گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل سنگ‌اندازی جدید فرانسه در مذاکرات هسته‌ای، تعهد ایران به انجام "تمام تلاش" خود برای توافق با 1+5، انتقاد غیرمستقیم آمریکا از فرانسه درباره مذاکرات هسته‌ای، محتمل دانستن حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران توسط سناتور آمریکایی، تمدید گفتگوهای دوجانبه ایران و آمریکا، بازطراحی رآکتور اراک برای کاهش تولید پلوتونیوم، و اعلام آمادگی ایران برای مبارزه با عوامل داعش در عراق می‌شود.

یدیعوت آحارانوت/ فرانسه می‌گوید برای آن‌که مذاکرات موفقیت‌آمیز باشد، ایران باید موضع خود را درباره سانتریفیوژها تغییر دهد

وزیر خارجه فرانسه می‌گوید: اگر ایران می‌خواهد با قدرت‌های جهانی به یک توقف دائم برسد، باید تقاضای داشتن هزاران سانتریفیوژ برای غنی‌سازی اورانیوم را کنار بگذارد.

اسرائیل

لورن فابیو پیش‌تر گفته بود: "ما همچنان بر سر یک مسئله بی‌نهایت مهم با سدی مواجه هستیم، و آن تعداد سانتریفیوژهایی است که برای غنی‌سازی استفاده می‌شوند. ما می‌گوییم تنها چند صد سانتریفیوژ باید اجازه غنی‌سازی داشته باشند، اما ایرانی‌ها هزاران سانتریفیوژ می‌خواهند، بنابراین در این‌باره تفاهم نداریم." با این وجود مشخص نبود که فابیو موضع فرانسه را در این‌باره بیان می‌کرده یا موضع هر شش کشور عضو 1+5 را.

تایمز اسرائیل/ رئیس‌جمهور ایران می‌گوید "تمام تلاش" خود را برای رسیدن به توافق هسته‌ای می‌کند

پس از مذاکرات فشرده بین تهران و واشینگتن، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران روز سه‌شنبه گفت کشورش "تمام تلاش" خود را می‌کند تا به یک توافق هسته‌ای برسد.

اسرائیل

روحانی تصریح کرد: "ایران آماده است تا پشت میز مذاکره بنشیند تا به راه‌حلی" برای همه اختلافات هسته‌ای و هم "تحریم‌های ناعادلانه" برسد.

جروزالم پست/ پس از ابراز نگرانی فرانسه، آمریکا خواستار "پشت صحنه" باقی ماندن مذاکرات هسته‌ای ایران شد

در ادامه افشای جزئیات گفتگوهای خصوصی بین قدرت‌های غربی و ایران در ژنو و رسیدن این اطلاعات به دست رسانه‌ها و علنی شدن آن‌ها، و پس از آن‌که دیپلمات ارشد فرانسوی گفت روند دیپلماسی درباره برنامه هسته‌ای ایران "به سدی برخورد کرده است"، "جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: تمرکز گروه 1+5 باید مذاکرات "پشت صحنه" باشد، "نه طبق آن‌چه عموم می‌خواهند."

اسرائیل

وزارت خارجه ایران نیز این هفته امکان تحقق مهلت 20 ژوئیه برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای را زیر سؤال برد. این در حالی است که مقامات آمریکایی در ژنو به سؤالات رسانه‌ها پاسخی ندادند و تنها در واشینگتن بود که اعلام کردند دیدارهای دوجانبه در روند دیپلماتیک کاملاً عادی هستند.

هاآرتص/ "تد کروز" سناتور آمریکایی: اسرائیل می‌تواند تا چند ماه دیگر به ایران حمله کند

"تد کروز" سناتور آمریکایی نماینده جمهوری‌خواه تگزاس و عضو "حزب تی" که یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات آینده ریاست‌جمهوری در آمریکا نیز هست، این هفته به یک اندیشکده یهودی گفت که معتقد است اسرائیل می‌تواند طی چند ماه آینده به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، اگر برنامه هسته‌ای ایران تا آن زمان متوقف نشده باشد.

اسرائیل

دبکافایل/ گفتگوهای دوجانبه آمریکا و ایران تمدید شد

بنا به منابع دبکافایل در واشینگتن، گفتگوهای دوجانبه بین آمریکا و ایران که قرار بود روز سه‌شنبه پایان یابد، بدون تعیین تاریخی برای پایان گفتگوها تمدید شده است.

اسرائیل

ویلیام برنز معاون وزیر خارجه و جیک سالیوان مشاور امنیتی بایدن معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا دستور گرفته‌اند تا زمانی که به توافق برسند، مذاکرات را ادامه دهند.

هاآرتص/ ایران می‌گوید در حال "بازطراحی" رآکتور هسته‌ای برای کاهش ظرفیت پلوتونیوم است

یکی از مقامات ارشد ایران با اشاره به یکی از مسائل کلیدی در مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی اعلام کرد که این کشور "مشغول بازطراحی" رآکتور تحقیقاتی خود است تا خروجی احتمالی پلوتونیم آن را تا اندازه‌ای چشم‌گیر کاهش دهد.

اسرائیل

تایمز اسرائیل/ پس از پیشرفت اسلام‌گراها در عراق، ایران گفت وارد مبارزه خواهد شد

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ایران با تروریسم توسط افراط‌گراهای سنی در کشور همسایه خود عراق مبارزه خواهد کرد.

اسرائیل

البته روحانی دقیقاً نگفت که ایران قصد دارد چه کار کند تا در مقابله با حمله سربازان دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) به عراق کمک کند، اما طی برنامه‌ای زنده در تلویزیون دولتی ایران تصریح کرد: "این گروه، یک گروه افراطی و تروریست است که اقداماتی وحشیانه انجام می‌دهد. ایران این‌گونه خشونت و تروریسم را تحمل نخواهد کرد."

روحانی افزود: "دولت جمهوری اسلامی ایران به نوبه خود با خشونت، افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه و دنیا مبارزه خواهد کرد."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    0 0
    به هیچ احدی مربوط نیست که ما چند عد سانتیفیوژ داریم.به دشمنان رو ندید
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    0 0
    سوء استفاده از حوصله مردم و حکومت ایران...
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    0 0
    به حق علی ما هم در انتظار جنگ با اسراییل هستیم... اما اسراییل تا حالا فقط حرف زده .. اگه راست میگن بیان جلو....
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    0 0
    جنگ با اسراییل بسیار دلچسب تر از جنگ با سگهای داعش .....
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    0 0
    جنگ به هیچ وجه و به هیچ شکل دلچسب نیست جوان . وقتی که بمبی به سر مردمی ریخته شود و بدنهایشان تکه پارچه شود دیگر جنگ دلچسب نخواهد بود . تا جایی که می توانند باید از جنگ جلوگیری کنند .
  • محمد ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    0 0
    کلی پول خرج شده به این فناوری و تاسیسات رسیدیم حالا میخوان که کلی پول بازهم خرج کنیم دستاوردهامون رو نابود کنیم!
  • سرباز ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه ....
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    0 0
    همه یادمونه در دولت خاتمی ما درخواست تحقیقات هسته ای رو فقط با 3 سانتریفیوژ داشتیم ولی اونا حاضر نشدن حالا حاضر شدن چند صد سانتریفیوژ داشته باشیم و این یعنی مواضع هسته ای ایران تو دولت قبل کاملا درست بوده و دشمن حاضر شده امتیاز بده ولی کور خوندن ما اینارو 10 ها برابر میکنیم.
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    لطفا از جانب مردم حرف نزنید.شما به تنهایی همه مردم نیستید.
  • بیسیمچی ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    اسرائیل می تواند خیلی غلط های دیگر هم بکند، اما توانستن یک یک چیز است و جرات داشتن چیز دیگری
  • میثم ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    اسراییل مثل سگهای ولگردی میماند فقط پارس میکند ولی توان گاز گرفتن ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس