ویژه ها

آقای روحانی؛ شما هم در یک سفر چند روزه به خوزستان بروید و به ۱۴ حوزه انتخابیه آن سر بزنید و صدای کارگران هفت تپه و اهالی روستای حصیرآباد را از نزدیک بشنوید.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**آقای روحانی؛ شما هم به خوزستان سفر کنید

روزنامه های اصلاح طلب و حامی دولت در شماره امروز با تیترهایی همچون «آتلیه ای برای ۱۴۰۰؟»، «"نظارت" روش تبلیغات پیش از موعد نیست؟»، «انتقاد از نظارت میدانی قالیباف» ، «قانونگذاری در حاشیه» و...به سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان انتقاد کردند.

در همین رابطه روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «قانونگذاری در حاشیه» نوشت: «رئیس مجلس می گوید اولویت ما در مجلس نظارت میدانی است. منتقدان او می گویند نظارت کار سازمان بازرسی است و دلیل تشکیل مجلس، قانون گذاری است».

روزنامه اعتماد هم در مطلبی با عنوان «انتقاد از نظارت میدانی قالیباف» نوشت: «حمید ابوطالبی، مشاور سابق حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران روز گذشته به انتقاد از اظهارات محمدباقر قالیباف، رییس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جریان سفر چهار روزه‌اش به خوزستان پرداخت. رییس قوه مقننه در جریان سفر خود به خوزستان از عزم خود برای تبدیل مجلس قانون‌گذاری به مجلس نظارتی گفته و تاکید کرده بود که این نظارت از نوع نشستن در تهران نخواهد بود. ابوطالبی که از جمله فعالان سیاسی اصلاح‌طلب محسوب می‌شود در همین راستا در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که "اولویت نخست و اصلی‌ترین دلیلِ تشکیل مجلس، قانون‌گذاری است و نظارت، وفقِ قانون اساسی مختص سازمان بازرسی کل کشور در قوه‌ قضاییه است. " او همچنین تاکید کرد: "یک بار دیگر قانون اساسی را بخوانید، شاید راه را اشتباه آمده باشید. تبدیل مجلس قانون‌گذاری به مجلسِ نظارتی، همان هدفی است که مشروعه‌خواهان دنبال می‌کردند."».

رسانه های دولتی و اصلاح طلب در روزهای اخیر با حمله به قالیباف مدعی شده اند که اولا رئیس مجلس از حوزه تهران انتخاب شده و به همین دلیل نباید وارد حوزه انتخابیه خوزستان می شد! و ثانیا مسئولیت مجلس قانونگذاری است و رئیس مجلس نباید «نظارت میدانی» انجام دهد!

رسانه های حامی دولت می گویند سفرهای استانی صرفا در حیطه مسئولیت رئیس جمهور و اعضای کابینه است؛ بر فرض محال اگر این ادعا صحیح باشد، پس چرا همین رسانه ها از آقای روحانی مطالبه نمی کنند که وی به سفرهای استانی و از جمله خوزستان برود!؟

طی هفت ماه اخیر و پس از شیوع کرونا (به جز یک مورد افتتاح پروژه با حضور تعداد بسیار اندک مسئولین) آقای روحانی از کار میدانی امتناع کرده است.

روحانی در جلسه رای گیری وزیر پیشنهادی صمت در مجلس حاضر نشد. معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کرد که این اقدام با مشورت ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شد. آقای روحانی علیرغم اطمینان دادن به خانواده ها برای رعایت پروتکل ها در مدارس، در مراسم بازگشایی مدارس حاضر نشد و این مراسم را به صورت غیرحضوری انجام داد!

این سوال برای خیلی از خانواده ها ایجاد شد که اگر پروتکل های بهداشتی در مدارس اجرا شده و بچه ها می توانند با خیال آسوده به مدارس بروند، پس چرا شخص رئیس جمهور از حضور امتناع کرد!؟

آقای قالیباف در جایگاه رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده تک تک مردم ایران است. رئیس مجلس به عنوان یکی از مقامات ارشد نظام می بایست با مردم در ارتباط بوده و از نزدیک با مشکلات و مطالبات آنها درگیر باشد. این رویکرد هم در قانونگذاری مجلس موثر است و هم در نظارت بر عملکرد دولت.

حالا رسانه های اصلاح طلب بجای اینکه به رئیس جمهور خرده بگیرند، به رئیس مجلس حمله می کنند که چرا میان مردم رفتی و صدای آنان را شنیدی!؟

رسانه های اصلاح طلب و دولتی، بجای این شلوغ بازی های قبیله ای، این پیشنهاد را مطرح کنند؛ آقای روحانی؛ شما هم به خوزستان سفر کنید.

شما هم در یک سفر چند روزه به خوزستان بروید و به ۱۴ حوزه انتخابیه آن سر بزنید و صدای کارگران هفت تپه و اهالی روستای حصیرآباد را از نزدیک بشنوید.

** اگر با ترامپ مذاکره نکنیم، عصبانی می شود

«علی اصغر زرگر» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «شکی نیست که در آخرین روزهای منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مقامات این کشور تلاش می‌کنند تا به جای بحران‌سازی تا حدودی نظر ایران را به سمت خود جلب کنند زیرا در عرصه تنش‌زایی به نتیجه نرسیده‌اند...ترامپ امروزه حفظ آرامش در خاورمیانه را می‌خواهد زیرا به این نتیجه رسیده است که می‌تواند ابزار بهتری برای او باشد. این حفظ آرامش و خواست متقابل آن از ایران یکی از پیام‌هایی است که ممکن است از طریق سفیر سوئیس به ایران منتقل شده باشد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اگر ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی برسد به نظر من یک اولتیماتوم در نظر خواهد گرفت تا با ایران دیدار کند و شاید پس از آن اقدامی انجام دهد اما امروز بعید به نظر می‌رسد اتفاقی بیفتد».

همچنین «مصطفی هاشمی طبا» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «وقتی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید مقاومت کرد؛ منظور از مقاومت این است که باید به خود سخت بگیریم نه اینکه به سمت شروع زندگی بهتر برویم. مگر می‌شود کشوری تحریم بوده با خیلی از کشورها روابط خوبی نداشته باشد و خود نیز دنبال قطع روابط بانکی باشد بگوید که زندگی بهتری می‌خواهیم؟ این خود نوعی تناقض است که در جامعه وجود دارد. با این حال همه اینها بر سر آقای روحانی ریخته و متاسفانه فشارهایی به او وارد می‌شود».

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که ترامپ فردی غیرقابل پیش بینی و دیوانه است و اگر ایران پیشنهاد مذاکره را رد کند، ممکن است ترامپ عصبانی شده و اقدامی انجام دهد. این روزنامه اصلاح طلب نگفته که آن اقدام ترامپ چیست اما اصلاح طلبان در ماههای اخیر بارها مدعی شده اند که در رابطه با آمریکا، فقط دو گزینه پیش روی ایران است، یا مذاکره یا جنگ!

چندی پیش وب سایت آمریکایی «آکسیوس» در مطلبی نوشته بود: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از دستیارانش خواسته برای اخذ امتیازات بیشتر در مذاکرات وی را فردی "دیوانه" معرفی کنند. ترامپ در یک جلسه در دفتر کارش اصول مذاکرات تجاری را برای نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا توضیح داده است...ترامپ در این جلسه گفت، نباید به طرف مقابل بگویید که مثلا ۳۰ روز مهلت دارید که این اقدام را انجام دهید. باید بگویید این آدم دیوانه و "غیرقابل پیش بینی" است».

پیش از این ایران پهپاد پیشرفته و گران قیمت ترایتون را که به حریم هوایی کشورمان تجاوز کرده بود به قعر دریا فرستاد. ترامپ ابتدا لاف زنی کرد و در ادامه از ایران تشکر کرد.

چندی بعد ایران پایگاه بزرگ «عین الاسد» آمریکا را موشک باران کرد و ترامپ باز هم علیرغم لاف زنی، هیچ غلطی نکرد.

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که ترامپ در پی حفظ آرامش در خاورمیانه است و متقابلا از ایران نیز همین انتظار را دارد. این در حالی است که دولت های آمریکا(هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان) مسبب و بانی اصلی جنایت های عظیم در منطقه غرب آسیا و اقصی نقاط جهان هستند.

هاشمی طبا در مصاحبه مذکور مدعی شده است که رویکرد مقاومت به زندگی بهتر منتهی نمی شود. این ادعا در حالی است که دیپلماسی مقاومت هیچگاه به معنای قطع روابط بانکی و دیوارکشیدن دور کشور نیست، بلکه بر پایه اقتدار، عزت، حکمت و مصلحت است.

دولتمردان و فعالین اصلاح طلب از برجام به عنوان نماد تعامل با جهان و تنش زدایی با دنیا و دیپلماسی موفق یاد کردند اما این روش خسارت بار موجب شد تا قیمت دلار تا ۸ برابر افزایش یافته و به همین میزان ارزش پول ملی کشورمان کاهش یابد. برجام سفره مردم را کوچک کرد و خانواده ها را با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه کرد.

برای همین بود که عراقچی صراحتا اعلام کرد که یکی از درس های برجام این بود که مقاومت بهتر از روش فعلی دولت در سیاست خارجی جواب می دهد.

** تنفس مصنوعی به اصلاح طلبان برای زنده ماندن تا ۱۴۰۰

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «صادق زیباکلام» با عنوان «تنفس مصنوعی به اصلاح طلبان» نوشت: «در عالم پزشکی، به امید نجات بیمار به او تنفس مصنوعی می‌دهند. دلم نمی‌آید مقایسه کنم؛ اما وضعیت اصلاح‌طلبان شباهت به بیماری پیدا کرده که عده‌ای برای نجاتش به او تنفس مصنوعی می‌دهند تا برای انتخابات سال آینده زنده نگهش دارند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در تهرانی که محمدرضا عارف در انتخابات ۹۴ یک‌ونیم میلیون رأی آورده بود، اصلاح‌طلبان در اسفند ۹۸ نتوانستند حتی صد هزار رأی بیاورند».

زیباکلام در روزهای گذشته گفته بود: «مدت‌هاست هرگاه که درباره اصلاح‌طلبان می‌نویسم، به جز انگشت گذاردن بر ضعف‌ها، متاسفانه مطلب دیگری ندارم. از آن بدتر اینکه، نوشتن درباره جریان اصلاحات بسان رانندگی در جاده یک طرفه شده که از آن طرف حرکتی نیست. جاده‌ای که آخر آن هم به نظر می‌رسد بن‌بست است...واقعیت تلخ آن است که اصلاح‌طلبان حتی در حد تغییر جلد هم نتوانسته‌اند گامی بردارند. چهره‌ها و شخصیت‌های اصلی آنان، همان چهره‌ها و شخصیت‌های دو دهه پیش هستند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح کرده بود: «اصلاح‌طلبان حتی در حد و اندازه ظاهری هم نتوانسته‌اند تغییر و تحولی در ادبیات و گفتمان سیاسی‌شان ایجاد کنند. نه در تغییر چهره‌ها و نه در فرآیند نوسازی گفتمان سیاسی، آنان نتوانسته‌اند دست‌کم به اندازه اصولگرایان خودی نشان دهند...ضرورت پوست‌اندازی اصلاح‌طلبان نه یک مانور تبلیغاتی است و نه یک ژست سیاسی بلکه تنها شانس بقای سیاسی‌شان است. آنان در قبال عملکرد «فراکسیون امید» در مجلس دهم سکوت کردند. در قبال عملکرد دولت دوم آقای روحانی با وجود نقششان در ترغیب مردم به شرکت در انتخابات اردیبهشت ۹۶ همچنان به سکوتشان ادامه دادند».

دولت روحانی، فراکسیون امید مجلس دهم و شورای شهر و شهرداری پایتخت، همگی محصول «تَکرار می کنم» سران اصلاحات است. اما هیچکدام نتوانست رضایت افکارعمومی را کسب کند.

در دولت روحانی سفره مردم کوچک شد. در شهرداری و شورای شهر اصلاح طلب تهران در طول سه سال حتی یک کیلومتر مترو هم ساخته نشد و صرفا نام برخی خیابان ها عوض شد! اعضای لیست امید در مجلس هم یا مشغول کمیته رفع حصر بودند یا گرفتن سلفی با موگرینی یا برگزاری جشن تولد صفحه اینستاگرامی!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    23 1
    واقعا باید دنبال کلمه ایی جایگزین برای بی شرفی بگردیم تا بتوانیم حداقل عمق دشمنی افسادطلبان با مردم و کشور را بیان کنیم
    • دکتر IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      3 23
      من مذاکره میخوام
    • سید IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      26 1
      گروهی بزدل و ترسو به اسم اصلاحطلبان تهوع اور که هر بار ترامپ عربده می کشد مثل سربازان آمریکایی در خلیج فارس و سفیر انگلیس در تهران، شلوار خودشان را خیس می کنند و به گمان این که همه ایرانیان هم همین جوری اند یک سره داد از مذاکره می زنند! مگر ان اجانب پرستان نمی گفتند که سایه جنگ را از سر ایران دور کردند! این گونه دور کرده اند! که هر روز التماس می کنند با آمریکا مذاکره کنیم تا ترامپ خشمگین نشود؟!
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      10 0
      دکتر.! مذاکره بخواه کیه به حرفت بره چون حرفت حرف نیست.!
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      3 2
      تو بیجا کردی ما صلح وارامش میخوایم نه جنگ وخونریزی احمق متوهم احتمالا شماها یه نوع بیماری خاص متوهی دارید که از کرونا هم خطرناکتره وکل ایران را زیرو رو میکنید.
    • DE ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      3 0
      دکتر ۱۶:۲۷ - من موزوکره میخوام . شِرا شلافه شدی؟ فعلا شیر موز بخور چون هنوز دندونهات خیلی شیری هستند.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    15 0
    بزار عصبانی بشه اربابت ترامپ هیچ غلطی نمیتونه بکنه اگه اینقدر قوی بودند به حملات ما پاسخ میدادند ولی جراتشو نکردند
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      4 0
      آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    15 7
    باسلام:دراین سفرهای چندروزه وفشرده سردار قالیباف عزیزکه سراسر افتخاربود برای ماخوزستانی هاکامتنت های بسیاری را خواندیم ولی چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!؟..انسان بزرگواری که بدون محافظ وهراس وخالصانه وصمیمانه شاهد گفت وگو وشنیدن حرف ها ودرد ودل ها وزخم هایی که این بی مسولیت ها درسالیان گذشته براین عزیزان هم آستانی روا داشته اند وبا داشتن این همه ثروت خدادادی ولی بافقروبی ابی وووو زندگی می کنند..ما ازسردار عزیز وگرامی،وهم راهان ریس مجلس که دراین هوای گرم وبیماری کرونا به استان خوزستان تشریف اوردندوباعث افتخار ماشدند صمیمانه تشکروسپاس گذاریم وحرف وحدیث های دشمنان پشیزی آرزش ندارد والسلام--
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    1 3
    حقه باز ها نادان و بی سواد جه نمی توانند از تکنولوزی و سیستم مدیریتی استفاده نمایند برای ظاهر ساز دست به نمایش این چنینی می زنند.
  • COWBOY US ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    5 18
    ترامپ به محض اينكه راي آورد يه چك محكم ميزنه تو گوش جماعت مشرقي تا به خودشون بيان .
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      11 1
      فعلاً اجازه بده سربازاتون از کما در بیایند ، مابقی پیش کش ، یه چک زدید چند تا خوردید
    • FR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      8 1
      ولی قبلش که یک چک محکم زد تو گوش غربگداهای سبز
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      7 2
      خدا یک چک بزنه توگوش تو که حرف زدنت رو بلد باشی.!!!!!
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      6 1
      مواظب گوش خودت باش.!!!
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      10 1
      ترامپ غلط می‌کند با دهن تو.!!!
    • حیدر صالح IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      9 1
      آیا میدانید عصبانیت طرامپ یعنی چه؟ ------------------- یعنی انقدر عصبانی بشد که عصبان دونش باد کند و بترکد
  • US ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 19
    آمریکا ابر قدرت جهانیست راهی به جز دوستی با آمریکا نداریم
    • احمد IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      8 1
      قیام امام حسین ع در زمان حکومت قوی و محکم معاویه و یزید صورت گرفت ابرقدرتی امریکا رو ترسوها قبول دارن
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      8 1
      آمریکا شیطان بزرگ وجز دشمنی با شیطان راه دیگری نداریم. خدا در قرآن فرموده شیطان دشمن شماست واورا به دشمنی بگیرید.
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      10 1
      آمریکا ابر نکبت وابر قلدر جهانی قدرتی ندارد وماتاابد با آمریکا دشمن هستیم چون شیطان.! مرگ بر آمریکا.!
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      9 2
      آمریکا شیطان وما دشمنی با شیطان داریم تاابد.!!!
  • پویا نوری IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    10 0
    سگ دشمنان خارجی شرف داره به اصلاح طلبها
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    9 1
    15:55 اولا ترامپ سیلی محکم خدا بهش زده وباید دنبال یه سوراخی درزیرزمین باشه مثل صدام یا مثل هیتلرخودکشی کنه یا مردمش میفرسنش سینه قبرستون چنان میگه ترامپ مثه اینکه برادر پدرشه!؟یه تروریست بیش تره فعلا که خدا زده پس گردنش بعدش هم خدا کریمه---
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    3 0
    16:9آحسنتم..
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    10 0
    16:7عجب ابر قدرتی زرشک که با زانو پلیس انگلش صداها را خفه میکنه..ودنیا جوابش داد وقایم شد زیرزمین که نکشنش..ابر قدرت!؟ آبرذلت که هی منت کشی میکنه به ایران ونوچ(نه) میشنوه سرخور!!
  • FR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    7 1
    بزرگترین اشتباه ترامپ این بود که اکثریت مردم و کل نظام از دیوانه بازیهای او میترسند بعبارتی اصلاح طلبند ! ترامپ بیچاره !
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    8 1
    ومکرو ومکرالله والله خیر الماکرین این وعده خداوند است که هیچ گاه فساد را به سرانجام اصلاح نرساند حا افساد طلبان تا زمانی که بخواهند مردم را گول بزنند وبه عقب ببرند خداوند همیشه گره به کارشان خواهد آورد این سنت خداوند است
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    5 0
    چرا در ماپسین نفسهای دولت خودش وترامپ بازهم دست وپا میزنند که باهم مذاکره کنند!؟
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      6 1
      چرا روحانیها واصلاح طلبها در واپسین نفسهای خودشون و وترامپ بازهم دست وپا میزنند که باهم مذاکره کنند!؟
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    5 0
    آقایان دقت کنند وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت هر دو با هم است که در دوره های قبل بحث نظارت ها کم رنگ تر بوده ضمنا سفر آقای قالیباف در روزهایی شکل گرفت که مهلت سرکشی نماینده های شهرستانها به حوزه های انتخابی بوده و جلسه ای برگزار نشده کمااینکه کمیسیون های تخصصی مشغول کار و پژوهش اند تا قانونگذاری رو در روزهایی که جلسات برگزار می شوند انجام دهند این اتفاق مبارکی است که روسای قوای 3 گانه رودررو با مردم صحبت کنند و گلایه هاشونو بشنوند و بعد در قانونگذاری واقع بینانه تر عمل و بر اساس مصلحت مردم قانون تدوین کنند و یا نتیجه قوانین یا تاثیر نحوه اجرای اونها رو بر زندگی مردم ببینند و بشنوند تا ایرادات رو بفهمند و چاره جویی کنند در کل معاشرت و گفت و گوی مستقیم و بی واسطه هر مسئول در هر جایگاه با مردم الزامی و بسیار مفید هست.
  • عباس بابایی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    6 0
    آمریکا غلط کرد با تو خائن وطن فروش امام(ره) ما فرمود:( آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند)احمق مگر عملاً ندیدی در عین الاسد و خیلی جاهای دیگر آمریکاه هیچ غلطی نتوانسته بکند آمریکا یک طبل تو خالی است شهید بهشتی(ره)فرمود: به آمریکا بگویید از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      1 0
      مرگ بر آمریکا
  • حامد IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    3 1
    جالبه بی جا کلام وقتی واسه نجات اصلاح طلبان قلم میزنه، واقع گرا میشه! (شرمنده از قلم، واقع گرایی، و محدود اصلاح طلبان راستین)
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    3 0
    البته زیباکلام داره خودش را از جریان فعلی (اصلاحات) جدا می کنه؟ طرز فکر فعلیش از توئیت هایی که میزنه مشخصه حالا دیگه، خود دانید
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      1 0
      اصلاحات=ناکارآمدی
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    4 0
    اگر میخواهیم بیعدالتی از جامع رخت بر ببنددباید بانک ها که نبض اقتصاد رادر دست دارند سر وسامان دهیم اینها باهمکاری دولت های لیبرال بی خاصیت پول بانک مرکزی به جیب زده اند ا قتصاد ومسکن را در دست دارند از کجا اوردهاید در مورد بانک ها صادق است مجلس وقوه قضاییه ورود کنند .
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    4 1
    بقول شهید بهشتی آمریکا عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر البته اصلاح طلبان نفوذی هم می توانند از این عصبانیت نیز بمیرند ضمنا مصداق عالم بی عمل در قضیه کرونا و فاصله گیری از مردم شخص رییس جمهور است
  • وروجک IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    3 2
    اقلیت خائن و اکثریت نادان ،تا وقتی اینجوری هستیم وضع چنین است.
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
      2 1
      اقلیت خائن درسته ولی اکثریت نادان درست نیست. اکثریت دانا. شاید خودت نادان باشی ولی ما دانا هستیم.!!!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    2 0
    ترامپ کیه؟؟؟!!!
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    سفر اربعین یه راهپیمایی جهانیه ممنوعیت اش موضوعیتی نداره ؟عراق راه میده ایران هم تدبیر کنه برای اینکه هر کس مبخواهد بره با رعایت پروتوکلها بره چه طور سفر به شمال وجنوب تو این هیر ویر کرونا اون هم بدون رعایت حداقلی ممنوع نیست بعد اربعین ممنوع میشه ؟؟؟.مثل نقشه های شیطانی که برای کمرنگ کردن عزای حسینی چیده بودن . هر کی خواست بره تب سنجی ورود وخروج لب مرز بشه اگه مشکلی بود قرنطینه کنند نه اینکه مدرسه ها باز بشه شمال وجوب باز باشه همه جا کرونا تحت کنترله فقط به سفرمهم زیارتی که میشه این روحانی جون دوست محکم وقاطع بگه نه ممنوعه .تو کی هستی عرضه نداری جلوی گرونیه یه تخم مرغ را بگیری میخوای جلوی راهپیمایی اربعین را بگیری برو رد کارت.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    مرگ بر ترامپ.!!!
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    به جهنم که عصبانی می‌شود. عصبانی باشد وازاین عصبانیت بمیرد. باشما افساد طلبان عاشق ترامپ شیطان.!!!
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    شرم بر کسی که برود با قاتل شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی مذاکره کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس