گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل تهدید بزرگی که اوباما علیه دنیای غرب ایجاد کرده، مخالفت مقام دفاعی اسرائیل با یافته‌های هیئت متخصص سازمان ملل درباره کشتی Klos C، آمادگی ایران برای کمک به عراق در مبارزه با داعش، و معرفی آمریکا به عنوان پشتوانه داعش در حمله به خاورمیانه می‌شود.

شبکه 7 اسرائیل/ ستون نظرات: مثلث طلای سیاه یا مرگ

جنگ نیابتی بین ایران شیعه و عربستان سعودی سنی کم‌کم به یک "خط" واقعی جنگ واقعی کشیده شده است: خطوط مثلث طلای سیاه خلیج فارس. مثلثی که بین ایران و عربستان است و 56 درصد از ذخایر شناخته‌شده نفت دنیا و به تبع آن کنترل کره زمین را در خود جای داده است. شرق این خط ایران مثل یک کرکس گرسنه چرخ می‌زند و غرب آن عربستان سعودی از ترس بمب هسته‌ای ایران به خود می‌لرزد.

آمریکایی‌های انزواطلب از ما می‌پرسند: "نفت خاورمیانه چه اهمیتی دارد؟ آمریکا که "تا سه سال دیگر از نظر انرژی خودکفا" می‌شود. بنابراین به ما چه ربطی دارد که ایران بتواند عربستان را شکست دهد یا خیر." اما واقعیت این است که بازار انرژی دنیا آن چنان به هم وابسته و در هم پیچیده است که اگر قیمت نفت در خلیج فارس 500 دلار باشد، نفت تگزاس آمریکا هم 500 دلار برای شهروندان این کشور بشکه‌ای 500 دلار تمام خواهد شد. بنابراین دنیا نیاز دارد که نفت مثلث طلای سیاه بین کشورهای مختلفی تقسیم شود که با هم رقابت داشته باشند. این در حالی است که اگر عربستان به ایران ببازد، ایران 56 درصد از نفت دنیا را تحت کنترل خواهد داشت.

در حال حاضر ایران و عربستان با هم رقابت دارند، اما اگر ایران بتواند تمام نفت مثل طلای سیاه را به دست آورد، به تأمین‌کننده اصلی نفت و بنابراین تعیین‌کننده قیمت آن تبدیل می‌شود. بنابراین به سود منافع استراتژیک آمریکاست که توازن بین ایران و عربستان را به سود عربستان نگه دارد. اما اوباما چه کرده؟ اوباما به عربستانی‌ها و سنی‌ها خیانت کرده و در واقع یک خلافت شیعی را از ایران تا دریای مدیترانه برای فارس‌ها ساخته است. اگر چنین خلافتی واقعاً تشکیل شود، کار عربستانی‌ها و سنی‌ها تمام می‌شود.

به علاوه، اگر ایران بتواند تعیین‌کننده قیمت نفت شود، بزرگ‌ترین کشور تروریست روی کره زمین، به غنی‌ترین منبع مالی هم دست پیدا خواهد کرد. این را بگذارید در کنار زرادخانه هسته‌ای تهران. چنین شرایطی موجب حمایت مالی از تروریسم و دیکتاتوری می‌شود. شرایطی که دنیا تا کنون به خود ندیده است. خلاصه این‌که اگر ایران مقابل عربستان پیروز شود، دنیای آزاد به گونه‌ای از دست خواهد رفت که دیگر بازسازی‌شدنی هم نیست. به این ترتیب است که سیاست طرفدار ایران و ضدعربستانی اوباما بزرگ‌ترین تهدیدی مقابل دنیای آزاد است که جهان تا کنون به خود دیده است.

هاآرتص/ به‌رغم یافته‌های سازمان ملل، مقام دفاعی اسرائیل اصرار می‌کند کشتی سلاح‌های توقیف شده راهی غزه بوده است

یک هیئت سازمان ملل با اسرائیل موافق است که کشتی Klos C که حامل سلاح‌های نظامی بود، متعلق به ایران بوده است، اما این هیئت متخصصین می‌گوید سلاح‌ها راهی سودان بوده‌اند.

این در حالی است که یکی از مقامات دفاعی اسرائیل روز شنبه گفت که شواهد "جایی برای تردید نمی‌گذارد" که هدف این موشک‌های میان‌برد و سایر سلاح‌های روی Klos C که اسرائیل آن‌ها را توقیف کرده، رسیدن به جهاد اسلامی در غزه بوده است.

یدیعوت آحارانوت/ ژنرال ایرانی می‌گوید آماده است تا به عراق علیه جنگ‌طلب‌ها کمک کند

یک ژنرال ایرانی گفت که این کشور آماده است تا با همان روش‌هایی که درباره نیروهای مخالف در سوریه پیش گرفت، به عراق کمک کند تا با شورش مسلح در این کشور عربی مبارزه کند. صحبت‌های این مقام ایرانی نشان می‌دهد که تهران به عراق پیشنهاد داده تا نقش بزرگ‌تری در مبارزه با خشونت‌طلب‌های سنی به عهده بگیرد که حکومت بغداد را تهدید می‌کنند.

مقامات ایران تا به امروز گفته‌اند که آماده هستند به عراق کمک کنند تا از مزارهای مقدس شیعیان دفاع کند، اما همچنین تأکید کرده‌اند که عراقی‌ها خودشان ظرفیت انجام این کار را دارند.

تایمز اسرائیل/ مقام ایرانی می‌گوید حمله داعش نقشه آمریکاست

سردار سرتیپ مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز شنبه گفت: آمریکا و متحدانش پشت تهدید رو به افزایش خشونت‌طلبان اسلام‌گرا در خاورمیانه هستند. وی همچنین اعلام کرد که ایران به هرگونه تهدیدی علیه مرزهایش با شدت پاسخ خواهد داد.

جزایری در مصاحبه با شبکه رادیویی دولتی العالم تصریح کرد: "حضور خشونت‌طلبان در عراق را باید توطئه‌ای همه‌جانبه و ساخته دست قدرت‌های جهانی و نوکرانشان دانست، که آمریکا این قدرت‌ها را رهبری می‌کند." وی درباره احتمال حمله داعش به ایران افزود: ایران آماده است تا هر گونه حمله‌ای به مرزهایش را پاسخ دهد. "بی‌شک با گروه‌های تروریستی و حتی حامیان آن‌ها به شدت برخورد خواهیم کرد."