گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل توافق با روسیه برای ساخت دو نیروگاه هسته‌ای دیگر، دستگیری سه نفر به جرم حضور در ویدیوی مبتذل درباره جام جهانی، و تلاش‌های ایران برای از سر گرفتن تبادلات اقتصادی با یک بانک انگلیسی می‌شود.

یدیعوت آحارانوت/ گزارش: ایران و روسیه توافق جدید تأسیسات هسته‌ای را نهایی خواهند کرد

رسانه‌ها روز دوشنبه خبر دادند که ایران در حال نهایی کردن توافق با روسیه برای ساخت دست‌کم دو نیروگاه هسته‌ای دیگر در سواحل جنوبی خلیج است. این خبر در حالی اعلام شد که نیکولای اسپاسکی معاون رئیس کمپانی روس‌اتم برای دیداری دو روزه به تهران رفته و با مقامات ارشد هسته‌ای این کشور دیدار خواهد کرد.

اسرائیل

اسپاسکی از جمله با عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و مذاکره‌کننده ارشد این کشور دیدار خواهد کرد. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره توافق با روسیه گفت: بعد از ماه‌ها مذاکره، این توافق همین هفته امضا خواهد شد.

روسیه توافق کرده تا دو نیروگاه هزار مگاواتی دیگر را نیز در کنار تنها نیروگاه ایران در شهر بندی بوشهر بسازد. کمالوندی تصریح کرد: "ممکن است علاوه بر دو نیروگاه هسته‌ای، درباره نیروگاه‌های بیش‌تر نیز گفتگو کنیم."

هاآرتص/ ایران سه نفر را به خاطر ویدیوی جام جهانی دستگیر کرد

خبرگزاری رسمی ایرنا روز دوشنبه خبر داد که پلیس ایران سه نفر را به خاطر دست داشتن در یک ویدیوی آنلاین دستگیر کرده است. این ویدیو مردان و زنان جوانی را نشان می‌دهد که در حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی آواز می‌خوانند و می‌رقصند.

اسرائیل

رحمت‌الله طاهری رئیس پلیس شاهرود درباره این ویدیو که توسط گروه موسیقی "عجم" مستقر در لندن ساخته شده، گفت: این ویدیو صحنه‌هایی از خارج و داخل ایران، از جمله شهر شاهرود دارد، همان جایی که دو جوان 23 ساله و یک عکاس 26 ساله دستگیر شده‌اند.

ویدیوی منتشر شده زنانی را نشان می‌دهد که روسری ندارند. افراد حاضر در این ویدیو پرچم‌های ایران را به اهتزاز درآورده و در ماشین، خیابان و پارک‌های عمومی می‌رقصند. طاهری این ویدیو را "مبتذل" توصیف کرد و از جوانان خواست در این‌گونه فعالیت‌ها شرکت نکنند. وی افزود: افراد دستگیر شده برای محاکمه احتمالی به مقامات مربوط تحویل داده شده‌اند.

پلیس ایران ماه مه هم شش نفر را به خاطر رقص با موسیقی "خوشحال" فارل ویلیامز خواننده آمریکایی دستگیر کرد، اما چند روز بعد آن‌ها را آزاد کرد. اصول‌گراهای ایران این‌گونه رفتارها را عامل گسترش "فساد" غربی و تضعیف جمهوری اسلامی می‌دانند که زنان را از رقص در اماکن عمومی و یا ظاهر شدن در این مکان‌ها بدون روسری منع می‌کند.

از سوی دیگر، حسن روحانی رئیس‌جمهور نسبتاً میانه‌روی ایران سیاست آزادی اجتماعی و فرهنگی و همکاری بیش‌تر با غرب درباره برنامه هسته‌ای این کشور را اتخاذ کرده است.

یدیعوت آحارانوت/ ایران به دنبال برداشتن محدودیت بانک HSBC درباره برخی امور تجاری است

ایران در حال لابی‌گری برای متقاعد کردن بانک انگلیسی HSBC است تا تعاملات تجاری بشردوستانه‌ای را به عهده بگیرد که بزرگ‌ترین بانک اروپا به دلیل نگرانی از نقض احتمالی تحریم‌های بین‌المللی تا کنون انجام آن‌ها را متوقف کرده است.

اسرائیل

بانک‌هایی نظیر HSBC در مقابل نظارت‌های شدید قرار دارند که درباره تبادلات مالی آن‌ها با برخی کشورها نظیر ایران اعمال می‌شود، علی‌رغم آن‌که ایران توانسته با توافق موقت هسته‌ای موجب لغو برخی تحریم‌ها شود.

بانک فرانسوی BNP پاریبا به دلیل اتهام به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران و برخی کشورهای دیگر بین سال‌‌های 2002 تا 2009 مجبور به پرداخت 9 میلیارد دلار و جریمه‌های دیگر شد. این در حالی است که ایران هیچ‌گاه درباره خرید غذا یا کالاهای بشردوستانه دیگر تحریم نشده، اما اقدامات اتحادیه اروپا و آمریکا موجب شده تا تجارت به طور کلی برای ایران دشوار شود و برخی پرداخت‌ها و تبادلات این کشور دچار مشکل شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس