گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل بدبینی وزیر امور استراتژیک و اطلاعات اسرائیل درباره پایبندی مذاکرات هسته‌ای به مهلت تعیین شده 20 ژوئیه، خط و نشان کشیدن مقامات آمریکایی و ایرانی با آغاز دور نهایی مذاکرات در وین، هشدار وزیر خارجه ایران به کشورهای 5+1 درباره زیاده‌خواهی در مذاکرات، و ادعای یک اندیشکده انگلیسی مبنی بر ایرانی بودن جنگنده‌های "سوخوی" اعزام شده به عراق می‌شود.

هاآرتص/ مقام اسرائیلی: توافق هسته‌ای با ایران تا مهلت 20 ژوئیه غیرممکن است

یووال اشتاینیتز وزیر امور استراتژیک و اطلاعات اسرائیل به هاآرتص گفت: اختلاف‌نظرها بین ایران و شش قدرت جهانی هنوز زیاد است و غیرممکن است که توافقی درباره برنامه هسته‌ای ایران تا قبل از مهلت 20 ژوئیه انجام شود.

اسرائیل

تایمز اسرائیل/ آمریکا و ایران موضع خود را حفظ می‌کنند، حتی با نزدیک شدن پایان مهلت

آمریکا و ایران روز چهارشنبه همزمان با رسیدن مذاکره‌کننده‌ها به وین برای دور نهایی مذاکرات هسته‌ای، اظهارات تندی را خطاب به یک‌دیگر تبادل کردند. جان کری در بخش نظرات واشینگتن پست نوشت: قدرت‌های 5+1 "یک سری اقدامات منطقی، قابل راستی‌آزمایی و به سادگی قابل انجام را پیشنهاد داده‌اند که اطمینان می‌دهد ایران نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای برسد و برنامه‌اش محدود به اهداف صلح‌آمیز است." وی افزود: "ایران چه راهی را انتخاب می‌کند؟ علی‌رغم ماه‌ها گفتگو، هنوز نمی‌دانیم."

اسرائیل

محمدجواد ظریف نیز در روزنامه لوموند فرانسه نوشت: برخی کشورهای 5+1 درباره برنامه هسته‌ای ایران دچار "توهم" هستند. وی تصریح کرد: ایران "پیشرفت‌های فنی و علمی خود را رها نخواهد کرد."

مجید تخت روانچی مذاکره‌کننده ایران از این نیز جلوتر رفت و گفت: ایران "خطوط قرمزی" را در مذاکرات مشخص کرده است. "اکر به توافقی برسیم، این توافق به خطوط قرمز ما احترام خواهد گذاشت. در غیر این صورت، توافقی در کار نخواهد بود."

هاآرتص/ ایران: "زیاده‌خواهی‌ها" ممکن است مانع مذاکرات هسته‌ای شود

محمدجواد ظریف روز چهارشنبه در وین گفت: خواسته‌های بیش از حد شش قدرت جهانی در مذاکرات با ایران ممکن است مذاکرات را با مانع روبه‌رو کند.

اسرائیل

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: "ما تلاش می‌کنیم تا در این مرحله به توافق برسیم. اما طبیعتاً اگر با زیاده‌خواهی مواجه شویم، این رفتار را نخواهیم پذیرفت."

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران نیز در وین به خبرنگاران گفت: ایران تلاش خواهد کرد تا به راه‌حلی "عادلانه و منطقی" برسد که آن‌چه را وی حقوق اساسی ایران نامید، حفظ کند.

تایمز اسرائیل/ متخصصین: جت‌های جدید عراق احتمالاً از ایران آمده‌اند

وزارت دفاع عراق ویدیویی منتشر کرده که در آن سه جنگنده هوا به زمین "سوخوی" در حال فرود در این کشور نشان داده شده‌اند. عراق تا کنون بیش از ده جنگنده سوخوی را از روسیه خریداری کرده تا نیروهای خود را در مبارزه با حمله شورشیان تقویت کند.

اسرائیل

این در حالی است که اندیشکده مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک مستقر در لندن به نقل از تحیلیلگران خود نوشته که این جنگنده‌ها از ایران آمده‌اند. این اندیشکده می‌گوید جنگنده‌های ایرانی "طیف محدودی از سریال‌های شش رقمی دارند" و دو رقم روی این سه جنگنده اخیر نیز با سریال‌های ایرانی مطابقت دارند.

مؤسسه مطالعات استراتژیک همچنین تصریح کرد: "تلاش‌ها برای مخفی کردن نشانه‌های اپراتورهای اصلی این جنگنده‌ها هم مشهود است و شواهد نشان می‌دهد جاهای مهم روی این جنگنده‌ها مجدداً رنگ شده است."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    روحاني مچكريم
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    جاش سوخو 33(دقیقا یادم نیست ...همونی که قابلیت هوا به زمینی بالای داشت) خریدیم .....حالا آب را بریز اونجای که می سوزه
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    su-34 ؟ ولی من شنیدم می خوان جاش سو-30 کا بگیرن
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    ایران سوخو 33 ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس