گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل اعزام نیرو به مرزهای مشترک با عراق، تصویب لایحه مبارزه با جراحی‌های کنترل موالید، سیاست معکوس اوباما در برخورد با دوستان و دشمنان آمریکا، و کشته شدن سه مرزبان ایرانی در مرز عراق می‌شود.

دبکافایل/ نیروهای ایرانی به مرز عراق اعزام شدند

مقامات تهران روز سه‌شنبه خبر دادند که با توجه به پیشرفت‌های داعش در استان‌های نزدیک به مرز مشترک بین دو کشور، نیروهای ایران در مرز این کشور با عراق مستقر شده‌اند.

پاسداری نیروهای ایران از مرزهای عراق/

هاآرتص/ ایران با توجه به کاهش جمعیت، لایحه ممنوعیت جراحی‌های کنترل جمعیت را تصویب کرد

قانون‌گذاران ایران روز سه‌شنبه لایحه را تصویب کردند که به موجب آن جراحی کنترل موالید خلاف قانون شناخته می‌شود. این لایحه در حالی تصویب شد که جمعیت ایران رو به کاهش گذاشته است.

اسرائیل

خبرگزاری نیمه‌رسمی ایسنا گزارش داد که 106 نماینده از 207 نماینده مجلس ایران به تصویب این لایحه رأی مثبت داده‌اند. طبق این لایحه، هر کس عمل جراحی وازکتومی یا توبکتومی انجام دهد و خود را عقیم کند، به سه تا پنج سال زندان محکوم خواهد شد. مخالفان این لایحه هشدار داده‌اند که تصویب آن می‌تواند منجر به انجام عمل‌های جراحی غیرقانونی توسط افراد شود که بسیار خطرناک است. این لایحه پیش از تبدیل شدن به قانون باید مورد بررسی و اصلاح ناظران قانون اساسی قرار بگیرد.

ایران که دو دهه است نرخ موالید خود را با موفقیت کنترل کرده است، اکنون از سیاست فرزندآوری حمایت می‌کند تا بتواند رو به پیری رفتن جمعیت خود را جبران کند. مجلس این کشور سال گذشته هم لایحه ای را تصویب کرد که به دولت اجازه می‌داد مدت مرخصی زایمان را افزایش دهد.

نرخ موالید در ایران که پس از انقلاب اسلامی 3.6 کودک به ازای هر زوج بود، اکنون بنا به گزارش‌ها به 1.8 کودک به ازای هر زوج کاهش یافته است. متخصصین می‌گویند سیاست کنترل جمعیت در این کشور ظاهراً بیش از حد موفق بوده است و اگر روال حاضر پیش برود تا بیست سال دیگر نرخ موالید در ایران به صفر می‌رسد.

ایران اکنون حدود 77 میلیون نفر جمعیت دارد. این در حالی است که مقامات این کشور معتقدند جمعیت باید 150 میلیون نفر یا بیش‌تر باشد. از سوی دیگر، متخصصین می‌گویند تشویق ایرانی‌ها به داشتن فرزندان بیش‌تر از آن جهت دشوار است که اقتصاد کشور دچار سوء مدیریت، تحریم‌های غرب، 36 درصد تورم، و نرخ بالای بی‌کاری است.

تایمز اسرائیل/ سیاست دوستانه خطرناک

باید اعتراف کنیم که برنامه خطرناک وزارت خارجه آمریکا برای همکاری با ایران جهت حل بحران داعش در عراق، ما را کاملاً غافلگیر کرد. اما اگر کمی بیش‌تر فکر کنیم، متوجه می‌شویم که این اقدام جدید در راستای سیاست‌ پاداش به دشمنان است که دولت اوباما اتخاذ کرده است. از تماس تلفنی سپتامبر سال گذشته تا مذاکرات بعدی تا توافق موقت هسته‌ای، دولت متعهد شده تا دشمن آمریکا را مشروع کند و ایران را یک متحد تصویر کند.

اسرائیل

اما این سیاست پیامدهای خطیری دارد. تمایل آمریکا به مذاکره با دشمنی تروریست مثل ایران، پیام به دنیا می‌گوید که حکومت آیت‌الله‌ها دیگر یک عضو ممنوعه و تابو در محور شرارت نیست، بلکه شریک مشروعی است که آمریکا مذاکره با او را تحریم کرده است. بنابراین تعجبی ندارد که اکنون موجی از هیئت‌های تجاری راهی ایران شده‌اند.

به علاوه، آمریکا در قبال به رسمیت شناختن ایران و حماس که در لیست گروهک‌های تروریستی است، خواستار تغییر در سیاست‌های آن‌ها هم نشده است. این در حالی است که اسرائیل، نزدیک‌ترین متحد آمریکا، همین الآن هم به دنبال سه شهروند جوانش است که به دست حماس ربوده شده‌اند. دولت اوباما باید بهتر از این‌ها بتواند پیامدهای دور کردن دوستان و متحدان بلندمدت خود را ارزیابی کند. ضمناً واشینگتن به جای آن‌که دشمنانش را به دوست تبدیل کند، چرا دوستانی را که همین الآن دارد، حفظ نمی‌کند؟

دبکافایل/ سه نگهبان مرزی ایرانی در حمله از سوی عراق کشته شدند

سه‌شنبه شب دو نیروی ایرانی و فرمانده آن‌ها به دست "تروریست‌های" ناشناس در حین حفاظت از مرزهای استان غربی کرمانشاه با کشور عراق کشته شدند. ایران تلاش برای تأمین امنیت مرزهای خود با عراق را از زمان تسخیر بخش‌هایی از عراق توسط داعش، افزایش داده است.

اسرائیل



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    دونفر ادم بزور از پس خرجشون برمیان الف بای زندگی برای جوانان محیا نیست بعد شما می خواین بزور بچه دارشون کنید با این شرایط ازدواج به صفر می رسه اقایان بچه ای ام به دنیا نمیاد
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    نیروهای مسلح ما باید کاملا هوشیار و آماده باشند
  • المهدی ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    داعش دارد توان مقابله ای ایران را محک میزند باید با قدرت با انها برخورد شود .
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    ما به خیلی از مسئولین خودمونم اعتماد نداریم ... چه برسه آمریکا... فیلم جدید صهیونیستها...
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    این تحلیلگر اسرائیل تایمز خبر نداره که امریکا با این کار میخواد عمر اسرائیل رو افزایش بده!
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    این تحلیلگر اسرائیل تایمز خبر نداره که امریکا با این کار میخواد عمر اسرائیل رو افزایش بده!
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    این تحرکها اگه بی پاسخ بمونه، پاسخ ندادن عادی میشه حواستون باشه چه میکنید، دولتمردان
  • رحيم ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    حكايت انبار گندم وموشهاست مادر خانه خود باموشهاي خودمان كه به اسلام وخدا وشهدا خيانت ميكنن مواجهيم نه با امريكا -اسرائيل هواي نفس ماست وگرنه تعداد در اسلام مهم نيست پيامبر با 1 شروع كرد موفق شد علي باهزاران خانه نشين شد. چاره كاراصلاحات است چه داخليه وچه خارجيه (آيت الله بهجت ره)وگرنه دشمن خارجي عددي نسيس راه هم يكي نيست وآن هم ثقلين

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس