ویژه ها

اخراجی های مجلس دهم از مردم عصبانی هستند. برای همین بجای ارائه راهکار برای رفع مشکلات، کوچکترین مسئله در مجلس یازدهم را یک بحران بزرگ نمایش می دهند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**با تعطیلی عزاداری امام حسین(ع) هیچ اتفاقی نمی افتد

«محمدتقی فاضل میبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «جریان عاشورا با آنکه برای ما ایرانی‌ها بسیار حائز اهمیت است... اگر جان انسان را تهدید می‌کند و خطر ابتلا به بیماری را افزایش بدهد، قطعا برگزاری‌ آن اشتباه است. به‌ویژه آنکه برگزاری این مراسم عملی مستحب است و اصلا واجب نیست. به‌ویژه اینکه امام حسین(ع) برای عزت و کرامت انسان و سلامتی جامعه جنگید. من از رئیس‌جمهور تعجب کردم که چرا ایشان این‌گونه صحبت کرد که در ذهن مردم تداعی شده حتما باید مراسم محرم را برگزار کرد. هیچ حتمیتی در این مراسم نیست و یک سال تعطیل‌کردن آن هیچ اتفاقی ایجاد نمی‌کند و در ازای آن از جان مردم محافظت می‌کند».

فاضل میبدی در ادامه گفت: «نباید برگزاری مراسم محرم را در تقابل با برگزاری کنکور گذاشت...در کنکور می‌شود دانشجویی که وارد سالن می‌شود را کنترل کرد، تبش را سنجید و فاصله‌گذاری را رعایت کرد، اما چه کسی می‌خواهد این چیزها را در مراسم سینه‌زنی کنترل کند؟ ‌ ‌مردم برای عزاداری در حسینیه‌ها می‌روند و اصلا نمی‌شود فاصله را رعایت کنیم...  به نظر من امسال هرکس می‌گوید باید مراسم محرم را برگزار کرد، تا جایی که من می‌دانم برخلاف نظر کارشناسی حرف می‌زند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت: «روزه که خود یک حکم قرآنی است، اگر برای بدن مضر باشد، گرفتنش تبدیل به حرام می‌شود و به‌راحتی یک واجب حرام می‌شود. وقتی وضو برای بدن ضرر داشته باشد، باید تعطیلش کنیم. هر حکم دینی که برای بدن مضر باشد، باید تعطیلش کرد. مثل مناسک حج امسال که تعطیل شد و از قضا کار خوبی هم شد».

به نظر شما، فعالین اصلاح طلب دغدغه سلامت مردم را دارند و به خاطر همین تاکید می کنند که مراسم عزاداری امام حسین(ع) تعطیل شود!؟ متاسفانه پاسخ منفی است. به این اظهارنظر توجه کنید؛ محمد تقی فاضل میبدی در شهریور ۹۷- حدود ۲ سال پیش- و در مقطعی که هیچ خبری از کرونا نبود هم دقیقا همین نظر امروز را درباره لزوم تعطیل شدن مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) بیان کرده بود.

فاضل میبدی در تابستان ۹۷ گفته بود: «بیشتر مداحی‌ها و عزاداری‌ها از مسیر اصلی خود خارج شده است. یزید یک نفر است اما جریان ظلم یزیدی وجود دارد. امام حسین (ع) هم یک نفر است، ولی عاشورا یک جریان است و این دو جریان همیشه در تقابل هم هستند و جریانی هم می‌خواهد با تحریف عاشورا از آن منفعت کسب کند. این نوع عزاداری درست نیست و از مسیر خود خارج شده است. علما باید همگی با هم بیانیه داده و نسبت به این نوع عزاداری‌ها واکنش نشان دهند؛ حتی اگر یک سال هم عزاداری‌ها تعطیل شده و نوع عزاداری اصلاح شود، بهتر از این است که این مراسم به این شکل ادامه یابد».

روزنامه اصلاح طلب همدلی در شهریور ۹۸ و همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در مطلبی تأمل برانگیز نوشته بود: «از نظر روانشناسی رنگ‌ها، مشکی حزن و اندوه و افسردگی ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث حالت تهوع شود...  رنگ سیاه، نماد ظلمت است،  شادی و انبساط خاطر را از بین می‌برد و زمینه خودکشی در افرادی را که در بحران‌اند، افزایش می‌دهد. این رنگ آثار روانی مخربی دارد...تزریق این همه سیاهی به جان فضای عمومی و طبل‌کوبی‌های گوشخراش و آلودگی‌های صوتی و سوءاستفاده از نام حسین بزرگ برای مقاصد دنیوی مبتذل، انحراف از پیام بیدارکننده و عزت بخش عاشوراست... گروه‌هایی مثل طالبان و داعش و جبهه النصره که ریشه وهابی دارند، در رنگ سیاه غوطه می‌خورند و حتا پرچم داعش سیاه است...سیاه‌پوش کردن فضای عمومی بدعتی مخرب در دین است».

همچنین روزنامه اصلاح طلب ابتکار- شهرویر ۹۷- در مطلبی مشابه نوشته بود: «در بسترعزاداری‌ها برخی مسائل بهداشتی و شهری نادیده گرفته می‌شود؛ از ترافیک‌های پرحجم که پشت دسته‌های عزاداری ایجاد می‌شود تا استفاده از ظرف‌های یک بار مصرف که سال‌هاست ادامه دارد و هشدارهای پلیس و سازمان‌ها در این باره گویا تاثیری بر این ماجرا ندارد...همانطور که می‌دانید، هزینه‌های بسیاری برای برپایی هیات‌های عزاداری پرداخت می‌شود؛ هزینه‌هایی شامل تزئیات مناسب با این ماه و خرید لوازم برپایی دسته‌های عزاداری، بلندگوها و بسیاری دیگر...عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر شده است که خانواده‌ها به جای تأمین ناهار و شام برای عزاداران در حرکتی نوین همزمان با آغاز سال تحصیلی برای دانش‌آموزان در مناطق محروم، لوازم مدرسه، از لوازم‌التحریر تا کیف و کفش و لباس تهیه کرده‌اند».

این روزها بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و ایران اینترنشنال(رسانه وابسته به آل سعود) مرتب بر لزوم عدم برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) تاکید می کنند. به نظر شما این رسانه ها که از هر فرصتی برای تحقیر و تحریم و ضربه زدن به مردم ایران دریغ نمی کنند، نگران و دلواپس سلامت هموطنانمان هستند!؟

اجتماعات مذهبی یکی از معضلات اصلی دشمنان این مرز و بوم است. مردم فهیم و عزیز ایران پیش از این در ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل های بهداشتی، مراسم های مذهبی را برگزار کرده اند. دقت مردم در رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی در مراسم های مذهبی تحسین مدیران وزارت بهداشت را در پی داشت.

** روحانی هنوز با بحران های دولت احمدی نژاد دست و پنجه نرم می کند

«اشرف بروجردی» فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده رئیس جمهور در شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و رئیس کتابخانه ملی در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «تمام بحران‌هایی که دولت تندروی قبل ایجاد کرده بود به گردن دولت روحانی افتاد...برکسی پوشیده نیست که بحران‌هایی که دولت احمدی‌نژاد آفرید گریبان کشور را تا سالیان سال گرفته و برای جبران خرابی‌های به‌بارآمده مدت زمان زیادی لازم است، با این وجود در این مسیر سنگ‌اندازی‌هایی هم انجام می‌شود که کار را بیش از پیش سخت می‌کند...کشور در دولت اصلاحات مشکلی در فروش نفت و ذخایر ارزی نداشت اما پس از این دولت تمام ذخایر ارزی مصرف‌شده و فروش نفت هم با مشکل مواجه شده بود. در چنین شرایطی سکان کشور به حسن روحانی سپرده شد و نمی‌توان از او توقع داشت طی هشت سال تمام ذخایر ارزی را به حالت ایده‌آل بازگرداند».

بروجردی در ادامه نوشت: «در این میان کسانی هستند که به عنوان افراد همیشه در صحنه تمام تقصیرات را به گردن دولت انداختند و برای پوشاندن خطاهای خود دولت را در معرض نقد قرار دادند درحالی‌که خودشان می‌دانند بخش بزرگی از مشکلات فعلی به گردن سنگ‌اندازی‌ها و کارشکنی‌های نیروهای تندرو درون کشور است...مداخله تندروها در عملکرد دولت به این دلیل است که روحانی جلوی محقق کردن بسیاری از اهداف آنها را گرفت...تندروها همواره سعی می‌کنند روحانی و تیم هیات دولت را تخریب کنند. در صورتی که می‌دانند بخش عمده‌ای از مشکلات امروز به گردن آنهاست».

اشرف بروجردی پیش از این در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «برای دولت کاری ندارد که بخواهد به‌طور مرتب کارنامه خود را به رخ بکشد و مواردی که در آنها موفق عمل کرده را بیان کند اما امروز زمان مناسبی برای این کار نیست و کشور درگیر بحران‌های زیادی است که هرکدام از آنها به نوعی مردم را از پای درآورده‌اند. دولت در شأن خود نمی‌بیند که بخواهد به این نکات بپردازد و توان خود را صرف این مسائل کند».

در روزهای گذشته روزنامه ایران-ارگان رسانه ای دولت- در مطلبی نوشته بود: «دولت گذشته سیاست هایی را اتخاذ کرده و منابع مالی بردوش دولت جدید گذاشته است که برای اصلاح آن باید حداقل ۸ سال کار کرد».

پیش از آن «شهربانو امانی»  عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود: «دست‌کم ۱۶ سال زمان لازم است تا کشور به وضعیتی بازگردد که وقتی احمدی‌نژاد دولت را از خاتمی تحویل گرفت، حاکم بود».

دولت روحانی به صورت جدی با «معضل کارنامه» مواجه است. برای همین دولتمردان و رسانه های دولتی به سراغ ترفند تکراری و نخ نمای «آواربرداری از اقدامات دولت قبل» رفته اند.

این در حالی است که افکارعمومی در هفتمین سال فعالیت دولت روحانی به هیچ عنوان این قبیل فرافکنی ها را نمی پذیرد.

خانم اشرف بروجردی و همفکران ایشان باید به این سوالات پاسخ دهند؛ دولت روحانی برای مسکن چه اقدام قابل توجهی انجام داد!؟ در این هفت سال چند واحد مسکن اجتماعی به مردم تحویل داده شد!؟ آیا مسکن مهر تکمیل شد!؟ دولت روحانی برای مدیریت بازار خودرو چه اقدام قابل توجهی انجام داد!؟ آیا ارزش پول ملی در این هفت سال افزایش یافت!؟ چرا دولت علیرغم تاکید صاحبنظران و کارشناسان، تصمیم غیرکارشناسی دلار ۴۲۰۰ تومانی را اجرایی کرد!؟ چرا دولت روحانی تمام تخم مرغهای خود را در سبد برجام چید!؟ برجام با سفره مردم چه کرد!؟ و...

** اخراجی های مجلس دهم همچنان عصبانی اند

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «خودی علیه خودی» نوشت: «مقابله با فساد و فسادستیزی کنار شفافیت در رای و محدودسازی اختیارات رییس مجلس و جلوگیری از اقدامات خودسرانه او از جمله وعده‌های اصولگرایانی بود که در «انتخاباتی بی‌رقیب انتخاباتی» حاضر شده و مجبور به رقابت درون‌گروهی شده بودند. رقابتی که برنده آن درنهایت اصولگرایان بودند و این یعنی یک‌دستی قابل پیش‌بینی ساختمان هرمی‌ شکل میدان بهارستان. یک‌دستی که البته برخلاف اصلاح‌طلبان برای اصولگرایان هرگز خوش‌یمن نبوده و از مجلس هفتم، هشتم و نهم گرفته تا همین مجلس یازدهم هر بار موجبات اختلافات درون‌جریانی میان آنان را فراهم آورده است».

اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم با ترافیک کاندیدا مواجه بودند. برای مثال این طیف در حوزه انتخابیه تهران برای ۳۰ کرسی، حداقل ۴۳ کاندیدا داشت. در نهایت «مجید انصاری» سرلیست اصلاح طلبان علیرغم تبلیغات گسترده فقط ۷۰ هزار رای کسب کرد و در سوی مقابل قالیباف به عنوان سرلیست وحدت، یک میلیون و سیصد هزار رای کسب کرد.

طیف اصلاح طلب در مقطع انتخابات با تبلیغات گسترده تلاش کردند تا میان طیف اصولگرا تفرقه ایجاد کنند، اما انتشار «لیست وحدت» نقشه تفراقه افکنان را نقش بر آب کرد.

در گام بعدی، اصلاح طلبان با تبلیغات گسترده اینگونه وانمود کردند که قالیباف در مجلس تنهاست و شانسی برای ریاست مجلس یازدهم ندارد. اما در ادامه محمدباقر قالیباف با ۲۳۰ رای به ریاست مجلس یازدهم رسید. انتخاب قالیباف با اکثریت مطلق مجلس، برای دومین بار عملیات رسانه ای اصلاح طلبان را با شکست مواجه کرد.

اکنون حدود ۲ ماه از آغاز فعالیت مجلس یازدهم سپری شده است. اصلاح طلبان در مدت زمان مذکور تبلیغات گسترده ای علیه منتخبان مردم به راه انداختند. به عنوان نمونه، طیف اصلاح طلب دولتِ هفت ساله روحانی را در موضوع گرانی دلار بی تقصیر جلوه داد و مدعی شد که دلار ۲۰ هزارتومانی تقصیر مجلس یازدهم است. مجلسی که در آن مقطع تازه یکماه از آغاز فعالیتش سپری شده بود.

اخراجی های مجلس دهم از مردم عصبانی هستند. برای همین بجای ارائه راهکار برای رفع مشکلات، کوچکترین مسئله در مجلس یازدهم را یک بحران بزرگ نمایش می دهند. از طیفی که به «سلفی حقارت» افتخار می کرد و بجای رسیدگی به مطالبات مردم، با تشکیل «کمیته رفع حصر» مشغول سیاسی بازی بود، نمی توان بیش از این انتظار داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    72 10
    اشکال نداره دولت اصلاحات هنوز داره با بحران های دولت قبلی دست و پنجه نرم می کنه. فقط می شه لطف کنید بگید شما که اینو می دونستین چرا به مردم وعده دادین که فلان می کنین و بهمان؟ غلط کردید وعده دادید. واقعا اصلاح طلبی رو به یه نجاست تبدیل کردین. خاک بر سرتون.
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      14 28
      مشکلات کشور تقصیر احمدی نژاده
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      17 1
      درد احمدی نژاد تو سرتون بخوره خیلی بی معرفتین. حقتون بود خونه 25 متری خاک تو سرتون
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      10 1
      مثلث هاشمی و روحانی و خاتمی کشور را به این روز انداخته است.
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      12 1
      دولت احمدی نژاد 50 میلیارد دلار بدهی خارجی دولت های هاشمی و خاتمی را پرداخت کرد و 600 تن طلا و مقادیر زیادی ارز در بانک مرکزی ذخیره کرد اما دولت روحانی 300 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت بعدی به ارث گذاشت.
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      10 0
      اشرف بروجردی فراموش کرده که در دولت قبل مهدی هاشمی و محمدرضا خاتمی و برخی دیگر اصلاح طلبان گرای تحریم به دشمن می دادند.
    • IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
      0 0
      کسی که بعد۸سال هنوز مسئولیت رو گردن دیگران میندازه بهتر بود دور دوم کاندید نمیشد،هرکس هم که میخواد ۱۴۰۰رئس جمهور بشه،اگر میخواد بگه تقصیر فلانیه و بهمانیه،لطفا کاندید نشه کسی که شناخت از اوضاع مملکت داره باید کاندید بشه با تصمیم به حل مشکلات، نه اینکه بگه تقصیر این و اون بود فارغ از سیاسی گری، حرفم رو بشنوید بعدشم نگید خودتون مردم انتخاب کردین کسی رو در معرض رای و انتخاب مردم قرار بدین که صلاحیت داشته باشه، ایت حرف بسیار ظالمانه است که بگیم خودتون انتخاب کردین.شما که مسئولیت دارین که افراد صالح رو در معرض انتخاب قرار بدین،اگر ناصالح رو گذاشتین باید شرمنده باشین پیش خدای بزرگ،نه اینکه طلبکار از مردم
  • ماریه IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    31 5
    آخرش من نفهمیدم دولت احمدی نزاد نفت می فروخت و تحریم بود یا به گفته اصلاح طلب ها بیشتر فروش نفت و بالاترین قیمت نفت در زمان اجمدی نزاد بوده
  • صابررواقی IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    52 18
    جناب اقای محمد تقی فاضل میبدی لطفا شما حرف نزن
    • آرش IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      13 47
      چرا حرف نزنه ؟ چون حقیقت. و میگه ؟
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      26 0
      به 15:43 ــ چون که تا مرد سخن نگفته باشد/ عیب و هنرش نهفته باشد! قوطی کنسرو وقتی که گندیده باشد تا دربش را باز نکنی گندش برملا نمی شود! حالا افتاد که چرا اصلاح طلبان تهوع آور بهتر است اظهار فضل نکنند!؟
    • DE ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      23 8
      چه ترسی دارن بعضیها از سیاهی های عزای فرزند زهرا!
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    33 8
    واقعا من وتو و بی بی سی که میخواد سر به تن ایرانی اون هم از نوع مذهبی امام حسینیش که ختم کارش میشه امثال شهدای مدافع حرم وگل سر سبدش شهید حججی واسه چی داره دوقطبی سلامتی یا عزاداری را الغا میکنه .جز اینکه یه عمر با این هدف که سفره محرم و عاشورا را از مکتب تشیع براندازند حالا از فرصت کرونا دارند استفاده میکنن .مردم خودشون می فهمند چه جوری رعایت کنند و عزاداری بگیرند مثل شبهای قدر .بهتر از وقتی کار دست دولت باشه هم بلدند فضا را مدیریت کنندالان اوضاع شلوغی وخیم مترو وپاساژها و اتوبوس ها که به شهردار اصلاح طلب مربوطه شما را نگران نمیکنه؟؟؟!!! .این اصلاح طلبهای دنباله رو و روسیاه که تو روزنامه هاشون امام حسین را خشونت طلب معرفی میکنند و واقعه عاشورا را انتقام کشته های بدر جا میزنند باید هم الان به بهانه ی نگرانی از سلامت مردم نسخه تعطیلی بپیچند هیچ وقت فاجعه وجسارت به اما م حسین در عاشورای ۸۸ را فراموش نخواهیم کرد این توصیه ها از شما دنباله ی همان جسارتهاست .حنای شما خیلی وقته بی رنگ شده .
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    59 7
    من فکر میکنم این اصلاح طلبان بی سلاح در هنگام خواب هم به فکر احمدی نژاد هستند کرونا بگیرید مال مردم خورها
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    8 2
    ترا خدا ببین رو حماقت یه عده ای هنوز حساب باز کردند!
  • مرصاد IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    56 13
    برایتان عجیب نیست ؛ که چرا همنوا با دشمنان ، مزدوران داخلی آنها نیز ، به مراسم مذهبی ، بخصوص ایام محرم گیر داده اند ؟؟!!
  • رضا بنانی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    14 39
    اگر اصول‌گرایان‌ازسال۹۲‌به.قدرت‌می.رسیدند.وضع.کشور.به.مراتب.بدتر.بود
    • ماریه IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      50 4
      حداقل وضع مسکن این نبود - پروژه ها اینطور تعطیل نمی شدن - چوب حراج به کارخونه ها نمی زدن - سردار سلیمانی هم زنده بود ترامپ به اطمینان اصلاح طلب ها سردار را ترور کرد - یادت نیست توی جشن روحانی چطور عکس سردار را آتش زدن روحانی می خندید
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      10 3
      دلار ، سکه و تورم را از قلم انداختی
    • ناشناس GB ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      1 12
      همه رو بگو دیگه کرونا تقصیر روحانیه .شهید جورج فلوید رو روحانی دستور داد الان آمریکا تظاهراته تقصیر روحانیه .قیمت نفت اومده پایین یادت رفت اینم روحانی کرده .کنتور نمیندازه که همه رو بگو کی به کیه
    • ماریه IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      3 1
      تقصیر روحانی نیست ببخشید تقصیر عمه جان منه
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      2 1
      حتی با چوب خشک هم اوضاع اقتصادی اینقدر وخیم نمی شد.
  • جاسم IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    9 2
    دولت قبلی اشتباهات زیادی کرد ولی اشتباهات این دولت را ۳ دولت دیگر شاید جمع کنند
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      6 1
      سه دولت یا ۳۰ دولت
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    3 0
    چطوره سفر رفتن رفتن به قشم وکیش وسوارشدن چپون چپون ادم تو هواپیما اونم مثلا برا یک ساعت نفس تو نفس هم خوب محرم بد عزیزانی که نگران بیماری هستن نزن برن جاش کنار دریا
  • رضایی GB ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    1 1
    وقت خودتون رو با تخریب دیگران هدر ندهید.
  • محمد IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    12 1
    آقا فراموش کردین که الان هرچی که داریم و پوزش رو می دیم مثل پرتاب ماهواره و سلول بنیادی و دستیابی به انرژی هسته ای و پیشرفتهای علمی و پزشکی و... همش دوران احمدی نژاد شروع شد و به اوج رسید چرا انقدر تخریب می کنید این بنده خدارو فقط بخاطر اینکه به فکر مردم بد بخت و بیچاره بود یا درس حوزوی نخونده و امامه به سر نداره و تو قاب عکس نبوده احمدی نژاد کم کاری های زیادی داشته اما این آقا با دلار 3500 تومنی چه کار کرده که شده 20 هزارتومن با بنزین 400 تومنی چه کار کرده که شده 3هزارتومن با سکه 800 هزارتومنی چه کار کرده که شده 8 میلیون تومن با زمین متری 2 میلیون چه کار کرده که شده 14 میلیون سال آخر حکومت سرمایه دارهاست و باید کیسه ها رو پر کرد شاید دفعه دیگه ای در کار نباشه
  • DE ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    7 1
    سازمان تبلیغات اسلامی محترم با ابداع روش خردمندانه با روش جدیدی میتونه مراسم محرم رو در خارج شهرها با استانداردهای بهداشتی به بهترین شکل سازماندهی کنه. خدا عقل و خلاقیت رو به ماداده دراین روزها ازش استفاده کنیم و مراسم محرم رو هرگز تعطیل نکینم یعنی با ابداع روش های بهداشتی استاندارد نوین برای اجرای مراسم محرم جاهای بسیار وسیع و پهناور مثل دشت رو با الهام از کربلا امسال درشرایط کرونایی انتخاب بشه. سازمان تبلیغات اسلامی محترم میتونن مراسم محرم رو امسال در بیرون شهرها(نه مکانهای تنگ و بسته هیثت ها یا مرکز شهر) یعنی مکانهای بسیار پهناور و وسیع بشکل فاصله دار در محیط های باز بیرون شهرها و حاشیه شهرها حتی در دامنه کوه ها بشکل باشکوه و زیبا با رعایت فاصله افراد از هم برگزار کنند. کسی نمیتونه محرم و امام حسین(ع) رو حتی در شرایط کرونایی از ما بگیره. در روستاها میشه مراسم محرم رو در دشت و کوه و کمر با رعایت فاصله 4 متری افراد از همدیگه بخوبی برگزار کنند یعنی نه در مکان های بسته بلکه در فضای طبیعی دشت ها. هیچ بایدی وجود نداره مراسم در جاهای تنگ برگزار بشه بلکه خود این تغییر روش یک بعد جدیدی در سازمان دهی مراسم محرم گره میزنه یعنی همخوانی با طبیعت و روح پاک و باعظمت امام حسین (ع) که در دشت کربلا بشهادت رسیدهستش. وقتی در دشت داغ و دامنه کوه می ایستیم و در فاصله زیاد از هم سینه میزنیم و عزاداری میکنیم بیشتر عطش روز عاشورا شهدای کربلا و بازماندگان کربلا رو درک خواهیم کرد. روش دوم برگزاری مراسم عزاداری روزانه صدا و سیما از طریق انلاین و فضای مجازی برای خانواده ها تو منزل هستش. یک دسته اصلاحاتچی های بی دین و مذهب خودشون رو می کشن بلکه مردم از محرم و امام حسین(ع) دست بکشن ولی کور خوندید. مراسم به هر شکلی می مونه و با تغیییر روش برای رعایت استاندارد بهداشتی کامل امسال بشکل استنثناء با تغییر روش در شرایط کرونایی فعلی مراسم های سینه زنی رو در فضاهای باز خارج شهرها در دشت های بزرگ و حتی درکوهپایه ها با عظمت و ابهت بیشتر باروش فاصله گذاری مثلا علامت گذاری رنگی روی زمین یا کوبیدن یک تیرک چوبی برای ایستادن افراد اماده سازی کرد. تا فاصله گذاری هر فرد از فرد دیگه بشکل چهار متری کاملا از هم رعایت بشه. کور شود هرکی که نتونه محرم و مراسم عزاداری حسینی رو مثل وهابی ها و داعشی ها ببینه!
    • مهدی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      2 0
      دمت گرم انشالله اجرت با سید الشهدا . هر گدایی و حاجتی که داریم رو همین ایام باید از اربا ب بی کفن و مولانا قمر بنی هاشم بگیریم .
  • علی IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    11 3
    اینکه فردی به نام اشرف بروجردی میگه روحانی رییس‌جمهور فعلی بعد قریب 8 سال با بحران های احمدی نژاد دست و پنجه نرم می کنه؛ فقط آدرس غلط به مردم میدن برای رد گم کردن اذهان ملت و مخاطبین از ناتوانی قطعی دولت اصلاح طلبان در اداره کشور یادمان نمیره شب امضاء برجام مردم مردم رو کشوندن خیابان با شواف اسکناس یک دلاری در کنار اسکناس هزار تومنی! آیا اینها تقصیر احمدی نژاد هست!!!!! یا بی عرضگی یا خیانت مسئولان مربوط؟ این جماعت خجالت نمی دونن چیه ،افسوس!!!!!!
  • محمدایوب IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    12 2
    اگر صدا وسیما کوتاهی نکند ومناظره ای بین این اصلاح طلبان بی شرف. ودونفر از اصولگرایان بگذارد. رودررو. بحث کنند. تا این بی شرفها. زبانشان را غلاف کنند
  • طاها IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    3 2
    ۸ سال البته ۲۴ چون ۲ تا ۸ سال دیگه هم جریان اصلاحات کشور عزیزمان ایران را به ورطه نابودی کشوندن حالا با یک سری اراجیف وحرف مفت دنبال ۸ سال دیگه هستن....تمومه کارشون دو قوه که از دستشون دراومد مونده یه قوه که مهمترین قوه هست به حول وقوه الهی و مدد خون مطهر شهدا از دست پلیدشون در میاد ومیفته دست یک عده پاک دست ومومن وخدمتگذار واقعی ....ان شاءالله ....اللهم عجل لولیک الفرج
  • ماریه IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    3 3
    جالبه که هنوز یک عده با تعصب کورکورانه دارن از روحانی و برجام حمایت می کنن حاضر نیستن چشمهاشون رو باز کنن
  • SE ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    6 0
    احمدی نژاد چهکرده با خلع قدرت اصحالات و چاپندگی و غیره در دوران 8 ساله اش که بعد از 7 سال اینها هنوز میسوزند
  • حامد NL ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    3 2
    برای جبران خسارات های دوران روحانی (و ظریف، جهانگیری، زنگنه، آخوندی، نعمت زاده و ...) 20 سال وقت نیاز است.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    4 1
    آقای میبدی اگه تو حرف نزنی کسی نمیگه لالی، پس لطفا خاموش،حضرت زهرا خودشون حافظ عزادارای پسرشون هستن
  • کارگر وطن IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    5 2
    خفه شید دیگه خدا لعنتتون کنه
  • همصدا با مردم ایران IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    2 2
    با فضاحت و بخور بخور که اصلاح طلبها و به اصطلاح ژن برترها در کشور راه انداختند خصوصآ ضعفها و بی کفایتی روحانی و دولتش چون نعمت زاده و آخوندی و فقر بیشتر در جامعه و کم کاری در مسکن حال برای فرار رو به جلو بدنبال همان روش قدیمی که کاسه کوزه را سر دیگری بشکن روحانی و دارو دسته اصلاح طلبها استفاده میکنند ولی در پاسخ اینان باید گفت احمدی نژاد در موضوع مسکن مهر و سهام عدالت و ارزش ریال موفق تر از شما بود و در عرصه علم کشور را به جلو برد که عملآ در این ۷سال و اندی شما همه را تعطیل کردید ضمن اینکه زمان احمدی نژاد دنیا ایران را تحریم کرد خصوصآ چین و روسیه ولی ملت به این بدبختی نیفتاده بودند درود بر احمدی نژاد
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    3 0
    الان تمام مشکلات حل شده فقط مونده که محرم عزاداری بکنیم یا نه؟ سهراب سپهری خوب گفت اگر بجای هرسیاستمدار یک درخت بکاریم هوا بهتر میشود.مردم بیدار شید دیگه بسه
  • سید شهاب IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    4 3
    تازه فهمیدم کرونا هم تقصیر دولت قبل. روحانی نقش .... داره یکی بگه
  • DE ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    3 2
    روحانی هنوز با بحران‌های دولت احمدی‌نژاد پنجه دسته نرم می‌کند --. اولند از اون دسته پنجولشون درد نکنه دومند از اون دل آدم براشون موسوزه چونکه هروز علی الطلوع هیئت دولت با هیبت دولتی میرن در عمق زمین به حفاری و خاک برداری دولت محمود . سومند ازاون در حین همین خاک برداری ها کلی زیر میزی منظور زیر خاکی و معدن و گاز و نفت و پتروس شیمی و پتروس فیزیک ...پیدا کردند . چهارمند از اون کلا عمرا این دولتی ها اینکاره باشن .
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    3 2
    میگم بعداز 7سال لاف زدند. رسیدید به وام به مستأجر ها. خسته نشدید بی عرضه گیاتون گردن احمدی نژاد نندازید اساساشما افساد طلبان بی‌درد مملکت داری نمی دانید بجای قیل و قال پیاده شوید وکارهای رو به کاردان بسپارید. و رو به همان هفت سال قبل از زلزله بی عرضه های دروغگو برگردانید
  • سهراب SE ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    2 2
    جماعت کثیف اصلاح طلب تابوده همین بودن...رنک عوض میکنن،ریشه فکریشون رو پیگیری کنی به صهیونیزم میرسی...این جماعت عقده ای و نامرد به قیمت نابود شدن همه چیز حتی سرزمین و دین ومملکت و ..... برای اهداف نجسشون عمل میکنند،چنان با تکنیک و زبون بازی حرکت میکنند که براحتی هرقشری از جامه رو فریب میدن..اما یروز چوب بدی میخورند ..کما اینکه چند بار خفیف خوردن..اما چوب اصلی بابت خیانتهاشون مونده...منتظرباشید.یاحق
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    3 2
    به نظرم امثال آقای فاضل میبدی هم خفه نش هیچ اتفاقی نمی افته ... به قول مولایمان این جور ادما نه تنها دین ندارن آزاده هم نیستن
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    1 0
    .
  • امیر IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    2 2
    شرق چراازمراسم عاشورا می ترسیدمثل شبکه های وابسته به صهیونیستها تویکی ابشخوراب می خورید
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 2
    این اشرف بروجردی همونی نیست که کتابخانه ملی را با کارهای احمقانه اش به باد داد این اراززل اصلاحاتی عجب رویی دارند یکی نیست بگه تو گندی که زدی رو درست کن بعد بیا نطق کن
  • جلیل IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    1 2
    اشرف ! چند میگیری گریه کنی ؟!
  • 9141176 IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    1 2
    جالبه هرگندی که میزنید وهرکثافت کاری که میکنید برای سرپوش گذاشتن به دولت قبلی ربط می دید خجالت بکشید مردم از گرسنگی عذاب می شند سرتونو بگذارید زمین بمیرید هشت سال گذشته چقدر دزدی چقدر اختلاس چقدر...و...و....و
  • نصر IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    1 2
    اینها که از تعطیلی مراسمات مذهبی حرف میزنند سری به دفاتر پیشخوان دولت بزنند که چگونه در یک فضای بیست متری 10 کارمند و ده ها ارباب رجوع چپیده اند . و هیچ کسی هم طوری نمیشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس