاد
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    6 0
    غلط کرده هر کی گفته. مردم هم اینو نمیگن. همه فهمیدن چقدر اینها ظلم کردند و خوردند و بردند. مردم خواستار محاکمه تیم بنفش هستند نه دنبال طعنه زدن به رییسی
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 1
    درصد کم‌گرفتی بعضی از مردم میگن ۲۰۰۰ تا بی نهایت به دولت روحانی که رفت
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      چقدرم
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 2
    این اصلاح طلبان هم طنزی هستند برای خودشان. الان اون هایی که با اسلام هم مشکل دارند روحانی رو لعن و نفرین می کنند. احتمالا این آمار و از خودشون پرسیدند
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    7 0
    خدا نیاره روزی که روحانی و دار و دسته اش دوباره بیان . خدا نیاره
  • مردم IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    عمرا بگیم
  • سیف IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    7 2
    خاتمی دولت رو با ۶ هزارمیلیارد تومن بدهی تحویل گرفت؛احمدی‌نژاد با ۲۶ هزارمیلیارد تومن؛ حسن روحانی با ۸۸ هزار میلیارد تومن؛ و رئیسی با ۱۳۶۷ هزار میلیارد تومن!!!. ویرانه تحویل دادن کسی بهشون چیزی نگفت!! روشون زیاد شده!
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 6
      اگر انتخاب روحانی غلط بود انتخاب احمدی نژادی متمرد و تحریم گر را چه باید نامید؟
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 1
    اتفاقا بی نهایت ننگ به روحانی که خزانه رو خالی تحویل دادبه کنار کلی بدهی رو دست دولت بعدی گذاشت
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    6 0
    در اینکه بساری از ما مردم ایران فراموشکاریم و گذشته ها را فراموش می کنیم شکی نیست اما نه تا این حد که به همین زودی یادمون بره افسادطلبان لیبرال غربگدا در دولت شیخ بنفش چه بلایی بر سر ملت و کشور و نظام آوردند و دولت را به چه حجم عظیمی از بدهی و قرض و تورم و گرانی تحویل دولت سیزدهم دادند.
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 3
    من اسلاح طلبان را جز نیروی مزدور دشمنان ایران نمیدانم، کاری به حرفاشان ندارم، ولی الله وکیلی دارو نان گوشت ها برنج ها همه چیز روز به روز بالامیره،الان دلار پایین آمده چرا گرانی باید باشه
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 2
    حالا مردم زیاد دل خوشی از روحانی ندارن ولی این دولت داره تلاششو میکنه
  • حاجی اذری IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 0
    مردم چنین نظری ندارند خودت رو بعنوان مردم جانزن خیانت اختلاس جاسوسی وخنده های تلخ روحانی و....ارزانی خودتان مردم بدنبال مردانی همچون حاج قاسم و هم اندیشان اویند. 8سال اندازه 80 سال خسارت برای کشور و مردم زده شد خدا ازشون نگذرد.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    مردم هیچ وقت نمی گویند صد رحمت به روحانی از روحانی و دادرو دسته ش توبه کردند بس عجیب! البته اگر ایرانی نباشند شاید بگویند!!
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 0
    من یکی از مردمم و میگم روحانی باید محاکمه بشه
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 1
    فقط ادمهای احمقی مثل شمامیگن صدرحمت به روحانی
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 2
    خداروشکر روحانی رفت
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 1
    مسیح مهاجرانی کاری می‌کند که مردم آرزوی مرگش را کنند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    اصلا صحبت از اصول گرایی واصلاح طلبی نیست،چون این کارها دامن زدن به تفرقه است ومنفذ ابلیس ودشمنان است. به نظرم جبهه غیر اصلاح طلبی دلسوزتر هستند که مهم هم همین هست. تجربه نشان داده هرچقدر لاکچری بازی و سرمایه داری بی بندوبار در کشور رواج یافت فقر بیشتر شد. خطاب به کسانی که میگن این دولت سیزدهم کاری نکرده!!!!!!! عینک بدم خدمتتون
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    6 1
    روحانی درزندگی سیاسی خود مرد ورفت البته کاش محاکمه شود تا امثال این روزنامچی مبلغ اوحداقل از ملت شرم کنند وبه نام ملت حرف نزنند ومهمتر باید مواظب جریانی باشد که افرادی امثال روحانی را در آستین خود به ملت ودولت ومجلس به ضرب وزور رسانه وتبلیغات درآینده تحمیل نکنند
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 1
    جان هر کسی که دوست دارید وضعیت اسفناک وزارت جهاد رو پیگیری بفرمایید
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 1
    خدا نگذره از روحانی و تیمش
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 1
    صد میلیارد اف به فریدون
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 0
    اين جملات روزنامه جمهوري اسلامي كه الان در خدمت دشمنان ايران بيشتر در حال خدمت است بوي كينه و حسادت بيشتر استشمام ميشود از انصاف اگر خبري بود حداقل به اندازه دشمنان تحليل ميكردي
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 1
    مردم بانیان وضع موجود وسرسپردگان کدخدا فراموش نکرده اند صد ننگ به روحانی کهزمسبب بدبختی مردم وسقوط ارزش پول ملی است
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 1
    به دلتون بمونه مردم بگن صد رحمت به روحانی. دوره روحانی دوره ی سیاه برای کشور و ملت بود
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 0
    اصلاح طلبان غلط میکنند با روحانی که منفور مردم هستند
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    6 0
    صد ننگ به روحانی
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    بله شاید یکعده بگویند صد رحمت ولی از هزاران لعنتی که برای حسن روحانی می فرستند هم خبر پخش کنید.
  • یا علی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    دیدیم صف های مرغ را به اسمان رفتن گوشت را دیدیم ارز بالای 35 رادیدیم خودرو را دیدیم روغن نباتی که یک حلب در یک شهر نبوداوووووووووو صد شکر که که خیلی چیز ها دیگر نیست.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 0
    من به عنوان یک ایرانی روز قیامت از روزنامه جمهوری اسلامی که با پول بیت المال هرروز دروغ پراکنی می کنه.نمی گذرم.از کسانی که این بودجه رو بهش می دن وهیچ باز خواستی ازش ندارن شکایت دارم.از آقای مهاجری هم نمی گذرم.که مسئولیت لجن پراکنی رسانه ای بر علیه دولت رو به عهده گرفته. به عنوان یه ایرانی که فقط حق رای ندارم.بلکه حق شکایت هم دارم.من به آقای رییسی رای دادم.وتا حالا ازش ممنونم.وبه آینده امیدوار
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      1 0
      حرف راست را فقط از کیهان بشنو .
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      2 0
      منم نمیگذرم از روحانی و تیمش که کشور رو به فلاکت رسوندن
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    6 0
    همین روزنامه جمهوری و روزنامه اعتماد از طرفدارای اصلی روحانی بودن معلومه بایداین حرفا بزنن پارسال مرغ هم تو صف پدرمون در می اومد هیچ امیدی هم نبود الان معلومه دارن کار می کننن جالبه انتقاد به گرانی که زمان روحانی عادی جلوه داده میشد که ما چون تحریمیم یا چون اف ای اف تی اف نداریم یا اینکه رییس جمهور کار ای نیست الان شده نقل کلامشون
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    6 0
    این مسول روزنامه جمهوری اسلامی بعد 45 سال نمی خواد از این روزنامه که مال دولته کنار بره یعنی باید عزرائیل بیاید اینا رو برداره روزنامه ای که درآمدش از پول آگهی هایی است که به زور از مردم می گیرند معلوم نیست چرا نظارتی رویش نیست
  • من IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 0
    دوران روحانی برای مردم رحمت نبود زحمت بود
  • AU ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 0
    چرا به این اصلاح طلبان و وابستگان فکری و مالی اینها اجازه داده میشه تندترین و کثیف ترین سخنان رو که بر ضد منافع عالیه نظام و کشور هست به راحتی بزنند و هیچکس هم جلوشون رو نمی گیره؟!!
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    7 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟!
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 3
      بروتوهم همه جا عین آش نظری اینو می‌نویسی تو اقتصاد سیاست فرهنگی مگه عقل از سرت پریده مملکت هزار تا چاله چوله داره 999 تاش را ول کردیم چسبیدیم به هسته ای بی مصرف که ایران را به فنا داد
  • شاهرخ TH ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 0
    بخشی از اصلاح طلبان ، وابسته و مزدور هستند
  • علی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    خدا بخیر کند.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 2
    ما رییسی را دوست داریم ولی گرانی دارد مردم را نابود می کند.
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 0
    خداروشکر که روحانی رفت. جز گرونی هر لحظه ای، حرفهای روحانی هم مردم رو آزار میداد مخصوصا نیشش و خنده هاش
  • فواد IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    مسئولین لطفا هرچه سریعتر دست بکار شن که اوضاع خیلی خیطه بخدا.
  • ترنم IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 0
    صد ننگ به روحانی
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    ( خداوندا ! ما را از جناح مغروقین قرار مده)
  • طاهره صالح IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    من میگویم هزاران غضب خدا به حسن روحانی و هوادارانش
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر صدام یزید کافر
  • محمدایوب IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    مهاجری بیا تو مردم تا ببینی مردم چه می گویند صدهزارلعنت به روحانی وبرادر دزدش ودیگر دزدان دردولتش خجالت بکش فکر اخرتت باش
  • من IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    صد ننگ به دولت روحانی
  • رستم IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    چرا حرف دلتان را به مردم ‌‌نسبت‌‌ میدهید
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    8 سال گند زد به مملکت، کسی نگفت 100 رحمت به احمدی نژاد. حالا این بنده خدا هنوز یک سال نیست اومده، شعارشون شد 100 رحمت به روحانی؟
  • ورشکسته بورس IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    اسم این چهار سال هم بنام شانه خالی کردن و انداختن گناه و خطا به گردن دیگران نامگذاری میکنیم
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 1
    درود بر احمدی نژاد که کشور را خوب اداره کرد
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    اصلاح طلب مساوی با پستی حقارت نوکری مفت برای آمریکا البته می‌دونم می‌ره تو غیر قابل انتشار اینا خودشون عامل وضع موجودن دست پیش گرفتن پس نیفتن
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    اف بر روحانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس