گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار چند روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل بازی روانی نمایندگان مجلس آمریکا درباره تحریم‌های ایران، ابراز رضایت آمریکا از پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای، شرایط تحریم‌های اقتصادی طی مهلت تمدید شده مذاکرات، هشدار فرانسه به ایران پس از تمدید مذاکرات، و دست داشتن ایران در به راه‌اندازی جنگ موشکی اسرائیل و حماس می‌شود.

تایمز اسرائیل/ قانون‌گذاران یهودی: کری شاید از تحریم‌های عقب‌افتاده علیه ایران حمایت کند

قانون‌گذاران یهودی در کنگره آمریکا پس از دیدار روز پنج‌شنبه با جان کری گفته بودند: وزیر خارجه آمریکا موافقت کرده تا مسئله اعمال تحریم‌های به تعویق افتاده کنگره را به عنوان اهرم فشار در مذاکرات هسته‌ای با ایران با اوباما مطرح خواهد کرد. این نمایندگان همچنین افزودند: کری معتقد است چنین لایحه‌ای "ممکن است موضع او را تقویت کند" و به همین خاطر مسئله را با کاخ سفید در میان خواهد گذاشت.

اسرائیل

با این وجود، ماری هارف سخنگوی وزیر خارجه آمریکا این گزارش را در توییتر تکذیب کرد و گفت: "کری به وضوح گفته که ما با وضع تحریم‌های جدید در طول مذاکرات مخالفت هستیم، نقطه." وی در جای دیگری نیز گفت: "خبر تازه‌ای نیست که گاهی اوقات اعضای پارلمان آنچه را که خودشان می‌خواهند می‌شنوند."

تایمز اسرائیل/ آمریکا راضی است که ایران "پایبند به تعهدات خود" تحت توافق موقت بوده است

"جاش ارنست" معاون مطبوعاتی کاخ سفید روز جمعه در بیانیه‌ای نوشت: به تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به تعهدات خود بر اساس برنامه اقدام مشترک پایبند بوده است."

اسرائیل

ارنست با "منطقی" توصیف کردن امکان رسیدن به یک معامله هسته‌ای جامع با تهران، گفت که دولت آمریکا همراه با شرکای 5+1 بر این باور هستند که عمل ایران به تعهدات خود تمدید مذاکرات را ممکن ساخته است.

یدیعوت آحارانوت/ آمریکا: ایران 2.8 میلیارد دلار طی مهلت تمدیدشده مذاکرات دریافت می‌کند، اکثر تحریم‌ها می‌ماند

دولت آمریکا روز شنبه گفت: ایران در مدت 4 ماه تمدید شده مذاکرات با شش قدرت جهانی درباره برنامه هسته‌ای خود به 2.8 میلیارد دلار دیگر از دارایی‌های توقیف شده خود دسترسی خواهد یافت، اما بیشتر تحریم‌ها علیه تهران در جای خود باقی می‌ماند.

اسرائیل

وزیر خارجه آمریکا پس از اینکه ایران و شش قدرت جهانی در دست‌یابی به توافق نهایی تا 20 ژوئیه شکست خوردند و درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای تا چهار ماه دیگر توافق کردند، اعلام کرد: "ما همچنان به تعلیق تحریم‌هایی که تحت موافقتنامه موقت نوامبر 2013 توافق کردیم، ادامه خواهیم داد." وی طی بیانیه خود تصریح کرد: "بگذارید صریح بگویم. ایران در این چهار ماه هیچ پول بیشتری نسبت به شش ماه گذشته دریافت نمی‌کند و اکثریت قریب به اتفاق درآمدهای نفتی توقیف شده این کشور دور از دسترس باقی خواهد ماند. ما تحریم‌هایی را که در جای خود باقی مانده همچنان به شدت اعمال خواهیم کرد."

یدیعوت آحارانوت/ فرانسه می‌گوید با تمدید مذاکرات هسته‌ای، ایران با تصمیم‌های بسیار مهمی مواجه است

فرانسه روز شنبه گفت که امیدوار است تمدید فرصت مذاکرات هسته‌ای بین غرب و ایران، تهران را متقاعد به گرفتن "تصمیمات اجتناب‌ناپذیر" برای رسیدن به یک توافق بلندمدت، کند، اما همچنین هشدار داد که تفاوت‌های عمده‌ای هنوز هم باقی مانده است.

اسرائیل

لورن فابیو وزیر خارجه طی بیانیه‌ای تصریح کرد: "فرانسه امیدوار است که این مهلت جدید به ایران اجازه بدهد تا دست به تصمیمات اجتناب‌ناپذیر به منظور رسیدن به توافق بلندمدت، معتبر و پایدار بزند."

فرانسه معتقد است که ایران در صورتی که می‌خواهد یک معامله ماندگار با قدرت‌های بزرگ بر سر برنامه هسته‌ای خود امضا کند، باید خواسته‌های خود را در داشتن هزاران سانتریفیوژ برای غنی‌سازی اورانیوم کنار بگذارد.

تایمز اسرائیل/ جنگی ساخت ایران

اکثر مردم صبح به شوق نوشیدن قهوه و یا با صدای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود از خواب بیدار می‌شوند، اما مردم اسرائیل طی هشت سال گذشته چهار بار با صدای شلیک راکت از خواب بیدار شده‌اند. حادثه‌ای مرزی سپیده دم اتفاق می‌افتد و تا ظهر صدها راکت در همه جهات به پرواز درمی‌آید.

اسرائیل

اما به همین سادگی نیست که یک ملت با صدای راکت از خواب بیدار شوند. برای افتادن چنین اتفاقی به زمان، پول، نیروی انسانی و تخصص زیادی جهت ایجاد یک زرادخانه موشکی بزرگ لازم است، نظیر آن‌چه حماس در حال حاضر از آن برخوردار است. این اتفاق یک شبه نیفتاده است!

پیشینه گسترده‌ای در پشت آخرین جنگ موشکی بین حماس و اسرائیل وجود دارد. جنگ فعلی به بهانه ربوده و کشته شدن سه دانشجوی یهودی توسط سلول‌های تروریستی شهر هبرون در ماه ژوئن آغاز نشده است. این اتفاق قطعاً یک جرقه بوده است، اما علت واقعی را باید در جنگ ایران و عراق در دهه 1980 جستجو کرد.

دو تحول جدید از جنگ ایران و عراق به وجود آمد که به جنگ امروز در غزه و اطراف آن دامن می‌زند. اولاً ایران اعزام سربازان تعلیم‌دیده برای مأموریت‌های انتحاری به خاطر خدا را آغاز کرد. به جوانان ایرانی وعده داده می‌شد که در صورت پا گذاشتن روی مین‌های عراقی به بهشت می‌روند. ایران به سرعت این تاکتیک جدید یا قدیمی را در قالب عملیات شهادت‌طلبانه به لبنان صادر کرد و از آن‌جا هم حزب‌الله یعنی شبه‌نظامیان نیابتی شیعه در لبنان نیروهای حماس را تحت آموزش گرفتند.

حقیقت این است که اکثر اهالی غزه نمی‌خواهند سپر انسانی برای محافظت از نیروهای حماس شوند، اما این مردم بیچاره راه دیگری ندارند. و اسرائیل چگونه می‌تواند از ارتفاع پنج هزار پایی بین سپر انسانی داوطلب با مردم گرفتار تمایز قائل شود؟

نوآوری دوم از جنگ ایران و عراق یک سلاح جدید یا قدیمی کشتار جمعی بود: موشک های بالستیک. این کشف در آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه سپاه پاسداران صورت نگرفت، بلکه درسی بود که ایران به سختی گرفت، زمانی که صدام حسین تصمیم گرفت موشک‌های ساخت روسیه خود را در شهرها و روی سر غیرنظامیان ایران خالی کند. تاثیر این حمله بر مردم ایران ویرانگر بود. ترس و وحشت تهران و دیگر مراکز جمعیت را فرا گرفت. روحیه ملی سقوط کرد و ایران به زودی به دنبال راهی برای خروج از جنگ گشت.

پس از جنگ، آیت‌الله‌ها نتیجه گرفتند که این سلاح ترور را در زرادخانه خود و به طور خاص در جنگ برای از بین بردن اسرائیل نیاز دارند. تفکر ایران در مقابله با اسرائیل از به کارگیری نیروهای مسلح معمولی به دور زدن جنگ سنتی ضربه مستقیم به قلب غیرنظامی اسرائیل تغییر کرد. امروز، هر راکتی که حماس به طرف اسرائیل شلیک می‌کند یک نشان آشنا روی خود دارد: روی آن‌ها نوشته شده "ساخت ایران."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    بله ساخت ایران مرگ بر اسرائیل
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    فرانسه دم در آورده!!!!
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    لعنت به اسرائیل
  • حسن ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    خب خدا رو شکر راضی هستند
  • سهراب ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    همشون دم دراوردن
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    مردم غزه هم دوست ندارند هر روز صبح با صدای بمباران جنگنده های اسرائیل از خواب بیدار شوند!_ هر کنشی را واکنشی است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس